Dat vingertje!quote:Op maandag 14 februari 2005 22:12 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Hij lijkt wel een beetje op Marcel van D.
quote:Op maandag 14 februari 2005 22:46 schreef Monidique het volgende:
Wel als je een buitenaardse neus hebt, ja.
damned Sjun, ik heb geklikt.quote:Op maandag 14 februari 2005 23:44 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Pastor Maurice W. Goldhammer
dat muzakje fröbelen op waarheen leidt de weg
Vertel dat in wat luister je nu , wil jequote:Op maandag 14 februari 2005 23:53 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Dan heb ik hier de oplossing. Met wat van die schapevachten kom je vast een heel eind.
quote:[T]he foundation of a great Empire is laid, and I please myself with a persuasion, that Providence will not leave its work imperfect.
--
Washington, George letter to Chevalier de LaLuzerne
August 1, 1786
Die roosquote:
elsevierquote:GroenLinks: Debat tussen rechters en politici
GroenLinks wil dat er een conferentie komt voor bewindslieden, kamerleden en de rechterlijke macht om duidelijkheid te krijgen over de verhoudingen tussen de drie machten. De afgelopen tijd botsten de rechterlijke macht en de regering regelmatig.
Hierdoor komt de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht in het geding, vindt GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema.
Tegenspraak
Afgelopen week uitten rechters veel kritiek op de aangekondigde anti-terreurmaatregelen van het kabinet.
Raadsheer Geert Corstens van de Hoge Raad schreef in het Nederlands Juristenblad dat rechters in het nauw kunnen komen door de nieuwe wetten van het kabinet, omdat deze in tegenspraak zijn met internationale rechtsregels als het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens (EVRM).
Veel politici ergerden zich aan de bemoeienis van de rechters.
Op hun beurt hadden veel rechters kritiek op politici en kamerleden, omdat die uitspraken deden over zaken die nog onder de rechter waren, zoals onlangs bij de zaak van de Amsterdamse tasjesdief.
Conferentie
Halsema wil nu een conferentie tussen de rechterlijke macht, bewindslieden en kamerleden, om duidelijkheid te vinden over de vraag hoe ver de kritiek mag gaan, en of er misschien een nieuwe gedragscode moet komen.
Vrijwel de hele Tweede Kamer steunt de plannen van Halsema. Alleen D66 vindt het niet nodig dat er een nieuwe gedragscode moet komen.
Ik vind hem zo zielig. Briljant persoon, maar hij mist de vaardigheden, leiderschap en het charisma om de menselijke kant van het premierschap goed te vervullen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:11 schreef Harry_Sack het volgende:
Volgens mij kan Balkenende beter bisschop worden ofzo. Die man wordt steeds nuttelozer, zeker nu hij gewoon alleen maar blindelings de Bolkesteinrichtlijn uitvoert om Europa weer naar de tijd van de mechanisatie terug te krijgen.
Klopt, de man is een wandelende encyclopedie, maar hij zit totaal niet op zijn plek. Jape the Hope Shafer was al eerder een aantal keer uitgekotst, dus ik denk gewoon dat het cda geen beter alternatief had.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vind hem zo zielig. Briljant persoon, maar hij mist de vaardigheden, leiderschap en het charisma om de menselijke kant van het premierschap goed te vervullen.
Duidelijk de nummer drie na De Hoop Scheffer en Van Rij. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat hij ooit premier zou worden, net als Varela die nummer twee van de LPF stond. Alsof die een serieuze kandidaad was voor lijsttrekker.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:32 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Klopt, de man is een wandelende encyclopedie, maar hij zit totaal niet op zijn plek. Jape the Hope Shafer was al eerder een aantal keer uitgekotst, dus ik denk gewoon dat het cda geen beter alternatief had.
onbegrijpelijk dat het cda dan zoveel zetels heeft gehaald he? En zeker na het instortende Balkenende 1 kabinet.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Duidelijk de nummer drie na De Hoop Scheffer en Van Rij. Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat hij ooit premier zou worden, net als Varela die nummer twee van de LPF stond. Alsof die een serieuze kandidaad was voor lijsttrekker.
Maar we hebben toch wel betere CDA'ers? Donner, Verhagen en.... ehhm ..... Donner.
Je hebt helemaal gelijk. Hij heeft ook regelmatig pech en onhandigheden (teen en z'n dochter buiten de vakantie mee op staatsbezoek).quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:25 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vind hem zo zielig. Briljant persoon, maar hij mist de vaardigheden, leiderschap en het charisma om de menselijke kant van het premierschap goed te vervullen.
quote:Van Ardenne: schulden arme landen kwijtschelden
CDA-minister Agnes van Ardenne (Ontwikkelingshulp) wil praten over het kwijtschelden van schulden van de armste landen. Opvallend.
Want de regering-Balkenende was hier eerder tegen.
Zelf liet Van Ardenne dinsdag nog weten 'vast te houden aan het vastgestelde Afrikabeleid'. Met uitzondering van het kwijtschelden van schulden, blijkt nu. Want daarin maakte de minister dinsdagmiddag een opvallende draai.
Van Ardenne is bereid te praten over het kwijtschelden van schulden van de meeste arme landen in de Derde Wereld. De regering-Balkenende was eerder geen voorstander van grootschalige schuldsanering van ontwikkelingslanden.
Onder druk van Groot-Brittannië wil Van Ardenne daar nu wel over praten. Voorwaarde is dat de Europese Unie (EU) dan wel de landbouwsubsidies aan de eigen boeren afbouwt en de Europese markt beter openstelt voor producten uit ontwikkelingslanden.
Dat heeft Van Ardenne dinsdag gezegd na overleg met haar EU-collega's in Luxemburg.
Nationale budgetten
De EU-bewindslieden spraken dinsdag af om in 2010 0,51 tot 0,55 procent van de nationale begrotingen te besteden aan hulp voor de Derde Wereld. Op termijn moeten de lidstaten 0,7 procent van hun nationale budgetten uittrekken voor de ontwikkelingslanden. In totaal zou de EU daarmee ruim 40 miljard euro uittrekken voor ontwikkelingshulp.
De tien nieuwe EU-lidstaten doen voorlopig nog niet mee aan de afspraak om de budgetten voor ontwikkelingshulp te verhogen tot maximaal 0,55 procent. Nederland zit nu al op een niveau van 0,7 procent.
Denemarken is Europees koploper met een bijdrage van 1,0 procent van de nationale begroting voor ontwikkelingshulp. Maar de Denen verbinden deze hulp aan het integratiebeleid. Door steunverlening in de Derde Wereld willen zij de komst van vluchtelingen naar Europa verminderen.
[MED]quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:17 schreef Sidekick het volgende:
Anyway, het forum is weer kut met peren.
In een peer zal die toch wel eens gebeten hebben?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:36 schreef Maerycke het volgende:
Oh oh... Sidekick springt uit de band... Als dat maar goed gaat...
Ik wil het werkelijk niet weten, Aaah...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In een peer zal die toch wel eens gebeten hebben?
Rot toch op!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:41 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik wil het werkelijk niet weten, Aaah...
Zie je wel dat vrouwen zoiets willen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:52 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Vroegâh kreeg ik nog wel eens eenvoordat je rot tegen me ging doen...
Die krijg je nu, ik wil je eerst er om horen zeuren!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:52 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Vroegâh kreeg ik nog wel eens eenvoordat je rot tegen me ging doen...
Beetje hard to get spelen?quote:
Sizzie!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:05 schreef sizzler het volgende:
Wonderbaarlijk eigenlijk dat Maerycke alleen in de slowchat opduikt als Aaah! er is.
Geen enkele, Harry... het is maar internet namelijk...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:06 schreef Harry_Sack het volgende:
Zeg Maerycke, welke emotionele afranseling hoop je hier eigenlijk te vinden?![]()
protagonist tot het einde huh..quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:10 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Geen enkele, Harry... het is maar internet namelijk...
Beter dat dan een flipflopper...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:14 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
protagonist tot het einde huh..
shut up, bitch.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Destiny's Child, NERD....wat een klotenmuziek. Het bevordert een nikkermentaliteit.
quote:
Oi!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Is Johan_de_With gonna have to choke a bitch?
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Destiny's Child, NERD....wat een klotenmuziek. Het bevordert een nikkermentaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |