Helemaal met je eens.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:37 schreef Philosocles het volgende:
Ja, Hirsi Ali's standpunten sporen. Ofwel: Ze heeft 'gelijk'. Maar ook: Nee, ze heeft het niet slim aangepakt.
Ze heeft niet goed nagedacht hoe ze overkwam, en heeft dingen gezegd die strikt genomen onnodig waren voor het overbrengen van haar boodschap. Die zaken spelen haar nu parten, belemmeren haar om haar werk te doen, en kunnen haar uiteindelijk het leven kosten in één onbewaakt moment. Ze moet de rest van haar leven geluk hebben. Arme Ayaan. Kon ze maar opnieuw beginnen.
En nu willen de Hofsteders een vrouw op haar afsturen, als 'statement'. Deze 'zuster' moet duidelijk maken dat Hirsi Ali's pogingen de moslim-vrouw te bevrijden ongewenst zijn. De vrouw wil niet bevrijd worden maar zal haar komen doden (wat uiteraard een poging is van de moslim-man om zijn macht over de vrouw te behouden).
Natuurlijk is het van de pot gerukt dat je op je woorden moet letten om veilig te zijn voor de meest extreme elementen van 'onze nieuwe medelanders'. Toch wou ik dat ze dat gedaan had, en dat ze gewoon haar werk kon doen. Dat moslims langzaam voor haar argumenten gewonnen zouden worden inplaats van afgeschrikt te worden door een paar minachtzame woorden over de profeet. Het heeft haar aan tact ontbroken. Kon ze dat maar herstellen. Het lijkt te laat. Arme Ayaan.
Ayaan dramt haar kruistocht, nietsontziend, door? Wegen van gelijdelijkheid ware beter geweest? Hoe bewandelt men die in een cultuur van mannelijke [moslim] suprematie? Revolutie is van oudsher een middel tot emancipatie. Boerenopstand in Engeland [Richard II 13e eeuw] enquote:Op maandag 7 februari 2005 18:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Ja ze heeft gelijk. Maar, totaal verkeerd aangepakt.
Alhoewel dat in Nederland wel zou moeten kunnen. En dat is nog het meest erge eraan.
Je begin is primaquote:Op maandag 7 februari 2005 17:37 schreef Philosocles het volgende:
Ja, Hirsi Ali's standpunten sporen. Ofwel: Ze heeft 'gelijk'.
Ik ben hiet hier niet met je eens.quote:Maar ook: Nee, ze heeft het niet slim aangepakt.
Ze heeft niet goed nagedacht hoe ze overkwam, en heeft dingen gezegd die strikt genomen onnodig waren voor het overbrengen van haar boodschap. Die zaken spelen haar nu parten, belemmeren haar om haar werk te doen, en kunnen haar uiteindelijk het leven kosten in één onbewaakt moment. Ze moet de rest van haar leven geluk hebben. Arme Ayaan. Kon ze maar opnieuw beginnen.
Het mag duidelijk zijn dat wederom onverdraagzaamheid en minachting voor de democratie en de rechtsstaat wordt aangetoond door bedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali. WIj zijn er duidelijk nog niet met een deel van onze bevolking. Sommige individuen binnen de nederlandse samenleving beschouwen geweld, intimidatie en moord als geëigende instrumenten om de eigen werkelijkheidsbeleving vorm te geven. Zolang dit opgeld blijft doen is het hard nodig dat mensen als Hirsi Ali genuanceerd de vinger op de zere plek blijven leggen. Het wordt tijd dat deze vrouw navolging krijgt van vele anderen die het niet langer pikken dat hun waarden worden misbruikt om maatschappelijke misstanden in stand te houden. De redelijkheid van religiën en individuen kan wat mij betreft aan de hand van Immanuel Kant's opmerkingen worden belicht in de verlichtende traditie die al even opgeld doet in West-Europa.quote:En nu willen de Hofsteders een vrouw op haar afsturen, als 'statement'. Deze 'zuster' moet duidelijk maken dat Hirsi Ali's pogingen de moslim-vrouw te bevrijden ongewenst zijn. De vrouw wil niet bevrijd worden maar zal haar komen doden (wat uiteraard een poging is van de moslim-man om zijn macht over de vrouw te behouden).
Natuurlijk is het van de pot gerukt dat je op je woorden moet letten om veilig te zijn voor de meest extreme elementen van 'onze nieuwe medelanders'. Toch wou ik dat ze dat gedaan had, en dat ze gewoon haar werk kon doen. Dat moslims langzaam voor haar argumenten gewonnen zouden worden inplaats van afgeschrikt te worden door een paar minachtzame woorden over de profeet. Het heeft haar aan tact ontbroken. Kon ze dat maar herstellen. Het lijkt te laat. Arme Ayaan.
Ja dat begreep ik ook nooit. Oorlog is ook een uitstekend middel voor emancipatie. Moreel slecht verdedigbaar, maar het werkt uitstekend. Volgens mij is geleidelijkheid nu net het slechte middel voor emancipatie.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 07:57 schreef Sater het volgende:
[..]
Ayaan dramt haar kruistocht, nietsontziend, door? Wegen van gelijdelijkheid ware beter geweest? Hoe bewandelt men die in een cultuur van mannelijke [moslim] suprematie? Revolutie is van oudsher een middel tot emancipatie. Boerenopstand in Engeland [Richard II 13e eeuw] en
Frankrijk [ honderdjarige oorlog 14e eeuw opstand Franse Jaquards] 1868 Revolutie van de Franse Communards. enz. enz. enz.
Ik ben het met je oneens.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Helemaal met je eens.
Ja ze heeft gelijk. Maar, totaal verkeerd aangepakt.
Alhoewel dat in Nederland wel zou moeten kunnen. En dat is nog het meest erge eraan.
Het enige probleem met AHA is dat ze het in het begin ongenuanceerd deed. Nu heeft ze dat veranderd, maar het is haar helaas niet vergeven. Als ze het in het begin zo had aangepakt zoals ze dat nu doet, was ze waarschijnlijk nooit bedreigd.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:07 schreef sjun het volgende:
[..] Zolang dit opgeld blijft doen is het hard nodig dat mensen als Hirsi Ali genuanceerd de vinger op de zere plek blijven leggen. [..]
Daar ben ik het niet mee eens. In de eerste plaats is denk Hirsi Ali niet verantwoordelijk voor de kloof tussen moslims en anderen. Die kloof was er al en is pas de laatste tijd aan het licht gekomen. Hirsi Ali is zeker niet verantwoordelijk voor de vergroting van de moslimhaat, wat dat ook moge zijn. Mensen kunnen zelf ook nadenken en blijkbaar zijn gewoon veel mensen het met haar eens.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:08 schreef djenneke het volgende:
Ayaans kruistocht voor de bevrijding van de moslimvrouw, mag dan een mooi streven zijn, haar middelen daartoe voldoen gewoonweg niet. Ze weet op geen enkele manier juist die onderdrukte vrouwen te bereiken. Het enige dat ze heeft weten te bereiken is een vergroting van de moslimhaat, en vergroting van het gevoel van uitsluiting van moslims. Daarmee heeft zij de kloof tussen de moslims in ons land, en alle anderen in ons land alleen maar weten te vergroten.
typische blatima bullshit ... maar blijkbaar raakt AH de juiste snaarquote:Op woensdag 9 februari 2005 00:08 schreef djenneke het volgende:
Ayaans kruistocht voor de bevrijding van de moslimvrouw, mag dan een mooi streven zijn, haar middelen daartoe voldoen gewoonweg niet. Ze weet op geen enkele manier juist die onderdrukte vrouwen te bereiken. Het enige dat ze heeft weten te bereiken is een vergroting van de moslimhaat, en vergroting van het gevoel van uitsluiting van moslims. Daarmee heeft zij de kloof tussen de moslims in ons land, en alle anderen in ons land alleen maar weten te vergroten.
Ik wil ook niet zeggen dat zij daar verantwoordelijk voor is. Ik wil slechts zeggen dat zij daar aan bijdraagt. Hirsi's doel is helemaal geen moslimhaat, maar dat is toch een van de effecten van haar acties.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. In de eerste plaats is denk Hirsi Ali niet verantwoordelijk voor de kloof tussen moslims en anderen. Die kloof was er al en is pas de laatste tijd aan het licht gekomen. Hirsi Ali is zeker niet verantwoordelijk voor de vergroting van de moslimhaat, wat dat ook moge zijn. Mensen kunnen zelf ook nadenken en blijkbaar zijn gewoon veel mensen het met haar eens.
Iedereen in Nederland weet wie Hirsi Ali, dat betekent dat ze wel degelijk ook onderdrukte moslimvrouwen weet te bereiken. Alleen zullen haar moslimverdedigers dat niet op televisie durven te vertellen. Dat doen alleen de schreeuwerds (vaak beroepsallochtonen die baat hebben bij het in stand houden van slachtofferschap) en dat zijn vooral haar tegenstanders.
Kun je dit misschien enigszins toelichten, want eerlijk gezegd lees ik geen enkele onderbouwing.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:17 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
typische blatima bullshit ... maar blijkbaar raakt AH de juiste snaar![]()
Dat de moslimhaat in Nederland toeneemt komt imho door het onaangepaste gedrag van bv Marokkanen en het lakse overheidsoptreden ..![]()
Eén politica kan niet naar al die onedrdrukte vrouwen toekomen. De politiek werkt op een andere manier:quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:19 schreef djenneke het volgende:
[...] die onderdrukte vrouwen [...] die hebben echt nog nooit van ene hirsi ali gehoord hoor. (En ja, dat is misschien een slechte zaak, maar toont ook aan dat Hirsi haar doel voorbijschiet! Zij moet naar die vrouwen toekomen, en niet mooie interessante praatjes houden voor de nationale televisie!).
Ik ben het wel met je eens dat ze dat moet mogen zeggen. Maar zij als politica heeft daar een bepaald doel voor ogen. En in die zin, is wat ze doet en zegt gewoon belachelijk, aangezien ze er geen hol mee bereikt. Ik had toch altijd een wat idealistischer beeld van politici. Ik dacht toch dat zij dingen ten goede wilden veranderen. Kun jij mij een ding noemen, waarmee zij ook maar iets positiefs heeft bereikt?quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:27 schreef desiredbard het volgende:
Hirschi heeft gewoon groot gelijk
Och ze heeft op wat fundementele zieltjes getrapt ... oh wat erg...
Ze is toch een Nederlandse politika
Er mogen toch ook boeken gepubliceerd worden waarin God verkettert wordt en christenen voor een achterlijk volk uitgemaakt worden.
Ok 30 jaar geleden, de fanatiekere christenen gingen die dan ook naar de rechter... kregen ongelijk, zij boycotten het betreffende boek, en daar bleef het bij
Hoe bedoel je bloedwraak
Je mag toch ook zeggen dat (hoe hette die goser die uit sodom wegkwam met zijn twee dochters) heden ten dage voor incest veroordeeld was. En zo is het ook
Naar huidige maatstaven kan Hirsi dus gewoon zeggen dat de "Profeet" van de Moslims, naar huidige standaard een pedofiel was
Al vanaf de dag dat de eerste marokkaanse of turkse gastarbeider voet zette in Nederland werden ze met argwaan bekeken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:27 schreef djenneke het volgende:
De moslimhaat komt voort uit het onaangepaste gedrag van jongeren die niet
Maar dat is dus niet het geval. Het werkt niet. Het enige dat het doet is irritatie opwekken. Hoe denkt ze die vrouwen te bereiken? Door te zeggen dat ze achterlijk zijn? Kijk, dat is misschien wel jouw en mijn mening, maar daarmee kun je geen mens helpen, geloof me.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:28 schreef IntroV het volgende:
[..]
Eén politica kan niet naar al die onedrdrukte vrouwen toekomen. De politiek werkt op een andere manier:
Je signaleert dingen en gaat dan onwijs hard roepen. Zo hard roepen dat langzaam maar zeker de collega-politici uit hun slaap ontwaken. Je blijft doorschreeuwen dan worden er wat burgers wakker, en ook wat organisaties.
Langzaam maar zeker dringt het door tot alle lagen van de samenleving (maar nog niet de onderdrukte moslimvrouwen die alleen maar thuis zitten).
Dan dringt het ook door in de internationale vrouwencentra dat er iets mis in. En uiteindelijk zal er iets van terecht komen bij de onderdrukte moslimvrouwen.
En ondertussen praat het hele land erover en langzaam maar zeker verandert er dan wat aan de situatie.
![]()
Nou, wel even reëel blijven graag. Ik kan me niet voorstellen dat Hirsi Ali roept dat die vrouwen achterlijk zijn. En dat is ook niet mijn mening.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:45 schreef djenneke het volgende:
Maar dat is dus niet het geval. Het werkt niet. Het enige dat het doet is irritatie opwekken. Hoe denkt ze die vrouwen te bereiken? Door te zeggen dat ze achterlijk zijn? Kijk, dat is misschien wel jouw en mijn mening, maar daarmee kun je geen mens helpen, geloof me.
Nee, dat roept zij ook niet (ze zou wel willen, maar ze durft waarschijnlijk niet, en terecht), maar dat is ondertussen nog wel het gevoel dat ze bij deze vrouwen sorteert. Overigens vind ik persoonlijk het jezelf laten onderdrukken in een vrij land als het onze wel degelijk achterlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:50 schreef IntroV het volgende:
[..]
Nou, wel even reëel blijven graag. Ik kan me niet voorstellen dat Hirsi Ali roept dat die vrouwen achterlijk zijn. En dat is ook niet mijn mening.
Maar goed, ik heb al verteld hierboven hoe ik denk dat 't gaat werken.
Breng er wat anders tegenin dan een niet onderbouwde afservering. Ter informatie: Hans Labohm is toegevoegd aan de staf van instituut Clingendael als directie-adviseur. (Bron: Jaarverslag 2003 Clingendael, instituut voor internationale betrekkingen, p.68.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 23:52 schreef SCH het volgende:
Een kritiekloze analyse van die meneer Labohm. Zo schrijven fans inderdaad.
Waarom, het stukje staat bol van de superlatieven en overdrijvingen. Het is een eerbetoon. Wat ik zeg: kritiekloos. Prima natuurlijk, maar verder weinig mee te doen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 05:57 schreef sjun het volgende:
He lijkt mij wat sterk dat deze man met recht als kritiekloze af te serveren is.
quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Kun je dit misschien enigszins toelichten, want eerlijk gezegd lees ik geen enkele onderbouwing.
Kom eens met wat superlatieven (voor de minder onderlegde lezer bijwoorden ter bejubeling of bashing van het onderwerp) uit mijn vertaling SCH. Domweg beweren dat iets bol staat met superlatieven ter afservering is nog steeds geen gedegen onderbouwing. Wijs de superlatieven maar aan.quote:Op woensdag 9 februari 2005 08:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom, het stukje staat bol van de superlatieven en overdrijvingen. Het is een eerbetoon. Wat ik zeg: kritiekloos. Prima natuurlijk, maar verder weinig mee te doen.
Zie je nou hoe vervelend jouw eigen stijltje is. Dit doe jij dus als het over de PvdA gaat. Het is en blijft een kritiekloos stuk, leuk voor de mensen die zich bevestigd willen zien maar het voegt niets toe aan de discussie.quote:Op woensdag 9 februari 2005 08:46 schreef sjun het volgende:
[..]
Kom eens met wat superlatieven (voor de minder onderlegde lezer bijwoorden ter bejubeling of bashing van het onderwerp) uit mijn vertaling SCH. Domweg beweren dat iets bol staat met superlatieven ter afservering is nog steeds geen gedegen onderbouwing. Wijs de superlatieven maar aan.
In welk land leef jij? Volgens mij stemden na de moord op "proffesor" Pim 1,6 miljoen mensen op de LPF en kreeg de PvdA een pak slaag. Bovendien was indertijd Bos helemaal nog geen lijsttrekker.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:22 schreef Echo99 het volgende:
Na de moord op Proffesor Pim meenden alle zwevende LPF stemmers hun stem dan maar te moeten verkwanselen aan Wouter Bos, omdat ie zo'n lief koppie heeft
In Nederland. Waar dit scenario zich afspeelde. Wat jij zegt klopt zonder meer, maar ik doelde op 1 verkiezingsronde later.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In welk land leef jij? Volgens mij stemden na de moord op "proffesor" Pim 1,6 miljoen mensen op de LPF en kreeg de PvdA een pak slaag. Bovendien was indertijd Bos helemaal nog geen lijsttrekker.
Hoe kom je daarbij, jij hebt aan al die mensen om een stemverklaring gevraagd of praat je anderen na?quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:22 schreef Echo99 het volgende:
Na de moord op Proffesor Pim meenden alle zwevende LPF stemmers hun stem dan maar te moeten verkwanselen aan Wouter Bos, omdat ie zo'n lief koppie heeft
Concluderend kan ik hier dus stellen:quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie je nou hoe vervelend jouw eigen stijltje is. Dit doe jij dus als het over de PvdA gaat. Het is en blijft een kritiekloos stuk, leuk voor de mensen die zich bevestigd willen zien maar het voegt niets toe aan de discussie.
Nee, ik ga ten eerste mijn tijd niet verdoen door met PvdA stemmers te gaan praten. En ten tweede heb ik basis van mijn eigen waarnemingen en diverse statistische gegevens (helemaal zelfquote:Op woensdag 9 februari 2005 09:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij, jij hebt aan al die mensen om een stemverklaring gevraagd of praat je anderen na?
Leuk, laat eens zien!quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/667574/1/50#25002170]woensdag 9 februari 2005 09:40diverse statistische gegevens
Mja, en dat heeft vast niks te maken gehad met de ongelofelijke puinhoop die de LPF van haar regeringsdeelname maakte?quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:34 schreef Echo99 het volgende:
[..]
In Nederland. Waar dit scenario zich afspeelde. Wat jij zegt klopt zonder meer, maar ik doelde op 1 verkiezingsronde later.
Nee, zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben gehad. Toch blijft t frappant. Ik ben een fervent aanhanger van de VVD, als die er een zooitje van maken dan ga ik toch ook niet op GroenLinks stemmen?quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mja, en dat heeft vast niks te maken gehad met de ongelofelijke puinhoop die de LPF van haar regeringsdeelname maakte?
Okay, ik ben benieuwd. Graag met duidelijke gegevens over het verband tussen de stem en het kontje.quote:
Het merendeel van de LPF-stemmers kwam van de PvdA af. Het lijkt me logisch dat die dus, na het echec van Balkje I, en masse zijn teruggekeerd naar het oude nest.quote:Op woensdag 9 februari 2005 09:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee, zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben gehad. Toch blijft t frappant. Ik ben een fervent aanhanger van de VVD, als die er een zooitje van maken dan ga ik toch ook niet op GroenLinks stemmen?
Dit is een en al fanmail en klopt ook niet op punten. Waarom is het vermeldenswaardig dat ze een onvoortelbare Nederlandse woordenschat heeft - is dat trouwens zo? Is die woordenschat groter dan die van andere parlementariers?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:46 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Ayaan hirsi Ali voor de fans...
Ze groeide op als moslim maar werd na kritisch onderzoek agnostisch. Ze heeft een onvoorstelbare nederlandse woordenschat en is een scherpe debater. Wollige retoriek pareert ze probleemloos. Afgaande op polls is zij een van de meest populaire politici.
Ze heeft deze woordenschat in een gering aantal jaren na migratie opgedaan. Tevens wist ze het als migrant tot parlementariër te schoppen. Vergelijken we nu Ayaan Hirsi Ali met mensen in soortgelijke positie als Mohammed Rabbae destijds, dan heeft zij een behoorlijke woordenschat opgedaan. Ter aanvulling meld ik maar even dat ik nergens vermeld heb dat haar wordenschat groter zou zijn dan die van andere parlementariërs, hoewel ik niet uit wil sluiten dat dit zou kunnen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is een en al fanmail en klopt ook niet op punten. Waarom is het vermeldenswaardig dat ze een onvoortelbare Nederlandse woordenschat heeft - is dat trouwens zo? Is die woordenschat groter dan die van andere parlementariers?
Haar optredens als volksvertegenwoordigster hebben haar issues op de politieke agenda gebracht en gehouden. Schoffelpogingen vanuit het journaille werden prima gepareerd. Lichte vormen van hysterie geven kleur aan het debat zoalang deze niet uitmonden in het erbij halen van deze hele wereld, het aanvallen op de man of he sentimentaliseren van een onderwerp.quote:Waaruit blijkt dat ze een scherpe debater is? Ze mijdt het debat meestal nogal en haar optredens in de kamer zijn nou niet bepaald memorabel en blonken vooral uit door gestuntel. Echt debatteren met tegenstanders doet ze niet graag, ze boekt media-optredens het liefst solo en de schaarse keren dat ze met tegenstanders in debat ging, blonk ze uit door onverdraagzaamheid en een lichte vorm van hysterie (schreeuwen, weglopen).
De uitzending van Buitenhof met Paul Witteman op zondagochtend 23 januari sprak boekdelen. Het staat ieder natuurlijk vrij zich daar aan de hand van de voorgaande link een eigen oordeel over te vormen.quote:Hoezo pareert ze wollige retoriek probleemloos? Het zijn van die dooddoeners waar je niks mee kan. De auteur hemelt haar op zonder met voorbeelden te komen of zijn statement te onderbouwen
Laat die polls maar eens zien, en de betrouwbaarheid en representativiteit daarvan.
Afgezien of ze wel of niet mogen. Willen sommige moslima wél bereikt worden? Sommige van hen blijken terreurdaden te verheerlijken. Ze zwermen als aanbiddende groupies rond types als Mohammed Bouiali heen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 00:08 schreef djenneke het volgende:
Ja, als ik het goed begrijp zijn er daarvan een stuk of vijf getraceerd. Indrukwekkend hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2005 15:26 schreef Sater het volgende:
[..]
Afgezien of ze wel of niet mogen. Willen sommige moslima wél bereikt worden? Sommige van hen blijken terreurdaden te verheerlijken. Ze zwermen als aanbiddende groupies rond types als Mohammed Bouiali heen.
Bron Kamerdebat 09 - 02 - '05
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |