abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2005 @ 16:22:32 #226
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25101662
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:47 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening stom. There!
Ik vind jouw mening lief!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:26:52 #227
40664 Durbin
Who knows..
pi_25102115
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Classic (2003)
Redelijke romantisch drama, die naar mijn idee iets te lang door sijpelde.
cijfer: 6
Die vond ik heel erg goed. Het enige wat ik er matig aan vond waren de oorlogscenes, die beter in één van de Rambo-trilogy hadden gepast. Maar dit is maar een klein stukje van de film.

Originele avatar btw.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 18:06:54 #228
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25102561
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:26 schreef Durbin het volgende:

[..]

Die vond ik heel erg goed. Het enige wat ik er matig aan vond waren de oorlogscenes, die beter in één van de Rambo-trilogy hadden gepast. Maar dit is maar een klein stukje van de film.

Originele avatar btw.
Ik vond hem zeker ook niet slecht, maar op een gegeven moment had ik het wel gehad met de film. Het idee was uitgemolken en de film werd steeds meer een herhaling van zichzelf. Hij duurde gewoon te lang.

Wist niet dat jij die avatar ookal had, zal hem terugveranderen, dit is zo verwarrend.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:37:53 #229
67663 fractalis
we (all) search
pi_25103204
La Belle et La Bete
Oftewel Beauty and the Beast van regisseur Jean Cocteau, gebaseerd op het gelijknamige sprookje. Werkelijk prachtige cinematografie en dito mis-en-scene, maar vond de film zelf verder toch redelijk slaapverwekkend. Toch absoluut een her-viewing waard binnen opzienbare tijd! ***1/2

The Girl With The Pearl Earring
Soort van bio-pic over het beroemde schilderij van Vermeer. Uiterst degelijke film naar mijn mening, en dat bedoel ik eigenlijk niet erg positief. Prachtige plaatjes, prima muziek, fatsoenlijk acteerwerk, maar het deed me verder allemaal geen donder. Daarnaast ook nog eens een naar mijn mening simpel en met vlagen inconsistent uitgewerkt verhaaltje. **1/2

A Women Under The Influence
Dit noem ik nog eens een prachtfilm! Dit meesterwerk van John "independent" Cassavetes handelt over een vrouw die op het punt staat geestelijk volledig in te storten en haar gezin mee de ellende in sleurt. Werkelijk fantastisch acteerwerk van Gena Rowland en Peter Falk! Verder heerlijk grof filmwerk met bergen schokkerige close-ups die de emotie alleen nog maar versterken. Heb sinds Breaking the Waves een jaar of 2 geleden niet meer zulke prachtige ellende mogen aanschouwen... *****
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_25105504
Ray

8,5!
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:31:42 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25105658
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:26 schreef Stretto het volgende:
Ray

8,5!
Helemaal mee eens.
De muziek van Ray Charles is tijdens de Grammy's rijkelijk gelauwerd. Nu de verpersoonlijking door Jamie Foxx nog bij de Oscars.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:38:30 #232
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_25105829
- the grudge
- the excorcist
- the forgotten
Zo niet, dan toch...
  woensdag 16 februari 2005 @ 00:46:50 #233
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25106011
Per qualche dollaro in più (For a Few Dollars More)

Deze trilogie zal echt nooit mijn favoriet worden. Hoewel ik de Once Upons van Leone heel erg hoog aansla is dat niet gebeurd met The Good en nu dus ook niet met deze.
Op zich is het best een leuke film. Maar het blijft toch een beetje popcorn vermaak door het erg simpele 'goed - slecht' verhaal. Waarbij de slechte ook nog eens overdreven slecht speelt en in beeld wordt gebracht. En verder kan ik Eastwood niet echt waarderen in deze films. Ik vind hem op een of andere manier niet passen, of een beetje vreemd spelen ofzo. Ook de 'humor' in deze film kon ik niet waarderen. Dat echtpaar als eigenaar van het hotel of dat treinmannetje irriteerden me gewoon. Beetje vreemde keuzes.
Maar goed, de film kijkt lekker weg, er zitten mooie beelden in, de soundtrack blijft gewoon geweldig en ook de soundeffects zijn erg cool. En van Cleef vind ik dus wel erg in z'n rol passen en vind ik het goed doen.
pi_25106432
Ik zou de spaghetti westerns ook wel eens in het originele Italiaans willen beluisteren. Ik ben van mening dat elke film enigzins lijdt bij nasynchronisatie.
  woensdag 16 februari 2005 @ 01:34:08 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25106900
Wu jian dao 2 (2003) (Infernal Affairs II)
Dit is een prequel van de gelijknamige eerste film, die ik maanden geleden ooit gezien heb. En al vond ik één verschrikkelijk goed ik was erg bang dat de opvolgers slappe aftreksel zouden zijn en was daarom maar niet tot het kijken daarvan over gegaan. Maar toen ik hier en op imdb goede reacties erop las, heb ik toch besloten ze eens te bekijken.
Zoals al gezegd gaat het hier om een prequel. Iets dat nog moeilijker goed te maken is dan een sequel. Aangezien de kijker het einde al weet, moet het verhaal extra goed uitgewerkt en spannend zijn om de film interessant en spannend te houden en zeker in een prequel verwacht de kijker antwoorden op vragen die hij had over de voorganger.
Hier ligt dan ook meteen de kracht en het grote minpunt van de film. Aan de ene kant wordt om de film niet te veel op deel één te laten lijken wordt de aandacht meer verschoven naar de politiecommisaris en de gangsterbaas. Dit verhaal is opzich erg interessant. We leren SP Wong (een fantastische Anthony Wong Chau-Sang) en de gangsterbaas Sam beter kennen en zien hoe ze beiden langzaam aan stijgen in hun organisatie. Maar de aandacht wordt wel te veel op dit onderdeel van het verhaal gelegd. De rollen van de undercoveragent/-crimineel zijn geheel secundair aan het verhaal en doen bijna niet ter zaken. Op een paar scenés na leren we geen bal meer dan we al wisten over hoe en waarom ze undercover gegaan zijn. Ik had graag gezien dat we iets meer te zien kregen over hoe de twee zich langzaam opwerkte, langzaam een band kregen met hun nieuwe organisatie en de problemen die dit gaf.
Al met al een zeer goede actie thriller, maar wel ééntje die als prequel enkele kansen laat schieten.
cijfer: 7
Op naar nummer 3.
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:09:12 #236
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25108874
#187 Sideways
En toen had ik gisteren deze film in de sneak gezien. Ik had al meer over de film gehoord omdat ie in de golden globes wat prijzen had gewonnen en omdat hij genomineerd was voor de oscars. Hierdoor was ik zeker blij dat deze film in de sneak was. Twee weken terug al Million Dollar Baby gezien in de sneak en dat was ook een toppertje.
Het verhaal begint eerst een beetje warrig en de bedoeling is dat de kijker er zelf achter moet komen wat precies aan de hand is. Het is opzich daarna aardig snel duidelijk wat de mannen gaan doen. Ze gaan een weekje een vrijgezellenfeest vieren in een bekende wijnstreek en daar flink wijn drinken en golfen. Daar aangekomen gebeuren de meest absurde dingen waarvan ik menigmaal dubbel van het lachen lag. De film is wel mooi omdat de karakters eigenlijk best wel trieste karakters zijn maar het wordt op zo'n manier gebracht dat het best wel grappig en luchtig is. Aan het einde vond ik helemaal mooi toen de man die ging trouwen al vreemd ging met een vrouw, maar die vrouw vond het niet geheel leuk om te horen dat hij ging trouwen. De vrouw waarmee hij daarna vreemd ging is helemaal grappig.
Zeker de moeite waard om te kijken. Echt een topper en misschien ook wel kanshebber bij oscars. Een 8,5 van mij.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_25108934
The boys from Brazil
http://www.imdb.com/title/tt0077269/

Verfilming uit '78 van een van mijn favoriete boeken.
En tja, wat moet ik er van zeggen?
Het lijkt wel een parodie ipv. een serieuze verfilming, en dit ondanks rollen van acteurs van formaat, zoals Gregory Peck en Laurence Olivier.
Camp is de beste en meest positieve manier om deze film samen te vaten, maar ik had hier wel wat meer van verwacht.
Het verhaal blijf ik fascinerend vinden, maar buiten dat zie ik weinig reden deze film aan te raden.

Doe ik dus ook niet.
  woensdag 16 februari 2005 @ 09:40:05 #238
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25109144
Sideways
De eerste helft heeft de film wat moeite om op gang te komen maar dat maakt hij dik goed in de tweede helft. Veel humoristische scenes afgewisseld met emotioneel treffende momenten maken van de personages echte mensen die je meenemen op een interessante zoektocht naar zichzelf. Dat de personages overtuigen komt niet in de laatste plaats door het sterke acteerwerk en het goede script met realistische dialogen. De jazz-score vond ik erg fijn en paste heerlijk bij het enigszins elitaire sfeertje wat de film over zich heeft hangen. ****¼
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:32:26 #239
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25109750
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:06 schreef sampoo het volgende:
Ik zou de spaghetti westerns ook wel eens in het originele Italiaans willen beluisteren. Ik ben van mening dat elke film enigzins lijdt bij nasynchronisatie.
Vind het eigenlijk ook wel z'n charme geven aan de spaghetti western
Vraag me trouwens ook af of de Amerikaanse acteurs wel Italiaans spreken?

Heeft iemand hier de Italiaanse versie wel eens gezien?
  woensdag 16 februari 2005 @ 10:55:29 #240
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25110031
Team America: World Police

Laat ik voorop stellen dat ik het idee om poppen te gebruiken erg leuk vond. Het was echt heel erg mooi uitgewerkt. De poppen maakten het ook allemaal weer extra grappig. (dat loopje ) Ook de wereld zelf was heel goed gemaakt.
Maar daar houden mijn lovende woorden een beetje op. In het begin is het allemaal best grappig, maar na een half uur had ik het wel gehad. Dan begint het gewoon saai te worden. De makers vervallen in herhaling, qua acties en qua grappen. En de boodschap die ze willen overbrengen is op dat moment ook al lang duidelijk. Ook de muziek, hoewel grappig van inhoud was tenenkrommend slecht, terwijl ze bij Southpark toch hebben laten zien dat ze echt wel leuke nummers kunnen maken.
  woensdag 16 februari 2005 @ 11:06:26 #241
40664 Durbin
Who knows..
pi_25110194
The Navigator (1924)
Rollo (Buster Keaton) doet zijn vriendin Betsy een huwelijksaanzoek, maar zij weigert. Hij besluit toch met de boot op huwelijksreis te gaan, maar stapt op de verkeerde boot, welke compleet verlaten is. Wanneer Betsy aan boord gaat op zoek naar haar vader, wordt de boot losgemaakt door spionnen en drijven zij met z'n tweeën de oceaan op. Ik had deze al een tijdje liggen, maar niet gezien totdat Hare een paar keer Buster Keaton noemde. Enigzins nieuwsgierig ben ik hem gister gaan kijken en het viel me absoluut niet tegen. De humor is grotendeels slapstick-achtig, maar eigenljik helemaal niet verouderd en ook nu nog steeds leuk. Vooral de onderwaterscene is geweldig en voor die tijd erg knap gemaakt. Ik hoef nu niet meteen al z'n films te zien, maar nog één of twee zeg ik geen nee tegen.
  woensdag 16 februari 2005 @ 14:22:18 #242
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25113003
Attack Of The 50 Ft. Woman
En toen gingen we weer eens op de B-film toer . Aangezien m`n broertje nogal gek is op dit soort films en deze had liggen, heb ik m ook maar eens gekeken. Het plot is te belachelijk voor woorden . Het duurt veel te lang voordat het echt interessant wordt. Het overgrote deel van de film is meer een sentimentele bedoeling dan dat t echt spannend of interessant. En wanneer t dan eens interessant wordt, is t ook echt cool. Een 20 meter grote Darryl Hannah .
Kortom: leuke film, verstand op nul en kijken maar

IMDB Cijfer: 3,3/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_25113130
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:55 schreef Hare het volgende:

Laat ik voorop stellen dat ik het idee om poppen te gebruiken erg leuk vond. Het was echt heel erg mooi uitgewerkt. De poppen maakten het ook allemaal weer extra grappig. (dat loopje ) Ook de wereld zelf was heel goed gemaakt.
Maar daar houden mijn lovende woorden een beetje op. In het begin is het allemaal best grappig, maar na een half uur had ik het wel gehad. Dan begint het gewoon saai te worden. De makers vervallen in herhaling, qua acties en qua grappen. En de boodschap die ze willen overbrengen is op dat moment ook al lang duidelijk. Ook de muziek, hoewel grappig van inhoud was tenenkrommend slecht, terwijl ze bij Southpark toch hebben laten zien dat ze echt wel leuke nummers kunnen maken.
Ook gezien. Die kotsscene was echt gruwelijk

Gisteren de film Double Take op tv (veronica) gezien. Ik vond hem best leuk, maar op imdb krijgt ie maar een 5
Who knew?
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:47:44 #244
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25113948
vannacht gezien op de BBC:

The Breakfast Club
http://www.imdb.com/title/tt0088847/

Ondanks dat er nogal wat clichés voorbij komen heb ik me bijzonder goed vermaakt met dit 80's highschool jongeren filmpje.

Een stel stereotype jongeren moeten op Zaterdag nablijven op school samen met een leraar die ze als uitschot ziet. Hij geeft ze de opdracht een opstel te maken over wie ze zijn.
De Leraar however verdwijnt na een tijdje een beetje naar de achtergrond zodat de interacties van de jongeren onderling worden bellicht. Gaande weg leer je de kids steeds beter kennen en de redenen waarom ze moeten nablijven .

Zoals ik al zei clichés vliegen je om de oren maar in dit geval weerhoudt het de film er niet van om een boeiend verhaal te vertellen met behoorlijk wat karakterontwikkeling.
Verder Molly Ringwald *yum*
en ook goth chick is *yum*

Meen me te herinneren dat ie zondag aanstaande ook op Veronica komt voor de geinteresseerden
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:20:45 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25114536
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 10:32 schreef Hare het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk ook wel z'n charme geven aan de spaghetti western
Vraag me trouwens ook af of de Amerikaanse acteurs wel Italiaans spreken?

Heeft iemand hier de Italiaanse versie wel eens gezien?
Clint Eastwood spreekt geen Italiaans en dat zal bij de andere Amerikanen ook wel zo zijn. Leone en Eastwood communiceerde tijdens de films dan ook via een stuntman, die Italiaans en Engels kon of via gebarentaal.

Taegukgi hwinalrimyeo (Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ) (2004)

Een Koreaanse film over twee broers uit Zuid-Korea, die moet vechten in de Korea Oorlog. Meer verhaal bevat de film en meer heeft het ook niet nodig. En anders verklap ik te veel. De film laat op een verschrikkelijk realistische manier zien hoe de oorlog aan het front beleefd werd door de soldaten. Voor mij persoonlijk was het feit dat dit een Koreaanse film over de Korea oorlog was een extra stimulans om hem te kijken. Voor die mensen is de Korea oorlog toch iets anders dan voor ons Europeanen. En daarom viel me vooral erg op hoe weinig deze film verschilt met Amerikaanse oorlogfilms. Ik had soms het idee naar een Koreanse versie van Band of Brothers te kijken. Misschien dat hij daar toch beïnvloed is, maar waarschijnlijker is toch dat oorlog toch overal hetzelfde beleefd wordt door de soldaten.

De film is echt verschrikkelijk goed en behoort zeker tot de beste oorlogsfilms die ik ooit gezien heb. Het acteerwerk van de twee hoofrolspelers is fantastisch. De vechtscenés zijn verschrikkelijk realistisch (en zeker niet voor degene zonder sterke maag) en doen daarin niet onder voort de eerste 30 minuten van Saving Private Ryan en Band of Brothers. Ook de niet actie stukken, de drama gedeeltes, zijn allemaal superb. Daarnaast heeft de film nog een geweldige soundtrack.
Kort om een oorlogsfilm die je gezien moet hebben, of je nu van het genre houdt of niet.
cijfer: 9.5

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-02-2005 17:35:21 ]
  woensdag 16 februari 2005 @ 20:02:55 #246
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25116065
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 17:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Clint Eastwood spreekt geen Italiaans en dat zal bij de andere Amerikanen ook wel zo zijn. Leone en Eastwood communiceerde tijdens de films dan ook via een stuntman, die Italiaans en Engels kon of via gebarentaal.

Leuk om te weten. Hoe is dat dan gedaan bij het dubben? Is Eastwood gewoon gedubt om het effect van niet gelijke mondbewegingen constant te houden?
pi_25116350
Before sunset

Vaag einde
Beetje langdradig,maar wel leuk
  woensdag 16 februari 2005 @ 23:01:37 #248
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_25118082
Birth
Aardig concept, aardig muziek. Alleen jammerlijke uitgewerkt, sneue dialogen en ergste is toch wel een snoeilelijke Nicole.

5.7 / imdb 6.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 16 februari 2005 @ 23:08:34 #249
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25118210
en net:

Dead Ringers
http://www.imdb.com/title/tt0094964/

2de x Maccabere filmpje. Jeremy Irons is griezelig overtuigend in zijn dubbel rol als Beverlee en Elliott Mantle.
De broers die gynocoloog zijn en letterlijk alles met elkaar delen en uiteindelijk beiden gek worden.

Niet een echt snelle film volgens doorsnee hollywood begrippen maar dat kan ik alleen maar prijzen. Cronenberg neemt de tijd om details te laten zien en uiteindelijk werkt dat in het voordeel van dit best wel griezelige filmpje.

Nou zullen fans van Cronenberg hem ongetwijfeld kennen maar newbies in het werk van Cronenberg: ga en voor zitten en laat rustig de scenes, dialogen en details op je inwerken. Hij is het waard.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 16 februari 2005 @ 23:27:51 #250
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25118551
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)

Zeer mooie coming of age/road/adventure movie. Het begint gewoon al met het ontzettend mooie Zuid-Amerika waar ze doorheen trekken. Wat een beelden! En op een 'echte' manier gefilmd, dus gewoon zoals je het zelf zou zien als je erdoorheen zou trekken. Vond dat echt geweldig. De natuur is een prachtig iets en jammer genoeg hebben we dat niet hier.
Verder laat de film vooral de ontwikkeling van Che zien. Waarom hij bepaalde denkwijzen heeft gekregen. Dit werd vooral duidelijk in het tweede deel van de film en werd nog eens extra belicht in het leprakamp waar hij terechtkomt. Dat is echt een ontroerend stukje film.
Ook de vriendschap tussen de twee hoofdpersonen komt goed uit de verf. De muziek is verder prachtig. Ik vind de Zuid-Amerikaanse muziek sowieso al mooi, en dat is hier dus ook het geval.
pi_25119241
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 23:27 schreef Hare het volgende:
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)

Zeer mooie coming of age/road/adventure movie. Het begint gewoon al met het ontzettend mooie Zuid-Amerika waar ze doorheen trekken. Wat een beelden! En op een 'echte' manier gefilmd, dus gewoon zoals je het zelf zou zien als je erdoorheen zou trekken. Vond dat echt geweldig. De natuur is een prachtig iets en jammer genoeg hebben we dat niet hier.
Verder laat de film vooral de ontwikkeling van Che zien. Waarom hij bepaalde denkwijzen heeft gekregen. Dit werd vooral duidelijk in het tweede deel van de film en werd nog eens extra belicht in het leprakamp waar hij terechtkomt. Dat is echt een ontroerend stukje film.
Ook de vriendschap tussen de twee hoofdpersonen komt goed uit de verf. De muziek is verder prachtig. Ik vind de Zuid-Amerikaanse muziek sowieso al mooi, en dat is hier dus ook het geval.
Toevallig heb ik deze vanavond ook gezien en in eerste instantie ben ik het met je eens. De beelden zijn prachtig en de film geeft een goed on-the-road-gevoel. Een jaar of 3 geleden heb ik een aantal boeken over het leven van Che gelezen, waardoor ik wel wist wat hij tijdens deze reis heeft mee- en doorgemaakt en dat deze reis een groot keerpunt in zijn leven was. En juist dat werd naar mijn mening af en toe té overduidelijk benadrukt. Halverwege de film zijn er bijvoorbeeld een aantal 'fotografische' scenes die in zwart/wit zijn geschoten, alsof men wil zeggen "Kijk, dit was ook een stukje van het keerpunt in Che's leven". Overigens vind ik het wel weer stijvol dat men zich puur alleen op de reis heeft gericht en dat Che's leven na de doorreis alleen in de aftiteling wordt toegelicht. Dat is ook niet samen te vatten in een paar uurtjes. Ondanks het eerdere minpunt blijft het wel een mooie film hoor.
pi_25120737
Man On Fire

Actiefilm met Denzel over een wraakactie/kidnapping. Echt, het hele verhaal is goed in elkaar gezet, en zeker de beelden, van deze film zijn super. Weer een super top film van Denzel.
O+ BlaBlub O+
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:31:28 #253
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25120888
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:04 schreef Durbin het volgende:
En juist dat werd naar mijn mening af en toe té overduidelijk benadrukt. Halverwege de film zijn er bijvoorbeeld een aantal 'fotografische' scenes die in zwart/wit zijn geschoten, alsof men wil zeggen "Kijk, dit was ook een stukje van het keerpunt in Che's leven".
Dat ben ik wel met je eens. Die foto's voegden naar mijn idee echt helemaal niks toe aan de film, alleen misschien voor mensen die niet snel van begrip zijn

Wel toevallig idd dat je ook vanavond deze film hebt gezien. Ook een rip? Of draait ie al in Nl?
  donderdag 17 februari 2005 @ 08:59:38 #254
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25122368
First Daughter
Gisteravond deze film gezien. Ik had hem enkel gedownload omdat Katie Holmes erin speelt en ik vind het altijd erg aangenaam om naar haar te kijken.
Toen ik de trailer zag was het al duidelijk dat de film nogal een clichematig formulefilmpje zou worden maar dat boeit me meestal niet zo. Als ik me maar hangend op de bank na een dag werken kan vermaken.
Film vertelt over Samantha die de dochter van de president is. Ze is heel beschermd en met flink wat luxe opgevoed. Er lopen ook altijd 2 brede mannen achter aan voor security. Toch wil ze als ze wat ouder wordt eigenlijk een gewoon leventje leiden dus ze besluit om zo ver mogelijk van Washington weg te gaan en te studeren. Iedereen herkent haar echter natuurlijk dus ze kan niet echt verwachten dat iemand normaal met haar omgaat en zeker ook door de security om haar heen. Maar dan komt ze uiteraard een jongen tegen die haar gewoon behandeld en ze wordt verliefd.
Allemaal best standaard dus maarja, ik ging voor Katie Holmes en dat kreeg ik! Mooie jurken, lieve glimlachjes met die mooie wangetjes zucht...
Ik vond het wel een vermakelijke film en er zat zelfs een ontwikkeling in die ik niet aan zag komen. Viel weer mee Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:08:23 #255
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25122444
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:31 schreef Hare het volgende:
Wel toevallig idd dat je ook vanavond deze film hebt gezien. Ook een rip? Of draait ie al in Nl?
Die draait overal al 3 maanden, ik denk zelfs dat hij in de meeste bioscopen al terug verdwenen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:44:37 #256
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25122833
Foreign Correspondent

Ik denk misschien wel de matigste Hitchcock die ik heb gezien. Het begint al met de vreselijk vreemde, kinderlijke humor die in de film zit. To-taal niet leuk en maakt de hele film ongeloofwaardig. Dan is er de Buitenlandse taal die gesproken wordt. Begint met die Let, die een spraak heeft die ik echt nergens kan plaatsen om vervolgens een Nederlands tentoon te stellen wat dus echt geen Nederlands is. Daar had dus echt wel meer aandacht aan kunnen worden besteed. En dan is er nog de liefdesstory tussen de twee hoofdpersonen. Na nog geen 10 filmminuten van elkaar te kennen vragen ze elkaar ten huwelijk . Is gewoon niet normaal.
Deze zaken zorgen ervoor dat ik totaal niet lekker naar de film kon kijken, ik vond er zoveel onzin in zitten, dat ik het verhaal er ook niet meer toe vond doen.
  donderdag 17 februari 2005 @ 11:21:40 #257
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25124405
Ray (Taylor Hackford, 2004)
Jamie Foxx is erg overtuigend als Ray Charles en verdient alle lof die hem toekomt. Verder is het een degelijke biopic, die niet altijd even lekker loopt. Met twee-en-een-half uur is hij wellicht ook wat aan de te lange kant. Die lengte wordt helaas niet benut om in het karakter van Ray Charles te kruipen, maar blijft te veel op de veilig oppervlakte. ***½

Les Choristes (Christophe Barratier, 2004)
Zeer aardige Franse feelgood-film die braaf de voorbetreden paden van het genre volgt. Weinig verrassingen dus maar wel goed uitgevoerd, zodat het een leuke film is om naar te kijken en te luisteren. De muziek is namelijk ook goed uitgevoerd. ***½
pi_25127444
Good Bye Lenin!
Leuke film. . Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Hij wordt namelijk gebracht als komedie, maar verder dan een enkele glimlach kwam ik niet. Als drama vond ik 'm wel goed gelukt. Als familiedrama, want dat is het voor mij.

La Meglio Gioventù.
Vorige week heb ik deel 1 gezien, gisteravond/nacht deel 2. Wie had ooit kunnen denken dat 6 uur zo snel voorbij konden vliegen? Het is een Italiaanse film die de geschiedenis van een familie vertelt en waarbij allerlei belangrijke gebeurtenissen in de recente Italiaanse geschiedenis in terug te vinden zijn. Nou ben ik persoonlijk niet echt bekend met die geschiedenis (wist ik veel dat er ooit in Italië een Rode Garde heeft bestaan), maar dat maakte niets uit. Tijdens de film kwam je het allemaal te weten. De film is echt meeslepend, heel erg goed geacteerd en gewoon heel erg mooi. 6 uur lijkt een hele zit, maar zoals ik al zei: die tijd vliegt echt voorbij. Het verhaal verveelt geen seconde. En Italië is echt een ontzettend mooi land. Ik wil later wel een huisje op Sicilië ofzo.
Niets meer dan lof.
  donderdag 17 februari 2005 @ 15:11:21 #259
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25128334
Sky High (2003/II)
De derde film van Ryuhei Kitamura die ik heb gezien (de andere waren Azumi en Versus) en ik moet zeggen dat de man een stijgende lijn in zijn werk heeft zitten. Moest Versus het vooral hebben van zombie-in-elkaar-hakken acties, bij deze film heeft hij de moeite genomen om er een interessant, boeiend en orgineel verhaal aan vast te knopen. En zijn karakters meer uit te diepen en zich laten ontwikkelen.
Verder is het duidelijk dat Kitamura veel in zijn mars heeft, de film zit weer vol met mooie en orginele effecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het enige wat ik op de film heb aan te merken, is dat sommige van de actrices meer op hun lekkerheid gecast lijken te zijn dan of ze een zwaard kunnen vasthouden.
cijfer: 7-
pi_25130649
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sky High (2003/II)

Verder is het duidelijk dat Kitamura veel in zijn mars heeft, de film zit weer vol met mooie en orginele effecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het enige wat ik op de film heb aan te merken, is dat sommige van de actrices meer op hun lekkerheid gecast lijken te zijn dan of ze een zwaard kunnen vasthouden.
cijfer: 7-
Azumi is ook behoorlijk

Ik vond Versus en Azumi trouwens allebei erg goed, dus deze ga ik ook zeker weer kijken. Het imdb cijfer is niet heel hoog zie ik, maar dat zegt bij dit soort films lang niet alles.
Ik ben ook erg benieuwd naar zijn Duel project film, Aragami. Hoewel ik 2LDK uit datzelfde project ook nog moet zien.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25131652
Count Yorga, Vampire (1970)

Geinig vampierfilmpje waar de vampier wel een beetje van vrouwenvlees gediend is. Vrij standaardverhaal met toch wat twists en leuk gefilmd. Vond vooral de in regelmaat gestotter van de camera een "eerie" effect aan het alles geven in bepaalde scenes.

de pimp

de vrouwtjes

Al met al is Count Yorga vermakelijk.

imdb cijfer 5,4
sampoo cijfer 7,0
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2005 @ 20:59:53 #262
862 Arcee
Look closer
pi_25132630
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 21:03 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Before sunset

Vaag einde
Beetje langdradig,maar wel leuk
Langdradig... de film duurt maar 80 minuten.

* Arcee vond 'm super.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25134235
Nothing

Deze film is echt ontzettend leuk. De film gaat over twee neuroten. De ene persoon leidt aan pleinvrees en de andere is een nogal kleinzielige zeikerd die constant in een slachtofferol zit en zijn frustraties nogal slecht kan beheersen. Ze wonen samen in een huis en alles gaat z'n gangetje tot op een dag echt alles helemaal verkeerd loopt. Ik zal er verder niets over vertellen, maar ik vond het heel grappig.
Ze besluiten dat ze de wereld zoveel haten dat hij moet verdwijnen. En dat gebeurt. De rest van de film bestaat dus nog maar uit 2 karakters (en een schildpadje ) die in een huis zitten en worden omgeven door een groot wit landschap. Het is natuurlijk best moeilijk om zo'n film spannend te houden, maar daarin is de regiseur (bekend van Cube) mijn inziens goed geslaagd. Er zitten hele leuke dialogen en grappen in. Het samenspel deed me soms een beetje denken aan de hoofdrolspelers uit Bottom, hoewel het wat minder grof en fysiek is.
Een hele grappige en leuke film en een aanrader als je van wat raardere films houdt.
8

donderdag 17 februari 2005 @ 23:46:05 #264
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25136235
Oldboy

Erg heftig! Vreselijk goed! Choi zet een zeer intens karakter neer waardoor je de hele situatie geloof en meebeleeft. Het was de tweede keer dat ik de film zag en dus wist ik al wat er allemaal ging komen. Maar het blijft gewoon een zeer heftig einde, dat me wel erg doet denken aan Se7en. Een prachtige opbouw, maar waarnaartoe weet je niet, om op het einde dan met de neus op de feiten te worden gedrukt. Het camerawerk en de art-direction zijn erg sterk, en erg fris en nieuw op sommige momenten. Ook vond ik het title-design opvallend goed. Ook de muziek is erg mooi.
De vorige keer zag ik het niet zo, maar deze film zal de volgende keer echt een stuk hoger in mijn top 100 lijstje staan. Geweldig
  vrijdag 18 februari 2005 @ 07:15:31 #265
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25139715
The Cameraman

Keaton's eerste dependent feauture en ook zijn eerste film waar hij met een script diende te werken. Ik kan het nooit met 100% zekerheid zeggen natuurlijk, maar volgens mij heeft hij hierdoor veel van z'n creativiteit verloren. Deze film kan er echt maar net meedoor, aangezien de humor allemaal zeer makkelijk en flauw is. Ook is het veel te lang uitgesponnen (het badhokje bv).
Het zwembad was op zich nog wel leuk, maar voor de rest...ik hou het lekker bij z'n independents!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:52:41 #266
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25140658
The SpongeBob Squarepants Movie (Stephen Hillenberg, 2004)
Hilarische film gebaseerd op de populaire serie. Normaal ben ik niet zo kapot van liedjes in films, maar hier levert het erg leuke momenten op. Ik heb meerdere keren dubbel gelegen om de naïeve personages met hun debiele uitspattingen. Gelukkig heeft de film niet de gehele lengte het tempo van de tv-serie, dat zou niet om uit te houden zijn geweest. ***½

The Phantom of the Opera (Joel Schumacher, 2004)
De aankleding en het camerawerk maken de film een lust voor het oog. Verder is aardige adaptatie van Andrew Lloyd Webber's musical. De film is wat te lang en sommige nummers te langdradig. Emmy Rossum zet een charmante hoofdrol neer en blijkt zeer behoorlijk te kunnen zingen. Niet alle stemmen vond ik even sterk. ***

Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) (Hayao Miyazaki, 1989)
Mooi getekende anime-film van Hayao Miyazaki die naar mijn mening te zoet is. Gelukkig is het hoofdpersonage niet zo irritant cute als die uit My Neighbor Totoro, maar het is allemaal te gewoontjes om te overtuigen. Kiki is niet het personage wat me mee kon slepen in het eenvoudig verhaal en daardoor blijft het emotionele effect achterwege. ***
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:16:13 #267
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25143927
Mar Ardentro
Ramon Sampedro (Javier Bardem) vecht al bijna 30 jaar voor een waardige dood. Nadat ie een ongeluk heeft gehad met duiken is ie verlamd en kan alleen nog maar z`n hoofd bewegen. Dat vindt ie geen waardig leven en wil dus het liefste sterven, maar volgens de Spaanse wet mag je geen euthenasie plegen...
Hele, hele mooie film is dit. Het gegeven alleen al is erg interessant en pakt je gelijk. Je leeft echt met de hoofdpersoon en z`n familie mee. Alles is heel mooi uitgewerkt, er zitten een aantal zeer mooie scenes in waarin alles klopt: de muziek, de montage en de bijbehorende beelden.
Het acteerwerk van met name Javier Bardem is erg sterk en zeer overtuigend. Regisseur Alejandro Amenábar is t dus gelukt om je echt te laten mee leven met de personages. Op sommige momenten is de film heel emotioneel en schiet je echt vol .
Heel mooi, niet veel mis mee en dus zeker een aanrader. Dit is nu al 1 van de beste films van t jaar.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,7/10

Donnie Brasco
Hele goede mafia film over Joe Pistone (Johnny Depp) die undercover gaat bij de mafia en daar steeds hoger in de hirarchie komt.
Zeer goede film die n rauw beeld geeft van hoe t er aan toe gaat bij de mafia. De regie is erg goed, het acteerwerk zeer sterk. Johnny Depp en met name Al Pacino zijn geweldig en worden bijgestaan door goede bijrollen oa. Michael Madsen.
Het einde is erg mooi, alleen had de allerlaatste scene niet gehoeven.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Sky Captain And The World Of Tomorrow
1 van de eerste films die in z`n geheel tegen een blue-screen is opgenomen. De effecten die er vervolgens in werden gezet zien er IMHO erg goed uit en geven de film een goede sfeer. Dit komt mede door het gebruik van de gekozen kleuren, die een authentieke jaren `30 sfeer geven.
Het verhaaltje is niet echt bijzonder en het acteerwerk laat redelijk te wensen over maar dat wordt dus gecompenseerd door de uitstraling van de film.
Erg leuk

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,2/10

Van de makers van South Park komt deze Thunderbird achtige film. Het gaat echt in tegen alles waar de Amerikaanse regering mee bezig is op dit moment in de wereld. Uiteraard wordt het geheel nogal aangedikt, wat een groot aantal zeer grove maar wel uiterst grappige scenes tot gevolg heeft. Het ziet er best cool uit, de humor is dus erg plat maar zeer leuk.
Als je van de South Park humor houdt, zul je dit ook zeker te pruimen vinden , ik heb me in ieder geval zeer vermaakt met deze film

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_25148298
Raise your voice

Mooie film
pi_25149200
Shichinin no samurai

Ook deze derde keer vond ik m weer fantastisch. Ik heb nog geen andere film gezien die 3½ uur duurt, maar zo snel voorbijvliegt.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:16:44 #270
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25149384
Inhaalpost:

The Dreamers: zeker in de eerste acte zitten er erg veel toffe dingen, de regie is erg okay en de acteurs doen het ook niet onverdienstelijk. Jammer alleen dat de personages me zo weinig deden. Ik vond ze tamelijk vervelend en bovendien enigszins artificieel. Misschien ligt het gewoon aan mij en mijn bekrompen geest, maar daardoor kwam ik niet echt in de film. De voice-over had er ook wel uitgemogen trouwens. 7.
Wilde Mossels: fijn filmpje met een fijne soundtrack (al zag ik de connectie tussen bepaalde nummers en de film niet helemaal). Fijn geacteerd, fijn geschoten, fijn verteld, jammer alleen dat het einde zo verschrikkelijk stom was. Ach ja. 7,5.
The Breakfast Club: de tieners zijn in deze film dan wel cliché's, ze zijn in ieder geval goed uitgewerkte cliché's. Dat kan van de volwassen personages dan helaas niet worden gezegd, waardoor er ook weer een wat vervelend goed/slecht plotje uitkomt. Maar gelukkig is dat niet de hoofdmoot van de film. Dat zijn de leuke gesprekken, de soundtrack en de fijne sfeer, en die maken dit tot een uiterst smakelijk hapje. 8.
The Last Waltz: het is duidelijk waarom deze film de grootste inspiratiebron is van This is Spinal Tap; de gesprekjes die Scorsese met de muzikanten voert gaan werkelijk helemaal nergens over. Dat maakt gelukkig ook geen flikker uit, want het gaat hier gewoon om het optreden, en het is tof om Ringo Starr, Neil Young, Bob Dylan en weet ik veel wie allemaal nog meer dat samen te zien doen. 7,5.

Ben ik trouwens in de overgang ofzo? Ik heb deze maand nog geen enkele film hoger dan een 8+ gegeven. Straks verander ik nog in een tweede kamagurka. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_25150096
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:16 schreef Sai het volgende:

Ben ik trouwens in de overgang ofzo? Ik heb deze maand nog geen enkele film hoger dan een 8+ gegeven. Straks verander ik nog in een tweede kamagurka. .
Nee gelukkig niet zeg! Eentje daarvan is wel genoeg, en trouwens jij vind FIGHT CLUB toch wel goed hoop ik?

Anders ben je idd in de overgang

vrijdag 18 februari 2005 @ 23:41:34 #272
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25153958
Destry Rides Again

Ontzettend leuke western. Uit 1939, maar dat zie je echt helemaal nergens vanaf. Het is erg vlot gefilmd, met veel drukke, snelle scenes. Het begin is helemaal fantastisch met leuke nummers en een catfight tussen Dietrich en een andere dame waar ze echt goed tekeer gaan. En het gunt je zelfs een blik op de knickers van Dietrich. Gebeurt toch niet echt vaak in die tijd
Verder is het verhaal ook gewoon helemaal goed uitgewerkt, speelt Stewart weer leuk als altijd, Dietrich is erg mooi en speelt ook goed, de humor is leuk en ook wordt de spanning goed opgebouwd naar het einde. Ook de muziek van de film is goed, met allemaal speciale nummers voor deze film geschreven. En gezongen door Marlene
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:19:15 #273
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25154737
Angelique

Via via heb ik eindelijk Angelique op dvd weten te bemachtigen. Dat is echt jeugdsentiment ten top. Wat was ik vroeger verliefd op de hoofdrolspeelster. Er zijn meer mensen behoorlijk gek van deze filmserie heb ik gemerkt. Ik ken bv al twee mannen die hun dochter Angelique hebben genoemd vanwege de serie.
Michele Mercier (ik zag dat ze tegenwoordig weer in een nieuwe serie speelt) speelt de rol van Angelique. Deze eerste film en de vier die volgden tonen wat mij betreft de love-story van de eeuw!

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:24:56 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25154885
Joffrey
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:50:07 #275
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25156383
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:24 schreef Copycat het volgende:
Joffrey
Ik heb net de eerste Angelique film met de kids gekeken (10 en 12 jaar). Ik ben benieuwd of de films nog net zo'n impact op hun hebben als het destijds op mij had. Over een paardagen heb ik daar het antwoord op
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_25158018
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:21 schreef neggix het volgende:
Man On Fire

Actiefilm met Denzel over een wraakactie/kidnapping. Echt, het hele verhaal is goed in elkaar gezet, en zeker de beelden, van deze film zijn super. Weer een super top film van Denzel.
Ja vond het jammer dat de film was afgelopen. Goed verhaal.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:35:54 #277
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25158386
Hobson's Choice (David Lean, 1954)
Leuke comedy van David Lean. De film is een stuk kleinschaliger dan de film waar hij het meest bekend om is, maar ook met minder rijke decors en epische verhaallijnen kan David Lean goed uit de voeten. Charles Laughton bewijst andermaal een heerlijke acteur te zijn met z'n karakterestieke uitstraling en voed de film met de nodige humor. Het verhaaltje is erg onderhoudend. ***½

Sommarlek (Summer Interlude) (Ingmar Bergman, 1951)
Sommarlek is Jean-Luc Godard's favoriete film van Ingmar Bergman. Het is dan wellicht ook niet verwonderlijk dat ik tijdens het kijken van de film op sommige momenten aan de frivoliteit van Anna Karina in diens films moest denken. Dit speelse zien we in het latere werk van Ingmar Bergman niet vaak terug. Volgens velen was dit de eerste film van hem waarin de stem van een groot artiest te horen was en dit wordt dan ook gezien als de film waarin Bergman zijn stijl gevonden heeft. Veel thema's die later ook belangrijke rol gaan spelen in zijn oeuvre zijn hier dan ook aanwezig; zelfreflectie, liefde en ook de geloofskwestie speelt even een rol. Het wordt allemaal nog niet zo sterk uitgewerkt als hij in latere films zou doen, maar de film is zeker de moeite waard. ****

Sympathy for the Devil (Jean-Luc Godard, 1968)
Godard, zelf ook een rebel, onderzoekt verschillende tegenculturen uit de jaren '60. De meeste aandacht gaat uit naar de Black Panthers beweging, maar ook de vrouwenbewegingen, technocratie en rol van de media komen aan bod. Godard maakt hier bijzondere scenes van die niet veel met elkaar te maken hebben, maar stuk voor stuk memorabel zijn. Daartussen zitten de scenes van de Rolling Stones waarin langzaam het nummer Sympathy for the Devil vorm krijgt. Niet alles is even goed te volgen, ofwel dat er door elkaar gepraat wordt, ofwel door de vele termen die je om de oren vliegen. ***½
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:36:13 #278
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_25163237
Ik heb als laatste Collateral gezien op DVD (met Tom Cruise) en 50 First Dates (met Drew Barrymore). Die eerste was cool, maar die laatste begint op een gegeven moment toch wel te irriteren (kan ze zich wéér niks herinneren..*zucht*)
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:53:07 #279
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25163471
Gisteren:

Blade en Blade II
Blade (Wesley Snipes) gaat als vampier jager de strijd aan met de vampier en al hun soort genoten. Dat gaat uiteraard gepaard met de nodige actie...
Had nog geen van beide films gezien, dus dat werd eens tijd . Over de eerste film: het verhaal begint heel rommelig naar mijn mening. Pas na ongeveer 45 minuten tot een uur kom er wat duidelijkheid in. Het acteerwerk is ok, op de slechterik na. Die gast kan echt niet acteren .De soundtrack cool. Maar het echte goede in deze film zijn de effecten. Die zien er goed uit, wellicht soms iets te gelikt maar wel mooi.
Over de tweede film: het verhaal hier is in mijn ogen gelijk al wat duidelijker in t begin dan bij de eerste film. Het begint redelijk rustig maar gaat daarna weer lekker los. Verder is t ongeveer hetzelfde verhaal als bij het eerste deel: geinig acteerwerk, coole soundtrack en mooie (alhoewel minder als bij de eerste) effecten. Leuke plottwist tegen t einde.
Wat me trouwens wel opviel was hoeveel die Reapers (en dan vooral de oude) leken op Abe Sapien uit Hellboy . Duidelijk te zien dat Del Toro hier z`n hand in heeft gehad.
Kortom: vond de tweede beter als de eerste

Blade:
IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

Blade II:
IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_25164186
Vanmiddag eens even gaan zitten voor The Good, The Bad and The Ugly, die duurde immers bijna 3 uur .

De film was prachtig, maar wat ik wel jammer vond waren de 3 à 4 extra scenes, die met de "oude" stemmen gedubbed zijn. Je hoorde dus echt een verschil in stemgeluid bij die extra scenes (English Digitally remasterd DVD).
pi_25164659
Hide And Seek
Verhaal over een meisje die haar moeder dood in een bad heeft zien liggen na zelfmoord, en daardoor creert ze zelf een denkbeeldig iemand, Charlie. Enge film, vooral omdat je niet weet wat of wie het is. Eind is iets te donker, wat een beetje jammer is, maar verder zeker wel een redelijke film

Snowfever

Costa is de sneeuw. Wel grappig verhaal en sommige grappies zijn wel oke, maar verder is het helemaal nix

Hitch
Will Smith is een of andere koppelaar die onzekere mannen verteld hoe ze hun eerste dates moeten aanpakken. Uiteindelijk beetje standaard verhaal, soms leuke humor, maar vaak ook hele matige. Niet echt een film waar je graag naar toe wilt.
O+ BlaBlub O+
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:05:06 #282
52357 Lambiekje
pi_25164756
Saw (2004)
Zo wat een geweldig horror-film. Erg spannend opgezet. 2 Gasten worden wakker in een vieze kamer vast geketend aan de muur. Tussen hun in een lijk. Beide geen idee hoe ze daar komen.
Langzamerhand word er steeds meer duidelijk. Vrij zieke spelletjes haalt de mystery-guy uit met z'n slachtoffers. Voor een gore-film heeft het een gigantisch hoogcijfer.
Vind deze film een kruising van Cube en Se7en. Goed uitgewerkt.

8.2 / Imdb 7.5

Calendar Girls (2003)
Lekker comedy van een stel vrouwen van rond de 50 die een naakt-kalender maken voor charity.
Het is gebaseerd op een waar verhaal. De extra's van de film laat de echte Girls aan het woord.
Het is een degelijk opgezette engelse film. Vind dat engelse films is uitstralen als Full Monty en Billy Elliot.

Blijkt dat ik er als klein kind ben geweest in het plaatsje Skipton.

7.2 / Imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_25170637

Het engste is nog aan dit meesterwerk dat mijn vrouw hem ook goed vind

zaterdag 19 februari 2005 @ 23:45:47 #284
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25170847
Баллада о солдате (Ballada o soldate)

Dat ik deze film nu alweer heb gekeken na hem een maandje geleden voor het eerst te hebben gezien zegt al wel genoeg denk ik.
Super!
  zondag 20 februari 2005 @ 00:19:03 #285
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25171611
Amadues (1984)
Vandaag dan eindelijk voor het eerst gezien, jammer genoeg was het echte een kleine telleurstelling voor mij. Het is nog steeds een goede film, zo is het acteerwerk van de twee hoofrolspelers . Maar ik vond dat de film een erg irritant quasi-kunstzinnig sfeertje over zich heen heeft hangen. Ook het verhaal stelt niet veel voor en dat had beter en dieper uitgewerkt kunnen worden. De film leunt te veel op enkele goede scenes, de muziek en de mythe van de figuur Mozart zelf.
cijfer: 7.5
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 februari 2005 @ 00:44:54 #286
862 Arcee
Look closer
pi_25172287
quote:
Op zondag 20 februari 2005 00:19 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Amadues (1984)
Vandaag dan eindelijk voor het eerst gezien, jammer genoeg was het echte een kleine telleurstelling voor mij. Het is nog steeds een goede film, zo is het acteerwerk van de twee hoofrolspelers . Maar ik vond dat de film een erg irritant quasi-kunstzinnig sfeertje over zich heen heeft hangen. Ook het verhaal stelt niet veel voor en dat had beter en dieper uitgewerkt kunnen worden. De film leunt te veel op enkele goede scenes, de muziek en de mythe van de figuur Mozart zelf.
cijfer: 7.5
Film bevat wel een erg gave muzikale scène. Namelijk wanneer Amadeus een stuk dat door Antonio Salieri gecomponeerd is spelenderwijs opleukt tot iets veel fraaiers. Heb ik vaak weer bekeken, die ene scène.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 20 februari 2005 @ 00:52:09 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25172504
quote:
Op zondag 20 februari 2005 00:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Film bevat wel een erg gave muzikale scène. Namelijk wanneer Amadeus een stuk dat door Antonio Salieri gecomponeerd is spelenderwijs opleukt tot iets veel fraaiers. Heb ik vaak weer bekeken, die ene scène.
Dat was één van de betere scenes ja. Net zoals die waar Mozart Sallieri zijn requiem dicteert.
pi_25172701
APOLLO 13
Blijft een goeie film

WHITE FANG
Over een jonge die naar Alaska gaat om goud te zoeken.
Daar leert hij een wolf kennen. Lekker zoetsappig, maar heeft mijn interesse on°mdat we zelf husky´s heeben. Deze honden staan dicht bij de wolf en in veel films worden er husky´s gebruikt om als wolf te spelen.
  zondag 20 februari 2005 @ 01:41:39 #289
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25173537
Wish Upon a Star: zuigende, niet leuke en compleet inwisselbare tiener-wenst-iemand-anders-te-zijn-en-de-wens-komt-uit-waarna-men-waardevolle-lessen-leert-film. Het acteerwerk is kut, de dialogen zijn kut, de grappen zijn kut en iets voor het einde is er een plottwist die al het voorgaande drama (wat overigens nooit werkt, dus echt veel maakt het niet uit) ontkent. De gemiddelde Olsen-twins film is een wondertje van scenarisch vernuft in vergelijking met dit prul. 2,5.
Sweet Sixteen: ja, ik had dus een ontzettend diepzinnige recensie geschreven over hoe deze film zo goed voortbouwt op My Beautiful Laundrette en The Van, maar toen kwam ik erachter dat Ken Loach en Stephen Frears niet dezelfde persoon zijn. Klootzakken. In ieder geval is dit een uiterst okay drama. Het is allemaal wel enigszins voorspelbaar doordat we de uitgangspunten van films met zo'n thema en zo'n regisseur wel kennen, maar de rauwe stijl, het briljante acteerwerk en het goed geschreven script maken dit een erg indrukwekkende en effectieve film. Uiterst okay dus, al zouden Stephen Frears, Mike Leigh en Ken Loach een afspraakje moeten maken waarin bepaald wordt dat er vanaf nu nog maar één regisseur arbeidersdrama's maakt over mensen met rare accenten. Alvast bedankt. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 20 februari 2005 @ 13:00:57 #290
13148 Shogo
Psycho...
pi_25177233
Licence to Kill
Timothy Dalton zet hier een stukken hardere, serieuzere en realistischere Bond neer dan zijn voorganger Roger Moore. Wil niet zeggen dat ik verder Roger Moore een slechte Bond vind hoor.
In deze film verliest Bond zijn 'Licence to Kill' en gaat op een wraaktocht om een drugsbaron genaamd Sanchez (Robert Davi) te pakken te krijgen, die een vriend van Bond en zijn vrouw heeft vermoord. Ik vindt dit een erg goeie Bondfilm, het is niet bepaald kiddieactie te noemen in deze film, maar gewoon wat harder en gedurfder, maar toch weet het een Bondfilm te blijven (wat positief is!).

The Game
Deze heb ik al meer dan een jaar op DVD liggen maar nooit gekeken omdat ik het vergat of toch niet zo`n zin had. Was ook een blinde aanschaf en kan niet anders zeggen dan een goede aanschaf! Wat een goede film zeg! Een rijke zakenman (micheal douglas) krijgt voor zijn verjaardag van zijn broer (sean penn) een waardebon cadeau voor een 'game' waar die zich kan laten inschrijven bij een bedrijf zodat zijn leven wat spannender wordt. Nou dat doet hij dus en even daarna in de film begint het al. Superspannend vooral voor de eerste keer, je weet niet wie je moet vertrouwen en het einde is er eentje ala Se7en (maar met een leuke twist ). Deze moet je gezien hebben en nu maar hopen dat ze hier gauw een mooie Special Edition DVD van uitbrengen, zoals Fight Club en Se7en.

[ Bericht 41% gewijzigd door Shogo op 20-02-2005 13:06:11 ]
  zondag 20 februari 2005 @ 15:14:26 #291
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25179407
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:45:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 20 februari 2005 @ 15:40:58 #292
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25179845
Monsieur Verdoux

Echt geen leuke film. En de film wordt ook nog eens nergens goed.
Ik vind Chaplin echt geen leuke rol neerzetten, te stylish, te nep is ie hier gewoon. Het verhaal draalt ook maar door, zonder ooit eens interessant te worden. Verder probeert Chaplin te veel een bepaalde gedachte over te brengen met deze film, wat op het eind helemaal tot uiting komt. Daarnaast was de dame die zijn vrouw speelde waarmee hij op een vistochtje ging echt niet uit te staan. Nee, slechte casting keuzes, een weinig interessant en slecht uitgewerkt verhaal maken dit tot de slechtste Chaplin die ik ken.
  zondag 20 februari 2005 @ 15:54:12 #293
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25180059
Cut

Een van de drie verhalen uit 'Three Extremes'. Ik heb alleen dit verhaal maar gezien, dus over de rest kan ik niets zeggen.
Dit deel (50 minuten) is geregiseerd door de regiseur van Oldboy en het gaat over een horror-regiseur die zelf in een lugubere situatie belandt. Hij moet een psychopaat ervan overtuigen dat hij (de regiseur) niet alles mee heeft én ook nog eens een goed mens is, anders zal zijn vrouw sterven.
De film heeft wel wat aardige momenten en is mooi gefilmd, maar het einde is slap. Het leek erop of er geen beter eind gevonden kon worden en er toch iets van een twist in moest. Dit haalt de film toch wel erg naar beneden. Jammer.
Een mager zesje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wepeel2 op 20-02-2005 16:01:47 ]
pi_25180286
Vet hard

Wow Ondanks dat ie soms iets te overdreven was,toch wel hilarisch
pi_25180807
Walking Tall
Met The Rock en Johnny Knoxville/
Goede actiefilm met gewoon realistische vechtscenes.

Shark Tale
Humoristische animatiefilm. Leuk dat het vissen kenmerken hebben van de acteurs. Je kan goed herkennen dat Will Smith de hoofdrol speelt.
  zondag 20 februari 2005 @ 16:48:27 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25180928
Net Tod Browning's Freaks gezien uit 1932.
Een vreemde, maar intrigerende film over een circus bevolkt met freaks . Siames tweelingen, mensen met enkel een romp of bovenlijf, midgets, pinheads, een shemale... Maar de grootste freaks zijn de normalen is een beetje de boodschap.

Vond 'm interessant genoeg voor **** sterren.

Een deel van de cast:
  zondag 20 februari 2005 @ 17:17:48 #297
52357 Lambiekje
pi_25181330
Misery (1990)
Wat kan Stephen King toch geweldige verhalen schrijven. En dit is ook een van de betere verfilmingen van Stephen King. Erg goed geslaagd naar mijn idee.

Zo wat is dat wijf ziek in het hoofd zeg. Ondanks dat de film bijna geheel op een locatie afspeeld is het erg spannend.

8.0 / imdb 7.5

Salem's Lot
Ook dit is een best aardige King verfilming. Het is dan wel een complete miniserie film van 183 min.
Schrijver komt terug naar zijn geboorte dorp ..en dan beginnen er geheimzinnige dingen. Het is wel lekker een 70s feeling.

6.3 / imdb 6.5
pi_25181367
Mindhunters .. Erg goede film. Aanrader
  zondag 20 februari 2005 @ 17:22:06 #299
52357 Lambiekje
pi_25181384
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:41 schreef Sabrina1981 het volgende:

Shark Tale
Humoristische animatiefilm. Leuk dat het vissen kenmerken hebben van de acteurs. Je kan goed herkennen dat Will Smith de hoofdrol speelt.
Ja en dat is precies de manco van deze slappe Finding Nemo aftreksel. Brrr vingers aan de vissen hoe sneu kan je dat bedenken. Het had voor mij een irratatie gehalte. En het is NIET humoristisch maar eerder flauw.
Erg jammer van Dreamworks dat ze het enkele maanden na Nemo uitbrengen. Voor my heeft deze film afgedaan.
  zondag 20 februari 2005 @ 17:39:36 #300
13148 Shogo
Psycho...
pi_25181628
quote:
Op zondag 20 februari 2005 16:48 schreef Copycat het volgende:
Net Tod Browning's Freaks gezien uit 1932.
Een vreemde, maar intrigerende film over een circus bevolkt met freaks . Siames tweelingen, mensen met enkel een romp of bovenlijf, midgets, pinheads, een shemale... Maar de grootste freaks zijn de normalen is een beetje de boodschap.

[afbeelding]

Vond 'm interessant genoeg voor **** sterren.

Een deel van de cast:
[afbeelding]
Is idd erg apart, ik vraag me dan ook af hoe ze sommige freaks zo voor elkaar hebben gekregen zoals die kerel zonder benen maar met voeten aan zijn armen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')