abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2005 @ 21:23:27 #101
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_25168221
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:24 schreef Kaalhei het volgende:
Hoe vaak is een staat al eens failliet gegaan? Nog nooit, OP is dus onzin.
Een erg makkelijk commentaar op een gefundeerd stuk text.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_25168600
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:23 schreef George-Butters het volgende:

[..]

pi_25170761
quote:
wat de extra kosten zijn van de ontelbare miljarden kostende privatisering van het sociale zekerheidstelsel
Kan iemand mij uitleggen waarom een privatisering geld kost? Ik dacht juist dat het geld opleverde doordat er een kostenpost voor de overheid verdwijnt?
  zondag 20 februari 2005 @ 01:18:55 #105
95608 Speth
Rorschach
pi_25173141
quote:
Zeer schokkend... de VS over 10 jaar failliet door het financiële wanbeleid van Bush. Grote verhalen als de kosten van de Irak-oorlog en privatisering van het sociale zekerheidsstelsel staan niet eens in de begroting. En Bush maar harde maatregelen blijven nemen tegen frauderende boekhouders in navolging van de Enron-zaak. Wat denken jullie?
Ik begrijp je bezwaren wel, maar de staatsschuld van de VS is er niet een die snel hoeft te worden afgelost, wat het artikel wel suggereert:
quote:
Veel kostenposten worden door de president en de zijnen simpelweg vooruit of onder een denkbeeldig tapijt geschoven.
Helemaal onterecht is dat niet. Een staatsschuld kan vrij lang zonder al teveel economische schade bestaan zolang bij buitenlandse beleggers maar niet de indruk wordt gewekt dat investeren in de VS een slecht idee is. In die zin zijn dit soort artikelen self fulfilling prophecies.

Echter, ik zou ook graag zien dat op bepaalde dingen bezuinigd wordt, maar er moet niet vergeten worden dat de Amerikanen met hun grote overheidsprojecten er wel voor hebben gezorgd dat een mens op de maan heeft gestaan, dat Saddam Hussein nu vertrokken is en dat de hele wereld er technologisch gezien met sprongen op is vooruit gegaan. Investeringen in bijvoorbeeld ruimtevaart of nieuwe militaire middelen scheppen de noodzaak voor technologische innovatie waar iedereen op lange termijn van profiteert. Echter, ook ik vind dat Irak nu toch een afsluiting moet naderen. Het was een goede zaak, maar er moet niet meer worden gedaan dan strikt noodzakelijk.
  zondag 20 februari 2005 @ 11:28:43 #106
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25176170
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:23 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Nee hoor. Faillisement van een niet-natuurlijke rechtspersoon houdt in dat deze ophoud te bestaan. Het is evident dat dit niet mogelijk is bij een staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaalhei op 20-02-2005 11:35:11 ]
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 20 februari 2005 @ 12:26:03 #107
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25176796
Een betere titel lijkt mij
"verzorgingsstaat over 10 jaar failliet" - "Begroting oude europa grote leugen"
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:45:37 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25472241
Failliet zal een land nooit worden, maar problemen gaat een hoog begrotingstekort wel geven, en nu is er ook forse kritiek van Greenspan op de huidige financiele politiek van Bush:
quote:
Greenspan Says Federal Budget Deficits Are 'Unsustainable'

By EDMUND L. ANDREWS
Published: March 3, 2005

WASHINGTON, March 2 - Alan Greenspan, chairman of the Federal Reserve, warned on Wednesday that the federal budget deficits were "unsustainable," and he urged Congress to scrutinize both spending and taxes to solve the problem.

Mr. Greenspan also warned that the deficits could be driven sharply higher by costs connected to the aging of the baby boom generation, particularly entitlement programs like Social Security and Medicare. While reiterating his support for President Bush's plan to offer private accounts as part of overhauling Social Security, Mr. Greenspan urged lawmakers to tackle the program's problems now, rather than later.

The assessment was Mr. Greenspan's gloomiest to date about the government's budget straits. Unless Congress takes major action to reduce the deficits, preferably, he said, by deep cuts in spending, annual budgetary shortfalls will continue and closing those gaps will become even more difficult.

Though Mr. Greenspan has made similar pleas in the past, he spoke more urgently on Wednesday and disagreed more adamantly with Republican lawmakers and Mr. Bush, who have steadfastly refused to put restrictions on new tax cuts.

"Addressing the government's own imbalances will require scrutiny of both spending and taxes," Mr. Greenspan told members of the House Budget Committee. "However, tax increases of sufficient dimension to deal with our looming fiscal problems arguably pose significant risks to economic growth and the revenue base."

The Fed chairman emphasized that his own preference was to reduce deficits by cutting spending rather than raising taxes. But he said the "overriding principle" was to reduce the deficit, making compromise essential.

"It's the principle that I think is involved here, namely that you cannot continuously introduce legislation which tends to expand the budget deficit," Mr. Greenspan said.

The Fed chairman's tone, as he addressed the House Budget Committee on Wednesday, was noticeably more urgent than it was last year or even in Congressional hearings just a few weeks ago.

"When you begin to do the arithmetic of what the rising debt level implied by the deficits tells you, and you add interest costs to that ever-rising debt, at ever-higher interest rates, the system becomes fiscally destabilizing," he told lawmakers. "Unless we do something to ameliorate it in a very significant manner," he added, "we will be in a state of stagnation."

White House officials played down Mr. Greenspan's remarks, noting that he had placed top priority on reduced government spending and that Mr. Bush had vowed to reduce the budget deficit by half by 2009.

"The president does have a substantial deficit-reduction package," said Trent Duffy, a White House spokesman. "His budget is a continuation of that policy, and he looks forward to working with Congress in cutting that spending down. Likewise, the president agrees that the long-term budget is the issue, which is why he's trying to lead a national discussion and reform movement to save and strengthen Social Security."

Mr. Greenspan's comments deepened a long-running disagreement between the Federal Reserve and the White House, and they come at a moment when House and Senate leaders are trying to hammer out a budget resolution or blueprint for tax and spending bills this year.

Mr. Greenspan, a Republican, has long argued that Congress should reinstate rules that would require lawmakers to offset the cost of tax cuts and new spending programs with savings in other areas.

Mr. Bush and his Republican allies in Congress have insisted that any such "pay as you go" restrictions, which existed in the 1990's, apply only to new spending and not to new tax cuts.

Reinstating the previous budget rules would make it far more difficult, if not almost impossible, for Congress to extend permanently Mr. Bush's tax cuts of 2001 and 2003.

Extending all of the expiring tax cuts add about $1.8 trillion to the federal debt over 10 years, according to the Congressional Budget Office. That would come on top of a rapid escalation in the federal debt from $3.4 trillion to $4.3 trillion as a result of soaring annual deficits since 2001.

Bron: The New York Times
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25472466
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:

Failliet zal een land nooit worden, maar problemen gaat een hoog begrotingstekort wel geven, en nu is er ook forse kritiek van Greenspan op de huidige financiele politiek van Bush:
En dit zal gevolgd worden door postings van de "Bush is God" (je kent ze wel, Wolffenstein, PJO etc) groep die met hun enorme economische inzicht ons gaan vertellen dat Greenspan (net als vele andere echte experts) het helemaal verkeerd ziet en dat alles goed gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2005 13:09:13 ]
pi_25476972
Toevallig hadden ze het er ook over op RTL Z vandag.
Wat betreft de handelsbalans de volgende cijfers :

Import VS : 101 miljard $ in Jan 2005
export VS : 50 miljard $ in Jan 2005 .

Hier gaat iets niet helemaal lekker lijkt me of laat ik het anders zeggen , van een balans is geen sprake .
pi_25477338
Haha dat roepen die rooien hier al 30 jaar!

Ze doen het nog steeds een stuk beter dan de eeuwig verdeelde EU.
  † In Memoriam † vrijdag 11 maart 2005 @ 19:24:49 #112
47213 ArmaniMania
pi_25477413
Tuurlijk, tegen die tijd heeft de VS allang maatregelen genomen, ze hebben daar een van de beste economen.
pi_25477644
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:51 schreef Martinovibes het volgende:

Hier gaat iets niet helemaal lekker lijkt me of laat ik het anders zeggen , van een balans is geen sprake .
Hou er wel even rekening mee, dat het grootste gedeelte van deze import afkomstig is van Amerikaanse bedrijven in het buitenland. En wat te denken van de vele Amerikaanse bedrijven in het buitenland die produceren voor de Europese en Aziatische markten. Uiteindelijk komt dus de winst weer terug in Amerika.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:06:49 #114
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25478899
quote:

heb jij verstand van handelsbalansen?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25478993
quote:

quote:
Handelstekort VS in januari groter dan verwacht

De Verenigde Staten hebben in januari met hun buitenlandse handel een tekort opgelopen van 58,3 miljard dollar. Het tekort is groter dan was verwacht.

Analisten
Het gemiddelde van de ramingen van analisten kwam neer op een tekort van 56,5 miljard dollar. In december kwam het handelstekort uit op 56,4 miljard dollar.

Record
Volgens het ministerie van Handel is het tekort van januari het op een na grootste in de Amerikaanse geschiedenis. De import nam toe met 1,9 procent tot het recordbedrag van 159,1 miljard dollar. De export groeide met 0,4 procent tot 100,8 miljard dollar. Ook dat bedrag is een record.
pi_25479543
Wie zegt dat Amerika deze trant 10 jaar voortzet?
Failliet zal Amerika niet gaan. Maar wat ik wel denk is dat China (en misschien India) hun economie voorbij zal streven over ongeveer 20 jaar. Theoretisch gezien!
Het hangt van heel erg veel factoren af om voorspellingen van over 10 en 20 jaar te doen.

1 van de grootste problemen voor China is dat de groeiende welvaart erg veel olie vraagt.
En zoals velen weten zal de olievoorraad op dit tempo ook ongeveer over 20 jaar (of eerder) zowat uitgeput zijn.
Gevolgen hiervan zullen niet al te best kunnen zijn.
Oorlogen kunnen eventueel gaan onstaan over olie? Dat zal de economie niet bijzonder doen stijgen.
Hoewel, andere oplossing kan zijn is ontwikkeling van een alternatief voor olie.
Ik denk dat landen zoals China, Amerika (en evt anderen) hier hard mee bezig zijn om te ontwikkelen. De vraag zal denk ik zijn welk land over een X aantal jaren de technologie (veilige, toepasbare kernfusie) eerder heeft. Het westen of Azie?

Maar nee, ik geloof niet dat Amerika helemaal zal vallen over 10 jaar.
Wel geloof ik dat Amerika misschien zijn (economische) machtspositie zou moeten delen of afgeven aan China.
pi_25479731
China wordt interessant omdat ze totaal geen olievoorraden hebben.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:49:52 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25479775
China zal niet europa of de states snel inhalen, immers, waar moeten ze dan naar exporteren,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25480015
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 21:49 schreef Pietverdriet het volgende:
China zal niet europa of de states snel inhalen, immers, waar moeten ze dan naar exporteren,
Hoe bedoel je?
pi_25480065
De VS kan met hun eigen olievoorraden zichzelf ongeveer nog van 1000 dagen voorzien .
pi_25484863
Of dat al over tien jaar zal zijn of later, we zullen zien!
Wat dacht je van wat dichter bij huis? Onsch aller europa?
Gaat ook niet lukken!
Alle productie verdwijnt naar het oosten waar slaafjes voor nog minder werken.
Alleen specifieke arbeid blijft hier behouden maar daarin is niet voor iedereen werk of de kunde is er niet.
Overheid schuift alles van zich af.
Uitkeringen zullen niet toereikend zijn voor onze medemensen die de dupe zijn geworden van het economisch beleid.
Alweer, den overheid weigert ook maar om daar enigzins over na te denken, laat staan een oplossing te bieden.
Kan je je natuurlijk afvragen waarvoor je een overheid nodig hebt als dat alleen maar geld kost en blijkbaar dat soort mensen er allen maar schijnt te zitten om zichzelf in stand te houden...
Weg ermee!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 02:57:17 #122
95608 Speth
Rorschach
pi_25485110
quote:
Maar wat ik wel denk is dat China (en misschien India) hun economie voorbij zal streven over ongeveer 20 jaar. Theoretisch gezien!
Dit geloof ik niet.

Allereerst: wat bedoel je precies met "economisch voorbij streven"? Dat het land welvarender wordt? Of dat China meer economische macht verwerft?

Uitgaande van de eerste definitie: dit is hoogst onwaarschijnlijk. Afgezien van steden als Beijing en Sjanghai is het land wat betreft economische infrastructuur een puinzooi. Zowel op het platteland heerst er corruptie en is er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Japan en Z. Korea (waar respectievelijk imperialistische aspiraties en een grote bevolkingsdichtheid in combinatie met een gunstig arbeidsethos en de dreiging van Noord Korea, tot militaire innovatie noopten), een gebrek aan technologische en economische kennis. Het is weliswaar zo dat het land veel producten exporteert, maar dit zijn allemaal lowbrow goedkope fabrieksartikelen, en nog belangrijker: imitatieproducten die het land voor copyrighthouders weinig aantrekkelijk maakt, dus ook voor buitenlandse electronicabedrijven). De reden hierachter zijn de vele goedkope arbeidskrachten die zeer geschikt zijn voor de productie van dat soort artikelen, maar zolang de buitenlandse vraag naar dat soort artikelen niet drastisch stijgt (waar geen enkele aanwijzing voor is), zal het loon en de koopkracht mbt in het buitenland geproduceerde, gewilde goederen (zoals televisies, kwaliteitsauto's, computers, etc..) redelijk gelijk blijven. Het land moet dus haar kenniseconomie een enorme oppepper moeten geven door het openen van internationaal georienteerde universiteiten (met name in rurale gebieden waar deze faciliteiten nagenoeg geheel ontbreken), in combinatie met het aanpakken van de corruptie. Dit is geen gemakkelijke opgave, en ik betwijfel ernstig of ze dat op korte temijn zal lukken. Tot die tijd zal het land veel blijven produceren, maar er weinig voor terugkrijgen uit het buitenland.
quote:
Of dat al over tien jaar zal zijn of later, we zullen zien!
Wat dacht je van wat dichter bij huis? Onsch aller europa?
Gaat ook niet lukken!
Alle productie verdwijnt naar het oosten waar slaafjes voor nog minder werken.
Alleen specifieke arbeid blijft hier behouden maar daarin is niet voor iedereen werk of de kunde is er niet.
Overheid schuift alles van zich af.
Uitkeringen zullen niet toereikend zijn voor onze medemensen die de dupe zijn geworden van het economisch beleid.
Alweer, den overheid weigert ook maar om daar enigzins over na te denken, laat staan een oplossing te bieden.
Kan je je natuurlijk afvragen waarvoor je een overheid nodig hebt als dat alleen maar geld kost en blijkbaar dat soort mensen er allen maar schijnt te zitten om zichzelf in stand te houden...
Weg ermee!
Wat een simpele retoriek. De overheid moet dus weg omdat productie van goedkope goederen overgeheveld wordt naar het buitenland? Hoe gaat dat helpen? En moet er uberhaubt wel iets aan gedaan worden? Persoonlijk lijkt het mij juist gunstig als wij onze economie steeds onafhankelijker maken van goedkope arbeidskrachten en bijkomende beslommeringen. En als je jaloers bent op die Polen, ben je altijd vrij om naar Polen te gaan om daar de handen uit de mouwen te steken, nietwaar?
pi_25485176
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 02:57 schreef Speth het volgende:

[..]

[..]

Wat een simpele retoriek. De overheid moet dus weg omdat productie van goedkope goederen overgeheveld wordt naar het buitenland? Hoe gaat dat helpen? En moet er uberhaubt wel iets aan gedaan worden? Persoonlijk lijkt het mij juist gunstig als wij onze economie steeds onafhankelijker maken van goedkope arbeidskrachten en bijkomende beslommeringen. En als je jaloers bent op die Polen, ben je altijd vrij om naar Polen te gaan om daar de handen uit de mouwen te steken, nietwaar?
Het gaat mij er vooral om hoe bv in Nederland mensen gedropt worden en niet aan een redelijke baan kunnen komen.
Overheid is niet bereikbaar, eigen schuld, dikke..., .
Het is niet één geval, nee dit worden er duizenden de komende jaren en ongewild mag iedereen hetzelf uitzoeken!
Ik heb Nederland, in het verleden, altijd als voorbeeldland gezien van hoe het ook voor andere landen zou kunnen zijn. (humaan gezien).
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het individu of de mens zelf zichzelf als slaafje moet opstellen terwille van een economisch regime, waar alleen productiviteit als lonend wordt gezien.
Is den menschheid niet tot meer in staat dan mag van mij deze aardkloot vandaag nog in elkaar zakken!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 03:11:29 #124
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_25485179
Nog een paar jaar en de VS hebben een andere president. Dat zal misschien ook handig zijn.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 03:35:43 #125
95608 Speth
Rorschach
pi_25485269
quote:
Het gaat mij er vooral om hoe bv in Nederland mensen gedropt worden en niet aan een redelijke baan kunnen komen.
Overheid is niet bereikbaar, eigen schuld, dikke..., .
Het is niet één geval, nee dit worden er duizenden de komende jaren en ongewild mag iedereen hetzelf uitzoeken!
Leg uit? Wat bedoel je met "mensen die gedropt worden"?
quote:
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het individu of de mens zelf zichzelf als slaafje moet opstellen terwille van een economisch regime, waar alleen productiviteit als lonend wordt gezien.
Pardon? Wat moet dan wel als lonend worden beschouwd? Een groot denkraam? Ook een schilder, schrijver of dichter is productief: hij maakt iets waarmee hij zijn brood kan verdienen. Zo zijn er een heleboel manieren om productief te zijn teneinde een inkomen te verwerven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')