abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25149136
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:03 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Behalve nu dan natuurlijk
Ach libertarian.nl schijnt ook heel regelmatig gelijk te hebben.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:22:58 #122
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25149475
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:14 schreef Monidique het volgende:
Labohm stelt dat tienduizenden wetenschappers zich openlijk tegen Kyoto [hebben] gekeerd en de wetenschap die daaraan ten grondslag ligt, waaronder 72 Nobelprijswinnaars. Geeft Labohm ook nog aan hoe hij aan deze informatie komt, want 40 wetenschappers noemen en dan maar zeggen dat de lezer het zelf kan uitzoeken, is nog niet echt overtuigend.
Die 72 nobelprijswinnaars zijn van The Heidelberg Appeal. Zie bv: http://www.sepp.org/heidelberg_appeal.html
pi_25149507
Die zijn in NL echt een compleet kansloos clubje .

Maar internationaal zouden ze het misschien beter kunnen doen.

Stond overigens een aardig stukje in de Uk vandaag.
quote:
‘Klimaatsceptici zijn luidruchtig’

Ernst Arbouw

De aarde wordt warmer. Niet straks, nu. Meetbaar en zichtbaar. Met die boodschap vliegt de Amerikaanse klimaatwetenschapper Robert Corell de wereld rond. Dinsdag was hij in Groningen.

‘Het klimaat verandert nu, hier. It’s allready happening.” De Amerikaanse klimaatwetenschapper Robert Corell heeft een glasheldere boodschap. De temperatuur op aarde stijgt en daar moet nú iets aan gebeuren. Hij vliegt de wereld rond om zijn verhaal te vertellen aan politici, ondernemers en iedereen die het maar horen wil. Maandag in Alaska, dinsdag in Groningen, woensdag in Helsinki. En volgende week in Nairobi, om daar op uitnodiging van Afrikaanse politici te spreken over het smelten van de poolkappen.
Corell stond de afgelopen jaren aan het hoofd van een internationaal team van wetenschappers die uitgebreid onderzoek deden naar de gevolgen van klimaatverandering. De bevindingen van het onderzoek werden eind 2004 gepresenteerd. De klimatologen ontdekten onder meer dat de temperatuur in de arctische gebieden veel sneller stijgt dan tot dusverre werd aangenomen. De klimaatverandering aan de polen gaat twee tot drie maal sneller dan elders. “Als er niks gebeurt, dan stijgt de temperatuur op de Noordpool de komende eeuw meer dan tien graden, met onvoorstelbare, wereldwijde gevolgen.”
Corell voorziet een zeespiegelstijging van meer dan een meter, hij voorspelt dat de bodem van arctische toendra’s ontdooit, dat de boomgrens naar het noorden schuift en dat het leefgebied van dieren verplaatst. “Je moet het niet zien als een soort zones die over de aardbol richting het noorden schuiven, het gaat stukje bij beetje. Het leefgebied van sommige planten verplaatst sneller dan dat van andere, diersoorten verhuizen met weer een ander tempo. Dat heeft allerhande gevolgen voor ecosystemen. Bedenk zelf maar wat er gebeurt: de balans raakt verstoord, dieren kunnen geen eten meer vinden.”
Op de bevindingen van de onderzoekers is ook kritiek. Volgens sceptici zijn Corell en zijn collega’s overdreven pessimistisch. De verandering van het wereldwijde klimaat zou binnen natuurlijke marges vallen en het verband tussen temperatuurstijging en de uitstoot van broeikasgassen zou niet aangetoond zijn. “Daar zijn woorden voor die ik nu even niet zal gebruiken. Klimaatsceptici zijn geïsoleerde eenlingen, maar ze zijn wel heel luidruchtig. In het belangrijkste wetenschappelijk orgaan dat zich bezighoudt met klimaatverandering, het Intergovernmental Panel on Climate Change, zijn 2600 wetenschappers verenigd die het allemaal over één ding eens zijn: het grootste deel van de klimaatverandering wordt door mensen veroorzaakt. Aan ons rapport hebben meer dan driehonderd klimatologen meegewerkt, het is door een onafhankelijke commissie beoordeeld. Laat de klimaatsceptici eerst maar eens driehonderd wetenschappers vinden die het met elkaar eens zijn en dan een gedegen onderzoek produceren. Ik wil graag met ze in debat, maar op één voorwaarde: in public.”
Corell vouwt zijn laptop open en toont een temperatuurgrafiek. “Je ziet dat de gemiddelde temperatuur de afgelopen honderd jaar gestaag omhoog ging. Voor een deel heeft dat natuurlijke oorzaken, maar de helft wordt veroorzaakt door menselijke invloed, de uitstoot van CO2 en bijvoorbeeld drijfgas uit spuitbussen. Ik ben altijd bereid te luisteren naar critici, graag zelfs. Tegelijkertijd moet ik constateren dat veel van de sceptici niet wetenschappelijk maar politiek gemotiveerd zijn.”
Corell vergelijkt de atmosfeer met een grote oceaanstomer: lastig te remmen en moeilijk te sturen. “Als we nu zouden stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen, als de wereldwijde CO2-uitstoot vandaag zou ophouden, dan wordt het effect pas over zestig tot honderd jaar zichtbaar. Met andere woorden: de gevolgen van de stijging van de uitstoot in de afgelopen zestig jaar moeten nog zichtbaar worden.”
“Een van de allergrootste uitdagingen waar we de komende decennia mee te maken krijgen is de economische groei van China en India. Binnen een aantal jaren overstijgt hun energiebehoefte die van de westerse wereld. Maar ik blijf optimistisch. De Chinese regering heeft kortgeleden minimumeisen gesteld aan het brandstofverbruik van auto’s. Dat is een belangrijke eerste stap. Voor jou en mij is het ook heel makkelijk om iets aan de CO2-uitstoot te doen omdat er een hele krachtige stimulans is: je energierekening. Je kunt eenvoudig 10 tot 20 procent minder CO2 produceren.”
“Om mensen bewust te maken, reis ik de wereld over. Ik neem vrijwel elke uitnodiging aan. In Alaska praatte ik bijvoorbeeld ook met scholieren. Er zijn er altijd wel een paar die de boodschap oppikken.”

Voor het rapport van de klimatologen zie: www.acia.uaf.edu
Heb het rapport nog niet bekeken, volgende week heb ik weer wat tijd hoop ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25149832
Over een paar duizend jaar zal het volledig heelal imploderen, en daar moet nu actie tegen ondernomen worden! Welke actie? En meneer Corell kan fijn honderd keer zijn laptop openvouwen om de temperatuur van de afgelopen 100 jaar te laten zien, het zegt verder geen ruk. En verder gebruikt hij een argument dat regelrecht op de milieumaffia van toepassing is: Politiek gestuurd zijn.
Ik durf een voorspelling te doen: Kyoto gaat de wereld nodeloos bakken met geld kosten en het resultaat zal niet te meten zijn. En denk trouwens maar eens terug aan al die doemscenario's die er al geweest zijn, de wereld had al dertig keer moeten vergaan. Verder verkijkt ie zich dus behoorlijk op het aantal klimaatsceptici, maar daar komt ie nog wel achter....
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25150248
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:50 schreef pberends het volgende:
Vanavond het onderwerp in Netwerk. Canadese onderzoekers betwijfelen Kyoto.
We zullen het zien over een kwartier (20.30) op Nederland 1.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:30:24 #126
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_25150434
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:47 schreef speedfreak1 het volgende:

Ik durf een voorspelling te doen: Kyoto gaat de wereld nodeloos bakken met geld kosten en het resultaat zal niet te meten zijn.
Ik vindt dit altijd zo'n onzinnig argument: "Het gaat bakken met geld kosten"
Nou en? Waar geld wordt uitgegeven wordt geld verdiend.
I.P.V. de milieuvervuilers gaan de milieuverschoners er op vooruit.

De verplichte invoer van de katalysator heeft waarschijnlijk ook miljarden gekost. Echter dat wordt allemaal doorberekend en geconsumeerd en weer verdient door anderen. In een economie gaat geld niet verloren, het moet gewoon in beweging blijven.

En zelfs als het resultaat niet te meten zal zijn. Is dit iets wat je in een jaar denkt te meten? Of liever in die tien meter gerezen waterspeigel als we over een paar honderd jaar toch allemaal fout zaten en we het niet meer terug kunnen draaien.

Bij dit soort dingen waarbij het risico zo groot is en de gevolgen zo desastreus is het gewoon belachelijk om maar gewoon te zeggen "Och ze zouden het ook fout kunnen hebben en dan was alles voor niets geweest"
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:47 schreef speedfreak1 het volgende:
En denk trouwens maar eens terug aan al die doemscenario's die er al geweest zijn, de wereld had al dertig keer moeten vergaan.
Dat is het beste argument dat ik ooit gehoord heb! We hebben het al zogenaamd dertig keer fout gehad dus dan hebben we het nu ook wel fout. Het risico dat het straks Utrecht aan zee zou kunnen zijn dat nemen we natuurlijk maar gewoon.

Ik vraag me af overigens hoe jij op wel 30 doemscenarios weet te komen die vergelijkbaar zijn met deze.
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_25150467
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:16 schreef pberends het volgende:

[..]

We zullen het zien over een kwartier (20.30) op Nederland 1.
Begonnen.
pi_25150561
Ik vraag me af of je het risico moet nemen om helemaal niks te doen...
pi_25150615
"Niemand heeft de klimaatstatistieken die het fundament vormen van Kyoto ooit herberekend"
pi_25150675
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:43 schreef pberends het volgende:
"Niemand heeft de klimaatstatistieken die het fundament vormen van Kyoto ooit herberekend"
Ik vind dat er een debat moet komen in NOVA of zo tussen bijvoorbeeld die gast van Heidelberg en die gast die NOVA vorige week gebruikte om 'de mensen bang te maken'. Zo'n itempje is erg kort en die twee Nederlanders hadden veel te vertellen maar kwamen niet verder dan wat holle beweringen. Het is mij zo veel te vaag. Ik weet nog niks.
pi_25150737
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:30 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Ik vindt dit altijd zo'n onzinnig argument: "Het gaat bakken met geld kosten"
Nou en? Waar geld wordt uitgegeven wordt geld verdiend.
I.P.V. de milieuvervuilers gaan de milieuverschoners er op vooruit.
Wie zal dat betalen? Zoete lieve Gerritje? Of liever gezegd alle nederlanders bij elkaar die weer mogen meedokken aan een waanidee. En het zal zeker geen economische voorspoed brengen. Je kunt het geld ook direct in de papierversnipperaar gooien en beweren dat je er op vooruit gaat.
quote:
De verplichte invoer van de katalysator heeft waarschijnlijk ook miljarden gekost. Echter dat wordt allemaal doorberekend en geconsumeerd en weer verdient door anderen. In een economie gaat geld niet verloren, het moet gewoon in beweging blijven.
Die katalysator zorgt om te beginnen voor een hoger brandstofverbruik. Dus een hogere CO2 uitstoot. Het ding is dus uitermate milieu-onvriendelijk?
quote:
En zelfs als het resultaat niet te meten zal zijn. Is dit iets wat je in een jaar denkt te meten? Of liever in die tien meter gerezen waterspeigel als we over een paar honderd jaar toch allemaal fout zaten en we het niet meer terug kunnen draaien.
Er bestaat een kans dat je een inbraak voor je kiezen krijgt, maar die kans is niet gek groot. Het is zelfs niet te voorspellen of het gaat gebeuren. Ga jij dan een enorme investering doen in beveiligingsmaatregelen? Nee toch? Jou redenering komt hier namelijk wel op neer. Er staat niets vast, maar jij vindt het normaal om daar toch zeer veel geld voor uit te geven. Terwijl het wel steeds duidelijker wordt dat de mens geen invloed op het klimaat uit kan oefenen. Vergelijk het eens met pissen in de oceaan, heeft net zoveel effect, zoals trouwens 5 miljard mensen die in de oceaan pissen ook totaal geen effect hebben.
quote:
Bij dit soort dingen waarbij het risico zo groot is en de gevolgen zo desastreus is het gewoon belachelijk om maar gewoon te zeggen "Och ze zouden het ook fout kunnen hebben en dan was alles voor niets geweest"
a- Hoe weet jij dat het risico groot is, en dan graag komen met zaken die onomstotelijk vast staan en
b- Hoe weet jij dat de gevolgen desastreus zullen zijn, en ook weer graag komen met dingen die onomstotelijk vast staan.

Eén ding staat zeer onomstotelijk vast, het is glazen bol werk. En het glazen bol werk wordt gebracht als zijnde wetenschap en feiten, en dat is voor iemand die daar een heel klein beetje zicht op heeft inderdaad bijzonder irritant. Het komt namelijk botweg neer op verkrachting van alle wetenschappelijke principes.
[..]
quote:
Dat is het beste argument dat ik ooit gehoord heb! We hebben het al zogenaamd dertig keer fout gehad dus dan hebben we het nu ook wel fout. Het risico dat het straks Utrecht aan zee zou kunnen zijn dat nemen we natuurlijk maar gewoon.
De gammelheid van dit argument is dat het eerst amersfoort aan zee was, en daarvoor nog apeldoorn aan zee. Het is gewoon weer de zoveelste belachelijke angstvoorstelling om de massa gek te maken. Ik ken er nog wel een paar hoor, de zeespiegel zou eerst tientallenmeters stijgen, toen voorspelde men plotseling nog maar een meter, en inmiddels lopen de voorspellingen uiteen van enkele millimeters tot 30 cm. Geloofwaardig? Broddelwerk gewoon!
quote:
Ik vraag me af overigens hoe jij op wel 30 doemscenarios weet te komen die vergelijkbaar zijn met deze.
Club van Rome voorspelde aan de lopende band mondiale rampen en het opraken van de energie. Ze zaten er de hele tijd met iedere voorspelling naast.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:55:26 #132
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_25150765
quote:
It's much too late to sweat global warming

Time to prepare for inevitable effects of our ill-fated future

by Mark Hertsgaard
San Francisco Chronicle
February 13, 2005
http://sfgate.com/cgi-bin(...)2/13/INGP4B7GC91.DTL

In accordance with Title 17 U.S.C. Section 107, this material is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving the included information for research and educational purposes.

At the core of the global warming dilemma is a fact neither side of the debate likes to talk about: It is already too late to prevent global warming and the climate change it sets off.

Environmentalists won't say this for fear of sounding alarmist or defeatist. Politicians won't say it because then they'd have to do something about it. The world's top climate scientists have been sending this message, however, with increasing urgency for many years.

Since 1988, the United Nations Intergovernmental Panel on Climate Change, comprised of more than 2,000 scientific and technical experts from around the world, has conducted the most extensive peer-reviewed scientific inquiry in history.

In its 2001 report, the panel said that human-caused global warming had already begun, and much sooner than expected. What's more, the problem is bound to get worse, perhaps a lot worse, before it gets better.

Last month, the climate change panel's chairman, Rajendra Pachauri, upped the ante. Although Pachauri was installed after the Bush administration forced out his predecessor, Robert Watson, for pushing too hard for action, the accumulation of evidence led Pachauri to embrace apocalyptic language: "We are risking the ability of the human race to survive," he said.

Until now, most public discussion about global warming has focused on how to prevent it -- for example, by implementing the Kyoto Protocol, which comes into force internationally (but without U.S. participation) on Wednesday. But prevention is no longer a sufficient option. No matter how many "green" cars and solar panels Kyoto eventually calls into existence, the hard fact is that a certain amount of global warming is inevitable.

The world community therefore must make a strategic shift. It must expand its response to global warming to emphasize both long-term and short-term protection. Rising sea levels and more weather-related disasters will be a fact of life on this planet for decades to come, and we have to get ready for them.

Among the steps needed to defend ourselves is quick action to fortify emergency response capabilities worldwide, to shield or relocate vulnerable coastal communities and to prepare for increased migration flows by environmental refugees.

We must also play offense. We must retroactively shrink the amount of warming facing us by redoubling efforts to remove existing greenhouse gases from the atmosphere and sequester them where they are no longer dangerous. One way is to plant trees, which absorb carbon dioxide via photosynthesis.

Researchers are exploring many other methods as well, some of them supported by the Bush administration. And Norway is burying carbon dioxide in abandoned oil wells beneath the North Sea.

The problem with the Kyoto Protocol is not that the 5 percent greenhouse gas emission reductions it mandates don't go far enough, though they don't. (The climate change panel urges 50 to 70 percent reductions.)

The problem is that Kyoto governs only future emissions. No matter how well the protocol works, it will have no effect on past emissions, which are what have made global warming unavoidable.

Contrary to the impression given by some news reports, global warming is not like a light switch that can be turned off if we simply stop burning so much oil, coal and gas.

There is a lag effect of about 50 to 100 years. That's how long carbon dioxide, the primary greenhouse gas, remains in the atmosphere after it is emitted from auto tailpipes, home furnaces and industrial smokestacks.

So even if humanity stopped burning fossil fuels tomorrow, the planet would continue warming for decades.

So far, the greenhouse gases released during two-plus centuries of industrialization have increased global temperatures by about 1 degree Fahrenheit and raised sea levels by 4 to 7 inches.

They have also given rise to the larger phenomenon of climate change. The climate change panel scientists predict that because of global warming, the future will bring more and deadlier weather of all kinds -- more hurricanes, tornadoes, downpours, heat waves, droughts and blizzards -- and all that comes in their aftermath: flooding, landslides, power outages, crop failures, property damage, disease, hunger, poverty and loss of life.

In California, torrential rains induced a mudslide on Jan. 11 that killed 10 people, buried children alive and crushed dozens of houses. In 2003, a record summer heat wave killed 35,000 people, most of them elderly, in Western Europe. And this is just the beginning.

Scientists are careful to say that no single weather event can be definitively linked to global warming, but the trend is unmistakable to the insurance companies that end up paying the bill.

"Man-made climate change will bring us increasingly extreme natural events and, consequently, increasingly large catastrophe losses," an official of Munich Re, the world's large reinsurance company, said recently. Swiss Re expects losses to reach $150 billion a year within this decade.

British Prime Minister Tony Blair regards climate change as "the single biggest long-term problem" of any kind facing his country. His government's top scientist, Sir David King, goes further, calling climate change "the biggest danger humanity has faced in 5,000 years of civilization."

Although the Bush White House continues to downplay the urgency of global warming, some parts of the Bush administration have recognized the gravity of the situation. A report released last year by the Pentagon's Office of Net Assessments said that by 2020, climate change could unleash a series of interlocking catastrophes including mega-droughts, mass starvation and even nuclear war as countries like China and India battle over river valleys and other sources of scarce food and water.

All of this underlines the urgency of revising the world's response to climate change. To be sure, it remains essential to reduce greenhouse gas emissions by strengthening the Kyoto Protocol and augmenting it with other measures. Otherwise, the amount of warming that civilization eventually will have to endure will prove too great to survive.

In the meantime, it is imperative to prepare against the climate change already on its way.

The need for such a two-track strategy of prevention and protection is gaining acceptance from most of the world's governments. In Britain, the Department of the Environment promises to publish its strategy for adapting to global warming by the end of 2005.

At the most recent international meeting on global warming, held in Buenos Aires in December, a majority of the delegates supported the establishment of a fund to aid countries already suffering from the early effects of global warming.

A leading candidate for such aid is Tuvalu. A Pacific atoll whose highest point is 12 feet above sea level, Tuvalu was largely submerged last year by 10- foot seasonal high tides. But the United States opposed the adaptation assistance, arguing that there is no "certainty what constitutes a dangerous level of warming... ."

Preparing to live through the global climate change bearing down on our civilization will be an enormous undertaking. It will require immense financial resources, technical expertise and organizational skill. But perhaps what's needed most of all, especially in the United States, is fresh thinking and political leadership -- an acceptance that climate change is inescapable and requires immediate counter-measures.

The unspeakable death and destruction wrought by the Indian Ocean tsunami showed what can happen when people are unprepared for disaster, but there is no reason global warming should take us by surprise.

Our civilization's early warning system -- the scientists of the Intergovernmental Panel on Climate Change -- have been telling us for years that great danger is approaching. The question is, will we act quickly and decisively enough to protect ourselves against the coming storm? Or will we simply stand and face our fate naked, proud and unafraid?

Mark Hertsgaard is the author most recently of The Eagle's Shadow: Why America Fascinates and Infuriates the World; and Earth Odyssey: Around the World In Search of Our Environmental Future.
Sorry speedfreak, maar ik vindt dat jouw argument: "maar 72 nobelwinnaars en 10000 wetenschappeers beweren van niet" toch minder gewicht in de schaal left dan dit.

Ik raad iedereen de volgende drie artikelen van Dale Allen Pfeiffer te lezen:

http://fromthewilderness.(...)mate_change_pt1.html
http://fromthewilderness.(...)mate_change_pt2.html
http://fromthewilderness.(...)lobal_climate3.shtml

Tegenstanders van het hele global warming zullen het waarschijnlijk ondanks alles gewoon terzijde schuiven. Maar als je deel 3 leest, dan vraag ik je: Durf je dat risico echt te nemen? Want daar wordt een scenario beschreven dat weinig over laat van de wereld in de huidige vorm.
Fok! Fotoboek
pi_25150891
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:55 schreef Stroomschok het volgende:

[..]

Sorry speedfreak, maar ik vindt dat jouw argument: "maar 72 nobelwinnaars en 10000 wetenschappeers beweren van niet" toch minder gewicht in de schaal left dan dit.

Ik raad iedereen de volgende drie artikelen van Dale Allen Pfeiffer te lezen:

http://fromthewilderness.(...)mate_change_pt1.html
http://fromthewilderness.(...)mate_change_pt2.html
http://fromthewilderness.(...)lobal_climate3.shtml

Tegenstanders van het hele global warming zullen het waarschijnlijk ondanks alles gewoon terzijde schuiven. Maar als je deel 3 leest, dan vraag ik je: Durf je dat risico echt te nemen? Want daar wordt een scenario beschreven dat weinig over laat van de wereld in de huidige vorm.

Laten we wereldwijd een netwerk van CO2 verwijderinstallaties opzetten! Dat gaat de aarde redden! Als je een beetje terugleest kom je 40 namen van onderzoekers tegen die het verhaaltje van ook jouw figuur regelrecht onderuit halen, en sorry, het is weer het zoveelste staaltje angst aanjagen dat werkelijk nergens op gebaseerd is. Ik denk dat ik me maar eens bezig ga houden met het verhandelen van glazen bollen, kennelijk hebben veel mensen daar grote behoefte aan. En het zijn wederom dezelfde argumenten die nu juist erg zwaar ter discussie staan, niets nieuws onder de zon dus.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25151376
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=157508

zelfs netwerk zet vraagtekens by Kyoto..

arme SCH
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:31:27 #135
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_25151447
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:53 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Wie zal dat betalen? Zoete lieve Gerritje? Of liever gezegd alle nederlanders bij elkaar die weer mogen meedokken aan een waanidee. En het zal zeker geen economische voorspoed brengen. Je kunt het geld ook direct in de papierversnipperaar gooien en beweren dat je er op vooruit gaat.
Misschien zal het economisch minder voordelig zijn als gewoon alles maar negeren (totdat we effecten beginnen te merken natuurlijk. Echter jouw bewering " geld in de versnipperaar gooien" slaat nergens op.
quote:
Die katalysator zorgt om te beginnen voor een hoger brandstofverbruik. Dus een hogere CO2 uitstoot. Het ding is dus uitermate milieu-onvriendelijk?
Maar nog altijd minder milieuonvriendelijk dan het niet gebruiken van een katalysator (of durf je dat ook te ontkennen).
quote:
Er bestaat een kans dat je een inbraak voor je kiezen krijgt, maar die kans is niet gek groot. Het is zelfs niet te voorspellen of het gaat gebeuren. Ga jij dan een enorme investering doen in beveiligingsmaatregelen? Nee toch? Jou redenering komt hier namelijk wel op neer. Er staat niets vast, maar jij vindt het normaal om daar toch zeer veel geld voor uit te geven.
De kans dat er een vliegtuig neerstort is ook klein. Moeten al die vliegtuigmaatschappijen daarom maar hun verzekering opzeggen voor het geval dat dat ooit gebeurt?

En hoeveel mensen hebben wel niet thuis een inbraakinstallatie staan? Ook zijn er talloze manieren om je huis te beveiligen tegen inbraak en zijn er net zoveel manieren om de gevolgen van inbraak te beperken. Jouw voorbeeld is dus niet relevant.
quote:
Terwijl het wel steeds duidelijker wordt dat de mens geen invloed op het klimaat uit kan oefenen. Vergelijk het eens met pissen in de oceaan, heeft net zoveel effect, zoals trouwens 5 miljard mensen die in de oceaan pissen ook totaal geen effect hebben.
En waarop baseer jij de bewering dat de heel westerse wereld die al 100 jaar fossiele brandstofen aan het verstoken is in een moordend tempo ook maar enigzins te vergelijken is met iedereen die in de zee pist?

Ook de bewering dat de mens dus geen invloed heeft op het klimaat is dus een punt dat dus wereldwijd ter discussie staat en is dus onmogelijk als argument aan te voeren in jouw stellingname.
quote:
a- Hoe weet jij dat het risico groot is, en dan graag komen met zaken die onomstotelijk vast staan en
Als het merendeel van de wetenschappers die op dit punt onderzoek doen, dit model aanhangen, dan is er dus een groot risico dat ze gelijk hebben (natuurlijk kunnen ze het fout hebben maar joij vroeg om 'risico').
quote:
b- Hoe weet jij dat de gevolgen desastreus zullen zijn, en ook weer graag komen met dingen die onomstotelijk vast staan.
Oh dus een stijging van de waterspiegel met zeg 1 meter heeft geen 'desastreuse' gevolgen? en met 10 meter? Het is maar wat je 'desastreus' noemt. Ik denk dat iedereen het wel met me eens is dat de herhaling van de massale uitsterving aan het einde van het Perm-tijdperk 'desastreus' zou zijn. We weten dat dit te maken heeft gehad met verhoging van de temperatuur. We weten dat vanaf een bepaald punt er systemen beginnen te draaien die zelfversterkend zijn en die een grotere invloed hebben dan welke zonnevlek dan ook. We weten dat deze systemen (mede-)oorzaak waren van de massale temperatuur verandering in Perm.
quote:
Eén ding staat zeer onomstotelijk vast, het is glazen bol werk. En het glazen bol werk wordt gebracht als zijnde wetenschap en feiten, en dat is voor iemand die daar een heel klein beetje zicht op heeft inderdaad bijzonder irritant. Het komt namelijk botweg neer op verkrachting van alle wetenschappelijke principes.
Wat bescheiden dat je jezelf typeert als iemand die daar 'een beetje zicht op heeft', misschien moet je dan niet jezelf voordoen als een wetenschapper die er meer dan een beetje zich op heeft en je de global warming net zo glashard ontkennen als anderen het proberen te bevestigen.

'verkrachting van alle wetenschappelijke principes' yeah right, dramaqueen.
quote:
De gammelheid van dit argument is dat het eerst amersfoort aan zee was, en daarvoor nog apeldoorn aan zee. Het is gewoon weer de zoveelste belachelijke angstvoorstelling om de massa gek te maken. Ik ken er nog wel een paar hoor, de zeespiegel zou eerst tientallenmeters stijgen, toen voorspelde men plotseling nog maar een meter, en inmiddels lopen de voorspellingen uiteen van enkele millimeters tot 30 cm. Geloofwaardig? Broddelwerk gewoon!
Ja maar dat waren waarschijnlijk het werk van zonnevlekken en niet van CO2. Er is een kans dat et ditmaal ook door CO2 wordt veroorzaakt en het probleem daarvan is dat het dan WEL onze eigen schuld is, EN dat die CO2 niet meer weggaat zoals zonnevlekken dat uiteindelijk wel doen. De verandering van plantaardige resten in fossiele brandstoffen was een tamelijk eenmalig proces waar we niet op hoeven te rekenen om de CO2 weer uit de lucht te halen.

Oh en een voorspelling van global warming is alleen betrouwbaar en hoeft alleen maar aandacht aan worden besteed als als ze een duidelijk en meetbaar bewijs in de vorm van een spiegelstijging geven. Of als ze allemaal hetzelfde beweren? Ik wil niet zeggen dat iedereen een beetje door elkaar loopt te kakelen en de politiek echt loopt te knoeien. Maar iedereen ziet tenminste wel dat wat jij weigert te begrijpen: ALS deze heren gelijk hebben. En er is EEN KANS dat dat zo is. Dan hebben we een flink probleem. En dat is een risico dat niet genomen mag worden.
quote:
Club van Rome voorspelde aan de lopende band mondiale rampen en het opraken van de energie. Ze zaten er de hele tijd met iedere voorspelling naast.
En wie weet zaten ze er alleen maar met de tijd er naast, maar niet dat het gaat gebeuren. Dat opraken van energie GAAT gebeuren, de vraag is alleen wanneer.
Fok! Fotoboek
pi_25151448
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:28 schreef Hayek het volgende:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=157508

zelfs netwerk zet vraagtekens by Kyoto..

arme SCH
Dat zei ik al.

pi_25151487
Maar eindelijk houdt de uitstoot van co2 gassen toch vanzelf op als de olie op is?
pi_25151525
Volgens Speedfreak1 is dat over 1000 jaar...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:43:24 #139
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_25151652
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:03 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Laten we wereldwijd een netwerk van CO2 verwijderinstallaties opzetten! Dat gaat de aarde redden! Als je een beetje terugleest kom je 40 namen van onderzoekers tegen die het verhaaltje van ook jouw figuur regelrecht onderuit halen, en sorry, het is weer het zoveelste staaltje angst aanjagen dat werkelijk nergens op gebaseerd is. Ik denk dat ik me maar eens bezig ga houden met het verhandelen van glazen bollen, kennelijk hebben veel mensen daar grote behoefte aan. En het zijn wederom dezelfde argumenten die nu juist erg zwaar ter discussie staan, niets nieuws onder de zon dus.
Geef maar een paar links met artikelen war het een beetje fatsoenlijk staat beschreven dan ga ik die wel eens lezen.

Voor de rest geldt: Voorkomen is beter dan genezen. En helaas is er niets zo traag als de politiek dus als je iets wilt voorkomen in de politiek dan is helaas paniek zaaien de enige optie om iets voor elkaar te krijgen. Gelukkig begrijpen deze mensen in tegenstelling tot jezelf, dat we het als mensheid gewoon niet kunnen veroorloven als deze wetenschappers gelijk hebben. Niet wanneer deze kans zo prominent aanwezig is.

"k denk dat ik me maar eens bezig ga houden met het verhandelen van glazen bollen, kennelijk hebben veel mensen daar grote behoefte aan." - dramaqueen....
Fok! Fotoboek
pi_25151764
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:33 schreef pberends het volgende:
Maar eindelijk houdt de uitstoot van co2 gassen toch vanzelf op als de olie op is?
Er zijn ook nog meer dan voldoende kolen en andere fossiele dingen om daar voor 100 jaar of zo nog mee door te gaan, dus genoeg co2 uitstoot nog in het verschiet in ieder geval.
pi_25152383
Ja jongens, houdt je maar lekker bezig met wetenschappelijke onderzoekjes waaruit morgen alweer blijkt dat ze niet kloppen.
Kijk verdomme eens om je heen i.p.v naar grafiekjes te kijken.
Niets.
pi_25152432
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:22 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ja jongens, houdt je maar lekker bezig met wetenschappelijke onderzoekjes waaruit morgen alweer blijkt dat ze niet kloppen.
Kijk verdomme eens om je heen i.p.v naar grafiekjes te kijken.
Wat zie jij dan? Er is mij nog niets opgevallen dat er op wijst dat het de verkeerde kant uit gaat met het klimaat.
pi_25152575
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:25 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat zie jij dan? Er is mij nog niets opgevallen dat er op wijst dat het de verkeerde kant uit gaat met het klimaat.
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:51 schreef PeeJay het volgende:
Blah blah complotten complotten....
Het gebeurt recht onder jullie neus en nog zien jullie het niet. krokussen in januari, sneeuw in de woestijn. Hittegolf in 2003, enorme sneeuwval in geheel europa, zelfs in meditterane landen war praktisch nooit sneeuw valt. Zal ik t zo zeggen? Wij hebben ooit het startsein gegeven voor de natuur om op te warmen. Nu is de door ons uitestote co2 niet geheel de oorzaak, maar dat startsein wat wij gegeven hebben heeft ervoor gezorgd dat de aarde zichzelf is op gaan warmen. het gebeurt, het is nu bezig, het is duidelijk.
De mens heeft als eigenschap pas toe te geven als het al te laat is. als we dat nu doen is dat fataal voor de hele mensheid. We zijn het slachtoffer van onze eigen fouten en gebreken als we niet zo snel mogelijk ingrijpen. Het moet gewoon nu gebeuren. we moeten gewoon nu een manier zien te vinden en toe te passen om het klimaat stabieler te krijgen.
Niets.
pi_25152576
Het valt mij op dat het klimaat in Nederland zeker anders is dan 10 jaar geleden. Kan zijn dat ik nu bewuster let op weerelementen maar ik ben niet de enige geloof ik.
pi_25152590
Maar ja, ik ben natuurlijk een doemdenkende linkse hippie.
Niets.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:40:27 #146
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25152730
Het is zo typisch. Is het erg koud in de winter: "broeikaseffect", is het een zachte winter: "broeikaseffect", valt er heel veel regen: "broeikaseffect", valt er heel weinig regen: "broeikaseffect". Het wordt er allemaal niet duidelijker op, zeker niet als het bewijs achter Kyoto niet deugt. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat iedereen het er over eens is dat er zeer weinig gezegd kan worden over toekomstige klimaatsontwikkelingen.
pi_25152814
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:32 schreef Tha.Gnome het volgende:
-verhaaltje-
Dat zegt niets. De zomer van 1947 was nog iets warmer dan de zomer van 2003. Sneeuw lijkt mij trouwens niet echt het teken van opwarming. Bovendien is sneeuw rondom de middellandse zee helemaal geen vreemd verschijnsel bij een sterk hogedrukgebied bij de Britse-eilanden zoals dat een groot deel van deze winter het geval was.

Verder wil ik er bijvoorbeeld op wijzen dat de gemiddelde temperatuur in december 2004 te laag was, of denk eens aan oktober 2003, toe de vroegste sneeuw ooit geregistreerd in Nederland viel. Kijk overigens ook eens naar afgelopen juli, ook deze maand verliep te koud. Nee, individuele weersfenomenen zijn nooit aan het klimaat toe te wijzen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:45:01 #148
62182 Georges
That's the shit
pi_25152838
Even los van de vraag of de mens een hand heeft in het broeikaseffect, overigens lijkt me dat wel duidelijk, is het zo dat we de aarde verneuken.
Daar hoef je geen onderzoeken voor te doen. Zeker als je in de Ranstad woont merk je dat de lucht stinkt.
Dat de mens met zijn uitlaatgassen en andere gassen de kwaliteit van de lucht kan beinvloeden doet vermoeden dat het op grotere schaal ook mogelijk is.
Trek uw conclusies.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_25152975
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:45 schreef Georges het volgende:
Even los van de vraag of de mens een hand heeft in het broeikaseffect, overigens lijkt me dat wel duidelijk, is het zo dat we de aarde verneuken.
Daar hoef je geen onderzoeken voor te doen. Zeker als je in de Ranstad woont merk je dat de lucht stinkt.
Dat de mens met zijn uitlaatgassen en andere gassen de kwaliteit van de lucht kan beinvloeden doet vermoeden dat het op grotere schaal ook mogelijk is.
Trek uw conclusies.
De lucht waarin wij leven is slechts een minuscuul deel van onze atmosfeer en valt al helemaal in het niet bij de omvang van onze aarde. Conclusies op basis van wat subjectieve maatstaven lijken mij niet echt solide.
pi_25153222
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:32 schreef Tha.Gnome het volgende:

[..]

[..]
Er zijn altijd al uitschieters geweest, de natuur is geen rechte lijn. Ik weet nog dat toen de temperatuur vorige maand een paar dagen boven het gemiddelde was, er gelijk iemand in het 8 uur journaal kwam vertellen dat warme zomers vaker zullen voorkomen en dat dat door het broeikaseffect kwam. Enkele dagen laten vroor het vele graden en lag er een laag sneeuw..
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')