abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 januari 2005 @ 14:08:02 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24832379
Ze zeggen eik gewoon dat ze het politieke initiatief helemaal kwijt zijn, met een ondertoon van gejank dan. Want daar komt het op neer.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 30 januari 2005 @ 14:11:10 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24832439
quote:
Op zondag 30 januari 2005 13:55 schreef Lemmeb het volgende:
Zeg dan gewoon dat 'linkse politieke correctheid' het veld heeft moeten ruimen voor 'rechtse politieke incorrectheid'. Oid.

.
De rechtse politieke incorrectheid is nu de heersende moraal, waar het vroeger de linkse politieke correctheid was. Dat kan ook. Ach, de preciese woorden maken niet zoveel uit, de boodschap is wel duidelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 30 januari 2005 @ 14:16:57 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24832536
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:11 schreef Sidekick het volgende:
De rechtse politieke incorrectheid is nu de heersende moraal, waar het vroeger de linkse politieke correctheid was. Dat kan ook. Ach, de preciese woorden maken niet zoveel uit, de boodschap is wel duidelijk.
Idd. Bos is een jankbal die het initiatief in het debat niet terug heeft kunnen winnen. Afgetroefd door mensen als Wilders, Balkenende, Van Aartsen en Verhagen, trekt hij zich terug in zure one liners en het op de man spelen van tegenstanders, zonder met concrete plannen of alternatieven te komen.

Het gebrek aan tegenspraak in eigen kring is m.i. zeer ongezond voor de PvdA.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:19:25 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832582
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dan zijn we het bij deze eens.

Al ben ik niet van mening dat 'de preciese woorden niet zoveel uitmaken'. Het plakken van de sticker 'politiek correct' op rechtse retoriek, vind ik een wat al te gemakkelijke, goedkope truc om zelf van dit stigma af te komen .

Nee Wouter, 'politieke correctheid' is iets van 'links' en zal dat voorlopig nog wel blijven .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 30 januari 2005 @ 14:26:01 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24832680
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Idd. Bos is een jankbal die het initiatief in het debat niet terug heeft kunnen winnen. Afgetroefd door mensen als Wilders, Balkenende, Van Aartsen en Verhagen, trekt hij zich terug in zure one liners en het op de man spelen van tegenstanders, zonder met concrete plannen of alternatieven te komen.

Het gebrek aan tegenspraak in eigen kring is m.i. zeer ongezond voor de PvdA.
De PvdA heeft idd niet het initiatief. Dat is ook erg lastig als oppositiepartij. Maar kritiek op de contraproductiviteit van de heersende moraal is wel een verwijt dat hout snijdt imho. De vergelijking met de vroegere linkse politieke correctheid is behoorlijk treffend.

Alternatieven zijn er overigens wel degelijk, zo heeft de PvdA de laatste 2 jaar een tegenbegroting ingediend. Dat jij de alternatieven niet ziet of gewoon als negatief ziet, betekent niet dat ze er daarmee ook niet zijn.
  zondag 30 januari 2005 @ 14:40:14 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24832918
Dat Wouter het nu heeft over 'rechtse politieke incorrectheid' wil nog helemaal niet zeggen dat links minder 'politiek correct' is geworden. Integendeel, men lijkt uit frustratie juist weer terug te keren tot de 'oude' politieke correctheid van 'voor Fortuyn'.

Daarom is deze truc van Wouter ook des te smeriger: het leidt de aandacht af van zijn eigen falen en legt het 'probleem' van de politieke correctheid, door zijn sluwe maar geheel onterechte woordkeuze, volledig bij zijn tegenstander neer.

Maar hij zal er wel weer mee wegkomen. De gemiddelde Nederlander ziet dit soort dingen nu eenmaal niet, dat blijkt ook al uit de grote aanhang voor deze partij .
pi_24833202
Wouter Bos... was dat niet de man die voor een 2partijenstelsel was? Daar heb ik 'm niet over gehoord tijdens het PvdA-congres.
  zondag 30 januari 2005 @ 15:26:06 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24833614
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:26 schreef Sidekick het volgende:
De PvdA heeft idd niet het initiatief. Dat is ook erg lastig als oppositiepartij. Maar kritiek op de contraproductiviteit van de heersende moraal is wel een verwijt dat hout snijdt imho. De vergelijking met de vroegere linkse politieke correctheid is behoorlijk treffend.

Alternatieven zijn er overigens wel degelijk, zo heeft de PvdA de laatste 2 jaar een tegenbegroting ingediend. Dat jij de alternatieven niet ziet of gewoon als negatief ziet, betekent niet dat ze er daarmee ook niet zijn.
Twee tegenbegrotingen en de hypotheekrenteaftrek. Daar moeten we het zo'n beetje mee doen. Verder hoor je alleen zuur gevit op bewindslieden van andere partijen. Als ze zo veel alternatieven hebben, waarom schreeuwen ze dat niet van de daken op dit soort congressen? Waarom zijn mensen als De Beus en Kalma zo ontevreden over de inhoudelijke ontwikkeling?

Zelfs als oppositiepartij kan je het debat naar je toetrekken. Dat deed Fortuyn, en de Republikeinen onder Clinton deden dat ook. Bos slaagt daar niet in, en gaat dus hakken op het feit dat het debat er is, niet op de inhoudelijke aspecten daarvan.

Ook is het heel zwak om alles op Verdonk te richten. Het is weer duidelijk op welk electoraat ze mikken. Het zou sterker te zijn om de pijlen op Donner en Remkes te richten en het terreurbeleid. Daar staat het kabinet veel zwakker, en het houdt mensen bezig.
pi_24833624
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:00 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Heeft Bos eigenlijk 24 uurs bewaking.. ? Als er een aanslag op Bos wordt gepleegd donderd de partij dertig zetels in elkaar..
is ten alle tijden niet nodig. wouter bos blijft vooralsnog links. geweld komt van links. ik neem aan dat men niet zo stom zal zijn bos te moorden omdat zij zich eventueel sociaal liberaal willen noemen of er juist nog niet over uit zijn.
pi_24833959
In de medea hebben ze vooral stukjes laten zien waarin zij vooral aan het spugen waren over het kabinet. misschien dat ik iets heb gemist. ongelofelijk overschat wordt die gast.

Aanvankelijk wilden ze termen als fatsoen onderlijnen in hun manifest. Alleen omdat het te CDA achtig klonk zijn ze hier vies van. alsof het cda hen moeder onzedelijk heeft betast.

Toen Dhr. Kok aan de macht was was ik vooral inhoudelijk geen voorstander van de PvdA. Je zult zien dat woutertje snel weg is als ie carriere kan gaan maken zonder hoofd pijn.
  zondag 30 januari 2005 @ 15:48:47 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24833989
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:26 schreef stormW het volgende:

[..]

is ten alle tijden niet nodig. wouter bos blijft vooralsnog links. geweld komt van links. ik neem aan dat men niet zo stom zal zijn bos te moorden omdat zij zich eventueel sociaal liberaal willen noemen of er juist nog niet over uit zijn.
Ach, Job 'Good Guy' Cohen stond ook op DE Lijst.
pi_24834385
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, Job 'Good Guy' Cohen stond ook op DE Lijst.
Omdat hij zich naar aanleiding van incidenten harder heeft uitgesproken over een groep mensen. Wouter bos en andere oppositie politici regeren niet en verkopen alleen hoe slecht de huidige partijen het doen, dus dat is een soort van kogelvrije vest. Maar dat vind ik sowieso van een groep journalisten en politici. Zij nemen doelbewust een veilig standpunt in.
pi_24834581
maar ik begrjp dus dat de pvda vooral "anders" de huidige problemen willen oplossen.
  zondag 30 januari 2005 @ 16:28:42 #114
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24834697
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:21 schreef stormW het volgende:
maar ik begrjp dus dat de pvda vooral "anders" de huidige problemen willen oplossen.
Eerder dat de PvdA een ander 'beeld' heeft van de problemen, en dat vraagt dus ook om andere oplossingen .

Ik zweer het je: laat die hele PvdA-kliek eens een half jaartje bij mij in de buurt komen wonen, en ze sluiten zich massaal aan bij de Groep Wilders. Stelletje hypocriete &#%&$_ zijn het, ik heb geen goed woord over voor deze partij en haar leden .

en dan woon ik nog niet eens in het slechtste deel van de Randstad
  zondag 30 januari 2005 @ 16:29:19 #115
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24834715
quote:
Op zondag 30 januari 2005 16:21 schreef stormW het volgende:
dat is een beetje de taktiek van de pvda. Eerst heel veel problemen veroorzaken en vervolgens hard brullen dat jij ze wel eventjes gaat oplossen. pvda
pvda stemmers
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24834921
met de laatste 2 berichten ben ik het volledig eens. ik kots eveneens op ze.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:23:27 #117
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24835691
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Twee tegenbegrotingen en de hypotheekrenteaftrek. Daar moeten we het zo'n beetje mee doen.
Bij het kabinet is het enkel een begroting en verder niets.
quote:
Zelfs als oppositiepartij kan je het debat naar je toetrekken. Dat deed Fortuyn, en de Republikeinen onder Clinton deden dat ook. Bos slaagt daar niet in, en gaat dus hakken op het feit dat het debat er is, niet op de inhoudelijke aspecten daarvan.
Nou, hij heeft het debat dit weekend behoorlijk naar zich toe getrokken met zijn kritiek. Dit topic is daar al het voorbeeld van.
quote:
Ook is het heel zwak om alles op Verdonk te richten. Het is weer duidelijk op welk electoraat ze mikken. Het zou sterker te zijn om de pijlen op Donner en Remkes te richten en het terreurbeleid. Daar staat het kabinet veel zwakker, en het houdt mensen bezig.
Die kritiek op Donner en Remkes hebben ze ook veelvuldig geuit, bijvoorbeeld in het kamerdebat na de moord op Van Gogh, maar soms is er ook andere terechte kritiek. In plaats van die kritiek te weerleggen schieten sommige weer helemaal in de defensie door de kritiek op een niet-inhoudelijke manier af te schieten. Dat is niet een rechtse eigenschap, dat zie je overal, maar toch tekenend.
  zondag 30 januari 2005 @ 17:29:08 #118
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24835798

Zijn er al andere indrukken van het PvdA-congres?

[ Bericht 25% gewijzigd door sjun op 30-01-2005 23:48:54 ]
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24839224
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er hebben 2.631.363 mensen bij de laatste verkiezingen op de PvdA gestemd. Er zouden dus meer dan 1.315.682 werkloze stemgerechtigde allochtonen zijn volgens jouw bewering. Maar het daadwerkelijke aantal werklozen, autochtoon en allochtoon, is de laatste jaren ruim onder de 400.000 gebleven, dus het is simpelweg theorethisch onmogelijk. Maar zoals zo vaak is het PvdA-bashen nooit erg waarheidsgetrouw.
nou volgens mij hebben we ook nog een heleboel wao-ers en mensen in de bijstand, en ook zijn er veel getrouwd met iemand die niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')