abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 26 oktober 2005 @ 23:09:25 #152
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31710381
Oe oe oe
ff tvpen!
Moet deze op mijn gewone pc ff terugvinden nl
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 26 oktober 2005 @ 23:11:31 #153
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31710470
-edit-

[ Bericht 57% gewijzigd door peristilius op 14-12-2005 12:12:45 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31730586
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:02 schreef Jump het volgende:
Met deze 2 commando regels uit ttdpatch.cfg:
[ code verwijderd ]
En waar staan die regels dan?
pi_31731093
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:56 schreef Uddel het volgende:

[..]

En waar staan die regels dan?
Moest dus de allernieuwste unstable versie hebben, thanx

Alleen die PBS signalen lukt me niet?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:52:23 #156
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31731944
En dan moet je achter diezelfde regels zetten:

pathbasedsignalling on

en deze graphicset (voor de pbs signalen): http://ttdpatch.net/newgrf/201/nsignalsw.zip
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:22:45 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31734669
Als je OpenTTD gebruikt, kun je gewoon je venster vergroten/verkleinen door te slepen, net als ieder ander Windows venster
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:35:09 #158
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_31735053
Mhh ik ga het maar weer opnieuw instaleren. heb het er vorig jaar vanaf gegooid maar goed het blijft een leuk spel.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_31741915
Hoe krijg ik die dutch trainset in het spel.. Ik zie ze niet verschijnen.. En ik heb gezocht, en ze hebben het over een map genaamd Newgrf en een bestand newgrfw.cfg, maar die zie ik nergens
Neuj
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:48:39 #160
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31747649
voor als je openttd gebruikt:
je moet in openttd.cfg het volgende toevoegen:
[newgrf]
trafficsetw.grf
NewMonorailMrHuntW.grf
nsignalsw.grf

die .grf's moeten in je /data staan. openttd.cfg staat in de root van openttd.
Als je de patch gebruikt weet ik niet hoe het werkt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31753387
Ik speel sindskort weer met openttd (multiplay rules!)
alleen stuit ik tegen een irritant probleem.
als je bijv alleen speelt en je hebt een aantal vliegvelden (city) dan moet je na enige tijd upgraden omdat je vliegveld de capaciteit niet aan kan. Ik geloof dat je dan kan upgraden naar een metropolis airport.

Is er hier een goed truukje voor? Gisteren toen ik het vliegveld wou vervangen sloopte ik dus eerste het vliegveld, maar voordat ik de nieuwe kon plaatsen had de CPU player een bushokje op het terein gemieterd waardoor ik dus m'n vliegveld (en inkomsten ) kwijt was...
is er geen replace truukje voor?(anders wordt upgraden wel errug risico vol)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:12:26 #162
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31755485
Je kunt alle vakjes aangrenzend aan je vliegveld leeghalen en dan van die ownership bordjes plaatsen, dan kan niemand daar meer wat plaatsen. Daarna kun je veilig je vliegveld weghalen.
Een andere mogelijkheid is in het cheat menu (ctrl-alt-c) build while in pause mode aanzetten. Dan zet je het spel op pauze, zodat de AI niets meer kan bouwen, en jij wel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31760371
Hm.. had een station met 10 sporen, maar alle treinen wilden naar één spoor, dus gingen ze nog op elkaar wachten, die krengen zoeken gewoon de kortste route.. hoe los ik dit op?
  Lieve Belg vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:32:07 #164
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31760900
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:10 schreef Uddel het volgende:
Hm.. had een station met 10 sporen, maar alle treinen wilden naar één spoor, dus gingen ze nog op elkaar wachten, die krengen zoeken gewoon de kortste route.. hoe los ik dit op?
Heb je een schreenshot?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:35:13 #165
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31762634
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:10 schreef Uddel het volgende:
Hm.. had een station met 10 sporen, maar alle treinen wilden naar één spoor, dus gingen ze nog op elkaar wachten, die krengen zoeken gewoon de kortste route.. hoe los ik dit op?
door presignals

anders lees je de OP ff door
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31782272
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:35 schreef Merovingian het volgende:

[..]

door presignals

anders lees je de OP ff door
Ja, maar het lukt me niet, zal ff een screenshot maken zometeen..
pi_31782468
Hoe enable ik graphics voor presignals/PBS signalen?

10 sporen met gewone signalen wil dus gewoon niet
  Lieve Belg zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:14:25 #168
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31782645
Speel je met OpenTTD of TTDPatch?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31783084
Oh ja sorry, TTDPatch
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:49:36 #170
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31783548
quote:
En dan moet je achter diezelfde regels zetten:

pathbasedsignalling on

en deze graphicset (voor de pbs signalen): http://ttdpatch.net/newgrf/201/nsignalsw.zip
Blind zeker?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31808447
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:49 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Blind zeker?
Ja maar hoe zorg je dattie die graphics gebruiks..?
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:09:37 #172
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31815271
Die kan je toch aanvinken in de TTDConfig?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31838561
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:09 schreef maniack28 het volgende:
Die kan je toch aanvinken in de TTDConfig?
Welke optie is het dan?

Of bedoel je dat TTDConfigtooltje? Die heb ik niet geinstalleerd
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:13:54 #174
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31838673
ja die ja Je moet TTDpatch toch configureren

Ik geef je op msn vanavond wel even een link met een kant en klare installer incl. automatische updatebijwerker... kan je nooit meer iets fout doen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31838749
Waaat! Dat hier nog een actueel topic over is!!
Dit zal altijd mijn meest gespeelde spel blijven! Het aantal uur als dat ik aan TTD heb gespendeerd, daar kom ik nooit meer aan!
* gaat maar eens die uitbreidingen checken uit de OP
pi_31840271
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:13 schreef maniack28 het volgende:
ja die ja Je moet TTDpatch toch configureren

Ik geef je op msn vanavond wel even een link met een kant en klare installer incl. automatische updatebijwerker... kan je nooit meer iets fout doen
Goed idee, al dat gekut
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:23:37 #177
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31845732
Alstu, kant en klaar installeerbaar:

http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Lieve Belg maandag 31 oktober 2005 @ 19:34:20 #178
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31846036
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:

http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
Dat zijn ambetante raphics vervangers. Je kan ze niet uitschakelen, tenzij je de oriinele file teruplaatst, .grf bestanden zijn daarvoor beter.

Ik heb niks gezegd

[ Bericht 10% gewijzigd door Jump op 31-10-2005 21:41:06 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31849255
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:

http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
pi_31849804
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:23 schreef maniack28 het volgende:
Alstu, kant en klaar installeerbaar:

http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe
Alleen hoe stel ik hier de resolutie in? En ik heb allemaal Duitse teksten door het spel zitten, zijn die ook nog weg te krijgen? Verder topdingetje
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:02:00 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31858498
Die duitse teksten kan ik me geen zorgen over maken, dat zijn er een paar... who cares

Je kan in je TTD Patch Options bij manual ofzo (bij mij staat ie op ned. extra handmatig heet het ) in dat tekstvak die code invoeren die bovenaan deze pagina staat
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:28:57 #183
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31863509
Ik snap nog steeds niet dat mensen TTDPatch gebruiken, de enige dingen die de Patch heeft en Openttd niet zijn electrified rail en betere grf-support... Bij OpenTTD is alles in een GUI geintegreerd en je kunt zelf je eigen patches programmeren, of patches van anderen installeren. Wat zijn de argumenten van TTDPatchers om geen OpenTTD te spelen? Ben benieuwd...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:43:34 #184
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31868657
Dutchtrainset werkt niet in Openttd omdat er geen callback gebruikt kunnen worden Goed argument he Als je zelf meehelpt aan de set tenminsten
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:48:47 #185
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31868815
Ja oke dan is het wel logisch, maar de betere grf support noemde ik al... Wat zijn er verder nog voor redenen?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31869071
Callback betekend?
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 16:38:11 #187
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31870087
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:58 schreef blieblie het volgende:
Callback betekend?
Iets ivm de interne werking van het programma.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31870948
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:28 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen TTDPatch gebruiken, de enige dingen die de Patch heeft en Openttd niet zijn electrified rail en betere grf-support... Bij OpenTTD is alles in een GUI geintegreerd en je kunt zelf je eigen patches programmeren, of patches van anderen installeren. Wat zijn de argumenten van TTDPatchers om geen OpenTTD te spelen? Ben benieuwd...
Die twee redenen die je daar noemt en dat TTDPatch precies werkt zoals ik dat wil.
(ook mbt acceleratie en snelheid van treinen)

Pas als ik OpenTTD zodanig kan instellen dat het zich precies gedraagt als mijn huidige TTDPatch config stap ik over.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 17:15:56 #189
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31871140
En de opties voor het laten groeien van de steden zijn 50 keer uitgebreider
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31871501
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:02 schreef maniack28 het volgende:
Die duitse teksten kan ik me geen zorgen over maken, dat zijn er een paar... who cares

Je kan in je TTD Patch Options bij manual ofzo (bij mij staat ie op ned. extra handmatig heet het ) in dat tekstvak die code invoeren die bovenaan deze pagina staat
Haha k thx, Extra Handmatig idd..
pi_31872181
Pff.. iemand een Nederlands overzicht van de verschillende signalen en wat ze doen? Heb wel een overzicht in het Engels, maar als ik dat gelezen heb ben ik meer met vertalen bezig geweest dan lezen, dus snap ik er nog geen hol van..
  dinsdag 1 november 2005 @ 17:59:42 #192
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31872274
Zie eerste pagina van dit topic..... pbs signalen zijn hetzelfde die hebben alleen een extra lichtje eronder en dan kunnen er meer treinen over 1 blok
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31872292
Laat maar, heb al iets leuks gevonden: Transport Tycoon Deel 6

Had ik even overheen gelezen, nu nog een Nederlands iets over die PBS signalen vinden.. iemand?
pi_31872568
Alleen die resolutie werkt niet, geeft ie een foutmelding bij het starten van het spel.. hij kent de regel niet..
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 18:12:51 #195
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31872599
Welke versie van TTDPatch gebruik je?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:35:28 #196
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31873181
Heb je hem geupdate? Je moet ook de alpha update ff uitvoeren, dan moet het werken!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31874433
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:28 schreef Merovingian het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat mensen TTDPatch gebruiken, de enige dingen die de Patch heeft en Openttd niet zijn electrified rail en betere grf-support... Bij OpenTTD is alles in een GUI geintegreerd en je kunt zelf je eigen patches programmeren, of patches van anderen installeren. Wat zijn de argumenten van TTDPatchers om geen OpenTTD te spelen? Ben benieuwd...
Om de heel simpele reden dat ik TTDpatch overal kan vinden/downloaden en de setup heel makkelijk is.
Ik heb vaak pogingen gedaan om OpenTTD te downloaden/installeren, maar om de een of andere reden krijg ik het nooit voor elkaar :S
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 19:37:31 #198
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31875059
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:18 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Om de heel simpele reden dat ik TTDpatch overal kan vinden/downloaden en de setup heel makkelijk is.
Ik heb vaak pogingen gedaan om OpenTTD te downloaden/installeren, maar om de een of andere reden krijg ik het nooit voor elkaar :S
Je download OpenTTD, je plaatst die 5 nodieg grf bestanden en sample.cat in de map data en hupsakee

Vééél makkelijker van TTDPatch als ik het mag zegge
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31875222
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:37 schreef Jump het volgende:

[..]

Je download OpenTTD, je plaatst die 5 nodieg grf bestanden en sample.cat in de map data en hupsakee
Versus:
quote:
http://ttdlxhq.raysworld.ch/daten/TTHQsetup.exe

Ik bedoel, waar downloaden, welke 5 grf bestanden (ik neem aan dat dat graphic bestanden zijn) en waar haal ik sample.cat vandaan? En waar staat dat je die stappen moet uitvoeren? En waarom is er geen programma(zoals voor TTDPatch) dat dat kan doen voor noobs als ik
OpenTTD lijkt mij ook veel beter dan TTDPatch...maar het gaat zo kut
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 20:02:21 #200
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31875905
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:42 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Versus:
[..]


Ik bedoel, waar downloaden, welke 5 grf bestanden (ik neem aan dat dat graphic bestanden zijn) en waar haal ik sample.cat vandaan? En waar staat dat je die stappen moet uitvoeren? En waarom is er geen programma(zoals voor TTDPatch) dat dat kan doen voor noobs als ik
OpenTTD lijkt mij ook veel beter dan TTDPatch...maar het gaat zo kut
TTDPatch zonder zo'n installer installeren, is ook best kut. Zeker als je de laatste versie wilt enzo.

De link waar je die 5 bestanden kon downloaden stond en men OP, maar is er dus blijkbaar door nikky uitgehaald voor ik blauw werd
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31877645
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:35 schreef maniack28 het volgende:
Heb je hem geupdate? Je moet ook de alpha update ff uitvoeren, dan moet het werken!
Verrek zat al te kijken hoe ik hem kon updaten oid, blijkt gewoon in die config te zitten..

Psst.. nog 5 dagen
  Lieve Belg dinsdag 1 november 2005 @ 22:27:38 #202
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31881340
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:50 schreef Uddel het volgende:

[..]

Verrek zat al te kijken hoe ik hem kon updaten oid, blijkt gewoon in die config te zitten..

Psst.. nog 5 dagen
Wat is er nog 5 dagen?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31889974
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:27 schreef Jump het volgende:

[..]

Wat is er nog 5 dagen?
4 dagen
pi_31889997
Moeten we weer tegen elkaar met Hattrick (zie sig), we zitten bij elkaar in de competitie dus
  woensdag 2 november 2005 @ 10:38:18 #205
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31890468
OT: Kan je me weer inmaken

Btw. ik heb een nederland scenario en een noordwest europa scenario gemaakt, zal ze binnenkort eens posten... ook ben ik bezig met een randstadscenario
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 2 november 2005 @ 12:57:04 #206
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31893974
OpenTTD installen is nog veel makkelijker: Je installeert eerst TTD for Windows, daarna installeer je OpenTTD. Bestanden kopieert ie volledig automatisch, heb je geen omkijken naar.

-edit-

OpenTTD installer is hier te vinden.

Edit: directe downloadlinks:
-edit-
OpenTTD Windows Installer

[ Bericht 22% gewijzigd door peristilius op 14-12-2005 12:15:19 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31894241
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:57 schreef Merovingian het volgende:
OpenTTD installen is nog veel makkelijker: Je installeert eerst TTD for Windows, daarna installeer je OpenTTD. Bestanden kopieert ie volledig automatisch, heb je geen omkijken naar.

TTD for Windows en andere versies kun je
-edit-

OpenTTD installer is hier te vinden.

Edit: directe downloadlinks:
-edit-
OpenTTD Windows Installer
Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.

[ Bericht 11% gewijzigd door peristilius op 14-12-2005 12:16:06 ]
pi_31895455
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.
Flikflooien doe je maar in een ander topic, dit is het TT topic
pi_31895601
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:56 schreef Uddel het volgende:

[..]

Flikflooien doe je maar in een ander topic, dit is het TT topic
Niet serieus, enzo.

Kun je ook de towngrowth(max size & speed) aanpassen met openttd?
pi_31896490
Klopt het dat ik met TTD Patch geen muziek meer heb ?
Goed topic trouwens kom helemaal niet meer aan mijn tentamens toe sinds ik em gisteren weer het geinstalleerd
pi_31897468
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:32 schreef Remzz het volgende:
Klopt het dat ik met TTD Patch geen muziek meer heb ?
Nee, klopt niet
pi_31901296
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:32 schreef Remzz het volgende:
Klopt het dat ik met TTD Patch geen muziek meer heb ?
Goed topic trouwens kom helemaal niet meer aan mijn tentamens toe sinds ik em gisteren weer het geinstalleerd
Je moet je MIDI source ff instellen bij de Setup van Transport Tycoon zelf.. die met dat groene pictogrammetje

Ik heb die muziek trouwens uitgezet, wel nostalgische muziekjes, maar het is irritant na een tijdje
pi_31901325
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Niet serieus, enzo.

Kun je ook de towngrowth(max size & speed) aanpassen met openttd?
Niet serieus?

Mijn opmerking was ook niet serieus bedoeld hoor
  woensdag 2 november 2005 @ 20:47:11 #214
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31908661
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:10 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hoi, ik ben Mark. Ik hou van jou.
Hoi, ik ben Bart. Ik ben al bezet.
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:02 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Niet serieus, enzo.

Kun je ook de towngrowth(max size & speed) aanpassen met openttd?
Toch jammer.

En nee, dit kan niet in OpenTTD.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 2 november 2005 @ 20:52:47 #215
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31908870
En als je trouwens de nieuwste (beta-)versie wilt van Openttd, waarin weer een aantal nieuwe patches verwerkt zijn sinds 0.4.0.1, moet je hier zijn. Gewoon de bestanden in de Win32 zip uitpakken in je OpenTTD dir. Pas wel op, savegames kunnen wel door nieuwere versies geopend worden, maar niet door oudere. Als je dus in de versie van vandaag een leuk spel opbouwt, kun je die niet openen met de versie van gisteren, of met 0.4.0.1.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31933384
En meer dan 2 vliegvelden per stad, kan dat ook ergens ingeschakeld worden?
  donderdag 3 november 2005 @ 21:26:25 #217
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31940081
nee.
is 2 niet genoeg?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31945812
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:26 schreef Merovingian het volgende:
nee.
is 2 niet genoeg?
Parijs heeft er minimaal 6
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:33:28 #219
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_31950747
6? Hoe groot is die stad dan wel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_31961893
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:26 schreef Merovingian het volgende:
nee.
is 2 niet genoeg?
Nouja, ik had HIER

nog wel eentje kwijt gewild...

En HIER

had ik ook nog ergens ruimte willen gaan creëren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind OpenTTD beter dan TTDPatch, maar ik mis toch net die paar handige extraatjes

Edit: Vooral in het geval dat je (misschien in de toekomst) de town growth (max & speed) kunt veranderen, dan heb je nog grotere steden dan je nu al kunt hebben..
pi_31970593
In de OP staat nog dat er in OpenTTD nog geen PBS zit, maar inmiddels toch wel? Of is dat alleen bij mijn versie

Heeft er iemand trouwens nog een leuke map voor OpenTTD, een echte aanrader. Als het kan een beetje groot
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:22:24 #222
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_32575675


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjoerd102 op 25-11-2005 19:32:27 ]
Net efkes anges
pi_32575760
Wow, dit spel wil ik zooo graag!
Ik had deze vroeger, maar om de 1 of andere duistere reden ben ik em kwijt.
Ik was mega verslaafd en altijd director, had heel goede trucjes en techniekjes

Waar kan ik dit spel nog halen?
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:25:44 #224
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_32575779
Multilangual (English, German, French and Spanish) TTD-Installer,
including latest stable TTDPatch, TTdxC and new graphics by glider:

http://www.power-place.net/files/ttd/ttdpack.exe
Heb nu van deze gedownload. Ik krijg nu echter het Duitse treinen pakket. Hoe moet ik deze uitzetten??? Verder wil ik ook overal de originele voertuigen. Hoe krijg ik dit voor elkaar???

Verder zie ik bij sommige nederlandstalige versie, waar komt deze vandaan??? Jaja veel vragen voor een vrijdagavond

[ Bericht 48% gewijzigd door Sjoerd102 op 25-11-2005 19:37:00 ]
Net efkes anges
  woensdag 30 november 2005 @ 12:11:22 #225
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_32693080
Ik krijg nog steeds niet de NL Train set geinstalleerd
Net efkes anges
pi_32705380
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wow, dit spel wil ik zooo graag!
Ik had deze vroeger, maar om de 1 of andere duistere reden ben ik em kwijt.
Ik was mega verslaafd en altijd director, had heel goede trucjes en techniekjes

Waar kan ik dit spel nog halen?
Vraag & Aanbod

Of misschien in de winkel ook wel
pi_32705563
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:35 schreef Uddel het volgende:

[..]

Of misschien in de winkel ook wel
Garpje?
  Lieve Belg woensdag 30 november 2005 @ 19:44:45 #228
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_32705671
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door peristilius op 14-12-2005 12:17:08 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 1 december 2005 @ 19:07:58 #229
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_32733491
Heb nu de versie geinstalleerd met nederlandse teksten etc. Nu springt bij mij vaker van het ene op het andere moment het spel terug naar het Windows XP beginscherm. Heeft dat met de patch te maken???
Net efkes anges
pi_32806551
Omdat het nogal rustig is, ga ik maar ff pimpen met mijn "proefopstelling"

Een heleboel kolenmijnen bouwen (ik denk dat dr wel meer dan 200 staan), verbonden door stukjes station, die weer aan het hoofdstation verbonden zijn. In deze screenshot heeft het station 8 perrons, met zo'n 18 treinen op de route.

Omdat het toch iets te druk werd en er wachtrijen ontstonden, heb ik het station uitgebreid tot 12 perrons, met 25 treinen op de route. Per 4 perrons komen ze samen tot 1 spoor, waardoor er 3 treinen tegelijk het station uit kunnen.
Het was even puzzelen met de seinen, maar nu worden de treinen altijd naar lege perrons geleid, zonder dat ze verkeerd rijden of onnodig stilstaan/keren.


Zo, 't heeft een paar jaar gekost, maar het werkt leuk zo
Iemand die nog op- of aanmerkingen heeft, zodat het misschien nog efficiënter kan?
pi_32808428
Op het 2e plaatje helemaal links, is dat geen enorme bottleneck? Kan dat niet beter zo:


Ik heb het net even nagebouwd, best druk dan
pi_32808614
Jaa, natuurlijk!
Ik zat zelf ook met die bottleneck, soms ben je zo ingewikkeld aan het denken dat je die simpele dingen niet ziet
Ga em meteen ff aanpassen, thx
  Lieve Belg zondag 4 december 2005 @ 15:33:26 #233
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_32808699
Of emt PBS gaan spelen in OpenTTD met de laatste nightlies
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_32811548
Maar met PBS kun je de treinen toch niet tussen 3 sporen laten kiezen, zoals nu wel zo is?
  Lieve Belg zondag 4 december 2005 @ 18:37:14 #235
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_32813705
In TTDPatch wel, in OpenTTD nog niet met de PBS gewerkt
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_32897821
ik heb TTD voor Win 95, hoe kan ik dit installeren onder Win XP Pro?
pi_32912310
-edit peristilius-

Transport Tycoon is geen freeware, abandonwarez is niet toegestaan op FOK!, graag geen downloadlinks meer plaatsen.

[ Bericht 62% gewijzigd door peristilius op 14-12-2005 12:19:54 ]
pi_33718416
Vanavond deed ik (NoxiousPluK @ irc & game) ff een potje (OpenTTD met laatste Nightly) met Ou-Tannu en Tom-my en tijdens dat potje kwamen Tom-my en ik achter een bugje...

Alhier het stappenplan wordt-snel-rijk:
1. Speler 1 stuurt al zijn geld naar Speler 2
2. Speler 2 koopt 75% aandeel in het bedrijf van Speler 1
3. Speler 2 stuurt al zijn geld naar Speler 1
4. Speler 2 verkoopt zijn aandelen in het bedrijf van Speler 1

Hierna het geld eventjes verdelen en je hebt veel meer over dan daarvoor
Anyway hieronder nog ff wat schreenshots:

Check die console!!!

Met dat geld kun je natuurlijk wat doen, dus, een prive-eilandje

Dus: iedereen veel plezier om samen met een vriend eens goed te gaan cheaten @ een public server

[ Bericht 17% gewijzigd door JapyDooge op 05-01-2006 03:17:40 ]
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33719606
je mag toch pas na 5 jaar aandelen kopen
pi_33722040
dan nog die 5 jaar zijn zo om
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33723223
Si, en als je toch 2 luie medespelers hebt
Cooky
pi_33723255
hoe ist met je eiland?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33723269
Druk man
Cooky
pi_33723345
bwhehe
maar okee laten we er geen SC topic van maken
ik ga nu echt weg
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22761

die gezien?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg donderdag 5 januari 2006 @ 11:44:32 #246
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33723386
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:42 schreef JapyDooge het volgende:
bwhehe
maar okee laten we er geen SC topic van maken
ik ga nu echt weg
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22761

die gezien?
Dat is een bekende bug die enkel gebruikt wordt door van die piem0ls om veel geld te krijgen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33723403
heb ik weer (nu echt ff weg ) omg
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33724101
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:44 schreef Jump het volgende:

[..]

Dat is een bekende bug die enkel gebruikt wordt door van die piem0ls om veel geld te krijgen
Cooky
pi_33724388
heb je ook een sandbox hiervoor? waar je lekker kunt klooien in een flat land zonder iets erop...
pi_33724637
wel sandbox servers idd
Cooky
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 19:07:20 #251
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33775249
Screenshots van men laatste spel. Gestart in 1950, de treinen zitten in de DBSetXL

Het dorpje waar men eerste stationnetjes gebouwd werden (2 sporen van 4 lang, nu 3 sporen van 8 lang). Het station dat er bovenaan half opstaat ligt aan de rand van de stad erboven, dat moet dus nog volledig ingesloten worden:


Het volledige netwerk. De sporen linksonder verbinden 4 koolmijnen naar een koolcentrale om in het begin wat geld op te brengen. De lijn die eronder gaat is een passagierslijn. In het zuidoosten ligt al een station klaar om aangesloten te worden op het netwerk, iets verder loopt de lijn ook al verder om aangesloten te worden op de drukste as momenteel:


Een stadje dat met haatte tot ik er 2 busstationen geplaatst heb, nu kan men rating niet hoger. Er is wel een schrijnend te kort aan hoge snelheidstreinen op die lijn. Met name op de Post trein die zich te lang ophoudt aan de andere kant:


[ Bericht 3% gewijzigd door Jump op 06-01-2006 19:14:26 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33775416
keertje met meer mensen van fok die online doen? vanavond half 9?
Cooky
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:13:14 #253
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_33775473
moeten we wel allemaal OpenTTD en de laatste Nightly gebruiken
en mja vanaaf kan ik niet want mn vriendin is hier
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 19:16:15 #254
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33775574
Ik speel met TTDPatch. De newgrf zit er iets verder en vind het prettiger spelen. OpenTTD heeft het voordeel van de bigmaps enzo, maar de voortgang gaat volgens mij net iets te traag
In TTDPatch heb je nu ook trams, wat nog leuk wordt. Zo kan je nu helemaal maglev en monorail wegdoen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33776204
V'domme noxious, eikel, a^tuinhek wil ook wel meedoen , jump anders zet je ook die openttd erop? hij installed toch apart
Cooky
pi_33776469
Vanavond half 9: OpenTTD. Ik zal er zijn
pi_33776873
OpenTTD// Welke Nightly Build? k heb r3366 dr op..
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 19:59:58 #258
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33777187
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:33 schreef Tom-my het volgende:
V'domme noxious, eikel, a^tuinhek wil ook wel meedoen , jump anders zet je ook die openttd erop? hij installed toch apart
Ik heb OpenTTD ooks taan hoor, maar kan deze avond waarschijnljk niet. Zal nog zien als ik meedoe
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33777437
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:59 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik heb OpenTTD ooks taan hoor, maar kan deze avond waarschijnljk niet. Zal nog zien als ik meedoe
je doet gewoon maar mee
pi_33777629
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
OpenTTD// Welke Nightly Build? k heb r3366 dr op..
r3373 is de laatste van vandaag: http://www.openttd.org/nightly.php
K heb hem net geinstalleerd
pi_33777718
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:14 schreef Piles het volgende:

[..]

r3373 is de laatste van vandaag: http://www.openttd.org/nightly.php
K heb hem net geinstalleerd
klopt maar die hebben wij niet


http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3366.zip
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 20:17:54 #262
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33777745
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33778484
Ben ik de enige die meedoet
pi_33779233
nee

wij spelen al
pi_33779359
Nightly r3373 van OpenTTD?
Ik kan namelijk bij geen één server joinen ivm Version mispatch
pi_33779535
nee r3366
pi_33779701
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee r3366
Heb ik nu
Maar hoe heet de server?
pi_33779820
Games over

[ Bericht 40% gewijzigd door Ou-Tannu op 07-01-2006 01:30:47 ]
pi_33783855
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:16 schreef Jump het volgende:
Ik speel met TTDPatch. De newgrf zit er iets verder en vind het prettiger spelen. OpenTTD heeft het voordeel van de bigmaps enzo, maar de voortgang gaat volgens mij net iets te traag
In TTDPatch heb je nu ook trams, wat nog leuk wordt. Zo kan je nu helemaal maglev en monorail wegdoen
in de nieuwste stabiele versie?
of in die nog nietstabiele?
dag
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 23:24:39 #270
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33784066
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:18 schreef petre86 het volgende:

[..]

in de nieuwste stabiele versie?
of in die nog nietstabiele?
Alpha 69. De niet stabiele dus. Maar het is normaal de laatste alpha versie dat er is. De volgende wordt binnenkort verwacht en zal in de bata-fase gaan
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg vrijdag 6 januari 2006 @ 23:34:51 #271
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33784446
Screenshots van men laatste spel. Gestart in 1950, de treinen zitten in de DBSetXL

Drukte aan het station. Een trein die over een tijdelijk spoor rijdt om direct in de juiste richting te gaan (kwam uit het depot). De 3 andere treinen (derde staat in het station) zijn pendeltreinen tussen 2 stations. 1 Ervan (de kortste) bestaat uit enkel postwagonnen, deze is later uitgebreid tot 15 postwagonnen:


Dezelfde plaats als op de screenshot hierboven, nu staat er echter iets meer volk op het perron terwijl er juist een volle passagiers trein (15 wagonnen van elk 56 mensen = 840) is vertrokken. Gelukkig rijden er zo 2 op die route:



Een overzicht van alle bussen, treinen en boten. Ze zijn geordend op de winst van het vorige jaar. De meest winstgevende staan onderaan. De bovenste 4 treinen met verlies zijn nieuwe treinen uit 1977. Ondertussen in het 27 jarige bestaan al meer dan 1 miljoen passagiers vervoerd (jaja, het klinkt weinig ):
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33784937
als ik TTD wil starten zegt ie "kon codelader niet installeren TTDLOADW.OVL wordt verwijdert"
( na instal van de patch en de configurationwizzard)
dag
pi_33786803
Jump, hoe kom ik aan de configuratie die jij hebt? Ik heb zojuist dat Nightly gedoe voor het eerst geïnstalleerd en hij draait ook, maar ik zie verder geen verschil?
PS. Je treinen rijden links
pi_33794160
Ik zal hem ook weer eens een keer installeren, blijft een verslaffend spel.
-
  Lieve Belg zaterdag 7 januari 2006 @ 13:23:34 #275
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33796172
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:50 schreef MaxMark het volgende:
Jump, hoe kom ik aan de configuratie die jij hebt? Ik heb zojuist dat Nightly gedoe voor het eerst geïnstalleerd en hij draait ook, maar ik zie verder geen verschil?
PS. Je treinen rijden links
Ik speel met TTDpatch met een ganse hoop newgrf bestanden.

Men treinen rijden links omdat ze hier in België ook links rijden. Het is dan misschien wel een Duitse treinen set, maarja

Voeg me even toe op msn ofzo, dan stuur ik je men volledige config eens
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33797190
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:49 schreef petre86 het volgende:
als ik TTD wil starten zegt ie "kon codelader niet installeren TTDLOADW.OVL wordt verwijdert"
( na instal van de patch en de configurationwizzard)
iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg?
dag
pi_33798094
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:11 schreef MaxMark het volgende:
Omdat het nogal rustig is, ga ik maar ff pimpen met mijn "proefopstelling"

Een heleboel kolenmijnen bouwen (ik denk dat dr wel meer dan 200 staan), verbonden door stukjes station, die weer aan het hoofdstation verbonden zijn. In deze screenshot heeft het station 8 perrons, met zo'n 18 treinen op de route.
[afbeelding]
Omdat het toch iets te druk werd en er wachtrijen ontstonden, heb ik het station uitgebreid tot 12 perrons, met 25 treinen op de route. Per 4 perrons komen ze samen tot 1 spoor, waardoor er 3 treinen tegelijk het station uit kunnen.
Het was even puzzelen met de seinen, maar nu worden de treinen altijd naar lege perrons geleid, zonder dat ze verkeerd rijden of onnodig stilstaan/keren.
[afbeelding]

Zo, 't heeft een paar jaar gekost, maar het werkt leuk zo
Iemand die nog op- of aanmerkingen heeft, zodat het misschien nog efficiënter kan?
Je kan de uitgangen van je station nog veel langer maken,
dus dat je zeg maar voor iede perron een trein lengte aan spoor achteraan hebt.
En dat ze DAN samenkomen per 4 (of minder) perrons.
Hierdoor kunnen je treinen sneller weer in het station rijden omdat een perron sneller leeg is.
Bij het 1e plaatje bijv wacht er op het 3e van onder perron nu een trein, met mijn suggestie blokeert die dan niet het perron

Wat je ook nog kan doen is meer aanvoer lijnen maken, dus niet 2 (zoals je nu hebt) maar meer.
Hierdoor kunnen treinen ook weer sneller in rijden. Het is mogelijk het zo op te zetten,
dat er 2-4 treinen tegelijk het station in kunnen rijden. Denk in jou geval 3.
Zal later vandaag even kijken of ik voorbeeldje kan maken.
Kan je wel voorbeeld met 2 treinen tegelijk laten zien

En als laatste advies, maak het allemaal van zelfde type trein.
Zodat je geen snelheid en kracht verschil hebt!

[edit - toevoeging]
Voorbeeld met 2 aanvoer lijnen: (openen, dan ctrl f5 bij mij)
http://img483.imageshack.us/my.php?image=ttd8cg.jpg
Rood = pre-signal
Blauw = Combi signal
Geel = Exit signal (met wit erin iig )

Treinen kunnen nu altijd gewoon doorrijden, tenzij het heel erg druk is,
dan moeten de 2 lijnen gaan kruisen en word het wel wachten
Maar dit is dus waarschijnlijk te voorkomen door langer spoor achter ieder perron te maken.
(Zoals je bovenin plaatje ziet bij het andere station)

[ Bericht 14% gewijzigd door Paeromius op 07-01-2006 14:41:27 (Toevoeging) ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:48:35 #278
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_33808662
Spelen jullie nog ergens op een vaste server? Gisteren Openttd geinstalleerd, en vroegah toen ik te veel ttd speelde was een gebrekkige multiplayer het enige gebrek. Blijft leuk. ^^
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 8 januari 2006 @ 13:26:46 #279
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_33829080
IK heb de cd transport tycoon deluxe, toen ik nog windows 98 had speelde ik dat spel vreselijk veel, nu heb ik dus al een hele tijd windows xp, daar doet ie het niet meer op en nu heb ik deze gedownload op verschillende sites en de xp-patch en weet ik veel allemaal wat, maar hij wil het niet doen op mijn pc !! weet iemand mss waar ik transport tycoon deluxe kan downloaden??

Weet iemand trouwens ook wat het verschil is tussen transport tycoon en transport tycoon deluxe?

Alvast bedankt
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
pi_33831081
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:26 schreef jopper27 het volgende:
IK heb de cd transport tycoon deluxe, toen ik nog windows 98 had speelde ik dat spel vreselijk veel, nu heb ik dus al een hele tijd windows xp, daar doet ie het niet meer op en nu heb ik deze gedownload op verschillende sites en de xp-patch en weet ik veel allemaal wat, maar hij wil het niet doen op mijn pc !! weet iemand mss waar ik transport tycoon deluxe kan downloaden??

Weet iemand trouwens ook wat het verschil is tussen transport tycoon en transport tycoon deluxe?

Alvast bedankt
Zie de OP: Transport Tycoon Deel 6
  zondag 8 januari 2006 @ 14:39:33 #281
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_33831504
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Zie de OP: Transport Tycoon Deel 6
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehe

dat snap ik zelf ook niet
pi_33831556
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:39 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehe

dat snap ik zelf ook niet
Daar stond eerst een link met een pagina waar je TT kon downloaden maar aangezien dat als warez gezien werd is dat weggehaald

maar hij staat nog ergens in de OP
  Lieve Belg zondag 8 januari 2006 @ 14:42:17 #283
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33831583
Het is nog steeds abandonware (juist zeker?) en willen ze hier nog niet in GAM
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33831601
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:42 schreef Jump het volgende:
Het is nog steeds abandonware (juist zeker?) en willen ze hier nog niet in GAM
Spuit 11
  Lieve Belg zondag 8 januari 2006 @ 14:43:18 #285
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33831615
Vergeten op 'Invoeren' te drukke jah
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 8 januari 2006 @ 14:57:57 #286
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_33832088


Dit krijg ik als ik de patch start ik heb TT gewoon geinstalleerd in de map waar ik wou, en toen heb ik de patch uitgepakt en geklikt maar toen kreeg ik dit, hoort dit of moet ik iets veranderen
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
  maandag 9 januari 2006 @ 03:56:01 #287
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_33856342
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:57 schreef jopper27 het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/transporttycoon.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Dit krijg ik als ik de patch start ik heb TT gewoon geinstalleerd in de map waar ik wou, en toen heb ik de patch uitgepakt en geklikt maar toen kreeg ik dit, hoort dit of moet ik iets veranderen
TTDPatch
OpenTTD @ www.openttd.org werkt veeeeel fijner
maar smaken verschillen Succes anyway!
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_33856369
quote:
Op maandag 9 januari 2006 03:56 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

TTDPatch
OpenTTD @ www.openttd.org werkt veeeeel fijner
maar smaken verschillen Succes anyway!
hwwft opwnttd ook trams?
dag
pi_33856388
tvp
  maandag 9 januari 2006 @ 11:42:24 #290
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_33860677
quote:
Op maandag 9 januari 2006 04:03 schreef petre86 het volgende:

[..]

hwwft opwnttd ook trams?
Openttd heeft geen trams.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_33860928
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:57 schreef jopper27 het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/transporttycoon.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

Dit krijg ik als ik de patch start ik heb TT gewoon geinstalleerd in de map waar ik wou, en toen heb ik de patch uitgepakt en geklikt maar toen kreeg ik dit, hoort dit of moet ik iets veranderen
Moet je die .exe ook niet runnen in dezelfde directory als TT?
pi_33868148

Ff een vraagje: wat werkt er beter, de bovenste of de onderste oplossing. Ik gebruikte altijd de bovenste, maar laatst zag ik iemand de onderste methode gebruiken. Iemand ervaring hiermee?
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 15:49:43 #293
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33868218
Met de onderste kunnen 2 treinen in en uit het station rijden langs 1 kant. Dus het blok tussen de lichten kan gedeeld worden. Bij het bovenste niet.

Nadeel van zo'n configuratie is:
Spoor 1 is bezet
Langs beide kanten komt een trein af, ze gaan tegelijkertijd het blok in (dus 1 trein van boven, de andere trein in het anderste blok) en willen beide naar hetzelfde perron. De trein die eerst is, heeft gelukt, de andere komt half in het 'blok' vast te zitten omdat het signaal op rood springt
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_33868578
Wel grappig om te zien dat "Lower Medingstone" boven ligt en "Upper Medingstone" onder, dat soort dingen viel mij ook al eens op tijdens het spelen.
Verder niks zinnigs toe te voegen..
  maandag 9 januari 2006 @ 16:07:28 #295
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_33868798
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:01 schreef MaxMark het volgende:
Wel grappig om te zien dat "Lower Medingstone" boven ligt en "Upper Medingstone" onder, dat soort dingen viel mij ook al eens op tijdens het spelen.
Verder niks zinnigs toe te voegen..
Lol ja daar erger ik me ook altijd zo aan
Soms zelfs zo erg dat ik mn stations rename
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  maandag 9 januari 2006 @ 16:10:58 #296
137125 jopper27
Hattrick --> 366333
pi_33868933
maar wie kan me ff helpen
Life is hard - - - Life is short - - - So enjoy your life
pi_33868969
quote:
Op maandag 9 januari 2006 15:49 schreef Jump het volgende:
Nadeel van zo'n configuratie is:
Spoor 1 is bezet
Langs beide kanten komt een trein af, ze gaan tegelijkertijd het blok in (dus 1 trein van boven, de andere trein in het anderste blok) en willen beide naar hetzelfde perron. De trein die eerst is, heeft gelukt, de andere komt half in het 'blok' vast te zitten omdat het signaal op rood springt
Dan had ik pas met de andere methode ook
Maar blijft trein nr 3 wel buiten het blok wachten, als alle 2 de sporen vol staan? Ja, dus
Ik kan het natuurlijk ook gaan testen
pi_33869002
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:10 schreef jopper27 het volgende:
maar wie kan me ff helpen
ik heb het zelfde soort probleem.. misschien de patch opnieuw installen ( unzippen in de map waar TTD staat.)
dag
pi_33870976
quote:
Op maandag 9 januari 2006 16:10 schreef jopper27 het volgende:
maar wie kan me ff helpen
Je moet de patch in dezelfde map hebben staan als het originele ttdx.exe bestand, geloof ik..
  maandag 9 januari 2006 @ 17:24:35 #300
115814 Drumpie
Zie Signature.
  Lieve Belg maandag 9 januari 2006 @ 17:46:03 #301
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_33872149
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')