Daar is niets mis mee!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:49 schreef Alicey het volgende:
Om maar weer eens te vragen : Wat is er tegen dat twee volwassen wilsbekwame mensen verliefd worden op elkaar, en/of sex hebben met elkaar?
Homo's kunnen ze niet voorplanten dus is een foutje? Een handicap zou ik het niet willen noemen omdat ik de meesten zich er prima mee redden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:32 schreef wonderer het volgende:
Hoezo foutje? :s Dat het anders is dan iets anders wil nog niet zeggen dat het fout is.
En of homo's en lesbo's zich kunnen voortplanten. Ik ken een aantal lesbische stelletjes met kinderen. Het enige wat wel jammer is, is dat homo's en lesbo's geen kinderen van hen samen kunnen krijgen..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Homo's kunnen ze niet voorplanten dus is een foutje? Een handicap zou ik het niet willen noemen omdat ik de meesten zich er prima mee redden.
Ehm, ja dat laatste bedoelde ik dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
En of homo's en lesbo's zich kunnen voortplanten. Ik ken een aantal lesbische stelletjes met kinderen. Het enige wat wel jammer is, is dat homo's en lesbo's geen kinderen van hen samen kunnen krijgen..
Juist op lange termijn ligt de oplossing in acceptatie. Wanneer homoseksualiteit wereldwijd geaccepteerd wordt, zullen er minder homoseksuelen alsnog een gezin stichten met een partner van het andere geslacht, waardoor homoseksuelen zich effectief uit de genenpoel verwijderen, en homoseksualiteit daarmee een zeer zeldzaam verschijnsel wordt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten. En laat het daar nou net wringen bij homo-isten, velen kunnen zich wel voortplanten maar willen die niet. Ik vind dat net zo kwalijk als wanneer je een gif in de zeeën en rivieren zou gooien dat een effect zou hebben op de wereldbevolking op lange termijn
waarom is "de afwijking" homoseksualiteit dan wel ineens slecht?quote:? ohh ja een afwijking is per definitie slecht natuurlijk, dom van me... gelukkig weet jij het beter
Waarom is het niet willen voortplanten net zo erg als een zee vol laten lopen met een één of ander gif?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten. En laat het daar nou net wringen bij homo-isten, velen kunnen zich wel voortplanten maar willen die niet. Ik vind dat net zo kwalijk als wanneer je een gif in de zeeën en rivieren zou gooien dat een effect zou hebben op de wereldbevolking op lange termijn
dat heb ik nergens gezegd hoor, het is een afwijking, niets meer, niets minder. De kwalificatie goed/slecht geven mensen eraan om zichzelf te verdedigen voor hun gedachtenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:48 schreef petre86 het volgende:
re schreef:
[..]
waarom is "de afwijking" homoseksualiteit dan wel ineens slecht?
als homoseksualiteit niet slecht is.. what's the problem?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:37 schreef Re het volgende:
[..]
dat heb ik nergens gezegd hoor, het is een afwijking, niets meer, niets minder. De kwalificatie goed/slecht geven mensen eraan om zichzelf te verdedigen voor hun gedachten
ik weet niet, aan de ene kant zeurt men dat het een genetische afwijking is (en geen keuze)maar aan de andere kant probeert men ten stelligste te ontkennen dat er iets anders is aan homo'squote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:44 schreef petre86 het volgende:
[..]
als homoseksualiteit niet slecht is.. what's the problem?
Ik wil me ook niet voortplanten. En ik hoop dat jij je niet GAAT voortplanten en die maffe ideeen doorgeeft ...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
"Wanneer" nog wel.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Juist op lange termijn ligt de oplossing in acceptatie. Wanneer homoseksualiteit wereldwijd geaccepteerd wordt, zullen er minder homoseksuelen alsnog een gezin stichten met een partner van het andere geslacht, waardoor homoseksuelen zich effectief uit de genenpoel verwijderen, en homoseksualiteit daarmee een zeer zeldzaam verschijnsel wordt.
Ik ben inderdaad ook bang dat het er niet inzit. Wat mij wel opvalt is dat het aandeel mannen wat tegen is, aanzienlijk hoger is dan vrouwen. Ik heb toch wel het idee dat het bij mannen vaak heeft te maken met een onbewust gevoel van aantasting van hun mannelijkheid.quote:Op woensdag 2 februari 2005 04:55 schreef N_I_ het volgende:
[..]
"Wanneer" nog wel.Never gonna happen.
Dan is het dus niet genetisch.quote:Daarnaast is homoseksualiteit willekeurig iets. Dat je homo-ouders hebt betekent niet dat je zelf er eentje wordt.
Dat is voornamelijk cultureel bepaalt denk ik. Als jongen voor 'mietje' uitgemaakt worden is hoogst beledigend. Het stereotype 'manbeeld' heeft niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als het geemancipeerde 'vrouwbeeld'. (met de voor- en nadelen van dien)quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:02 schreef Alicey het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat het aandeel mannen wat tegen is, aanzienlijk hoger is dan vrouwen. Ik heb toch wel het idee dat het bij mannen vaak heeft te maken met een onbewust gevoel van aantasting van hun mannelijkheid.
Ik ben er ook ernstig over aan het twijfelen of ik kinderen wil, voor mij is het nameijk geen verplichting en het wordt me door niemand opgedrongen, ben ik daarom een inder mens?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom? Het is inmiddels overduidelijk dat er veel te veel mensen zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Het niet KUNNEN voortplanten vind ik minder erg dan niet WILLEN voortplanten.
Niet genoeg voor de Jihad blijkbaarquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waarom? Het is inmiddels overduidelijk dat er veel te veel mensen zijn.
Wat grappig is want ik heb het vermoeden (geen wetenschappelijk bewijs) dat de Jihad verantwoordelijk is voor een stuk meer mensen die niet bestaan dan de bewust kinderlozen. Daarbij kunnen ontplofte mensen zich niet voortplanten. Misschien moet ik er een Bansheeboyesque essay over schrijven.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Niet genoeg voor de Jihad blijkbaar
Mwa, een opel is een auto, maar een auto geen opel.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Homo's planten zich niet voort. De Jihad zorgt voor een grootschalig gebrek aan voortplanting. Extremisten zijn dus homo's.
Dat iedereen gelijk is (of moet zijn) is een belachelijke mythe. Iedereen is anders, dat is het nu juist.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:50 schreef Re het volgende:
ik weet niet, aan de ene kant zeurt men dat het een genetische afwijking is (en geen keuze)maar aan de andere kant probeert men ten stelligste te ontkennen dat er iets anders is aan homo's
Hell yeah.quote:Op woensdag 2 februari 2005 08:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is voornamelijk cultureel bepaalt denk ik. Als jongen voor 'mietje' uitgemaakt worden is hoogst beledigend.
Hier kan ik je even niet volgen.quote:Het stereotype 'manbeeld' heeft niet dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als het geemancipeerde 'vrouwbeeld'. (met de voor- en nadelen van dien)
Biologisch gezien slaat de sterkere man de zwakkere man de hersen in om voort te planten. Gelukkig laten we ons niet leiden door onze instincten..quote:Biologisch gezien zou je juist het tegenovergestelde verwachten. Het is immers geen concurrent voor een (hetero) man en dus zou hij zich niet bedreigt hoeven voelen, terwijl een homoseksuele man voor vrouwen potentieel verspilde energie betekent.
En wat is dat gedrag? Vrouwen als 'wijven' bestempelen en vertellen hoe je erop losgeneukt hebt in het weekend met wel 10 wijven?quote:Maar misschien komt de weerstand bij mannen ook voort omdat ze niet kunnen terugvallen op hun normale gedrag tegenover een andere mannen en is het vooral die 'verwarring' die voor afkeer zorgt.
Ik ben homo. Samen douchen?quote:En vrouwen hoeven bij een homoseksueel niet bang te zijn dat hij bezig is ze in bed te praten. Dat is wel veilig natuurlijk.
quote:Iets anders opvallend is dat in de entertainment verhoudingsgewijs veel meer homoseksuelen zitten. Zou dat ook met dat gen te maken hebben?
quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:24 schreef N_I_ het volgende:
Het is ook zo dat de media homo-zijn als 'in' afschildert. Het is dus ook te verwachten dat de materialisten zich laten leiden door wat ze op hun kijk-buisje zien en homoseksueel gedrag gaan vertonen.
Dit lijkt me ook een prima 'model' voor allerlei christen-en moslimfundamentalisten overigens! Begrijp je wel hoe aanmatigend je je gedraagt?quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:24 schreef N_I_ het volgende:
Het amerikaanse model op dit gebied vind ik heel goed. Don't ask, don't tell Als je het bent, loop er niet mee te koop.
Dat lijkt mij inderdaad ook erg overtrokken. Ik heb echter wel de indruk dat je homoseksuelen lager inschat dan heteroseksuelen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:24 schreef N_I_ het volgende:
Even terugkomen op het Christendom en mijn visie op homoseksualiteit. Er is gesuggereerd dat ik als Christen-zijnde homo's haat en ze wil uitroeien. Dat is allemaal niet waar. Ik heb erover na zitten denken. En ik ben tot deze conclusie gekomen.
Hier zou ik graag de onderbouwing van zien.quote:Homoseksualiteit is immoreel.
Dat is vanuit het uitgangspunt dat het immoreel is, waarvoor je in je post geen nadere motivatie aanvoert.quote:Maar gezien de weinige schade die ze toebrengen aan de maatschappij zou het gedoogd moeten/kunnen worden.
Gelukkig maar.quote:Ik hou dieven en verkachters lager in achting dan homo's, dat wil ik voorop stellen.
Oftewel, zolang jij het maar niet ziet of hoort?quote:Het amerikaanse model op dit gebied vind ik heel goed. Don't ask, don't tell Als je het bent, loop er niet mee te koop.
Dit ben ik niet met je eens. Ik ben van origine christelijk, en de issue was blijkbaar hot genoeg dat ik een flinke tijd door enkele wijze heren ben bestookt dat er ook voor mij "genezing" mogelijk was. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd eer het kwartje viel dat ik niet genezen wenste te worden. Blijkbaar is het geen trivialiteit.quote:Homoseksualiteit is ook geen 'hot-issue' onder Christenen. Dat wordt het gemaakt door de media en mensen die het Christendom als 'intolerant' willen afschilderen en dus homoseksualiteit steeds ter sprake brengen.
Ik zie zelf ook weinig heil in dat idee, vooral omdat homoseksualiteit van alle tijden is, en voor zover mij bekend verandert ook niet de verhouding heteroseksueel/homoseksueel.quote:Daarnaast is het idee dat homoseksualiteit als een natuurlijke geboortebeperking van God/natuur is, is belachelijk. Dan zou je verhoudingsgewijs meer homo's in China of in India dan op andere plaatsen.
Hoezo?quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:24 schreef N_I_ het volgende:
Homoseksualiteit is immoreel.
Klopt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook erg overtrokken. Ik heb echter wel de indruk dat je homoseksuelen lager inschat dan heteroseksuelen.
Volgens de Bijbel is het fout. En de Bijbel is het enige morele in de wereld. De rest is allemaal fout en is geïndoctrineerd met atheïstische informatie.quote:[..]
Hier zou ik graag de onderbouwing van zien.
De Bijbel.quote:[..]
Dat is vanuit het uitgangspunt dat het immoreel is, waarvoor je in je post geen nadere motivatie aanvoert.
Ach er zijn mensen die het nodig vinden om homo's in elkaar te rammen, maar randgroepjongeren die hun vriendin voor hoer uitschelden durven ze niet aan te pakken.quote:[..]
Gelukkig maar.
Kijk ik zie het zo. Het is fout, maar ze doen er alleen maar zichzelf kwaad mee en het 'moet' gebeuren in hun ogen. Stel je zit in het park en ineens zie je twee mannen hand in hand lopen en met elkaar kussen.quote:[..]
Oftewel, zolang jij het maar niet ziet of hoort?
Ik bedoelde dat het voor hetero's geen issue is.quote:[..]
Dit ben ik niet met je eens. Ik ben van origine christelijk, en de issue was blijkbaar hot genoeg dat ik een flinke tijd door enkele wijze heren ben bestookt dat er ook voor mij "genezing" mogelijk was. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd eer het kwartje viel dat ik niet genezen wenste te worden. Blijkbaar is het geen trivialiteit.
Uhu.quote:[..]
Ik zie zelf ook weinig heil in dat idee, vooral omdat homoseksualiteit van alle tijden is, en voor zover mij bekend verandert ook niet de verhouding heteroseksueel/homoseksueel.
Welke motivatie voert de bijbel dan aan? Of geloof jij alles wat geschreven staat?quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Volgens de Bijbel is het fout. En de Bijbel is het enige morele in de wereld. De rest is allemaal fout en is geïndoctrineerd met atheïstische informatie.
Nounou. Wat zit jij goed in elkaar dat je dat niet doet.quote:Ach er zijn mensen die het nodig vinden om homo's in elkaar te rammen, maar randgroepjongeren die hun vriendin voor hoer uitschelden durven ze niet aan te pakken.
Ik maak op dit vlak geen onderscheid tussen heteroseksualiteit en homoseksualiteit. Ik zit ook niet overal te wachten op kleffe stelletjes, om het even of het man/vrouw, 2 mannen of 2 vrouwen zijn.quote:[..]
Kijk ik zie het zo. Het is fout, maar ze doen er alleen maar zichzelf kwaad mee en het 'moet' gebeuren in hun ogen. Stel je zit in het park en ineens zie je twee mannen hand in hand lopen en met elkaar kussen.Of stel je zit in het park en je ziet iemand in het openbaar poepen.
Of stel je zit in het openbaar en je ziet een man zijn duitse herder vingeren.
Hou het dus maar binne.
Bij een pedofiel is er een onderbouwing te geven waarom dit gedrag niet goed is, die anders klinkt dan "bijbel". Het lijkt er op dat je een erg dogmatische christen bent. Erg jammer, want ook als christen kun je veel meer wanneer je bereid bent zelf te onderzoeken, denken en relativeren.quote:Immers een pedofiel ziet ook niet in dat zijn gedrag fout is.
Wat voor een Christen is iemand als hij niet de moraal van de Bijbel hoog probeer te houden? Het ene regeltje goedkeuren en het andere niet? Nee dat gaat niet.quote:Welke motivatie voert de bijbel dan aan? Of geloof jij alles wat geschreven staat?
Het lijkt er op dat je een erg dogmatische christen bent.
quote:Nounou. Wat zit jij goed in elkaar dat je dat niet doet.
Mijn probleem is dat homo's dit doen. Don't ask, don't tell. Ik heb op mijn werk ook een paar mensen waarvan ik denk dat ze homo zijn. Maar ik heb het nooit gevraagd en zal dit ook niet doen. Ik hoop dat zij het respect op zullen brengen voor mij en het mij ook niet zullen vertellen (of ze het wel of niet zijn). Bij mijn moeder op het werk heeft haar chef gewoon aan het hele collectief verteld dat hij homo is.quote:Is dit jouw probleem er mee (Klef gedoe etc.) of gaat het verder? Hoe zit dit voor hetero's?
Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen. Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.quote:Erg jammer, want ook als christen kun je veel meer wanneer je bereid bent zelf te onderzoeken, denken en relativeren.
Blijkbaar kan dat prima. Van de toepassing van "hebt uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" merk ik bij jou vooralsnog weinig.quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:45 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Wat voor een Christen is iemand als hij niet de moraal van de Bijbel hoog probeer te houden? Het ene regeltje goedkeuren en het andere niet? Nee dat gaat niet.
Waarom mag iemand dat niet vertellen? Omdat jij het niet prettig vindt om te horen? Iemand mag dus niet zichzelf zijn als het niet in jouw straatje valt?quote:Mijn probleem is dat homo's dit doen. Don't ask, don't tell. Ik heb op mijn werk ook een paar mensen waarvan ik denk dat ze homo zijn. Maar ik heb het nooit gevraagd en zal dit ook niet doen. Ik hoop dat zij het respect op zullen brengen voor mij en het mij ook niet zullen vertellen (of ze het wel of niet zijn). Bij mijn moeder op het werk heeft haar chef gewoon aan het hele collectief verteld dat hij homo is.![]()
Zij is natuurlijk zo'n liberaal typje dus zij vond het wel 'moedig' van hem.
![]()
Hierop zijn uitzonderingen, die ook hun overtuiging met de bijbel weten te staven.quote:[..]
Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen.
Goed, laat ik dan een andere vraag stellen.. Welke delen van de bijbel geven jou het recht om homoseksuelen te veroordelen?quote:Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.
Volgens de bijbel dit, volgens de bijbel dat, volgens de bijbel moet het zo, en volgens de bijbel mag het niet zo maar zo......................quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:48 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Volgens de Bijbel is het fout. En de Bijbel is het enige morele in de wereld. De rest is allemaal fout en is geïndoctrineerd met atheïstische informatie.
[..]
De Bijbel.
[..]
Ach er zijn mensen die het nodig vinden om homo's in elkaar te rammen, maar randgroepjongeren die hun vriendin voor hoer uitschelden durven ze niet aan te pakken.
[..]
Kijk ik zie het zo. Het is fout, maar ze doen er alleen maar zichzelf kwaad mee en het 'moet' gebeuren in hun ogen. Stel je zit in het park en ineens zie je twee mannen hand in hand lopen en met elkaar kussen.Of stel je zit in het park en je ziet iemand in het openbaar poepen.
Of stel je zit in het openbaar en je ziet een man zijn duitse herder vingeren.
Hou het dus maar binne.
[..]
Ik bedoelde dat het voor hetero's geen issue is.Maar blijkbaar is genezing mogelijk als je DNA veranderd kan worden.
Immers een pedofiel ziet ook niet in dat zijn gedrag fout is.
Maar om nou alle afwijkingen in de maatschappij glad te strijken met genetische manipulatie... Dat is dan weer een andere filosofische discussie. Stel je zou mensen bij hun geboorte een 'prikje' geven om crimineel/niet-gewensd gedrag te kunnen voorkomen.
[..]
Uhu.
Ik wil nog éénmaal serieus op je post ingaan en mijns inziens is dat voorlopig de laatste maal als je dit soort reacties blijft posten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Voor Elgigante en anderen:
Nogmaals, laten we pas (grote lappen) tekst posten als het wederzijdse respect aanwezig is. Ik ben nu 24 jaar en neig richting de 25 zo nu en dan, logisch gevolg is dat ik uiteraard eis dat ik word gerespecteerd, respect is nl. altijd het uitgangspunt. Nu lees ik vaak denigerende en verkleinbare zaken rond mijn persoon, vaak in topics waarin het homo-isme (en al zijn gruwelijkheden) centraal staat
Ondanks het feit dat Elgigante overdreven in de bris spingt voor homo-isten en ik hem (of haar?) zelf beschuldig van bruinwerktaferelen heb ik zelf toch respect voor de persoon (zie 5de woordje van deze zin) in kwestie.
In ieder geval blijft de acceptatie van homo-isten m.i. hetzelfde als de eventuele acceptatie van pedofilie en bestialiteit, puur op gronde van dat het allemaal afwijkingen op de (natuurlijke) norm zijn
Ik weet niet of tolerant en consequent op jou van toepassing zijn, maar je kunt natuurlijk nu ook verwachten dat mensen op je werk er van walgen dat je christen bent of dat ze er zelfs respect voor op kunnen brengen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:45 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Wat voor een Christen is iemand als hij niet de moraal van de Bijbel hoog probeer te houden? Het ene regeltje goedkeuren en het andere niet? Nee dat gaat niet.
[..]
[..]
Mijn probleem is dat homo's dit doen. Don't ask, don't tell. Ik heb op mijn werk ook een paar mensen waarvan ik denk dat ze homo zijn. Maar ik heb het nooit gevraagd en zal dit ook niet doen. Ik hoop dat zij het respect op zullen brengen voor mij en het mij ook niet zullen vertellen (of ze het wel of niet zijn). Bij mijn moeder op het werk heeft haar chef gewoon aan het hele collectief verteld dat hij homo is.![]()
Zij is natuurlijk zo'n liberaal typje dus zij vond het wel 'moedig' van hem.
![]()
[..]
Homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door Christenen. Natuurlijk zijn er kerken die door ledentekort alles maar aannemen wat ze maar kunnen. Maar de kerken (stromingen) die de weg van de Bijbel volgen zullen het nooit goedkeuren.
Pardon ? Ik ben een vent hoor !quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:07 schreef andromeda1968 het volgende:
Jij lijkt wel de zuster van BSB!
Dat kan ik ook moeilijk laten blijken op het i-net. Daarnaast spreek ik geen oordeel uit, ik spreek mijn mening uit vanuit een Christelijk standpunt.quote:Blijkbaar kan dat prima. Van de toepassing van "hebt uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" merk ik bij jou vooralsnog weinig.
Ha, je bent net mijn moeder. Die vindt mijn opvattingen over o.a. homoseksualiteit ook 'discriminerend'.quote:Waarom mag iemand dat niet vertellen? Omdat jij het niet prettig vindt om te horen? Iemand mag dus niet zichzelf zijn als het niet in jouw straatje valt?
Er is nu geen sprake meer van klefheid, maar werkelijk van pure onverdraagzaamheid..
Homo's die hun gedrag goedpraten door de Bijbel ja...quote:Hierop zijn uitzonderingen, die ook hun overtuiging met de bijbel weten te staven.
Diezelfde delen die vreemdgaan, pedofilie, bestialiteit, moord, etc afkeuren. Leviticus enzo..quote:Goed, laat ik dan een andere vraag stellen.. Welke delen van de bijbel geven jou het recht om homoseksuelen te veroordelen?
Lees het eerste topic maar eens na en kijk naar het agressie-niveau van verschillende gebruikers. Vergelijk dat niveau dan met die van mij. Misschien kom je dan tot een Openbaringquote:Heb je buiten dat haatboekje nog iets interessants te vermelden???
Daarnaast beargumenteert BSB al zijn standpunten en beantwoord tegenargumenten niet met blinde woede, zoals jij.quote:Jij lijkt wel de zuster van BSB!
Het (duidelijk zichtbare) kruisje om mijn nek zegt genoeg.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik weet niet of tolerant en consequent op jou van toepassing zijn, maar je kunt natuurlijk nu ook verwachten dat mensen op je werk er van walgen dat je christen bent of dat ze er zelfs respect voor op kunnen brengen.
En je mag het al helemaaaaaaaaaal niet verkondigen.
Zou jij bloedworst eten?quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:45 schreef N_I_ het volgende:
Ik meen mij iets te herrinneren...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Het (duidelijk zichtbare) kruisje om mijn nek zegt genoeg.
Blinde woede, is dat niet specifiek iets voor religieuze fundamentalisten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef N_I_ het volgende:
Daarnaast beargumenteert BSB al zijn standpunten en beantwoord tegenargumenten niet met blinde woede, zoals jij.![]()
Zoek maar op.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef N_I_ het volgende:
Als je wilt zal ik vanavond (of morgen) mijn Bijbel in duiken en precies de citaten opzoeken?
quote:b) I would like to sell my daughter into slavery, as sanctioned in Exodus 21:7. In this day and age, what do
you think would be a fair price for her?
c) I know that I am allowed no contact with a woman while she is in her period of menstrual uncleanness (Lev. 15:19-24).
The problem is, how do I tell? I have tried asking, but most women take offence.
d) Lev. 25:44 states that I may indeed possess slaves, both male and female, provided they are purchased from neighboring
nations. A friend of mine claims that this applies to Mexicans, but not Canadians. Can you clarify? Why can't I own
Canadians?
e) I have a neighbor who insists on working on the Sabbath. Exodus 35:2 clearly states he should be put to death. Am I
morally obligated to kill him myself?
f) A friend of mine feels that even though eating shellfish is an Abomination (Lev. 11:10), it is a lesser abomination
than homosexuality. I don't agree. Can you settle this?
g) Lev. 21:20 states that I may not approach the altar of God if I have a defect in my sight. I have to admit that I wear
reading glasses. Does my vision have to be 20/20, or is there some wiggle room here?
h) Most of my male friends get their hair trimmed, including the hair around their temples, even though this is expressly
forbidden by Lev.19:27. How should they die?
i) I know from Lev. 11:6-8 that touching the skin of a dead pig makes me unclean, but may I still play football if I wear
gloves?
j) My uncle has a farm. He violates Lev. 19:19 by planting two different crops in the same field, as does his wife by
wearing garments made of two different kinds of thread (cotton/polyester blend). He also tends to curse and
blaspheme a lot. Is it really necessary that we go to all the trouble of getting the whole town together to
stone them (Lev.24:10-16)? Couldn't we just burn them to death at a private family affair like we do with people
who sleep with their in-laws (Lev. 20:14)?
Waarom ???quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:22 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik wil nog éénmaal serieus op je post ingaan en mijns inziens is dat voorlopig de laatste maal als je dit soort reacties blijft posten.
Je redeneert totaal verkeerd. JIj zegt in principe dat zolang ik homo-isten niet accepteer op grond van hun "homo zijn" ik geen respect voor ze kan hebben. Dat kan wel degelijk, ik respecteer iedereen die mij ook respecteert, puur vanwege het feit dat zij mens zijn. Hun levenstijl is dan totaal irrelevant.quote:Nu laat je je wéér denigrerend en respectloos uit over mensen die toevallig een andere sexuele voorkeur hebben dan jij, ik kan hier absoluut géén respect voor opbrengen en zal je ook niet meer met respect benaderen als je deze woorden niet terugneemt.
Je mag het lariekoek vinden. Op een forum kan en mag gelukkig iedereen een mening hebben. Je legt de vinger precies op de zere plek. Desondanks blijf ik bij mijn standpunt. Ik heb nl. altijd op je goede inhoudelijke posts willen ingaan. Alleen vaak hadden wij beiden de pech dat het topic in kwestie precies op dat moment vol was of werd gesloten, helaasquote:Ondanks dat ikzelf hetero ben vind ik het complete lariekoek om in jouw theorieen over van alles en nog wat mee te gaan.
Waar je dit op baseert is me toch echt een raadsel. Ik heb al meer dan 8000 kwaliteitposts op Fok!. Dat zou nooit kunnen als ik niet zou voldoen aan de door jou genoemde puntenquote:Op de basisschool kreeg je al: begrijpend lezen, op de middelbare school leer je wat oorzaak-gevolg inhoudt en leer je redeneren, blijkbaar is die materie totaal langs je heen gegaan.
Khomeini is een sji-iet, zijn uitspraken, ideeën of wat dan ook zijn dan ook van geen enkel belang of relevantie voor mij aangezien ik door het leven ga als Soenniet. En wat betreft het Anti-Westers, er zijn inderdaad zaken die ik verafschuw (Alcohol, overspel, hypotheken op rente-basis, partnerruil) maar ook zaken die ik zie als positief, zo ben ik wel degelijk tevreden met het Westen als we in ogenschouw nemen dat de Islamitische populatie in het Westen alleen maar toeneemt. verzekeringen en sociale voorzieningen zie ik ook als goed geregelde zaken in het Westenquote:Als jij bestialiteit écht zo verschrikkelijk vindt zul je helaas van je geloof af moeten stappen Banshee, Khomeini was toch écht een Islamiet en zo anti-westers als het maar zijn kon.
Ik werk momenteel bij een grote IT werkgever in Noord-Brabant. Drugshond is zelfs een collega van me. Hij kan je alles over me vertellen. Je hebt dus echt een totaal verkeerd beeld van me, helaas. Ik denk dat wij in real life best wel eens maten zouden kunnen zijnquote:Volgens mij ben jij een van de weinigen in Nederland die nog een Melkertbaan heeft, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je op de werkvloer totaal anders reageert op dan op een forum en als werkgever zou je in mijn administratie hooguit een eurootje of 100 per maand verdienen voor de moeite.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:52 schreef yozd het volgende:
Dan heb ik voor jou ook nog wat leesvoer:
Ik weet niet hoe jij passages als: " het homo-isme(en al zijn gruwelijkheden)" als uitting van respect ziet, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom ???
[..]
Je redeneert totaal verkeerd. JIj zegt in principe dat zolang ik homo-isten niet accepteer op grond van hun "homo zijn" ik geen respect voor ze kan hebben. Dat kan wel degelijk, ik respecteer iedereen die mij ook respecteert, puur vanwege het feit dat zij mens zijn. Hun levenstijl is dan totaal irrelevant.
Het probleem van homo-isten, voor het gemak zal ik voortaan homo's zeggen, is dat zij hun disrespect jegens de mensheid uiting geven door zich niet voort te planten. Ik vind het egocentrisch dat ze voor hun eigen lusten kiezen in plaats van voor de continuïteit van het geheel
[..]
Je mag het lariekoek vinden. Op een forum kan en mag gelukkig iedereen een mening hebben. Je legt de vinger precies op de zere plek. Desondanks blijf ik bij mijn standpunt. Ik heb nl. altijd op je goede inhoudelijke posts willen ingaan. Alleen vaak hadden wij beiden de pech dat het topic in kwestie precies op dat moment vol was of werd gesloten, helaas
[..]
Waar je dit op baseert is me toch echt een raadsel. Ik heb al meer dan 8000 kwaliteitposts op Fok!. Dat zou nooit kunnen als ik niet zou voldoen aan de door jou genoemde punten
[..]
Khomeini is een sji-iet, zijn uitspraken, ideeën of wat dan ook zijn dan ook van geen enkel belang of relevantie voor mij aangezien ik door het leven ga als Soenniet. En wat betreft het Anti-Westers, er zijn inderdaad zaken die ik verafschuw (Alcohol, overspel, hypotheken op rente-basis, partnerruil) maar ook zaken die ik zie als positief, zo ben ik wel degelijk tevreden met het Westen als we in ogenschouw nemen dat de Islamitische populatie in het Westen alleen maar toeneemt. verzekeringen en sociale voorzieningen zie ik ook als goed geregelde zaken in het Westen
[..]
Ik werk momenteel bij een grote IT werkgever in Noord-Brabant. Drugshond is zelfs een collega van me. Hij kan je alles over me vertellen. Je hebt dus echt een totaal verkeerd beeld van me, helaas. Ik denk dat wij in real life best wel eens maten zouden kunnen zijn
Ééntje van 3 op 2 meter zeker.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Het (duidelijk zichtbare) kruisje om mijn nek zegt genoeg.
Dat is geen excuus. Op internet pretendeer jij de gehele bijbel na te leven, maar blijkbaar is dat niet het geval.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Dat kan ik ook moeilijk laten blijken op het i-net.
Waarmee je dus oordeelt.quote:Daarnaast spreek ik geen oordeel uit, ik spreek mijn mening uit vanuit een Christelijk standpunt.
Allicht is je moeder wijzer en heeft iets meer levenservaring dan een snotaap van 18.quote:[..]
Ha, je bent net mijn moeder. Die vindt mijn opvattingen over o.a. homoseksualiteit ook 'discriminerend'.![]()
Christelijke waarden.quote:En ja het mag niet omdat het niet in mijn straatje past. Net zoals ik bestialiteit afkeur en niet hoef te weten of een van mijn collegas aan 'bestialiteit' doet.Het mag gewoon niet. Dat de maatschappij zo soft is geworden door allerlei films die homoseksualiteit humaniseren betekent niet dat de Christelijke waarden veranderd zijn.
Rederen blijft toch een beetje een zwak punt.quote:Juist omdat die waarden vastgelegd zijn willen veel dictators het Christendom vernietigen om zo de massa volledig in de grip te krijgen.
Blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. Laten we even wel wezen : JIJ keurt homoseksualiteit af op basis van de bijbel, maar ik vraag me af of je ooit wel de bijbel in het geheel tot je hebt genomen.quote:[..]
Homo's die hun gedrag goedpraten door de Bijbel ja...Met uit het verband gerukte citaten als 'heb je naaste lief'. Helaas kennen ze een foute definitie aan naaste toe.
Leviticus.quote:[..]
Diezelfde delen die vreemdgaan, pedofilie, bestialiteit, moord, etc afkeuren. Leviticus enzo..
quote:Als je wilt zal ik vanavond (of morgen) mijn Bijbel in duiken en precies de citaten opzoeken?
Heb je echt anderen nodig om jezelf aan af te meten?quote:[..]
Lees het eerste topic maar eens na en kijk naar het agressie-niveau van verschillende gebruikers. Vergelijk dat niveau dan met die van mij. Misschien kom je dan tot een Openbaring
Hoe kom je er bij dat ik met blinde woede antwoord? Met blinde woede antwoorden doe ik op een manier die niet forum-verantwoord is.quote:[..]
Daarnaast beargumenteert BSB al zijn standpunten en beantwoord tegenargumenten niet met blinde woede, zoals jij.![]()
Ja, ook de pagina's met de teksten "heb uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" zijn er uit gescheurd.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik meen mij iets te herrinneren...
"Wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is die passage uit jouw bijbel gescheurd?
Met andere woorden ze verkrachten hun eigen god, hopelijk met condoom.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, ook de pagina's met de teksten "heb uw naaste lief als uzelf" en "Gij zult niet oordelen" zijn er uit gescheurd.
Dus alleenstaanden en hetero's zonder kinderen hebben ook geen respect voor de mensheid?quote:[b]
Het probleem van homo-isten, voor het gemak zal ik voortaan homo's zeggen, is dat zij hun disrespect jegens de mensheid uiting geven door zich niet voort te planten. Ik vind het egocentrisch dat ze voor hun eigen lusten kiezen in plaats van voor de continuïteit van het geheel
Neen, je stelleert het fout. Als ik je goed begrijp ben je een hetero. Het overgrote deel der hetero-mensen kunnen zich voortplanten. Daar is enkel de eventuele onwil een mogelijke beperking. Bij homo's niet, of zij willen of niet, zij kunnen zich niet voortplanten als ze trouw zijn aan hun ideologie/visie, immers kan een man nooit een andere man zwanger maken, noch kan een vrouw een andere vrouw zwanger makenquote:Op donderdag 3 februari 2005 05:14 schreef Nickthedick het volgende:
Ja, volgens Banshee B. ben ik ook disrespectvol tegenover de wereldbevolking omdat ik (nog) geen kinderen wil.
Rare vragen houd jij er op na. Hoe mijn hersen werken is volgens mij zo irrelevant als een hitsige poedel, maar goed. Ik ben Moslim, ongetwijfeld zal niet iedereen dat weten op Fok!. Bij deze dus dit bericht ter kennis geving. De Koran en de Hadith zijn een leidraad voor mijn leven. Maar als ik in discussie ga op Fok! haal ik zo goed als nooit bewijzen uit de Koran omdat deze door velen niet wordt erkend op FoK!. En het heeft m.i. geen zin om een theologische discussie te voeren in NWSquote:Wie kan mij uitleggen hoe die gozer z'n hersens werken? Hoe rijmt íe het een met het ander? Ik heb al heel wat posts van hem gelezen en hij slaagt er iederee keer weer in om totale onzin uit te kramen. Haal je die bullshit uit de koran ofzo?
Ik heb in het vorige topic al een rekensom laten zien dat dit niet zo is. Met pure wiskunde kan ik mijn beweringen staven:quote:Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, EN DAT IS MEER DAN GENOEG!
Kom op vriend, ik ben zo gezond als wat ( afgezien van HELP!!!!------- Lies/buikspierblessure--------HELP !!!! ). Ik doe aan sport, ik werk, ik ga op vakantie. Kortom: ik functioneer naar behorenquote:He BB ik hoop echt een keer dat je je geestelijk laat onderzoeken want jou denkbeelden zijn echt way out there.
Wederom, je rekensommetje klopt gewoon niet want als je meer mensen hebt dan zullen er ook meer ziektes komen. Sterker nog: door dit soort rekensommetjes diskwalificeer je jezelf als serieuze discussievoerder want het is overduidelijk onzin.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb in het vorige topic al een rekensom laten zien dat dit niet zo is. Met pure wiskunde kan ik mijn beweringen staven:
Als je een klas hebt met 10 leerlingen en 1 jongen die lijdt aan Alzheimer is 10 % ziek van die klas. Als diezelfde klas nog steeds die ene alzheimer-jongen heeft maar bestaat uit 100 leerlingen is er maar 1% (!!!) ziek van die klas. De klas is dan relatief en absoluut gezien veel gezonder.
Op het i-net in een topic over homoseksualiteit kan ik moeilijk naastenliefde laten zien.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is geen excuus. Op internet pretendeer jij de gehele bijbel na te leven, maar blijkbaar is dat niet het geval.
quote:[..]
Waarmee je dus oordeelt.
Allicht heeft zij teveel naar pro-homoseksuele media zitten kijken en ze heeft inderdaad meer levenservaring dan ik. Maar wijsheid en acceptatie van homo's staan los van elkaar.quote:[..]
Allicht is je moeder wijzer en heeft iets meer levenservaring dan een snotaap van 18.
Heh?quote:[..]
Christelijke waarden.
Ik zou als ik jou was eens een klein beetje geschiedenis nagaan, ik denk dat je dan nog wel eens voor verassingen kunt komen te staan. Ik doel nu dus op de periode waarin het christendom is ontstaan, om misverstanden te voorkomen.
quote:[..]
Rederen blijft toch een beetje een zwak punt.
Moet dat dan, als we over homoseksualiteit discussiëren.quote:[..]
Blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt. Laten we even wel wezen : JIJ keurt homoseksualiteit af op basis van de bijbel, maar ik vraag me af of je ooit wel de bijbel in het geheel tot je hebt genomen.
Ok ik kom wel met andere citaten. En torah is voor joden.quote:[..]
Leviticus.Houd jij je aan alle 613 wetten die in de Torah vermeld staan?
Mooi.quote:[..]
Gaarne. Het lieft zoveel mogelijk.
Bericht voor androquote:[..]
Heb je echt anderen nodig om jezelf aan af te meten?
Het was wederom niet voor jou bedoeld maar voor andro. Jij bent juist een van de weinige mensen die wel normaal discussiërt.quote:[..]
Hoe kom je er bij dat ik met blinde woede antwoord? Met blinde woede antwoorden doe ik op een manier die niet forum-verantwoord is.Ik uit mezelf soms wat feller, maar sommige opmerkingen en redeneringen nopen daar toe.
Nee hoor. Niet voor niets werden de grootste massamoorden uit de geschiedenis gepland en uitgevoerd door atheisten.quote:Blinde woede, is dat niet specifiek iets voor religieuze fundamentalisten.
De enige die je hiermee in het verlegenheid brengt zijn de (orthodoxe) joden.quote:Zoek maar op.
Dan heb ik voor jou ook nog wat leesvoer
Nederland is overbevolkt, met de rest van de wereld gaat het prima. De aarde kan veel meer mensen voeden dan dat het er nu zijn. Al helemaal als biologische modificatie op grotere schaal toegepast gaat worden.quote:Er zijn 6 miljard mensen op de wereld, EN DAT IS MEER DAN GENOEG! De enige manier dat je juist een beetje respect tegenover de wereldbevolking kan hebben is door: GEEN KINDEREN TE NEMEN. Misschien lossen we zo wel dat hele voedse/ruimte/zuurstof-probleem op.
Je kunt in ieder geval jezelf het voordeel van de twijfel bezorgen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Op het i-net in een topic over homoseksualiteit kan ik moeilijk naastenliefde laten zien.
Relativering en inleving in anderen staat er imo echter niet geheel los van.quote:Allicht heeft zij teveel naar pro-homoseksuele media zitten kijken en ze heeft inderdaad meer levenservaring dan ik. Maar wijsheid en acceptatie van homo's staan los van elkaar.
Jij bent degene die logica verwerpt. Het ligt dan op je weg om dat nader te motiveren.quote:Moet dat dan, als we over homoseksualiteit discussiëren.
Ik hoop het maar. Houd er rekening mee dat op het dragen van kleding waar 2 of meer verschillende vezels inzitten ook de doodstraf staat.quote:[..]
Ok ik kom wel met andere citaten. En torah is voor joden.
En zo wordt er ook geboden om (bijvoorbeeld) mensen die kleding van verschillende soorten vezels draagt een kopje kleiner te maken. Boeren die verschillende gewassen verbouwen op hun akker ook. Je mag wat mij betreft Leviticus naar voren brengen, maar wees dan wel consequent, en accepteer de gehele wet.quote:[..]
Mooi.
Leviticus 20:13, maar dat vond jij niet goed. Daar wordt geboden homo's een kopje kleiner te maken.
In mijn bijbel staat iets anders : Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven. Oftewel, heteroseksuelen die een avontuurtje met andere mannen aangaan.quote:Gelukkig hoeft dat niet aangezien Jezus' voor onze zonden is gestorven, maar desalniettemin geeft het een indicatie van hoe er over homo's gedacht werd door oude israelieten.
Hier nog eentje:
Romeinen 1:27
27: En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.
(1) In het Nederlands knapenschenders. Oftewel mannen die sex hebben met minderjarige jongetjes.quote:En nog eentje:
Korinthiërs 6:9
"2 3 Do you not know that the unjust will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived; neither fornicators nor idolaters nor adulterers nor boy prostitutes nor sodomites
footnote 3
3 [9] The Greek word translated as boy prostitutes may refer to catamites, i.e., boys or young men who were kept for purposes of prostitution, a practice not uncommon in the Greco-Roman world. In Greek mythology this was the function of Ganymede, the "cupbearer of the gods," whose Latin name was Catamitus. The term translated Sodomites refers to adult males who indulged in homosexual practices with such boys.
In mijn bijbel staat weer knapenschenders.quote:En hier nog eentje:
1 Timotheus 1:10: ....mannen die bij personen van het mannelijk geslacht liggen....en al wat verder in strijd is met de gezonde leer.
Ik zie niet dat homoseksualiteit wordt verworpen. Ik zie wel dat Paulus anale sex en schandknapen er op nahouden verwerpt.quote:Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd.
Begrijp je werkelijk het verschil in classificatie van homoseksualiteit en bestialiteit niet, of doe je maar alsof?quote:En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...
Ik denk het toch wel.. Het zijn vrij kromme vertalingen die je gebruikt heb. Kan ik hier wel uit concluderen dat je zelf weinig kennis hebt van de bijbel?quote:Zoals je gezien hebt heb ik de hulp van Mister Google ingeroepen, maar ik neem aan dat dat er niet toe doet.![]()
Ik meen er wel meer te zien hoor.quote:Het was wederom niet voor jou bedoeld maar voor andro. Jij bent juist een van de weinige mensen die wel normaal discussiërt.
Dit gaat echt nergens over..quote:Ik heb in het vorige topic al een rekensom laten zien dat dit niet zo is. Met pure wiskunde kan ik mijn beweringen staven:
Als je een klas hebt met 10 leerlingen en 1 jongen die lijdt aan Alzheimer is 10 % ziek van die klas. Als diezelfde klas nog steeds die ene alzheimer-jongen heeft maar bestaat uit 100 leerlingen is er maar 1% (!!!) ziek van die klas. De klas is dan relatief en absoluut gezien veel gezonder.
Je weet welke straf staat op ketterij?quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:
Ja, leuk die citaten maar het is gewoon nonsens om een boek voor je te laten denken. In de Bijbel, waarvan ménsen tegen jou gezegd hebben dat die heilig is, staat ook dat je slaven mag hebben. Ook staat er dat je je slaaf met een priem door zijn oor mag boren als hij vraagt of zijn vrouw mee mag, op het moment dat je hem zijn vrijheid hebt gegeven.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:
Leviticus 20:13, maar dat vond jij niet goed. Daar wordt geboden homo's een kopje kleiner te maken. Gelukkig hoeft dat niet aangezien Jezus' voor onze zonden is gestorven, maar desalniettemin geeft het een indicatie van hoe er over homo's gedacht werd door oude israelieten.
Hier nog eentje:
Romeinen 1:27
27: En met de mannen is het al even erg. Die willen niets meer weten van een natuurlijke seksuele omgang met vrouwen, maar branden van begeerte naar elkaar. Mannen die schandelijke dingen doen met andere mannen! Zij ondervinden in hun diepste wezen de gevolgen van hun afdwalen van God.
En nog eentje:
Korinthiërs 6:9
"2 3 Do you not know that the unjust will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived; neither fornicators nor idolaters nor adulterers nor boy prostitutes nor sodomites
footnote 3
3 [9] The Greek word translated as boy prostitutes may refer to catamites, i.e., boys or young men who were kept for purposes of prostitution, a practice not uncommon in the Greco-Roman world. In Greek mythology this was the function of Ganymede, the "cupbearer of the gods," whose Latin name was Catamitus. The term translated Sodomites refers to adult males who indulged in homosexual practices with such boys.
En hier nog eentje:
1 Timotheus 1:10: ....mannen die bij personen van het mannelijk geslacht liggen....en al wat verder in strijd is met de gezonde leer.
Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd. En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...
Zoals je gezien hebt heb ik de hulp van Mister Google ingeroepen, maar ik neem aan dat dat er niet toe doet.![]()
Het is volslagen absurd om homoseksualiteit te gaan vergelijken met bestialiteit. Homoseksualiteit draait immers om seksuele handelingen tussen volwassenen met wederzijdse toestemming. Zodra die wederzijdse toestemming er niet is, ben je over iets anders bezig: verkrachting. Snappie?quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:
Op Leviticus na allemaal citaten uit het Nieuwe Testament. Op leviticus na. Je hebt dus geen poot om op te staan. Homoseksualiteit wordt net zoals in het OT in het NT verworpen en als immoreel beschouwd. En kom niet aan met 'naastenliefde'. Of moeten we mensen die bestialiteit verrichten ook met liefde overgieten? Zij zijn immers zo geboren...
Ik ben geen voorstander van geweld maar ik krijg nu toch wel de neiging je op je hypocriete bek te rammen. In de Bijbel staat verdomme ookquote:Op donderdag 3 februari 2005 19:41 schreef N_I_ het volgende:
Owkee, dus je hebt wel respect voor mij, mijn vrouw en onze kinderen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Internet is geen populariteits verkiezing.quote:Je kunt in ieder geval jezelf het voordeel van de twijfel bezorgen.
Inleving snap ik nog wel, maar relativering? Wat is er te relativeren?quote:Relativering en inleving in anderen staat er imo echter niet geheel los van.
Ik dacht dat jij uit Christelijke kringen kwam? Dan weet je toch wel dat de wetten van Leviticus niet uitgevoerd moeten worden?quote:Ik hoop het maar. Houd er rekening mee dat op het dragen van kleding waar 2 of meer verschillende vezels inzitten ook de doodstraf staat.
Been there, done that.quote:En zo wordt er ook geboden om (bijvoorbeeld) mensen die kleding van verschillende soorten vezels draagt een kopje kleiner te maken. Boeren die verschillende gewassen verbouwen op hun akker ook. Je mag wat mij betreft Leviticus naar voren brengen, maar wees dan wel consequent, en accepteer de gehele wet.
Wat ben jij goed in begataliseren zeg. Er staat duidelijk dat die mannen van begeerte branden naar elkaar. Zij hebben de normale omgang met vrouw verlaten en doen de walgelijkste dingen met elkaar. Maar ze ondervinden daar ook gevolgen van in hun diepste wezen. Dat staat er ja. Helaas voor jou kun je dit niet verdraaien. Dit is toch wel te gek aan het woorden zeg. Iemand die beweert dat homoseksualiteit acceptabel is binnen het Christendom...quote:In mijn bijbel staat iets anders : Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven. Oftewel, heteroseksuelen die een avontuurtje met andere mannen aangaan.
Gelukkig staat het al vast dat homoseksualiteit onder sodomie valt en daar kun je ook niks aan verdraaien.quote:(1) In het Nederlands knapenschenders. Oftewel mannen die sex hebben met minderjarige jongetjes.
(2) Het geldt blijkbaar dus uitsluitend voor anale sex. Mannen die sex hebben met elkaar is daarmee uitgesloten, maar ook al die hetero-stelletjes die het op zijn hondjes doen hebben een flink probleem hiermee. Ik mag wel mijn vriendin verwennen begrijp ik.
For whoremongers, for them that defile themselves with mankind, for menstealers, for liars, for perjured persons, and if there be any other thing that is contrary to sound doctrine;quote:In mijn bijbel staat weer knapenschenders.
Je hebt wel gebruik gemaakt van een vertaling die nogal suggestief is.
Homoseksualiteit als term bestond toen helaas niet. Nu grijpen alle homo's en politiek correcten dat aan om het Woord te verdraaien en sodomie goed te praten.quote:Ik zie niet dat homoseksualiteit wordt verworpen. Ik zie wel dat Paulus anale sex en schandknapen er op nahouden verwerpt.
Allebei zijn ze zo geboren. Allebei doen de maatschappij in feite geen kwaad. Ik zou er immers weinig van merken als mijn buurman zijn Jack Russel graag aftrok...quote:Begrijp je werkelijk het verschil in classificatie van homoseksualiteit en bestialiteit niet, of doe je maar alsof?
Nee hoor. De verwijzingen naar het NT stonden naast Lev. 20:13, vandaar dat ik ze ook op het spoor kwam. Alleen ik had moeite om ze te vertalen.quote:Ik denk het toch wel.. Het zijn vrij kromme vertalingen die je gebruikt heb. Kan ik hier wel uit concluderen dat je zelf weinig kennis hebt van de bijbel?
quote:Ik ben geen voorstander van geweld maar ik krijg nu toch wel de neiging je op je hypocriete bek te rammen. In de Bijbel staat verdomme ook
Heb uw vijanden lief!
Ik heb er het volste vertrouwen in dat de katholieken dissidente geluiden in Spanje de kop in drukken. En deze keer krijgen de communisten geen steun van Rusland. (zoals in de jaren 30 het wel het geval was)quote:Je weet welke straf staat op ketterij?
Even de inquisitie bellen, ben zoooo terug.
Truth hurts doesn't it?quote:Gezien je alles toch verdraait zodat het in je eigen intolerante straatje valt, stop ik de discussie hier N_I_.
Hier klink je weer als een zeer benepen Farizeeër.quote:
Argumenteer dus met stellingen die je op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen en niet met de christen-fundamentalistische prietpraat die voor een atheïst volslagen betekenisloos is.quote:Jij bent degene die de citaten verdraait om jouw zin te krijgen. Daarnaast betrek je de rest van het NT erbij wat helemaal niet relevant is voor deze discussie. Of zou je het NT ook erbij halen als we over pedofielen zouden discussiëren?
Daarom kom ik ook weinig met religieuze bronnen aangezet, voor velen betekent dit nl. nietsquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:28 schreef andromeda1968 het volgende:
Argumenteer dus met stellingen die je op een wetenschappelijke manier kan onderbouwen en niet met de christen-fundamentalistische prietpraat die voor een atheïst volslagen betekenisloos is.
Dat wordt wel weer gecompenseerd door vrouwen die met andere vrouwen huwen, hoewel ondergetekende zich afvraagt of ze zo'n huwelijk voor zichzelf wel zo nodig vindt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom kom ik ook weinig met religieuze bronnen aangezet, voor velen betekent dit nl. niets
Klopt, en sterker nog, mannen die trouwen met andere mannen ontnemen andere vrouwen het recht om gehuwd te worden, dus ook daar gaan ze niet helemaal vrijuit
Damn, je bent me voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wordt wel weer gecompenseerd door vrouwen die met andere vrouwen huwen, hoewel ondergetekende zich afvraagt of ze zo'n huwelijk voor zichzelf wel zo nodig vindt.
Trouwende vrouwen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat wordt wel weer gecompenseerd door vrouwen die met andere vrouwen huwen, hoewel ondergetekende zich afvraagt of ze zo'n huwelijk voor zichzelf wel zo nodig vindt.
Waarom zouden 2 vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden, en 1 vrouw wel?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Trouwende vrouwen.Bij ons op de hoek heb je ook zo'n lesbo stel. Ze hebben zelfs kinderen, meisjes. Ik moet er niet aan denken wat die arme kinderen moeten doormaken.
Ik zag die kinderen een keer zonder topje in hun achtertuin zitten, met die vrouwen erbij. Belachelijk dat de kinderbescherming niet ingrijpt.
Volgens mij zat jij vroeger ook topless in de achtertuin. Ooit de kinderbescherming daarover gesproken?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:03 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Trouwende vrouwen.Bij ons op de hoek heb je ook zo'n lesbo stel. Ze hebben zelfs kinderen, meisjes. Ik moet er niet aan denken wat die arme kinderen moeten doormaken.
Ik zag die kinderen een keer zonder topje in hun achtertuin zitten, met die vrouwen erbij. Belachelijk dat de kinderbescherming niet ingrijpt.
Jij kent N_I_ persoonlijk ?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Volgens mij zat jij vroeger ook topless in de achtertuin. Ooit de kinderbescherming daarover gesproken?
Ik neem aan dat jij ook vroeger slechts een zwembroek aanhad, niet dan?quote:
quote:
Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden 2 vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden, en 1 vrouw wel?
Jij wordt precies zoals je vader?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:26 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
Er was al eerder vastgesteld dat kinderen op het gebied van partnerkeuze hun ouders niet volgen. Buiten het feit dat er weinig ongezonds aan is. De kinderen van de lesbische stelletjes die ik ken zien er gezond en gelukkig uit. In de kindertijd draait het vooral om liefde, en ook lesbische stelletjes kunnen liefde geven aan hun kinderen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:26 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld.
quote:Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
En waarom is dat weer ongezond?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:26 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Omdat het lesbo's zijn. Het kind krijgt een ongezond voorbeeld.
Ze hebben evenmin een inbreng als ze ongelukkigerwijs bij een hetero-koppel terechtkomen waarvan de vader "met losse hand" zijn gezin regeert en de moeder aan de drank is (om maar eens een voorbeeldje te noemen)quote:Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat vrouwen kinderen in hun eentje opvoeden.. Maar goed, je hebt zat klootzakken die hun biezen pakken als ze de buik groter zien worden.. Maar dan nog krijgt het kind geen homoseksueel voorbeeld.
Bron? Uit nieuwsgierigheid.quote:Er was al eerder vastgesteld dat kinderen op het gebied van partnerkeuze hun ouders niet volgen.
Het zijn net mensen.quote:ook lesbische stelletjes kunnen liefde geven aan hun kinderen.
Even geen bron bij de hand, ik wil best voor je zoeken. De meeste homoseksuelen en lesbiennes hebben echter heteroseksuele ouders. Dat zegt toch ook al genoeg denk ik..quote:
Juist ja. Zo moeilijk was-ie toch niet?quote:[..]
Het zijn net mensen.sarcasm
![]()
En toch zou ik graag een bron willen zien.quote:Even geen bron bij de hand, ik wil best voor je zoeken. De meeste homoseksuelen en lesbiennes hebben echter heteroseksuele ouders. Dat zegt toch ook al genoeg denk ik..
Statistieken over de geaardheid van kinderen van homo's en lesbo's kan ik helaas niet zo snel vinden. Wel blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een lesbisch koppel op andere gebieden vaker afwijken dan kinderen opgevoed door hetero koppels.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:47 schreef N_I_ het volgende:
[..]
En toch zou ik graag een bron willen zien.Opvoeding speelt een grote rol in het latere leven namelijk. Pedofielen schijnen ook vaak misbruikt te zijn in hun jeugd.
Heh, er wordt toch juist beweerd dat dat niet het geval is?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Statistieken over de geaardheid van kinderen van homo's en lesbo's kan ik helaas niet zo snel vinden. Wel blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een lesbisch koppel op andere gebieden vaker afwijken dan kinderen opgevoed door hetero koppels.
Met http://www.google.nl/search?q=lesbische+ouders&hl=nl&lr=&start=10&sa=N heb ik dat gevonden, allicht interessant om te weten.
J Biosoc Sci. 2004 May;36(3):371-4.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Statistieken over de geaardheid van kinderen van homo's en lesbo's kan ik helaas niet zo snel vinden. Wel blijkt dat kinderen die opgevoed worden door een lesbisch koppel op andere gebieden vaker afwijken dan kinderen opgevoed door hetero koppels.
Met http://www.google.nl/search?q=lesbische+ouders&hl=nl&lr=&start=10&sa=N heb ik dat gevonden, allicht interessant om te weten.
Wat is je vraag precies ?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:56 schreef Pokkehontas het volgende:
En ik heb nog steeds geen antwoord van BSB......
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:30 schreef Pokkehontas het volgende:
zie eerder op deze pagina.
Ik ken jullie niet. In den beginne respecteer ik iedereen TOTDAT er iets bekend wordt en naar buiten treed en dategene een reden zijn om ze NIET te respecteren. Maar dat is logischquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:06 schreef Pokkehontas het volgende:
[..]
Owkee, dus je hebt wel respect voor mij, mijn vrouw en onze kinderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |