81 % tegen, 3700 stemmen. Kat in het bakkie.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:42 schreef Koos Voos het volgende:
Barend en van Dorp zeker gemist ... die grondwet valt gewoon niet uit te leggen![]()
Nu alleen met zijn allen met die luie reet uit de bankstel (of ff weg achter je PC) en je stem uitbrengen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:00 schreef PJORourke het volgende:
81 % tegen, 3700 stemmen. Kat in het bakkie.![]()
de laatste opkomst bij de europese verkiezingen zijn wat dat betreft hoopgevendquote:Op donderdag 28 april 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nu alleen met zijn allen met die luie reet uit de bankstel (of ff weg achter je PC) en je stem uitbrengen.
Nou ja, ik denk dat tegenstemmers een grotere drive hebben om naar het stemhok te gaan dan mensen die voorstander zijn. Er zullen meer tegenstemmers zijn die simpelweg een signaal af willen geven dan voorstemmers die hetzelfde willen doen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:22 schreef zakjapannertje het volgende:
de laatste opkomst bij de europese verkiezingen zijn wat dat betreft hoopgevend(39,1 procent)
nou, ik heb in al die weken nog niemand zo rustig en zo duidelijk het horen uitleggen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
Bij BvD is toch weer mee gebleken dat de mensen die voor deze grondwet zijn niet eens weten waarom ze eigenlijk voor zijn.
Wat een onsamenhangend en leugenachtig verhaal van de heer Nicolaï. Zijn argumentatie werd makkelijk van tafel geveegd. Nee was duidelijk geen goed verkooppraatje voor de grondwet.
Geen probleem, is naast de deur.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:17 schreef Drugshond het volgende:
Nu alleen met zijn allen met die luie reet uit de bankstel (of ff weg achter je PC) en je stem uitbrengen.
heeft de regering niets mee te maken, met die voorlichtingsbrochure.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:34 schreef Sater het volgende:
Twee Vandaag peilde de volksmening. Voorlichtingsbrochure wordt over het algemeen als bijzonder niet informatief beoordeeld. De geschrokken regering kondigt een tweede last minute voorlichtingsvodje aan. Hoe serieus wordt het volk genomen?![]()
Hij werd niet gewelddadig, wat met Jan Mulder naast je zeker een compliment waard is. Maar ik ben er niet wijzer van geworden.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:46 schreef evert het volgende:
nou, ik heb in al die weken nog niemand zo rustig en zo duidelijk het horen uitleggen.
Ik weet niet wat het is met die Nicolaï, maar als ik die man hoor praten over wat dan ook lopen de rillingen me over de rug.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
Bij BvD is toch weer mee gebleken dat de mensen die voor deze grondwet zijn niet eens weten waarom ze eigenlijk voor zijn.
Wat een onsamenhangend en leugenachtig verhaal van de heer Nicolaï. Zijn argumentatie werd makkelijk van tafel geveegd. Nee was duidelijk geen goed verkooppraatje voor de grondwet.
Echt duidelijk was het niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:46 schreef evert het volgende:
nou, ik heb in al die weken nog niemand zo rustig en zo duidelijk het horen uitleggen.
hij maakte nogmaals heel duidelijk dat zaken als euthanasie, homo huwelijk, etc, ook al willen 24 staten daar een wetgeving over, nederland kan zeggen 'dat is ons nationaal verhaal, dit vinden wij geen kwestie voor europa'.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij werd niet gewelddadig, wat met Jan Mulder naast je zeker een compliment waard is. Maar ik ben er niet wijzer van geworden.
nee, je hebt het niet begrepen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Echt duidelijk was het niet.
Bovendien sprak hij tegen wat er in die samenvatting van de grondwet staat.
Nee lekker duidelijk. Het is toch een teken aan de wand dat ze zelf niet eens weten wat voor rotzooi ze proberen te verkopen aan de burgers.
Ja, maar da's geen reden om voor te stemmen. Want dat is nu ook al zo (vetorecht).quote:Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef evert het volgende:
hij maakte nogmaals heel duidelijk dat zaken als euthanasie, homo huwelijk, etc, ook al willen 24 staten daar een wetgeving over, nederland kan zeggen 'dat is ons nationaal verhaal, dit vinden wij geen kwestie voor europa'.
Maar ik kreeg wel sterk de indruk dat Nederland evt. kan zwichten voor de argumentatie van andere landen en wetten kan gaan terug draaien...quote:Op donderdag 28 april 2005 00:49 schreef evert het volgende:
hij maakte nogmaals heel duidelijk dat zaken als euthanasie, homo huwelijk, etc, ook al willen 24 staten daar een wetgeving over, nederland kan zeggen 'dat is ons nationaal verhaal, dit vinden wij geen kwestie voor europa'.
Dat kan natuurlijk altijd. En Nicolai kan geen garantie geven voor het beleid van andere partijen/regeringen.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:54 schreef mineo39-76 het volgende:
Maar ik kreeg wel sterk de indruk dat Nederland evt. kan zwichten voor de argumentatie van andere landen en wetten kan gaan terug draaien...
Het effect is dus meer invloed. Moet ik het blijven herhalen totdat je het snapt?quote:Op woensdag 27 april 2005 19:43 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een dooie mus ja, maar als jij er blij mee bent, soit. Wanneer die relatieve verbetering niet ook daadwerkelijk effect sorteert heb je er natuurlijk nog helemaal niets aan.
Dat stel ik ook niet, meneer Fantasia.quote:Ik vind het bijzonder naïef om te denken dat na goedkeuring van deze grondwet de nationale gevoelens automatisch zullen verdwijnen bij de politici van de (grote) lidstaten, laat staan bij de bevolking.
Het lijkt de FNV wel bij hun ledenraadpleging!quote:Niet voor niks voert de Franse regering nu een ja-campagne door te benadrukken wat de voordelen voor de Fransen zijn in plaats van te benadrukken wat de voordelen voor Europa als geheel is.
De EU heeft dezelfde geschiedenis.quote:De NAVO, bijvoorbeeld, is ontstaan omdat er een reden voor was (een gemeenschappelijke vijand), het was een middel, geen doel. Het Warschaupact idem natuurlijk. Deze organisaties werkten (vrijwel) voortreffelijk omdat elk der leden vooraleer keek naar het gezamenlijk doel.
Verdere eenwording is onder andere een middel tot een economisch en politiek blok dat een vuist kan maken in de wereld.quote:De vraag die nu gesteld dient te worden is welk doel verdere unificatie van de lidstaten van de EU dient. Waar is dit een middel toe? Ik krijg meer en meer het idee dat verdergaande samenwerking wordt gezien als doel an sich en dát lijkt me een compleet verkeerde gedachte.
Dat zei ik ook al ja.quote:[..]
Het CDA vindt haar kiezers anders voornamelijk in het zuiden van het land. Hoe het ook zij, het is niet zo dat een nationaal politicus (eender welke) zijn provinciale afkomst zwaar mee laat wegen in de beslissing die hij neemt over een bepaald besluit. Iets wat je in de EU wél veel sterker ziet.
Die onafhankelijke commissie heeft dus uit haar duim gezogen wat er in de grondwet staat?quote:Op donderdag 28 april 2005 00:51 schreef evert het volgende:
nee, je hebt het niet begrepen.
die samenvatting is niet door de regering gemaakt maar door de onafhankelijke referendum commissie die op verzoek van de 2e kamer is ingesteld. die folder en die krant zijn dus niet door de regering of onder verantwoording van de regering gemaakt, maar van die onafhankelijke referendum commissie.
ja, als we een regering krijgen die dat ook wil terugdraaien, tja, dan kan dat.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:54 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Maar ik kreeg wel sterk de indruk dat Nederland evt. kan zwichten voor de argumentatie van andere landen en wetten kan gaan terug draaien...
nee niet uit duim gezogen maar heel onnauwkeurig opgeschreven, nicolai gaf dit ook duidelijk aan. en die referendum commissie niet vertrouwen? Tja. Van Bommel vindt hem gekleurd pro regering, regering maakt duidelijk dat er onzorgvuldigheden in staan. Dus om nou gelijk te roepen dat de regering dan 'gekleurde reactie' geeft is wel weer heel makkelijk en kort door de bocht.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die onafhankelijke commissie heeft dus uit haar duim gezogen wat er in de grondwet staat?
Bovendien geloof ik sws minder graag wat de regering zegt aangezien het hun kindje is en ze er alles aan zullen doen om de bevolking te mobiliseren om voor deze grondwet te stemmen.
Daarom is dat krantje nu ook zo handig die ze uitgeven bij postkantoor, appiehappie, bibliotheek enzo.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:23 schreef zwijntje het volgende:
[..]
Het zijn 349 pagina's, pak aan!
Wedden dat nog geen 1% van de stemmers dit gaat doorlezen?
Jij denkt dat de regering een objecvtieve visie heeft over deze grondwet? Hoe naïef kun je zijn.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:19 schreef evert het volgende:
nee niet uit duim gezogen maar heel onnauwkeurig opgeschreven, nicolai gaf dit ook duidelijk aan. en die referendum commissie niet vertrouwen? Tja. Van Bommel vindt hem gekleurd pro regering, regering maakt duidelijk dat er onzorgvuldigheden in staan. Dus om nou gelijk te roepen dat de regering dan 'gekleurde reactie' geeft is wel weer heel makkelijk en kort door de bocht.
overigens is het ook onzin om te zeggen dat het een kindje van de regering is, er zijn ook niet regeringspartijen voor deze grondwet. maar ja, zorgvuldig motiveren behoort niet tot de capaciteiten van veel posters.
En de burgers oordelen weer over dat kleine groepje mensen, middels het parlement. Stellen dat de regering handelt zonder inspraak van de burgers is wel het ultieme non-argument, denk ik.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de regering een objecvtieve visie heeft over deze grondwet? Hoe naïef kun je zijn.
De regering is voor deze grondwet en zodoende zullen ze er alles aan doen om dit plan te verkopen.
Deze grondwet is een idee van een klein groepje mensen zonder enige inspraak van burgers terwijl deze grondwet wel oordeelt over diezelfde burgers.
Dat hele Europese project is een grote leugen om mensen te binden die helemaal niet te binden zijn. Kijk maar naar de geschiedenis toen machthebbers probeerde volkeren te binden. Juist dat resulteerde in oorlogen.
nogmaals, lees eens goed en verdiep je in de achtergronden.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de regering een objecvtieve visie heeft over deze grondwet? Hoe naïef kun je zijn.
De regering is voor deze grondwet en zodoende zullen ze er alles aan doen om dit plan te verkopen.
tegen het referendum of tegen de europese grondwet?quote:Op donderdag 28 april 2005 01:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Overigens weet nog steeds niet wat ik van die grondwet moet vinden, en 349 pagina's lezen gaat me echt niet helemal lukken, maar ik ben hoe dan ook tegen het referendum.![]()
Druk van andere landen speelt natuurlijk altijd een rol. Met of zonder een dergelijke Grondwet.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:54 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Tegen het referendum, dat staat er toch?quote:Op donderdag 28 april 2005 01:43 schreef evert het volgende:
[..]
tegen het referendum of tegen de europese grondwet?
De PvdA heeft het niet over een mogelijke oorlog of over leugenachtige tegenstemmers, dus dat haalt het nieuws dan niet. Er zijn overigens wel diverse initiatieven om de grondwet aan de achterban te 'verkopen'. Ik denk ook dat het het handigst is voor iedere partij om een eigen achterban aan te moedigen. Bos ligt bij rechtse kiezers niet goed, Verhagen ligt bij linkse kiezers niet goed, dus dan heb je er niets aan. Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.quote:Op donderdag 28 april 2005 16:42 schreef evert het volgende:
opvallend dat de pvda, als voorstander, compleet sil is. ik heb bos nog niet gehoord?
Wat nou verwarrend? Wat een lulkoek! Sinds wanneer is het verwarrend wanneer je als politieke partij duidelijk laat zien waar je staat met betrekking tot een bepaald vraagstuk?quote:Op donderdag 28 april 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
Bos ligt bij rechtse kiezers niet goed, Verhagen ligt bij linkse kiezers niet goed, dus dan heb je er niets aan. Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.
De Pvda laat dan ook duidelijk zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet.quote:Op donderdag 28 april 2005 17:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat nou verwarrend? Wat een lulkoek! Sinds wanneer is het verwarrend wanneer je als politieke partij duidelijk laat zien waar je staat met betrekking tot een bepaald vraagstuk?.
Hmm, kun je een voorbeeld geven van hoe ze duidelijk laten zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet? Ik ben niet bekend met enige initiatieven van de PvdA omtrent het referendum.quote:Op donderdag 28 april 2005 17:58 schreef Sidekick het volgende:
De Pvda laat dan ook duidelijk zien dat ze voorstander zijn van deze grondwet.
Eh?quote:Denk om je bloeddruk.
W. Bos speelt alleen maar mooi weer als het hem uitkomt. En kleur bekennen ho maar.quote:Op donderdag 28 april 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
Of zoals Bos het zelf zei: het zou verwarrend worden om gezamenlijk campagne te voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |