Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.quote:Op zondag 24 april 2005 00:13 schreef Yeahinho het volgende:
Verbroedering Geel wint met 3-1 van Waasland en verzekert zich van deelname aan de eindronde.
Het zou lollig zijn als Visé de eindronde haalt en wint.quote:Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
Laat Tubeke maar waar ze zijn, daar zit weeral de Waalse overheid met hun overvloedige subsidies veel te veel achter.quote:Op zondag 24 april 2005 21:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind het leuk als er zo'n klein ploegje in eerste klasse raakt dat daar nog nooit heeft gespeeld (of wanneer dat heel lang geleden is). Geel hebben we niet zo lang geleden al eens gehad, dus ik hoop op Roeselare of Tubeke. Of eventueel Waasland of Ronse.
Hoe komt dat?quote:Op zondag 24 april 2005 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In Roeselare zie je het fenomeen dat de sportliefhebber uit de stad liever naar provencialer Club Roeselare (die in 1ste provenciale meer volk trekken dan SV 3 klassen hoger) trekt.
Tja, zoiets groeit historisch hé, Knack Roeselare is een volleybalploeg die al decennia aan de Belgische en Europese top speelt , en Club Roeselare is altijd de "club van"t stad geweest" speelde lang hoger of op een gelijk niveau dan het toenmalige SK (nu SV) , maar is toen failliet gegaan en in provenciale heropgericht. Maar hun grote trouwe supportersschare hebben nooit afgehaakt. Ze hebben n paar jaar terug in 4de provenciale (de laatste reeks in België) meer supporters gelokt dan sommige matchen van SV in 2de klasse.quote:
Achter SV Roeselare zitten vooral uitgeverij Roularta (ook de drijvende kracht achter de volleybalploeg en oa de uitgever van Voetbalmagazine en Knack) en het beveiligingsbedrijf Midera. 2 bedrijven uit de streek.quote:Op zondag 24 april 2005 22:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat SK/SV Roeselare dan zo hoog staat, met beperkte achterban? Een of andere hobbyist die er veel geld in stopt?
Is die daar niet vooral mislukt door een slepende artrose aan zijn gewrichten ?quote:Op maandag 25 april 2005 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Klopt, ooit mislukt bij NAC toch?
quote:Met de Belg die in 1997 toenmalig Belgisch kampioen lierse sk verruilde voor NAC is het wel eens beter gegaan. Hij is lierse namelijk ¤ 210.000,- schuldig. Om destijds naar NAC te kunnen verkassen moest hij contractbreuk plegen. De Roover had op dat moment nog 13 maanden te gaan bij lierse. Om dat contract af te kopen, had hij destijds (omgerekend) ¤ 142.000,- moeten betalen. De Roover weigerde, maar moet nu, na 7 jaar procederen, alsnog van de arbeidsrechtbank van Mechelen dit bedrag betalen, met daar bovenop rente, tezamen ¤ 210.000,-.
quote:Op zondag 24 april 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Even het programma er bij pakken…
Oostende
Genk- uit
Lokeren- thuis
La Louviere- uit
Standard- thuis
Genk en Standard zijn normaalgesproken nul punten voor Oostende. Lokeren thuis moet te doen zijn en La Louviere is ook niet geheel onmogelijk gezien het vormpeil van die club de laatste tijd.
Oostende zal sowieso nog 1 puntje halen, maximaal 4 punten.
Mons/Bergen
GBA- thuis
Brugge- uit
Moeskroen- thuis
Anderlecht- uit.
Hetzelfde verhaal eigenlijk, met het verschil dat de nulpuntenwedstrijden van Mons uitwedstrijden zijn en de “kansen” liggen op eigen veld, wat een voordeel is. Het zou me dan ook niets verbazen als er nog 6 punten worden gehaald, tegen GBA en Moeskroen thuis moet dat mogelijk zijn. Zo goed spelen die ploegen niet de laatste tijd.
FC Brussels
Lierse- thuis
Charleroi- uit
Cercle- thuis
Moeskroen- uit
Alleen Charleroi speelt nog ergens om en die wedstrijd zullen ze dan ook waarschijnlijk niet winnen. Moeskroen, Lierse SK en Cercle zijn geen onoverkomelijke hindernissen, ploegen die nergens meer om spelen en niet bepaald topploegen. FC Brussels kan dus best eens 9 punten halen, al is Brussels zelf ook niet al te best in vorm. 1 of 2 puntjes of 9 punten, het kan allebei.
Op basis van het programma is FC Brussels de grote favoriet van deze “mini-competitie”. Ik denk echter dat Bergen het gaat redden.
bergen moet naar gba en anderlecht en thuis tegen club en moeskroen.quote:Op zondag 24 april 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mons/Bergen
GBA- thuis
Brugge- uit
Moeskroen- thuis
Anderlecht- uit.
Hetzelfde verhaal eigenlijk, met het verschil dat de nulpuntenwedstrijden van Mons uitwedstrijden zijn en de “kansen” liggen op eigen veld, wat een voordeel is. Het zou me dan ook niets verbazen als er nog 6 punten worden gehaald, tegen GBA en Moeskroen thuis moet dat mogelijk zijn. Zo goed spelen die ploegen niet de laatste tijd.
[
Als KVM eindronde speelt (wat zo goed als zeker is), verwacht ik niet dat ze promoveren. Denk dat de druk dan te groot word...quote:Op maandag 25 april 2005 00:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik denk dat de Mechelse politiechef bij deze al terug een kleine beroerte kreeg ... Mogelijk nog een KV - RC volgend seizoen ... (ik geef ze die eindronde toch nog niet zomaar gewonnen, al zeker niet als Visé in 2de nog op die "dalende" eindronde plaats moest terecht komen
Slechter nieuws dan weer is dat Mark Wilmots gezien wordt als een grote kandidaat opvolger ...quote:Op maandag 25 april 2005 16:01 schreef DutchGooner het volgende:
D'Onofrio heeft aangegeven te willen stoppen bij Standard na dit seizoen
idd maar je weet hoe het gaat als men weet dat er een post vrij komt,namen,namen,namen...quote:Op maandag 25 april 2005 18:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Slechter nieuws dan weer is dat Mark Wilmots gezien wordt als een grote kandidaat opvolger ...
Ah, die scouts met de zonnebrillen en de witte stokken kwamen van NEC.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Tristan Peersman staat in grote belangstelling van NEC.
Hopelijk hebben ze goede reservekeepers daar.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Tristan Peersman staat in grote belangstelling van NEC.
Sinds de 1-1 van afgelopen vrijdag snap ik dat helemaalquote:Op woensdag 27 april 2005 14:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze goede reservekeepers daar.
quote:Alles valt in zijn plooi
Na dit weekend valt alles in zijn plooi in derde klasse; de kampioen, de derde kandidaat voor de eindronde, de 2de rechtstreekse degradant en de ploeg dat meespeelt in de eindronde van vierde nationale zullen een naam krijgen.
Eén ding weten we al met zekerheid, het wordt een weekend vol emoties. Bij de ene rollen er tranen van verdriet of ontgoocheling bij de ander van blijdschap en geluk.
Voor Evergem is het zwarte doek reeds geruime tijd geleden gevallen, de Oost-Vlaming spelen zondag dan ook hun voorlopig laatste derde klasse wedstrijd uit tegen Denderhoutem. Maar ook Lyra en Wevelgem weten dat het zeer lastig wordt, één van de twee degradeert rechtstreeks de andere komt in de eindronde van vierde klasse terecht.
Indien Lyra de eindronde wil halen moet het punten pakken op KV Mechelen, dat op zijn beurt dat ook moet doen om alsnog kampioen te worden. Daarnaast moeten beide teams hopen op puntenverlies bij hun concurrenten respectievelijk Wevelgem City en Cappellen. Het beloofd alvast een bikkelharde strijd te worden Achter de Kazerne.
Voor Wevelgem en Cappellen is de opdracht hetzelfde, indien ze niet willen afhangen van hun achtervolgers moeten ze winnen. Wevelgem moet dat thuis doen tegen Turnhout, Cappellen gaat daarvoor naar Denderleeuw dat reeds heeft laten weten er alles aan te doen om te winnen van Cappellen. De reden hiervoor is simpel, Denderleeuw wil kost wat kost vermijden om KV Mechelen tegen te komen in de eindronde.
Daarnaast wordt er nog gevoetbald voor de derde periodetitel; Cappellen, KV Mechelen en Sint-Niklaas zijn nog in de running. Sint-Niklaas heeft echter alleen kans als de twee andere verliezen en zij winnen van RC Waregem. In alle andere situaties gaat de derde periode naar de tweede in het algemene klassement.
Verder zijn er nog de wedstrijden tussen Maldegem – Torhout, Sporting West – Racing Mechelen en Wetteren – Bornem.
Bron: Voetbalkrant
quote:Malinwa zet heuse feestmatch op poten
Deze zondag wil KV Mechelen alsnog kampioen spelen tegen Lyra. Hiervoor heeft het wel de hulp van Denderleeuw nodig dat er voor moet zorgen dat Cappellen niet wint. Maar ook de eigen supporters zullen hun team nog eens extra hard moeten aanmoedigen.
Dat voetbal leeft in Mechelen is duidelijk en ook dit maal komt er hulp vanuit alle hoeken om Malinwa alsnog aan de titel te helpen;
Hoofdsponsor Scarlet heeft maar liefst 5000 T-shirts laten drukken met het opschrift “Komaan KV!”. Deze T-shirts worden bij het betreden van het stadion gratis uitgedeeld. Op deze manier wil de hoofdsponsor zijn steentje bijdragen om de sfeer optimaal te maken en zo Malinwa naar de titel te brengen.
Scuderia Mimmo en DCM meststoffen, verloten dan weer een trendy bromfiets (zie foto). Ook zij willen op die manier de supporters extra in de watten leggen en motiveren om hun ploeg aan te moedigen. De gloednieuwe bromfiets is alvast voorzien van een Malinwa sticker.
Denderleeuw kan ook op zijn manier KV Mechelen helpen, indien blauw-zwart er zondag in slaagt om Cappellen punten af te snoepen en Malinwa wint zijn ze alsnog kampioen. Denderleeuw zal voluit voor deze opdracht gaan, omdat ze KVM kost wat kost willen mijden in de eindronde.
Maar de eigen spelers zullen ook hun werk moeten doen, winnen van Lyra is de boodschap.
quote:Cappellen viert met of zonder titel
Bij R Cappellen FC maakt het niet zoveel uit of ze al dan niet de titel binnenhalen, want ook zonder de promotie naar tweede zal er uitbundig gefeest worden in het Jos Van Wellenstadion.
Het feest zal met titel zeker en vast uitbundiger zijn dan zonder, maar wat ook de uitslag, eindrangschikking, promotie, … is Cappellen viert feest. Na een succesvol jaar wordt het seizoen nu zondag feestelijk afgesloten. Spelers, bestuur en supporters willen elkaar nogmaals bedanken en wat is er beter dan dat te doen bij een frisse pint en een stevige hamburger.
De plaats van het feestje is grote kantine van het Jos Van Wellenstdion, iedereen is er welkom vanaf 17u00.
Het is al geregeld.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:24 schreef Yeahinho het volgende:
Heero87, Joost-mag-het-weten, CherrymoonTraxx en Dutchgooner > mail me even over de icoontjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |