abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 00:00:33 #121
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26557985
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:42 schreef Koos Voos het volgende:
Barend en van Dorp zeker gemist ... die grondwet valt gewoon niet uit te leggen
81 % tegen, 3700 stemmen. Kat in het bakkie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 28 april 2005 @ 00:17:16 #122
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26558374
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:00 schreef PJORourke het volgende:
81 % tegen, 3700 stemmen. Kat in het bakkie.
Nu alleen met zijn allen met die luie reet uit de bankstel (of ff weg achter je PC) en je stem uitbrengen.
pi_26558490
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nu alleen met zijn allen met die luie reet uit de bankstel (of ff weg achter je PC) en je stem uitbrengen.
de laatste opkomst bij de europese verkiezingen zijn wat dat betreft hoopgevend (39,1 procent)
  donderdag 28 april 2005 @ 00:38:07 #124
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26558948
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:22 schreef zakjapannertje het volgende:
de laatste opkomst bij de europese verkiezingen zijn wat dat betreft hoopgevend (39,1 procent)
Nou ja, ik denk dat tegenstemmers een grotere drive hebben om naar het stemhok te gaan dan mensen die voorstander zijn. Er zullen meer tegenstemmers zijn die simpelweg een signaal af willen geven dan voorstemmers die hetzelfde willen doen.
pi_26559106
Bij BvD is toch weer mee gebleken dat de mensen die voor deze grondwet zijn niet eens weten waarom ze eigenlijk voor zijn.
Wat een onsamenhangend en leugenachtig verhaal van de heer Nicolaï. Zijn argumentatie werd makkelijk van tafel geveegd. Nee was duidelijk geen goed verkooppraatje voor de grondwet.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:46:19 #126
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559208
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
Bij BvD is toch weer mee gebleken dat de mensen die voor deze grondwet zijn niet eens weten waarom ze eigenlijk voor zijn.
Wat een onsamenhangend en leugenachtig verhaal van de heer Nicolaï. Zijn argumentatie werd makkelijk van tafel geveegd. Nee was duidelijk geen goed verkooppraatje voor de grondwet.
nou, ik heb in al die weken nog niemand zo rustig en zo duidelijk het horen uitleggen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 28 april 2005 @ 00:46:57 #127
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26559222
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:
Geen probleem, is naast de deur.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:48:25 #128
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559253
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:34 schreef Sater het volgende:
Twee Vandaag peilde de volksmening. Voorlichtingsbrochure wordt over het algemeen als bijzonder niet informatief beoordeeld. De geschrokken regering kondigt een tweede last minute voorlichtingsvodje aan. Hoe serieus wordt het volk genomen?
heeft de regering niets mee te maken, met die voorlichtingsbrochure.
dit is gemaakt onder verantwoording van de door de tweede kamer gewenste onafhankelijke referendum commissie.
beetje makkelijk om gelijk te roepen 'regering'.

(dit is die commissie die ook geld gaf aan Euro Dus Nie)
  donderdag 28 april 2005 @ 00:48:27 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26559255
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:46 schreef evert het volgende:
nou, ik heb in al die weken nog niemand zo rustig en zo duidelijk het horen uitleggen.
Hij werd niet gewelddadig, wat met Jan Mulder naast je zeker een compliment waard is. Maar ik ben er niet wijzer van geworden.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:48:51 #130
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_26559263
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
Ik weet niet wat het is met die Nicolaï, maar als ik die man hoor praten over wat dan ook lopen de rillingen me over de rug.
pi_26559279
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:46 schreef evert het volgende:
Echt duidelijk was het niet.
Bovendien sprak hij tegen wat er in die samenvatting van de grondwet staat.
Nee lekker duidelijk. Het is toch een teken aan de wand dat ze zelf niet eens weten wat voor rotzooi ze proberen te verkopen aan de burgers.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:49:46 #132
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559288
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij werd niet gewelddadig, wat met Jan Mulder naast je zeker een compliment waard is. Maar ik ben er niet wijzer van geworden.
hij maakte nogmaals heel duidelijk dat zaken als euthanasie, homo huwelijk, etc, ook al willen 24 staten daar een wetgeving over, nederland kan zeggen 'dat is ons nationaal verhaal, dit vinden wij geen kwestie voor europa'.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:51:21 #133
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559334
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Echt duidelijk was het niet.
Bovendien sprak hij tegen wat er in die samenvatting van de grondwet staat.
Nee lekker duidelijk. Het is toch een teken aan de wand dat ze zelf niet eens weten wat voor rotzooi ze proberen te verkopen aan de burgers.
nee, je hebt het niet begrepen.
die samenvatting is niet door de regering gemaakt maar door de onafhankelijke referendum commissie die op verzoek van de 2e kamer is ingesteld. die folder en die krant zijn dus niet door de regering of onder verantwoording van de regering gemaakt, maar van die onafhankelijke referendum commissie.
  donderdag 28 april 2005 @ 00:54:06 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26559405
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef evert het volgende:
hij maakte nogmaals heel duidelijk dat zaken als euthanasie, homo huwelijk, etc, ook al willen 24 staten daar een wetgeving over, nederland kan zeggen 'dat is ons nationaal verhaal, dit vinden wij geen kwestie voor europa'.
Ja, maar da's geen reden om voor te stemmen. Want dat is nu ook al zo (vetorecht).
pi_26559413
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef evert het volgende:

Maar ik kreeg wel sterk de indruk dat Nederland evt. kan zwichten voor de argumentatie van andere landen en wetten kan gaan terug draaien...
  donderdag 28 april 2005 @ 00:55:53 #136
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26559456
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:54 schreef mineo39-76 het volgende:
Maar ik kreeg wel sterk de indruk dat Nederland evt. kan zwichten voor de argumentatie van andere landen en wetten kan gaan terug draaien...
Dat kan natuurlijk altijd. En Nicolai kan geen garantie geven voor het beleid van andere partijen/regeringen.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:06:26 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26559689
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:43 schreef Lithion het volgende:

[..]

Een dooie mus ja, maar als jij er blij mee bent, soit. Wanneer die relatieve verbetering niet ook daadwerkelijk effect sorteert heb je er natuurlijk nog helemaal niets aan.
Het effect is dus meer invloed. Moet ik het blijven herhalen totdat je het snapt?
quote:
Ik vind het bijzonder naïef om te denken dat na goedkeuring van deze grondwet de nationale gevoelens automatisch zullen verdwijnen bij de politici van de (grote) lidstaten, laat staan bij de bevolking.
Dat stel ik ook niet, meneer Fantasia.
Maar verwerping zal het zeker niet ten goede komen.
quote:
Niet voor niks voert de Franse regering nu een ja-campagne door te benadrukken wat de voordelen voor de Fransen zijn in plaats van te benadrukken wat de voordelen voor Europa als geheel is.
Het lijkt de FNV wel bij hun ledenraadpleging!
quote:
De NAVO, bijvoorbeeld, is ontstaan omdat er een reden voor was (een gemeenschappelijke vijand), het was een middel, geen doel. Het Warschaupact idem natuurlijk. Deze organisaties werkten (vrijwel) voortreffelijk omdat elk der leden vooraleer keek naar het gezamenlijk doel.
De EU heeft dezelfde geschiedenis.
quote:
De vraag die nu gesteld dient te worden is welk doel verdere unificatie van de lidstaten van de EU dient. Waar is dit een middel toe? Ik krijg meer en meer het idee dat verdergaande samenwerking wordt gezien als doel an sich en dát lijkt me een compleet verkeerde gedachte.
Verdere eenwording is onder andere een middel tot een economisch en politiek blok dat een vuist kan maken in de wereld.

Maar gezien een de subsidiariteitstoets die in de grondwet wordt opgenomen weet ik niet zo goed of je wel weet waar je het over hebt mbt deze grondwet. Hoe zie jij deze grondwet als geforceerde eenwording?
quote:
[..]

Het CDA vindt haar kiezers anders voornamelijk in het zuiden van het land. Hoe het ook zij, het is niet zo dat een nationaal politicus (eender welke) zijn provinciale afkomst zwaar mee laat wegen in de beslissing die hij neemt over een bepaald besluit. Iets wat je in de EU wél veel sterker ziet.
Dat zei ik ook al ja.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26559731
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:51 schreef evert het volgende:
nee, je hebt het niet begrepen.
die samenvatting is niet door de regering gemaakt maar door de onafhankelijke referendum commissie die op verzoek van de 2e kamer is ingesteld. die folder en die krant zijn dus niet door de regering of onder verantwoording van de regering gemaakt, maar van die onafhankelijke referendum commissie.
Die onafhankelijke commissie heeft dus uit haar duim gezogen wat er in de grondwet staat?
Bovendien geloof ik sws minder graag wat de regering zegt aangezien het hun kindje is en ze er alles aan zullen doen om de bevolking te mobiliseren om voor deze grondwet te stemmen. Dat komt ook wel naar voren als je Donner hoort blaten dat zonder deze grondwet er een oorlog zou kunnen komen. Dat is een demagogische uitspraak om mensen bang te maken en getuigt van de manier waarop "onze" regering de boel naar haar hand probeert te zetten.
Maar Meneer Nicolaï heeft goed werk geleverd. Ik ben nu nog meer overtuigd om tegen te gaan stemmen
pi_26559791
Franse normen en waarden in de rest vd EU overbrengen/waarborgen heeft ook mee te maken met de groeiende(?) angst onder oa de Franse bevolking voor de gevolgen van Turkije in de EU denk ik, Chirac wilde de mensen zo gerust stellen dat Frankrijk Frankrijk zal blijven en niet zomaar een andere huwelijkswet moet invoeren of iets anders wat in theorie en praktijk natuurlijk nooit gaat komen maar wel bij veel mensen speelt
  donderdag 28 april 2005 @ 01:14:03 #140
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559811
quote:

[..]

ja, als we een regering krijgen die dat ook wil terugdraaien, tja, dan kan dat.
maar dat kan nu ook.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:19:12 #141
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26559899
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Die onafhankelijke commissie heeft dus uit haar duim gezogen wat er in de grondwet staat?
Bovendien geloof ik sws minder graag wat de regering zegt aangezien het hun kindje is en ze er alles aan zullen doen om de bevolking te mobiliseren om voor deze grondwet te stemmen.
nee niet uit duim gezogen maar heel onnauwkeurig opgeschreven, nicolai gaf dit ook duidelijk aan. en die referendum commissie niet vertrouwen? Tja. Van Bommel vindt hem gekleurd pro regering, regering maakt duidelijk dat er onzorgvuldigheden in staan. Dus om nou gelijk te roepen dat de regering dan 'gekleurde reactie' geeft is wel weer heel makkelijk en kort door de bocht.
overigens is het ook onzin om te zeggen dat het een kindje van de regering is, er zijn ook niet regeringspartijen voor deze grondwet. maar ja, zorgvuldig motiveren behoort niet tot de capaciteiten van veel posters.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:26:05 #142
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26560001
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:23 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Het zijn 349 pagina's, pak aan!
Wedden dat nog geen 1% van de stemmers dit gaat doorlezen?
Daarom is dat krantje nu ook zo handig die ze uitgeven bij postkantoor, appiehappie, bibliotheek enzo.
leest toch makkelijker
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26560069
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:19 schreef evert het volgende:
nee niet uit duim gezogen maar heel onnauwkeurig opgeschreven, nicolai gaf dit ook duidelijk aan. en die referendum commissie niet vertrouwen? Tja. Van Bommel vindt hem gekleurd pro regering, regering maakt duidelijk dat er onzorgvuldigheden in staan. Dus om nou gelijk te roepen dat de regering dan 'gekleurde reactie' geeft is wel weer heel makkelijk en kort door de bocht.
overigens is het ook onzin om te zeggen dat het een kindje van de regering is, er zijn ook niet regeringspartijen voor deze grondwet. maar ja, zorgvuldig motiveren behoort niet tot de capaciteiten van veel posters.
Jij denkt dat de regering een objecvtieve visie heeft over deze grondwet? Hoe naïef kun je zijn.
De regering is voor deze grondwet en zodoende zullen ze er alles aan doen om dit plan te verkopen.
Deze grondwet is een idee van een klein groepje mensen zonder enige inspraak van burgers terwijl deze grondwet wel oordeelt over diezelfde burgers.
Dat hele Europese project is een grote leugen om mensen te binden die helemaal niet te binden zijn. Kijk maar naar de geschiedenis toen machthebbers probeerde volkeren te binden. Juist dat resulteerde in oorlogen.
pi_26560184
Ik snap bij God niet hoe onze Grootse Europese Leiders bij het idee zijn gekomen

HUN ONDERLING VOORGENOMEN VERDRAG, DE NAAM GRONDWET TE GEVEN

Het is een verdrag,

ja.
pi_26560236
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij denkt dat de regering een objecvtieve visie heeft over deze grondwet? Hoe naïef kun je zijn.
De regering is voor deze grondwet en zodoende zullen ze er alles aan doen om dit plan te verkopen.
Deze grondwet is een idee van een klein groepje mensen zonder enige inspraak van burgers terwijl deze grondwet wel oordeelt over diezelfde burgers.
Dat hele Europese project is een grote leugen om mensen te binden die helemaal niet te binden zijn. Kijk maar naar de geschiedenis toen machthebbers probeerde volkeren te binden. Juist dat resulteerde in oorlogen.
En de burgers oordelen weer over dat kleine groepje mensen, middels het parlement. Stellen dat de regering handelt zonder inspraak van de burgers is wel het ultieme non-argument, denk ik.

Overigens weet nog steeds niet wat ik van die grondwet moet vinden, en 349 pagina's lezen gaat me echt niet helemal lukken, maar ik ben hoe dan ook tegen het referendum.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 28 april 2005 @ 01:42:35 #146
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26560240
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

nogmaals, lees eens goed en verdiep je in de achtergronden.
de krant en de folder zijn niet door de regering uitgegeven maar door de onafhankelijk referendum commissie die door de tweede kamer (dus alle partijen) is ingesteld.
pfff hoe moeilijk kan het zijn.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:43:20 #147
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26560250
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Overigens weet nog steeds niet wat ik van die grondwet moet vinden, en 349 pagina's lezen gaat me echt niet helemal lukken, maar ik ben hoe dan ook tegen het referendum.
tegen het referendum of tegen de europese grondwet?
  donderdag 28 april 2005 @ 08:58:15 #148
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26562339
Dat hele argument ook dat we door de Grondwet uit de Unie zouden kunnen stappen .

Als we er werkelijk uit zouden willen stappen, zijn daar alleen ballen voor nodig. Geen Grondwet .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26562487
quote:

[..]

Druk van andere landen speelt natuurlijk altijd een rol. Met of zonder een dergelijke Grondwet.
pi_26564858
Druk van andere landen speelt een grotere rol als je samen met hun een beleid bepaald.

Verder is het te zot voor woorden dat het Grondwet genoemd wordt terwijl dat het totaal niet is. Een voordeel zie ik echt niet. Ook nu worden er al europese verdragen gesloten. Ik zie dat liever stap voor stap uitgebreid worden dan in 1 keer massaal.

Te grote stappen nemen is vaak vragen om problemen. Verder leven we nog steeds in een democratie. Ik ben heel benieuwd hoe de regering met dit referendum overweg gaat als het massaal tegen is??

De brochure die in opdracht van de regering gemaakt is blijkt dus niet voldoende te zijn. Mensen die dus beweren dat de politiek wel wat aan voorlichting doen mogen zich achter de oren krabben. Waarom moeten we een 2e keer voorgelicht worden? Weer extra kosten, weer meer voorlichting, puur omdat de regering wilt dat je voorstemt. Denk je nu echt dat ze opnieuw de mensen voor zouden lichten als ze massaal voor waren??

Nu de uit peilingen blijkt dat Nederland massaal tegen is komt ook Balkenende met een weerwoord in de telegraaf. Waarom wil de politiek nu wel zich ineens massaal in de media begeven en alles zo duidelijk mogelijk hebben? Er wordt een pure propaganda strijd gevoerd op alle fronten.

Iedereen die tegen is zal en moet om lijkt het haast wel vanuit de regering!
pi_26571233
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:43 schreef evert het volgende:

[..]

tegen het referendum of tegen de europese grondwet?
Tegen het referendum, dat staat er toch?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 28 april 2005 @ 16:42:19 #152
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26573615
opvallend dat de pvda, als voorstander, compleet sil is. ik heb bos nog niet gehoord?
  donderdag 28 april 2005 @ 17:45:00 #153
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26575254
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:42 schreef evert het volgende:
opvallend dat de pvda, als voorstander, compleet sil is. ik heb bos nog niet gehoord?
De PvdA heeft het niet over een mogelijke oorlog of over leugenachtige tegenstemmers, dus dat haalt het nieuws dan niet. Er zijn overigens wel diverse initiatieven om de grondwet aan de achterban te 'verkopen'. Ik denk ook dat het het handigst is voor iedere partij om een eigen achterban aan te moedigen. Bos ligt bij rechtse kiezers niet goed, Verhagen ligt bij linkse kiezers niet goed, dus dan heb je er niets aan. Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.
  donderdag 28 april 2005 @ 17:55:54 #154
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26575552
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
Bos ligt bij rechtse kiezers niet goed, Verhagen ligt bij linkse kiezers niet goed, dus dan heb je er niets aan. Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.
Wat nou verwarrend? Wat een lulkoek! Sinds wanneer is het verwarrend wanneer je als politieke partij duidelijk laat zien waar je staat met betrekking tot een bepaald vraagstuk? .

Hier trap je toch niet in hè Sidekick? .
  donderdag 28 april 2005 @ 17:58:18 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26575617
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat nou verwarrend? Wat een lulkoek! Sinds wanneer is het verwarrend wanneer je als politieke partij duidelijk laat zien waar je staat met betrekking tot een bepaald vraagstuk? .
De Pvda laat dan ook duidelijk zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet.

Denk om je bloeddruk.
  donderdag 28 april 2005 @ 18:00:38 #156
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_26575689
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:58 schreef Sidekick het volgende:
De Pvda laat dan ook duidelijk zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet.
Hmm, kun je een voorbeeld geven van hoe ze duidelijk laten zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet? Ik ben niet bekend met enige initiatieven van de PvdA omtrent het referendum.
quote:
Denk om je bloeddruk.
Eh? .
  donderdag 28 april 2005 @ 18:00:58 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26575701
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.
W. Bos speelt alleen maar mooi weer als het hem uitkomt. En kleur bekennen ho maar.
Hypocriete huicelaar...... (dat er nog stemvee is die hier nog intrapt).
  donderdag 28 april 2005 @ 20:59:52 #158
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26580237
Ik stem vóór... zo slecht zal die grondwet toch niet zijn?
pi_26580376
Zoek het eens uit:

Ik vond het verschil tussen deze 2 stemwijzers wel grappig:
http://www.referendumstemwijze.nl/
http://www.referendumwijzer.nl/
Doe ze allebei eens en vergelijk de resultaten.
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
  donderdag 28 april 2005 @ 21:08:43 #160
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_26580462
is één van die 2 niet erg irritant? Ik heb al zo'n stemwijzer gedaan, maar die liep steeds vast. Bovendien vond ik de vragen best vaag... maar ik zal nog eens proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')