Ben benieuwd wat Max v/d Stoel hiervan vind.quote:Op zondag 1 mei 2005 14:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou, misschien wil je dan wat van hem lezen:
[..]

Hoezo?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:51 schreef Neurotica het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Max v/d Stoel hiervan vind.

Hoe kan je nou ALS PVDAér hem niet kennen.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoezo?
En ben je niet in de war met Max van der Berg?

quote:Max van der Stoel
Max van der Stoel (geboren 3 augustus 1924) is een Nederlandse politicus. Hij was onder andere minister van Buitenlandse Zaken. Max van der Stoel werd op 3 augustus 1924 te Voorschoten geboren.
Na het behalen van het diploma gymnasium-A studeerde hij rechten aan de Rijksuniversiteit Leiden. Hij behaalde daar zijn doctoraal examen rechten in 1947 en het doctoraal examen rechten vrije studierichting in 1953.
[bewerken]
Carrière
Van 1953 tot 1958 was hij medewerker van de Wiardi Beckmanstichting, het wetenschappelijk bureau van de Partij van de Arbeid (PvdA) en vervolgens tot 1963 internationaal secretaris van de PvdA.
Van 1960 tot 1965 was hij lid van de Eerste Kamer der Staten-Generaal. In het Kabinet-Cals was hij van 22 juli 1965 tot 22 november 1966 staatssecretaris van Buitenlandse Zaken. Van der Stoel was van 1966 tot 1973 en van 1977 tot 1981 lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.
Hij was minister van Buitenlandse Zaken van 11 mei 1973 tot 19 december 1977 in het Kabinet-Den Uyl en van 8 september 1981 tot 29 mei 1982 in het Tweede Kabinet-Van Agt. Van 1983 tot 1986 was hij ambassadeur bij de Verenigde Naties en daarna tot 1992 lid van de Raad van State. Op 22 mei 1991 werd mr. M. van der Stoel benoemd tot Minister van Staat.
Van 1991 tot 1999 was hij VN-rapporteur voor de naleving van de mensenrechten in Irak. Van 1993 tot 1 juli 2001 was hij Hoge Commissaris inzake Nationale Minderheden van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE). In 1993 ontving Max van der Stoel de Geuzenpenning.
Bij zijn afscheid heeft de regering een internationale 'Max van der Stoel-prijs' ingesteld. Deze prijs, ter waarde van 100.000 gulden, zal elke twee jaar worden uitgereikt aan een persoon, groep van personen of organisatie die zich bij uitstek verdienstelijk heeft gemaakt, in Europa of daarbuiten, voor nationale minderheden.
Vanaf 1 juli 2001 is hij Max van der Stoel actief als speciale adviseur van dr. Javier Solana, de secretaris-generaal/hoge vertegenwoordiger voor het gemeenschappelijk buitenland- en veiligheidsbeleid van de Europese Unie.
Hij heeft tal van bestuursfuncties bekleed.
Max van der Stoel heeft een bemiddelende rol gespeeld bij het huwelijk van Prins Willem-Alexander met Prinses Máxima, waarbij hij door zijn tactvolle diplomatie ervoor zorgde dat de vader van Máxima, Jorge Horacio Zorreguieta, die minister van landbouw was tijdens het dictatoriale regime van generaal Vidéla in Argentinië niet bij het huwelijk aanwezig is geweest.

Natuurlijk ken ik Max van der Stoel wel.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:29 schreef Neurotica het volgende:
[..]
Hoe kan je nou ALS PVDAér hem niet kennen.
Ga je schamen **flame**
beter haal je die roos weg bij je naam.

Maar daarmee hebben we ook relatief veel macht, vergeleken met andere grotere landenquote:Op zondag 1 mei 2005 13:02 schreef Neurotica het volgende:
Waarom betalen we in Nederland nogsteeds (in verhouding tot) achterlijk veel meer Europeesche Belasting? Was t niet iets van per hoofd van bevolking betalen wij ¤ 198,- en gemiddelde andere bewoners van de EU ¤ 70,- ofzo...
Oja en nou zijn we ook al genaait met de verhouding Euro/Gulden (what's new denk ik dan, ze wisten dat allang maar een paar mensen zijn gewoon stinkend rijk geworden over de rug van andere...ow..what's new).

quote:Op zondag 1 mei 2005 20:33 schreef chopmax het volgende:
Sorry misschien is dit al eerder gezegd maar ik heb helaas niet de tijd nu om het hele topic te lezen, toch wou ik het volgende niet onthouden.
De europese commissie heeft nog NOOIT, ik herhaal nog NOOIT een ondertekende accountsverklaring kunnen overleggen.
Dit is de reden van een goede vriend van mij, die bezig is Register Accountant te worden, tegen te stemmen.

De welvaart is er met de euro 15% meer op voorruitgegaan dan als we geen euro hadden gehad. Volgens analisten.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:23 schreef Lilils het volgende:
Tja, na al die beloftes over de euro (het wordt niet duurder in Nederland, brave mensen!) ben ik geneigd tegen te stemmen alleen al omdat de regering voor is.![]()

Je hebt leugentje om bestwil, leugens, politiek en uiteindelijk heb je ook nog eens statestiek.quote:Op maandag 2 mei 2005 00:45 schreef tudoros het volgende:
[..]
De welvaart is er met de euro 15% meer op voorruitgegaan dan als we geen euro hadden gehad. Volgens analisten.

Had Stalin niet ooit zoiets gezegt?!quote:Op maandag 2 mei 2005 06:51 schreef chopmax het volgende:
[..]
Je hebt leugentje om bestwil, leugens, politiek en uiteindelijk heb je ook nog eens statestiek.

Ja hoor. Als er één partij is geweest die jarenlang heeft gestreden tegen elke vorm van Nederlandse eigenheid is het de PvdA wel. Dé grootste voorvechters van de desastreuze opengrens politiek. De partij die zich nog nooit een seconde heeft ingezet voor het behoud van de Nederlandse cultuur en identiteit. De partij die verantwoordelijk is voor een integratiebeleid op basis van 'integreren met behoud van eigen cultuur' ontstaan vanuit de gedachte dat Nederlanders niets zijn en niets kunnen. En nu het om de Grondwet gaat zouden de vertolkers van de weg-met-ons mentaliteit plotseling in een keer het beste met Nederland voorhebben?quote:Wouter Bos roept op om vóór de Europese Grondwet te kiezen
De Partij van de Arbeid gaat na vandaag een maand lang die discussie met u allen aan.
Onze boodschap is helder.
Met de Grondwet wordt Europa socialer dan zonder Grondwet.
Met de Grondwet wordt Europa veiliger dan zonder Grondwet.
Met de Grondwet wordt Europa slagvaardiger dan zonder Grondwet.
Met de Grondwet kent Europa minder bureaucratie dan zonder Grondwet
Met de Grondwet kent Europa meer democratie dan zonder Grondwet
Kortom: Stem VOOR op 1 juni!

Onzin, er worden wel vaker verdragen opgezegd. Het enige probleempje is dat het waarschijnlijk niet al te goed gewaardeerd zou worden als je het zou doen.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:50 schreef Neurotica het volgende:
mensen... let wel op.. dat Nederland zich ALLEEN KAN TERUG TREKKEN UIT DE EU als zij zich eerst aansluit bij de nieuwe Grondwet.
Althans, zo staat t in het huis aan huis verkregen infoboekje over het referendum...

probeer dat eens als je een bedrijf hebt... of burger bentquote:Op zondag 1 mei 2005 20:33 schreef chopmax het volgende:
Sorry misschien is dit al eerder gezegd maar ik heb helaas niet de tijd nu om het hele topic te lezen, toch wou ik het volgende niet onthouden.
De europese commissie heeft nog NOOIT, ik herhaal nog NOOIT een ondertekende accountsverklaring kunnen overleggen.
Dit is de reden van een goede vriend van mij, die bezig is Register Accountant te worden, tegen te stemmen.

quote:Uitverkoop
Zalm: ‘Politiek gezien was het niet uit te leggen dat de Mark was gedaald, en dus moesten wij de kosten van deze devaluatie maar dragen.’ Daarnaast zegt Zalm dat het onze concurrentiepositie verbeterde. Echter enkel op heel korte termijn, want dat voordeel is nu al weer weg. Sterker nog, nu hebben we last van de negatieve effecten van deze oneerlijke ruil, en dat wordt ook toegegeven.
Waar het op neerkomt is dat wij heel diep in onze buidel hebben getast voor een investering waarvan het effect ongeveer twee jaar heeft geduurd. We hebben in één klap bijna één tiende van ons kapitaal vernietigd. Dat tiende van het kapitaal had ook op andere manieren gebruikt kunnen worden om onze concurrentiepositie te verbeteren.
(een duidelijke uitleg van de gevolgen kan je lezen in een artikel in Trouw)

Dat is onzin. Als Nederland echt wil kan het nu ook zo uit de EU stappen.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:50 schreef Neurotica het volgende:
mensen... let wel op.. dat Nederland zich ALLEEN KAN TERUG TREKKEN UIT DE EU als zij zich eerst aansluit bij de nieuwe Grondwet.

Zalm moeten we gewoon met pensioen sturenquote:Op maandag 2 mei 2005 12:52 schreef Harry_Sack het volgende:
Geheel in de lijn van de euro, volgt nu de grondwet. Een duidelijkere reden voor zowel linkse als rechtse stemmers kan ik niet bedenken om NEE te stemmen tegen deze grondwet
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |