Welnee, als die niet door de scheids bestolen waren in die match hadden ze wellicht gewoon Sporting Lissabon uitgeschakeld toen.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
La Louviere deed het toch niet zo slecht in Europa?
Benfica was het toch? Ze waren er dichtbij toen.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Welnee, als die niet door de scheids bestolen waren in die match hadden ze wellicht gewoon Sporting Lissabon uitgeschakeld toen.
Antwerp haakt langzaam maar zeker af voor de titel.quote:Geel 0 - 0 Beringen-Heusden-Zolder
Patro Maasmechelen 0 - 0 VW Hamme
Virton 1 - 1 Deinze
Red Star Waasland 2 - 0 Dessel
Antwerp 2 - 3 Tubeke
Wezet 1 - 1 Eupen
Union 3 - 3 Aalst
Roeselare 1 - 1 Ronse
Zulte-Waregem 1 - 0 KV Kortrijk
Ze proberen dan maar op een andere manier in eerste klasse te raken.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Uitslagen 2e klasse:
[..]
Antwerp haakt langzaam maar zeker af voor de titel.
Dat zaakje rondom het einde van het vorige seizoen stinkt, maar dat heeft er niets mee te maken dat Antwerp er weinig van bakt in de 2e klasse. Als Charleroi schuldig wordt bevonden dan wordt Charleroi aangepakt (en de andere betrokkenen). Antwerp komt er niet mee terug in de 1e klasse hoor.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze proberen dan maar op een andere manier in eerste klasse te raken.
Ingelmunster heet tegenwoordig "Sporting West" , en speelt in 3de klasse in het vroegere stadion van Harelbeke.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:23 schreef Barnet_Bee het volgende:
Waregem misschien terug, zoals het er nu naar uitziet. Jammer dat ze tegenwoordig Zulte-Waregem heten, maar toch een grote club uit het verleden. Zou mooi zijn, want in die economisch sterke hoek is er nu geen eerste klasse voetbal. Harelbeke failliet, Kortrijk krabbelt langzaam op maar is nog geen hoogvlieger in 2e klasse, Ingelmunster is verdwenen in KRC Zuid-West (bestaan die nog?). Er is dus ruimte, die Waregem uitstekend kan opvullen.
En deze week verliezen ze van de onderste,het gaat dus spannend worden.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:42 schreef DutchGooner het volgende:
Anderlecht speelt dus gelijk,wordt het dan toch nog spannend voor de 2e plek?
Ach, Roda - Heerenveen was vast ook heel erg leukquote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:53 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
En deze week verliezen ze van de onderste,het gaat dus spannend worden.
Kom je een uur voor de wedstrijd in Luik is het zojuist afgelast,een kwartier eerder ging het nog door
Heb me meer vermaakt met sommige RJC supporters,wat lopen er debielen rond zegquote:Op zondag 13 februari 2005 00:16 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ach, Roda - Heerenveen was vast ook heel erg leuk.
idd, maar dat heeft niemand bij anderlecht dan weer gezienquote:Op zondag 13 februari 2005 22:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
(overigens iemand gezien dat Tihinen eerst rechtstond en pas op het moment van de pass richting Nys ging liggen ?)
dus wat is dan het probleem ?quote:Op maandag 14 februari 2005 22:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoko, degene waar Tihinen tegenaan was gelopen, zei zelf dat hij aan de scheids had gevraagd om het spel stil te leggen, maar deze heeft het niet gehoord of het niet willen horen.
Dat degene die het beste kon beoordelen wat er gebeurd was (hij was namelijk onbedoeld de aanleiding), zelf ook vond dat het spel moest stilgelegd worden.quote:
Ah? Dat had ik nog niet gehoord.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:53 schreef placebeau het volgende:
Tihinen vond achteraf van niet, en hij kon nog beter beoordelen.
Hij vond het maar een gewoon kopduel.quote:Op woensdag 16 februari 2005 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah? Dat had ik nog niet gehoord.
blijf ik ook bij.quote:Op woensdag 16 februari 2005 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het ging me meer over hoe in de vorige topics herhaaldelijk werd gezegd (vooral door Oostende-supporters) dat kleine ploegjes altijd de scheids tegen hadden en dat iedereen altijd in het voordeel van de grote ploegen fluit.
Dat is ook ongetwijfeld zo. Doen de scheidsrechters (al dan niet bewust) overal, ook in Nederland.quote:Op woensdag 16 februari 2005 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
... en dat iedereen altijd in het voordeel van de grote ploegen fluit.
Speelt momenteel bij Westerlo en is daar de dragende kracht en de draaischijf/spelverdeler van de ploeg. Scoorde n paar weken terug nog een ware wereldgoal (vrijschop van ergens midden het veld recht de kruising binnen)quote:Op vrijdag 18 februari 2005 03:12 schreef Summerteeth het volgende:
Vraagje aan de Belgen onder ons (daar ik zelf te lui ben om het op te zoeken): hoe gaat het met Chris 'Lambiek' Janssens? Ben 'm na vorig seizoen een beetje uit het oog verloren..
Ik hoor het al: Willem II heeft 'm dus veel te makkelijk laten gaan..quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Speelt momenteel bij Westerlo en is daar de dragende kracht en de draaischijf/spelverdeler van de ploeg. Scoorde n paar weken terug nog een ware wereldgoal (vrijschop van ergens midden het veld recht de kruising binnen)
Hij mag dan al een serieus stuk in de 30 zijn , hij zou nog altijd zonder problemen bij elke subtopper in Belgie of Nederland kunnen meedraaien hoor ...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:37 schreef Summerteeth het volgende:
[..]
Ik hoor het al: Willem II heeft 'm dus veel te makkelijk laten gaan..
Nikolovski is dan nog eens zo dom om toe te geven dat Aruna enkel een beweging maakte maar 'm helemaal niet raakte en dat zijn dodelijk val slechts een toneelstukje was. Wat Aruna niet vrijpleit, maar in zo'n geval mogen ze Nikolovski even lang schorsen als Aruna.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Aruna krijgt een flinke schorsing
Van Chris Janssens gesproken , hij scoorde dit weekend opnieuw, en hoe !quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:37 schreef Summerteeth het volgende:
[..]
Ik hoor het al: Willem II heeft 'm dus veel te makkelijk laten gaan..
Zoals jaarlijks. In augustus gaan ze voor de titel , rond de winterstop gaan ze voor de 2de CL plaats, een maand na de winterstop gaan ze voor Europees voetbal om ergens rond mei te eindigen bij "bouwen aan de ploeg die volgend jaar kampioen zal worden"quote:
Ik hoop dat ze er in blijven. Ik ben niet echt een fan, heb wel veel sympathie voor KVO. Leuke ploeg en ze hebben in de heenronde wat pech gehad doordat ze moeilijk scoorden. Nu gaat het eindelijk goed en moeten Cercle, GBA en St Truiden nog oppassen. GBA en St Truiden mogen er van mij wel uit.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:24 schreef Barnet_Bee het volgende:
CherrymoonTraxx, ben jij ook voor KVO?
Zo word je kampioen natuurlijk.quote:Op zondag 20 februari 2005 23:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En de Brugse derby werd 1-2 in het voordeel van Club.
Ik ben zelf geweest, en dit is een énorm onverdiende uitslag, doelman Butina van club speelde een wereldmatch , anders had Cercle makkelijk met minstens 3 goals verschil kunnen winnen.
quote:Club Brugge had de grootste moeite met stadgenoot Cercle, ook al was de burenruzie een ontmoeting tussen de club met de beste aanval tegen die met de slechtste verdediging.
Daar was in de eerste helft weinig van te merken, want de defensie van Club stond onder grote druk en mocht doelman Butina bedanken, dat de ploeg slechts met 1-0 achter stond. In de twaalfde minuut had Cercle die voorsprong gepakt via Dieter Dekelver.
Gaandeweg kreeg Club meer grip op het spil, maar pas nadat coach Trond Sollied in de 71ste minuut de jonge Yulu Matondo inbracht, kwam de koploper tot scoren. In de 75ste minuut legde de invaller de bal klaar voor Rune Lange: 1-1. En amper twee minuten later besliste Yulu Matondo de wedstrijd door zelf de 1-2 van de blauwzwarten te maken.
Door de zege is de voorsprong van Club Brugge op nummer twee RC Genk gegroeid tot vijftien punten, al heeft Genk nog een duel tegoed. Anderlecht volgt op zeventien punten, én twee wedstrijden minder gespeeld.
quote:RC Genk is de nieuwe nummer twee van België. De ploeg van coach René Vandereycken profiteerde van de misstap die Anderlecht vrijdag maakte.
RC Genk-Westerlo 3-2
Kevin Vandenbergh was de grote man bij Genk, dat een 1-2 achterstand moest ombuigen en dat deed dankzij twee goals van de zoon van ex-Rode Duivel Erwin.
Beide poegen zorgden voor een spectaculaire tweede helft, nadat het eerste bedrijf in 1-2 was geëindigd. Tom Soetaers had Genk op 1-0 geschoten vanaf de strafschopstip, maar een solo van Peter Utaka en een vrije trap van Chris Janssens zorgden voor de 1-2.
Vlak na rust moest Genk ook nog verder zonder Seyfo Soley die rood kreeg. Maar in de 71ste en 76ste minuut hielp Vandenbergh zijn ploeg alsnog aan de onverwachte zege én tweede plaats.
SC Lokeren-Standard Luik 0-0
Standard en Lokeren zorgden voor een boeiend eerste half uur en een boeiende slotfase. In de eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd, met kansen over en weer. Na rust joeg Standard op de voorsprong na een rode kaart van Lokerens Lezo Doba. De Luikse jacht was tevergeefs.
Charleroi-Bergen 1-0
Charleroi is de nieuwe nummer vier dankzij de zege op Bergen. Overtuigend was de overwinning niet. Het vallen van de sneeuw scheen zelfs spectaculairder te zijn geweest dan het gedraaf van de 22 mannen op het veld. In de slotfase tekende Christ voor de geflatteerde Waalse zege.
Ik las dit artikel op BS"quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bergen krijgt 7.083.000 euro steun van het Waals Gewest
"In Wallonië kan alles, in Vlaanderen niets." Deze woorden hoor je regelmatig bij de Vlaamse clubs vallen. De Waalse clubs kunnen sinds 1994 bij het Waals Gewest aankloppen voor steun om de infrastructuur te verbeteren. Volgens de krant La Derničre Heure mag Bergen op 7.083.000 euro rekenen, goed voor 54 % van de investering van 13 miljoen euro.
Charleroi kreeg in 2000 een subsidie van 6.197.000 euro, of de helft van de investering van 12,5 miljoen euro. Moeskroen en La Louvičre tikten ook de helft van hun investering op de kop. Het Waals Gewest gaf Moeskroen 4.438.000 euro. La Louvičre, waar de werken nog in volle gang zijn, mag op 3.217.000 euro rekenen.
Ook in Bergen zijn de werken nog niet afgerond. Als de klup niet toekomt, is het goed mogelijk dat het Waals Gewest nog een tandje bij zal steken. Die beslissing ligt in handen van Minister Daerden. Infrasports verdeelt de gelden van het Waals Gewest en beschikt elk jaar over 25 miljoen euro of 3 procent van het jaarbudget van het Waals Gewest.
quote:Liefst 21 miljoen euro rolde er naar de Waalse clubs in vijf jaar tijd. En wees maar zeker dat dit getal nog niet alles is. Dit terwijl de Vlaamse clubs in de kou blijven staan. Dit na een onderzoek van de krant De Tijd.
Bergen kocht deze winter acht nieuwe spelers, dit omdat ze laatste stonden, resultaat is dat ze nu al op een veilige plaats staan. Hun stadion kreeg een nieuwe tribune. 7.000.000 euro verkreeg men daar op twee jaar tijd. Mouscron liet heel zijn stadion verbouwen, dit rekenen we nog niet eens mee in die 21.000.000 omdat het net meer dan vijf jaar geleden is.
Charleroi en Standard verkregen door Euro 2000 een splinternieuw stadion voor 6.000.000 Euro. La Louvičre verkreeg dit jaar ook een nieuwe tribune en de bezoekersplaatsen werden gedeeltelijk overdekt. Men dreigde hier te verhuizen als de stad niet zou subsidiëren, bovendien werden de kleedkamers ook volledig in een nieuw jasje gestoken.
De Vlaamse clubs zijn het meer dan beu met dit alles. Lommelse SK en Overpelt zijn gefusioneerd en moesten opnieuw in derde beginnen, reden was de vernieuwing van het stadion en de schulden. Ook KV Mechelen ging overkop, wat gaan zij doen als ze naar tweede gaan en vervolgens naar eerste met een stadion dat niet meer voldoet voor eerste? Eendracht Aalst moest opnieuw in derde beginnen. Heusden Zolder viel zonder stadion, het is te klein, en is na in Genk nu in Beringen aan het spelen, mits de nodige aanpassingen, uiteraard op eigen kosten. En er zijn nog vele ploegen als RC Harelbeke overkop gegaan en van de tabellen verdwenen. Lierse SK, nog kampioen in 1997 en bekerwinst in 1999 was bijna van de kaart, tot een gulle schenker orde op zaken kwam stellen en 3.000.000 euro in de club kwam pompen. Ook Sint-Truiden kwam in moeilijkheden, maar dat probeert via Duchatelet het hoofd boven water te houden.
Vroeger speelden Tilleur, Seraing en FC Liégeois in eerste, maar de eerste trok geen volk meer en moest fuseren met FC Liégeois dat zonder stadion viel en failliet was. Seraing ging in rook op bij Standard, de grootste club van de vier uit het Luikse. Heel vroeger haalde Montegnée één seizoen eerste (1930-1931) en speelt na veel moeite terug in vierde een aantal seizoenen. La Louvičre stak zijn neus aan het venster voor drie jaar in de jaren '70 en verdween terug van de tabellen tot 2000. Van Moeskroen hadden de meesten nog nooit gehoord voor 1996. Bergen speelde nooit voor de 21ste eeuw in eerste. Olympique Charleroi ging ten onder door de stadsgenoten en sukkelt verder in derde ondanks een fusie.
De subsidies van het Waals gewest kwamen erdoor en de Waalse ploegen gingen één voor één naar tweede klasse en zelfs eerste klasse. Men moet hier niet twijfelen dat FC Tournai, een fusieploeg die nu in vierde speelt, met een fonkelnieuw stadion binnen de zes jaar in eerste staat. Tubeke dat al aantal jaren in tweede speelt, en eveneens Virton en Wezet zijn op komst. Wie houdt dit tegen?
tja, schandalig !quote:Op maandag 21 februari 2005 18:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik las dit artikel op BS"
[..]
heel makkelijk hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2005 14:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Oostende is het de vraag hoe ze hun dossier kunnen opstellen na het verdwijnen van Sluyter,
Zag het net op het nieuws in een flits maar volgens mij beroerde hij de bal wel degelijk buiten de 16 met zijn handen,terecht lijkt mij dan....?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Racing Genk kreeg keeper Moons een nogal discutabele rode kaart na 39 minuten.
quote:Anderlecht heeft de tweede plaats heroverd op RC Genk. Paarswit won met 2-1 bij Bergen, terwijl Genk in de topper met Standard Luik met 1-0 onderuit ging.
Anderlecht dankte de zege aan twee doelpunten van Nenad Jestrovic. De Serviër maakte in de laatste tien minuten voor rust een 1-0 achterstand goed. Het gat met koploper Club Brugge bedraagt nog altijd veertien punten, al speelde Anderlecht één wedstrijd minder.
Genk raakte niet alleen de tweede plaats kwijt maar zag ook Standard tot op één punt naderen. Standard verdiende de zege op de slechte mat in Sclessin maar moest lang wachten. Een kwartier voor tijd besliste Milan Rapajic de wedstrijd met een verwoestende uithaal in de kruising. Genk-doelman Jan Moons kreeg in de 39ste minuut rood voor hands net buiten zijn strafschopgebied.
Ach, alleen als het bewust is. En Moons had duidelijk de intentie om de bal nog in het strafschopgebied weg te boksen. Geel had dus meer dan voldoende geweest. En dus niet alleen gevoelsmatig, maar ook volgens de reglementering.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 01:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zag het net op het nieuws in een flits maar volgens mij beroerde hij de bal wel degelijk buiten de 16 met zijn handen,terecht lijkt mij dan....?
omdat ie niet bewust deed zou het geen rood mogen zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, alleen als het bewust is. En Moons had duidelijk de intentie om de bal nog in het strafschopgebied weg te boksen. Geel had dus meer dan voldoende geweest. En dus niet alleen gevoelsmatig, maar ook volgens de reglementering.
Zo staat het in het reglement. Volgens de krant.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:02 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
omdat ie niet bewust deed zou het geen rood mogen zijn?
Je kan het ook anders zien. Wanneer een tackle wordt ingezet buiten het strafschopgebied, maar door het schuiven eindigt binnen dat zelfde gebied, is 't ook geen penalty. De boksbeweging van Moons begon duidelijk binnen de 16 meter, maar door z'n snelheid en z'n aanloop had hij nog een fractie van een seconde contact met de bal toen hij zich er 2 centimeter buiten bevond.quote:Onterecht rood
Uiteraard was er veel te doen over de rode kaart die Jan Moons kreeg. De Genkse keeper raakte de bal met de handen eerst binnen het strafschopgebied maar door het leer weg te duwen maakte hij handspel buiten de zestien meter. De grensrechter zag het dus goed.
Scheidsrechter Ver Eecke ging echter in de fout door rood te geven. Het reglement zegt dat een rode kaart gerechtvaardigd is als het handspel BEWUST gebeurt. Dat kan in dit geval niet worden gezegd aangezien Moons de intentie had de bal IN het strafschopgebied te pakken maar door omstandigheden, onder meer door de staat van het veld en een foute inschatting, het handspel enkele centimeters buiten de zestienmeter maakte.
Duidelijk.quote:REF VER EECKE BETREURT ROOD MOONS
Scheidsrechter Johny Ver Eecke betreurt dat hij Genk-doelman Jan Moons in de topper op Standard met rood wegstuurde."Ik had hem beter geen kaart gegeven", bekent hij in Het Laatste Nieuws.
"Nadat ik de bewuste fase een keer of drie terugzag, was het me duidelijk: het was gewoon handspel. En dan nog een randgeval. Ik ben voortgegaan op het signaal van mijn assistent. Die vlagde resoluut", zegt Johny Ver Eecke.
"Ik gaf rood omdat ik dacht dat Bangoura door het handspel van Moons een doelkans werd afgehouden. Jammer, ik hoop dat het me nooit meer overkomt."
Hij heeft toch gewoon gelijk ? Hij is de gebeten hond omdat hij er (op het signaal van zijn grensrechter) van uitging dat Moons buiten het penaltygebied stond. Zijn grensrechter had hem op zijn minst moeten duidelijk maken dat het een "randgeval" was.quote:Op maandag 28 februari 2005 21:51 schreef DutchGooner het volgende:
Belachelijke uitspraak.
Op deze manier zet ie zijn grensrechter behoorlijk te kijk vind ik
Waarom? Als de grensrechter er van overtuigd was dat ie de bal buiten de 16 beroerde,wat het geval was,kan ie natuurlijk niet zeggen dat het een randgeval was als hij er van overtuigd is dat het hands is.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn grensrechter had hem op zijn minst moeten duidelijk maken dat het een "randgeval" was.
maar Standard laat hem zeker niet voor een appel en een ei vertrekkenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel als Kuyt of Kalou vertrekt.
En dan nog , Standard staat ervoor bekend om spelers contracten te kunnen aanbieden die geen enkele andere Beneluxclub kan betalen ... (zie bv hoe ze al jaren spelers als Prosinecky, Runje, Concecao , Rapajic binnenhalen)quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel als Kuyt of Kalou vertrekt.
1 week zou je zeggen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:50 schreef Barnet_Bee het volgende:
Oostende eindelijk van de degradatieplaatsen af. Ik hoop dat ze het vol kunnen houden.
Pure domheid hé, hij was geschorst dus dat hadden ze moeten weten ...quote:Op zondag 13 maart 2005 11:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Hehehe, Feyenoord was bij St truiden om die de Ceulaer te bekijken.. Zattie niet eens bij de selectie
De laatste speeldag :quote:Op zondag 13 maart 2005 11:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
1 week zou je zeggen.
Als Moeskroen zich niet snel gaat herpakken, kunnen die ook nog bij dat degradiekliekje belanden. Het zal waarschijnlijk pas op de laatste speeldag beslist worden. Weet iemand tegen wie ze dan allemaal moeten?
quote:Op zondag 13 maart 2005 12:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Pure domheid hé, hij was geschorst dus dat hadden ze moeten weten ...
Laten we dat maar niet doen....quote:Op zondag 13 maart 2005 13:45 schreef Barnet_Bee het volgende:
Vermeulen heeft net een contract getekend bij St. Truiden en Oostende gaat meteen de boot in. Volgende week tegen Standard gaat de goede reeks hopelijk weer verder.
Die hebben trouwens ook zo pas hun trainer ontslagen (Moeskroen) , meteen de 7de al dit seizoen in de JL geloof ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:50 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ze moeten trouwens tegen Moeskroen. Al die Waalse clubs lijken ook zoveel op elkaar.
en ik hoop van niet,wat verliespunten betrefd staan ze overigens 4equote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen Genk is best wel ok.
Ik hoop dat ze nog 2de worden
Morgen winnen we gewoon van La Louviere,dat is gewoon een formaliteitquote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Dat wel als Standard wint.
Sinds Broos daar weg is zijn die ook laag gevallen. Vroeger was Moeskroen altijd een ploeg die ergens in de eerste kolom eindigde, een goede subtopper, maar nu moeten ze een degradatieduel spelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 13:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die hebben trouwens ook zo pas hun trainer ontslagen (Moeskroen) , meteen de 7de al dit seizoen in de JL geloof ik.
Dat heeft minder met Broos dan wel met de financiele problemen daar te maken hoor. Vorig jaar onder Leekens draaiden ze ook lang goed mee, maar ze moeten elk jaar uitverkoop houden hé. Als je met Pieroni, Mpenza en Gregoire je 3 beste spelers weg moet laten gaan , dan krijg je dit hé.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:06 schreef placebeau het volgende:
[..]
Sinds Broos daar weg is zijn die ook laag gevallen. Vroeger was Moeskroen altijd een ploeg die ergens in de eerste kolom eindigde, een goede subtopper, maar nu moeten ze een degradatieduel spelen.
quote:La Louvičre komt in heel nauwe schoentjes
Het rommelt bij La Louvičre. Zo moesten de spelers lang wachten op hun loon, heeft de club nog een openstaande schuld bij Roeselare en zitten trainer en voorzitter niet meer op dezelfde golflengte.
De spelers moesten tot deze week wachten op hun loon van januari en februari. Maar dat is niet alles want tweedeklasser Roeselare liet de geldrekening blokkeren. De Wolven hebben nog steeds niet het vastgelegde percentage van de doorverkoop van Ishiaku aan Club Brugge betaald. Ook Rijsel wacht op zo'n vergoeding van Klukowski.
Roeselare eist 100.000 euro van La Louvičre. De club heeft de klacht neergelegd bij de Licentiecomissie. Tot 11 april heeft La Louvičre nu tijd om te betalen. De eersteklasser tekende de schuldbekentenis, maar tot op vandaag werd er nog steeds niet betaald.
Gaone versus Cartier
Trainer Albert Cartier en voorzitter Gaone zaten donderdagavond rond de tafel om over de toekomst te praten. Maar dat leverde geen hoopvol resultaat op. Trainer en voorzitter zitten niet meer op dezelfde golflengte. Zo moet La Louvičre zich voorbereiden op de wedstrijd tegen Club Brugge en alsof dat nog niet genoeg is zit het ook nog met een half-fitte kern.
KV speelde thuis. Darkshine is erbij geweest, dus daar zullen wel weer (sterke) verhalen komenquote:Op zondag 3 april 2005 17:14 schreef Barnet_Bee het volgende:
In hoorde net op Sporza dat Racing Mechelen v KV Mechelen gestaakt is (3de A). De Racing-supporters waren het stadion aan het slopen.
Lommelquote:Op zondag 3 april 2005 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
In 3de B (voor wie het interesseert) is KVSK United (het vroegere Lommel) kampioen.
quote:KVSK United - Tongeren 02.04.2005
En nu de ongeslagen status.
KVSK United mag zich sinds gisterenavond de terechte kampioen noemen van derde klasse B. Na een spannende maar weinig ophefmakende wedstrijd bezorgde Philip Haagdoren voor de bevrijdende treffer en beukte zo de deur in naar tweede nationale.
Er was veel volk naar de Gestelsedijk afgezakt. Zo’n 6000 toeschouwers (met een enkele uit Tongeren) konden nog eens de sfeer opsnuiven van de ‘grote’ dagen. Veel ambiance, vele blije gezichten, goed weer en een wedstrijd met inzet.
En dat dit een wedstrijd met inzet was, was er ook aan te zien. KVSK United bakte er in de eerste helft weinig van. Tongeren stoorde vroeg en had het overwicht op het middenveld. United kwam er moeilijk door. Vooral een potige Delbroek mocht de enkels van Heymans regelmatig ongestraft torpederen terwijl Machiels bij zijn eerste fout onmiddellijk geel kreeg.
Het eerste echt schot naar doel kwam nochtans van United via Heymans. Zijn bal ging echter net naast.
De tweede helft begon iets beter voor United maar het bleef moeilijk. Tot Davy Heymans een prachtige aanval met meerdere tussenstations beheerst afwerkte naast keeper Bertjens. 0-1 en het stadion was in lichterlaaien.
United leek vanaf dan de wedstrijd onder controle te hebben maar uit het niets scoorde Tongeren toch nog de gelijkmaker. Een te korte terugspeelbal van Luyten kwam recht in de voeten van Origi die de bal maar in het lege doel te trappen had. 1-1 en een opdoffer van formaat.
KVSK United gaf de hoop echter niet op en net op het ogenblik dat iedereen in het stadion leek te beseffen dat de kampioenenviering een week uitgesteld zou worden, scoorde Philip Haagdoren de 2-1 na een aflegger van Mirek Waligora in de 88ste minuut. Een uitzinnig publiek kon zijn geluk niet op en massaal stortte de talrijke fotografen zich op de bank van United.
Twee minuten later floot scheidsrechter Vinche de wedstrijd af en kon het kamioenenfeest beginnen.
Scheidsrechters: Philippe Vinche, Wim Van Goethem, Michael Keyen
Toeschouwers: 6000
Doelpunten:
1-0 Davy Heymans (56')
1-1 Mike Origi (71')
2-1 Philip Haagdoren (88')
Racing speelde thuis. Die gasten hebben hun eigem stadion gesloopt. Als ik vanmiddag niet had moeten voetballen was ik er ook heen gegaan. Dan had het hier al vol gestaan met sterke verhalen.quote:Op zondag 3 april 2005 18:12 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
KV speelde thuis. Darkshine is erbij geweest, dus daar zullen wel weer (sterke) verhalen komen.
Tegen middernacht..... de rest van de nacht..... deze wedstrijd werd toch vanmiddag gespeeldquote:Op zondag 3 april 2005 21:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Tegen middernacht had de politie tientallen arrestaties verricht, waaronder enkele Limburgers en twee Nederlanders uit Dordrecht. In totaal werden 43 fans tijdelijk opgesloten en nadien ondervraagd. Ze werden in de loop van zondag allemaal weer vrijgelaten. Somigen wacht een stadionverbod en anderen werden geverbaliseerd wegens beschadigingen of gewelddaden. Ondanks de zware rellen is het aantal gewonden verrassend genoeg beperkt gebleven. Een hulpagent liep enkele gekneusde ribben op en een supporter werd verzorgd in het Dodoens-ziekenhuis. Volgens de politie bleef het verder 's nachts rustig in de stad.
Anderlecht wint uiteindelijk met 2-4. En wat stonden ze gigantisch te knoeien bij Genk achterinquote:Op zondag 3 april 2005 21:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen is het 1-2 voor Anderlecht.
Tijdsverschil en zoquote:Op zondag 3 april 2005 22:06 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Tegen middernacht..... de rest van de nacht..... deze wedstrijd werd toch vanmiddag gespeeld.
En volgende week spelen ze uitgerekend op het veld van de 2de in de stand Geel. De week erna thuis tegen de (voor het seizoen) gedoodverfde favoriet uit de reeks Antwerp.quote:Op zondag 3 april 2005 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
In 2de Klasse kan Zulte-Waregem volgende week kampioen worden. In 3de B (voor wie het interesseert) is KVSK United (het vroegere Lommel) kampioen.
whehehe,dat krijg je als je alles klakkeloos overneemtquote:Op zondag 3 april 2005 21:25 schreef TerroRobbie het volgende:
-edit- stuk was van een eerdere derby.
De heropstanding van oude gloriesquote:Op zondag 3 april 2005 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
In 2de Klasse kan Zulte-Waregem volgende week kampioen worden. In 3de B (voor wie het interesseert) is KVSK United (het vroegere Lommel) kampioen.
Alleen spijtig voor Zulte en Overpelt en hun supporters dat er opnieuw 2 gezonde clubs verloren gegaan zijn aan het wanbeleid van die "oude glories"quote:
Voor Strombeek gaat hetzelfde. Volgens mij komen de fans van het oude Strombeek ook niet eens meer naar FC Brussels.quote:Op maandag 4 april 2005 01:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen spijtig voor Zulte en Overpelt en hun supporters dat er opnieuw 2 gezonde clubs verloren gegaan zijn aan het wanbeleid van die "oude glories"
quote:Niet alleen bij Newcastle beginnen spelers met elkaar te vechten, ook bij Beveren was het afgelopen weekend prijs. Romaric (foto) ging in de clinch met zijn doelman Volders na het eindsignaal in de wedstrijd tegen Cercle Brugge.
Romaric vloog meteen na het eindsignaal naar doelman Marc Volders toe. De andere veldspelers en een paar mensen van de bank hadden de grootste moeite om Romaric uit de buurt van zijn ploegmaat-doelman te houden.
"Het was gewoon een discussie over een spelfase die wat uit de hand is gelopen", licht doelman Volders toe. "Op het einde van de match ging de bal buiten. Romaric vroeg mij om haast te maken omdat Cercle nog maar met tien man stond, terwijl ik liever mijn tijd wilde nemen om de bal terug in het spel te brengen. Een meningsverschil dat normaal in de kleedkamer hoort uitgepraat te worden en niet op het veld."
Trainer Helleputte: "Ik ben het al gewoon"
Zo maakte Beveren alweer geen goede reclame, dat beseft ook trainer Herman Helleputte. "Ik begin het zelfs al gewoon te worden", zegt de coach. "De jongens zijn nu éénmaal licht ontvlambaar. Dat is iets wat er moeilijk is uit te krijgen. Maar het is intussen allemaal vergeten en vergeven. Ik heb wel niet gezegd dat ik dit voorval zomaar voorbij zal laten gaan. Maar als er straffen komen worden die binnenskamers gehouden en niet besproken in de pers."
quote:Waarom heeft La Louvičre met de invallers tegen Club Brugge gespeeld? Er doen allerlei verhalen de ronde die een verklaring moeten vormen op de bedenkelijke beslissing van trainer Cartier om zijn B-elftal op te stellen tegen Club Brugge. Het is voorzitter Gaone die voor de logische verklaring zorgt.
"De voetbalbond houdt geen rekening met onze belangen, dan moeten wij ook geen rekening houden met hun belangen. Wij moeten nu op 5 dagen 2 zware wedstrijden spelen tegen een zeer sterke tegenstander. Dat is niet ernstig", zegt Gaone in Het Laatste Nieuws.
De voorzitter doelt hiermee op het feit dat La Louvičre de bekerpartij tegen Club Brugge 3 weken geleden had willen spelen, op hetzelfde moment als Gent-Lokeren en Lierse-Charleroi. De voetbalbond wilde hier echter niet van weten en eiste dat La Louvičre toen zijn uitgestelde wedstrijd tegen Standard speelde.
Aan Brugse kant was het Peter Van der Heyden die een andere reden zag. Volgens hem hadden de reservespelers van La Louvičre de opdracht gekregen om hun tegenstander van het veld te trappen, met het bekertreffen in het vooruitzicht.
quote:Op maandag 4 april 2005 11:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Dordrecht en Roda, de schimmels van de Nederlandse competities... Stellen niks voor zonder hun buitenlandse vriendjes...
quote:Zondag werden tijdens de derby tussen Racing Mechelen en K.V. Mechelen elf mensen aangehouden, waarvan vier gerechtelijk. Die vier zijn nu terug vrij, maar komen later nog voor de correctionele rechtbank.
Bij een 0-2 stand voor Malinois gingen enkele supporters van Racing door het lint. Ze gebruikten alles wat los zat: stenen, houten en metalen staven, betonnen platen en vuilnisbakken vlogen in het rond. Pas na enkele charges en het gebruik van traangas kon de politie de rust doen weerkeren. De wedstrijd werd nadien niet uitgespeeld.
Tijdens de rellen vielen er vijf gewonden, waarvan één politieman. Racing mag zich verwachten aan een 0-5 forfaitnederlaag en zal de hoge recette waarschijnlijk grotendeels moeten inleveren als boete
Klopt ja. Ben benieuwd hoe ze die kunnen betalenquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze hebben voor volgend seizoen wel alvast een tobkeeper vastgelegd.
Nu loopt er de Belgische maffiaquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waar is de tijd trouwens dat het nog vol met Georgische maffiosi rondliep bij Racing Mechelen ...
Bron: VIquote:RC Genk blijft op koers voor kwalificatie voor Europees voetbal. De ploeg van René Vandereycken was in de Limburgse derby met 2-0 te sterk voor Sint-Truiden.
Sint-Truiden, waar toekomstig Feyenoorder Benjamin De Ceulaer de volle negentig minuten speelde, deed niet veel onder voor RC Genk. Maar met betrekking tot het benutten van de kansen kan wel wat geleerd worden van de grote broer.
Eric Matoukou en Nenad Stojanovic deden voor RC Genk, waar Sint-Truiden ondanks een flink aantal kansen niet in slaagde: scoren. Genk-coach Vandereycken werd al voor rust naar de tribune gestuurd na te heftig protesten aan het adres van de scheidsrechter.
ik hoop met ze meequote:Op zaterdag 9 april 2005 13:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Aan de spelers van Anderlecht werd gevraagd welk resultaat ze graag wilden bij de wedstrijd Club Brugge - Standard, m.a.w. keken ze naar voren (toch nog de titel) of naar achteren (de 2de CL-plaats veilig stellen). Vrijwel unaniem hopen ze allemaal op een nederlaag van Club Brugge.
Slimste was trainer Vercauteren, die zei dat er eerst maar moest gewonnen worden van Lokeren en dat ze bij die eventuele winst sowieso een goede zaak doen.
Idd, de hoofdsonsor kapt er ook mee.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:45 schreef Yeahinho het volgende:
Toch slim van die Racing-supporters.
Die club heeft toch geld teveel.
Ik hoop dat al die schijt-Waalse clubs failliet gaan. Vieze kutclubs allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het was wel te verwachten dat Bergen makkelijk zou winnen van La Louvičre.
Daar zou ik niet al te zeker van zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 18:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar had vast meer ingezeten voor Standard. De titel lijkt nu wel binnen voor Brugge.
Klopt ja,Standard speelt nog op Anderlecht en dat zijn zeker 3 punten voor de Rougesquote:Op zondag 10 april 2005 19:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
33e spelweek is het Anderlecht vs Brugge inderdaad.Ik vrees er wel voor dat Brugge de titel gaat halen.
Anderzijds komen Genk en Charlerloi ook weer dichterbij door dit gelijkspel.quote:Op zondag 10 april 2005 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Anderlecht is nog te pakken. Als Anderlecht van Brugge verliest en Standard pakt Anderlecht in, dan is de 2e plek een feit. Mits er een stommiteiten meer worden begaan tegen ploegen als Bergen of Sint Truiden.
Standard na de winterstop staat vrij stevig denk,is het niet de ploeg met de meeste punten na de winterstop?,en verwacht niet dat ze de fout gaan maken zoals voorgaande jaren.quote:Op zondag 10 april 2005 19:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Anderlecht is nog te pakken. Als Anderlecht van Brugge verliest en Standard pakt Anderlecht in, dan is de 2e plek een feit. Mits er een stommiteiten meer worden begaan tegen ploegen als Bergen of Sint Truiden.
roep niet te hardquote:Op zondag 10 april 2005 19:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
. Ik hoop dat ze het nu volhouden, dan is de 2e plaats binnen.
Zeer zeker.quote:
Helaas wel. Ze hadden van dat klote-Charleroi moeten winnen, dan was het een stuk beter geweest.quote:
quote:Drie ploegen in de tweede klasse krijgen geen licentie, een verrassing is het niet. Antwerp zal zich waarschijnlijk mogen verantwoorden over de leningen die zichzelf steeds overbruggen, Virton zijn stadion is niet in orde, en Patro Maasmechelen gaf er zelf al de brui aan, en dit met een fonkelnieuw stadion.
Drie ploegen zullen zich moeten verantwoorden bij de licentiecommissie maar of ze werkelijk alledrie zullen opdagen is maar de vraag. Bij Antwerp kan men deze zaak nu net missen al de pest. Virton mocht spelen dit jaar in hun eigen stadion mits aanpassingen maar die gebeurden echter niet, en Patro gooide de bijl zelf al naar derde klasse door een vereffening. Er komt echt geen eind aan ploegen die het hoofd niet boven water kunnen houden.
Toch een ontzettend moeilijk programma voor Oostende vind ik. 1 derby tegen een ploeg in vorm, 2 matchen tegen "toppers" (Standard en Genk) en een match tegen een directe concurrent. In het beste geval halen ze nog 9 punten, denk ik.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:00 schreef placebeau het volgende:
Oostende - Brussels wordt een sleutelmatch.
Ik zie het ook somber in voor 't Sloepke. Toch vind ik dat ze een knappe terugronde hebben neergezet. Hopelijk strijden ze volgend jaar mee voor promotie.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oostende heeft een lastig programma inderdaad, Brussels heeft het makkelijkste programma en Bergen kan vriezen en kan dooien. Oostende gaat er sowieso dus uit. Helaas.
Inderdaadquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch een ontzettend moeilijk programma voor Oostende vind ik. 1 derby tegen een ploeg in vorm, 2 matchen tegen "toppers" (Standard en Genk) en een match tegen een directe concurrent. In het beste geval halen ze nog 9 punten, denk ik.
quote:
La Louvičre lijkt er een spelletje van te maken. Na de wedstrijd tegen Club Brugge met het B-team, spelen de Wolven zaterdag tegen Anderlecht met een gemengd elftal. Niettemin wil voorzitter Gaone winnen tegen paars-wit.
"Met de voorgeschiedenis die deze wedstrijd heeft, zijn we verplicht te winnen tegen Anderlecht. Als Tivoli vol zit, kunnen we altijd iets meer. Het wordt tijd om de cirkel rond te maken. Ik kan het verlies tegen Bergen niet aanvaarden. Twee wedstrijden op rij verliezen kan niet."
Maar toch komt La Louvičre alweer met een soort B-elftal aan de aftrap. "Ik bepaal niet de ploeg", weert Gaone zich. "Dat doet trainer Albert Cartier. Maar ik verwacht dat het een gemengd elftal gaat worden. Degenen die tegen Bergen een goede partij speelde, blijven staan. De overige spelers zullen beloften zijn. Juist zoals dat tegen Club Brugge het geval was. Ja, we moeten ons toch voorbereiden op volgend seizoen?"
Bondsparket overweegt nog klacht tegen Gaone
Voorzitter Gaone hangt misschien nog een boete boven het hoofd. Het bondsparket is nog steeds niet te spreken over de uitlatingen van de voorzitter. Hij vergeleek een onderzoekcommissie van de voetbalbond met de Gestapo. "Ik wil me hiervoor excuseren", zegt Gaone. "Maar je moet dat begrijpen; ik was ontgoocheld na de nederlaag in Bergen. En dan zeggen ze ook nog eens dat ze een klacht tegen ons gaan indienen voor de wedstrijd tegen Club Brugge." Als het tot een zaak komt, kan Gaone een boete of zelfs een schorsing krijgen.
Wat kun je ze verwijten, ze stellen 11 spelers op die bij hen onder contract liggen. In pakweg Engeland of Spanje is het de doodnormaalste zaak dat topploegen in de competitie wel eens met een b-ploeg spelen (bv om hun topspelers te laten rusten voor een CL match) , is dat géén competitievervalsing dan ? Zelfs in Belgie speelde bv Club Brugge al in de beker met 8 a 9 spelers die het weekend ervoor en erna niet gespeeld hadden. Daar hoor je niemand over.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:29 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ik hoop dat die club geen licentie krijgt. Wat een aanfluiting voor het voetbal.
Lekkere manier om kampioen te wordenquote:Op zondag 17 april 2005 19:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En in 2de klasse is Zulte-Waregem ondanks een nederlaag tegen Antwerp kampioen.
Ik heb die match live gezien vanmiddag en daar viel het mij toch op hoe ontstellend zwak Oostende is. Verder dan schoppen op alles wat bewoog bij een ook al lusteloos Cercle (typische einde-seizoensmentaliteit) en voordurend klagen en zagen op elkaar en de tegenstander kwamen ze niet. Zelfs niet tot een schot tussen de palen of iets dat maar op een kans leek.quote:Op zondag 17 april 2005 19:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Oostende 2 rode kaarten na wat tumult na een pingel.Het ziet er niet best uit voor Oostende. Bergen zal her en der nog wel een cadeautje krijgen en FC Brussels pakt de laatste weken weer wat punten. Ook is De Camargo in vorm.
Als je op de gebrekkige beelden van vtm afgaat lijkt het zo inderdaad, maar wat men niet toonde was dat Cercle voor die penalty wel al 2 loepzuivere penalty's was onthouden. Een typisch voorbeeldje van slechte arbitrage met compensatie als gevolg. En dan zijn de scheidsrechters verbaasd dat de match uit de hand gaat lopen ...quote:Op maandag 18 april 2005 12:43 schreef BramK het volgende:
toch was de penalty voor cercle een absoluut cadeautje, daarna begon alle herrie. En toen santalab alleen door was, werd ie gewoon gepakt door vd bussche ; normaal rood en penalty, maar de ref floot ineens niet ! als die penalty er zou ingaan, speel je nog kwartier met 9 tegen 9 hé ! De arbitrage begint hoe langer hoe belachelijker te worden ...
Het zijn 2600 KVM fans die naar Capellen zullen gaan.quote:Cappellen-KV Mechelen nu al uitverkocht!
Op de voorlaatste speeldag zou de titelstrijd in derde klasse A wel eens in een definitieve plooi kunnen vallen. Dan staat immers de topper tussen Cappellen en KV Mechelen op het programma. De wedstrijd is alvast uitverkocht.
Ruim 3500 toeschouwers zullen de wedstrijd bijwonen. Voor het eerst in de geschiedenis zal een wedstrijd van Cappellen worden gespeeld met gesloten loketten.
Cappellen FC deelt dan ook mee dat het zinloos is om op zondag 24 april zonder ticket af te zakken naar Kapellen. Personen zonder ticket worden niet toegelaten in de buurt van het stadion. De club zal voor deze wedstrijd een tribune bijplaatsen zodat het onmogelijk is omde wedstrijd van buiten het stadion te volgen. Supporters met een staanplaats voor KV Mechelen (blauwe tickets) worden enkel toegelaten via de Biartlei.
Om en bij de 2000 toeschouwers van KV Mechelen zullen de partij bijwonen in het Jos Van Wellenstadion.
quote:P Team A W G V P C Pnt DS
1 KV Mechelen 28 17 5 6 70 32 56 38
2 Cappellen 28 16 6 6 55 27 54 28
3 Denderhoutem 28 15 6 7 55 36 51 19
(Nog) Niet veel, maar KVM is op weg terugquote:Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat heeft dat met de Jupiler League te maken?
Ik bedacht me laatst al dat de naam van dit topic beter iets als "Belgisch voetbal seizoen 2004/2005" kan worden. Ik volg de lagere divisies ook welquote:Op maandag 18 april 2005 17:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat heeft dat met de Jupiler League te maken?
Ja ik ook wel, Tweede Klasse volg ik, de Derde Klasse redelijk.quote:Op maandag 18 april 2005 17:20 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ik bedacht me laatst al dat de naam van dit topic beter iets als "Belgisch voetbal seizoen 2004/2005" kan worden. Ik volg de lagere divisies ook wel.
2 loepzuivere penalty's vind ik overdreven hoorquote:Op maandag 18 april 2005 13:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je op de gebrekkige beelden van vtm afgaat lijkt het zo inderdaad, maar wat men niet toonde was dat Cercle voor die penalty wel al 2 loepzuivere penalty's was onthouden. Een typisch voorbeeldje van slechte arbitrage met compensatie als gevolg. En dan zijn de scheidsrechters verbaasd dat de match uit de hand gaat lopen ...![]()
quote:R. Cappellen FC - KV Mechelen integraal op RTV
RTV zendt de topwedstrijd van komende zondag in uitgesteld relais volledig uit.
De commerciële partner van KV Mechelen zal de volledige match integraal brengen. De uitzending begint om 17.30u. De wedstrijd R. Cappellen FC - KV Mechelen kan beslissend zijn voor de titel in derde klasse A.
Nee, hoor. 2-2. Onverdiend, maar wel 2-2.quote:
Oh, het is 3-2. Verdiendquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, hoor. 2-2. Onverdiend, maar wel 2-2.
Ach ja,wat is verdiend?quote:
AA Gent-uit is voor Genk nog best lastig.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als Genk wint in Gent dit weekend komen ze trouwens al op gelijke hoogte met Standard.
Wanneer de Standard-spelers dat ook vinden bijvoorbeeld.quote:
Tja, 63 goals tegen, maar alleen de eerste 4 ploegen in het klassement hebben ook meer goals gemaakt. Ze hebben daar in elk geval goals genoeg gezien dit seizoen ...quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Cercle Brugge staat trouwens inmiddels 7e, met dat doelsaldo.
mediatraining enzoquote:Op zaterdag 23 april 2005 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wanneer de Standard-spelers dat ook vinden bijvoorbeeld.
Dat denk ik wel als ik het allemaal zo lees al vond ik de wedstrijd gisteravond niet echt een "topper",mede omdat Standard met 9 man speelde,wie heeft Sergio en Rapaijic gezien?quote:Jammer dat dit duel voor de tweede plaats was en niet de eerste, want ze brengen beiden beter en leuker voetbal dan Club Brugge.
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.quote:Op zondag 24 april 2005 00:13 schreef Yeahinho het volgende:
Verbroedering Geel wint met 3-1 van Waasland en verzekert zich van deelname aan de eindronde.
Het zou lollig zijn als Visé de eindronde haalt en wint.quote:Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
Laat Tubeke maar waar ze zijn, daar zit weeral de Waalse overheid met hun overvloedige subsidies veel te veel achter.quote:Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
Hoe komt dat?quote:Op zondag 24 april 2005 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Roeselare zie je het fenomeen dat de sportliefhebber uit de stad liever naar provencialer Club Roeselare (die in 1ste provenciale meer volk trekken dan SV 3 klassen hoger) trekt.
Tja, zoiets groeit historisch hé, Knack Roeselare is een volleybalploeg die al decennia aan de Belgische en Europese top speelt , en Club Roeselare is altijd de "club van"t stad geweest" speelde lang hoger of op een gelijk niveau dan het toenmalige SK (nu SV) , maar is toen failliet gegaan en in provenciale heropgericht. Maar hun grote trouwe supportersschare hebben nooit afgehaakt. Ze hebben n paar jaar terug in 4de provenciale (de laatste reeks in België) meer supporters gelokt dan sommige matchen van SV in 2de klasse.quote:
Achter SV Roeselare zitten vooral uitgeverij Roularta (ook de drijvende kracht achter de volleybalploeg en oa de uitgever van Voetbalmagazine en Knack) en het beveiligingsbedrijf Midera. 2 bedrijven uit de streek.quote:Op zondag 24 april 2005 22:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat SK/SV Roeselare dan zo hoog staat, met beperkte achterban? Een of andere hobbyist die er veel geld in stopt?
Is die daar niet vooral mislukt door een slepende artrose aan zijn gewrichten ?quote:Op maandag 25 april 2005 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Klopt, ooit mislukt bij NAC toch?
quote:Met de Belg die in 1997 toenmalig Belgisch kampioen lierse sk verruilde voor NAC is het wel eens beter gegaan. Hij is lierse namelijk ¤ 210.000,- schuldig. Om destijds naar NAC te kunnen verkassen moest hij contractbreuk plegen. De Roover had op dat moment nog 13 maanden te gaan bij lierse. Om dat contract af te kopen, had hij destijds (omgerekend) ¤ 142.000,- moeten betalen. De Roover weigerde, maar moet nu, na 7 jaar procederen, alsnog van de arbeidsrechtbank van Mechelen dit bedrag betalen, met daar bovenop rente, tezamen ¤ 210.000,-.
quote:Op zondag 24 april 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Even het programma er bij pakken…
Oostende
Genk- uit
Lokeren- thuis
La Louviere- uit
Standard- thuis
Genk en Standard zijn normaalgesproken nul punten voor Oostende. Lokeren thuis moet te doen zijn en La Louviere is ook niet geheel onmogelijk gezien het vormpeil van die club de laatste tijd.
Oostende zal sowieso nog 1 puntje halen, maximaal 4 punten.
Mons/Bergen
GBA- thuis
Brugge- uit
Moeskroen- thuis
Anderlecht- uit.
Hetzelfde verhaal eigenlijk, met het verschil dat de nulpuntenwedstrijden van Mons uitwedstrijden zijn en de “kansen” liggen op eigen veld, wat een voordeel is. Het zou me dan ook niets verbazen als er nog 6 punten worden gehaald, tegen GBA en Moeskroen thuis moet dat mogelijk zijn. Zo goed spelen die ploegen niet de laatste tijd.
FC Brussels
Lierse- thuis
Charleroi- uit
Cercle- thuis
Moeskroen- uit
Alleen Charleroi speelt nog ergens om en die wedstrijd zullen ze dan ook waarschijnlijk niet winnen. Moeskroen, Lierse SK en Cercle zijn geen onoverkomelijke hindernissen, ploegen die nergens meer om spelen en niet bepaald topploegen. FC Brussels kan dus best eens 9 punten halen, al is Brussels zelf ook niet al te best in vorm. 1 of 2 puntjes of 9 punten, het kan allebei.
Op basis van het programma is FC Brussels de grote favoriet van deze “mini-competitie”. Ik denk echter dat Bergen het gaat redden.
bergen moet naar gba en anderlecht en thuis tegen club en moeskroen.quote:Op zondag 24 april 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mons/Bergen
GBA- thuis
Brugge- uit
Moeskroen- thuis
Anderlecht- uit.
Hetzelfde verhaal eigenlijk, met het verschil dat de nulpuntenwedstrijden van Mons uitwedstrijden zijn en de “kansen” liggen op eigen veld, wat een voordeel is. Het zou me dan ook niets verbazen als er nog 6 punten worden gehaald, tegen GBA en Moeskroen thuis moet dat mogelijk zijn. Zo goed spelen die ploegen niet de laatste tijd.
[
Als KVM eindronde speelt (wat zo goed als zeker is), verwacht ik niet dat ze promoveren. Denk dat de druk dan te groot word...quote:Op maandag 25 april 2005 00:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik denk dat de Mechelse politiechef bij deze al terug een kleine beroerte kreeg ... Mogelijk nog een KV - RC volgend seizoen ... (ik geef ze die eindronde toch nog niet zomaar gewonnen, al zeker niet als Visé in 2de nog op die "dalende" eindronde plaats moest terecht komen
Slechter nieuws dan weer is dat Mark Wilmots gezien wordt als een grote kandidaat opvolger ...quote:Op maandag 25 april 2005 16:01 schreef DutchGooner het volgende:
D'Onofrio heeft aangegeven te willen stoppen bij Standard na dit seizoen
idd maar je weet hoe het gaat als men weet dat er een post vrij komt,namen,namen,namen...quote:Op maandag 25 april 2005 18:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Slechter nieuws dan weer is dat Mark Wilmots gezien wordt als een grote kandidaat opvolger ...
Ah, die scouts met de zonnebrillen en de witte stokken kwamen van NEC.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Tristan Peersman staat in grote belangstelling van NEC.
Hopelijk hebben ze goede reservekeepers daar.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Tristan Peersman staat in grote belangstelling van NEC.
Sinds de 1-1 van afgelopen vrijdag snap ik dat helemaalquote:Op woensdag 27 april 2005 14:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze goede reservekeepers daar.
quote:Alles valt in zijn plooi
Na dit weekend valt alles in zijn plooi in derde klasse; de kampioen, de derde kandidaat voor de eindronde, de 2de rechtstreekse degradant en de ploeg dat meespeelt in de eindronde van vierde nationale zullen een naam krijgen.
Eén ding weten we al met zekerheid, het wordt een weekend vol emoties. Bij de ene rollen er tranen van verdriet of ontgoocheling bij de ander van blijdschap en geluk.
Voor Evergem is het zwarte doek reeds geruime tijd geleden gevallen, de Oost-Vlaming spelen zondag dan ook hun voorlopig laatste derde klasse wedstrijd uit tegen Denderhoutem. Maar ook Lyra en Wevelgem weten dat het zeer lastig wordt, één van de twee degradeert rechtstreeks de andere komt in de eindronde van vierde klasse terecht.
Indien Lyra de eindronde wil halen moet het punten pakken op KV Mechelen, dat op zijn beurt dat ook moet doen om alsnog kampioen te worden. Daarnaast moeten beide teams hopen op puntenverlies bij hun concurrenten respectievelijk Wevelgem City en Cappellen. Het beloofd alvast een bikkelharde strijd te worden Achter de Kazerne.
Voor Wevelgem en Cappellen is de opdracht hetzelfde, indien ze niet willen afhangen van hun achtervolgers moeten ze winnen. Wevelgem moet dat thuis doen tegen Turnhout, Cappellen gaat daarvoor naar Denderleeuw dat reeds heeft laten weten er alles aan te doen om te winnen van Cappellen. De reden hiervoor is simpel, Denderleeuw wil kost wat kost vermijden om KV Mechelen tegen te komen in de eindronde.
Daarnaast wordt er nog gevoetbald voor de derde periodetitel; Cappellen, KV Mechelen en Sint-Niklaas zijn nog in de running. Sint-Niklaas heeft echter alleen kans als de twee andere verliezen en zij winnen van RC Waregem. In alle andere situaties gaat de derde periode naar de tweede in het algemene klassement.
Verder zijn er nog de wedstrijden tussen Maldegem – Torhout, Sporting West – Racing Mechelen en Wetteren – Bornem.
Bron: Voetbalkrant
quote:Malinwa zet heuse feestmatch op poten
Deze zondag wil KV Mechelen alsnog kampioen spelen tegen Lyra. Hiervoor heeft het wel de hulp van Denderleeuw nodig dat er voor moet zorgen dat Cappellen niet wint. Maar ook de eigen supporters zullen hun team nog eens extra hard moeten aanmoedigen.
Dat voetbal leeft in Mechelen is duidelijk en ook dit maal komt er hulp vanuit alle hoeken om Malinwa alsnog aan de titel te helpen;
Hoofdsponsor Scarlet heeft maar liefst 5000 T-shirts laten drukken met het opschrift “Komaan KV!”. Deze T-shirts worden bij het betreden van het stadion gratis uitgedeeld. Op deze manier wil de hoofdsponsor zijn steentje bijdragen om de sfeer optimaal te maken en zo Malinwa naar de titel te brengen.
Scuderia Mimmo en DCM meststoffen, verloten dan weer een trendy bromfiets (zie foto). Ook zij willen op die manier de supporters extra in de watten leggen en motiveren om hun ploeg aan te moedigen. De gloednieuwe bromfiets is alvast voorzien van een Malinwa sticker.
Denderleeuw kan ook op zijn manier KV Mechelen helpen, indien blauw-zwart er zondag in slaagt om Cappellen punten af te snoepen en Malinwa wint zijn ze alsnog kampioen. Denderleeuw zal voluit voor deze opdracht gaan, omdat ze KVM kost wat kost willen mijden in de eindronde.
Maar de eigen spelers zullen ook hun werk moeten doen, winnen van Lyra is de boodschap.
quote:Cappellen viert met of zonder titel
Bij R Cappellen FC maakt het niet zoveel uit of ze al dan niet de titel binnenhalen, want ook zonder de promotie naar tweede zal er uitbundig gefeest worden in het Jos Van Wellenstadion.
Het feest zal met titel zeker en vast uitbundiger zijn dan zonder, maar wat ook de uitslag, eindrangschikking, promotie, … is Cappellen viert feest. Na een succesvol jaar wordt het seizoen nu zondag feestelijk afgesloten. Spelers, bestuur en supporters willen elkaar nogmaals bedanken en wat is er beter dan dat te doen bij een frisse pint en een stevige hamburger.
De plaats van het feestje is grote kantine van het Jos Van Wellenstdion, iedereen is er welkom vanaf 17u00.
Het is al geregeld.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:24 schreef Yeahinho het volgende:
Heero87, Joost-mag-het-weten, CherrymoonTraxx en Dutchgooner > mail me even over de icoontjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |