abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25150869
Hoi.

Mijn vader heeft al een paar jaar kanker. Laatste 2 weken gaat het snel bergafwaarts.... Sinds gister kan hij absoluut niks meer, alleen liggen en naar het plafon kijken... Morfine is sinds vanmiddag ook verhoogt en voor de pijn en om het stervingsproces te versnellen zei de arts. De verpleegster zei ook dat hij al doodsvlekken vertoont.
Persoonlijk voel ik me gebroken, kost veel energie om sterk te zijn voor hem en mijn moeder en rest van de familie.
Heeft iemand ervaring met het stervingsproces? En hoe waren de laatste uren/dagen?
Niet mieten! Door gieten!
pi_25150893
geen ervaring...maar sterkte...
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 februari 2005 @ 21:08:11 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_25150966
Zeg zo vaak mogelijk dat je van hem houdt seilram, hou z'n hand vast en knijp erin.

Praat tegen hem en nogmaals zeg tegen hem dat je van hem houdt.

Sterkte jongen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25151007
Ook geen ervaring mee, maar iig heel veel sterkte

So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_25151031
Pffff, sterkte...ik weet nog goed dat we allemaal heel erg aan het hopen waren dat het snel voorbij zou zijn, omdat het voor mijn moeder zelf niks was om alleen maar te kunnen liggen en pijn hebben, en omdat het gewoon erg moeilijk is om te moeten aanzien dat iemand alleen maar kan liggen en pijn hebben en niets te kunnen doen. En niet eventjes weg durven gaan omdat je bang bent dat ze komt te overlijden net als jij weg bent...

Iedereen was lichamelijk en geestelijk helemaal op. En wat vooral raar is: in de laatste dagen zit je daar alleen maar, je doet vrijwel niks, behalve naast het bed zitten en de hand vasthouden en tegen haar praten. En als ze dan eenmaal overleden is, breekt er ineens een enorme hectiek los: huisarts komt langs, familie en vrienden komen langs, begrafenisman komt langs, er moet vanalles geregeld worden....ik vond dat contrast echt enorm: eerst alleen maar bij het bed zitten, daarna keihard werken. En dan op die begrafenis maar handjes schudden. Ik had voor mezelf veel meer aan de dagen NA de begrafenis, tot die tijd word je geleefd.

Nogmaals veel sterkte gewenst
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:12:06 #6
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25151045
kun je niets mee, de vragen die je wilt stellen komen pas weken later. Je kan er alleen maar 'zijn' en op de heldere momenten vragen wat je kan doen, wat hij je zelf wil vertellen, hoe hij dingen wil regelen, je band met hem doornemen en afscheid nemen.
Sterkte
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25151056
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:08 schreef tong80 het volgende:
Zeg zo vaak mogelijk dat je van hem houdt seilram, hou z'n hand vast en knijp erin.

Praat tegen hem en nogmaals zeg tegen hem dat je van hem houdt.

Sterkte jongen.

Meisje

Bedankt, dat doe ik ook. Ga er vanacht ook slapen, want mijn broer is ook kapot van 3 nachten daar wakker zitten. En is voor mijn moeder ook fijn als er iemand is.
Het is zo vervelend dat mensen van die morfine helemaal van de wereld raken, soms zie ik hem zo kijken van: "ik wil wat zeggen".... en dan zakt hij gelijk weer weg. Vraag me af of hij ons nog wel hoort praten door die morfine.
pi_25151071
geen ervaring maar veel sterkte
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:14:40 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_25151088
Al een paar jaar heeft ie kanker? Wat een hel moet dat geweest zijn...
Sterkte ermee...
pi_25151094
ik ben wel bij m'n opa geweest twee dagen voor z'n dood toen hij ook aan de morfine was. hij was op dat moment nog behoorlijk vrolijk, waarschijnlijk door de verdovende werking.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:15:29 #11
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25151109
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:12 schreef seilram het volgende:

[..]

Meisje

Bedankt, dat doe ik ook. Ga er vanacht ook slapen, want mijn broer is ook kapot van 3 nachten daar wakker zitten. En is voor mijn moeder ook fijn als er iemand is.
Het is zo vervelend dat mensen van die morfine helemaal van de wereld raken, soms zie ik hem zo kijken van: "ik wil wat zeggen".... en dan zakt hij gelijk weer weg. Vraag me af of hij ons nog wel hoort praten door die morfine.
waarschijnlijk niet. Mijn vader vond zichzelf heel hip ofzo, hij was elke keer blij als je even weg was (naar de wc bijvoorbeeld) en terugkwam. Alsof je jaren bent weggeweest. Voor mij was het heel jammer dat ik niet gevraagd heb om te wachten met de morfine om zeker te weten dat je laatste wensen ook echt kon uitvoeren.
Aan de andere kant was ik blij dat hij rust vond in de morfine.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:15:59 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25151116
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:12 schreef seilram het volgende:
Vraag me af of hij ons nog wel hoort praten door die morfine.
Geen ervaringsdeskundige, maar ik zou daar gewoon van uit gaan, met het advies van tong80 in m'n achterhoofd.

Heel veel sterkte voor jou en je geliefden, seilram!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:17:13 #13
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_25151136
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:15 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet. Mijn vader vond zichzelf heel hip ofzo, hij was elke keer blij als je even weg was (naar de wc bijvoorbeeld) en terugkwam. Alsof je jaren bent weggeweest. Voor mij was het heel jammer dat ik niet gevraagd heb om te wachten met de morfine om zeker te weten dat je laatste wensen ook echt kon uitvoeren.
Aan de andere kant was ik blij dat hij rust vond in de morfine.
Naja, dat jouw vader uberhaupt nog reageerde als je van de wc af kwam. Die van mij ligt daar maar.... te staren naar het plafon..... Reageert bijna nergens op. Gelukkig hebben we alles al samen besproken met de familie.
  † In Memoriam † vrijdag 18 februari 2005 @ 21:17:31 #14
47213 ArmaniMania
pi_25151145
Uiteraard kan ik je sterkte wensen, maar toch is dat niet genoeg, je zult de komende maanden nog heel wat te verwerken krijgen.

Toch namens heel fok neem ik aan, heel veel sterkte...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:22:42 #15
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25151265
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:17 schreef seilram het volgende:

[..]

Naja, dat jouw vader uberhaupt nog reageerde als je van de wc af kwam. Die van mij ligt daar maar.... te staren naar het plafon..... Reageert bijna nergens op. Gelukkig hebben we alles al samen besproken met de familie.
Als je maar bedenkt dat hij er in zijn eentje ligt en zich waarschijnlijk al buiten de familie waant. Ik denk dat hij het meest heeft aan persoonlijk contact. Dat bedoelde ik met er te zijn.
De dingen en het gedoe dat na zijn dood komt, vinden je vanzelf wel...

Het kost je vreselijk veel energie. Ik raad je aan om zo eerlijk mogelijk te zijn, er zijn nu vrijwel geen barrieres meer tussen jou en je vader. Later heb je daar de meeste baat bij.
pi_25151312
Heel veel sterkte!!!
Huh?
pi_25151320
Seilram, ik wens je veel sterkte
#geen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 februari 2005 @ 21:30:16 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25151425
Blijf praten tegen hem. Mijn oma was ook helemaal suf van de morfine en leek niets meer te beseffen, maar toen ik haar voor de laatste keer gedag zei en haar een kus gaf, reageerde ze ineens door me terug te kussen Ga ervan uit dat hij je gewoon hoort.

Stel je voor dat je daar ligt en je kunt alles horen maar mensen zeggen niks meer tegen je omdat ze denken dat je niks hoort Ik zou liever 24 uur voor niks tegen hem praten, dan met dat idee moeten leven...

Heel veel sterkte voor jou en je familie!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:39:26 #19
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25151578
tsssk, je vader ligt op sterven en jij zit hier op het forum?

maarja, sterkte iig
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:41:10 #20
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_25151605
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Uiteraard kan ik je sterkte wensen, maar toch is dat niet genoeg, je zult de komende maanden nog heel wat te verwerken krijgen.

Toch namens heel fok neem ik aan, heel veel sterkte...
Dankjewel, lief...
pi_25151609
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:39 schreef Molluck het volgende:
Ah, hier spreekt duidelijk iemand die niet weet hoe zo'n periode verloopt en hoe het is. Geeft niet hoor, maar je had het ook niet kunnen posten.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:41:50 #22
68638 Zwansen
pi_25151621
quote:

maarja, sterkte iig
Wat moet ze dan? Dagenlang constant naast zijn bed zitten met de hele familie? Kan me voorstellen dat TS hier wel steun uit haalt en dat lijkt me in deze fase niet onbelangrijk...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:43:21 #23
92279 N.icka
Windforce 11
pi_25151650
quote:

maarja, sterkte iig
Wat is dit nu voor een rare opmerking? Hou toch eens op om over een ander te oordelen

sterkte dame
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:51:40 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25151803
Sterkte ermee.
Toen mijn moeder 13 jaar geleden ook aan die rotziekte overleed was ze op het laatst ook helemaal van de werelnd van de morfine, maar ik ben gewoon doorgegaan met tegen haar praten omdat ik het idee had dat ze mij toch wel ergens ver weg kon horen.
Laatste momenten van een mens zijn altijd indrukwekkend en ik hoop dat je het kunt opbrengen het hele proces mee te maken en je vader te begeleiden met zijn afscheid nemen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:56:34 #25
68638 Zwansen
pi_25151912
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:51 schreef golfer het volgende:
Sterkte ermee.
Toen mijn moeder 13 jaar geleden ook aan die rotziekte overleed was ze op het laatst ook helemaal van de werelnd van de morfine, maar ik ben gewoon doorgegaan met tegen haar praten omdat ik het idee had dat ze mij toch wel ergens ver weg kon horen.
Laatste momenten van een mens zijn altijd indrukwekkend en ik hoop dat je het kunt opbrengen het hele proces mee te maken en je vader te begeleiden met zijn afscheid nemen.
Klinkt misschien vreemd maar ik ben ook altijd heel benieuwd hoe iemand zelf naar zijn einde toeleeft... Wat je dan voelt enzo. Je moet het toch doorhebben, denk dat de meesten na zo'n lang ziekbed er echt naar toe leven... Misschien zelfs er naar uitkijken.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:03:49 #26
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25152025
Zorg ervoor dat hij sterft in de wetenschap dat hij zijn tijd goed heeft besteed en dat zijn dierbaren van hem houden.

Sterkte.

Bah, nu heb ik zelf ook traantjes na het lezen van dit topic.
pi_25152138
Geen ervaring mee, ik wens je alleen wel heel veel sterkte!! Jij leeft mijn nachtmerrrie op dit moment..
Mijn vader heeft op dit moment ook kanker... huidkanker.
En ik durf er niet eens over na te denken hoe de toekomst er uit zou kunnen zien.
Echt heel veel sterkte!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:12:47 #28
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25152191
Sterkte, ik wens je veel kracht toe in de komende periode.
pi_25154482
Ik wil jou en je familie ontzettend veel sterkte in deze komende tijd wensen. Kanker is een verschrikkelijke rotziekte . Ik hoop dat je er niet aan onderdoor gaat en het verlies kunt verwerken. De tijd heelt alle wonden.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_25154719
Heb er jammer genoeg wel ervaring mee.
Let er wel op dat er geen gesprekken zijn waarbij wordt gedaan of hij er niet bij is, je weet idd niet wat mensen wel of niet kunnen horen door de morfine.
Sommige mensen hebben jammer genoeg die gewoonte als ze denken dat iemand ze niet kan horen.

Sterkte.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:21:46 #31
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25154793
Sterkte meid.
pi_25155163
Helaas weet ik precies wat je voelt. Heeel heel heel veel sterkte!

Mijn moeder is ong 7 maanden geleden overleden aan kanker, we wisten nog geen week dat ze het had. En die laatste dagen zijn zwaar. Mijn moeders ziekteproces ging zo snel, we hebben het 'geluk' gehad dat ze maar anderhalve dag aan de morfine heeft gelegen, helemaal weg, en dat ze toen is gestorven. Zware dagen, moeilijk, maar je weet wat er komen gaat.

Een hele schrale troost, maar je kunt nu nog afscheid nemen. 5 maanden na mijn moeder is mijn vader overleden. Hartritmestoornis, op de fiets, verlaten fietspad, we waren met z'n 2. Je kan niets zeggen, niets doen, zomaar ineens was ie weg.

Je kan nooit helemaal afscheid nemen, je kan niet zomaar iemand loslaten, wetend dat je die persoon nooit meer zult spreken/zien. Maar probeer het toch. Probeer het te accepteren. Ga je niet afvragen waarom: daar krijg je nooit een antwoord op.

Nogmaals, ik wens jou en je familie heel erg veel sterkte de komende tijd.
pi_25155312
Het hoort helaas bij het leven....

Mijn oma heeft het ook gehad, gelukkig aan een natuurlijke dood gestorven. Maar toch....

Denk aan jullie goede tijd samen terug en probeer dat de overheersende hand te laten hebben, hoe moeilijk het ook zal zijn, blijf het positief inzien en wees gezegend met die goede tijd die jullie hadden. Verder

Sterkte!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:02:53 #34
68638 Zwansen
pi_25155641
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:38 schreef _Nienna_ het volgende:
Helaas weet ik precies wat je voelt. Heeel heel heel veel sterkte!

Mijn moeder is ong 7 maanden geleden overleden aan kanker, we wisten nog geen week dat ze het had. En die laatste dagen zijn zwaar. Mijn moeders ziekteproces ging zo snel, we hebben het 'geluk' gehad dat ze maar anderhalve dag aan de morfine heeft gelegen, helemaal weg, en dat ze toen is gestorven. Zware dagen, moeilijk, maar je weet wat er komen gaat.

Een hele schrale troost, maar je kunt nu nog afscheid nemen. 5 maanden na mijn moeder is mijn vader overleden. Hartritmestoornis, op de fiets, verlaten fietspad, we waren met z'n 2. Je kan niets zeggen, niets doen, zomaar ineens was ie weg.

Je kan nooit helemaal afscheid nemen, je kan niet zomaar iemand loslaten, wetend dat je die persoon nooit meer zult spreken/zien. Maar probeer het toch. Probeer het te accepteren. Ga je niet afvragen waarom: daar krijg je nooit een antwoord op.

Nogmaals, ik wens jou en je familie heel erg veel sterkte de komende tijd.
Sterkte...
pi_25155806
Heel veel sterkte voor iedereen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:14:49 #36
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25155868
uit ervaring weet ik hoe het met m'n opa ging. sterkte
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25155982
sterkte met je vader. Zelf heb ik heel veel mensen verloren in een korte tijd voornamelijk aan AIDS, maar ook moorden, drugs, verkrachtingen etc...
de laatste dagen zijn het ergst, en ik heb zovaak te maken gehad met de dood, en het word er nooit makkelijker op
ik weet nog steeds niet hoe ik ermee om moet gaan, de ene keer wil ik er wel over praten de andere keer blijven ik maanden stil en krop ik alles op...
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:37:48 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25156233
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:21 schreef Jett het volgende:
sterkte met je vader. Zelf heb ik heel veel mensen verloren in een korte tijd voornamelijk aan AIDS, maar ook moorden, drugs, verkrachtingen etc...
de laatste dagen zijn het ergst, en ik heb zovaak te maken gehad met de dood, en het word er nooit makkelijker op
ik weet nog steeds niet hoe ik ermee om moet gaan, de ene keer wil ik er wel over praten de andere keer blijven ik maanden stil en krop ik alles op...
Praat er over met iedereen waar je het maar aan kwijt wilt. Op de meest vreemde momenten, maar uit je verdriet en je frustatie.
Eerder in dit topic plaatste ik mijn herinnering aan het overlijden aan kanker met morfinepomp van mijn moeder, nu 13 jaar geleden.
Ik ben er momenteel ook nog niet zo aan toe om het recente plotseling overlijden van mijn vader, nu bijna 2 weken geleden, overal te posten, maar merk wel dat ik soms er over wil/moet praten als verwerkingsproces....
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25156337
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:07 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
De tijd heelt alle wonden.
Ik heb er zo'n moeite mee als mensen dit cliche uit de kast halen. De tijd heelt namelijk helemaal niets. Het gaat erom hoe jij die tijd benut. De wonden zullen ook nooit helen, hooguit draaglijker worden
pi_25156386
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Praat er over met iedereen waar je het maar aan kwijt wilt. Op de meest vreemde momenten, maar uit je verdriet en je frustatie.
Eerder in dit topic plaatste ik mijn herinnering aan het overlijden aan kanker met morfinepomp van mijn moeder, nu 13 jaar geleden.
Ik ben er momenteel ook nog niet zo aan toe om het recente plotseling overlijden van mijn vader, nu bijna 2 weken geleden, overal te posten, maar merk wel dat ik soms er over wil/moet praten als verwerkingsproces....
van praten word ik alleen maar onzeker, mn gevoelsn 'uiten'
  zaterdag 19 februari 2005 @ 02:59:42 #41
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25157277
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:44 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb er zo'n moeite mee als mensen dit cliche uit de kast halen. De tijd heelt namelijk helemaal niets. Het gaat erom hoe jij die tijd benut. De wonden zullen ook nooit helen, hooguit draaglijker worden
Ga nou niet zo zitten zeiken man, de tijd heelt gewoon alle wonden. Littekens zijn een geheelde wond, niet?
pi_25157308
Sterkte Marlies.

Dooien.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25158567
Heel veel sterkte Seilram. Vreselijke ziekte is het en vooral om er iemand door te verliezen...*Knuffel
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_25158608
Ik heb hier geen ervaring mee
maar ik wens je echt heel veel sterkte toe
pi_25159621
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:59 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Ga nou niet zo zitten zeiken man, de tijd heelt gewoon alle wonden. Littekens zijn een geheelde wond, niet?
scares will fade, but the pain still remains...
pi_25160520
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:59 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

De tijd heelt niets. Je kunt niet passief achterover leunen en verwachten dat de wonden vanzelf helen. Het is hoe jij zelf die tijd benut
pi_25160761
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:02 schreef seilram het volgende:
Hoi.

Mijn vader heeft al een paar jaar kanker. Laatste 2 weken gaat het snel bergafwaarts.... Sinds gister kan hij absoluut niks meer, alleen liggen en naar het plafon kijken... Morfine is sinds vanmiddag ook verhoogt en voor de pijn en om het stervingsproces te versnellen zei de arts. De verpleegster zei ook dat hij al doodsvlekken vertoont.
Persoonlijk voel ik me gebroken, kost veel energie om sterk te zijn voor hem en mijn moeder en rest van de familie.
Heeft iemand ervaring met het stervingsproces? En hoe waren de laatste uren/dagen?
Ja....
Het waren dagen van stilte, saamhorigheidsgevoel, uitgesproken liefde, wachten en hopen.
En hoe moe je ook bent... je houdt het vol omdat het 'moet'

Sterkte
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_25160803
Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, ik heb het alleen in mijn omgeving meegemaakt. Ik wens je heel veel sterkte ermee, het moet zo pijnlijk zijn om je vader zo te zien
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_25160994
Heel erg veel sterkte.
pi_25162868
Nog maar 1 sterfgeval in mijn familie. Ik had twee dagen eerder afscheid genomen van mijn opa, dus ik heb zijn doodgaan niet meegemaakt.

Heel veel sterkte man.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')