Rekening houden met moslimfundamentalisten, volgens mij ben je niet helemaal goed snikkers!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is prima maar dat heeft hier niks mee te maken. We weten nu dat ze er zijn en daar hebben we rekening mee te houden.
Inderdaad, want veel moslims maken er nog steeds een gewoonte van om een minderjarige bruid uit het land van oorsprong te huwen.quote:Als er nu nog 10 kamerleden rare dingen over MOhammed gaan roepen kunnen we de boel wel opdoeken. Maar ja, vrijheid van meningsuiting he. Het is ontzettend belangrijk dat een kamerlid roept dat Mohammed een pedofiel is. Echt van groot belang.
Ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen willen blijkbaar een soort bananenrepubliek en snappen niet wat democratie feitelijk betekent.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:36 schreef Falco het volgende:
Ik sta versteld van sommige kinderachtige reacties, waarbij ik vraag of ze wel doorhebben wat democratie inhoudt en of ze wel uberhaupt in een democratie willen leven.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen willen blijkbaar een soort bananenrepubliek en snappen niet wat democratie feitelijk betekent.
Dus je kritisch uitlaten over de Islam is als in een meer vol alligators lopen? Ik dacht dat het aantal extremisten onder de moslims volgens jou ontzettend laag lag?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:28 schreef SCH het volgende:
Het is ook niet zo verstandig om zomaar een meer vol alligators in te lopen.
Volgens mij ben jij degene die niet helemaal begrijpt wat dat betekent.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen willen blijkbaar een soort bananenrepubliek en snappen niet wat democratie feitelijk betekent.
Rekening mee te houden?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:32 schreef SCH het volgende:
Dat is prima maar dat heeft hier niks mee te maken. We weten nu dat ze er zijn en daar hebben we rekening mee te houden.
1 alligator is genoeg hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:43 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dus je kritisch uitlaten over de Islam is als in een meer vol alligators lopen? Ik dacht dat het aantal extremisten onder de moslims volgens jou ontzettend laag lag?.
Inderdaad, het lijkt er min of meer op dat anti-democraten zoals SCH en TimmyAds via de islam de democratie zover mogelijk wensen terug te dringen. Dat beide gevaarlijke idioten zijn lijkt me duidelijk, al is hun retoriek kinderachtig en zeer doorzichtig.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:36 schreef Falco het volgende:
Ik sta versteld van sommige kinderachtige reacties, waarbij ik vraag of ze wel doorhebben wat democratie inhoudt en of ze wel uberhaupt in een democratie willen leven.
Ja, dat is leuk bedacht. Maar dat is niet de realiteit.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:46 schreef Lithion het volgende:
[..]
Rekening mee te houden?
Ik zie ze liever met wortel en tak uitgeroeid worden.
Dan is het dus geen meer vol alligators.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:52 schreef SCH het volgende:
1 alligator is genoeg hoor.
Je kunt inderdaad als homo door een willekeurig dorp in Afghanistan gaan lopen. Dus ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk bedacht. Maar dat is niet de realiteit.
Je kan ook door een meer met alligators gaan lopen in de hoop dat ze niet thuis zijn.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dan is het dus geen meer vol alligators.
Toch leuk van je hoor, zo'n freudiaanse verspreking..
SCH gevaarlijk, welnee. Hij weet donders goed dat hij als een van de eersten op dat dorpsplein staat om gestenigt te worden als de voorzittershamer vervangen is voor die van de Sh(c)aria.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:54 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, het lijkt er min of meer op dat anti-democraten zoals SCH en TimmyAds via de islam de democratie zover mogelijk wensen terug te dringen. Dat beide gevaarlijke idioten zijn lijkt me duidelijk, al is hun retoriek kinderachtig en zeer doorzichtig.
Vrijheid van het woord betekend ook vrijheid om iedereen en alles te beledigen.
O. Oké, jouw realiteit is dus dat zodra er zich extreem-intolerante elementen in de samenleving bevinden je je voortaan maar koest moet houden omdat je anders het risico loopt dat je iets overkomt?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:54 schreef SCH het volgende:
Ja, dat is leuk bedacht. Maar dat is niet de realiteit.
Volgens de AIVD dus rond de 1000. Kortom, je lult weer eens uit je nek.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:58 schreef SCH het volgende:
[..]Je denkt weer de taalvirtuoos uit te hangen maar slaat het plankje weer mis.
Ik denk wel dat er een meertje vol moslimextremisten in ons land is ja, zoals in: 250. Behoorlijk meertje.
Oh, maar als Ali met haar uitspraken en met Submission alleen de extremisten tegen het zere been stoot (in dat meertje met 250 extremisten van jou loopt), waar zit je dan steeds over te miepen dat ze 'alle' moslims kwetst?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:58 schreef SCH het volgende:
Ik denk wel dat er een meertje vol moslimextremisten in ons land is ja, zoals in: 250. Behoorlijk meertje.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:03 schreef Lithion het volgende:
[..]
Oh, maar als Ali met haar uitspraken en met Submission alleen de extremisten tegen het zere been stoot (in dat meertje met 250 extremisten van jou loopt), waar zit je dan steeds over te miepen dat ze 'alle' moslims kwetst?
Jij hebt juist zélf een slechte analogie gekozen... of je bent stiekem toch van mening dat het aantal extremisten onder moslims veel hoger ligt..
Nopez, dat heb je mis. Dat getal is gedifferentieerd door de AIVD, beter opletten wolfje.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Volgens de AIVD dus rond de 1000. Kortom, je lult weer eens uit je nek.
Ik durf daarbij ernstige vraagtekens te zetten. Verder is hij het toonbeeld van linkse tolerantie, of hij doet alsof hij tolerant is om zo de door hem bedachte waarheid uit vroegere tijden niet in gevaar te brengen. Het enige probleem is dat tolerantie in de vorm die hij voorstaat nog nooit iets heeft opgelost en dat ook nooit zal doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:00 schreef op_dreef het volgende:
[..]
SCH gevaarlijk, welnee. Hij weet donders goed dat hij als een van de eersten op dat dorpsplein staat om gestenigt te worden als de voorzittershamer vervangen is voor die van de Sh(c)aria.
Naar verluid zijn het er een stuk of duizend, en dat aantal neemt steeds meer toe. Wat lul je nou!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]Je kunt wel veel mensen kwetsen maar niet al die mensen hebben de behoefte haar iets aan te doen. Snap je dat nou echt niet?
Om de alligators er weer eens bij te halen:quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]Je kunt wel veel mensen kwetsen maar niet al die mensen hebben de behoefte haar iets aan te doen. Snap je dat nou echt niet?
Jawel, maar jij snapt duidelijk niet waarom je analogie zo krom is. Maar geeft niet hoor, je komt er nog wel eens achter.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:04 schreef SCH het volgende:Je kunt wel veel mensen kwetsen maar niet al die mensen hebben de behoefte haar iets aan te doen. Snap je dat nou echt niet?
SCH is over 10-15 jaar gewoon VVDer, met bijbehorende denkbeelden. Hij moet alleen nog even met de echte wereld in contact komen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik durf daarbij ernstige vraagtekens te zetten. Verder is hij het toonbeeld van linkse tolerantie, of hij doet alsof hij tolerant is om zo de door hem bedachte waarheid uit vroegere tijden niet in gevaar te brengen. Het enige probleem is dat tolerantie in de vorm die hij voorstaat nog nooit iets heeft opgelost en dat ook nooit zal doen.
Zeker als je beseft dat hij het laatst in een bepaald topic voor user Youssef opnam, nadat deze gezegt had dat alle homo's kakkerlakken zijn die uitgeroeid moeten worden. Sommige mensen blijven nou eenmaal liever blind.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het enige probleem is dat tolerantie in de vorm die hij voorstaat nog nooit iets heeft opgelost en dat ook nooit zal doen.
Tuurlijk joh, misschien moet je weer eens op Nederlandse les en uitgelegd krijgen wat een analogie isquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:08 schreef Lithion het volgende:
[..]
Jawel, maar jij snapt duidelijk niet waarom je analogie zo krom is. Maar geeft niet hoor, je komt er nog wel eens achter..
Ik heb het voorgaande (nog) niet gelezen, maar ik weet nu al dat het vergeefse hoop is dat SCH 'er nog wel achter komt' .quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:08 schreef Lithion het volgende:
[..]
Jawel, maar jij snapt duidelijk niet waarom je analogie zo krom is. Maar geeft niet hoor, je komt er nog wel eens achter..
Die uitspraak kan twee kanten opquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wie niet horen wil, zal stenen koppen.
Gelukkig zijn er nog een hoop realistische mensen in dit land die SCH wat dat aangaat tegen zichzelf in bescherming willen nemen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wie niet horen wil, zal stenen koppen.
Kreeg vandaag ' toevallig ' een 'boekje' van hem binnen ....quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:15 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog een hoop realistische mensen in dit land die SCH wat dat aangaat tegen zichzelf in bescherming willen nemen.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:57 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Kreeg vandaag ' toevallig ' een 'boekje' van hem binnen ....![]()
Maar dat is het!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 02:08 schreef Hymn het volgende:
agossie
hadden ze weer wat media aandacht nodig ?
Ben benieuwd wanneer de VVD haar er vierkant uittrapt,zal niet lang meer duren
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 02:08 schreef Hymn het volgende:
agossie
hadden ze weer wat media aandacht nodig ?
Ben benieuwd wanneer de VVD haar er vierkant uittrapt,zal niet lang meer duren
Hij of zij heeft nog gelijk ook. Ze worden niet gedwongen, leven niet in een kamertje van 2 bij 2 met alleen een bed en zeiken via de media ipv het alleen in de kamer te bespreken..quote:
Geen idee, maar het zal wel iets met thee te maken hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:53 schreef DaveHarris het volgende:
Hoe handel je zo iets als dit dan normaal af?
Vergeet Cohen en Frits Barend niet.... ook gevalltjes "eigen schuld dikke bult" natuurlijkquote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:00 schreef Lithion het volgende:
[..]
En ach, een Aboutaleb die slechts met een verrekijker naar het meertje aan het kijken is en zelfs dáár nog een aanmerkelijk risico loopt. Tja, eigen schuld hè? Had hij z'n kop maar niet boven het maaiveld uit moeten steken.
Wat een instelling..
In ieder geval niet iedereen lopen te beschuldigen via de media... maar dat moge duidelijk zijn lijkt mequote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:53 schreef DaveHarris het volgende:
Hoe handel je zo iets als dit dan normaal af?
technisch gezien is dit landsverraad ipv zeiken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:56 schreef lionsguy18 het volgende:
Dus je mening uiten in een vrij land noemt men tegenwoordig zeiken, nou dan zeik jij dus ook.
Kritiek hebben begrijp ik wel, maar ik ben het met Balkenende eens: waarom zou je daarbij je verblijfplaats onthullen?quote:Wilders voor '300 procent' achter Hirsi Ali
Het onafhankelijke kamerlid Geert Wilders steunt zijn collega Ayaan Hirsi Ali volledig in haar kritiek op de geheimzinnigheid rond haar verblijfplaats. Wilders, die net als Hirsi Ali vrijwel dagelijks met de dood wordt bedreigd, zegt het 'voor 300 procent' met zijn voormalige partijgenote eens te zijn.
Hirsi Ali onthulde vrijdag in NRC Handelsblad haar eigen én Wilders' verblijfplaats uit protest tegen het beschermingsbeleid van de overheid. Hirsi Ali woonde - tot vandaag - op een zwaar bewaakt marineterrein in Amsterdam.
Geert Wilders slaapt in een cel in de gevangenis Kamp Zeist, waar vooral opgepakte drugssmokkelaars terechtkomen.
Wilders noemt die situatie 'ondraaglijk', en vindt dat hij al lang een betere leefsituatie had moeten hebben. Aangedragen alternatieven waren volgens de ex-VVD'er 'even erg.'
Of hij Hirsi Ali voorafgaand aan haar ontboezemingen aan NRC Handelsblad had gesproken, wil Wilders niet zeggen.
Buitenland
Hirsi Ali wil op een algemeen bekende locatie wonen waarvan iedereen weet dat ze daar veilig is. Zo gaat het in het buitenland ook, zegt ze tegen de krant.
Geert Wilders heeft volgens haar te horen gekregen dat hij tot september in de gevangenis in Zeist moet blijven overnachten. Pas dan lukt het om een vaste verblijfplaats voor hem te regelen.
De VVD heeft inmiddels ontstemd gereageerd op de ontboezemingen van Hirsi Ali. Ook premier Jan Peter Balkenende heeft aangegeven niet te begrijpen waarom Hirsi Ali de 'discussie op deze manier voert.'
Tweede Kamer-voorzitter Frans Weisglas steunt de kritiek van de twee bedreigde kamerleden. Voor de NOS-radio zei hij het 'ongehoord' te vinden dat Wilders in Kamp Zeist moet verblijven, en hij vindt dat het kabinet 'met meer urgentie' een veilige verblijfplaats voor de twee kamerleden had moeten regelen.
Omdat ze dan wel in actie moeten komen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Kritiek hebben begrijp ik wel, maar ik ben het met Balkenende eens: waarom zou je daarbij je verblijfplaats onthullen?
quote:Hirsi Ali: Deze dreiging is niet tijdelijk
door Kustaw Bessems
2005-02-19
Ayaan Hirsi Ali wil dat lang bedreigde personen als zij veilig in een eigen huis kunnen wonen. Dat Geert Wilders in een cel is gehuisvest, vindt ze helemáál onaanvaardbaar.
Om duidelijk te maken hoe erbarmelijk de onderkomens van haar en Geert Wilders zijn, maakte Hirsi Ali gisteren hun geheime verblijfplaatsen bekend. Dat leidde tot politieke verontwaardiging: over beveiligingsmaatregelen zwijg je.
Ayaan Hirsi Ali reageert op de kritiek
Is dit niet heel erg onverstandig?
,,Nee, ik probeer hier een politiek debat over te beginnen. Het kabinet moet zeggen of de dreiging tijdelijk is -en in welk geval die dan voorbij is- of dat deze permanent is. Ik word al bewaakt sinds september 2002. Tot nu toe heb ik alle veiligheidsadviezen opgevolgd. Ik heb mijn huis in Leiden verkocht -op eigen kosten, mijn eigen ongemak- en een andere woning heb ik ook weer opgegeven. Na veel omzwervingen was ik in een appartement op het Haagse Buitenhof terechtgekomen en daar moest ik na de moord op Theo van Gogh ook weer weg.''
,,Dit duurt nu al zó lang. En niemand weet of en wanneer het afgelopen zal zijn. Het lijkt er niet op dat de dreiging minder zal worden. Ik ga door met mijn parlementaire werk, op dezelfde manier. Ik ga de film 'Submission 2' maken. Dat weten de verantwoordelijke instanties. Het terrorisme verdwijnt ook niet. Toch worden maatregelen genomen die alleen voor een tijdelijke dreiging geschikt zijn. De veiligheidsfilosofie in Nederland ís er een van tijdelijkheid.''
,,Op een gegeven moment moet je zeggen: die persoon woont daar, op die plek, en die wordt zwaar bewaakt. Het kabinet is benauwd om deze beslissing te nemen. Het lijkt mij ook moeilijk om beslissingen over andermans leven te nemen. Maar dat is in dit geval de politieke verantwoordelijkheid. Ze durven niet en dat leidt tot dit gesleep en gedoe.''
Waarom doet u dit via de pers?
,,Ik ben al heel lang aan het steggelen met het ministerie van justitie, met de Nationaal coördinator bewaking en beveiliging en zijn mensen. Maar ik mag geen eigen huis. Dan moet er maar een debat over komen in de Tweede Kamer.''
U onthult uw geheime verblijfplaats, de marinebasis in Amsterdam. Zo brengt u zichzelf misschien extra in gevaar.
,,Die geheimhouding is alleen nuttig bij tijdelijke bedreigingen. Een verblijfplaats eindeloos geheimhouden, kán niet. Ik ben alweer gezien op die basis. Dus binnenkort zou mijn verblijfplaats uitlekken en had ik toch weer moeten verkassen. Een krant was de verblijfplaats van Geert Wilders al op het spoor. Deze methode is ongeschikt voor langdurige bedreigingen. En het kán wel, mensen veilig in een eigen huis onderbrengen. In Italië, Spanje, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten en Israël, daar gebeurt het al.''
U heeft ook het onderkomen van Wilders bekendgemaakt, een cel op Kamp Zeist. Wilders wist niet dat u dat zou doen.
,,Inderdaad. Maar ik heb hem vaak gesproken over hoe het gaat. Ik zie een bang, eenzaam iemand. Hoe hij leeft! Een tijd lang gingen de lichten in zijn cel automatisch aan en uit. Hij is afgevallen. Het persoonlijk leed is enorm. Het is niet humaan en vreselijk onrechtvaardig.''
,,Komende week debatteert de Kamer over grondrechten. Ik hoor er niemand over dat sommige grondrechten voor Geert Wilders en mij niet gelden. Wij slapen op een plek die wij zelf niet kiezen.''
Alsof ze dat niet al zijn? Ga jij er van uit dat zij per definitie gelijk heeft dan?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat ze dan wel in actie moeten komen?
uhuquote:Op zaterdag 19 februari 2005 02:28 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Maar dat is het!
Wilders en Ali wonen voor hun lol op een vliegbasis om aandacht van de media te genereren. Een soort opvolger van Big-Brother, maar dan zonder camera's!
Of Frieslandquote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof ze dat niet al zijn? Ga jij er van uit dat zij per definitie gelijk heeft dan?
Misschien dat ze over drie weken roept dat ze de hele provincie Flevoland voor haar willen ontruimen.
Omdat ze helemaal geen geheime schuilplaats wil.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:26 schreef Hymn het volgende:
[..]
uhu
Je bent pas een helder licht als je je geheime schuilplaats gaat vrijgeven
Ze staan allebei weer ff niet in de schijnwerpers en *ploep* die muts zegt ff waar hun geheime schuilplaats is, waarvoor heb je dan een geheime schuilplaats?
Maar misschien valt dat toevallig wel samen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:31 schreef Knarf het volgende:
[..]
Omdat ze helemaal geen geheime schuilplaats wil.
Ze wil een veilige schuilplaats. En dat is totaal wat anders.
Nee.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar misschien valt dat toevallig wel samen?
Wonen we hier in Israel dan? Natuurlijk wil ze dat, dat is begrijpelijk. Maar het moet ook kunnen zeg.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:39 schreef Knarf het volgende:
[..]
Nee.
Ze wil gewoon haar werk kunnen doen.
Zonder alle geheimzinnigheid. Denk je dat alle staatslieden in Israel op een geheime plek zitten.
Het zou tot september duren voordat er een oplossing was voor Wilders.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Wonen we hier in Israel dan? Natuurlijk wil ze dat, dat is begrijpelijk. Maar het moet ook kunnen zeg.
Ik vind dat ze de vergissing maakt door voortdurend in de aanval te gaan en te doen alsof Donner bijna persoonlijk verantwoordelijk is voor de bedreigingen. Dat is op het onbeschofte af.
En dan is het veilig ofzo???quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:45 schreef Knarf het volgende:
[..]
Het zou tot september duren voordat er een oplossing was voor Wilders.
Hirsi is natuurlijk al gezien door een aantal mensen op die basis. Hoe lang blijft dat nog verborgen?
Kranten waren al op de hoogte waar Wilders zat.
Hoe veilig is dat dan. Het is alleen maar schijnveiligheid, omdat je niet weet of het al bekend is.
Dan maar de knuppel in het hoenderhok. Doe er nu wat aan, en ga niet aan modderen. Dat is dus ook wat Frans Weisglas zegt.
Waar zit jij liever?quote:
Op een plek die de mensen die er voor doorgeleerd hebben als het meest veilig kwalificeren.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:03 schreef Knarf het volgende:
[..]
Waar zit jij liever?
In een cel, waar niemand weet waar je zit (dus ook geen vrienden en bekenden (familie waarschijnlijk wel)). Maar dat elk moment ondekt kan worden.
Of in een huis, dat zwaar bewaakt word, maar waar je gewoon je werk kunt doen en waar je vrienden ook gewoon langs kunnen komen.
Dat denk ik niet, want daar zit ze nu ook niet.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Op een plek die de mensen die er voor doorgeleerd hebben als het meest veilig kwalificeren.
Tuurlijk wel, hoe weet jij dat nou.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:21 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want daar zit ze nu ook niet.
\quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, hoe weet jij dat nou.
Nu niet meer, nu ze uit de school geklapt heeft.
NRCquote:'Beveiliger en beveiligde moeten contract sluiten'
De bedreigde Kamerleden Hirsi Ali en Wilders verblijven in een gevangenis en in een marinekazerne. Is er een veilig alternatief?
Door onze redacteur Tom-Jan Meeus
Bij dit artikel
• NIEUWS - Wilders: verblijf in Kamp Zeist is bijna onleefbaar
ROTTERDAM, 19 FEBR. Hans Slaman kan het niet goed geloven als hij het nieuws hoort. ,,Wilders? In een gevangenis?'' Met zijn bedrijf International Security Partners (ISP) werkt hij veelvuldig voor families die behoefte hebben aan persoonsbeveiliging. In de jaren tachtig was hij bij de politie betrokken bij de beveiliging van de Franse ambassadeur in Den Haag, op wie toenmalig topterrorist Carlos het gemunt zou hebben. Ook hielp hij bij de bescherming van een Turkse ambassadeur, die het gevaar liep doelwit te worden van de Grijze Wolven, een Turkse, ultranationalistische groepering.
Slaman kent het ambacht van de persoonsbeveiliging dus al een jaar op 25. En hij is ,,zéér verbaasd'' dat de bedreigde Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) al maanden tot hun weerzin in respectievelijk een marinecomplex en een gevangenis verblijven, zoals gisteren in deze krant werd onthuld. ,,Dit is vragen om problemen'', zegt Slaman. ,,Je kan op je klompen aanvoelen dat niemand dit volhoudt. Maandenlang verblijf in een cel in Zeist of een Amsterdams marinecomplex - ik ken beide locaties - roept zoveel emotionele weerstand op; dat houdt niemand vol.''
De kunst van persoonsbeveiliging, vertelt Slaman, is om er voor te zorgen dat het bedreigde individu overtuigd is van de noodzaak van het regime. ,,Ik heb in het verleden meegemaakt dat mensen 's nachts door het raampje van hun slaapkamer kropen nadat ze zich al geruime tijd beklaagden over hun beveiliging. Als je zulke spanningen op hun beloop laat, creëer je zelf een lek in de beveilingsketen.''
Het kan gemakkelijk anders, aldus Slaman. ,,Zwaar-bedreigde mensen kunnen in een villa met een tuin wonen. Een dader maakt ook een risicoanalyse.'' Het grote probleem bij persoonsbeveiliging is volgens Slaman ,,het straatrisico'', zoals experts dat noemen. ,,Het is veel belangrijker dat je dat goed regelt: het moment dat je een auto verlaat, of uit huis vertrekt. Dat zijn de kritieke momenten.''
Eén element in de zaak van Hirsi Ali en Wilders maakt hun beveiliging wel extra gecompliceerd, zegt Slaman. ,,Het bijzondere aan hun gedrag is dat zij er niet voor terugschrikken mensen aan te spreken waarvan ze weten dat deze zich daardoor beledigd voelen. Dat maakt dat zij als persoon een doel worden. In andere zaken - een terreurdreiging van de IRA of de Grijze Wolven - richt de dreiging zich op in principe alle vertegenwoordigers van landen of instellingen. Niet op specifieke personen.''
Voormalig Amsterdams politiecommissaris en beveiligingsexpert Kees Sietsma benadrukt dat in deze kwestie alles afhangt van de dreigingsanalyse. Nu die geheim is wil hij niet beoordelen of de Kamerleden terecht op deze wijze zijn afgezonderd. Het gaat erom, zegt hij, dat je als beveiliger en beveiligde ,,een contract'' sluit, zodat je het eens bent over de maatregelen. ,,Als dat niet meer zo is heb je een groot probleem.'' Bovendien is het voor bedreigde personen ook van belang dat ze stilstaan bij de belangen van hun beveiligers. ,,Hun leven kan ook op het spel staan. Je moet niet vergeten dat deze week met de voormalige premier van Libanon ook al zijn beveiligers zijn vermoord.''
Anderzijds hebben Hirsi Ali en Wilders gelijk als ze stellen dat in landen als Israel, de VS, Spanje en Italië de verblijfplaats van bedreigde toppolitici gewoon bekend is, beaamt Sietsma. ,,Maar als je een moord coûte que coûte wil voorkomen en geen enkel risico wil nemen, moet je handelen zoals de regering nu doet'', stelt Sietsma.
Hij is lid van de commissie-Van den Haak, die destijds oordeelde dat de in 2002 vermoorde Pim Fortuyn door de overheid beveiligd had moeten worden.
Volgens Arie Duijndam van Interseco, het bedrijf dat de meeste persoonsbeveiliging in Nederland doet, zit in die recente geschiedenis het dilemma besloten waarmee de overheid nu worstelt. Aan de ene kant de druk om niet opnieuw het verwijt van een lankmoedig optreden te krijgen. Anderzijds is er nu het verwijt van Wilders en Hirsi Ali. ,,Maar ik kan me voorstellen dat je een alternatief zoekt voor een gevangenis of een kazerne. Normaal beschikt de overheid over safehouses. Het verbaast me enigszins dat deze mensen daar niet zitten. Maar de overheid zal hier beredeneerd toe gekomen zijn.''
Toch kunnen ook de presidenten-directeur van Shell en Philips - eveneens permanent een potentieel doelwit - zich laten beschermen zonder hun toevlucht te moeten nemen tot een militair complex. ,,Dat is waar'', zegt Duijndam, die zelf in de jaren tachtig vier jaar als persoonlijk bewaker van Freddie Heineken werkte, na diens ontvoering. ,,Meneer Heineken koos uiteraard zeer bewust voor permanente bewaking. Maar hij heeft zijn woning nooit hoeven verlaten. Een kidnap is ook iets anders dan een bedreiging.'' Hij heeft kennis kunnen nemen van technieken van persoonsbeveiliging op veel plaatsen in de wereld. Duijndam: ,,Maar het soort beveiliging dat in Nederland is gekozen voor deze Kamerleden is voorzover ik weet nooit eerder toegepast. Het is wel erg pittig.''
Have fun at McMurdo Base.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Op een plek die de mensen die er voor doorgeleerd hebben als het meest veilig kwalificeren.
Wie zegt dat ze buiten de media niet op de stenen muur die Donner heet zijn aangelopen? Kortom, jij gebruikt aannames, geen feiten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:39 schreef TimmyAsd het volgende:
In ieder geval niet iedereen lopen te beschuldigen via de media... maar dat moge duidelijk zijn lijkt me
Of dat nou wel of niet is gebeurd, het via de media spelen is gewooon viesquote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze buiten de media niet op de stenen muur die Donner heet zijn aangelopen? Kortom, jij gebruikt aannames, geen feiten.
Zou het kunnen dat de overheid - Donner voorop - zo autistisch is dat je alleen resultaten krijgt als je de boel openbaar maakt? Moet je je leven laten verzieken in een cel - waar kamerleden absoluut niet thuis horen - omdat je het zuiver wilt spelen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:38 schreef TimmyAsd het volgende:
Of dat nou wel of niet is gebeurd, het via de media spelen is gewooon vies
Ook dat is een aanname en geen feit..quote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de overheid - Donner voorop - zo autistisch is dat je alleen resultaten krijgt als je de boel openbaar maakt? Moet je je leven laten verzieken in een cel - waar kamerleden absoluut niet thuis horen - omdat je het zuiver wilt spelen?
Ze denkt wel heel gemakkelijk over de vrijheid van Wilders om zijn eigen afweging te maken. Niet echt een liberaal zo te horen...quote:U heeft ook het onderkomen van Wilders bekendgemaakt, een cel op Kamp Zeist. Wilders wist niet dat u dat zou doen.
,,Inderdaad. Maar ik heb hem vaak gesproken over hoe het gaat. Ik zie een bang, eenzaam iemand. Hoe hij leeft! Een tijd lang gingen de lichten in zijn cel automatisch aan en uit. Hij is afgevallen. Het persoonlijk leed is enorm. Het is niet humaan en vreselijk onrechtvaardig.''
Een aanname gebaseerd op het gedrag van Donner in het verleden. In het interview zegt AHA ook dat ze hier intern mee bezig was.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Ook dat is een aanname en geen feit..
Dat zal best maar dat is de schuld van de regering ofzo?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:24 schreef milagro het volgende:
Een leven waar je alleen dan veilig bent als je verblijfplaats voor iedereen, dus ook vrienden , geheim is, is geen leven.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
eigen schuld hirsi Ali . dan moet je andere keer beter opletten wat je zegt
En dat zeg jij, Meki, de knaap die verteld dat Noord Korea zsm een atoomaanval op de US moet beginnen ?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:54 schreef Meki het volgende:
eigen schuld hirsi Ali . dan moet je andere keer beter opletten wat je zegt
Het is idd schandalig en zwaar overdreven om nu al voor de 4e keer te pimpen met je levensomstandigheden, die van dien aard zijn dat je permanent ondergedoken moet zitten op een voor iedereen volstrekt geheim adres, waar telefonisch kontakt ofwel niet mogelijk is ofwel tot een minimum beperkt en altijd via via via, omdat men anders je veiligheid niet kan garanderen, zo meent men.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:
Van mij mogen Hirsi Ali en Wilders klagen over de omstandigheden van de beveiliging, en via de media is nu eenmaal de makkelijkste weg die ook wat 'publieke druk' zet om je wensen te zien vervullen, maar wat is dit nu al, de derde, vierde keer dat het via de media wordt gespeeld? Die aandachttrekkerij via de media qua beveiliging wordt een beetje jammer.
nee ik heb ook liever dat die moslima's hun bek houden over hoe zielig ze zijn, maar ja ze zijn zo mondig tegenwoordig, die vrouwen, vreselijk gewoon.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:26 schreef SCH het volgende:
Wat wil je nou zeggen milagro. Dat zij alles maar moeten roepen?????? Omdat ze zo zielig zijn.
Ik weet dat je liever hebt dat moslims uberhaupt niet praten maar daar gaat het nu niet over.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:30 schreef milagro het volgende:
[..]
nee ik heb ook liever dat die moslima's hun bek houden over hoe zielig ze zijn, maar ja ze zijn zo mondig tegenwoordig, die vrouwen, vreselijk gewoon.
Nou ja, het is toch van de zotte hoe die mensen gehuisvest zijn?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Jij vindt dat AHA ten alle tijde gelijk heeft? Van mij mag ze best een punt maken maar ze doet net of iedereen tegen haar is terwijl ik zelden heb gezien dat er zoveel aandacht en zorg is voor een persoon.
Oh ja het is haar eigen foutquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:53 schreef SCH het volgende:
Er is voor haar geen toekomst zonder angst, dat lijkt me wel duidelijk.
blah blah blah
Uiteindlijk is zelf in het meer vol alligators gesprongen, en ze blijft er nu maar in spartelen.
en meer links multikul gelul
Precies, het is haar eigen schuld dat ze van het recht op vrijheid van meningsuiting gebruik maakt. Had ze maar met de mainstream mee moeten lullen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:53 schreef SCH het volgende:
Maar daar kan ze Donner toch niet de schuld van blijven geven.
Uiteindleijk is zelf in het meer vol alligators gesprongen, en ze blijft er nu maar in spartelen.
quote:Je bent nogal een blinde volgeling milagro, wel aandoenlijk maar ik denk niet de liefde wederzijds is.
Heb je liever aandachttrekkerij via de media qua begravenis?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:
Die aandachttrekkerij via de media qua beveiliging wordt een beetje jammer.
Aandachttrekkerij ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:
Van mij mogen Hirsi Ali en Wilders klagen over de omstandigheden van de beveiliging, en via de media is nu eenmaal de makkelijkste weg die ook wat 'publieke druk' zet om je wensen te zien vervullen, maar wat is dit nu al, de derde, vierde keer dat het via de media wordt gespeeld? Die aandachttrekkerij via de media qua beveiliging wordt een beetje jammer.
Inderdaad, schande om in dat meer vol alligators te springen... Toegeven aan geweld en terrorisme, dat had ze moeten doen!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:53 schreef SCH het volgende:
Maar daar kan ze Donner toch niet de schuld van blijven geven.
Uiteindleijk is zelf in het meer vol alligators gesprongen, en ze blijft er nu maar in spartelen.
Je bent nogal een blinde volgeling milagro, wel aandoenlijk maar ik denk niet de liefde wederzijds is.
SCH is eigenlijk een omgekeerde Pim Fortuyn.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad, schande om in dat meer vol alligators te springen... Toegeven aan geweld en terrorisme, dat had ze moeten doen!
Buk gezellig nog een stukje verder voor Mohemmed B. en z'n vrienden SCH, misschien dat ze je vriendjes willen worden.
Damn, er zit een wereld aan verschil tussen springen & vooroverbukken, kom op nou zeg. Jullie doen allemaal net alsof het het een of het ander is. Ja, je moet je mening kunnen verkondigen & ja, de staat moet dat mogelijk maken (we hebben immers een grondwet). Maar hoe Hirschi Ali dat deed was allesbehalve correct. Tuurlijk mag je kritiek leveren op de moslimgemeenschap, je bent immers volksvertegenwoordiger, maar ga niet met modder gooien. Ze is een slimme vrouw, ze kon heus wel inschatten wat voor effect haar woordkeuze kon hebben. Ze heeft politicologie gestudeerd for God's sake! Nee, het is absoluut niet ok dat ze ondergedoken moet zitten, maar ze heeft gekozen om het "hard" te spelen, daarvan zijn de consequenties niet echt bijster leuk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad, schande om in dat meer vol alligators te springen... Toegeven aan geweld en terrorisme, dat had ze moeten doen!
Buk gezellig nog een stukje verder voor Mohemmed B. en z'n vrienden SCH, misschien dat ze je vriendjes willen worden.
Graaf vooral je eigen graf nikk, ga naar het clubhuis van de Hells Angels en roep dat het allemaal nichterige kontneukers zijn. Succes.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad niet erg verstandig zijn. Maar nu je het toch over de Hells Angels hebt... Frits Barend en Henk van Dorp hadden dus gewoon hun bek moeten houden over de Hells Angels destijds? En het was een verstandige zaak dat ze zelfs hun excuses hebben aangeboden in een uitzending?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Graaf vooral je eigen graf nikk, ga naar het clubhuis van de Hells Angels en roep dat het allemaal nichterige kontneukers zijn. Succes.
Natuurlijk heeft ze een risico genomen. Natuurlijk hebben haar uitspraken gezorgd voor gewelddadige reacties bij een groep achterlijken. Echter, dit zijjn uitspraken die je in een democratie als de onze moet kunnen doen. Als zij in dat spreekwoordelijke meer vol alligators wil springen dan moet ze dat verdomme gewoon kunnen doen.quote:Als je niet uit elkaar kunt houden dat je soms je verstand moet gebruiken in plaats van de belediging tot norm te verheffen, dan heb je inderdaad een probleem. Ze heeft heel bewust het risico genomen, vervelend, maar nu moet ze op de blaren zitten. NIemand is hiermee gebaat, de maatschappij al in het minst.
Al had ze het softer gesteld, had ze ook nog moeten onderduiken. Cohen en Aboutaleb worden ook bedreigd, en wat hebben die nou gezegd over moslims?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:57 schreef Rahja het volgende:
Damn, er zit een wereld aan verschil tussen springen & vooroverbukken, kom op nou zeg. Jullie doen allemaal net alsof het het een of het ander is. Ja, je moet je mening kunnen verkondigen & ja, de staat moet dat mogelijk maken (we hebben immers een grondwet). Maar hoe Hirschi Ali dat deed was allesbehalve correct. Tuurlijk mag je kritiek leveren op de moslimgemeenschap, je bent immers volksvertegenwoordiger, maar ga niet met modder gooien. Ze is een slimme vrouw, ze kon heus wel inschatten wat voor effect haar woordkeuze kon hebben. Ze heeft politicologie gestudeerd for God's sake! Nee, het is absoluut niet ok dat ze ondergedoken moet zitten, maar ze heeft gekozen om het "hard" te spelen, daarvan zijn de consequenties niet echt bijster leuk.
Nee, dat kan niet. Net zo min als jij in die tent vol Hells Angels zo'n uitspraak kan doen. Je moet gewoon de feiten onder ogen zien. Dat heeft er niks mee te maken wat ik er verder van vind. Sommige dingen kunnen gewoon niet, ook niet met verdomme ervoor. Dat is nogal naief.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:28 schreef nikk het volgende:
Als zij in dat spreekwoordelijke meer vol alligators wil springen dan moet ze dat verdomme gewoon kunnen doen.
Gaat alles nog goed met je milagro? Wat een afschuwelijk bullshit verhaal om maar niet serieus te discussieren.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:23 schreef milagro het volgende:
[..]
Het is idd schandalig en zwaar overdreven om nu al voor de 4e keer te pimpen met je levensomstandigheden, die van dien aard zijn dat je permanent ondergedoken moet zitten op een voor iedereen volstrekt geheim adres, waar telefonisch kontakt ofwel niet mogelijk is ofwel tot een minimum beperkt en altijd via via via, omdat men anders je veiligheid niet kan garanderen, zo meent men.
Stel je voor dat je op de voor jou op dat moment enige echt zoden aan de dijk zettende manier aandacht vraagt voor de idiote en onleefbare situatie waarin je zit, en dat dan tot maar liefst 4 keer toe?
Ik bedoel, wat staat er nu helemaal op het spel? Hun leven? Ja, so what, hebben ze het zelf naar gemaakt.
Ze moeten gewoon hun mond houden, over moslims, over Mohammed, over hun benarde situatie, over hun angsten, allemaal aandachttrekkerij.
God, ik wou dat ik in hun positie verkeerde, je van de ene kant je leven niet zeker weten, en van de andere kant je aangevallen weten omdat je klaagt over het feit dat je je leven niet zeker bent en dat men je daarom maar wegstopt, uit pure onmacht , in een gevangeniscel... de aandacht die je dat oplevert, zeg, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, gewoon, geniéten!!!!!!
Nee, schenk liever aandacht aan al die moslima's, nu weer in Charlois, wiens hoofddoek alweer ter discussie staat voor de zoveelste keer, schande gewoon.
Dát is pas bedreigend, dát verpest je leven, dát maakt je leven pas ondragelijk en eenzaam.
Kom op voor hen, en laat die 2 zelfingenomen aandachttrekkers lekker roepen, NANANANANA ik hoor je niet ik hoor je niet ik hoor je niet!!!!!
Vraagje: maar pleit jij er gewoon voor dat we ons moeten schikken naar een kleine minderheid?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Net zo min als jij in die tent vol Hells Angels zo'n uitspraak kan doen. Je moet gewoon de feiten onder ogen zien. Dat heeft er niks mee te maken wat ik er verder van vind. Sommige dingen kunnen gewoon niet, ook niet met verdomme ervoor. Dat is nogal naief.
Zitten Aboutaleb & Cohen ondergedoken..?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Al had ze het softer gesteld, had ze ook nog moeten onderduiken. Cohen en Aboutaleb worden ook bedreigd, en wat hebben die nou gezegd over moslims?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |