quote:Op maandag 21 februari 2005 13:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar dít is natuurlijk wel een heel goede tip.
Was Obelix hier niet in gevallen als baby?quote:gemaakt volgens een geheim kruiden recept
Nou, Buckler in elk geval nietquote:Op maandag 21 februari 2005 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ze hebben ook veel bier:
http://www.hongarijevakantieland.nl/bier.htm.
Maar wat zou er lekker zijn?
quote:Thermaal baden
In Boedapest zijn meer dan 100 thermaal baden. Lees onze thema-pagina over thermaal baden voor algemene informatie.
Het waren de Romeinen die de eerste badhuizen bouwden in Budapest. Op het Florián plein kunt u nu nog de plek zien waar een Romeins militair bad gebouwd was. Maar gedurende de 150 jaar lange bezetting door Turkije, 400 jaar gelden, kwam de badcultuur echt to bloei. Drie badhuizen uit die tijd zijn tot op de dag van vandaag in gebruik: Császár, Király en Rudas. De bronnen welke het eerste bad vullen waren al bekend bij de Romeinen. Een ander historisch bad, Rác, is ook nog steeds in gebruik en werd 100 jaar voordat de Turken binnenvielen gebouwd.Het was het Koninklijke bad van Koning Mátyás. De Turken hebben hier hun stempel achtergelaten door een achthoekige hal te bouwen aan dit bad waardoor Rác een exotische atmosfeer heeft.
De mooiste baden van Boedepast werden echter gebouwd tijdens de gouden tijden tijdens het einde van de 19e en begin van de 20e eeuw. Lukács was het eerste grote badcomplex welke dichters, schrijvers en componisten aantrok zoals Zoltán Kodály.
Bekende thermalbaden, met de behandelende ziekten, in Budapest zijn:
Gellert (2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,25,36,37),
Lukacs (2,3,4,7,13,21,22,23,24,25,26,27,28),
Rac (2,7,27,28),
Rudas (2,6,7,8,14,25,28,29,3037,38,39),
Kiraly (2,5,7,9,25,27),
Szechenyi (2,5,7,9,15,22,25,26,27,28),
Margitsziget (2,5,7,9,15,16,21,22,23,26,27,28)
Csepel (1,2,3,9,10,37)
Dagaly (2,5,7)
Pesterzsebet (9,15,23)
Csaszar (1,2,5,7,8)
Dandar (1,2)
Ujpest (1,2,9)
Legenda:
Badkuren
1 Absorptie voor het oplossen van verklevingen
2 Chronische ziekten van de ledematen
3 Zenuwuitputting, storingen van het vegetatieve zenuwstelsel
4 Deformaties van de ruggengraat
5 Inactieve vorm van Jicht
6 Nabehandeling na ongelukken
7 Chronische reuma, Chronische gewrichtsklachten
8 Kraakbeenverslijt
9 Gynaecologische klachten, ontstekingen
10 Onvruchtbaarheid
11 Functionele zenuwen
12 Bloedvatenvernauwing
13 Op kalkgebrek berustende ziekten
14 Uitblijven van een geregelde menstruatie, Menopauze
15 Cyclusstoringen
16 Zenuwontstekingen
17 Psoriasis
18 Ziekte van Bechterew
19 Eczeem
20 Hartinfarct
Drinkkuren
21 Chronische maagzweren, chronische maagcatarre
22 Overproductie van maagzuur
23 Chronische catarre van de luchtwegen
24 Chronische ziekten van de urinewegen
25 Storingen en catarre van de maag- en darmtractus
27 Nerveuzestoringen van de galfunctie
28 Niergruis en nierstenen
29 Bloedsomloopstoringen
30 Tandvleesziekten
31 Schildklierziekten
32 Struma
33 Endogene vetzucht
Inhalatie
34 Astmatische bronchitis
35 Ontstekingen van de luchtwegen
36 Mondspoeling
37 Tandvleesaandoeningen
38 Voorhoofdsholte en bijholte ontstekingen.
Het Szechenyi-bad ziet er aan de buitenkant als een paleis uit, maar ook het badhuis Gellert is erg mooi. Rondom het bad staan marmeren zuilen en via gebeeldhouwde leeuwen wordt vers water aangevoerd. De gekleurde ruitjes in het plafond hebben Jugendstil-motieven en de vloeren zijn opgebouwd met mozaïek-steentjes. Het bronwater komt met een temperatuur van 36 graden Celsius uit een berg naast het bad. Zieke Hongaren komen hier om weer gezond te worden en wie gezond is, komt regelmatig om gezond te blijven.
Zou je daar misschien een scan van kunnen maken en deze naar mijn e-mail uit het profiel kunnen sturen? Volkskrant is alleen in de zomerperiode te koop hier in Oslo.quote:Op zondag 27 februari 2005 15:18 schreef Liejannuh het volgende:
Tip: In de volkskrant van gister staat nog een artikel over Boedapest.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:42 schreef Tijn het volgende:
Zonder Mike hadden we nu zeker niks gehad.
Go Mike.
Als je op vakantie ook zo lomp gaat doen, sla ik je op dag 1 al in elkaar.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
.
Wat een saaie politiek correcte verantwoordelijke tekst, Tijn.
Je gaat je toch niet ook zo gedragen in Boedapest?
Als jij zo suf doet dan wil ik je niet eens mee hebben en dan mag je de nacht daarvoor ook niet op mijn heerlijke slaapbank (weetjewel, zo gezellig naast Stranger, waar je ei overheen gegooid hebt) liggen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op vakantie ook zo lomp gaat doen, sla ik je op dag 1 al in elkaar.
Nou en, ik woon toch in de buurtquote:Op woensdag 2 maart 2005 19:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Als jij zo suf doet dan wil ik je niet eens mee hebben en dan mag je de nacht daarvoor ook niet op mijn heerlijke slaapbank (weetjewel, zo gezellig naast Stranger, waar je ei overheen gegooid hebt) liggen.
In het op-je-smoel-gaan-over-een-dun-laagje-sneeuw was ie dan wel weer goed.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het aardig-doen-tegen-voor-hem-onbekende-meisjes ging Mike daarentegen nog niet zo goed af.
En ik mocht ook al niet op z'n rug zitten..
Op mij hoef je in elk geval niet te rekenen als het gaat om het afslaan van de konzumlány.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:59 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het aardig-doen-tegen-voor-hem-onbekende-meisjes ging Mike daarentegen nog niet zo goed af.
Is dat Hongaars voor seks met kleine meisjes?quote:Op maandag 7 maart 2005 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op mij hoef je in elk geval niet te rekenen als het gaat om het afslaan van de konzumlány.
Daar moet je geen grappen over maken, sebbo. Het is een serieus probleem waar we zeker op voorbereid moeten zijn tegen die tijd!quote:Op maandag 7 maart 2005 18:49 schreef Seborik het volgende:
[..]
Is dat Hongaars voor seks met kleine meisjes?
Ik denk dat jij de reden bent dat ze uberhaupt niet op ons afkomen, dus dat maakt niet uit.quote:Op maandag 7 maart 2005 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op mij hoef je in elk geval niet te rekenen als het gaat om het afslaan van de konzumlány.
Inderdaad...erg cool!quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wow, dat is nog eens service. Bedankt.
En als ik het allemaal doorgelezen heb kom ik misschien wel met vragen aan..
Dat is eigenlijk wel 'n geniaal idee!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:42 schreef Seborik het volgende:
Kunnen jullie een festivalshirt meenemen van dat festival?
Dan maken we met onze vakantie in ieder geval nog één vrouw gelukkig.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:47 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel 'n geniaal idee!
Als verjaardagscadeau voor mij dan, he.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan maken we met onze vakantie in ieder geval nog één vrouw gelukkig.
Hoezo? Doet ie dat vaker?quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:46 schreef Insomaniac het volgende:
Ik verwacht minimaal één dronken telefoontje van Pierre, terwijl een of ander Oostblokmokkel hem afzuigt.
Nou, PR belt me geregeld als hij dronken is en hij zal ongetwijfeld wel gepijpt worden door een Oostblokdeerne, dus leek het mij wel handig om die twee zaken te combineren.quote:
Nee, ik vind het zo'n naar, plastisch, onaangenaam woord.quote:
Het ouderwetse fellatio?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan het woord afzuigen trouwens niet meer aanhoren, Inso, want ik heb dus afgelopen week Elementaire Deeltjes van Michel Houellebecq gelezen en daar wordt aan de lopende band afgezogen. Terwijl er zo veel charmantere alternatieven beschikbaar zijn. Echt, ik zou er bijna een afkeer van krijgen.
Nou, Tijn moet het ook z'n strot uit zien te krijgen, als hij moet uitleggen hoe iemand anders het haar strot in krijgt.quote:
Niets. Opzich.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:53 schreef Jane het volgende:
Wat is er mis met pijpen tegenwoordig?
Ah mooi. Ik schrok al.quote:
IK KON JE GEWOON VERSTAAN TIJN!!!!!!!!!!!1111111één!!11111quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef Tijn het volgende:
Ik lul gewoon Nederlands met een Duits randje, das kommt fast gut.
Het si dan ook Niederlansch mit een Deutshc randchen!!!!!!1111111111eineineinelfquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:25 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
IK KON JE GEWOON VERSTAAN TIJN!!!!!!!!!!!1111111één!!11111
quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:18 schreef Tijn het volgende:
Ik lul gewoon Nederlands met een Duits randje, das kommt fast gut.
Dat zou ideaal zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:48 schreef Dr_Morreau het volgende:
Ah, Duits! Heerlijk! Ik ga 4 mei een weekje naar Boedapest, dus wellicht kan ik na terugkomst alvast wat handige tips geven alhier...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |