ja dan moet hij bij de vrouwen gaan rijden, daar doen ze de 3kmquote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:32 schreef tong80 het volgende:
Wel 2 kilometer te lang voor hem vandaag.
Ik voorspel dat het morgen zaterdag isquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:29 schreef tommy4487 het volgende:
tis niet echt druk in dit topic ik kijk het ook op dit moment en voorspel een overwinning van de jong
Dus ze moeten elkaart kapot blijven cocureren ?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:25 schreef andre77 het volgende:
Dat vind ik echt onzin. Iedereen kan weleens vallen en als je valt in december wil dat niet zeggen dat je op de OS valt. Stel je voor dat Timmer op de 1000 meter valt, dan ga je toch niet met Els Murris rijden? Bovendien kan de vorm van een rijder in december erg verschillen met de vorm op de OS, al valt dat lastig te voorspellen. Als je medaillekandidaten hebt en niet-medaillekandidaten, dan moet je met de medaillekandidaten rijden.
Nee, toppers bij voorbaat aanwijzen. Dat wordt natuurlijk lastig als er meer medaillekandidaten zijn dan plaatsen, maar dat geldt volgend jaar alleen maar voor de lange afstanden mannen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus ze moeten elkaart kapot blijven cocureren ?
O nee, de selectiecommissie volgt altijd de regels. Dat betekent dat er een skate-off tussen De Jong en Romme nodig is om te bepalen wie de beste Nederlander in de WB-5000 meter is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:11 schreef andre77 het volgende:Zou er nog een skate-off tussen Uytdehaage en Romme komen ?
Ze zagen het kopje van De Jong zelfs al hangen!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:51 schreef Ambrosius het volgende:
Geweldig ook die Snoeks & Hersman die de Jong al na 2 rondjes afschrijven als 'ie een paar seconden achter Grodum ligt. Uiteindelijk wint 'ie op een geweldige manier. Bob.
Ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:11 schreef clauwheee het volgende:
Dit is wel heel erg zuur voor van Velde...Nijenhuis slecht, en die gaat wel...
van Velde wordt is zo wel de pechvolgel van het seizoen, eerst die val en nu op het nippertje niet. Ik had hem meer kansen toebedeeld in vergelijking met Nijenhuis.quote:
Hahaha! Ge-wel-dig!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:53 schreef komrad het volgende:
grodum is echt goed
Nu bob de jong, die gisteren wel even grodum op de 5k aftroefde
de tijd van grodum is onbereikbaar
Ach, we krijgen weer recordwedstrijden in maart, en dan moet ie maar gewoon daar meedoen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:14 schreef Ambrosius het volgende:
Dat wordt leuk over 2 weken in Inzell. Toch blijf ik het jammer vinden dat Grodum dit jaar geen 10 km heeft gereden in SLC of Calgary.
In SLC of Calgary?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, we krijgen weer recordwedstrijden in maart, en dan moet ie maar gewoon daar meedoen.
Ja dat is zeker waar het is volgensmij bewezen dat vooral de sprinters er voordeel van hebben. Maar het is ook zo dat sinds 2002 geen 1 offieciele 5 of 10 kilometer in SLC of Calgary is gereden.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij is het positieve effect van een hooglandbaan vooral op de korte afstanden een groot voordeel. Gezien de 5 km van Romme in Berlijn en diverse 10 km's in Heerenveen kunnen er op laaglandbanen ook spectaculaire tijden worden gereden omdat voor langere afstanden de ijlere lucht weliswaar minder weerstand geeft, maar ook minder zuurstof voor het uithoudingsvermogen. Ik weet niet of deze redenering ook echt opgaat, maar ik denk dat Grodum op een hooglandbaan niet een spectaculaire verbetering laat zien, als hij al een verbetering laat zien.
Zit wat in, ja. Wellicht dat je bij een lage luchtdruk op een laaglandbaan de beste omstandigheden hebt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij is het positieve effect van een hooglandbaan vooral op de korte afstanden een groot voordeel. Gezien de 5 km van Romme in Berlijn en diverse 10 km's in Heerenveen kunnen er op laaglandbanen ook spectaculaire tijden worden gereden omdat voor langere afstanden de ijlere lucht weliswaar minder weerstand geeft, maar ook minder zuurstof voor het uithoudingsvermogen. Ik weet niet of deze redenering ook echt opgaat, maar ik denk dat Grodum op een hooglandbaan niet een spectaculaire verbetering laat zien, als hij al een verbetering laat zien.
quote:Women's 500B
1 Svetlana Radkevich BLR
2 Paulina Wallin SWE Daniela Oltean ROM
3 Amy Sannes USA Yelena Myagkikh UKR
4 Eva Rodansky USA Danielle Wotherspoon CAN
5 Krisy Myers CAN Sarah Smith CAN
6 Kim Weger CAN Marieke Wijsman NED
7 Monique Angermüller GER Willeke van Benthem NED
8 Svetlana Zhurova RUS Dan Wang CHN
Men's 500B
1 Lukasz Budz POL
2 Aleksej Khatylyov BLR Andrey Bartetskiy UKR
3 Sergey Minin BLR Ronald Bosker SUI
4 Marius Bacila ROM Zoltan Kristo ROM
5 Nikolay Ulyanin KAZ Martin Hänggi SUI
6 Jean-René Bélanger CAN Maksim Pedos UKR
7 Christian Zoller AUT Pascal Briand FRA
8 Anton Hahn GER Sergey Pronin KAZ
9 Thomas Falger AUT James Monson CAN
10 Marc Pelchat USA Zhou Lu CHN
11 Dino Gillarduzzi GER Markus Puolakka FIN
12 Eric Zachrisson SWE Yuri Solinger NED
13 Brock Miron CAN Yu Li CHN
14 Maciej Ustynowicz POL Jan Bos NED
Women's 5000B
1 Svetlana Vysokova RUS
2 Michelle D'Amours CAN Marita Johansson SWE
3 Kristine Holzer USA Katrin Mattscherodt GER
4 Nicola Mayr ITA Hiromi Otsu JPN
5 Marja Vis NED Lucille Opitz GER
6 Katarzyna Wķjcicka POL Maren Haugli NOR
7 Katrin Kalex GER Jenita Hulzebosch-Smit NED
8 Catherine Raney USA Eriko Seo JPN
Men's 1500B
1 Pascal Briand FRA
2 Thomas Falger AUT Ronald Bosker SUI
3 Tim Hoffmann USA Aleksej Belyayev KAZ
4 Marnix ten Kortenaer AUT Robert Brandt FIN
5 Adam McCabe CAN Philippe Marois CAN
6 Takaharu Nakajima JPN André Vreugdenhil BEL
7 Rodan Ionescu ROM Stephan Novakovich BLR
8 Oleg Moiseyev BLR Nikolay Ulyanin KAZ
9 Andrey Bartetskiy UKR Martin Hänggi SUI
10 Claudiu Grozea ROM Eric Zachrisson SWE
11 Yusuke Imai JPN Maksim Pedos UKR
12 Sebastian Falk SWE Richard Goerlitz AUS
13 Robert Lehmann GER Miroslav Vtipil CZE
14 Janne Hänninen FIN Arne Dankers CAN
15 Ippolito Sanfratello ITA Stefano Donagrandi ITA
16 Matteo Anesi ITA Konrad Niedzwiedzki POL
17 Jay Morrison CAN Ralf vd Rijst NED
A groepen:
Women's 500
1. Garbrecht-Enfeldt (alone)
2. Ochowicz - Shinya
3. Kaikan - van der Star
4. Rempel - Oonk
5. J-Rod - Xing
6. B. Wang - Ren
7. Wolf - Watanabe
8. Timmer - M. Wang
9. Kotyuga - Yoshii
10. Okazaki - Osuga
Men's 500
1. de Koning (alone)
2. Nagashima - Nielsen
3. Yu - Wennemars
4. Dorofeyev - Hänninen
5. Fitzrandolph - Koskela
6. Carpenter - van Velde
7. Fredericks - Cheek
8. Kato - Oikawa
9. Wotherspoon - Lobkov
10. Kobayashi - Shimizu
Women's 5000
1. Tabata - Ishino
2. Pechstein - Smit
3. Kleinsman - Groenewold
4. Anschütz - Nemoto
Men's 1500
1. Ushiyama - Elm
2. V, Rosendahl - Breuer
3. Burlayev - Mull
4. R. Rosendahl - Cheek
5. Wetten - Stordal
6. Friesinger - Andersen
7. Kuipers - Skobrev
8. Wennemars - Tuitert
9. Fabris - Hedrick
10. Nijenhuis - Parra
Voor beide lag het PR boven de 13:30, dus ja.quote:Op zondag 20 februari 2005 11:52 schreef Sidekick het volgende:
Dat zijn zeker 2 persoonlijke records?
Hij baalde zelf ook, maar het was pas z'n 2e WB, omdat ie aan het begin v.h. seizoen slecht in vorm was, en omdat ie de vorige WB niet zo goed gereden had.quote:Op zondag 20 februari 2005 08:17 schreef dolle_hond het volgende:
toch vreemd dat vd rijst in de B-groep zit
Om 2 uur begint de A-groep pas.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:24 schreef clauwheee het volgende:
Wanneer begint het schaatsen dan, ik zat helemaal klaar om 12.10 uur, beginnen ze met het gewone voetbal en in een vlucht zag ik voor 13.45 uur pas het schaatsen staan?
Welkom in Nederland.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:24 schreef clauwheee het volgende:
ik zat helemaal klaar om 12.10 uur, beginnen ze met het gewone voetbal
quote:
Ik ben benieuwd. Angenent is natuurlijk ook niet meer de jongste, die is van de generatie Veldkamp!quote:Op zondag 20 februari 2005 12:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En gezien het feit dat er naar de OS 4 mensen mogen heeft Angenent nog wel een kans, denk ik, maar dat hangt er van af wat Uytdehaaghe volgend jaar wil.
Ik vind 't helemaal niks.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:27 schreef clauwheee het volgende:Vinnik ook leuk hoor, laat dat duidelijk zijn
![]()
quote:Op zondag 20 februari 2005 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind 't helemaal niks.Laat dat ook duidelijk zijn.
Tuurlijk. Maar hij verbetert zich nog wel elk jaar. Hoe dan ook, wordt spannend,want we hebben nationaal wrs. 8 kanshebbers voor 4 plaatsen (Romme, Uytdehaaghe, De Jong, Verheyen, Kramer, Prinsen, Rykkje, Angenent).quote:Op zondag 20 februari 2005 12:32 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Angenent is natuurlijk ook niet meer de jongste, die is van de generatie Veldkamp!
Zijn het niet maar drie plekken op de 5km en 10km?quote:Op zondag 20 februari 2005 12:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar hij verbetert zich nog wel elk jaar. Hoe dan ook, wordt spannend,want we hebben nationaal wrs. 8 kanshebbers voor 4 plaatsen (Romme, Uytdehaaghe, De Jong, Verheyen, Kramer, Prinsen, Rykkje, Angenent).
En dat terwijl ik altijd het gevoel had dat er op iedere afstand wel strijd was, maar dat de 10k er maar wat bij hing. Nou ja, alleen maar beter dus..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Takaharu Nakajima 1:47.63 Ralf vd Rijst 1:49.04 Stefano Donagrandi 1:49.35 Ippolito Sanfratello 1:49.61 Janne Hänninen 1:49.99 Arne Dankers 1:50.22 Konrad Niedzwiedzki 1:50.42 Yusuke Imai 1:50.53 Jay Morrison 1:50.56 Philippe Marois 1:51.72 |
Hmm, ik hoorde gisteren iemand 4 zeggen, maar ik had er niet aan gedacht dat het per afstand kan verschillen. Volgens http://skate.jeroenheijmans.com/ heb je inderdaad gelijk.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Zijn het niet maar drie plekken op de 5km en 10km?
Volgens mij is de finale best of 5.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:03 schreef tong80 het volgende:
Federer verliest de eerste set dus dit wordt een 3-setter en geen schaatsen de eerste uren.
Nee gelukkig niet dat moest er nogeens bij komen. Dan konden ze doorgaan tot 7 uur en werd het weer eens tijd voort voetbal en werd schaatsen naar een uurtje of 9 geschoven...quote:
Ja viel mij ook al op erg goed, idd dus beter dan Frouke Oonk en Marieke Wijsman.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:24 schreef dwerg het volgende:
39.16 voor Sanne van der Star én een ticket naar het WK afstanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus niet... -O_quote:Op zondag 20 februari 2005 16:54 schreef Ambrosius het volgende:
Finale klaar. Eerste weer reclame..
Hopelijk de 1500m mannen zometeen live..
Ja zo rond half 2 alquote:Op zondag 20 februari 2005 17:01 schreef Georges het volgende:
Helaas niet..
Deze 500m was toch al verreden dacht ik?
psssssssssssssssssssssssssssst het wk was allround dit nietquote:Op zondag 20 februari 2005 17:59 schreef Remzz het volgende:
Toch mooi om te zien, bij het WK iedereen in de stress dat er op de plaatsen 1t/m4 amerikanen stonden. Nu staan er 4 andere Nederlanders en die worden 1 t/m 4.
Maar Shani Davis was er niet bij. Hoop dat-ie er in Inzell wel bij is.quote:Op zondag 20 februari 2005 17:59 schreef Remzz het volgende:
Toch mooi om te zien, bij het WK iedereen in de stress dat er op de plaatsen 1t/m4 amerikanen stonden. Nu staan er 4 andere Nederlanders en die worden 1 t/m 4.
Ja dat snap ik maar de Amerikanen hebben bij het WK allround dezelfde rijders als bij het WK afstanden de Nederlanders niet.quote:Op zondag 20 februari 2005 18:08 schreef tommy4487 het volgende:
[..]
psssssssssssssssssssssssssssst het wk was allround dit niet![]()
Nou, dat is ie zeker weten niet. Helaas.quote:Op zondag 20 februari 2005 18:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar Shani Davis was er niet bij. Hoop dat-ie er in Inzell wel bij is.
Waarom niet?quote:Op zondag 20 februari 2005 18:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, dat is ie zeker weten niet. Helaas.
Nee het is zelfs nog maar de vraag of hij de kwalificatie haalt voor de spelen. Volgensmij is hij nog geeneens een subtopper.quote:Op zondag 20 februari 2005 19:05 schreef Leatherface het volgende:
Hoe goed is Davis eigenlijk in het shorttrack schaatsen? Wint die daar regelmatig medailles?
Overigens wel illustratief dat hij deze keuze maakt. Hij is een echte non - conformist die totaal zijn eigen plan trekt en schijt heeft aan ongeschreven regels.
quote:Op zondag 20 februari 2005 19:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee het is zelfs nog maar de vraag of hij de kwalificatie haalt voor de spelen. Volgensmij is hij noggeeneens een subtopper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |