abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 20:20:36 #1
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24888773


Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: EDIT damagniehe

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.



In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.



Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.



Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.




T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.



Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:



Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://nightlies.openttd.org
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Vorige delen
quote:
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt

[ Bericht 27% gewijzigd door nikky op 14-07-2005 00:05:01 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 22:34:57 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24891397
als OP niet uitgebreid genoeg is, of als er fouten instaan, laat me ff weten in dit topic of via mail (zie profiel).

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_24891606
Netjes
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_24891736
Wat ik mis?
Waar kan ik Nederlandse zooi halen?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 22:53:11 #5
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24891852
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef SHERMAN het volgende:
Wat ik mis?
Waar kan ik Nederlandse zooi halen?
http://users2.tt-forums.net/dutchset/

maar deze werkt enkel in TTDPatch. OpenTTD crashed op die set omdat deze gebruik maakt van callbacks wat nog niet ondersteund wordt in OpenTTD
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_24891861
Ik heb andere signals volgens mij? Iig niet met die witte dingen eronder. En een big-map is wel érg groot.
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 22:57:19 #7
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24891957
Die lichten met witte kotjes onder zijn die pre-signals.

Meer info: http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_24892010
Hoe zet je ze? Of lees ik daar nou overheen?
pi_24892138
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:53 schreef Jump het volgende:

[..]

http://users2.tt-forums.net/dutchset/

maar deze werkt enkel in TTDPatch. OpenTTD crashed op die set omdat deze gebruik maakt van callbacks wat nog niet ondersteund wordt in OpenTTD
Wat is dit dan
http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 2 februari 2005 @ 23:07:47 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24892166
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:53 schreef Jump het volgende:

[..]

http://users2.tt-forums.net/dutchset/

maar deze werkt enkel in TTDPatch. OpenTTD crashed op die set omdat deze gebruik maakt van callbacks wat nog niet ondersteund wordt in OpenTTD
Thankx voor de info
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24892235


Nooit geweten dat er nog zoveel mede-diehards waren! Ik speel het spel nu al sinds '96 (serieus, besteld bij Neckerman ). Speel het niet elke dag, maar toch nog wel regelmatig. Wat zijn de graphics toch stoer

Dat wou ik ff kwijt. Dank u wel.
pi_24892328
Ik heb het net dus geinstalleerd
Zo ff kijken of ik die Nederlandse zooi aan de praat krijg en of ik wat codes kan vinden om lekker te bouwen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 23:21:28 #13
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24892524
Je plaatst eerst de gewone lichten. Als je dan CTRL+klik op die lichten doet doorloop je de volgende cyclus: ingangsignaal, uitgangsignaal, combosignaal, normaal.
Als je semaforen wilt gebruiken (Amerikaanse stijl) houd je CTRL ingedrukt bij het plaatsen van de lichten. Om van semaforen presignalen doe dus nog een CTRL+klik op de signalen. De werking van beide is exact dezelfde, enkel de voorstelling is dus anders



1. Normale signalen: de normale twee- en één-richtingssignalen

2. Ingangssignaal (entrancesignal): deze plaats je voor alle andere presignals. Dit betekend dus dat er een presignaal blok achter dit licht komt. Als alle exit- en combisignalen die achter dit licht komen op rood staan, gaat dit licht ook op rood staan. Zo wacht de trein tot er een spoor vrij is.

3. Deze plaats je voor de ingang van het station. Deze is rood als het spoor dan bezet is, en groen als het spoor vrij is.

4. Met combo signalen kan je 2 presignaalblokken met elkaar verbinden. Voorbeeld: zie figuur. Zo kunnen 2 treinen tegelijkertijd het station inrijden. Als de ene blok vol zit, en er is nog een spoor vrij in het andere blok zal het combosignaal dus een groen licht geven en dus ook het ingangssignaal van die andere blok. Zo kan een trein naar de andere kant van het station inrijden.



wordt:

quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:06 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Wat is dit dan
http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/
Dat is de NL treinset voor [PC] Chris Sawyer's Locomotion

[ Bericht 12% gewijzigd door Jump op 02-02-2005 23:26:29 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_24892687
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:21 schreef Jump het volgende:


[afbeelding]
[..]

Dat is de NL treinset voor [PC] Chris Sawyer's Locomotion
Dat verklaard een hoop
Klopt het trouwens dat je de TTD patch de orginele versie moet hebben? Ik krijg namelijk een error als ik die patch wil runnen
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Lieve Belg woensdag 2 februari 2005 @ 23:30:47 #15
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_24892769
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 23:27 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Dat verklaard een hoop
Klopt het trouwens dat je de TTD patch de orginele versie moet hebben? Ik krijg namelijk een error als ik die patch wil runnen
yupz, maar die originele versies kan je vinden op: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Ik ga morgen de OP wat meer uitbreiden over die installaties van beiden en wat je nodig hebt enzo
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_24898184


Wat een uitleg! Ik ga er de hele middag mee oefenen.
pi_24903947
mooie OP trouwens!
tvp
pi_24904391
quote:
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
Dat is dus achterhaald sinds Path Based Signalling.

Als ik ooit tijd heb, zal ik een soort "realisme guide" schrijven. De meeste knooppunt design guides zijn namelijk niet realistisch (ooit een klaverblad gezien bij treinen ). In het echt is namelijk bijna alles gelijksvloers, alleen de echt uberdrukke knooppunten hebben een of meer fly-overs.

Sinds PBS is het mogelijk om realistische EN efficiente aansluitingen te maken zonder fly-overs en tunnels die in het echt zwaar overkill zouden zijn. Zie ook www.sporenplan.nl voor situaties waar in het echt wel of geen fly-overs gebruikt worden.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_24905240
ziet er wel sjiek uit
zag gister de screenshots op je webspace (Jump) en ziet er echt wel mooi uit en lijkt me wel grappig om te spelen
pi_24906045
Kun de scenario's uit TTD ook in OpenTTD zetten? In OpenTTD zit West Country namelijk niet meer

Edit: k heb het al gevonden: http://wiki.openttd.com/index.php/Interoperability

[ Bericht 34% gewijzigd door Piles op 03-02-2005 19:07:35 ]
pi_24908400
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die ultragrote map in open-ttd krijg? met nightly's ofzo?!

Ik snap het niet

Kheb wel ttd geinstalleerd, en de openttd eroverheen, dat werkt als een trein maar ik kan dus nog geen grotere mappen maken
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_25077013
Waarom gaat de wereldpopulatie zo hard naar beneden?

Ik vervoer alleen mensen en post, maar er zijn steeds minder mensen om te vervoeren.
  Lieve Belg maandag 14 februari 2005 @ 10:46:13 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25083303
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:11 schreef Et-Cetera het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die ultragrote map in open-ttd krijg? met nightly's ofzo?!

Ik snap het niet

Kheb wel ttd geinstalleerd, en de openttd eroverheen, dat werkt als een trein maar ik kan dus nog geen grotere mappen maken
De nightlies kan je downloaden op http://nightly.openttd.org/
Gewoon unzippen in de map waar je openttd "geinstalleerd" hebt. Bestanden overschrijven als ie het komt vragen. Als je het spel start kan je bij Patches > interface de waarden X en Y instellen.

De breedte/hoogte is dan X² of Y². Dus als je 10 instelt is het spelbord 1024 kotjes breed/hoog
quote:
Op zondag 13 februari 2005 22:21 schreef Merson het volgende:
Waarom gaat de wereldpopulatie zo hard naar beneden?

Ik vervoer alleen mensen en post, maar er zijn steeds minder mensen om te vervoeren.
Welke versie gebruik je? In de laatste nightlies is het inderdaad moeilijker om de steden te doen groeien op grote mappen, op kleine groeien ze dan weer explosief.
Buskotjes in de stad zelf aanleggen en daar paar bussen opzetten, groeit stad dan?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25084017
quote:
Op maandag 14 februari 2005 10:46 schreef Jump het volgende:

[..]

Welke versie gebruik je? In de laatste nightlies is het inderdaad moeilijker om de steden te doen groeien op grote mappen, op kleine groeien ze dan weer explosief.
Buskotjes in de stad zelf aanleggen en daar paar bussen opzetten, groeit stad dan?
Ik speel idd met een nightlie. Met bussen werkt in tegenovergestelde richting. De stad werd steeds kleiner en was binnen 4 jaar de kleinste stad van het land.

Wanneer komt die goeie patch uit?
  Lieve Belg maandag 14 februari 2005 @ 15:21:36 #25
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25086620
quote:
Op maandag 14 februari 2005 11:39 schreef Merson het volgende:

[..]

Ik speel idd met een nightlie. Met bussen werkt in tegenovergestelde richting. De stad werd steeds kleiner en was binnen 4 jaar de kleinste stad van het land.

Wanneer komt die goeie patch uit?
De volgende versie is 0.4 en die zal nog wel tijdje duren. Alle fouten ivm bigmaps moeten eruit. Het zou kunnen dat passangers/mail bestemmingen er ook in komen enzo
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25183225
Wat is eigenlijk het voordeel van een netwerk waarin alle sporen op elkaar aangesloten zijn? Wat is er mis met wat stationnetjes die met sporen met elkaar verbonden zijn?
pi_25183666
quote:
Op zondag 20 februari 2005 19:21 schreef Solomon het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van een netwerk waarin alle sporen op elkaar aangesloten zijn? Wat is er mis met wat stationnetjes die met sporen met elkaar verbonden zijn?
- vehoogde moeilijkheid (extra complexiteit)
- efficienter spoor -en grondgebruik
- realisme!
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25190693
Het kost aan het begin ook even wat meer werk, maar als je eenmaal een netwerk hebt liggen heb je minder werk aan het leggen van een nieuw traject, omdat het alleen maar een kwestie is van het koppelen van het station aan het bestaande netwerk. Uiteindelijk dus tijdbesparend.
pi_25192034
Heb het spel via dit topic weer herontdekt. Had hier de CD-rom nog liggen maar werkte niet meer (Heb hem toendertijd grijs gedraaid). Nu via internet binnen gehaald en ben weer volledig verslaafd.
Net efkes anges
pi_25193370
Gebruiken jullie allemaal de patches/uitbreidingen? Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk de 'orginele' opties te gebruiken.
Net efkes anges
pi_25193465
quote:
Op maandag 21 februari 2005 14:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Gebruiken jullie allemaal de patches/uitbreidingen? Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk de 'orginele' opties te gebruiken.
Ja, want TTD zonder presignals en PBS is gewoon niet meer van deze tijd. Verder kan ik ook niet meer zonder buildonslopes, custombridgeheads, morebuildoptions, electrifiedrailway, bribe, mammothtrains, multihead, de verschillende opties voor towngrowth control en de support voor nieuwe graphics!
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg maandag 21 februari 2005 @ 20:49:55 #32
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25195337
quote:
Op maandag 21 februari 2005 15:08 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Ja, want TTD zonder presignals en PBS is gewoon niet meer van deze tijd. Verder kan ik ook niet meer zonder buildonslopes, custombridgeheads, morebuildoptions, electrifiedrailway, bribe, mammothtrains, multihead, de verschillende opties voor towngrowth control en de support voor nieuwe graphics!
tsss, je moet zonder kunnen spelen


veel van die dingen zitten niet in Openttd

en ttdpatch vind ik irritant om te spelen, mis me sneltoetsen enzo
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25196530
quote:
Op maandag 21 februari 2005 20:49 schreef Jump het volgende:

[..]

tsss, je moet zonder kunnen spelen
Het is goedkoper dan de hele map van bomen voorzien (ook zo'n handige feature van TTDPatch: een heel vierkant met een paar klikken volplanten met bomen... net nog de hele map bebost: kostte me EUR 400.000.000.... (ja, 400 miljoen euro!).

Ik had trouwens ooit een C progje geschreven dat een savegame editte door de ratings van alle steden op max. waarde (Outstanding) te zetten. Ben de source kwijt...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Lieve Belg maandag 21 februari 2005 @ 22:54:40 #34
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25196851
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:36 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Het is goedkoper dan de hele map van bomen voorzien (ook zo'n handige feature van TTDPatch: een heel vierkant met een paar klikken volplanten met bomen... net nog de hele map bebost: kostte me EUR 400.000.000.... (ja, 400 miljoen euro!).
zo'n vierkant "bebomen" kan je in Openttd ook. Wel tot een max van 20*20 ofzo. Normaal ga je ook gene groter vlak bebossen. tenzijj je het tof vind om spoortjes altijd door bossen te legge
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25250564
Wordt dit spel nóg gespeeld?

Ik denk dat ik het ook maar weer ga doen..

(TVP)
pi_25250984
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:56 schreef Uddel het volgende:
Wordt dit spel nóg gespeeld?
Geeft wel aan dat het een geweldig spel is.
For great justice!
pi_25251123
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:26 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Geeft wel aan dat het een geweldig spel is.
En dat is het.. Ik was er helemaal verslaafd aan en het begint weer te kriebelen.. heb net m'n Transport Tycoon Deluxe cd weer opgezocht..
pi_25251179
Wat gebruiken jullie trouwens? TTDpatch of OpenTTD?
pi_25251567
TTDPatch

PBS:
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25252146
Waar kan ik een Nederlandse uitleg van die signals uit TTDPatch vinden?

Snap er geen hol van..
pi_25252392
Hehe ikke ook niet Wil t wel graag weten volgens mij heb je der wel wat aan...

En wat zijn die checkpoints bij de treinen eigenlijk?
Opzich...
pi_25252475
Aan de presignals is in de vorige 5 delen uitgebreid aandacht besteed (in het Nederlands, ja).
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_25252719
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
Aan de presignals is in de vorige 5 delen uitgebreid aandacht besteed (in het Nederlands, ja).
Dan ga ik die vrolijk doorspitten
  Lieve Belg vrijdag 25 februari 2005 @ 17:24:44 #44
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25252733
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
Aan de presignals is in de vorige 5 delen uitgebreid aandacht besteed (in het Nederlands, ja).
pre signals heb ik hierboven ook al uitgebreid uitgelegd:

PBS ga ik niet uitleggen, want ik gebruik geen ttdpatch. als ik het toch zou uitlegge zal het toch verkeerd zijn
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:02 schreef Asmo het volgende:
Hehe ikke ook niet Wil t wel graag weten volgens mij heb je der wel wat aan...

En wat zijn die checkpoints bij de treinen eigenlijk?
checkpoints kan je op sporen plaatsen en opnemen in de orders van treinen. Zo kan je voorbeeld zeggen dat een trein langs dat checkpoint moet gaan om een afslag te nemen van een spoor. De normale 'pathfinding' voldoet in de meeste gevallen wel, maar met checkpoints kan je dus zelf je treinen een richting opsturen. handig om goederen treinen die leeg zijn ergens anders langs te sturen om een drukke lijn niet meer te belasten
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25252946
Omg.. die topics zijn zo overzichtelijk, niemand ergens een ander overzichtje over die presignals enzo? (Nederlands )
pi_25252997
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:24 schreef Jump het volgende:

[..]

pre signals heb ik hierboven ook al uitgebreid uitgelegd:

PBS ga ik niet uitleggen, want ik gebruik geen ttdpatch. als ik het toch zou uitlegge zal het toch verkeerd zijn
[..]

checkpoints kan je op sporen plaatsen en opnemen in de orders van treinen. Zo kan je voorbeeld zeggen dat een trein langs dat checkpoint moet gaan om een afslag te nemen van een spoor. De normale 'pathfinding' voldoet in de meeste gevallen wel, maar met checkpoints kan je dus zelf je treinen een richting opsturen. handig om goederen treinen die leeg zijn ergens anders langs te sturen om een drukke lijn niet meer te belasten
Waar heb je dat uitgelegd?
  Lieve Belg vrijdag 25 februari 2005 @ 17:46:23 #47
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25253032
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:44 schreef Uddel het volgende:

[..]

Waar heb je dat uitgelegd?
Transport Tycoon Deel 6 ?

http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement gaat over presignalen, wel engels. Maar onderaan dat animated gifje eens bekijke
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_25253077
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:44 schreef Uddel het volgende:

[..]

Waar heb je dat uitgelegd?
Laat maar al gevonden, heel slecht gekeken..

Nu nog proberen te begrijpen..
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:59:54 #49
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25253220
Weet iemand of er een patch is die meer dan de standaard 40 vliegtuigen toe staat? Mijn luchtvaartnetwerk is ernstig overbezet maar ik mag geen nieuwe vliegtuigen meer kopen . Ik gebruik al OpenTTD en TTDpatch...

Ook heb ik een probleem met stations. Als er een trein op een station staat dat moet vertrekken richting het noorden, maar de eerstvolgende kruising daar wordt op dat moment bereden door een andere trein, vertrekt de op het station staande trein naar het zuiden . Weet iemand hoe ik dit oplos?
pi_25253239
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:59 schreef Douwe het volgende:
Weet iemand of er een patch is die meer dan de standaard 40 vliegtuigen toe staat? Mijn luchtvaartnetwerk is ernstig overbezet maar ik mag geen nieuwe vliegtuigen meer kopen . Ik gebruik al OpenTTD en TTDpatch...

Ook heb ik een probleem met stations. Als er een trein op een station staat dat moet vertrekken richting het noorden, maar de eerstvolgende kruising daar wordt op dat moment bereden door een andere trein, vertrekt de op het station staande trein naar het zuiden . Weet iemand hoe ik dit oplos?
Checkpoints?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')