abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25022181
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:06 schreef Landmass het volgende:

[..]

Wat een rare gedachten kronkel van de PvdA zeg, ik dacht dat we in een vrije markt economie leefden. Zoals de coalitie partijen zeggen "Met economische overwegingen moet de overheid zich niet bemoeien."

Het is weer een groot PvdA pleidooi voor een rem op de welvaartsgroei. Waarom?
Misschien heeft het er mee te maken dat de overheid vindt dat ze te weinig verdient op de luchtvaartconsument.
De automobilist hebben ze in de knip met de brandstofaccijns en bij het OV hebben ze er met de NS en de streekvervoeders natuurlijk een deel in.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:51:52 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_25028143
Tja.... aan de meeste budget carriers verdient Nederland geen flikker. De meeste zijn namelijk niet eens Nederlands Er zijn van die Turkse airliners die in Turkije de boel volflikkeren met goedkope kerosine, en dan naar Nederland vliegen om goedkoop toeristen op te halen en weer terug te vliegen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_25029648
Gezellig, dit libertarische theekransje. Alleen het feit al dat de PvdA nog wel wil nadenken over mileubesparende maatregelen siert ze. Misschien is het niet de beste methode, maar een obligate "ik-ontken-alle-problemen-want-de-IPPC-overdrijft-want-het-valt-allemaal-wel-mee-met-het-milieu-en-trouwens-dit-is-weer-zo'n-typische-naieve-linkse-oplossing-vuile-communisten-ook"-reactie lijkt me weer het andere uiterste.
Wasserwunderland
pi_25029986
!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:52:44 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25030356
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:16 schreef Tup het volgende:
Gezellig, dit libertarische theekransje. Alleen het feit al dat de PvdA nog wel wil nadenken over mileubesparende maatregelen siert ze. Misschien is het niet de beste methode, maar een obligate "ik-ontken-alle-problemen-want-de-IPPC-overdrijft-want-het-valt-allemaal-wel-mee-met-het-milieu -en-trouwens-dit-is-weer-zo'n-typische-naieve-linkse-oplossing-vuile-communisten-ook" -reactie lijkt me weer het andere uiterste.
Waar lees jij dat het om milieumaatregelen gaat? Ik meen dat de PvdA economische bezwaren heeft tegen de prijsvechters.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25034589
Ik dacht dat de PvdA zo voor de lage inkomens opkwam..

Bemoeit de overheid zich een keer niet met een bepaalde sector waardoor de markt dynamisch en goedkoop wordt, wil PvdA weer roet in het eten gooien..
pi_25034607
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:16 schreef Tup het volgende:
Gezellig, dit libertarische theekransje. Alleen het feit al dat de PvdA nog wel wil nadenken over mileubesparende maatregelen siert ze.
Er zijn veel efficientere manier om de vervuiling in de markt de verdisconteren. Bovendien heeft de PvdA vooral economische motieven lees ik.
quote:
Misschien is het niet de beste methode, maar een obligate "ik-ontken-alle-problemen-want-de-IPPC-overdrijft-want-het-valt-allemaal-wel-mee-met-het-milieu-en-trouwens-dit-is-weer-zo'n-typische-naieve-linkse-oplossing-vuile-communisten-ook"-reactie lijkt me weer het andere uiterste.
Dat IPCC van die hockeystick?

Foute hockeysticks en het versterkt broeikaseffect.
pi_25088852
quote:
EU-ministers praten over accijns kerosine

Uitgegeven: 14 februari 2005 14:21
Laatst gewijzigd: 14 februari 2005 14:23

BRUSSEL - De Europese ministers van Financiën praten donderdag over het belasten van vliegtuigbrandstof, meldde een woordvoerder van de Europese Commissie maandag. Het verzoek om een accijnsheffing op kerosine te bespreken, komt van Duitsland. Het is overigens zeer onwaarschijnlijk dat er meteen al een akkoord komt over dit gevoelige onderwerp.

De Duitsers bepleiten een kerosineheffing die alleen geldt voor de EU. De opbrengst is bestemd voor ontwikkelingshulp. Volgens eerdere onbevestigde berichten in Duitse media zo het gaan om een heffing van 300 euro per ton brandstof. Een vliegticket binnen de EU zou daardoor 5 à 10 euro per enkele reis duurder worden.
Het lijkt wel of duitse ministers ook hier meelezen en dus maar een accijns op kerosiene willen gaan zetten.

Ps Steijn ik heb de natuur en techniek nog niet gekocht zodat ik daarna ook echt inhoudelijk op het hockeystick verhaal kan ingaan. Want de titel is natuurlijk heel verleidelijk, maar de relativering welke overal in gemaakt wordt spreekt natuurlijk ook boekdelen.
pi_25089642
Wat een achterlijk standpunt van de sosjiatisten.
Dat gaat ze zetels kosten
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  maandag 14 februari 2005 @ 20:18:09 #70
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25089797
quote:
Op maandag 14 februari 2005 20:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat een achterlijk standpunt van de sosjiatisten.
Dat gaat ze zetels kosten
welnee joh, de domme jan met de pet heeft dit niet door en denkt dat de PvdAllochtoon voor zijn belangen opkomt.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  woensdag 16 februari 2005 @ 03:16:46 #71
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_25107734
Beetje dom van PVDA. Gaan ze inderdaad de minder rijke mensen hun goedkope vluchten afnemen Stom stom stom
Als het een milieu kwestie is, zet je dan in voor schone energie in plaats van geldklopperij bij de burgers

Ik, als iemand die meestal vrij links stemt, om milieu-redenen, neem dit de PVDA NIET in dank af !
....in de donkere nacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')