abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26484553
Gisteren ben ik in Oostende naar KVO-Brussels gegaan. Matige wedstrijd, maar wel strijd van Oostende-zijde. Een heel belangrijke overwinning. Misschien zit het wonder er toch nog in en kan KVO zich handhaven.
  zondag 24 april 2005 @ 21:54:00 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26484709
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:13 schreef Yeahinho het volgende:
Verbroedering Geel wint met 3-1 van Waasland en verzekert zich van deelname aan de eindronde .
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_26484802
Even het programma er bij pakken…

Oostende
Genk- uit
Lokeren- thuis
La Louviere- uit
Standard- thuis

Genk en Standard zijn normaalgesproken nul punten voor Oostende. Lokeren thuis moet te doen zijn en La Louviere is ook niet geheel onmogelijk gezien het vormpeil van die club de laatste tijd.

Oostende zal sowieso nog 1 puntje halen, maximaal 4 punten.

Mons/Bergen
GBA- thuis
Brugge- uit
Moeskroen- thuis
Anderlecht- uit.

Hetzelfde verhaal eigenlijk, met het verschil dat de nulpuntenwedstrijden van Mons uitwedstrijden zijn en de “kansen” liggen op eigen veld, wat een voordeel is. Het zou me dan ook niets verbazen als er nog 6 punten worden gehaald, tegen GBA en Moeskroen thuis moet dat mogelijk zijn. Zo goed spelen die ploegen niet de laatste tijd.

FC Brussels
Lierse- thuis
Charleroi- uit
Cercle- thuis
Moeskroen- uit

Alleen Charleroi speelt nog ergens om en die wedstrijd zullen ze dan ook waarschijnlijk niet winnen. Moeskroen, Lierse SK en Cercle zijn geen onoverkomelijke hindernissen, ploegen die nergens meer om spelen en niet bepaald topploegen. FC Brussels kan dus best eens 9 punten halen, al is Brussels zelf ook niet al te best in vorm. 1 of 2 puntjes of 9 punten, het kan allebei.

Op basis van het programma is FC Brussels de grote favoriet van deze “mini-competitie”. Ik denk echter dat Bergen het gaat redden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26484822
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
Het zou lollig zijn als Visé de eindronde haalt en wint.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 24 april 2005 @ 22:18:03 #255
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_26485314
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Laat Tubeke maar waar ze zijn, daar zit weeral de Waalse overheid met hun overvloedige subsidies veel te veel achter.
Naar Roeselare dan weer komt geen hond kijken, hoogstens enkele honderden Club Brugge supporters uit de streek die als hun ploeg uit speelt toch naar het voetbal willen. In Roeselare zie je het fenomeen dat de sportliefhebber uit de stad liever naar volleybalploeg Knack Roeselare of provencialer Club Roeselare (die in 1ste provenciale meer volk trekken dan SV 3 klassen hoger) trekt.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_26485490
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In Roeselare zie je het fenomeen dat de sportliefhebber uit de stad liever naar provencialer Club Roeselare (die in 1ste provenciale meer volk trekken dan SV 3 klassen hoger) trekt.
Hoe komt dat?
  zondag 24 april 2005 @ 22:33:04 #257
pi_26485673
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:25 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Hoe komt dat?
Tja, zoiets groeit historisch hé, Knack Roeselare is een volleybalploeg die al decennia aan de Belgische en Europese top speelt , en Club Roeselare is altijd de "club van"t stad geweest" speelde lang hoger of op een gelijk niveau dan het toenmalige SK (nu SV) , maar is toen failliet gegaan en in provenciale heropgericht. Maar hun grote trouwe supportersschare hebben nooit afgehaakt. Ze hebben n paar jaar terug in 4de provenciale (de laatste reeks in België) meer supporters gelokt dan sommige matchen van SV in 2de klasse.
pi_26485765
Hoe komt het eigenlijk dat SK/SV Roeselare dan zo hoog staat, met beperkte achterban? Een of andere hobbyist die er veel geld in stopt?
  zondag 24 april 2005 @ 22:55:21 #259
pi_26486213
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat SK/SV Roeselare dan zo hoog staat, met beperkte achterban? Een of andere hobbyist die er veel geld in stopt?
Achter SV Roeselare zitten vooral uitgeverij Roularta (ook de drijvende kracht achter de volleybalploeg en oa de uitgever van Voetbalmagazine en Knack) en het beveiligingsbedrijf Midera. 2 bedrijven uit de streek.
  zondag 24 april 2005 @ 23:11:18 #260
pi_26486672
Om het trouwens nog maar eens te illustreren, vorige week voor de topper tegen de 2de in de stand (Roeselare is 3de) Verbroedering Geel trokken er "maar liefst" 1100 supporters naar stadion Schiervelde van SV Roeselare ...
pi_26486805
Wat gebeurt er als Visé de eindronde haalt en wint en tegelijkertijd ook op een degradatieplaats staat?

Het is de pest of de pleuris eigenlijk. Roeselare en Tubeke hebben niet veel te zoeken in de Eerste. Roeselare stelt als club weinig voor, zoals Joost zegt. Tubeke is weer 'n clubje wat teert op belastingcenten.

Geel leeft wel wat meer dan Roeselare, maar die vliegen er linea recta weer uit. Veel risico zullen ze niet nemen, dat hebben ze wel afgeleerd na het vorige avontuurtje in de 1e klasse.
  zondag 24 april 2005 @ 23:32:20 #262
pi_26487246
Volgens mij gaat de eindrondeplaats van Visé dan naar de hoogst geplaatste ploeg in de rangschikking.
pi_26487971
"Oooooh, wat is die DarkShine stiiiiiil" .

Nee, eigenlijk wel balen dat Mechelen heeft verloren .
pi_26487981
Ik kan er niet echt van balen eigenlijk.
  maandag 25 april 2005 @ 00:11:21 #265
pi_26488078
Ik denk dat de Mechelse politiechef bij deze al terug een kleine beroerte kreeg ... Mogelijk nog een KV - RC volgend seizoen ... (ik geef ze die eindronde toch nog niet zomaar gewonnen, al zeker niet als Visé in 2de nog op die "dalende" eindronde plaats moest terecht komen
pi_26488109
Ik gun het een club met een achterban als KV Mechelen wel om hogerop te komen .
pi_26488213
Ik denk niet dat ze het in de eindronde gaan redden eigenlijk. KVSK United en Cappellen dus volgend seizoen in de tweede klasse. KVSK United lijkt me een aanwinst voor de 2e klasse, Cappellen niet echt eerlijk gezegd. Al kan het in de 2e klasse alle kanten opwaaien natuurlijk.
pi_26488257
Hopelijk gaat KVSK United zijn naam weer veranderen in Lommel, want deze naam vind ik echt niets. Lommel vond ik altijd een leuke club. Speelt Cissé Severeyns nog bij Cappellen?
pi_26488280
Ja die speelt er nog steeds. Copain Kortland (ex-RBC) speelt er ook trouwens.

pi_26488306
Bart de Roover is toch coach van Cappellen?
pi_26488323
Klopt, ooit mislukt bij NAC toch?
pi_26488355
Wie mislukt er niet bij Nac, kun je beter zeggen.
  maandag 25 april 2005 @ 00:29:58 #273
pi_26488400
quote:
Op maandag 25 april 2005 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Klopt, ooit mislukt bij NAC toch?
Is die daar niet vooral mislukt door een slepende artrose aan zijn gewrichten ?

In België speelde die toch vaak sterk bij Gent en Lierse (waar hij zelfs kampioen mee werd), en zelfs bij de Rode Duivels.
pi_26488453
Even teruggezocht en dat klopt ja, op 31-jarige leeftijd al gestopt vanwege die reden. Hij is toen door NAC met veel bombarie gehaald....
quote:
Met de Belg die in 1997 toenmalig Belgisch kampioen lierse sk verruilde voor NAC is het wel eens beter gegaan. Hij is lierse namelijk ¤ 210.000,- schuldig. Om destijds naar NAC te kunnen verkassen moest hij contractbreuk plegen. De Roover had op dat moment nog 13 maanden te gaan bij lierse. Om dat contract af te kopen, had hij destijds (omgerekend) ¤ 142.000,- moeten betalen. De Roover weigerde, maar moet nu, na 7 jaar procederen, alsnog van de arbeidsrechtbank van Mechelen dit bedrag betalen, met daar bovenop rente, tezamen ¤ 210.000,-.
pi_26488457
Dessel Sport gaat gewoon degraderen uit de Tweede Klasse... 5-0 verloren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')