Verwaarloosbare minderheid? Ongevaarlijk gesnater van moslimgansjes? Zeker is dat zij zich tegen de, in hun ogen, abjecte westerse samenleving afzetten. In ieder geval dunkt het mij voort te komen uit haatzaaiende politiek - radicale moslimkringen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als ik het goed begrijp zijn er daarvan een stuk of vijf getraceerd. Indrukwekkend hoor.
Precies, maar het gaat inderdaad om een paar moslimgansjes. Dat moet je wel voor ogen blijven houden. Iedere radicale groep trekt weer mensen aan. Laten we zorgen dat niet veel meer mensen zich aangetrokken gaan voelen tot dit soort geblaat.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:38 schreef Sater het volgende:
[..]
Verwaarloosbare minderheid? Ongevaarlijk gesnater van moslimgansjes? Zeker is dat zij zich tegen de, in hun ogen, abjecte westerse samenleving afzetten. In ieder geval dunkt het mij voort te komen uit haatzaaiende politiek - radicale moslimkringen.![]()
Mohammed Bouyari.quote:Op woensdag 9 februari 2005 16:08 schreef PJORourke het volgende:
Is het niet Mo Bouyeri? Bouali is die mogool met dat petje.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:02 schreef Frangk het volgende:
Ik ben live het debat aan het kijken, maar wat een zooitje.
Dat lijkt triest ja, maar ze flikt het wel weer. Niet dat ik daar nou zo`n fan van ben, maar als een ander fractie lid zoiets zou flikken zou die eruit gegooid worden, hoogstwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 02:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die Ayaan heeft echt het politiek onbenul van de achterkant van de luizen op de kontharen van een varken. Je gaat toch niet met een motie van treurnis lopen zwaaien zonder overleg bij met je fractie![]()
![]()
Inderdaad, maar lef heeft ze wel. De VVD-fraktie is dan ook zeer laf. Een mogelijk aftreden van Donner leidt namelijk onherroepelijk tot het vallen van het kabinet. Zou de linkse rakkertjes hier toch moeten aanspreken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 02:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die Ayaan heeft echt het politiek onbenul van de achterkant van de luizen op de kontharen van een varken. Je gaat toch niet met een motie van treurnis lopen zwaaien zonder overleg bij met je fractie![]()
![]()
Heeft niks met lef maar alles met onkunde te maken. Beginnersfout.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Inderdaad, maar lef heeft ze wel. De VVD-fraktie is dan ook zeer laf. Een mogelijk aftreden van Donner leidt namelijk onherroepelijk tot het vallen van het kabinet. Zou de linkse rakkertjes hier toch moeten aanspreken.![]()
Ze had overleg moeten plegen, maar met dat laffe gedrag van de VVD zou dat tot niks leiden. Ze zet op die manier de zaak onder druk en maakt er een one womanshow van. Best vermakelijk, of maak jij de beginnersfout door te denken dat men daar allemaal volgens de regels werkt? Dat is nu juist de essentie van politiek bedrijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Heeft niks met lef maar alles met onkunde te maken. Beginnersfout.
Ze heeft zichzelf voor schut gezet, da's alles. Het gaat Ayaan om Ayaan, daar is ze tenminste wel duidelijk in.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze had overleg moeten plegen, maar met dat laffe gedrag van de VVD zou dat tot niks leiden. Ze zet op die manier de zaak onder druk en maakt er een one womanshow van. Best vermakelijk, of maak jij de beginnersfout door te denken dat men daar allemaal volgens de regels werkt? Dat is nu juist de essentie van politiek bedrijven.
Nee, ik vind dat getuigen van het hebben van politieke ballen. de rest conformeert zich aan het gevestigde stramien en daar vaart een Donner wel bij.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze heeft zichzelf voor schut gezet, da's alles. Het gaat Ayaan om Ayaan, daar is ze tenminste wel duidelijk in.
Precies, ik wordt sowieso al treurig als ik die Donner op tv zie, dus een motie van treurnis heeft mijn steun.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat getuigen van het hebben van politieke ballen. de rest conformeert zich aan het gevestigde stramien en daar vaart een Donner wel bij.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:17 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Precies, ik wordt sowieso al treurig als ik die Donner op tv zie, dus een motie van treurnis heeft mijn steun.
Ayaan Hirsi Ali laat natuurlijk iets anders zien dan de volgzame kuddegeest die nogal eens bij PvdA politici en pers gevonden wordt en die burgers doet denken dat er politiek niets te halen valt. Zonder geregisseerde rel bewerk je onderhand nauwelijks bewustmakende beïnvloeding tot verandering.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze heeft zichzelf voor schut gezet, da's alles. Het gaat Ayaan om Ayaan, daar is ze tenminste wel duidelijk in.
Correct, voeg daar aan toe dat de grootste HA hater op Fok, SCH, natuurlijk never nooit zal erkennen dat dankzij HA dit onderwerp op de agenda staat en blijft staan.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:56 schreef sjun het volgende:
[..]
Ayaan Hirsi Ali laat natuurlijk iets anders zien dan de volgzame kuddegeest die nogal eens bij PvdA politici en pers gevonden wordt en die burgers doet denken dat er politiek niets te halen valt. Zonder geregisseerde rel bewerk je onderhand nauwelijks bewustmakende beïnvloeding tot verandering.
Herman schreef al eerder een column die de visie van Hirsi Ali onderschreef...quote:Op zondag 20 februari 2005 13:17 schreef Sater het volgende:
Column over terrorisme waarin filosoof Herman Philipse, in woorden van gelijke strekking, stelt:
" Gelijk Confusius stel ik dat het juiste notie van woorden noodzakelijk is om tot een juiste uitspraak te komen. De justitieminister noemt eerwraak geen terroristische daad maar moord. Dit is echter onjuist. Terrorisme komt van het latijnse terror = angst. Het doel van terrorisme is angst aanjagen. Het doel van eerwraak is vooral vrouwen angst aanjagen. Eerwraak is derhalve een terroristische daad. Donner dient het woordenboek nog eens goed te raadplegen.
Bron Buitenhof 20 - 02 - '05.
Tja, Ayaan's gelijk bloeit welig.
OK trustuh voor jou dan...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:23 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de visie die Wilbers / Ali H. uitdragen. Ook al bedoelt Hirsi Ali het goed, de partij die ze voedt, is helemaal niet geinteresseerd in haar denkbeelden. Emancipatie is iets dat je niet met geld kunt oplossen zeg maar.
Verder ga ik er misschien morgen verder op door, Sjun, dan hoeven we ook Sizzler of Sidekick niet wakker te maken.
nee, sorry, toch geen zin. Ze zijn te mindergelijk ofzo. En solidariteit moet toch echt van 2 kanten komen, net zoals warmte enzo.quote:
Joh, dat zei die cda-mevrouw ook vandaag in het propagandaspote. Ze wilt in plaats daarvan in debat, meer nietquote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Warmte hoeft helemaal niet van 2 kanten te komen....
Solidariteit ook niet trouwens.
Hij danst niet naar haar pijpenquote:Op woensdag 23 februari 2005 02:42 schreef PLAE@ het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat Donner nou eigenlijk fout doet?
Inderdaad, er mag best solidariteit getoond worden met degenen die de centen opbrengen om de samenleving te laten draaien.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 23:27 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
nee, sorry, toch geen zin. Ze zijn te mindergelijk ofzo. En solidariteit moet toch echt van 2 kanten komen, net zoals warmte enzo.
quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef sjun het volgende:
[..]
Inderdaad, er mag best solidariteit getoond worden met degenen die de centen opbrengen om de samenleving te laten draaien.
![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef sjun het volgende:
[..]
Inderdaad, er mag best solidariteit getoond worden met degenen die de centen opbrengen om de samenleving te laten draaien.
![]()
Er kwam nog een tweede zure oprispingquote:Op woensdag 23 februari 2005 09:52 schreef sjun het volgende:
Toe maar even dubbelop SCH.
Okay, goed plan.quote:Laten we hier maar weer verder gaan over Ayaan Hirsi Ali en haar gelijk
Wat zou Ayaan vinden van het thema dubbele solidariteit in combinatie met bewustmaking van leefbaarheidsbevordering door inperking van huiselijk geweld en de daaraan vastzittende financiële en sociale overlast voor de samenleving?quote:Op woensdag 23 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Er kwam nog een tweede zure oprisping![]()
[..]
Okay, goed plan.
Ze heeft ongelijk
Ze zou die zin ook niet begrijpen, vermoed ikquote:Op woensdag 23 februari 2005 10:00 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat zou Ayaan vinden van het thema dubbele solidariteit in combinatie met bewustmaking van leefbaarheidsbevordering door inperking van huiselijk geweld en de daaraan vastzittende financiële en sociale overlast voor de samenleving?
![]()
quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Zit de beste man rustig in zijn celletje zijn eigen versie van mein kampf te schrijven,
Evenmin pijpt hij haar dansmuziek. [pijpen = fluiten in tamboer en pijpercorps.]quote:
Ja, want als je een cel afkeurt is je alles te min natuurlijkquote:Op woensdag 23 februari 2005 02:42 schreef PLAE@ het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat Donner nou eigenlijk fout doet?
Ik zie die heutemeteut al elk huis dat ze bezichtigt afkeuren omdat er geen jacuzzi inzit oid
Bron: ANWAR IBRAHIM: Terror Attacks Set Back Cause of Democracy in Islamquote:For more than a hundred years the Muslim world has had to grapple with the problem of modernity and the issue of its participation in the modern world. Of greatest urgency is the work to inculcate an intellectual temper and political orientation that promote democracy and openness. This work must be carried out with conviction and fervor.
Intellectuals and politicians must have the courage to condemn fanaticism in all its forms and reject fanatics who seek change through violent means. But they must, in the same breath, equally condemn tyrants and oppressive regimes that dash every hope of peaceful change.
bron: SHEIKH SAUD NASSER AL-SABBAH: Political Islamists Have Hijacked Arab Worldquote:Among the most important pillars of government worldwide, and in our country in particular, is the separation of state from religion. Unfortunately, there is confusion on this in the Arab world. Politics creeps into religious matters and religion imposes itself on politics. In our part of the world, the religious encroachment on politics is by far the stronger and more influential. This is a fundamental problem in the region
--knip--
This is shameful. Islam as I know it has nothing to do with terrorism. To me, trying to link our religion with terrorist violence is a non-starter. There was no need for such a condemnation because what the US and its allies are doing aims basically at quelling terrorism, not fighting Islam. This matter is so clear, it barely merits an explanation.
We have suffered from wars that flared between Muslim states: Iraq invaded Kuwait, a neighbor and "sister in Islam," displaced its people, sought to control its political system and destroy it, and occupied it for seven long months. Still, the alleged Islamists oppose strikes against a Muslim state. Keeping in mind that Iraq is a "sister" Muslim state which nevertheless has been imprisoning a lot of our Kuwaiti brothers, where is Islam here?
May we ask what these Islamic groups have done with Iraq regarding Kuwaiti prisoners? Have they ever tried to free them? The West, for its part, has been more merciful to them than the alleged Muslims and Islamists.
Bron: MOHAMAD MAHATHIR :Terrorism and the Muslim Worldquote:The best way to identify terrorists is through the enormity of the acts they perpetrate. Where people have a right to change governments through legitimate means, for example, by winning majority support in a democracy, acts of violence and the use of force are not justified. Acts that put fear in the hearts of ordinary people must be regarded as terror and the people concerned must be regarded as terrorists.
Bron: FARIDA FAOUZIA CHARFI: When Galileo Meets Allahquote:Most Arab-Islamic countries are today passing through a serious political and cultural crisis. After the failure of Arab nationalism and the lost illusion of rapid economic and social development, a certain fringe of the population is seeking refuge through a return to the sacred.
For a traditional society to accept modernity is to accept the wrenching dislocations caused by any deep-seated and radical change. This wrenching experience may be bearable when it is the price to be paid for development. But, if development proves beyond reach, the whole deal goes sour. Since economic improvement has not arrived on time and as promised in the Arab-Islamic world, conservative traditionalists took advantage of this perceived betrayal to spread their fundamentalist ideology by force.
--knip--
The humanities, literature and philosophy allow a global view of problems in time, through the history of ideas, and in space, through the comparative study of different civilizations. As such, these disciplines encourage a certain open-mindedness. The exact sciences can, of course, ensure the same open-mindedness-but only if they are correctly taught and if they are not cut off from their theoretical content to the extent of being reduced to mere technique. It has been observed, furthermore, that fundamentalists are even more numerous in the engineering than the science faculties. They are, in other words, more users of the results of science than creators.
Contrary, then, to what one would expect, a scientific education does not equal modernization of the mind. And Islamists are not well adapted to modernity.
idd .. erg irritant van die idioten die altijd ww2 erbij halen..quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Wat ik me nou afvraag,
Zou Wilders nou blij zijn met dat gelul van Ayaan. Telkens als ze begint over het gevaar wat ze loopt, en de consequenties die er aanhangen, moet ze Wilders er bij betrekken.
Zit de beste man rustig in zijn celletje zijn eigen versie van mein kampf te schrijven, kan die weer verkassen omdat Ayaan dr smoel niet kan houden. Lijkt me best irritant.
Van wie wat minder bagage heeft kan wat minder worden gevraagd Koos. Ik waardeer de poging tot ontwikkeling van een eigen mening van deze mensen....quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:35 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
idd .. erg irritant van die idioten die altijd ww2 erbij halen.. [afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |