abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:03:57 #1
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24869080
UIC's Brian Mustanski, working with colleagues at the National Institutes of Health, found stretches of DNA that appeared to be linked to sexual orientation on three different chromosomes in the nucleus of cells of the human male.

"There is no one 'gay' gene," said Mustanski, a psychologist in the UIC department of psychiatry and lead author of the study. "Sexual orientation is a complex trait, so it's not surprising that we found several DNA regions involved in its expression."

'Homo-DNA' is gevonden.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24870027
Om maar weer eens te vragen : Wat is er tegen dat twee volwassen wilsbekwame mensen verliefd worden op elkaar, en/of sex hebben met elkaar?
pi_24870534
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:49 schreef Alicey het volgende:
Om maar weer eens te vragen : Wat is er tegen dat twee volwassen wilsbekwame mensen verliefd worden op elkaar, en/of sex hebben met elkaar?
Daar is niets mis mee!

Maar dat neemt niet weg, dat het veroorzaakt kan worden door een foutje in de menselijke software namelijk het DNA.
Net zoals een bepaald gen borstkanker kan veroorzaken, is het homo-gen verantwoordelijk voor homoseksualiteit.

Alleen kun je beter het homo-gen hebben dan het eerstgenoemde.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:32:44 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_24870911
Hoezo foutje? :s Dat het anders is dan iets anders wil nog niet zeggen dat het fout is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_24870991
Als homoseksualiteit één van de seksuele voorkeuren is, is het zoeken naar een oorzaak ook onzinnig. Het ís gewoon zo, geen probleem. Voor zover het al een probleem wórdt, komt dat door de mentaliteit van mensen die een normaal verschijnsel niet accepteren.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:38:55 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24871030
Ik ben blij dat er een deel 2 is. Kan ik eindelijk voor eens en voor altijd de vooroordelen over mij omtrent het homo-isme van tafel gooien

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:42:47 #7
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24871101
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:32 schreef wonderer het volgende:
Hoezo foutje? :s Dat het anders is dan iets anders wil nog niet zeggen dat het fout is.
Homo's kunnen ze niet voorplanten dus is een foutje? Een handicap zou ik het niet willen noemen omdat ik de meesten zich er prima mee redden.
pi_24871186
Tuurlijk kunnen homo's zich wel voortplanten!
Zat homo's die kinderen hebben op de 'natuurlijke manier', keurig getrouwd.
Geen biologisch defect dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:47:57 #9
13462 BansheeBoy
pi_24871192
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten. En laat het daar nou net wringen bij homo-isten, velen kunnen zich wel voortplanten maar willen die niet. Ik vind dat net zo kwalijk als wanneer je een gif in de zeeën en rivieren zou gooien dat een effect zou hebben op de wereldbevolking op lange termijn

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:49:49 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24871221
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:42 schreef Djaser het volgende:

[..]

Homo's kunnen ze niet voorplanten dus is een foutje? Een handicap zou ik het niet willen noemen omdat ik de meesten zich er prima mee redden.
En of homo's en lesbo's zich kunnen voortplanten. Ik ken een aantal lesbische stelletjes met kinderen. Het enige wat wel jammer is, is dat homo's en lesbo's geen kinderen van hen samen kunnen krijgen..
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:51:51 #11
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24871264
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

En of homo's en lesbo's zich kunnen voortplanten. Ik ken een aantal lesbische stelletjes met kinderen. Het enige wat wel jammer is, is dat homo's en lesbo's geen kinderen van hen samen kunnen krijgen..
Ehm, ja dat laatste bedoelde ik dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:51:59 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24871268
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten. En laat het daar nou net wringen bij homo-isten, velen kunnen zich wel voortplanten maar willen die niet. Ik vind dat net zo kwalijk als wanneer je een gif in de zeeën en rivieren zou gooien dat een effect zou hebben op de wereldbevolking op lange termijn

Juist op lange termijn ligt de oplossing in acceptatie. Wanneer homoseksualiteit wereldwijd geaccepteerd wordt, zullen er minder homoseksuelen alsnog een gezin stichten met een partner van het andere geslacht, waardoor homoseksuelen zich effectief uit de genenpoel verwijderen, en homoseksualiteit daarmee een zeer zeldzaam verschijnsel wordt.
pi_24871332
Ik ben er een voorstander van wanneer BSB zich slechts in ONZ zou voortplanten.
Daar waar hij thuis hoort.
pi_24872530
re schreef:
quote:
? ohh ja een afwijking is per definitie slecht natuurlijk, dom van me... gelukkig weet jij het beter
waarom is "de afwijking" homoseksualiteit dan wel ineens slecht?
dag
pi_24872753
quote:

Waarom is het niet willen voortplanten net zo erg als een zee vol laten lopen met een één of ander gif?
Iedereen heeft toch een eigen keuze om zich wel of niet voort te planten? Waarom zou ik me moeten voortplanten, want ik lees uit jouw bewoording dat het zou moeten gebeuren ookal wil ik het niet.

Maar om met jouw gedachtekronkel extreem ver te gaan, een verkrachter zou zich kunnen vrijpeilten dat hij zich graag wilt voortplanten, maar hij kan het niet omdat hij/zij geen partner heeft en dus door "hulp" van een ander wel kan voortplanten.

Maw, leuke mening, maar hij is niet erg realistisch.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:37:43 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24873687
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:48 schreef petre86 het volgende:
re schreef:
[..]

waarom is "de afwijking" homoseksualiteit dan wel ineens slecht?
dat heb ik nergens gezegd hoor, het is een afwijking, niets meer, niets minder. De kwalificatie goed/slecht geven mensen eraan om zichzelf te verdedigen voor hun gedachten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24873871
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:37 schreef Re het volgende:

[..]

dat heb ik nergens gezegd hoor, het is een afwijking, niets meer, niets minder. De kwalificatie goed/slecht geven mensen eraan om zichzelf te verdedigen voor hun gedachten
als homoseksualiteit niet slecht is.. what's the problem?
dag
  dinsdag 1 februari 2005 @ 23:50:34 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24874048
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef petre86 het volgende:

[..]

als homoseksualiteit niet slecht is.. what's the problem?
ik weet niet, aan de ene kant zeurt men dat het een genetische afwijking is (en geen keuze)maar aan de andere kant probeert men ten stelligste te ontkennen dat er iets anders is aan homo's
  woensdag 2 februari 2005 @ 00:07:54 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_24874481
quote:

Ik wil me ook niet voortplanten. En ik hoop dat jij je niet GAAT voortplanten en die maffe ideeen doorgeeft ...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 2 februari 2005 @ 04:55:42 #20
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24877360
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Juist op lange termijn ligt de oplossing in acceptatie. Wanneer homoseksualiteit wereldwijd geaccepteerd wordt, zullen er minder homoseksuelen alsnog een gezin stichten met een partner van het andere geslacht, waardoor homoseksuelen zich effectief uit de genenpoel verwijderen, en homoseksualiteit daarmee een zeer zeldzaam verschijnsel wordt.
"Wanneer" nog wel. Never gonna happen. Daarnaast is homoseksualiteit willekeurig iets. Dat je homo-ouders hebt betekent niet dat je zelf er eentje wordt.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24877644
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 04:55 schreef N_I_ het volgende:

[..]

"Wanneer" nog wel. Never gonna happen.
Ik ben inderdaad ook bang dat het er niet inzit. Wat mij wel opvalt is dat het aandeel mannen wat tegen is, aanzienlijk hoger is dan vrouwen. Ik heb toch wel het idee dat het bij mannen vaak heeft te maken met een onbewust gevoel van aantasting van hun mannelijkheid.
quote:
Daarnaast is homoseksualiteit willekeurig iets. Dat je homo-ouders hebt betekent niet dat je zelf er eentje wordt.
Dan is het dus niet genetisch.

Of het genetisch is weet ik niet, het is in ieder geval voor een groot deel hoe iemand opgroeit. Wat je dus ook zelf zegt, als je homo-ouders hebt zegt dat niets over wat jij bent (Andersom is dat overigens ook niet het geval. De meeste homoseksuelen hebben hetero-ouders).
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 08:21:14 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24877730
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:02 schreef Alicey het volgende:

Wat mij wel opvalt is dat het aandeel mannen wat tegen is, aanzienlijk hoger is dan vrouwen. Ik heb toch wel het idee dat het bij mannen vaak heeft te maken met een onbewust gevoel van aantasting van hun mannelijkheid.
Dat is voornamelijk cultureel bepaalt denk ik. Als jongen voor 'mietje' uitgemaakt worden is hoogst beledigend. Het stereotype 'manbeeld' heeft niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als het geemancipeerde 'vrouwbeeld'. (met de voor- en nadelen van dien)

Biologisch gezien zou je juist het tegenovergestelde verwachten. Het is immers geen concurrent voor een (hetero) man en dus zou hij zich niet bedreigt hoeven voelen, terwijl een homoseksuele man voor vrouwen potentieel verspilde energie betekent. Maar misschien komt de weerstand bij mannen ook voort omdat ze niet kunnen terugvallen op hun normale gedrag tegenover een andere mannen en is het vooral die 'verwarring' die voor afkeer zorgt.

En vrouwen hoeven bij een homoseksueel niet bang te zijn dat hij bezig is ze in bed te praten. Dat is wel veilig natuurlijk.

Iets anders opvallend is dat in de entertainment verhoudingsgewijs veel meer homoseksuelen zitten. Zou dat ook met dat gen te maken hebben?
pi_24879089
quote:

Ik ben er ook ernstig over aan het twijfelen of ik kinderen wil, voor mij is het nameijk geen verplichting en het wordt me door niemand opgedrongen, ben ik daarom een inder mens?
In onze welvaart zijn kinderen namelijk niet per se nodig, iets dat vroeger wél het geval was ivm de oude dag.
Bovendien vergis je je door te suggereren dat homo's geen kinderen zouden willen, dat is kletskoek, want er zijn genoeg homo-paren die een kind adopteren, een draagmoeder benaderen of aan kunstmatige inseminatie doen.
Yeah baby Yeah!
pi_24879804
quote:
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten.
Waarom? Het is inmiddels overduidelijk dat er veel te veel mensen zijn.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24880947
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:15 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Waarom? Het is inmiddels overduidelijk dat er veel te veel mensen zijn.
Niet genoeg voor de Jihad blijkbaar
Yeah baby Yeah!
pi_24881191
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Niet genoeg voor de Jihad blijkbaar
Wat grappig is want ik heb het vermoeden (geen wetenschappelijk bewijs) dat de Jihad verantwoordelijk is voor een stuk meer mensen die niet bestaan dan de bewust kinderlozen. Daarbij kunnen ontplofte mensen zich niet voortplanten. Misschien moet ik er een Bansheeboyesque essay over schrijven.

Homo's planten zich niet voort. De Jihad zorgt voor een grootschalig gebrek aan voortplanting. Extremisten zijn dus homo's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 02-02-2005 13:28:39 ]
pi_24881988
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:29 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Homo's planten zich niet voort. De Jihad zorgt voor een grootschalig gebrek aan voortplanting. Extremisten zijn dus homo's.
Mwa, een opel is een auto, maar een auto geen opel.
Yeah baby Yeah!
pi_24882688
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 23:50 schreef Re het volgende:

ik weet niet, aan de ene kant zeurt men dat het een genetische afwijking is (en geen keuze)maar aan de andere kant probeert men ten stelligste te ontkennen dat er iets anders is aan homo's
Dat iedereen gelijk is (of moet zijn) is een belachelijke mythe. Iedereen is anders, dat is het nu juist.
Iedereen heeft een afwijking van de norm, want de gemiddelde mens bestaat niet.

De een is homo, 1.78m en heeft blauwe ogen, de ander is hetero 1.67m en heeft bruine ogen.
Het enige dat ons bindt is ons menszijn, voor de rest is niemand gelijk.
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:24:12 #29
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24884521
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is voornamelijk cultureel bepaalt denk ik. Als jongen voor 'mietje' uitgemaakt worden is hoogst beledigend.
Hell yeah.
quote:
Het stereotype 'manbeeld' heeft niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als het geemancipeerde 'vrouwbeeld'. (met de voor- en nadelen van dien)
Hier kan ik je even niet volgen.
quote:
Biologisch gezien zou je juist het tegenovergestelde verwachten. Het is immers geen concurrent voor een (hetero) man en dus zou hij zich niet bedreigt hoeven voelen, terwijl een homoseksuele man voor vrouwen potentieel verspilde energie betekent.
Biologisch gezien slaat de sterkere man de zwakkere man de hersen in om voort te planten. Gelukkig laten we ons niet leiden door onze instincten..
quote:
Maar misschien komt de weerstand bij mannen ook voort omdat ze niet kunnen terugvallen op hun normale gedrag tegenover een andere mannen en is het vooral die 'verwarring' die voor afkeer zorgt.
En wat is dat gedrag? Vrouwen als 'wijven' bestempelen en vertellen hoe je erop losgeneukt hebt in het weekend met wel 10 wijven?
quote:
En vrouwen hoeven bij een homoseksueel niet bang te zijn dat hij bezig is ze in bed te praten. Dat is wel veilig natuurlijk.

Ik ben homo. Samen douchen?
quote:
Iets anders opvallend is dat in de entertainment verhoudingsgewijs veel meer homoseksuelen zitten. Zou dat ook met dat gen te maken hebben?

Het is ook zo dat de media homo-zijn als 'in' afschildert. Het is dus ook te verwachten dat de materialisten zich laten leiden door wat ze op hun kijk-buisje zien en homoseksueel gedrag gaan vertonen.

-----

Even terugkomen op het Christendom en mijn visie op homoseksualiteit. Er is gesuggereerd dat ik als Christen-zijnde homo's haat en ze wil uitroeien. Dat is allemaal niet waar. Ik heb erover na zitten denken. En ik ben tot deze conclusie gekomen.

Homoseksualiteit is immoreel. Maar gezien de weinige schade die ze toebrengen aan de maatschappij zou het gedoogd moeten/kunnen worden. Ik hou dieven en verkachters lager in achting dan homo's, dat wil ik voorop stellen. Het amerikaanse model op dit gebied vind ik heel goed. Don't ask, don't tell Als je het bent, loop er niet mee te koop.

Homoseksualiteit is ook geen 'hot-issue' onder Christenen. Dat wordt het gemaakt door de media en mensen die het Christendom als 'intolerant' willen afschilderen en dus homoseksualiteit steeds ter sprake brengen.

Daarnaast is het idee dat homoseksualiteit als een natuurlijke geboortebeperking van God/natuur is, is belachelijk. Dan zou je verhoudingsgewijs meer homo's in China of in India dan op andere plaatsen.
христианский солдат
pi_24884554
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:24 schreef N_I_ het volgende:

Het is ook zo dat de media homo-zijn als 'in' afschildert. Het is dus ook te verwachten dat de materialisten zich laten leiden door wat ze op hun kijk-buisje zien en homoseksueel gedrag gaan vertonen.
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:32:56 #31
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_24884650
quote:

Het amerikaanse model op dit gebied vind ik heel goed. Don't ask, don't tell Als je het bent, loop er niet mee te koop.

Dit lijkt me ook een prima 'model' voor allerlei christen-en moslimfundamentalisten overigens! Begrijp je wel hoe aanmatigend je je gedraagt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Litman op 02-02-2005 15:45:02 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_24884677
quote:

Even terugkomen op het Christendom en mijn visie op homoseksualiteit. Er is gesuggereerd dat ik als Christen-zijnde homo's haat en ze wil uitroeien. Dat is allemaal niet waar. Ik heb erover na zitten denken. En ik ben tot deze conclusie gekomen.
Dat lijkt mij inderdaad ook erg overtrokken. Ik heb echter wel de indruk dat je homoseksuelen lager inschat dan heteroseksuelen.
quote:
Homoseksualiteit is immoreel.
Hier zou ik graag de onderbouwing van zien.
quote:
Maar gezien de weinige schade die ze toebrengen aan de maatschappij zou het gedoogd moeten/kunnen worden.
Dat is vanuit het uitgangspunt dat het immoreel is, waarvoor je in je post geen nadere motivatie aanvoert.
quote:
Ik hou dieven en verkachters lager in achting dan homo's, dat wil ik voorop stellen.
Gelukkig maar.
quote:
Het amerikaanse model op dit gebied vind ik heel goed. Don't ask, don't tell Als je het bent, loop er niet mee te koop.
Oftewel, zolang jij het maar niet ziet of hoort?
quote:
Homoseksualiteit is ook geen 'hot-issue' onder Christenen. Dat wordt het gemaakt door de media en mensen die het Christendom als 'intolerant' willen afschilderen en dus homoseksualiteit steeds ter sprake brengen.
Dit ben ik niet met je eens. Ik ben van origine christelijk, en de issue was blijkbaar hot genoeg dat ik een flinke tijd door enkele wijze heren ben bestookt dat er ook voor mij "genezing" mogelijk was. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd eer het kwartje viel dat ik niet genezen wenste te worden. Blijkbaar is het geen trivialiteit.
quote:
Daarnaast is het idee dat homoseksualiteit als een natuurlijke geboortebeperking van God/natuur is, is belachelijk. Dan zou je verhoudingsgewijs meer homo's in China of in India dan op andere plaatsen.
Ik zie zelf ook weinig heil in dat idee, vooral omdat homoseksualiteit van alle tijden is, en voor zover mij bekend verandert ook niet de verhouding heteroseksueel/homoseksueel.
pi_24884741
quote:
Homoseksualiteit is immoreel.
Hoezo?

Is er toruwens een religieus hokje waar ik jou in kan stoppen zoals protestant, mormoon of wat dan ook? Gewoon interesse.
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:48:39 #34
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24884905
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat lijkt mij inderdaad ook erg overtrokken. Ik heb echter wel de indruk dat je homoseksuelen lager inschat dan heteroseksuelen.
Klopt.
quote:
[..]

Hier zou ik graag de onderbouwing van zien.
Volgens de Bijbel is het fout. En de Bijbel is het enige morele in de wereld. De rest is allemaal fout en is geïndoctrineerd met atheïstische informatie.
quote:
[..]

Dat is vanuit het uitgangspunt dat het immoreel is, waarvoor je in je post geen nadere motivatie aanvoert.
De Bijbel.
quote:
[..]

Gelukkig maar.
Ach er zijn mensen die het nodig vinden om homo's in elkaar te rammen, maar randgroepjongeren die hun vriendin voor hoer uitschelden durven ze niet aan te pakken.
quote:
[..]

Oftewel, zolang jij het maar niet ziet of hoort?
Kijk ik zie het zo. Het is fout, maar ze doen er alleen maar zichzelf kwaad mee en het 'moet' gebeuren in hun ogen. Stel je zit in het park en ineens zie je twee mannen hand in hand lopen en met elkaar kussen. Of stel je zit in het park en je ziet iemand in het openbaar poepen. Of stel je zit in het openbaar en je ziet een man zijn duitse herder vingeren. Hou het dus maar binne.
quote:
[..]

Dit ben ik niet met je eens. Ik ben van origine christelijk, en de issue was blijkbaar hot genoeg dat ik een flinke tijd door enkele wijze heren ben bestookt dat er ook voor mij "genezing" mogelijk was. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd eer het kwartje viel dat ik niet genezen wenste te worden. Blijkbaar is het geen trivialiteit.
Ik bedoelde dat het voor hetero's geen issue is. Maar blijkbaar is genezing mogelijk als je DNA veranderd kan worden.

Immers een pedofiel ziet ook niet in dat zijn gedrag fout is.

Maar om nou alle afwijkingen in de maatschappij glad te strijken met genetische manipulatie... Dat is dan weer een andere filosofische discussie. Stel je zou mensen bij hun geboorte een 'prikje' geven om crimineel/niet-gewensd gedrag te kunnen voorkomen.
quote:
[..]

Ik zie zelf ook weinig heil in dat idee, vooral omdat homoseksualiteit van alle tijden is, en voor zover mij bekend verandert ook niet de verhouding heteroseksueel/homoseksueel.
Uhu.
христианский солдат
  woensdag 2 februari 2005 @ 16:34:15 #35
13462 BansheeBoy
pi_24884957
Voor Elgigante en anderen:

Nogmaals, laten we pas (grote lappen) tekst posten als het wederzijdse respect aanwezig is. Ik ben nu 24 jaar en neig richting de 25 zo nu en dan, logisch gevolg is dat ik uiteraard eis dat ik word gerespecteerd, respect is nl. altijd het uitgangspunt. Nu lees ik vaak denigerende en verkleinbare zaken rond mijn persoon, vaak in topics waarin het homo-isme (en al zijn gruwelijkheden) centraal staat

Ondanks het feit dat Elgigante overdreven in de bris spingt voor homo-isten en ik hem (of haar?) zelf beschuldig van bruinwerktaferelen heb ik zelf toch respect voor de persoon (zie 5de woordje van deze zin) in kwestie.

In ieder geval blijft de acceptatie van homo-isten m.i. hetzelfde als de eventuele acceptatie van pedofilie en bestialiteit, puur op gronde van dat het allemaal afwijkingen op de (natuurlijke) norm zijn

pi_24884960
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Volgens de Bijbel is het fout. En de Bijbel is het enige morele in de wereld. De rest is allemaal fout en is geïndoctrineerd met atheïstische informatie.
Welke motivatie voert de bijbel dan aan? Of geloof jij alles wat geschreven staat?
quote:
Ach er zijn mensen die het nodig vinden om homo's in elkaar te rammen, maar randgroepjongeren die hun vriendin voor hoer uitschelden durven ze niet aan te pakken.
Nounou. Wat zit jij goed in elkaar dat je dat niet doet.
quote:
[..]

Kijk ik zie het zo. Het is fout, maar ze doen er alleen maar zichzelf kwaad mee en het 'moet' gebeuren in hun ogen. Stel je zit in het park en ineens zie je twee mannen hand in hand lopen en met elkaar kussen. Of stel je zit in het park en je ziet iemand in het openbaar poepen. Of stel je zit in het openbaar en je ziet een man zijn duitse herder vingeren. Hou het dus maar binne.
Ik maak op dit vlak geen onderscheid tussen heteroseksualiteit en homoseksualiteit. Ik zit ook niet overal te wachten op kleffe stelletjes, om het even of het man/vrouw, 2 mannen of 2 vrouwen zijn.

Is dit jouw probleem er mee (Klef gedoe etc.) of gaat het verder? Hoe zit dit voor hetero's?
quote:
Bij een pedofiel is er een onderbouwing te geven waarom dit gedrag niet goed is, die anders klinkt dan "bijbel". Het lijkt er op dat je een erg dogmatische christen bent. Erg jammer, want ook als christen kun je veel meer wanneer je bereid bent zelf te onderzoeken, denken en relativeren.
  woensdag 2 februari 2005 @ 16:45:28 #37
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24885068
quote:
Welke motivatie voert de bijbel dan aan? Of geloof jij alles wat geschreven staat?

Het lijkt er op dat je een erg dogmatische christen bent.
Wat voor een Christen is iemand als hij niet de moraal van de Bijbel hoog probeer te houden? Het ene regeltje goedkeuren en het andere niet? Nee dat gaat niet.
quote:
Nounou. Wat zit jij goed in elkaar dat je dat niet doet.
quote:
Is dit jouw probleem er mee (Klef gedoe etc.) of gaat het verder? Hoe zit dit voor hetero's?
Mijn probleem is dat homo's dit doen. Don't ask, don't tell. Ik heb op mijn werk ook een paar mensen waarvan ik denk dat ze homo zijn. Maar ik heb het nooit gevraagd en zal dit ook niet doen. Ik hoop dat zij het respect op zullen brengen voor mij en het mij ook niet zullen vertellen (of ze het wel of niet zijn). Bij mijn moeder op het werk heeft haar chef gewoon aan het hele collectief verteld dat hij homo is. Zij is natuurlijk zo'n liberaal typje dus zij vond het wel 'moedig' van hem.
quote:
Erg jammer, want ook als christen kun je veel meer wanneer je bereid bent zelf te onderzoeken, denken en relativeren.
Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen. Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.
христианский солдат
pi_24885185
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 16:45 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Wat voor een Christen is iemand als hij niet de moraal van de Bijbel hoog probeer te houden? Het ene regeltje goedkeuren en het andere niet? Nee dat gaat niet.
Blijkbaar kan dat prima. Van de toepassing van "hebt uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" merk ik bij jou vooralsnog weinig.
quote:
Mijn probleem is dat homo's dit doen. Don't ask, don't tell. Ik heb op mijn werk ook een paar mensen waarvan ik denk dat ze homo zijn. Maar ik heb het nooit gevraagd en zal dit ook niet doen. Ik hoop dat zij het respect op zullen brengen voor mij en het mij ook niet zullen vertellen (of ze het wel of niet zijn). Bij mijn moeder op het werk heeft haar chef gewoon aan het hele collectief verteld dat hij homo is. Zij is natuurlijk zo'n liberaal typje dus zij vond het wel 'moedig' van hem.
Waarom mag iemand dat niet vertellen? Omdat jij het niet prettig vindt om te horen? Iemand mag dus niet zichzelf zijn als het niet in jouw straatje valt?

Er is nu geen sprake meer van klefheid, maar werkelijk van pure onverdraagzaamheid..
quote:
[..]

Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen.
Hierop zijn uitzonderingen, die ook hun overtuiging met de bijbel weten te staven.
quote:
Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.
Goed, laat ik dan een andere vraag stellen.. Welke delen van de bijbel geven jou het recht om homoseksuelen te veroordelen?
pi_24885316
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

[..]

De Bijbel.
[..]

[..]

[..]

Ik bedoelde dat het voor hetero's geen issue is. Maar blijkbaar is genezing mogelijk als je DNA veranderd kan worden.

Maar om nou alle afwijkingen in de maatschappij glad te strijken met genetische manipulatie... Dat is dan weer een andere filosofische discussie. Stel je zou mensen bij hun geboorte een 'prikje' geven om crimineel/niet-gewensd gedrag te kunnen voorkomen.
[..]

Uhu.
Volgens de bijbel dit, volgens de bijbel dat, volgens de bijbel moet het zo, en volgens de bijbel mag het niet zo maar zo......................

Heb je buiten dat haatboekje nog iets interessants te vermelden???

Jij lijkt wel de zuster van BSB!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24885546
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Voor Elgigante en anderen:

Nogmaals, laten we pas (grote lappen) tekst posten als het wederzijdse respect aanwezig is. Ik ben nu 24 jaar en neig richting de 25 zo nu en dan, logisch gevolg is dat ik uiteraard eis dat ik word gerespecteerd, respect is nl. altijd het uitgangspunt. Nu lees ik vaak denigerende en verkleinbare zaken rond mijn persoon, vaak in topics waarin het homo-isme (en al zijn gruwelijkheden) centraal staat

Ondanks het feit dat Elgigante overdreven in de bris spingt voor homo-isten en ik hem (of haar?) zelf beschuldig van bruinwerktaferelen heb ik zelf toch respect voor de persoon (zie 5de woordje van deze zin) in kwestie.

In ieder geval blijft de acceptatie van homo-isten m.i. hetzelfde als de eventuele acceptatie van pedofilie en bestialiteit, puur op gronde van dat het allemaal afwijkingen op de (natuurlijke) norm zijn

Ik wil nog éénmaal serieus op je post ingaan en mijns inziens is dat voorlopig de laatste maal als je dit soort reacties blijft posten.
Inmiddels weet men op Fok iets meer van jou en je drijfveren om in Nederland te verblijven (je kunt er vanuit gaan dat: "Ik blijf hier alleen vanwege de financiele zekerheid" niet bij iedereen in goede aarde valt), je huwelijk en je dagelijkse sores.
Nu begin je zelf het woord respect in de mond te nemen, uiteraard een goede keuze en respect is inderdaad ook het uitgangspunt.
Helaas zitten aan zoveel rechten in het leven ook plichten. Ik weet dat jij het daar moeilijk mee hebt, maar toch zij het zo.
Respect kan alleen jou en mijn uitgangspunt zijn als je daarin consequent bent. Wat je van mij of mijn buurman eist, zul je zelf uit moeten dragen.
Nu laat je je wéér denigrerend en respectloos uit over mensen die toevallig een andere sexuele voorkeur hebben dan jij, ik kan hier absoluut géén respect voor opbrengen en zal je ook niet meer met respect benaderen als je deze woorden niet terugneemt.
Ondanks dat ikzelf hetero ben (ik weet dat van mezelf, wat jij ervan wilt denken zal mij niet interesseren) vind ik het complete lariekoek om in jouw theorieen over van alles en nog wat mee te gaan.

Op de basisschool kreeg je al: begrijpend lezen, op de middelbare school leer je wat oorzaak-gevolg inhoudt en leer je redeneren, blijkbaar is die materie totaal langs je heen gegaan.
Als jij bestialiteit écht zo verschrikkelijk vindt zul je helaas van je geloof af moeten stappen Banshee, Khomeini was toch écht een Islamiet en zo anti-westers als het maar zijn kon.

Volgens mij ben jij een van de weinigen in Nederland die nog een Melkertbaan heeft, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je op de werkvloer totaal anders reageert op dan op een forum en als werkgever zou je in mijn administratie hooguit een eurootje of 100 per maand verdienen voor de moeite.
Yeah baby Yeah!
pi_24885642
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen. Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.
Ik weet niet of tolerant en consequent op jou van toepassing zijn, maar je kunt natuurlijk nu ook verwachten dat mensen op je werk er van walgen dat je christen bent of dat ze er zelfs respect voor op kunnen brengen.
En je mag het al helemaaaaaaaaaal niet verkondigen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:31:52 #42
13462 BansheeBoy
pi_24885707
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:07 schreef andromeda1968 het volgende:

Pardon ? Ik ben een vent hoor !

pi_24885713
Het hebben van een extra gen, waardoor je bijvoorbeeld borstkanker krijgt of hart- en vaatziekten, diabetes, obesitas, de ziekte Van Crohn, en verschillende andere genetische ziekten, is niet iets dat normaal is, een foutje, net zoals het homo-gen.
Alleen wordt je daar niet ziek van.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:37:47 #44
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24885818
quote:
Blijkbaar kan dat prima. Van de toepassing van "hebt uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" merk ik bij jou vooralsnog weinig.
Dat kan ik ook moeilijk laten blijken op het i-net. Daarnaast spreek ik geen oordeel uit, ik spreek mijn mening uit vanuit een Christelijk standpunt.
quote:
Waarom mag iemand dat niet vertellen? Omdat jij het niet prettig vindt om te horen? Iemand mag dus niet zichzelf zijn als het niet in jouw straatje valt?

Er is nu geen sprake meer van klefheid, maar werkelijk van pure onverdraagzaamheid..
Ha, je bent net mijn moeder. Die vindt mijn opvattingen over o.a. homoseksualiteit ook 'discriminerend'.

En ja het mag niet omdat het niet in mijn straatje past. Net zoals ik bestialiteit afkeur en niet hoef te weten of een van mijn collegas aan 'bestialiteit' doet. Het mag gewoon niet. Dat de maatschappij zo soft is geworden door allerlei films die homoseksualiteit humaniseren betekent niet dat de Christelijke waarden veranderd zijn.

Juist omdat die waarden vastgelegd zijn willen veel dictators het Christendom vernietigen om zo de massa volledig in de grip te krijgen.
quote:
Hierop zijn uitzonderingen, die ook hun overtuiging met de bijbel weten te staven.
Homo's die hun gedrag goedpraten door de Bijbel ja... Met uit het verband gerukte citaten als 'heb je naaste lief'. Helaas kennen ze een foute definitie aan naaste toe.
quote:
Goed, laat ik dan een andere vraag stellen.. Welke delen van de bijbel geven jou het recht om homoseksuelen te veroordelen?
Diezelfde delen die vreemdgaan, pedofilie, bestialiteit, moord, etc afkeuren. Leviticus enzo..

Als je wilt zal ik vanavond (of morgen) mijn Bijbel in duiken en precies de citaten opzoeken?
quote:
Heb je buiten dat haatboekje nog iets interessants te vermelden???
Lees het eerste topic maar eens na en kijk naar het agressie-niveau van verschillende gebruikers. Vergelijk dat niveau dan met die van mij. Misschien kom je dan tot een Openbaring
quote:
Daarnaast beargumenteert BSB al zijn standpunten en beantwoord tegenargumenten niet met blinde woede, zoals jij.
христианский солдат
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:39:19 #45
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24885846
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik weet niet of tolerant en consequent op jou van toepassing zijn, maar je kunt natuurlijk nu ook verwachten dat mensen op je werk er van walgen dat je christen bent of dat ze er zelfs respect voor op kunnen brengen.
En je mag het al helemaaaaaaaaaal niet verkondigen.
Het (duidelijk zichtbare) kruisje om mijn nek zegt genoeg.
христианский солдат
pi_24885955
quote:

Zou jij bloedworst eten?
Draag jij kleding van polyester-katoen?
Was jij al je kleren wanneer je een vrouw hebt aangeraakt die toevallig ongesteld is?
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:45:27 #47
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_24885958
Dus de oud-Grieken waren vroeger allemaal in het bezit van dit DNA...?
(ik denk zelf dat cultuur een veel grotere rol speelt dan DNA bij het wel of niet voorkomen van
homosexualiteit in een bevolking)
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_24886019
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ik meen mij iets te herrinneren...
"Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Is die passage uit jouw bijbel gescheurd?
Yeah baby Yeah!
pi_24886027
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef N_I_ het volgende:

Daarnaast beargumenteert BSB al zijn standpunten en beantwoord tegenargumenten niet met blinde woede, zoals jij.
Blinde woede, is dat niet specifiek iets voor religieuze fundamentalisten.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:52:42 #50
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_24886077
quote:

Als je wilt zal ik vanavond (of morgen) mijn Bijbel in duiken en precies de citaten opzoeken?
Zoek maar op.
Dan heb ik voor jou ook nog wat leesvoer:
quote:
b) I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do
you think would be a fair price for her?

c) I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanness (Lev. 15:19-24).
The problem is, how do I tell? I have tried asking, but most women take offence.

d) Lev. 25:44 states that I may indeed possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring
nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own
Canadians?

e) I have a neighbor who insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly states he should be put to death. Am I
morally obligated to kill him myself?

f) A friend of mine feels that even though eating shellfish is an Abomination (Lev. 11:10), it is a lesser abomination
than homosexuality. I don't agree. Can you settle this?

g) Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear
reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle room here?

h) Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly
forbidden by Lev.19:27. How should they die?

i) I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear
gloves?

j) My uncle has a farm. He violates Lev. 19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by
wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and
blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to
stone them (Lev.24:10-16)? Couldn't we just burn them to death at a private family affair like we do with people
who sleep with their in-laws (Lev. 20:14)?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:54:06 #51
13462 BansheeBoy
pi_24886101
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik wil nog éénmaal serieus op je post ingaan en mijns inziens is dat voorlopig de laatste maal als je dit soort reacties blijft posten.
Waarom ???
quote:
Nu laat je je wéér denigrerend en respectloos uit over mensen die toevallig een andere sexuele voorkeur hebben dan jij, ik kan hier absoluut géén respect voor opbrengen en zal je ook niet meer met respect benaderen als je deze woorden niet terugneemt.
Je redeneert totaal verkeerd. JIj zegt in principe dat zolang ik homo-isten niet accepteer op grond van hun "homo zijn" ik geen respect voor ze kan hebben. Dat kan wel degelijk, ik respecteer iedereen die mij ook respecteert, puur vanwege het feit dat zij mens zijn. Hun levenstijl is dan totaal irrelevant.

Het probleem van homo-isten, voor het gemak zal ik voortaan homo's zeggen, is dat zij hun disrespect jegens de mensheid uiting geven door zich niet voort te planten. Ik vind het egocentrisch dat ze voor hun eigen lusten kiezen in plaats van voor de continuïteit van het geheel
quote:
Ondanks dat ikzelf hetero ben vind ik het complete lariekoek om in jouw theorieen over van alles en nog wat mee te gaan.
Je mag het lariekoek vinden. Op een forum kan en mag gelukkig iedereen een mening hebben. Je legt de vinger precies op de zere plek. Desondanks blijf ik bij mijn standpunt. Ik heb nl. altijd op je goede inhoudelijke posts willen ingaan. Alleen vaak hadden wij beiden de pech dat het topic in kwestie precies op dat moment vol was of werd gesloten, helaas
quote:
Op de basisschool kreeg je al: begrijpend lezen, op de middelbare school leer je wat oorzaak-gevolg inhoudt en leer je redeneren, blijkbaar is die materie totaal langs je heen gegaan.
Waar je dit op baseert is me toch echt een raadsel. Ik heb al meer dan 8000 kwaliteitposts op Fok!. Dat zou nooit kunnen als ik niet zou voldoen aan de door jou genoemde punten
quote:
Als jij bestialiteit écht zo verschrikkelijk vindt zul je helaas van je geloof af moeten stappen Banshee, Khomeini was toch écht een Islamiet en zo anti-westers als het maar zijn kon.
Khomeini is een sji-iet, zijn uitspraken, ideeën of wat dan ook zijn dan ook van geen enkel belang of relevantie voor mij aangezien ik door het leven ga als Soenniet. En wat betreft het Anti-Westers, er zijn inderdaad zaken die ik verafschuw (Alcohol, overspel, hypotheken op rente-basis, partnerruil) maar ook zaken die ik zie als positief, zo ben ik wel degelijk tevreden met het Westen als we in ogenschouw nemen dat de Islamitische populatie in het Westen alleen maar toeneemt. verzekeringen en sociale voorzieningen zie ik ook als goed geregelde zaken in het Westen
quote:
Volgens mij ben jij een van de weinigen in Nederland die nog een Melkertbaan heeft, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je op de werkvloer totaal anders reageert op dan op een forum en als werkgever zou je in mijn administratie hooguit een eurootje of 100 per maand verdienen voor de moeite.
Ik werk momenteel bij een grote IT werkgever in Noord-Brabant. Drugshond is zelfs een collega van me. Hij kan je alles over me vertellen. Je hebt dus echt een totaal verkeerd beeld van me, helaas. Ik denk dat wij in real life best wel eens maten zouden kunnen zijn

pi_24886210
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:52 schreef yozd het volgende:

Dan heb ik voor jou ook nog wat leesvoer:
!
pi_24886361
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom ???
[..]

Je redeneert totaal verkeerd. JIj zegt in principe dat zolang ik homo-isten niet accepteer op grond van hun "homo zijn" ik geen respect voor ze kan hebben. Dat kan wel degelijk, ik respecteer iedereen die mij ook respecteert, puur vanwege het feit dat zij mens zijn. Hun levenstijl is dan totaal irrelevant.

Het probleem van homo-isten, voor het gemak zal ik voortaan homo's zeggen, is dat zij hun disrespect jegens de mensheid uiting geven door zich niet voort te planten. Ik vind het egocentrisch dat ze voor hun eigen lusten kiezen in plaats van voor de continuïteit van het geheel
[..]

Je mag het lariekoek vinden. Op een forum kan en mag gelukkig iedereen een mening hebben. Je legt de vinger precies op de zere plek. Desondanks blijf ik bij mijn standpunt. Ik heb nl. altijd op je goede inhoudelijke posts willen ingaan. Alleen vaak hadden wij beiden de pech dat het topic in kwestie precies op dat moment vol was of werd gesloten, helaas

[..]

Waar je dit op baseert is me toch echt een raadsel. Ik heb al meer dan 8000 kwaliteitposts op Fok!. Dat zou nooit kunnen als ik niet zou voldoen aan de door jou genoemde punten
[..]

Khomeini is een sji-iet, zijn uitspraken, ideeën of wat dan ook zijn dan ook van geen enkel belang of relevantie voor mij aangezien ik door het leven ga als Soenniet. En wat betreft het Anti-Westers, er zijn inderdaad zaken die ik verafschuw (Alcohol, overspel, hypotheken op rente-basis, partnerruil) maar ook zaken die ik zie als positief, zo ben ik wel degelijk tevreden met het Westen als we in ogenschouw nemen dat de Islamitische populatie in het Westen alleen maar toeneemt. verzekeringen en sociale voorzieningen zie ik ook als goed geregelde zaken in het Westen
[..]

Ik werk momenteel bij een grote IT werkgever in Noord-Brabant. Drugshond is zelfs een collega van me. Hij kan je alles over me vertellen. Je hebt dus echt een totaal verkeerd beeld van me, helaas. Ik denk dat wij in real life best wel eens maten zouden kunnen zijn

Ik weet niet hoe jij passages als: " het homo-isme(en al zijn gruwelijkheden)" als uitting van respect ziet, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

Volgens mij spreek jij niet 'namens de mensheid' je spreekt namens een boek dat meent de waarheid in pacht te hebben, dat is iets anders. Derhalve is het niet aan jou om hen (de 'homo-isten') te veroordelen.
Misschien is de taak van de mens op aarde wel om in dienst te staan van het overige leven, wie zal het zeggen?
Maar wij hebben beiden een andere opvatting over wat er met de wereldbevolking moet gebeuren dat blijkt wel weer.

Ik vind het egocentrisch om jouw wereldbeeld op te leggen aan anderen.

Hypotheken op rente basis afschuwelijk? Waarom zou je anders geld uitlenen aan iemand die je nauwelijks kent? Voor diensten wordt geldt gevraagd, een bank levert een dienst (geld) en vangt daar iets voor, vrij normaal.
Je betaalt ook geld voor verzekeringen waar je misschien niet eens gebruik van maakt, is dat ook afschuwelijk?
Maar ja, je bent overal tegen waar de Islam op tegen is, dus het heeft weinig zin om dergelijke zaken tegen te spreken zo blijkt wel weer.

Respect betekent niet dat je alles over iets kunt zeggen wat je wilt, terwijl je later rept dat je het fenomeen op zich wel respecteert.
Ik heb je ooit eens een voorbeeld gegeven over de brandweer, maar daar reageerde je helaas niet op.
Op dit moment komt respect in jouw posts over als holle lege woorden, je geeft er immers geen blijk van als iemand een leven leidt dat niet aan jouw eisen voldoet.

Respect icm consequentie, dát is het uitgangspunt.

In elk geval veel plezier met drugshond bij het IT-bedrijf, ik ben er vandoor op Fok voor vandaag.
Yeah baby Yeah!
pi_24886671
Ik vraag me dan gelijk weer af hoe het moet met al die arme homo's die dat gen niet hebben en het wel 'aangeleerd' hebben gekregen. Moet je daar weer tolerant over zijn.

Grapje.

Anyhoo. We zijn weer bij de bijbel aanbeland. Tegen de bijbel is het moeilijk discussieren. Bijbelaars (wat een geweldig woord) weten dat ze altijd gelijk hebben, dat is dus geen discussie. Bij een discussie worden de argumenten van de ene kant afgewogen tegen de andere kant.

Wil je de bijbel aanbrengen als bewijs, dan moet je niet met de moderne vertaling komen, maar met de originele bronnen, de echte geschriften. Daar wordt niet eens melding van homosexualiteit gemaakt. En nog van wel meer dingen niet. Dat is indoctrinatie van de Katholieke Kerk. En dat veranderd met de winden. De kerk 'vertaald' de bijbel altijd in haar eigen megalomane voordeel.

Christus is liefde, roept menig evangelist. Nou, mensen op voorhand al afserveren omwille van een of ander regeltje is geen liefde.

Imorreel? Jij, als devoot bijbelaar durft over immorreel te praten terwijl je eigen kinderen wegrotten aan kinderziektes waar ieder weldenkend mens gewoon tegen ent? Kom op zeg. Haal eerst die balk uit je eigen oog voordat je over de splinter in het mijne praat.
pi_24886845
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Ééntje van 3 op 2 meter zeker.
pi_24887010
quote:

[..]

Dat kan ik ook moeilijk laten blijken op het i-net.
Dat is geen excuus. Op internet pretendeer jij de gehele bijbel na te leven, maar blijkbaar is dat niet het geval.
quote:
Daarnaast spreek ik geen oordeel uit, ik spreek mijn mening uit vanuit een Christelijk standpunt.
Waarmee je dus oordeelt.
quote:
[..]

Ha, je bent net mijn moeder. Die vindt mijn opvattingen over o.a. homoseksualiteit ook 'discriminerend'.
Allicht is je moeder wijzer en heeft iets meer levenservaring dan een snotaap van 18.
quote:
En ja het mag niet omdat het niet in mijn straatje past. Net zoals ik bestialiteit afkeur en niet hoef te weten of een van mijn collegas aan 'bestialiteit' doet. Het mag gewoon niet. Dat de maatschappij zo soft is geworden door allerlei films die homoseksualiteit humaniseren betekent niet dat de Christelijke waarden veranderd zijn.
Christelijke waarden.

Ik zou als ik jou was eens een klein beetje geschiedenis nagaan, ik denk dat je dan nog wel eens voor verassingen kunt komen te staan. Ik doel nu dus op de periode waarin het christendom is ontstaan, om misverstanden te voorkomen.
quote:
Juist omdat die waarden vastgelegd zijn willen veel dictators het Christendom vernietigen om zo de massa volledig in de grip te krijgen.
Rederen blijft toch een beetje een zwak punt.
quote:
[..]

Homo's die hun gedrag goedpraten door de Bijbel ja... Met uit het verband gerukte citaten als 'heb je naaste lief'. Helaas kennen ze een foute definitie aan naaste toe.
Blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. Laten we even wel wezen : JIJ keurt homoseksualiteit af op basis van de bijbel, maar ik vraag me af of je ooit wel de bijbel in het geheel tot je hebt genomen.
quote:
[..]

Diezelfde delen die vreemdgaan, pedofilie, bestialiteit, moord, etc afkeuren. Leviticus enzo..
Leviticus. Houd jij je aan alle 613 wetten die in de Torah vermeld staan?
quote:

Gaarne. Het lieft zoveel mogelijk.
quote:
[..]

Lees het eerste topic maar eens na en kijk naar het agressie-niveau van verschillende gebruikers. Vergelijk dat niveau dan met die van mij. Misschien kom je dan tot een Openbaring
Heb je echt anderen nodig om jezelf aan af te meten?
quote:
[..]

Hoe kom je er bij dat ik met blinde woede antwoord? Met blinde woede antwoorden doe ik op een manier die niet forum-verantwoord is. Ik uit mezelf soms wat feller, maar sommige opmerkingen en redeneringen nopen daar toe.
pi_24887083
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:49 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik meen mij iets te herrinneren...
"Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Is die passage uit jouw bijbel gescheurd?
Ja, ook de pagina's met de teksten "heb uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" zijn er uit gescheurd.
pi_24887439
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, ook de pagina's met de teksten "heb uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" zijn er uit gescheurd.
Met andere woorden ze verkrachten hun eigen god, hopelijk met condoom.
pi_24896118
quote:
[b]

Dus alleenstaanden en hetero's zonder kinderen hebben ook geen respect voor de mensheid?
  donderdag 3 februari 2005 @ 05:14:04 #60
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24896136
Ja, volgens Banshee B. ben ik ook disrespectvol tegenover de wereldbevolking omdat ik (nog) geen kinderen wil. Wie kan mij uitleggen hoe die gozer z'n hersens werken? Hoe rijmt íe het een met het ander? Ik heb al heel wat posts van hem gelezen en hij slaagt er iederee keer weer in om totale onzin uit te kramen. Haal je die bullshit uit de koran ofzo?

Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, EN DAT IS MEER DAN GENOEG! De enige manier dat je juist een beetje respect tegenover de wereldbevolking kan hebben is door: GEEN KINDEREN TE NEMEN. Misschien lossen we zo wel dat hele voedse/ruimte/zuurstof-probleem op.

He BB ik hoop echt een keer dat je je geestelijk laat onderzoeken want jou denkbeelden zijn echt way out there.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 3 februari 2005 @ 08:03:59 #61
13462 BansheeBoy
pi_24896494
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 05:14 schreef Nickthedick het volgende:
Ja, volgens Banshee B. ben ik ook disrespectvol tegenover de wereldbevolking omdat ik (nog) geen kinderen wil.
Neen, je stelleert het fout. Als ik je goed begrijp ben je een hetero. Het overgrote deel der hetero-mensen kunnen zich voortplanten. Daar is enkel de eventuele onwil een mogelijke beperking. Bij homo's niet, of zij willen of niet, zij kunnen zich niet voortplanten als ze trouw zijn aan hun ideologie/visie, immers kan een man nooit een andere man zwanger maken, noch kan een vrouw een andere vrouw zwanger maken

Dus maak je geen zorgen, ik respecteer je wel degelijk, puur op basis van het feit dat je een mens bent
quote:
Wie kan mij uitleggen hoe die gozer z'n hersens werken? Hoe rijmt íe het een met het ander? Ik heb al heel wat posts van hem gelezen en hij slaagt er iederee keer weer in om totale onzin uit te kramen. Haal je die bullshit uit de koran ofzo?
Rare vragen houd jij er op na. Hoe mijn hersen werken is volgens mij zo irrelevant als een hitsige poedel, maar goed. Ik ben Moslim, ongetwijfeld zal niet iedereen dat weten op Fok!. Bij deze dus dit bericht ter kennis geving. De Koran en de Hadith zijn een leidraad voor mijn leven. Maar als ik in discussie ga op Fok! haal ik zo goed als nooit bewijzen uit de Koran omdat deze door velen niet wordt erkend op FoK!. En het heeft m.i. geen zin om een theologische discussie te voeren in NWS
quote:
Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, EN DAT IS MEER DAN GENOEG!
Ik heb in het vorige topic al een rekensom laten zien dat dit niet zo is. Met pure wiskunde kan ik mijn beweringen staven:

Als je een klas hebt met 10 leerlingen en 1 jongen die lijdt aan Alzheimer is 10 % ziek van die klas. Als diezelfde klas nog steeds die ene alzheimer-jongen heeft maar bestaat uit 100 leerlingen is er maar 1% (!!!) ziek van die klas. De klas is dan relatief en absoluut gezien veel gezonder.
quote:
He BB ik hoop echt een keer dat je je geestelijk laat onderzoeken want jou denkbeelden zijn echt way out there.
Kom op vriend, ik ben zo gezond als wat ( afgezien van HELP!!!!------- Lies/buikspierblessure--------HELP !!!! ). Ik doe aan sport, ik werk, ik ga op vakantie. Kortom: ik functioneer naar behoren

pi_24902691
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 08:03 schreef BansheeBoy het volgende:

Ik heb in het vorige topic al een rekensom laten zien dat dit niet zo is. Met pure wiskunde kan ik mijn beweringen staven:

Als je een klas hebt met 10 leerlingen en 1 jongen die lijdt aan Alzheimer is 10 % ziek van die klas. Als diezelfde klas nog steeds die ene alzheimer-jongen heeft maar bestaat uit 100 leerlingen is er maar 1% (!!!) ziek van die klas. De klas is dan relatief en absoluut gezien veel gezonder.
Wederom, je rekensommetje klopt gewoon niet want als je meer mensen hebt dan zullen er ook meer ziektes komen. Sterker nog: door dit soort rekensommetjes diskwalificeer je jezelf als serieuze discussievoerder want het is overduidelijk onzin.
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:41:55 #63
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24906911
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is geen excuus. Op internet pretendeer jij de gehele bijbel na te leven, maar blijkbaar is dat niet het geval.
Op het i-net in een topic over homoseksualiteit kan ik moeilijk naastenliefde laten zien.
quote:
[..]

Waarmee je dus oordeelt.
quote:
[..]

Allicht is je moeder wijzer en heeft iets meer levenservaring dan een snotaap van 18.
Allicht heeft zij teveel naar pro-homoseksuele media zitten kijken en ze heeft inderdaad meer levenservaring dan ik. Maar wijsheid en acceptatie van homo's staan los van elkaar.
quote:
[..]

Christelijke waarden.

Ik zou als ik jou was eens een klein beetje geschiedenis nagaan, ik denk dat je dan nog wel eens voor verassingen kunt komen te staan. Ik doel nu dus op de periode waarin het christendom is ontstaan, om misverstanden te voorkomen.
Heh?
quote:
[..]

Rederen blijft toch een beetje een zwak punt.
quote:
[..]

Blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. Laten we even wel wezen : JIJ keurt homoseksualiteit af op basis van de bijbel, maar ik vraag me af of je ooit wel de bijbel in het geheel tot je hebt genomen.
Moet dat dan, als we over homoseksualiteit discussiëren.
quote:
[..]

Leviticus. Houd jij je aan alle 613 wetten die in de Torah vermeld staan?
Ok ik kom wel met andere citaten. En torah is voor joden.
quote:
[..]

Gaarne. Het lieft zoveel mogelijk.
Mooi.

Leviticus 20:13, maar dat vond jij niet goed. Daar wordt geboden homo's een kopje kleiner te maken. Gelukkig hoeft dat niet aangezien Jezus' voor onze zonden is gestorven, maar desalniettemin geeft het een indicatie van hoe er over homo's gedacht werd door oude israelieten.

Hier nog eentje:

Romeinen 1:27

27: En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.

En nog eentje:

Korinthiërs 6:9

"2 3 Do you not know that the unjust will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived; neither fornicators nor idolaters nor adulterers nor boy prostitutes nor sodomites

footnote 3

3 [9] The Greek word translated as boy prostitutes may refer to catamites, i.e., boys or young men who were kept for purposes of prostitution, a practice not uncommon in the Greco-Roman world. In Greek mythology this was the function of Ganymede, the "cupbearer of the gods," whose Latin name was Catamitus. The term translated Sodomites refers to adult males who indulged in homosexual practices with such boys.

En hier nog eentje:

1 Timotheus 1:10: ....mannen die bij personen van het mannelijk geslacht liggen....en al wat verder in strijd is met de gezonde leer.

Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd. En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...

Zoals je gezien hebt heb ik de hulp van Mister Google ingeroepen, maar ik neem aan dat dat er niet toe doet.
quote:
[..]

Heb je echt anderen nodig om jezelf aan af te meten?
Bericht voor andro
quote:
[..]

Hoe kom je er bij dat ik met blinde woede antwoord? Met blinde woede antwoorden doe ik op een manier die niet forum-verantwoord is. Ik uit mezelf soms wat feller, maar sommige opmerkingen en redeneringen nopen daar toe.
Het was wederom niet voor jou bedoeld maar voor andro. Jij bent juist een van de weinige mensen die wel normaal discussiërt.

-------------------------------
quote:
Blinde woede, is dat niet specifiek iets voor religieuze fundamentalisten.
Nee hoor. Niet voor niets werden de grootste massamoorden uit de geschiedenis gepland en uitgevoerd door atheisten.
quote:
Zoek maar op.
Dan heb ik voor jou ook nog wat leesvoer
De enige die je hiermee in het verlegenheid brengt zijn de (orthodoxe) joden. Maar het was een good read.
христианский солдат
  donderdag 3 februari 2005 @ 19:45:38 #64
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24906960
quote:
Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, EN DAT IS MEER DAN GENOEG! De enige manier dat je juist een beetje respect tegenover de wereldbevolking kan hebben is door: GEEN KINDEREN TE NEMEN. Misschien lossen we zo wel dat hele voedse/ruimte/zuurstof-probleem op.
Nederland is overbevolkt, met de rest van de wereld gaat het prima. De aarde kan veel meer mensen voeden dan dat het er nu zijn. Al helemaal als biologische modificatie op grotere schaal toegepast gaat worden.
христианский солдат
pi_24907203
Hoi N_I_,
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Op het i-net in een topic over homoseksualiteit kan ik moeilijk naastenliefde laten zien.
Je kunt in ieder geval jezelf het voordeel van de twijfel bezorgen.
quote:
Allicht heeft zij teveel naar pro-homoseksuele media zitten kijken en ze heeft inderdaad meer levenservaring dan ik. Maar wijsheid en acceptatie van homo's staan los van elkaar.
Relativering en inleving in anderen staat er imo echter niet geheel los van.
quote:
Moet dat dan, als we over homoseksualiteit discussiëren.
Jij bent degene die logica verwerpt. Het ligt dan op je weg om dat nader te motiveren.
quote:
[..]

Ok ik kom wel met andere citaten. En torah is voor joden.
Ik hoop het maar. Houd er rekening mee dat op het dragen van kleding waar 2 of meer verschillende vezels inzitten ook de doodstraf staat.
quote:
[..]

Mooi.

Leviticus 20:13, maar dat vond jij niet goed. Daar wordt geboden homo's een kopje kleiner te maken.
En zo wordt er ook geboden om (bijvoorbeeld) mensen die kleding van verschillende soorten vezels draagt een kopje kleiner te maken. Boeren die verschillende gewassen verbouwen op hun akker ook. Je mag wat mij betreft Leviticus naar voren brengen, maar wees dan wel consequent, en accepteer de gehele wet.
quote:
Gelukkig hoeft dat niet aangezien Jezus' voor onze zonden is gestorven, maar desalniettemin geeft het een indicatie van hoe er over homo's gedacht werd door oude israelieten.

Hier nog eentje:

27: En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.
In mijn bijbel staat iets anders : Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven. Oftewel, heteroseksuelen die een avontuurtje met andere mannen aangaan.
quote:
En nog eentje:

"2 3 Do you not know that the unjust will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived; neither fornicators nor idolaters nor adulterers nor boy prostitutes nor sodomites

footnote 3

3 [9] The Greek word translated as boy prostitutes may refer to catamites, i.e., boys or young men who were kept for purposes of prostitution, a practice not uncommon in the Greco-Roman world. In Greek mythology this was the function of Ganymede, the "cupbearer of the gods," whose Latin name was Catamitus. The term translated Sodomites refers to adult males who indulged in homosexual practices with such boys.
(1) In het Nederlands knapenschenders. Oftewel mannen die sex hebben met minderjarige jongetjes.
(2) Het geldt blijkbaar dus uitsluitend voor anale sex. Mannen die sex hebben met elkaar is daarmee uitgesloten, maar ook al die hetero-stelletjes die het op zijn hondjes doen hebben een flink probleem hiermee. Ik mag wel mijn vriendin verwennen begrijp ik.
quote:
En hier nog eentje:

1 Timotheus 1:10: ....mannen die bij personen van het mannelijk geslacht liggen....en al wat verder in strijd is met de gezonde leer.
In mijn bijbel staat weer knapenschenders.

Je hebt wel gebruik gemaakt van een vertaling die nogal suggestief is.
quote:
Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd.
Ik zie niet dat homoseksualiteit wordt verworpen. Ik zie wel dat Paulus anale sex en schandknapen er op nahouden verwerpt.
quote:
En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...
Begrijp je werkelijk het verschil in classificatie van homoseksualiteit en bestialiteit niet, of doe je maar alsof?
quote:
Zoals je gezien hebt heb ik de hulp van Mister Google ingeroepen, maar ik neem aan dat dat er niet toe doet.
Ik denk het toch wel.. Het zijn vrij kromme vertalingen die je gebruikt heb. Kan ik hier wel uit concluderen dat je zelf weinig kennis hebt van de bijbel?
quote:
Het was wederom niet voor jou bedoeld maar voor andro. Jij bent juist een van de weinige mensen die wel normaal discussiërt.
Ik meen er wel meer te zien hoor.
  donderdag 3 februari 2005 @ 20:01:41 #66
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24907210
quote:

Dit gaat echt nergens over..
En dan ook nog Alzheimer kiezen...

Briljant! !
...dass wir fliegen.
pi_24907259
quote:
Je weet welke straf staat op ketterij?

Even de inquisitie bellen, ben zoooo terug.
pi_24907422
quote:

Leviticus 20:13, maar dat vond jij niet goed. Daar wordt geboden homo's een kopje kleiner te maken. Gelukkig hoeft dat niet aangezien Jezus' voor onze zonden is gestorven, maar desalniettemin geeft het een indicatie van hoe er over homo's gedacht werd door oude israelieten.

Hier nog eentje:

En nog eentje:

footnote 3

En hier nog eentje:

Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd. En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...

Ja, leuk die citaten maar het is gewoon nonsens om een boek voor je te laten denken. In de Bijbel, waarvan ménsen tegen jou gezegd hebben dat die heilig is, staat ook dat je slaven mag hebben. Ook staat er dat je je slaaf met een priem door zijn oor mag boren als hij vraagt of zijn vrouw mee mag, op het moment dat je hem zijn vrijheid hebt gegeven.
Nu, ik neem aan dat je geen slaven hebt, het is maar een voorbeeld.

Er staat zoveel in de Bijbel, maar ik denk dat de boodschap van Jezus nogal over het hoofd wordt gezien (vooral door christenen). Ze leven volgens de Bijbel, beweren ze, geloven dat Jezus is gestorven voor hun zonden en zo, maar uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, is wat Jezus gezegd heeft eigenlijk niet zo belangrijk meer. Jezus gaf zijn liefde aan een hoer, waar hij het over had was liefde en respect voor je medemens - ongeacht zijn/haar daden. Die dingen lijken me het citeren waard.
Voor de rest kan je alles wat in de Bijbel staat citeren; het is en blijft waardeloos als het niet van respect naar een ander getuigt.

Jesus loves
all.

Ook homo's.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24907968
quote:

Het is volslagen absurd om homoseksualiteit te gaan vergelijken met bestialiteit. Homoseksualiteit draait immers om seksuele handelingen tussen volwassenen met wederzijdse toestemming. Zodra die wederzijdse toestemming er niet is, ben je over iets anders bezig: verkrachting. Snappie?
pi_24908280
quote:

Ik ben geen voorstander van geweld maar ik krijg nu toch wel de neiging je op je hypocriete bek te rammen. In de Bijbel staat verdomme ook

Heb uw vijanden lief!
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_24908343
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:

Owkee, dus je hebt wel respect voor mij, mijn vrouw en onze kinderen?
Kortom, the usual.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 08:08:39 #72
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24916053
quote:
Je kunt in ieder geval jezelf het voordeel van de twijfel bezorgen.
Internet is geen populariteits verkiezing.
quote:
Relativering en inleving in anderen staat er imo echter niet geheel los van.
Inleving snap ik nog wel, maar relativering? Wat is er te relativeren? Het Christendom is er duidelijk is. One God, One Bible.
quote:
Ik hoop het maar. Houd er rekening mee dat op het dragen van kleding waar 2 of meer verschillende vezels inzitten ook de doodstraf staat.
Ik dacht dat jij uit Christelijke kringen kwam? Dan weet je toch wel dat de wetten van Leviticus niet uitgevoerd moeten worden?
quote:
En zo wordt er ook geboden om (bijvoorbeeld) mensen die kleding van verschillende soorten vezels draagt een kopje kleiner te maken. Boeren die verschillende gewassen verbouwen op hun akker ook. Je mag wat mij betreft Leviticus naar voren brengen, maar wees dan wel consequent, en accepteer de gehele wet.
Been there, done that.
quote:
In mijn bijbel staat iets anders : Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven. Oftewel, heteroseksuelen die een avontuurtje met andere mannen aangaan.
Wat ben jij goed in begataliseren zeg. Er staat duidelijk dat die mannen van begeerte branden naar elkaar. Zij hebben de normale omgang met vrouw verlaten en doen de walgelijkste dingen met elkaar. Maar ze ondervinden daar ook gevolgen van in hun diepste wezen. Dat staat er ja. Helaas voor jou kun je dit niet verdraaien. Dit is toch wel te gek aan het woorden zeg. Iemand die beweert dat homoseksualiteit acceptabel is binnen het Christendom...
quote:
(1) In het Nederlands knapenschenders. Oftewel mannen die sex hebben met minderjarige jongetjes.
(2) Het geldt blijkbaar dus uitsluitend voor anale sex. Mannen die sex hebben met elkaar is daarmee uitgesloten, maar ook al die hetero-stelletjes die het op zijn hondjes doen hebben een flink probleem hiermee. Ik mag wel mijn vriendin verwennen begrijp ik.
Gelukkig staat het al vast dat homoseksualiteit onder sodomie valt en daar kun je ook niks aan verdraaien. Waar jij knapenschenders vandaan haalt is mij een raadsel. Jouw Nederlandse Bijbel?
quote:
In mijn bijbel staat weer knapenschenders.

Je hebt wel gebruik gemaakt van een vertaling die nogal suggestief is.
For whoremongers, for them that defile themselves with mankind, for menstealers, for liars, for perjured persons, and if there be any other thing that is contrary to sound doctrine;

De Nederlandse Bijbel. Geschreven in de nederlandse (over-tolerante bang om iemand te kwetsen) geest.
quote:
Ik zie niet dat homoseksualiteit wordt verworpen. Ik zie wel dat Paulus anale sex en schandknapen er op nahouden verwerpt.
Homoseksualiteit als term bestond toen helaas niet. Nu grijpen alle homo's en politiek correcten dat aan om het Woord te verdraaien en sodomie goed te praten.
quote:
Begrijp je werkelijk het verschil in classificatie van homoseksualiteit en bestialiteit niet, of doe je maar alsof?
Allebei zijn ze zo geboren. Allebei doen de maatschappij in feite geen kwaad. Ik zou er immers weinig van merken als mijn buurman zijn Jack Russel graag aftrok... Maar dat maakt het nog niet goed. Nee = Nee
quote:
Ik denk het toch wel.. Het zijn vrij kromme vertalingen die je gebruikt heb. Kan ik hier wel uit concluderen dat je zelf weinig kennis hebt van de bijbel?
Nee hoor. De verwijzingen naar het NT stonden naast Lev. 20:13, vandaar dat ik ze ook op het spoor kwam. Alleen ik had moeite om ze te vertalen.

-------------------------------------------
quote:
Ik ben geen voorstander van geweld maar ik krijg nu toch wel de neiging je op je hypocriete bek te rammen. In de Bijbel staat verdomme ook

Heb uw vijanden lief!
Er staat bid voor ze. Als je zo'n passieve houding zou aannemen als sommige christenen preken, dan zou de maatschappij in no-time vervallen of het land zou overgenomen door een ander land. Toevallig zijn die Christenen ook nog linksgezind...

Soms is hard ingrijpen nodig om orde te herstellen.
quote:
Je weet welke straf staat op ketterij?

Even de inquisitie bellen, ben zoooo terug.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat de katholieken dissidente geluiden in Spanje de kop in drukken. En deze keer krijgen de communisten geen steun van Rusland. (zoals in de jaren 30 het wel het geval was)
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 08:35:15 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24916191
Gezien je alles toch verdraait zodat het in je eigen intolerante straatje valt, stop ik de discussie hier N_I_. Het enige wat ik nog wel kwijt wil is dat jij van jezelf meent dat je de letter van de bijbel kent, maar de complete boodschap van het Nieuwe Testament kennelijk niet begrijpt.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 08:39:09 #74
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24916217
quote:
Gezien je alles toch verdraait zodat het in je eigen intolerante straatje valt, stop ik de discussie hier N_I_.
Truth hurts doesn't it?

Jij bent degene die de citaten verdraait om jouw zin te krijgen. Daarnaast betrek je de rest van het NT erbij wat helemaal niet relevant is voor deze discussie. Of zou je het NT ook erbij halen als we over pedofielen zouden discussiëren?
христианский солдат
pi_24917537
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 08:39 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Truth hurts doesn't it?
Hier klink je weer als een zeer benepen Farizeeër.
quote:
Jij bent degene die de citaten verdraait om jouw zin te krijgen. Daarnaast betrek je de rest van het NT erbij wat helemaal niet relevant is voor deze discussie. Of zou je het NT ook erbij halen als we over pedofielen zouden discussiëren?
Argumenteer dus met stellingen die je op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen en niet met de christen-fundamentalistische prietpraat die voor een atheïst volslagen betekenisloos is.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:49:03 #76
13462 BansheeBoy
pi_24917876
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:28 schreef andromeda1968 het volgende:
Argumenteer dus met stellingen die je op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen en niet met de christen-fundamentalistische prietpraat die voor een atheïst volslagen betekenisloos is.
Daarom kom ik ook weinig met religieuze bronnen aangezet, voor velen betekent dit nl. niets

Klopt, en sterker nog, mannen die trouwen met andere mannen ontnemen andere vrouwen het recht om gehuwd te worden, dus ook daar gaan ze niet helemaal vrijuit

vrijdag 4 februari 2005 @ 10:50:32 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24917898
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daarom kom ik ook weinig met religieuze bronnen aangezet, voor velen betekent dit nl. niets

Klopt, en sterker nog, mannen die trouwen met andere mannen ontnemen andere vrouwen het recht om gehuwd te worden, dus ook daar gaan ze niet helemaal vrijuit

Dat wordt wel weer gecompenseerd door vrouwen die met andere vrouwen huwen, hoewel ondergetekende zich afvraagt of ze zo'n huwelijk voor zichzelf wel zo nodig vindt.
pi_24917943
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat wordt wel weer gecompenseerd door vrouwen die met andere vrouwen huwen, hoewel ondergetekende zich afvraagt of ze zo'n huwelijk voor zichzelf wel zo nodig vindt.
Damn, je bent me voor.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:03:21 #79
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24918124
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Trouwende vrouwen. Bij ons op de hoek heb je ook zo'n lesbo stel. Ze hebben zelfs kinderen, meisjes. Ik moet er niet aan denken wat die arme kinderen moeten doormaken. Ik zag die kinderen een keer zonder topje in hun achtertuin zitten, met die vrouwen erbij. Belachelijk dat de kinderbescherming niet ingrijpt.
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:04:30 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24918155
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Trouwende vrouwen. Bij ons op de hoek heb je ook zo'n lesbo stel. Ze hebben zelfs kinderen, meisjes. Ik moet er niet aan denken wat die arme kinderen moeten doormaken. Ik zag die kinderen een keer zonder topje in hun achtertuin zitten, met die vrouwen erbij. Belachelijk dat de kinderbescherming niet ingrijpt.
Waarom zouden 2 vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden, en 1 vrouw wel?
pi_24918193
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Volgens mij zat jij vroeger ook topless in de achtertuin. Ooit de kinderbescherming daarover gesproken?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:15:07 #82
13462 BansheeBoy
pi_24918357
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Volgens mij zat jij vroeger ook topless in de achtertuin. Ooit de kinderbescherming daarover gesproken?
Jij kent N_I_ persoonlijk ?

pi_24918560
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook vroeger slechts een zwembroek aanhad, niet dan?
of had je een bodysuit aan?
Yeah baby Yeah!
pi_24918588
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

vrijdag 4 februari 2005 @ 11:26:35 #85
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24918600
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom zouden 2 vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden, en 1 vrouw wel?
Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
христианский солдат
pi_24918669
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:26 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
Jij wordt precies zoals je vader?
Jij vindt ook dat criminelen of werklozen geen kinderen mogen krijgen?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:33:01 #87
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24918714
quote:

[..]

Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld.
Er was al eerder vastgesteld dat kinderen op het gebied van partnerkeuze hun ouders niet volgen. Buiten het feit dat er weinig ongezonds aan is. De kinderen van de lesbische stelletjes die ik ken zien er gezond en gelukkig uit. In de kindertijd draait het vooral om liefde, en ook lesbische stelletjes kunnen liefde geven aan hun kinderen.
quote:
Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
pi_24918743
quote:

[..]

Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld.
En waarom is dat weer ongezond?
quote:
Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
Ze hebben evenmin een inbreng als ze ongelukkigerwijs bij een hetero-koppel terechtkomen waarvan de vader "met losse hand" zijn gezin regeert en de moeder aan de drank is (om maar eens een voorbeeldje te noemen)
pi_24918794
Goed, het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat sommige gelovigen homo's niet zo heel okay vinden, maar wel okayer dan moordenaars, verkrachters en dieven. Dat dan weer wel.

Is er nog iets te zeggen over de vermeende homoseksuele genetica? Naast: "Biochemici zijn mongolen en hadden een vak moeten leren."
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:42:16 #90
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24918866
quote:
Er was al eerder vastgesteld dat kinderen op het gebied van partnerkeuze hun ouders niet volgen.
Bron? Uit nieuwsgierigheid.
quote:
ook lesbische stelletjes kunnen liefde geven aan hun kinderen.
Het zijn net mensen. sarcasm
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:43:55 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24918891
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:42 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Bron? Uit nieuwsgierigheid.
Even geen bron bij de hand, ik wil best voor je zoeken. De meeste homoseksuelen en lesbiennes hebben echter heteroseksuele ouders. Dat zegt toch ook al genoeg denk ik..
quote:
[..]

Het zijn net mensen. sarcasm
Juist ja. Zo moeilijk was-ie toch niet?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:47:17 #92
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24918939
quote:
Even geen bron bij de hand, ik wil best voor je zoeken. De meeste homoseksuelen en lesbiennes hebben echter heteroseksuele ouders. Dat zegt toch ook al genoeg denk ik..
En toch zou ik graag een bron willen zien. Opvoeding speelt een grote rol in het latere leven namelijk. Pedofielen schijnen ook vaak misbruikt te zijn in hun jeugd.
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:49:07 #93
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_24918974
Het wordt binnenkort dus mogelijk om al voor de geboorte je kind te controleren op zijn of haar sexuele voorkeur. Zou abortus een optie zijn wanneer de voorkeur je niet anstaat?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 4 februari 2005 @ 11:54:09 #94
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24919071
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:47 schreef N_I_ het volgende:

[..]

En toch zou ik graag een bron willen zien. Opvoeding speelt een grote rol in het latere leven namelijk. Pedofielen schijnen ook vaak misbruikt te zijn in hun jeugd.
Statistieken over de geaardheid van kinderen van homo's en lesbo's kan ik helaas niet zo snel vinden. Wel blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een lesbisch koppel op andere gebieden vaker afwijken dan kinderen opgevoed door hetero koppels.

Met http://www.google.nl/search?q=lesbische+ouders&hl=nl&lr=&start=10&sa=N heb ik dat gevonden, allicht interessant om te weten.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:01:43 #95
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24919200
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Statistieken over de geaardheid van kinderen van homo's en lesbo's kan ik helaas niet zo snel vinden. Wel blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een lesbisch koppel op andere gebieden vaker afwijken dan kinderen opgevoed door hetero koppels.

Met http://www.google.nl/search?q=lesbische+ouders&hl=nl&lr=&start=10&sa=N heb ik dat gevonden, allicht interessant om te weten.
Heh, er wordt toch juist beweerd dat dat niet het geval is?

Daarnaast vind ik dit wel een grappige analogie:

"Wat is dát nou weer?! Als mijn moeder in de sloot springt, moet ik dan ook in de sloot springen?!"'

Homoseksualiteit wordt vergeleken met in de sloot springen
христианский солдат
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:27:31 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24919602
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

J Biosoc Sci. 2004 May;36(3):371-4.

The sexual orientation of men who were brought up in gay or lesbian households.

James WH.

conclusie is dat er 0,0 verschil is
pi_24920727
En ik heb nog steeds geen antwoord van BSB......
Kortom, the usual.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:24:26 #98
13462 BansheeBoy
pi_24921219
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:56 schreef Pokkehontas het volgende:
En ik heb nog steeds geen antwoord van BSB......
Wat is je vraag precies ?

pi_24921326
zie eerder op deze pagina.
Kortom, the usual.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 14:39:36 #100
13462 BansheeBoy
pi_24921472
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:30 schreef Pokkehontas het volgende:
zie eerder op deze pagina.
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 21:06 schreef Pokkehontas het volgende:

[..]

Owkee, dus je hebt wel respect voor mij, mijn vrouw en onze kinderen?
Ik ken jullie niet. In den beginne respecteer ik iedereen TOTDAT er iets bekend wordt en naar buiten treed en dategene een reden zijn om ze NIET te respecteren. Maar dat is logisch

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')