quote:Wat is Transport Tycoon
Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...
Waar kan ik dat downloaden?
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehe
Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.
TTDPatch
TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...
OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...
Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide
quote:Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.
Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals
Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.
Terminus:
Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.
In-line:
Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.
Ro-Ro:
Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.
Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
Simpel kruispunt
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
T-splitsing
Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.
Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.
Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:
Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions
Vorige delenquote:OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://nightlies.openttd.org
*Server browser: http://servers.openttd.org
TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/
Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txtquote:
http://users2.tt-forums.net/dutchset/quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef SHERMAN het volgende:
Wat ik mis?
Waar kan ik Nederlandse zooi halen?
Wat is dit danquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:53 schreef Jump het volgende:
[..]
http://users2.tt-forums.net/dutchset/
maar deze werkt enkel in TTDPatch. OpenTTD crashed op die set omdat deze gebruik maakt van callbacks wat nog niet ondersteund wordt in OpenTTD
Thankx voor de infoquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:53 schreef Jump het volgende:
[..]
http://users2.tt-forums.net/dutchset/
maar deze werkt enkel in TTDPatch. OpenTTD crashed op die set omdat deze gebruik maakt van callbacks wat nog niet ondersteund wordt in OpenTTD
Dat is de NL treinset voor [PC] Chris Sawyer's Locomotionquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:06 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Wat is dit dan
http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/
Dat verklaard een hoopquote:Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef Jump het volgende:
[afbeelding]
[..]
Dat is de NL treinset voor [PC] Chris Sawyer's Locomotion
yupz, maar die originele versies kan je vinden op: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407quote:Op woensdag 2 februari 2005 23:27 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Dat verklaard een hoop
Klopt het trouwens dat je de TTD patch de orginele versie moet hebben? Ik krijg namelijk een error als ik die patch wil runnen
Dat is dus achterhaald sinds Path Based Signalling.quote:Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
De nightlies kan je downloaden op http://nightly.openttd.org/quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:11 schreef Et-Cetera het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die ultragrote map in open-ttd krijg? met nightly's ofzo?!
Ik snap het niet
Kheb wel ttd geinstalleerd, en de openttd eroverheen, dat werkt als een trein maar ik kan dus nog geen grotere mappen maken
Welke versie gebruik je? In de laatste nightlies is het inderdaad moeilijker om de steden te doen groeien op grote mappen, op kleine groeien ze dan weer explosief.quote:Op zondag 13 februari 2005 22:21 schreef Merson het volgende:
Waarom gaat de wereldpopulatie zo hard naar beneden?
Ik vervoer alleen mensen en post, maar er zijn steeds minder mensen om te vervoeren.
Ik speel idd met een nightlie. Met bussen werkt in tegenovergestelde richting. De stad werd steeds kleiner en was binnen 4 jaar de kleinste stad van het land.quote:Op maandag 14 februari 2005 10:46 schreef Jump het volgende:
[..]
Welke versie gebruik je? In de laatste nightlies is het inderdaad moeilijker om de steden te doen groeien op grote mappen, op kleine groeien ze dan weer explosief.
Buskotjes in de stad zelf aanleggen en daar paar bussen opzetten, groeit stad dan?
De volgende versie is 0.4 en die zal nog wel tijdje duren. Alle fouten ivm bigmaps moeten eruit. Het zou kunnen dat passangers/mail bestemmingen er ook in komen enzoquote:Op maandag 14 februari 2005 11:39 schreef Merson het volgende:
[..]
Ik speel idd met een nightlie. Met bussen werkt in tegenovergestelde richting. De stad werd steeds kleiner en was binnen 4 jaar de kleinste stad van het land.
Wanneer komt die goeie patch uit?
- vehoogde moeilijkheid (extra complexiteit)quote:Op zondag 20 februari 2005 19:21 schreef Solomon het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van een netwerk waarin alle sporen op elkaar aangesloten zijn? Wat is er mis met wat stationnetjes die met sporen met elkaar verbonden zijn?
Ja, want TTD zonder presignals en PBS is gewoon niet meer van deze tijd. Verder kan ik ook niet meer zonder buildonslopes, custombridgeheads, morebuildoptions, electrifiedrailway, bribe, mammothtrains, multihead, de verschillende opties voor towngrowth control en de support voor nieuwe graphics!quote:Op maandag 21 februari 2005 14:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gebruiken jullie allemaal de patches/uitbreidingen? Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk de 'orginele' opties te gebruiken.
tsss, je moet zonder kunnen spelenquote:Op maandag 21 februari 2005 15:08 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ja, want TTD zonder presignals en PBS is gewoon niet meer van deze tijd. Verder kan ik ook niet meer zonder buildonslopes, custombridgeheads, morebuildoptions, electrifiedrailway, bribe, mammothtrains, multihead, de verschillende opties voor towngrowth control en de support voor nieuwe graphics!
Het is goedkoper dan de hele map van bomen voorzien (ook zo'n handige feature van TTDPatch: een heel vierkant met een paar klikken volplanten met bomen... net nog de hele map bebost: kostte me EUR 400.000.000.... (ja, 400 miljoen euro!).quote:
zo'n vierkant "bebomen" kan je in Openttd ook. Wel tot een max van 20*20 ofzo. Normaal ga je ook gene groter vlak bebossen. tenzijj je het tof vind om spoortjes altijd door bossen te leggequote:Op maandag 21 februari 2005 22:36 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Het is goedkoper dan de hele map van bomen voorzien (ook zo'n handige feature van TTDPatch: een heel vierkant met een paar klikken volplanten met bomen... net nog de hele map bebost: kostte me EUR 400.000.000.... (ja, 400 miljoen euro!).
Geeft wel aan dat het een geweldig spel is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:56 schreef Uddel het volgende:
Wordt dit spel nóg gespeeld?
En dat is het.. Ik was er helemaal verslaafd aan en het begint weer te kriebelen.. heb net m'n Transport Tycoon Deluxe cd weer opgezocht..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:26 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat het een geweldig spel is.
Dan ga ik die vrolijk doorspittenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
Aan de presignals is in de vorige 5 delen uitgebreid aandacht besteed (in het Nederlands, ja).
pre signals heb ik hierboven ook al uitgebreid uitgelegd:quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
Aan de presignals is in de vorige 5 delen uitgebreid aandacht besteed (in het Nederlands, ja).
checkpoints kan je op sporen plaatsen en opnemen in de orders van treinen. Zo kan je voorbeeld zeggen dat een trein langs dat checkpoint moet gaan om een afslag te nemen van een spoor. De normale 'pathfinding' voldoet in de meeste gevallen wel, maar met checkpoints kan je dus zelf je treinen een richting opsturen. handig om goederen treinen die leeg zijn ergens anders langs te sturen om een drukke lijn niet meer te belastenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:02 schreef Asmo het volgende:
Hehe ikke ook niet Wil t wel graag weten volgens mij heb je der wel wat aan...
En wat zijn die checkpoints bij de treinen eigenlijk?
Waar heb je dat uitgelegd?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:24 schreef Jump het volgende:
[..]
pre signals heb ik hierboven ook al uitgebreid uitgelegd:
PBS ga ik niet uitleggen, want ik gebruik geen ttdpatch. als ik het toch zou uitlegge zal het toch verkeerd zijn
[..]
checkpoints kan je op sporen plaatsen en opnemen in de orders van treinen. Zo kan je voorbeeld zeggen dat een trein langs dat checkpoint moet gaan om een afslag te nemen van een spoor. De normale 'pathfinding' voldoet in de meeste gevallen wel, maar met checkpoints kan je dus zelf je treinen een richting opsturen. handig om goederen treinen die leeg zijn ergens anders langs te sturen om een drukke lijn niet meer te belasten
Transport Tycoon Deel 6 ?quote:
Checkpoints?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:59 schreef Douwe het volgende:
Weet iemand of er een patch is die meer dan de standaard 40 vliegtuigen toe staat? Mijn luchtvaartnetwerk is ernstig overbezet maar ik mag geen nieuwe vliegtuigen meer kopen . Ik gebruik al OpenTTD en TTDpatch...
Ook heb ik een probleem met stations. Als er een trein op een station staat dat moet vertrekken richting het noorden, maar de eerstvolgende kruising daar wordt op dat moment bereden door een andere trein, vertrekt de op het station staande trein naar het zuiden . Weet iemand hoe ik dit oplos?
Nee, want als die andere trein er niet is, rijd de ander wel goed. Het gaat er dus niet over dat die trein verkeerd rijd, alleen als het kruispunt bezet is. De trein komt uiteindelijk ook wel weer aan op zn bestemming, maar hij rijd gewoon niet meer de snelste wegquote:
in de laatste nightlies van openttd kan je tot 5000 voertuigen hebben van elk etype. dus 5000 treinen, 5000 bus/kamion, ...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:59 schreef Douwe het volgende:
Weet iemand of er een patch is die meer dan de standaard 40 vliegtuigen toe staat? Mijn luchtvaartnetwerk is ernstig overbezet maar ik mag geen nieuwe vliegtuigen meer kopen . Ik gebruik al OpenTTD en TTDpatch...
Kan je met die nieuwe nightlies ook meer stations/haltes/vliegvelden bouwen?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:41 schreef Jump het volgende:
[..]
in de laatste nightlies van openttd kan je tot 5000 voertuigen hebben van elk etype. dus 5000 treinen, 5000 bus/kamion, ...
Hm, met een checkpoint moet hij er sowieso langs, dan laat je hem toch wachten tot die andere trein voorbij is? Checkpoint voor de zekerheid dusquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:06 schreef Douwe het volgende:
[..]
Nee, want als die andere trein er niet is, rijd de ander wel goed. Het gaat er dus niet over dat die trein verkeerd rijd, alleen als het kruispunt bezet is. De trein komt uiteindelijk ook wel weer aan op zn bestemming, maar hij rijd gewoon niet meer de snelste weg
64000 als ik me goed herinnerquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:46 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Kan je met die nieuwe nightlies ook meer stations/haltes/vliegvelden bouwen?
... maar dat heeft ook geen effect . Dan gaat de trein nog de verkeerde kant om weg, om vervolgens het eerstvolgende punt op te zoeken om te keren. Het slaat gewoon nergens opquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef Uddel het volgende:
[..]
Hm, met een checkpoint moet hij er sowieso langs, dan laat je hem toch wachten tot die andere trein voorbij is? Checkpoint voor de zekerheid dus
Omdat je 'startyear' te laag hebt ingesteld...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:42 schreef Uddel het volgende:
WTF! Waarom heb ik met TTDPatch geen treinen op het begin?
Thxquote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:56 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Omdat je 'startyear' te laag hebt ingesteld...
http://www.ttdpatch.net/Manual/New-Starting-Year.html
als je ergens goederen wilt afleveren, geen Unload gebruiken. gewoon opdracht geven om naar dat station te gaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:05 schreef Uddel het volgende:
Ik snap niet wat m'n TTD nu raar bezig is, maar als ik bijvoorbeeld olie breng naar een oliefabriek, of mais naar een voedselfabriek, m'n trein lost het spul, maar ik krijg geen geld. Kijk ik naar het station waar ik het gelost heb, staat er: blabla en-routed from ....
Waar slaat dit op?
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=FeederServicequote:Op vrijdag 25 februari 2005 22:05 schreef Uddel het volgende:
Ik snap niet wat m'n TTD nu raar bezig is, maar als ik bijvoorbeeld olie breng naar een oliefabriek, of mais naar een voedselfabriek, m'n trein lost het spul, maar ik krijg geen geld. Kijk ik naar het station waar ik het gelost heb, staat er: blabla en-routed from ....
Waar slaat dit op?
Dat werkte bij mij altijd wel gewoon..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:08 schreef Jump het volgende:
[..]
als je ergens goederen wilt afleveren, geen Unload gebruiken. gewoon opdracht geven om naar dat station te gaan.
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=FeederServicequote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:35 schreef Uddel het volgende:
[..]
Dat werkte bij mij altijd wel gewoon..
Dat gaat over de FeederService, maar ik bedoel gewoon een plaats waar ze bijvoorbeeld olie nodig hebben, ik breng olie, ik zet op die plek Unload, en ze willen het niet? En-routing from....quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:37 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
http://wiki.ttdpatch.net/tiki-index.php?page=FeederService
Lees het nog eens door... en nog eens... en nog eens.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:51 schreef Uddel het volgende:
[..]
Dat gaat over de FeederService, maar ik bedoel gewoon een plaats waar ze bijvoorbeeld olie nodig hebben, ik breng olie, ik zet op die plek Unload, en ze willen het niet? En-routing from....
Vaag.. eerder wou het wel op mijn manier, nu schijnbaar niet meer.. Thx anyway, het is iig gelukt..quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Lees het nog eens door... en nog eens... en nog eens.
Misschien is het dan toch beter als je de complete handleiding doorleest:quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:55 schreef Uddel het volgende:
Nu zit ik met het volgende probleem: Hoe stel ik de service interval in? Hij staat op 16,000 days, en die pijltjes links kan ik niet op klikken..
K thx!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:49 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch beter als je de complete handleiding doorleest:
http://www.ttdpatch.net/Manual/
Heb ik ook een keer gedaan.
maar die bugjes zullen wel weggewerkt worden en dan bekomen ze toch een zéér schone functie in openttdquote:Op zondag 20 maart 2005 21:48 schreef Bak_Beest het volgende:
Heel toevallig las ik het ook vandaag ook in op het tt-forum ja. Moet me er maar eens in verdiepen, want zo te zien is het wel een mooie optie. Wel zitten er nog wat kleine bugs in als ik dat zo lees.
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:15 schreef dekkered het volgende:
waar kan ik em downloaden?
wil namelijk weer beginnen.
bedanktquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407
Is een rustig momentquote:Op woensdag 28 september 2005 22:27 schreef Douwe het volgende:
Die stations zijn echt mega. Maar zo groot is toch niet nodig? Bij een van die stations zijn slechts 2 van de 11 sporen bezet, zonde van de ruimte?
Nee, in TTDPatch kan je nu ook de resolutie instellequote:Op woensdag 28 september 2005 22:31 schreef blieblie het volgende:
Wat een raar formaat plaatje.... Ondersteund TTD dualscreen?
1 2 3 4 5 | // `resolutionheight' (geen opdrachtregelschakeloptie) enables and sets the height of the resolution patch. resolutionheight 736 // `resolutionwidth' (geen opdrachtregelschakeloptie) enables and sets the width of the resolution patch. resolutionwidth 1280 |
http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/SCR75.pngquote:Op woensdag 28 september 2005 22:46 schreef blieblie het volgende:
Als je ff een plaatje van je financiële overzicht laat zien... zou wel handig zijn .
Verliesquote:Op woensdag 28 september 2005 22:46 schreef blieblie het volgende:
Als je ff een plaatje van je financiële overzicht laat zien... zou wel handig zijn .
-edit-quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:25 schreef Merovingian het volgende:
waypoints
Ik zal kijken of ik een screenshot kan maken van de situatie. er zijn 3 sporen die uitkomen op 2 stationsingangen. Ik heb een pre signal gebruikt bij de 3 sporen, en een exit signal bij de 2 ingangen van het station. Alledrie de treinen blijven netjes staan bij de pre-signalsquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:26 schreef Merovingian het volgende:
Als een trein een bepaald spoor naar een station moet nemen, zet je op dat spoor een waypoint, en zet je in de orders van die trein dat ie naar dat waypoint moet, voordat ie naar het station gaat. En seinen kun je ook niet echt veel verkeerd aan doen. Als je deze link uit de OP hebt doorgelezen, en het sein-gebeuren nog niet snapt, vind ik het heel knap van je.
edit:
nog een linkje voor seinen: klikkerdeklik
en ook nog een voor waypoints: klikkerdeklik
I doe een vrije map met nederlandse namenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:06 schreef maniack28 het volgende:
Ik doe het scenario in Nederland en das leuk man Alleen Utrecht wil geen station
U r so fu-cking rightquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:14 schreef maniack28 het volgende:
Trouwens, je mist het in-uitgangssignaal aan de achterkant van je station en een heel stuk verder staat er nog steeds geen, misschien dat het signaal van het station daarom op rood staat (want dat lijkt mij het probleem).
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
U r so fu-cking right
Signal erachter gezet en nu rijden ze wel en gaan de lichtjes op groen
TTDPatch:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:21 schreef blieblie het volgende:
Mijn broertje vertelde vandaag dat in OpenTTD een optie zit om de map groter te maken?
Wat zijn nu eigenlijk de voors en tegens van OpenTTD tegenover TTDpatch?
idd, maar als ik alles moet gaan opsommen wat nog niet in de nightlies zit, maar al wel gemaakt is door iemand, wordt de lijst wel heel langquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:34 schreef Jump het volgende:
new stations voor OpenTTD is gedaan, moet enkel nog in de SVN en nightlies gebracht worden
downloaden dan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:39 schreef FlyingFox het volgende:
Ik speelde dit spel al way back in the nineties. Puik dat er nog topics over zijn, ik krijg spontaan weer kriebels.
Vertel eerst eens wat Path Based Signaling (PBS) precies is?quote:downloaden dan!
TTDPatch is ook Open Source.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:33 schreef Merovingian het volgende:
Het grootste voordeel van OpenTTD is dat het opensource is, en iedereen zijn eigen patches/aanpassingen/toevoegingen kan schrijven. Hierdoor verschijnen er een hoop nieuwe features, en zal het denk ik TTDpatch inhalen en voorbijstreven qua mogelijkheden.
Met OpenTTD kan het wel, linksbovenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:38 schreef Game_Error het volgende:
Weet iemand of er een manier is om de tijd door te spoelen,soms zit ik wle een half uur op geldte wachten voor een nieuwe treinbaan? of doe ik wat fout?
Je post is niet echt duidelijk. Welk spel heb je geinstalleerd? TTO, TTD, TTD for Windows, TTDPatch, OpenTTD?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:38 schreef Dribbel_robin het volgende:
ik heb het spel nu gedownload en geinstalleerd, maar als ik het spel wil spelen krijg ik deze error:
Error reading regiistery. Weet iemand wat ze hiermee bedoelen en wat ik moet doen?
Als je ff de post onder je vorige leest, in OpenTTD zit een ffw knop.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:47 schreef Game_Error het volgende:
Heeft iemand een goede tutorial om te beginne met het spel? ik zit namelijk heel vaak te lang te wachten op geld
Er is een dutchtrainset pre-release... ik werk zelf mee aan deze set (sinds 3 weken).quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:02 schreef petre86 het volgende:
is d'r ook een NL trainset die zichzelf installed?
ik dubbelklik op een progje en voila.. ik heb ze?
of is het allemaal zo ingewikkeld da je bestandjes moet gaan vervangen enzo?
( OTTD )
Niet of misschien met een coderegel ergens... maar dat moet je ff op het tt-forum vragenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:12 schreef Uddel het volgende:
Waar is die resolutie in te stellen bij TTDPatch? In ttdpatch.cfg zie ik niets staan..
1 2 3 4 5 | resolutionheight 736 // `resolutionwidth' (geen opdrachtregelschakeloptie) enables and sets the width of the resolution patch. resolutionwidth 1280 |
En waar staan die regels dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:02 schreef Jump het volgende:
Met deze 2 commando regels uit ttdpatch.cfg:
[ code verwijderd ]
Moest dus de allernieuwste unstable versie hebben, thanxquote:
Heb je een schreenshot?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:10 schreef Uddel het volgende:
Hm.. had een station met 10 sporen, maar alle treinen wilden naar één spoor, dus gingen ze nog op elkaar wachten, die krengen zoeken gewoon de kortste route.. hoe los ik dit op?
door presignalsquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:10 schreef Uddel het volgende:
Hm.. had een station met 10 sporen, maar alle treinen wilden naar één spoor, dus gingen ze nog op elkaar wachten, die krengen zoeken gewoon de kortste route.. hoe los ik dit op?
Ja, maar het lukt me niet, zal ff een screenshot maken zometeen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:35 schreef Merovingian het volgende:
[..]
door presignals
anders lees je de OP ff door
Blind zeker?quote:En dan moet je achter diezelfde regels zetten:
pathbasedsignalling on
en deze graphicset (voor de pbs signalen): http://ttdpatch.net/newgrf/201/nsignalsw.zip
Ja maar hoe zorg je dattie die graphics gebruiks..?quote:
Welke optie is het dan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:09 schreef maniack28 het volgende:
Die kan je toch aanvinken in de TTDConfig?
Goed idee, al dat gekutquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:13 schreef maniack28 het volgende:
ja die ja Je moet TTDpatch toch configureren
Ik geef je op msn vanavond wel even een link met een kant en klare installer incl. automatische updatebijwerker... kan je nooit meer iets fout doen
Dat zijn ambetante raphics vervangers. Je kan ze niet uitschakelen, tenzij je de oriinele file teruplaatst, .grf bestanden zijn daarvoor beter.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:
http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:
http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
Alleen hoe stel ik hier de resolutie in? En ik heb allemaal Duitse teksten door het spel zitten, zijn die ook nog weg te krijgen? Verder topdingetjequote:Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:
http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
Iets ivm de interne werking van het programma.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:58 schreef blieblie het volgende:
Callback betekend?
Die twee redenen die je daar noemt en dat TTDPatch precies werkt zoals ik dat wil.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:28 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen TTDPatch gebruiken, de enige dingen die de Patch heeft en Openttd niet zijn electrified rail en betere grf-support... Bij OpenTTD is alles in een GUI geintegreerd en je kunt zelf je eigen patches programmeren, of patches van anderen installeren. Wat zijn de argumenten van TTDPatchers om geen OpenTTD te spelen? Ben benieuwd...
Haha k thx, Extra Handmatig idd..quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:02 schreef maniack28 het volgende:
Die duitse teksten kan ik me geen zorgen over maken, dat zijn er een paar... who cares
Je kan in je TTD Patch Options bij manual ofzo (bij mij staat ie op ned. extra handmatig heet het ) in dat tekstvak die code invoeren die bovenaan deze pagina staat
Om de heel simpele reden dat ik TTDpatch overal kan vinden/downloaden en de setup heel makkelijk is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:28 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen TTDPatch gebruiken, de enige dingen die de Patch heeft en Openttd niet zijn electrified rail en betere grf-support... Bij OpenTTD is alles in een GUI geintegreerd en je kunt zelf je eigen patches programmeren, of patches van anderen installeren. Wat zijn de argumenten van TTDPatchers om geen OpenTTD te spelen? Ben benieuwd...
Je download OpenTTD, je plaatst die 5 nodieg grf bestanden en sample.cat in de map data en hupsakeequote:Op dinsdag 1 november 2005 19:18 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Om de heel simpele reden dat ik TTDpatch overal kan vinden/downloaden en de setup heel makkelijk is.
Ik heb vaak pogingen gedaan om OpenTTD te downloaden/installeren, maar om de een of andere reden krijg ik het nooit voor elkaar :S
Versus:quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:37 schreef Jump het volgende:
[..]
Je download OpenTTD, je plaatst die 5 nodieg grf bestanden en sample.cat in de map data en hupsakee
quote:http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
TTDPatch zonder zo'n installer installeren, is ook best kut. Zeker als je de laatste versie wilt enzo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:42 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Versus:
[..]
Ik bedoel, waar downloaden, welke 5 grf bestanden (ik neem aan dat dat graphic bestanden zijn) en waar haal ik sample.cat vandaan? En waar staat dat je die stappen moet uitvoeren? En waarom is er geen programma(zoals voor TTDPatch) dat dat kan doen voor noobs als ik
OpenTTD lijkt mij ook veel beter dan TTDPatch...maar het gaat zo kut
Verrek zat al te kijken hoe ik hem kon updaten oid, blijkt gewoon in die config te zitten..quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:35 schreef maniack28 het volgende:
Heb je hem geupdate? Je moet ook de alpha update ff uitvoeren, dan moet het werken!
Wat is er nog 5 dagen?quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:50 schreef Uddel het volgende:
[..]
Verrek zat al te kijken hoe ik hem kon updaten oid, blijkt gewoon in die config te zitten..
Psst.. nog 5 dagen
Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:57 schreef Merovingian het volgende:
OpenTTD installen is nog veel makkelijker: Je installeert eerst TTD for Windows, daarna installeer je OpenTTD. Bestanden kopieert ie volledig automatisch, heb je geen omkijken naar.
TTD for Windows en andere versies kun je
-edit-
OpenTTD installer is hier te vinden.
Edit: directe downloadlinks:
-edit-
OpenTTD Windows Installer
Flikflooien doe je maar in een ander topic, dit is het TT topicquote:Op woensdag 2 november 2005 13:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.
Niet serieus, enzo.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:56 schreef Uddel het volgende:
[..]
Flikflooien doe je maar in een ander topic, dit is het TT topic
Nee, klopt nietquote:Op woensdag 2 november 2005 14:32 schreef Remzz het volgende:
Klopt het dat ik met TTD Patch geen muziek meer heb ?
Je moet je MIDI source ff instellen bij de Setup van Transport Tycoon zelf.. die met dat groene pictogrammetjequote:Op woensdag 2 november 2005 14:32 schreef Remzz het volgende:
Klopt het dat ik met TTD Patch geen muziek meer heb ?
Goed topic trouwens kom helemaal niet meer aan mijn tentamens toe sinds ik em gisteren weer het geinstalleerd
Niet serieus?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet serieus, enzo.
Kun je ook de towngrowth(max size & speed) aanpassen met openttd?
Hoi, ik ben Bart. Ik ben al bezet.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.
Toch jammer.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet serieus, enzo.
Kun je ook de towngrowth(max size & speed) aanpassen met openttd?
Parijs heeft er minimaal 6quote:
Nouja, ik had HIERquote:
Vraag & Aanbodquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wow, dit spel wil ik zooo graag!
Ik had deze vroeger, maar om de 1 of andere duistere reden ben ik em kwijt.
Ik was mega verslaafd en altijd director, had heel goede trucjes en techniekjes
Waar kan ik dit spel nog halen?
Dat is een bekende bug die enkel gebruikt wordt door van die piem0ls om veel geld te krijgenquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:42 schreef JapyDooge het volgende:
bwhehe
maar okee laten we er geen SC topic van maken
ik ga nu echt weg
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22761
die gezien?
quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:44 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat is een bekende bug die enkel gebruikt wordt door van die piem0ls om veel geld te krijgen
Ik heb OpenTTD ooks taan hoor, maar kan deze avond waarschijnljk niet. Zal nog zien als ik meedoequote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:33 schreef Tom-my het volgende:
V'domme noxious, eikel, a^tuinhek wil ook wel meedoen , jump anders zet je ook die openttd erop? hij installed toch apart
je doet gewoon maar meequote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:59 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik heb OpenTTD ooks taan hoor, maar kan deze avond waarschijnljk niet. Zal nog zien als ik meedoe
r3373 is de laatste van vandaag: http://www.openttd.org/nightly.phpquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
OpenTTD// Welke Nightly Build? k heb r3366 dr op..
klopt maar die hebben wij nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:14 schreef Piles het volgende:
[..]
r3373 is de laatste van vandaag: http://www.openttd.org/nightly.php
K heb hem net geinstalleerd
Heb ik nuquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee r3366
in de nieuwste stabiele versie?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef Jump het volgende:
Ik speel met TTDPatch. De newgrf zit er iets verder en vind het prettiger spelen. OpenTTD heeft het voordeel van de bigmaps enzo, maar de voortgang gaat volgens mij net iets te traag
In TTDPatch heb je nu ook trams, wat nog leuk wordt. Zo kan je nu helemaal maglev en monorail wegdoen
Alpha 69. De niet stabiele dus. Maar het is normaal de laatste alpha versie dat er is. De volgende wordt binnenkort verwacht en zal in de bata-fase gaanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:18 schreef petre86 het volgende:
[..]
in de nieuwste stabiele versie?
of in die nog nietstabiele?
Ik speel met TTDpatch met een ganse hoop newgrf bestanden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:50 schreef MaxMark het volgende:
Jump, hoe kom ik aan de configuratie die jij hebt? Ik heb zojuist dat Nightly gedoe voor het eerst geïnstalleerd en hij draait ook, maar ik zie verder geen verschil?
PS. Je treinen rijden links
iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:49 schreef petre86 het volgende:
als ik TTD wil starten zegt ie "kon codelader niet installeren TTDLOADW.OVL wordt verwijdert"
( na instal van de patch en de configurationwizzard)
Je kan de uitgangen van je station nog veel langer maken,quote:Op zondag 4 december 2005 14:11 schreef MaxMark het volgende:
Omdat het nogal rustig is, ga ik maar ff pimpen met mijn "proefopstelling"
Een heleboel kolenmijnen bouwen (ik denk dat dr wel meer dan 200 staan), verbonden door stukjes station, die weer aan het hoofdstation verbonden zijn. In deze screenshot heeft het station 8 perrons, met zo'n 18 treinen op de route.
[afbeelding]
Omdat het toch iets te druk werd en er wachtrijen ontstonden, heb ik het station uitgebreid tot 12 perrons, met 25 treinen op de route. Per 4 perrons komen ze samen tot 1 spoor, waardoor er 3 treinen tegelijk het station uit kunnen.
Het was even puzzelen met de seinen, maar nu worden de treinen altijd naar lege perrons geleid, zonder dat ze verkeerd rijden of onnodig stilstaan/keren.
[afbeelding]
Zo, 't heeft een paar jaar gekost, maar het werkt leuk zo
Iemand die nog op- of aanmerkingen heeft, zodat het misschien nog efficiënter kan?
Zie de OP: Transport Tycoon Deel 6quote:Op zondag 8 januari 2006 13:26 schreef jopper27 het volgende:
IK heb de cd transport tycoon deluxe, toen ik nog windows 98 had speelde ik dat spel vreselijk veel, nu heb ik dus al een hele tijd windows xp, daar doet ie het niet meer op en nu heb ik deze gedownload op verschillende sites en de xp-patch en weet ik veel allemaal wat, maar hij wil het niet doen op mijn pc !! weet iemand mss waar ik transport tycoon deluxe kan downloaden??
Weet iemand trouwens ook wat het verschil is tussen transport tycoon en transport tycoon deluxe?
Alvast bedankt
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehequote:
Daar stond eerst een link met een pagina waar je TT kon downloaden maar aangezien dat als warez gezien werd is dat weggehaaldquote:Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehe
dat snap ik zelf ook niet
Spuit 11quote:Op zondag 8 januari 2006 14:42 schreef Jump het volgende:
Het is nog steeds abandonware (juist zeker?) en willen ze hier nog niet in GAM
TTDPatchquote:Op zondag 8 januari 2006 14:57 schreef jopper27 het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/transporttycoon.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit krijg ik als ik de patch start ik heb TT gewoon geinstalleerd in de map waar ik wou, en toen heb ik de patch uitgepakt en geklikt maar toen kreeg ik dit, hoort dit of moet ik iets veranderen
hwwft opwnttd ook trams?quote:Op maandag 9 januari 2006 03:56 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
TTDPatch
OpenTTD @ www.openttd.org werkt veeeeel fijner
maar smaken verschillen Succes anyway!
Openttd heeft geen trams.quote:
Moet je die .exe ook niet runnen in dezelfde directory als TT?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:57 schreef jopper27 het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/transporttycoon.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit krijg ik als ik de patch start ik heb TT gewoon geinstalleerd in de map waar ik wou, en toen heb ik de patch uitgepakt en geklikt maar toen kreeg ik dit, hoort dit of moet ik iets veranderen
Lol ja daar erger ik me ook altijd zo aanquote:Op maandag 9 januari 2006 16:01 schreef MaxMark het volgende:
Wel grappig om te zien dat "Lower Medingstone" boven ligt en "Upper Medingstone" onder, dat soort dingen viel mij ook al eens op tijdens het spelen.
Verder niks zinnigs toe te voegen..
Dan had ik pas met de andere methode ookquote:Op maandag 9 januari 2006 15:49 schreef Jump het volgende:
Nadeel van zo'n configuratie is:
Spoor 1 is bezet
Langs beide kanten komt een trein af, ze gaan tegelijkertijd het blok in (dus 1 trein van boven, de andere trein in het anderste blok) en willen beide naar hetzelfde perron. De trein die eerst is, heeft gelukt, de andere komt half in het 'blok' vast te zitten omdat het signaal op rood springt
ik heb het zelfde soort probleem.. misschien de patch opnieuw installen ( unzippen in de map waar TTD staat.)quote:Op maandag 9 januari 2006 16:10 schreef jopper27 het volgende:
maar wie kan me ff helpen
Je moet de patch in dezelfde map hebben staan als het originele ttdx.exe bestand, geloof ik..quote:Op maandag 9 januari 2006 16:10 schreef jopper27 het volgende:
maar wie kan me ff helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |