abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25007424
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, als ik het goed begrijp zijn er daarvan een stuk of vijf getraceerd. Indrukwekkend hoor.
Verwaarloosbare minderheid? Ongevaarlijk gesnater van moslimgansjes? Zeker is dat zij zich tegen de, in hun ogen, abjecte westerse samenleving afzetten. In ieder geval dunkt het mij voort te komen uit haatzaaiende politiek - radicale moslimkringen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25007662
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:38 schreef Sater het volgende:

[..]

Verwaarloosbare minderheid? Ongevaarlijk gesnater van moslimgansjes? Zeker is dat zij zich tegen de, in hun ogen, abjecte westerse samenleving afzetten. In ieder geval dunkt het mij voort te komen uit haatzaaiende politiek - radicale moslimkringen.
Precies, maar het gaat inderdaad om een paar moslimgansjes. Dat moet je wel voor ogen blijven houden. Iedere radicale groep trekt weer mensen aan. Laten we zorgen dat niet veel meer mensen zich aangetrokken gaan voelen tot dit soort geblaat.
  woensdag 9 februari 2005 @ 16:08:49 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25007741
Is het niet Mo Bouyeri? Bouali is die mogool met dat petje.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 9 februari 2005 @ 16:57:29 #54
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25008023
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 16:08 schreef PJORourke het volgende:
Is het niet Mo Bouyeri? Bouali is die mogool met dat petje.
Mohammed Bouyari.

Gezien we hier in een draad over het gelijk van Ayaan hirsi Ali zitten lijkt het me goed ons daar omheen te concentreren.

Voor wat betreft de reeds getraceerde ganzen die zich als kinderen van de Iblis gedragen zou je denken dat kinderhanden wel erg vlot gevuld zijn. Hadden zij zich meer verdiept in de godsdienstige traditie die zij veinzen aan te hangen dan hadden zij zich wat aangetrokken van de wijze raadgevingen daaruit. Zij zouden bijvoorbeeld het boek Dertig redenen voor geluk” van sjeikh cAïd al-Karni eens kunnen opslaan.

Daarin konden zij dan een tekst aantreffen die hen wat op weg kon helpen het hoofd te bieden aan de goedkope verleiding van sjeitan om in de slachtofferrol te kruipen en geweld te gaan verheerlijken.

Voor vandaag alleen zal ik leven, dan zal ik de deugd in mijn hart planten en de boom der kwaad eruit rukken samen met al zijn stekende takken, waaronder hoogmoed, zelfingenomenheid, riyaa’, afgunst, haat, wrok en argwaan.

Voor vandaag alleen zal ik leven, ik zal dan in dienst staan van anderen, welwillend zijn jegens anderen, iemand die radeloos is wegwijs maken, iemand die onrecht is aangedaan bijstaan, voorspaak doen voor een zwakkeling, bezoek brengen aan een zieke, het leed van een verdrietige persoon verlichten, een begrafenisstoet volgen, een hongerige voeden, een getroffene troosten, een geleerde eren, een kleine begenadigen en een oudere eerbiedigen.

Voor vandaag alleen zal ik leven. Ik spreek het verleden aan, dat heen is gegaan en zeg: “Ga onder net zoals jouw zon is ondergegaan. Ik zal niet om jou schreien, noch zal je mij ooit zien aan jou denken. Immers, je hebt ons verlaten en in de steek gelaten en je bent voor goed vertrokken en zal nimmer naar ons terugkeren”.

Tevens spreek ik de toekomst aan en zeg: “Jij behoort tot het verborgene, ik zal daarom geen zaken doen met de droomwereld, noch zal ik mezelf ‘verkopen’ aan de illusies of zal ik de geboorte verhaasten van wat ik ontbeer. Immers, morgen is nog niet geschapen noch is er iets over hem verhaald.

Riyaa’: een aanbidding verrichten met een valse intentie, zodat de dienaar met zijn aanbidding niet (alleen) het welgevallen en het aangezicht van Allah nastreeft, maar (ook) de aandacht van anderen.

verder lezend in deze inzichten zouden zij kunnen komen tot de rijkelijk uitgedeelde navolgende wijsheden:

Hoe om te gaan met kwaadwillige kritiek

De suffige zwakzinnigen hebben zelfs de Schepper en de Voorziener, verheven zij Hij, uitgescholden en hebben God, de Enige Die het recht heeft aanbeden te worden gelasterd. Wat zouden ik en u, wij de feilbare onrechtvaardige dienaren, dan verwachten. U zult in uw leven zeker een hevige strijd tegemoet gaan, waarin u niet zult ontkomen aan bittere, kwaadwillige kritiek, opzettelijke, goed doordachte ondermijning en doelbewuste belediging, zolang u productief, constructief, invloedrijk, opvallend en hooggewaardeerd bent. Deze zwakzinnigen zullen u nooit met rust laten, totdat u een gang in de aarde of een ladder naar de hemel vindt om hen zodoende te ontvluchten! Maar zolang u zich tussen hen bevindt verwacht dan van hen niets anders dan wat u deert, uw oog doet huilen, uw pupil doet bloeden en uw slaap verstoort.

Mensen misgunnen de knaap zijn hoog streven
Tegenstander of vijand, allen door nijd gedreven

Wie op de grond zit kan zeker niet omvallen. En mensen schoppen niet tegen een dode hond, maar ze zijn boos op u omdat u hen hebt overtroffen in deugdelijkheid, geleerdheid, beleefdheid en ‘rijkdom’. U bent in hun ogen een zondaar die uitgesloten van berouw is zolang u niet uw talenten en de gunsten waarmee u door Allah bent beschonken achterwege laat, zich niet onttrekt aan alle prijzenswaardige eigenschappen en zich niet ontdoet van alles wat voor edelheid en nobelheid staat. Als het aan hun ligt blijft u indolent en onnozel, als een waardeloze (grote) nul die uitgeput is. Dit is wat ze precies willen!

Biedt dan het hoofd aan hun kwaakspraak, hun kritiek, hun geruis en hun minachtende houding. “Oehoed, houd stand!” en wees als een zwijgzame geduchte rots, waartegen hagelstenen zich breken, om zich op deze wijze te doen gelden en te bewijzen dat hij in staat is voort te bestaan. Als u gehoor geeft aan hun kwaakspraak en zichzelf daardoor laat beïnvloeden, dan heeft u weliswaar hun grote wens om uw leven zuur te maken reeds vervuld. U kunt zich beter vergevensgezind opstellen, zich niets van hen aantrekken en zich niet ongerust maken over wat zij beramen. Hun banale kritiek geeft een respectabele beschrijving van u weer. De mate van gekunstelde, kwaadwillige kritiek is afhankelijk van uw waarde.

U zult niet in staat zijn de monden van deze mensen te snoeren, noch hun tongen ‘gevangen’ te nemen, maar u bent wel in staat om hun kritiek en schending onder de grond te stoppen door hen de rug toe te keren, hen geen aandacht te geven en hun woorden aan u voorbij te laten gaan:
[ Zegt: sterft in jullie woede ].

Ik zal het niet betreuren
Dat zij om mijn goedheid treuren
Noch zal ik hen gaan smeken
Dat zij geen kwaad over mij spreken

U bent zelfs in staat om mosterdextract in hun monden te gieten door uw deugden te vermeerderen, zich meer goede eigenschappen eigen te maken en uw gebreken recht te trekken.

Als de deugden die ik vertoon
Door u als gebreken worden gadegeslagen
Het spijt me zeer, maar vertel me dan
Hoe ik excuus moet vragen

Als u de acceptatie nastreeft van iedereen, bij hen allen geliefd wil zijn en door de hele wereld als vrij van gebreken beschouwd wil worden, dan vraagt u het onmogelijke en koestert een valse hoop.

Een valse aantijging uit afgunst
Kan ik aanhoren en dulden zonder blaam
Een beschuldiging, doch vrijspraak en gunst
Wie zegt dat ik me daarvoor schaam

Echter wie dan deze wijsheden op het eigen leven toepast zal ook moeten toegeven dat het nogal eens geenszins om valse aantijgingen uit afgunst gaat. Dat het nogal eens om terechte verwijten gaat die hout snijden. De ware ambassadeur van Allah, de Erbarmer, de Barmhartige weet dat het dan tijd is om zich om te keren van een heilloze weg en zich zaken te laten gezeggen. Immers wie zich als een ezel blijft gedragen zal een zodanige behandeling over zichzelf afroepen. Deze moet niet menen dat Allah gediend is met halstarrigheid, nukkig gedrag en zelfbeklag. Allah gebruikt de kafirs ter beproeving van zijn kinderen Zo wordt dan duidelijk wie zjin kinderen zijn en wie de iblis nalopen. Het is nog niet te laat om de weg weg van koppige halsstarrigheid en het overvoeren van het eigen ik te verlaten en de wegen van Allah daadwerkelijk te gaan volgen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25025473
Binnen de eigen fractie [b]lijkt Ayaan Hirsi Ali onder vuur te liggen. Reden; Ayaan's aankondiging in de kamer: in debat over eerwraak een motie van treurnis tegen justitieminister te willen indienen.
Opwinding: motie betekent ernstige afkeurings beleid justitieminister. Zwaar drukmiddel van coalitiegenoot. Ayaan wil niet zo ver gaan,dat Donner moet aftreden. Vergat voor motie rugdekking van fractie te vragen. Donner kan er zich niet over opwinden. Vreest derhalve niet voor zijn politieke leven. Groep Laszrak wil debat over motie. Van Aartsen [VVD] met Ayaan getergd, temperatuur gezakt. Ayaan dient voornemen motie niet uit te voeren.
Bron Radio 1op de middag.
Ayaan en parlementaire spelregels!
pi_25026055
Ik ben live het debat aan het kijken, maar wat een zooitje.
pi_25031473
Ayaan heeft [motie]keutel moeten intrekken. Donner zegt toe nóg beter naar het eerwraakprobleem te zullen kijken.
Bron TV - Journaal 10 - 02 - '05
pi_25031889
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:02 schreef Frangk het volgende:
Ik ben live het debat aan het kijken, maar wat een zooitje.

Ach.. ook anderen pakken dit HA onderwerp op , en Donner, die slaapt gewoon verder, het zijn immers geen gereformeerden die geslacht worden.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 02:25:36 #59
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25034215
Die Ayaan heeft echt het politiek onbenul van de achterkant van de luizen op de kontharen van een varken. Je gaat toch niet met een motie van treurnis lopen zwaaien zonder overleg bij met je fractie
pi_25035447
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Die Ayaan heeft echt het politiek onbenul van de achterkant van de luizen op de kontharen van een varken. Je gaat toch niet met een motie van treurnis lopen zwaaien zonder overleg bij met je fractie
Dat lijkt triest ja, maar ze flikt het wel weer. Niet dat ik daar nou zo`n fan van ben, maar als een ander fractie lid zoiets zou flikken zou die eruit gegooid worden, hoogstwaarschijnlijk.

Waarschijnlijk vind ze overleggen met de fractieook ook achterkamertjes politiek
pi_25035462
Trouwens, wel leuk, die vrouwen in debat.....
pi_25035468
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 09:02:02 #63
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25035540
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 02:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Inderdaad, maar lef heeft ze wel. De VVD-fraktie is dan ook zeer laf. Een mogelijk aftreden van Donner leidt namelijk onherroepelijk tot het vallen van het kabinet. Zou de linkse rakkertjes hier toch moeten aanspreken.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25035546
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Inderdaad, maar lef heeft ze wel. De VVD-fraktie is dan ook zeer laf. Een mogelijk aftreden van Donner leidt namelijk onherroepelijk tot het vallen van het kabinet. Zou de linkse rakkertjes hier toch moeten aanspreken.
Heeft niks met lef maar alles met onkunde te maken. Beginnersfout.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 09:08:52 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25035618
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Heeft niks met lef maar alles met onkunde te maken. Beginnersfout.
Ze had overleg moeten plegen, maar met dat laffe gedrag van de VVD zou dat tot niks leiden. Ze zet op die manier de zaak onder druk en maakt er een one womanshow van. Best vermakelijk, of maak jij de beginnersfout door te denken dat men daar allemaal volgens de regels werkt? Dat is nu juist de essentie van politiek bedrijven.
pi_25035634
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ze had overleg moeten plegen, maar met dat laffe gedrag van de VVD zou dat tot niks leiden. Ze zet op die manier de zaak onder druk en maakt er een one womanshow van. Best vermakelijk, of maak jij de beginnersfout door te denken dat men daar allemaal volgens de regels werkt? Dat is nu juist de essentie van politiek bedrijven.
Ze heeft zichzelf voor schut gezet, da's alles. Het gaat Ayaan om Ayaan, daar is ze tenminste wel duidelijk in.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 09:13:12 #67
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25035668
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze heeft zichzelf voor schut gezet, da's alles. Het gaat Ayaan om Ayaan, daar is ze tenminste wel duidelijk in.
Nee, ik vind dat getuigen van het hebben van politieke ballen. de rest conformeert zich aan het gevestigde stramien en daar vaart een Donner wel bij.
pi_25035704
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat getuigen van het hebben van politieke ballen. de rest conformeert zich aan het gevestigde stramien en daar vaart een Donner wel bij.
Precies, ik wordt sowieso al treurig als ik die Donner op tv zie, dus een motie van treurnis heeft mijn steun.
pi_25035732
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:17 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Precies, ik wordt sowieso al treurig als ik die Donner op tv zie, dus een motie van treurnis heeft mijn steun.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 09:56:27 #70
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25036100
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Ayaan Hirsi Ali laat natuurlijk iets anders zien dan de volgzame kuddegeest die nogal eens bij PvdA politici en pers gevonden wordt en die burgers doet denken dat er politiek niets te halen valt. Zonder geregisseerde rel bewerk je onderhand nauwelijks bewustmakende beïnvloeding tot verandering.
pi_25038228
Ayaan heeft de zaak geen goed gedaan met haar onbezonnen actie. Ik snap jouw opmerking ook niet zo goed sjun, je suggereert alsof Ayaan iets bereikt heeft met haar rare actie.

Integendeel - op het moment dat er spijkers met koppen geslagen zouden worden, gooide mevrouw deze knuppel in het hoenderhok waardoor het debat vervolgens alleen nog over haar motie ging. Daar schieten de slachtoffers helemaal niks op en de verbijstering en teleurstelling. bij de medestanders van Ayaan was dan ook groot.
pi_25038519
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 09:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Ayaan Hirsi Ali laat natuurlijk iets anders zien dan de volgzame kuddegeest die nogal eens bij PvdA politici en pers gevonden wordt en die burgers doet denken dat er politiek niets te halen valt. Zonder geregisseerde rel bewerk je onderhand nauwelijks bewustmakende beïnvloeding tot verandering.
Correct, voeg daar aan toe dat de grootste HA hater op Fok, SCH, natuurlijk never nooit zal erkennen dat dankzij HA dit onderwerp op de agenda staat en blijft staan.
pi_25038601
Ja natuurlijk wel, het staat dankzijn Hirsi Ali op de agenda. Daarom is het zo jammer dat ze gisteren de voortgang van het onderwerp geblokkeerd heeft met haar eigenaardige oprisping. Dat zul je toch met me eens moeten zijn.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:32:48 #74
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25039393
Ik heb het debat niet gezien. Misschien is het niet zo slim gespeeld van AHA want nu heeft zij misschien ook vele medestrijders geirriteerd. Aan de andere kant is dit debatje niet onopgemerkt voorbij gegaan. Donner heeft mogen voelen dat hij op dit onderwerp niet veel speelruimte meer heeft en dat wordt Tweede Kamer breed gedragen. Aan Donner nu de schone taak te laten zien dat hij niet rechtstreeks uit het sprookjesbos komt.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25053579
Willem Timmer [hfd.inspec. Haagse pol.] ziet niéts in het voorstel van Ayaan: inschakelen van inlichtingendiensten om bij eerwraak betrokken familieleden in te schakelen. Justitieminister en sommige van haar fractieleden ondersteunen het idee niet.
Timmer pleit voor interventie. Door met familieleden van bedreigde voruwen te gaan praten wist hij de afgelopen twintig jaar. Driehonderd gevallen van eerwraak te voorkomen.
Succesverhaal? Voortuistrevend beleid voor justitieminister? Vooralsnog heeft Donner de opdracht gegeven om 20 eerwraakzaken uit de afgelopen zaken te analyseren/bestuderen.
Elsevier 12 - 02 - '05
pi_25177514
Column over terrorisme waarin filosoof Herman Philipse, in woorden van gelijke strekking, stelt:
" Gelijk Confusius stel ik dat het juiste notie van woorden noodzakelijk is om tot een juiste uitspraak te komen. De justitieminister noemt eerwraak geen terroristische daad maar moord. Dit is echter onjuist. Terrorisme komt van het latijnse terror = angst. Het doel van terrorisme is angst aanjagen. Het doel van eerwraak is vooral vrouwen angst aanjagen. Eerwraak is derhalve een terroristische daad. Donner dient het woordenboek nog eens goed te raadplegen.
Bron Buitenhof 20 - 02 - '05.

Tja, Ayaan's gelijk bloeit welig.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 00:05:43 #77
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25198079
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:17 schreef Sater het volgende:
Column over terrorisme waarin filosoof Herman Philipse, in woorden van gelijke strekking, stelt:
" Gelijk Confusius stel ik dat het juiste notie van woorden noodzakelijk is om tot een juiste uitspraak te komen. De justitieminister noemt eerwraak geen terroristische daad maar moord. Dit is echter onjuist. Terrorisme komt van het latijnse terror = angst. Het doel van terrorisme is angst aanjagen. Het doel van eerwraak is vooral vrouwen angst aanjagen. Eerwraak is derhalve een terroristische daad. Donner dient het woordenboek nog eens goed te raadplegen.
Bron Buitenhof 20 - 02 - '05.

Tja, Ayaan's gelijk bloeit welig.
Herman schreef al eerder een column die de visie van Hirsi Ali onderschreef...

Column: Geestelijk evenwicht
Herman Philipse

Het is nu twaalf dagen geleden dat Theo van Gogh in de Linnaeusstraat te Amsterdam werd vermoord. Twaalf dagen van heftige discussies, op straat, in cafés, op scholen en in de Tweede Kamer. Twaalf dagen waarin we werden overvallen door nieuwe walgelijkheden, zoals brandstichtingen in moskeeën en beschadiging van kerken. Twaalf dagen tijdens welke verdere plannen tot moordaanslagen op politici aan het licht kwamen, met name op Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders. Twaalf dagen van grote bedroefdheid en rouw, maar ook van verontrusting, verontwaardiging, woede en soms zelfs haat.

In zo’n situatie is het belangrijk het geestelijk evenwicht te bewaren, of te hervinden, mochten we het zijn kwijtgeraakt. Dat geldt in de eerste plaats voor politici maar ook voor elke burger. Waarom blijkt dit zo moeilijk te zijn? De oorzaak is, denk ik, dat we twee volstrekt tegengestelde houdingen in onszelf moeten verenigen. Aan de ene kant moeten we alles doen om het vertrouwen in elkaar te herstellen en eventuele angsten bij de ander en onszelf te reduceren. We moeten, zogezegd, onze onschuld hervinden en elkaar openhartig met een lach en een kwinkslag tegemoet treden. Maar aan de andere kant moeten we onze naïveteit radicaal verliezen en het gevaar van Moslim terrorisme in Nederland niet onderschatten. Wat we evenmin moeten onderschatten is de agressie die massale migratie naar West Europa in velen heeft losgemaakt. Hoe kunnen we onze naïveteit verliezen en toch onze onschuld bewaren? Dat is wat geestelijk evenwicht van ons vereist.

Hoe moeilijk dit is wordt duidelijk wanneer we de doctrinaire achtergrond van moslim-terrorisme nader bestuderen. De Syrische koranleraar van Mohammed B., verdachte van de moord op Theo van Gogh, blijkt lid te zijn van de moslimextremistische Takfir beweging, een zeer gewelddadige afsplitsing van de Egyptische Moslim Broeders. Volgens de belangrijkste ideoloog van de Moslim Broeders, Sayyid Qutb, moet de echte moslim zich eerst geestelijk radicaal terugtrekken uit de westerse samenleving en een zo krachtig mogelijk netwerk organiseren. Daartoe zal hij vaak jarenlang een volkomen onopvallend leven leiden. Dan, als hij denkt de strijd te kunnen winnen, moet hij in actie komen om, eventueel met geweld, Gods rijk op Aarde te vestigen.

Het is deze moslim-extremistische strategie van uiterlijke aanpassing met het oog op uiteindelijke overwinning die een evenwichtige aanpak van groeperingen zoals de Takfir beweging zo lastig maakt. Want in hun ogen zijn al onze maatregelen om het vertrouwen van de islamitische bevolking te winnen, slechts tekenen van zwakte, die hun overwinning waarschijnlijker maken.
Wat zij dus tot het uiterste zullen proberen, is ons van ons geestelijke evenwicht te beroven.

Dat evenwicht van vertrouwen en waakzaamheid wat Herman Philipse nastreeft komt er natuurlijk niet door verkettering van moslims, Ayaan Hirsi Ali en/of Geert Wilders. Het komt erop aan deugdelijk te luisteren en niet zomaar wat te gaan reciteren om mensen van een etiketje te voorzien.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 01:23:22 #78
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25199411
Ik ben wel nieuwsgierig naar de visie die Wilbers / Ali H. uitdragen. Ook al bedoelt Hirsi Ali het goed, de partij die ze voedt, is helemaal niet geinteresseerd in haar denkbeelden. Emancipatie is iets dat je niet met geld kunt oplossen zeg maar.
Verder ga ik er misschien morgen verder op door, Sjun, dan hoeven we ook Sizzler of Sidekick niet wakker te maken.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 22 februari 2005 @ 01:24:41 #79
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25199429
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 01:23 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de visie die Wilbers / Ali H. uitdragen. Ook al bedoelt Hirsi Ali het goed, de partij die ze voedt, is helemaal niet geinteresseerd in haar denkbeelden. Emancipatie is iets dat je niet met geld kunt oplossen zeg maar.
Verder ga ik er misschien morgen verder op door, Sjun, dan hoeven we ook Sizzler of Sidekick niet wakker te maken.
OK trustuh voor jou dan...
  dinsdag 22 februari 2005 @ 23:27:52 #80
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25206362
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 01:24 schreef sjun het volgende:

[..]

OK trustuh voor jou dan...
nee, sorry, toch geen zin. Ze zijn te mindergelijk ofzo. En solidariteit moet toch echt van 2 kanten komen, net zoals warmte enzo.
pi_25206408
Warmte hoeft helemaal niet van 2 kanten te komen... .
Solidariteit ook niet trouwens.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 23:32:13 #82
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25206424
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Warmte hoeft helemaal niet van 2 kanten te komen... .
Solidariteit ook niet trouwens.
Joh, dat zei die cda-mevrouw ook vandaag in het propagandaspote. Ze wilt in plaats daarvan in debat, meer niet
  woensdag 23 februari 2005 @ 02:42:58 #83
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_25209189
Kan iemand me uitleggen wat Donner nou eigenlijk fout doet?

Ik zie die heutemeteut al elk huis dat ze bezichtigt afkeuren omdat er geen jacuzzi inzit oid
pi_25210070
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 02:42 schreef PLAE@ het volgende:

Hij danst niet naar haar pijpen
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:43:59 #85
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211025
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 23:27 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

nee, sorry, toch geen zin. Ze zijn te mindergelijk ofzo. En solidariteit moet toch echt van 2 kanten komen, net zoals warmte enzo.
Inderdaad, er mag best solidariteit getoond worden met degenen die de centen opbrengen om de samenleving te laten draaien.
pi_25211073
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Inderdaad, er mag best solidariteit getoond worden met degenen die de centen opbrengen om de samenleving te laten draaien.
pi_25211074
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef sjun het volgende:

[..]

woensdag 23 februari 2005 @ 09:52:15 #88
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211115
Toe maar even dubbelop SCH. Voorlopig zien we dat er iets teveel rekeningen gelegd worden bij de mensen die zichzelf bedruipen zonder dat hier wat noemenswaardigs tegenover staat. Het komt zover dat mensen er geen zin meer in hebben en hun nering opgeven om voor zich te laten zorgen. Dat scheelt hen hele papierbergen ter invulling en nog meer ergernissen aan alweer de zoveelste publieke aanslag op de portemonnaie.

Onder die solidariteit versta ik dan bijvoorbeeld dat niet de poepluiers zo vanuit het raam naar beneden gedonderd worden, dat niet een flatgalerij of lift als openbaar toilet wordt gebruikt, dat niet de naalden achterblijven bij de kinderspeelplaatsen maar dat er een behoorlijke bestrating in de wijken komt zonder losse tegels, kuilen en gaten in troittoir, wegen en fietspaden en dat burengerucht tot een minimum beperkt blijft,.. Wie de hele dag de tijd heeft kan wat mij betreft wat meer oog voor de leefbaarheid van de omgeving aan de dag leggen dan momenteel gebeurt. Gewoon een kwestie van noodzakelijke dubbele solidariteit waarin politiek structureel te weinig aandacht is besteed.

Laten we hier maar weer verder gaan over Ayaan Hirsi Ali en haar gelijk

[ Bericht 6% gewijzigd door sjun op 23-02-2005 18:23:04 ]
pi_25211163
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:52 schreef sjun het volgende:
Toe maar even dubbelop SCH.
Er kwam nog een tweede zure oprisping
quote:
Laten we hier maar weer verder gaan over Ayaan Hirsi Ali en haar gelijk
Okay, goed plan.

Ze heeft ongelijk
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:00:47 #90
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211250
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Er kwam nog een tweede zure oprisping
[..]

Okay, goed plan.

Ze heeft ongelijk
Wat zou Ayaan vinden van het thema dubbele solidariteit in combinatie met bewustmaking van leefbaarheidsbevordering door inperking van huiselijk geweld en de daaraan vastzittende financiële en sociale overlast voor de samenleving?
pi_25211283
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat zou Ayaan vinden van het thema dubbele solidariteit in combinatie met bewustmaking van leefbaarheidsbevordering door inperking van huiselijk geweld en de daaraan vastzittende financiële en sociale overlast voor de samenleving?
Ze zou die zin ook niet begrijpen, vermoed ik
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:08:19 #92
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25211341
Wat ik me nou afvraag,

Zou Wilders nou blij zijn met dat gelul van Ayaan. Telkens als ze begint over het gevaar wat ze loopt, en de consequenties die er aanhangen, moet ze Wilders er bij betrekken.

Zit de beste man rustig in zijn celletje zijn eigen versie van mein kampf te schrijven, kan die weer verkassen omdat Ayaan dr smoel niet kan houden. Lijkt me best irritant.
pi_25211368
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:08 schreef ShaoliN het volgende:

Zit de beste man rustig in zijn celletje zijn eigen versie van mein kampf te schrijven,
  woensdag 23 februari 2005 @ 10:22:48 #94
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25211546

Zo dwalen we niet al te ver af van het onderwerp via de vrije associatie en kan worden voorkomen dat de draad per ongeluk verkloot raakt.
pi_25211564
Leuke jurk die rode O)
pi_25212449
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 07:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij danst niet naar haar pijpen
Evenmin pijpt hij haar dansmuziek. [pijpen = fluiten in tamboer en pijpercorps.]
pi_25213735
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 02:42 schreef PLAE@ het volgende:

Ik zie die heutemeteut al elk huis dat ze bezichtigt afkeuren omdat er geen jacuzzi inzit oid
Ja, want als je een cel afkeurt is je alles te min natuurlijk
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:27:10 #98
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25217077
quote:
For more than a hundred years the Muslim world has had to grapple with the problem of modernity and the issue of its participation in the modern world. Of greatest urgency is the work to inculcate an intellectual temper and political orientation that promote democracy and openness. This work must be carried out with conviction and fervor.

Intellectuals and politicians must have the courage to condemn fanaticism in all its forms and reject fanatics who seek change through violent means. But they must, in the same breath, equally condemn tyrants and oppressive regimes that dash every hope of peaceful change.
Bron: ANWAR IBRAHIM: Terror Attacks Set Back Cause of Democracy in Islam

Het verhaal van Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali vindt op diverse plaatsen bevestiging.
quote:
Among the most important pillars of government worldwide, and in our country in particular, is the separation of state from religion. Unfortunately, there is confusion on this in the Arab world. Politics creeps into religious matters and religion imposes itself on politics. In our part of the world, the religious encroachment on politics is by far the stronger and more influential. This is a fundamental problem in the region

--knip--

This is shameful. Islam as I know it has nothing to do with terrorism. To me, trying to link our religion with terrorist violence is a non-starter. There was no need for such a condemnation because what the US and its allies are doing aims basically at quelling terrorism, not fighting Islam. This matter is so clear, it barely merits an explanation.

We have suffered from wars that flared between Muslim states: Iraq invaded Kuwait, a neighbor and "sister in Islam," displaced its people, sought to control its political system and destroy it, and occupied it for seven long months. Still, the alleged Islamists oppose strikes against a Muslim state. Keeping in mind that Iraq is a "sister" Muslim state which nevertheless has been imprisoning a lot of our Kuwaiti brothers, where is Islam here?

May we ask what these Islamic groups have done with Iraq regarding Kuwaiti prisoners? Have they ever tried to free them? The West, for its part, has been more merciful to them than the alleged Muslims and Islamists.
bron: SHEIKH SAUD NASSER AL-SABBAH: Political Islamists Have Hijacked Arab World
quote:
The best way to identify terrorists is through the enormity of the acts they perpetrate. Where people have a right to change governments through legitimate means, for example, by winning majority support in a democracy, acts of violence and the use of force are not justified. Acts that put fear in the hearts of ordinary people must be regarded as terror and the people concerned must be regarded as terrorists.
Bron: MOHAMAD MAHATHIR :Terrorism and the Muslim World
quote:
Most Arab-Islamic countries are today passing through a serious political and cultural crisis. After the failure of Arab nationalism and the lost illusion of rapid economic and social development, a certain fringe of the population is seeking refuge through a return to the sacred.

For a traditional society to accept modernity is to accept the wrenching dislocations caused by any deep-seated and radical change. This wrenching experience may be bearable when it is the price to be paid for development. But, if development proves beyond reach, the whole deal goes sour. Since economic improvement has not arrived on time and as promised in the Arab-Islamic world, conservative traditionalists took advantage of this perceived betrayal to spread their fundamentalist ideology by force.

--knip--

The humanities, literature and philosophy allow a global view of problems in time, through the history of ideas, and in space, through the comparative study of different civilizations. As such, these disciplines encourage a certain open-mindedness. The exact sciences can, of course, ensure the same open-mindedness-but only if they are correctly taught and if they are not cut off from their theoretical content to the extent of being reduced to mere technique. It has been observed, furthermore, that fundamentalists are even more numerous in the engineering than the science faculties. They are, in other words, more users of the results of science than creators.

Contrary, then, to what one would expect, a scientific education does not equal modernization of the mind. And Islamists are not well adapted to modernity.
Bron: FARIDA FAOUZIA CHARFI: When Galileo Meets Allah

Niet alleen krijgen Wilders en Hirsi Ali bevestiging. Er wordt zelfs een verklaring gevonden voor het feit dat exacte wetenschappers nogal fundamentalistisch kunnen overkomen.
pi_25217192
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 10:08 schreef ShaoliN het volgende:
Wat ik me nou afvraag,

Zou Wilders nou blij zijn met dat gelul van Ayaan. Telkens als ze begint over het gevaar wat ze loopt, en de consequenties die er aanhangen, moet ze Wilders er bij betrekken.

Zit de beste man rustig in zijn celletje zijn eigen versie van mein kampf te schrijven, kan die weer verkassen omdat Ayaan dr smoel niet kan houden. Lijkt me best irritant.
idd .. erg irritant van die idioten die altijd ww2 erbij halen..
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:21:03 #100
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25217910
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 17:35 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

idd .. erg irritant van die idioten die altijd ww2 erbij halen.. [afbeelding]
Van wie wat minder bagage heeft kan wat minder worden gevraagd Koos. Ik waardeer de poging tot ontwikkeling van een eigen mening van deze mensen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')