Mar ArdentroRamon Sampedro (Javier Bardem) vecht al bijna 30 jaar voor een waardige dood. Nadat ie een ongeluk heeft gehad met duiken is ie verlamd en kan alleen nog maar z`n hoofd bewegen. Dat vindt ie geen waardig leven en wil dus het liefste sterven, maar volgens de Spaanse wet mag je geen euthenasie plegen...
Hele, hele mooie film is dit. Het gegeven alleen al is erg interessant en pakt je gelijk. Je leeft echt met de hoofdpersoon en z`n familie mee. Alles is heel mooi uitgewerkt, er zitten een aantal zeer mooie scenes in waarin alles klopt: de muziek, de montage en de bijbehorende beelden.
Het acteerwerk van met name Javier Bardem is erg sterk en zeer overtuigend. Regisseur Alejandro Amenábar is t dus gelukt om je echt te laten mee leven met de personages. Op sommige momenten is de film heel emotioneel en schiet je echt vol
![]()
.
Heel mooi, niet veel mis mee en dus zeker een aanrader. Dit is nu al 1 van de beste films van t jaar.
![]()
IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,7/10
Donnie BrascoHele goede mafia film over Joe Pistone (Johnny Depp) die undercover gaat bij de mafia en daar steeds hoger in de hirarchie komt.
Zeer goede film die n rauw beeld geeft van hoe t er aan toe gaat bij de mafia. De regie is erg goed, het acteerwerk zeer sterk. Johnny Depp en met name Al Pacino zijn geweldig en worden bijgestaan door goede bijrollen oa. Michael Madsen.
Het einde is erg mooi, alleen had de allerlaatste scene niet gehoeven.
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Sky Captain And The World Of Tomorrow1 van de eerste films die in z`n geheel tegen een blue-screen is opgenomen. De effecten die er vervolgens in werden gezet zien er IMHO erg goed uit en geven de film een goede sfeer. Dit komt mede door het gebruik van de gekozen kleuren, die een authentieke jaren `30 sfeer geven.
Het verhaaltje is niet echt bijzonder en het acteerwerk laat redelijk te wensen over maar dat wordt dus gecompenseerd door de uitstraling van de film.
Erg leuk
![]()
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
Team America: World PoliceVan de makers van South Park komt deze Thunderbird achtige film. Het gaat echt in tegen alles waar de Amerikaanse regering mee bezig is op dit moment in de wereld. Uiteraard wordt het geheel nogal aangedikt, wat een groot aantal zeer grove maar wel uiterst grappige scenes tot gevolg heeft. Het ziet er best cool uit, de humor is dus erg plat maar zeer leuk.
Als je van de South Park humor houdt, zul je dit ook zeker te pruimen vinden
![]()
, ik heb me in ieder geval zeer vermaakt met deze film
![]()
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10