mja dat wisten we dus niet.. totdat er op gegeven moment werd omgeroepen dat er wat gebeurd was.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:50 schreef buzzer het volgende:
[..]
Oeps........
Het lijkt me geen pretje om zolang in een trein te moeten zitten met de wetenschap wat er gebeurd is
quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:04 schreef Shreever het volgende:
[..]
mja dat wisten we dus niet.. totdat er op gegeven moment werd omgeroepen dat er wat gebeurd was.
zo'n 10 minuten later kwamen ze langs met een brancard.. en natuurlijk waaide het laken eraf![]()
Wel schokkend dan om te zien dat het een meisje van een jaar of 13 was.
Dat was geen slim meisje.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:09 schreef melisje het volgende:
ai![]()
pas geleden was er in utrecht iemand voor de trein gesprongen... Op het perron nog wel! Waar alle mensen bij stondenMaar goed de trein begon net aan te rijden..Springt die muts... Leeft ze gewoon nog! Word ze dus ook nog eens veroordeeld omdat zelfmoordplegen een strafbaarfeit is! Ha! doe het dan goed zou ik zeggen...
En spring dan verdomme niet voor de trein waar ik mee naar huis moet...quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:09 schreef melisje het volgende:
ai![]()
pas geleden was er in utrecht iemand voor de trein gesprongen... Op het perron nog wel! Waar alle mensen bij stondenMaar goed de trein begon net aan te rijden..Springt die muts... Leeft ze gewoon nog! Word ze dus ook nog eens veroordeeld omdat zelfmoordplegen een strafbaarfeit is! Ha! doe het dan goed zou ik zeggen...
Binnenkort hangt er iemand aan de boom met een briefje , ’’Powered by MUUS’’quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Trein = auw, wel snel.
Springen van flat = auw, wel snel.
Slaappillen slikken = eerst maagkramp = auw.
Ophangen = stikken = auw.
Polsen doorsnijden = auw.
Door je kop schieten als je kan mikken = auw, wel snel.
Door je kop schieten als je niet kunt mikken = auw.
De zee inlopen in januari = lichaamsfuncties vallen 1 voor 1 uit = roes = weinig auw.
Je hoofd in een gehaktmolen proppen = auw.
Jezelf uithongeren = auw.
Jezelf doodknuppelen = auw.
En? Kun je een beslissing maken?.
Die worden ter plaatse behandeld door van die vriendelijke meneren met zo'n geel busje, waarna ze achterin dat gele busje naar 'n ziekenhuis gebracht worden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:11 schreef Aardbei_ het volgende:
maar hoe gaat dat dan met mensen waarvan je hoort dat het is 'mislukt' met voor de trein springen
De dochter van een vriendin van m'n moeder heeft het overleefd; ze mist een arm en draagt een pruik.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:05 schreef tjarie het volgende:
ik vraag me af of iemand het ooit overleefd heeft...lijkt me echt kut
]quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:19 schreef CartWOman het volgende:
[..]
De dochter van een vriendin van m'n moeder heeft het overleefd; ze mist een arm en draagt een pruik.
En is nu happy, getrouwd, 2 kindjes.
Het komt dus wél voor, al zal het niet vaak zijn, denk ik.
Als je nu een pagina terug had gekeken had je je dat niet af hoeven te vragen...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:05 schreef tjarie het volgende:
ik vraag me af of iemand het ooit overleefd heeft...lijkt me echt kut
Okeeej........... ik lees dus wel ranzerige dingen, maar dit slaat allesquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:21 schreef Aventura het volgende:
Een nicht van mijn moeder is op de spoorbaan gaan liggen en is in drie stukken gereden. In de kist was ze weer 'op volgorde' gelegd, met een coltrui aan...
Gestruikeld na het springen... waardoor dus haar arm en de helft van haar lange haar werden 'geamputeerd'. Toen ik het verhaal hoorde moest ik ook wel ff slikken.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:38 schreef tjarie het volgende:
[..]
]
oooooh my ... trauma voor de rest van je leven... weet je ook wat er precies gebeurd en dat ze het overleefd heeft? dan weten we iig hoe het niet moet
Tja, wat verwacht je dan van zoiets? Het kan nog veel erger, zoals je gelezen hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:39 schreef Farao het volgende:
[..]
Als je nu een pagina terug had gekeken had je je dat niet af hoeven te vragen...
Nee, dat snap ik.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:16 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Gestruikeld na het springen... waardoor dus haar arm en de helft van haar lange haar werden 'geamputeerd'. Toen ik het verhaal hoorde moest ik ook wel ff slikken.
En de manier zoals Aventura beschrijft ken ik ook; een kennis is 1,5 week geleden op het spoor gaan liggen, behalve z'n hoofd die alleen blauw was aan 1 kant, konden ze ook z'n hand nog op z'n buik leggen in de kist.
Toch heb ik maar niet gekeken bij de begrafenis.
Halfopen, maar inderdaad...quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:25 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik..
Ik snap niet waarom ze dan toch voor een open kist hebben gekozen, want alleen al dat blauwe hoofd is niet echt fijn om naar te kijken, lijkt me.
Die waren zo ongeduldig, dat ze gewoon niet konden wachten tot de betreffende trein was begonnen met rijden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:11 schreef Aardbei_ het volgende:
ben je iets van plan ofzo:P
maar hoe gaat dat dan met mensen waarvan je hoort dat het is 'mislukt' met voor de trein springen
Was dat bij Den Dolder?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:16 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Gestruikeld na het springen... waardoor dus haar arm en de helft van haar lange haar werden 'geamputeerd'. Toen ik het verhaal hoorde moest ik ook wel ff slikken.
En de manier zoals Aventura beschrijft ken ik ook; een kennis is 1,5 week geleden op het spoor gaan liggen, behalve z'n hoofd die alleen blauw was aan 1 kant, konden ze ook z'n hand nog op z'n buik leggen in de kist.
Toch heb ik maar niet gekeken bij de begrafenis.
Nee, Groningen.quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:37 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Die waren zo ongeduldig, dat ze gewoon niet konden wachten tot de betreffende trein was begonnen met rijden.
?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef Intergalactrick het volgende:
Al die mensen die een TVP plaatsen...![]()
Nou ik kan het wel begrijpen hoor. Uit belangstelling voor het enge/onbekende willen mensen toch weten hoe dit soort dingen gebeuren en wat er overblijft enzo. Het is idd een luguber onderwerp, maar ja ik zelf vind het ook wel interessant.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef Intergalactrick het volgende:
was alleen op de 1e pagina hoorquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef Intergalactrick het volgende:
MUUS, heb jij nou in Rijswijk op de middelbare school gezeten?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:23 schreef MUUS het volgende:
[..]
Tja, wat verwacht je dan van zoiets? Het kan nog veel erger, zoals je gelezen hebt.
Ik vraag me wel af waarom mensen het op deze manier doen eigenlijk.
Yup. Het heette toen nog de ROS, maar inmiddels heet het het Atlas college.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:53 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
MUUS, heb jij nou in Rijswijk op de middelbare school gezeten?
Ik niet, maar de school die jij noemde komt wel erg overeen met de school die bij Rijswijk station gevestigd is.
Wat beweegt zo iemand om zo jong al zo iets te doen.....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:49 schreef Joppy het volgende:
Om even bij de trein te blijven. Dat jongetje van 13, dat laatst voor de trein "sprong" in Obdam, het schijnt dat hij op de rails is gaan liggen. Zijn schooltas en bril had hij nog netjes aan de kant gelegd.![]()
Dit filmpje is nep. Al jaren bekendquote:http://www.softlab.ece.nt(...)?fname=acc-train.avi (geen bloed, wel schokkend)
zo gaat dat ongeveer. Je wordt dus weggeketst. Maar misschien kom je er bij de NLse treinen onder (zit niet zo'n veebuffer op).
owquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:37 schreef Woutey het volgende:
[..]
Dit filmpje is nep. Al jaren bekend
Wat ik me dan afvraag, is hoe ze bepalen wat 15 % is, want je weet niet hoeveel de springer woog voordat ie voor de trein sprong.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Die opruimteams moet minimaal 15% terugvinden van de betreffende springer (M/V).
Die 15% halen schijnt soms nog best lastig te zijn.
welke is het dan? er staan er een stuk of 100quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:31 schreef menesis het volgende:
http://www.softlab.ece.nt(...)?fname=acc-train.avi (geen bloed, wel schokkend, maar nep)
zo gaat dat ongeveer. Je wordt dus weggeketst. Maar misschien kom je er bij de NLse treinen onder (zit niet zo'n veebuffer op).
edit: FF bijgezet dattie nep is
quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:52 schreef PvtRyan het volgende:
De beste manier lijkt me om alle ramen in je huis dicht te doen (misschien wat tapen nog), oud kacheltje aan te zetten en in bed kruipen.
Leaving Las Vegasquote:Op donderdag 3 februari 2005 07:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Totdat je het uitkotst en halfdood toch blijft leven...
Of iemand je vindt en je opeens in het ziekenhuis halfdood wakker wordt, of gewoon springlevend, met een kutgevoel...
Maar goed, dat geldt denk ik voor alle manieren van zelfdoding, doe het gewoon in een keer goed en val er zo min mogelijk mensen mee lastig en doe het anders gewoon niet.
Leven is ook best leuk soms.
Klinkt nu heel leuk, ik weet ook wel dat het niet altijd zo werkt, maar goed...
makkelijker gezegt dan gedaanquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:54 schreef Roellio het volgende:
Je kunt je overigens het beste met medicijnen en drank van kant maken. Mocht het misgaan ben je in ieder geval na je ziekenhuisopname lichamelijk nog volledig intact!
En wat een geld dat dat maatschappij kostquote:Op woensdag 2 februari 2005 16:50 schreef Farao het volgende:
[..]
Die worden ter plaatse behandeld door van die vriendelijke meneren met zo'n geel busje, waarna ze achterin dat gele busje naar 'n ziekenhuis gebracht worden.
Aldaar kunnen ze nadenken over hun idiot actie terwijl ze meestal vergaan van de pijn van afgerukte ledematen.
Ze krijgen 'n heel scala aan medisch personeel langs hun zijde, chirurgen, verpleegkundigen, ergo/fysiotherapeuten, en natuurlijk de nodige psychiatrische bijstand.
Ze staan dan aan't begin van een lange, lange weg van revalidatie en therapie.
Behalve je lever of nieren of bloedvaten of hart of hersenenquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:54 schreef Roellio het volgende:
Je kunt je overigens het beste met medicijnen en drank van kant maken. Mocht het misgaan ben je in ieder geval na je ziekenhuisopname lichamelijk nog volledig intact!
Zouden ze in die fractie van een seconde gaan twijfelen nog? Lijkt me best raar, je weet dat je zelf kiest voor de dood en dat je dood gaat, en je krijgt spijt en weet dat je niet terug kan. Daarbij weet je niet hoeveel pijn het gaat doen die klap. Dat je in 1 seconde zoveel emoties krijgt ook.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:37 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik denk dat de meeste springers net een paar miliseconden voor de klap toch wel enigzins nadenken van 'shit, ik wil eigenlijk toch niet'
Zie daar een probleem![]()
quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:09 schreef melisje het volgende:
ai![]()
Morfine en een zak over je hoofd=geen auwquote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:29 schreef MUUS het volgende:
[..]
Trein = auw, wel snel.
Springen van flat = auw, wel snel.
Slaappillen slikken = eerst maagkramp = auw.
Ophangen = stikken = auw.
Polsen doorsnijden = auw.
Door je kop schieten als je kan mikken = auw, wel snel.
Door je kop schieten als je niet kunt mikken = auw.
De zee inlopen in januari = lichaamsfuncties vallen 1 voor 1 uit = roes = weinig auw.
Je hoofd in een gehaktmolen proppen = auw.
Jezelf uithongeren = auw.
Jezelf doodknuppelen = auw.
En? Kun je een beslissing maken?.
Wat is een TVP?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:49 schreef Intergalactrick het volgende:
Nee dat idee heb ik niet echt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:25 schreef DanielBo het volgende:
Ik heb dit topic nu paar dagen gevolgd en ik vind het een nogal raar topic.
Er wordt gevraagd om je ervaringen te posten met "voor de trein springen"... Het is een beetje luguber om te vragen hoe iemand het ervaren heeft toen hij voor de trein sprong, iets wat meestal echt niet na te vertellen is, tenzij je de verkeerde plek kiest / springt voor een stilstaande trein (net zoals Herman Buurman uit de Doorzon-strip die van Ronnie de tip krijgt voor een auto te springen en zich dan voor een geparkeerde auto werpt).
Bij de topic-title kreeg ik al het gevoel van "Die springt volgende week". De topicstart verzachtte dit lichtelijk, maar het gevoel blijft er toch. Vragen jullie bij jezelf nou niet of deze persoon op het punt staat zelfmoord te plegen d.m.v. voor de trein springen en op deze manier, misschien wel doorzichtig, zoekt naar de beste manier? Als de topicstarter daadwerkelijk zou springen, moet je je wel realiseren dat misschien een post uit dit topic eraan meegeholpen kan hebben.
Ik vat het misschien te serieus op, maar ik ben ook van mening dat sommige mensen zo nu en dan gewoon goed moeten nadenken voordat ze daadwerkelijk iets posten, omdat het misschien wel (ernstige) gevolgen kan hebben.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
dat er al zo'n topic bestaat
jupquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:24 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Nee dat idee heb ik niet echt.
Dan zoekt ie wel beter lijkt me, er zijn sites te vinden op internet waar elke manier uitgebreid toegelicht wordt. +Kan ook pure interesse zijn.
+ Wij zijn niet verantwoordelijk voor wat mensen er wel of niet mee willen doen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:25 schreef DanielBo het volgende:
Ik vat het misschien te serieus op, maar ik ben ook van mening dat sommige mensen zo nu en dan gewoon goed moeten nadenken voordat ze daadwerkelijk iets posten, omdat het misschien wel (ernstige) gevolgen kan hebben.
Dan plak je een briefje op de deur: Ik heb zelfmoord gepleegd met het oude kacheltje van oma dus kom niet zomaar binnen want dan krijg je een CO-intoxicatie. ECHT WAAR.quote:Op donderdag 3 februari 2005 02:24 schreef Farao het volgende:
[..]
![]()
Leuk voor degene die uiteindelijk komen controlen hoe 't met je is (vrienden, familie, politie, brandweer, ggd), hebben ze gelijk 'n CO-intoxicatie...
veel meer johquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:41 schreef Intergalactrick het volgende:
En dan is er weer 10 minuten vertraging
Ja, jij ook?quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
makkelijker gezegt dan gedaan
was jij trouwns bij vankatoen in paradiso?![]()
jah, was vet he! alleen mijn sleuteltje kwijt tijdens dat crouwdsurfen, kon ik met mijn fiets naar huis lopenquote:
Naar Amersfoort?quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
jah, was vet he! alleen mijn sleuteltje kwijt tijdens dat crouwdsurfen, kon ik met mijn fiets naar huis lopen
vanaf het station amersfoortquote:
verdrinking, hoe zwemt dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:16 schreef N.icka het volgende:
Kunnen we ook een vervolg maken op dit topic? bv Ophanging hoe hangt dat?
Het geeft wel een nieuwe betekenis aan het woord hanggroepjongere.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 00:16 schreef N.icka het volgende:
Kunnen we ook een vervolg maken op dit topic? bv Ophanging hoe hangt dat?
'quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:19 schreef Mikkie het volgende:
Als je jezelf zo nodig van kant moet maken, doe dat dan in je eentje... zonder dat iemand er last van heeft. Nu dupeer je heel veel reizigers, de machinist krijgt een trauma en d'r zijn ook nog allemaal mensen die jouw zut op moeten ruimen. Neem een overdosis ofzo... dan je ook dood maar naai je niet zoveel mensen erbij.
Die opruimteams moeten 100% ophalen. Je moet er toch niet aan denken dat je kinderen op straat spelen en een stukje oor, neus of wat dan ook tegenkomt?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Die opruimteams moet minimaal 15% terugvinden van de betreffende springer (M/V).
Die 15% halen schijnt soms nog best lastig te zijn.
Spelen jouw kinderen op de spoorlijn?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:38 schreef NoXxa het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je kinderen op straat spelen en een stukje oor, neus of wat dan ook tegenkomt?
als je het zo bekijkt kun je bijna met elke vorm van zelfmoord iemand een trauma bezorgen, bijvoorbeeld met een overdosis moet toch eens iemand je lijk vinden. of als je jezelf verdrinkt zullen er toch mensen die om je geven slapeloze nachten hebben doordat ze je niet kunnen vinden (denk maar eens aan je moeder!). en bovendien kunnen mensen je zien terwijl je zelfmoord pleegt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:19 schreef Fiddlergurl het volgende:
Ik heb het ook eens meegemaakt, bij de Zoetermeer Stadslijn, die naar Den Haag ging. Ik weet nog dat ik in die trein zat, en dat het net voelde of we over een megabult heen reden. Ik keek mijn vrienden toen aan zo van: Oké, iedereen weet dus wat hier net gebeurd is.
Als je zelfmood wilt plegen, doe het dat idd op een manier waar je niemand mee lastigvalt.
Ophangen is ook niet handig. Vriendin van mij kwam in de kelder om haar fiets te pakken, hangt daar een man, ogen puilden uit, vielen zowat uit zijn kassen, helemaal blauw aangelopen en onwijs opgezwollen. Vriendin heeft nu nog een trauma...
Hoe raak je Gothicoverlast kwijt? Gewoon een hangplek maken..Boom..Paar stropjes...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:18 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Het geeft wel een nieuwe betekenis aan het woord hanggroepjongere.
Daarom proberen ze die micheal jackson ook voor goed achter slot en grendel te krijgen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:38 schreef NoXxa het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je kinderen op straat spelen en een stukje oor, neus of wat dan ook tegenkomt?
Krijg je een optater van 1 seconde, vliegen de stoppen eruit.. Lig je daar springlevend met je fohn in bad..quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:10 schreef MaRySe het volgende:
Je kunt ook in bad gaan zitten en jezelf onder stroom zetten
Dan ben je wel even gedesillusioneerd denk ik.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:30 schreef Fuxl het volgende:
[..]
Krijg je een optater van 1 seconde, vliegen de stoppen eruit.. Lig je daar springlevend met je fohn in bad..
oh, dat waren moppen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:31 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Hoe raak je Gothicoverlast kwijt? Gewoon een hangplek maken..Boom..Paar stropjes...
En hoe krijg je een Gothic uit de boom? Touwtje doorsnijden.
Tot zover mijn flauwe humor.
ik kan me het zo voorstellen. en dan op het laaste moment toch maar niet.quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:12 schreef MaLo het volgende:
Ik had begrepen dat de brandweer en consorten 80% van het lichaam moeten opspeuren. En ze bepalen dat met de natte vinger, op gewicht. Een gemiddelde man / vrouw weegt ongeveer 70 kilo, als ze ongeveer 80% van 70 kilo aan restanten hebben gewogen mogen ze gaan spuiten.
Collega van mij is van een brug gesprongen. Zij leefde al weken naar haar zelfmoordpoging toe :S. Ik denk dat de meesten wel in een soort trance zijn als ze zelfmoord plegen; ik kan me voorstellen dat je lichaam allerlei vage hormonen aan gaat maken als je het bizarre besluit hebt genomen om ECHT zelfmoord te plegen.
Van al die TS die ik op de SEH hier in een groot academisch ziekenhuis hier in A. heb mogen zien, is springen van > 10 meter nog wel het meest effectief. Een goed neurotrauma does the trick.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:45 schreef Farao het volgende:
[..]
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je niet de eerste zal zijn die zelfmoord wil plegen door zich op te hangen maar waarbij je 't dus overleefd en de rest van de leven volledig verlamd bent.
Agreesquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:03 schreef KonnieKipke het volgende:
Van al die TS die ik op de SEH hier in een groot academisch ziekenhuis hier in A. heb mogen zien, is springen van > 10 meter nog wel het meest effectief. Een goed neurotrauma does the trick.
Nee, je slasht niet uit elkaar, maar wordt helemaal uit elkaar getrokken en vermalen tussen de wielen en de rails. Maar denk dat je de eerste klap tegen de voorkant van de trein al niet overleefd, dus verder voel je er weinig van lijkt me.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:26 schreef Calorimeter het volgende:
het lijkt me sterk dat je uit elkaar splasht, volgens mij blijf je wel vrij heel enzo...
Plasticzak over je hoofd en goed afsluiten met een trouwtje of tape oid, en rustig op bed gaan liggen, je stikt langzaam, maar raakt eerst buiten bewustzijn door zuurstof gebrek. Je stikt dus in je slaap zeg maar. Dit is de meest pijnloze en 'nette' manier.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
wat is nou de minst pijnlijke manier van zelfmoord plegen?
Ach, dan heb je teminste een goeie rede. Maar om nou met een elektrische rolstoel op het spoor te gaan staan...?quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:45 schreef Farao het volgende:
[..]
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je niet de eerste zal zijn die zelfmoord wil plegen door zich op te hangen maar waarbij je 't dus overleefd en de rest van de leven volledig verlamd bent.
Jah, en dan heeft ie vertraging, wat een kutmoment...quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Gaan die mensen echt wachten totdat de trein aan komt rijden? Lijkt me wel een spanning als je moet wachten totdat de klap komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |