abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25119241
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 23:27 schreef Hare het volgende:
Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)

Zeer mooie coming of age/road/adventure movie. Het begint gewoon al met het ontzettend mooie Zuid-Amerika waar ze doorheen trekken. Wat een beelden! En op een 'echte' manier gefilmd, dus gewoon zoals je het zelf zou zien als je erdoorheen zou trekken. Vond dat echt geweldig. De natuur is een prachtig iets en jammer genoeg hebben we dat niet hier.
Verder laat de film vooral de ontwikkeling van Che zien. Waarom hij bepaalde denkwijzen heeft gekregen. Dit werd vooral duidelijk in het tweede deel van de film en werd nog eens extra belicht in het leprakamp waar hij terechtkomt. Dat is echt een ontroerend stukje film.
Ook de vriendschap tussen de twee hoofdpersonen komt goed uit de verf. De muziek is verder prachtig. Ik vind de Zuid-Amerikaanse muziek sowieso al mooi, en dat is hier dus ook het geval.
Toevallig heb ik deze vanavond ook gezien en in eerste instantie ben ik het met je eens. De beelden zijn prachtig en de film geeft een goed on-the-road-gevoel. Een jaar of 3 geleden heb ik een aantal boeken over het leven van Che gelezen, waardoor ik wel wist wat hij tijdens deze reis heeft mee- en doorgemaakt en dat deze reis een groot keerpunt in zijn leven was. En juist dat werd naar mijn mening af en toe té overduidelijk benadrukt. Halverwege de film zijn er bijvoorbeeld een aantal 'fotografische' scenes die in zwart/wit zijn geschoten, alsof men wil zeggen "Kijk, dit was ook een stukje van het keerpunt in Che's leven". Overigens vind ik het wel weer stijvol dat men zich puur alleen op de reis heeft gericht en dat Che's leven na de doorreis alleen in de aftiteling wordt toegelicht. Dat is ook niet samen te vatten in een paar uurtjes. Ondanks het eerdere minpunt blijft het wel een mooie film hoor.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_25120737
Man On Fire

Actiefilm met Denzel over een wraakactie/kidnapping. Echt, het hele verhaal is goed in elkaar gezet, en zeker de beelden, van deze film zijn super. Weer een super top film van Denzel.
O+ BlaBlub O+
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:31:28 #253
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25120888
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:04 schreef Durbin het volgende:
En juist dat werd naar mijn mening af en toe té overduidelijk benadrukt. Halverwege de film zijn er bijvoorbeeld een aantal 'fotografische' scenes die in zwart/wit zijn geschoten, alsof men wil zeggen "Kijk, dit was ook een stukje van het keerpunt in Che's leven".
Dat ben ik wel met je eens. Die foto's voegden naar mijn idee echt helemaal niks toe aan de film, alleen misschien voor mensen die niet snel van begrip zijn

Wel toevallig idd dat je ook vanavond deze film hebt gezien. Ook een rip? Of draait ie al in Nl?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  donderdag 17 februari 2005 @ 08:59:38 #254
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25122368
First Daughter
Gisteravond deze film gezien. Ik had hem enkel gedownload omdat Katie Holmes erin speelt en ik vind het altijd erg aangenaam om naar haar te kijken.
Toen ik de trailer zag was het al duidelijk dat de film nogal een clichematig formulefilmpje zou worden maar dat boeit me meestal niet zo. Als ik me maar hangend op de bank na een dag werken kan vermaken.
Film vertelt over Samantha die de dochter van de president is. Ze is heel beschermd en met flink wat luxe opgevoed. Er lopen ook altijd 2 brede mannen achter aan voor security. Toch wil ze als ze wat ouder wordt eigenlijk een gewoon leventje leiden dus ze besluit om zo ver mogelijk van Washington weg te gaan en te studeren. Iedereen herkent haar echter natuurlijk dus ze kan niet echt verwachten dat iemand normaal met haar omgaat en zeker ook door de security om haar heen. Maar dan komt ze uiteraard een jongen tegen die haar gewoon behandeld en ze wordt verliefd.
Allemaal best standaard dus maarja, ik ging voor Katie Holmes en dat kreeg ik! Mooie jurken, lieve glimlachjes met die mooie wangetjes zucht...
Ik vond het wel een vermakelijke film en er zat zelfs een ontwikkeling in die ik niet aan zag komen. Viel weer mee Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:08:23 #255
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25122444
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:31 schreef Hare het volgende:
Wel toevallig idd dat je ook vanavond deze film hebt gezien. Ook een rip? Of draait ie al in Nl?
Die draait overal al 3 maanden, ik denk zelfs dat hij in de meeste bioscopen al terug verdwenen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:44:37 #256
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25122833
Foreign Correspondent

Ik denk misschien wel de matigste Hitchcock die ik heb gezien. Het begint al met de vreselijk vreemde, kinderlijke humor die in de film zit. To-taal niet leuk en maakt de hele film ongeloofwaardig. Dan is er de Buitenlandse taal die gesproken wordt. Begint met die Let, die een spraak heeft die ik echt nergens kan plaatsen om vervolgens een Nederlands tentoon te stellen wat dus echt geen Nederlands is. Daar had dus echt wel meer aandacht aan kunnen worden besteed. En dan is er nog de liefdesstory tussen de twee hoofdpersonen. Na nog geen 10 filmminuten van elkaar te kennen vragen ze elkaar ten huwelijk . Is gewoon niet normaal.
Deze zaken zorgen ervoor dat ik totaal niet lekker naar de film kon kijken, ik vond er zoveel onzin in zitten, dat ik het verhaal er ook niet meer toe vond doen.
  donderdag 17 februari 2005 @ 11:21:40 #257
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25124405
Ray (Taylor Hackford, 2004)
Jamie Foxx is erg overtuigend als Ray Charles en verdient alle lof die hem toekomt. Verder is het een degelijke biopic, die niet altijd even lekker loopt. Met twee-en-een-half uur is hij wellicht ook wat aan de te lange kant. Die lengte wordt helaas niet benut om in het karakter van Ray Charles te kruipen, maar blijft te veel op de veilig oppervlakte. ***½

Les Choristes (Christophe Barratier, 2004)
Zeer aardige Franse feelgood-film die braaf de voorbetreden paden van het genre volgt. Weinig verrassingen dus maar wel goed uitgevoerd, zodat het een leuke film is om naar te kijken en te luisteren. De muziek is namelijk ook goed uitgevoerd. ***½
pi_25127444
Good Bye Lenin!
Leuke film. . Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Hij wordt namelijk gebracht als komedie, maar verder dan een enkele glimlach kwam ik niet. Als drama vond ik 'm wel goed gelukt. Als familiedrama, want dat is het voor mij.

La Meglio Gioventù.
Vorige week heb ik deel 1 gezien, gisteravond/nacht deel 2. Wie had ooit kunnen denken dat 6 uur zo snel voorbij konden vliegen? Het is een Italiaanse film die de geschiedenis van een familie vertelt en waarbij allerlei belangrijke gebeurtenissen in de recente Italiaanse geschiedenis in terug te vinden zijn. Nou ben ik persoonlijk niet echt bekend met die geschiedenis (wist ik veel dat er ooit in Italië een Rode Garde heeft bestaan), maar dat maakte niets uit. Tijdens de film kwam je het allemaal te weten. De film is echt meeslepend, heel erg goed geacteerd en gewoon heel erg mooi. 6 uur lijkt een hele zit, maar zoals ik al zei: die tijd vliegt echt voorbij. Het verhaal verveelt geen seconde. En Italië is echt een ontzettend mooi land. Ik wil later wel een huisje op Sicilië ofzo.
Niets meer dan lof.
  donderdag 17 februari 2005 @ 15:11:21 #259
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25128334
Sky High (2003/II)
De derde film van Ryuhei Kitamura die ik heb gezien (de andere waren Azumi en Versus) en ik moet zeggen dat de man een stijgende lijn in zijn werk heeft zitten. Moest Versus het vooral hebben van zombie-in-elkaar-hakken acties, bij deze film heeft hij de moeite genomen om er een interessant, boeiend en orgineel verhaal aan vast te knopen. En zijn karakters meer uit te diepen en zich laten ontwikkelen.
Verder is het duidelijk dat Kitamura veel in zijn mars heeft, de film zit weer vol met mooie en orginele effecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het enige wat ik op de film heb aan te merken, is dat sommige van de actrices meer op hun lekkerheid gecast lijken te zijn dan of ze een zwaard kunnen vasthouden.
cijfer: 7-
pi_25130649
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sky High (2003/II)

Verder is het duidelijk dat Kitamura veel in zijn mars heeft, de film zit weer vol met mooie en orginele effecten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het enige wat ik op de film heb aan te merken, is dat sommige van de actrices meer op hun lekkerheid gecast lijken te zijn dan of ze een zwaard kunnen vasthouden.
cijfer: 7-
Azumi is ook behoorlijk

Ik vond Versus en Azumi trouwens allebei erg goed, dus deze ga ik ook zeker weer kijken. Het imdb cijfer is niet heel hoog zie ik, maar dat zegt bij dit soort films lang niet alles.
Ik ben ook erg benieuwd naar zijn Duel project film, Aragami. Hoewel ik 2LDK uit datzelfde project ook nog moet zien.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25131652
Count Yorga, Vampire (1970)

Geinig vampierfilmpje waar de vampier wel een beetje van vrouwenvlees gediend is. Vrij standaardverhaal met toch wat twists en leuk gefilmd. Vond vooral de in regelmaat gestotter van de camera een "eerie" effect aan het alles geven in bepaalde scenes.

de pimp

de vrouwtjes

Al met al is Count Yorga vermakelijk.

imdb cijfer 5,4
sampoo cijfer 7,0
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2005 @ 20:59:53 #262
862 Arcee
Look closer
pi_25132630
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 21:03 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Before sunset

Vaag einde
Beetje langdradig,maar wel leuk
Langdradig... de film duurt maar 80 minuten.

* Arcee vond 'm super.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25134235
Nothing

Deze film is echt ontzettend leuk. De film gaat over twee neuroten. De ene persoon leidt aan pleinvrees en de andere is een nogal kleinzielige zeikerd die constant in een slachtofferol zit en zijn frustraties nogal slecht kan beheersen. Ze wonen samen in een huis en alles gaat z'n gangetje tot op een dag echt alles helemaal verkeerd loopt. Ik zal er verder niets over vertellen, maar ik vond het heel grappig.
Ze besluiten dat ze de wereld zoveel haten dat hij moet verdwijnen. En dat gebeurt. De rest van de film bestaat dus nog maar uit 2 karakters (en een schildpadje ) die in een huis zitten en worden omgeven door een groot wit landschap. Het is natuurlijk best moeilijk om zo'n film spannend te houden, maar daarin is de regiseur (bekend van Cube) mijn inziens goed geslaagd. Er zitten hele leuke dialogen en grappen in. Het samenspel deed me soms een beetje denken aan de hoofdrolspelers uit Bottom, hoewel het wat minder grof en fysiek is.
Een hele grappige en leuke film en een aanrader als je van wat raardere films houdt.
8

xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 17 februari 2005 @ 23:46:05 #264
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25136235
Oldboy

Erg heftig! Vreselijk goed! Choi zet een zeer intens karakter neer waardoor je de hele situatie geloof en meebeleeft. Het was de tweede keer dat ik de film zag en dus wist ik al wat er allemaal ging komen. Maar het blijft gewoon een zeer heftig einde, dat me wel erg doet denken aan Se7en. Een prachtige opbouw, maar waarnaartoe weet je niet, om op het einde dan met de neus op de feiten te worden gedrukt. Het camerawerk en de art-direction zijn erg sterk, en erg fris en nieuw op sommige momenten. Ook vond ik het title-design opvallend goed. Ook de muziek is erg mooi.
De vorige keer zag ik het niet zo, maar deze film zal de volgende keer echt een stuk hoger in mijn top 100 lijstje staan. Geweldig
  vrijdag 18 februari 2005 @ 07:15:31 #265
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25139715
The Cameraman

Keaton's eerste dependent feauture en ook zijn eerste film waar hij met een script diende te werken. Ik kan het nooit met 100% zekerheid zeggen natuurlijk, maar volgens mij heeft hij hierdoor veel van z'n creativiteit verloren. Deze film kan er echt maar net meedoor, aangezien de humor allemaal zeer makkelijk en flauw is. Ook is het veel te lang uitgesponnen (het badhokje bv).
Het zwembad was op zich nog wel leuk, maar voor de rest...ik hou het lekker bij z'n independents!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:52:41 #266
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25140658
The SpongeBob Squarepants Movie (Stephen Hillenberg, 2004)
Hilarische film gebaseerd op de populaire serie. Normaal ben ik niet zo kapot van liedjes in films, maar hier levert het erg leuke momenten op. Ik heb meerdere keren dubbel gelegen om de naïeve personages met hun debiele uitspattingen. Gelukkig heeft de film niet de gehele lengte het tempo van de tv-serie, dat zou niet om uit te houden zijn geweest. ***½

The Phantom of the Opera (Joel Schumacher, 2004)
De aankleding en het camerawerk maken de film een lust voor het oog. Verder is aardige adaptatie van Andrew Lloyd Webber's musical. De film is wat te lang en sommige nummers te langdradig. Emmy Rossum zet een charmante hoofdrol neer en blijkt zeer behoorlijk te kunnen zingen. Niet alle stemmen vond ik even sterk. ***

Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service) (Hayao Miyazaki, 1989)
Mooi getekende anime-film van Hayao Miyazaki die naar mijn mening te zoet is. Gelukkig is het hoofdpersonage niet zo irritant cute als die uit My Neighbor Totoro, maar het is allemaal te gewoontjes om te overtuigen. Kiki is niet het personage wat me mee kon slepen in het eenvoudig verhaal en daardoor blijft het emotionele effect achterwege. ***
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:16:13 #267
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25143927
Mar Ardentro
Ramon Sampedro (Javier Bardem) vecht al bijna 30 jaar voor een waardige dood. Nadat ie een ongeluk heeft gehad met duiken is ie verlamd en kan alleen nog maar z`n hoofd bewegen. Dat vindt ie geen waardig leven en wil dus het liefste sterven, maar volgens de Spaanse wet mag je geen euthenasie plegen...
Hele, hele mooie film is dit. Het gegeven alleen al is erg interessant en pakt je gelijk. Je leeft echt met de hoofdpersoon en z`n familie mee. Alles is heel mooi uitgewerkt, er zitten een aantal zeer mooie scenes in waarin alles klopt: de muziek, de montage en de bijbehorende beelden.
Het acteerwerk van met name Javier Bardem is erg sterk en zeer overtuigend. Regisseur Alejandro Amenábar is t dus gelukt om je echt te laten mee leven met de personages. Op sommige momenten is de film heel emotioneel en schiet je echt vol .
Heel mooi, niet veel mis mee en dus zeker een aanrader. Dit is nu al 1 van de beste films van t jaar.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,7/10

Donnie Brasco
Hele goede mafia film over Joe Pistone (Johnny Depp) die undercover gaat bij de mafia en daar steeds hoger in de hirarchie komt.
Zeer goede film die n rauw beeld geeft van hoe t er aan toe gaat bij de mafia. De regie is erg goed, het acteerwerk zeer sterk. Johnny Depp en met name Al Pacino zijn geweldig en worden bijgestaan door goede bijrollen oa. Michael Madsen.
Het einde is erg mooi, alleen had de allerlaatste scene niet gehoeven.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Sky Captain And The World Of Tomorrow
1 van de eerste films die in z`n geheel tegen een blue-screen is opgenomen. De effecten die er vervolgens in werden gezet zien er IMHO erg goed uit en geven de film een goede sfeer. Dit komt mede door het gebruik van de gekozen kleuren, die een authentieke jaren `30 sfeer geven.
Het verhaaltje is niet echt bijzonder en het acteerwerk laat redelijk te wensen over maar dat wordt dus gecompenseerd door de uitstraling van de film.
Erg leuk

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,2/10

Team America: World Police
Van de makers van South Park komt deze Thunderbird achtige film. Het gaat echt in tegen alles waar de Amerikaanse regering mee bezig is op dit moment in de wereld. Uiteraard wordt het geheel nogal aangedikt, wat een groot aantal zeer grove maar wel uiterst grappige scenes tot gevolg heeft. Het ziet er best cool uit, de humor is dus erg plat maar zeer leuk.
Als je van de South Park humor houdt, zul je dit ook zeker te pruimen vinden , ik heb me in ieder geval zeer vermaakt met deze film

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_25148298
Raise your voice

Mooie film
pi_25149200
Shichinin no samurai

Ook deze derde keer vond ik m weer fantastisch. Ik heb nog geen andere film gezien die 3½ uur duurt, maar zo snel voorbijvliegt.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:16:44 #270
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25149384
Inhaalpost:

The Dreamers: zeker in de eerste acte zitten er erg veel toffe dingen, de regie is erg okay en de acteurs doen het ook niet onverdienstelijk. Jammer alleen dat de personages me zo weinig deden. Ik vond ze tamelijk vervelend en bovendien enigszins artificieel. Misschien ligt het gewoon aan mij en mijn bekrompen geest, maar daardoor kwam ik niet echt in de film. De voice-over had er ook wel uitgemogen trouwens. 7.
Wilde Mossels: fijn filmpje met een fijne soundtrack (al zag ik de connectie tussen bepaalde nummers en de film niet helemaal). Fijn geacteerd, fijn geschoten, fijn verteld, jammer alleen dat het einde zo verschrikkelijk stom was. Ach ja. 7,5.
The Breakfast Club: de tieners zijn in deze film dan wel cliché's, ze zijn in ieder geval goed uitgewerkte cliché's. Dat kan van de volwassen personages dan helaas niet worden gezegd, waardoor er ook weer een wat vervelend goed/slecht plotje uitkomt. Maar gelukkig is dat niet de hoofdmoot van de film. Dat zijn de leuke gesprekken, de soundtrack en de fijne sfeer, en die maken dit tot een uiterst smakelijk hapje. 8.
The Last Waltz: het is duidelijk waarom deze film de grootste inspiratiebron is van This is Spinal Tap; de gesprekjes die Scorsese met de muzikanten voert gaan werkelijk helemaal nergens over. Dat maakt gelukkig ook geen flikker uit, want het gaat hier gewoon om het optreden, en het is tof om Ringo Starr, Neil Young, Bob Dylan en weet ik veel wie allemaal nog meer dat samen te zien doen. 7,5.

Ben ik trouwens in de overgang ofzo? Ik heb deze maand nog geen enkele film hoger dan een 8+ gegeven. Straks verander ik nog in een tweede kamagurka. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_25150096
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:16 schreef Sai het volgende:

Ben ik trouwens in de overgang ofzo? Ik heb deze maand nog geen enkele film hoger dan een 8+ gegeven. Straks verander ik nog in een tweede kamagurka. .
Nee gelukkig niet zeg! Eentje daarvan is wel genoeg, en trouwens jij vind FIGHT CLUB toch wel goed hoop ik?

Anders ben je idd in de overgang

vrijdag 18 februari 2005 @ 23:41:34 #272
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25153958
Destry Rides Again

Ontzettend leuke western. Uit 1939, maar dat zie je echt helemaal nergens vanaf. Het is erg vlot gefilmd, met veel drukke, snelle scenes. Het begin is helemaal fantastisch met leuke nummers en een catfight tussen Dietrich en een andere dame waar ze echt goed tekeer gaan. En het gunt je zelfs een blik op de knickers van Dietrich. Gebeurt toch niet echt vaak in die tijd
Verder is het verhaal ook gewoon helemaal goed uitgewerkt, speelt Stewart weer leuk als altijd, Dietrich is erg mooi en speelt ook goed, de humor is leuk en ook wordt de spanning goed opgebouwd naar het einde. Ook de muziek van de film is goed, met allemaal speciale nummers voor deze film geschreven. En gezongen door Marlene
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:19:15 #273
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25154737
Angelique

Via via heb ik eindelijk Angelique op dvd weten te bemachtigen. Dat is echt jeugdsentiment ten top. Wat was ik vroeger verliefd op de hoofdrolspeelster. Er zijn meer mensen behoorlijk gek van deze filmserie heb ik gemerkt. Ik ken bv al twee mannen die hun dochter Angelique hebben genoemd vanwege de serie.
Michele Mercier (ik zag dat ze tegenwoordig weer in een nieuwe serie speelt) speelt de rol van Angelique. Deze eerste film en de vier die volgden tonen wat mij betreft de love-story van de eeuw!

My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 19 februari 2005 @ 00:24:56 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25154885
Joffrey
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 01:50:07 #275
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25156383
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:24 schreef Copycat het volgende:
Joffrey
Ik heb net de eerste Angelique film met de kids gekeken (10 en 12 jaar). Ik ben benieuwd of de films nog net zo'n impact op hun hebben als het destijds op mij had. Over een paardagen heb ik daar het antwoord op
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')