abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:39:37 #226
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25146774
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef Kaalhei het volgende:
Volgens een Rotterdams raadlid ging het overigens over een 'eitje' en geen gewoon hoofddoekje. Hij stelde dat er ergens een grens getrokken moest worden, en dat was voor het 'eitje' waarbij alleen het gezicht zichtbaar was.
Dus dat raadslid vind dat een halve peniskoker wel moet mogen? Belachelijk!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25146818
Ik vind het prima dat een mohammedaanse vrouw als bewijs van onderdrukking haar hoofddoek draagt.
Dan is ze tenminste herkenbaar.
Maar het is wel in strijd van de vrouwelijke natuur om mooit te zijn.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:43:12 #228
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25146833
-dubbel
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:43:12 #229
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25146834
-dubbel
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:45:04 #230
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25146860
Goed idee van de deelgemeente Charlois!
In het uitvoeren van het ambt als ambtenaar geldt absolute neutraliteit. Ik zou me als burger ook niet op mijn gemak voelen als ik zelfs bij het aanvragen van een document al geconfronteerd werd met de Islam.
pi_25146901
Geconfronteerd worden met de Islam...

.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 16:51:44 #232
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25146958
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik een vrouw achter de balie zie met hoofddoek zal mij de hoofddoek niet een opvallen (omdat ik het dus een normaal iets vindt, maar dat is dus cultureel bepaald), ik zou gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden.
Als ik in een willekeurig Arabisch land zou vertoeven zou ik het ook als iets normaals ervaren. Hier, in Nederland, is het niet cultureel bepaald om een hoofddoek te dragen en ergeren veel mensen zich er aan omdat het op vele fronten in strijd is met onze maatschappelijke/culturele norm. In dit land geldt scheiding van kerk en staat!
pi_25147035
Hoog tijd!

Echte Nederlanders mogen ook niet in metalshirts, Hare Krishna-jurken of zwemkleding achter de balie staan.

Waarom voor halve buitenlanders dan een uitzondering maken? Omdat ze mohammedaans zijn?
pi_25147114
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 16:47 schreef Monidique het volgende:
Geconfronteerd worden met de Islam...

.
het is kleinzerig maar verschilt nets met gelovigen die niet geconfronteerd willen worden met homofilie.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:11:49 #235
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25147230
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

het is kleinzerig maar verschilt nets met gelovigen die niet geconfronteerd willen worden met homofilie.
Noem het kleinzerig, ik verwacht gewoon van mijn overheid dat ze zich neutraal opstelt. Principekwestie dus.
pi_25147629
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen
Nee, Meki, er is eerder in het bericht duidelijk sprake van een verbod op alle religieuze symbolen.
pi_25147704
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:11 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Noem het kleinzerig, ik verwacht gewoon van mijn overheid dat ze zich neutraal opstelt. Principekwestie dus.
Ik steun jouw principekwestie wel hoor.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:23:34 #238
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25148536

[ Bericht 100% gewijzigd door QED op 18-02-2005 18:26:24 (dubbel) ]
hetgeen te bewijzen was
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:24:11 #239
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25148549
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Of het klopt wat je zegt of niet laat ik even het midden, dat is nl. irrelevant. Als men in Nederland een hoofddoek wil dragen of een ander kledingstuk en het valt binnen de de door de wet gestelde normen/waarden, fatsoenen en (zeden)wetten moet dat gewoon kunnen. En met drogredenen als "neutraliteit" en "objectiviteit" maakt men zich alleen maar belachelijk. Nederland verwordt op die manier steeds meer tot een populistische vrijstaat waarin rechts-extremisme wordt gehoord, helaas.

Wijlen Hitler en Theo van g. zouden uit hun graf/as-pot springen van blijdschap bij het horen van dergelijke ontwikkelingen

Tjonge jonge. Over belachelijk gesproken.

Hitler en Theo van Gogh in èèn adem noemen?

Hitler vermoordde milloenen mensen.
Theo van Gogh werd vermoord.

Je doet er alles aan om moslims in een zo slecht mogelijk daglicht te stellen, huh.
Deze post gaat naar de moderator.
hetgeen te bewijzen was
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:27:26 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25148593
Toen ik me een paar jaar geleden ging inschrijven in de gemeente Rotterdam, op de Coolsingel, werd ik ook 'geholpen' door zo'n moslimgedrocht met een (roze ) hoofddoek. Het domme wicht sprak amper een woord Nederlands . Eerst wilde ik haar verrot schelden, tot ik me realiseerde dat dat toch geen enkel nut heeft.

Toen ben ik maar moeilijke woorden gaan gebruiken, en riep ze van ellende haar baas erbij . Dat was ook een smerig kereltje (hij was erg handtastelijk naar het vrouwelijke personeel toe), maar tenminste autochtoon. Met hem kon ik tenminste com-mu-ni-ce-ren, en die inschrijving was toen zo gepiept .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25151873
quote:
De Rotterdamse gemeente heeft verbaasd gereageerd op de hoofddoekdiscussie vanuit deelgemeente Charlois. ''Bij de gemeente Rotterdam mogen medewerkers een hoofddoek dragen en het stadsbestuur verwacht dat de deelgemeenten deze lijn volgen'', zo heeft men laten weten. De zaak is volgens het stadsbestuur helder. ''Er is géén restrictie op het dragen van een hoofddoek. Alleen het gezicht van medewerkers aan de publieksbalie moet goed zichtbaar zijn.''

Bijna een jaar geleden verwierpen zowel de gemeenteraad als het college van B&W het verzoek van Leefbaar Rotterdam om het dragen van onder meer hoofddoekjes en kruisjes bij ambtenaren te verbieden.
Dit is toch best wel een heerlijke schop onder de varkenskont van Charlois.
quote:
Zeg dan gewoon:"Ik wil niks zien wat met Moslims te maken heeft." Dan zijn ze ten minste eerlijk. En niet zgn. argumenten verzinnen om iets te verbieden die eigenlijk niet eens de daadwerkelijk reden zijn
De facicsten van nu zijn inderdaad hypocriet, net als in Frankrijk, om de hoofddoek af te pakken van jonge moslimas stopten ze het in een jasje genaamd "elk godsdienstelijk symbool is verboden"
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:36:17 #242
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25152647
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:27 schreef Lemmeb het volgende:

Toen ben ik maar moeilijke woorden gaan gebruiken, en riep ze van ellende haar baas erbij . Dat was ook een smerig kereltje (hij was erg handtastelijk naar het vrouwelijke personeel toe), maar tenminste autochtoon. Met hem kon ik tenminste com-mu-ni-ce-ren, en die inschrijving was toen zo gepiept .
Kijk, jij noemt tenminste een belangrijke vereiste voor de functie van een ambtenaar, en dat is dat de betreffende persoon goed moet kunnen communiceren, en of deze persoon dan een hoofddoek draagt of een sigaar door de lip heeft is totaal niet van belang...

Het blijft m.i. een drogreden dat "de neutraliteit" in het "geding" zou zijn

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:52:40 #243
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_25153031
De discussie in deze topic geeft voor mij toch weer duidelijk aan dat het voor de moslimgemeenschap in Nederland geen enkele moeite kost om zichzelf in een slachtofferrol te projecteren. Alles wat er hier in Nederland wordt gedaan en/of gezegd wordt gezien als een aanval op de islam. Het wordt tijd dat ze eens leren dat ze in een land wonen waar andere regels en wetten gelden als in het land waar ze (of hun ouders) vandaan kwamen.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_25153331
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:52 schreef AvispaCS het volgende:
De discussie in deze topic geeft voor mij toch weer duidelijk aan dat het voor de moslimgemeenschap in Nederland geen enkele moeite kost om zichzelf in een slachtofferrol te projecteren. Alles wat er hier in Nederland wordt gedaan en/of gezegd wordt gezien als een aanval op de islam. Het wordt tijd dat ze eens leren dat ze in een land wonen waar andere regels en wetten gelden als in het land waar ze (of hun ouders) vandaan kwamen.
In Nederland kennen wij een vrijheid van godsdienst die is vastgelegd in de grondwet en verdragen. Datgene dat jij "in de slachtofferrol projecteren" noemt, noemen normale mensen opkomen voor je rechten.
pi_25153795
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

In Nederland kennen wij een vrijheid van godsdienst die is vastgelegd in de grondwet en verdragen. Datgene dat jij "in de slachtofferrol projecteren" noemt, noemen normale mensen opkomen voor je rechten.
Vrijheid van godsdienst zolang het niet botst met Nederlandse cultuur.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:08:14 #246
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25155756
Ik hoor zo weinig van de AEL de laatste tijd. Heeft naar hun mening het 'racisme' in Frankrijk gewonnen?

Mijn mening? Ik vind dat sommige (AEL) moslims zich in deze kwestie een beetje aanstellen, en slachtoffertje spelen.
Sommige moslims, deels dezelfde, proberen andere mensen met hun hoofddoekje te provoceren.
In het algemeen ben ik vóór provoceren, dus ik wil hierbij alle hoofddoekjes en (vieze) baardjes vooral aanmoedigen op de ingeslagen weg door te gaan. Dat houdt de geest scherp. En anderen wil ik vooral aanmoedigen een algeheel verbod op (provocerende) hoofddoekjes in Nederland te bewerkstelligen.
Koranfascisme bedankt Islam
  zaterdag 19 februari 2005 @ 03:23:43 #247
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_25157461
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Verbieden die poetsdoeken!

In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel
Leuk stukje:
quote:
Geplaatst door Muslimaah
Sinds wanneer meet Nederland zich aan mensenrechtenschendende landen die ze niet in de E.U. wil?

Gaat NL binnenkort ook mensen in gevangenissen martelen omdat Turkije dat wellicht ook doet?

Oooh plsss..

Is Turkije lichtend baken voor jou of heb jij de achterlijkheid van een koe die denkt dat marokkanen uit Turkije komen.

De beesT
pi_25157728
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit is toch best wel een heerlijke schop onder de varkenskont van Charlois.
[..]

De facicsten van nu zijn inderdaad hypocriet, net als in Frankrijk, om de hoofddoek af te pakken van jonge moslimas stopten ze het in een jasje genaamd "elk godsdienstelijk symbool is verboden"
Joh, wat lul je uit nek, weet je wel wat een facist is? En zit niet zo dramatisch te janken dat men jullie moslima's het hoofddoekje wil afpakken. Niemand met gezond verstand wil die gore luizenlap hebben.
pi_25157738
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die vrijheid van godsdienst is er nog steeds. Je hebt je moskee, je kan zo vaak bidden als je wil, je mag dubieuze pamfletten verspreiden, je mag roepen dat je homo's varkens vindt, je mag je eigen jihad in NL uitvechten............. Man rot toch gauw op met je zelfmedelijden.
pi_25158151
Stelling van vrijdag 18 februari 2005
Hoofddoekjes van ambtenaren moeten verboden worden
Eens

(74%)
Oneens

(26%)
tot nu toe hebben 3471 mensen gestemd

Dit is van Stand.nl.Het is toch wel duidelijk hoe de meeste mensen hier over denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')