abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24821697
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daar zit ik ook op te wachten: dan is het hopelijk eens over met de pret voor Wouter.

Je moet er toch niet aan denken dat deze nietszeggende moslimknuffelaar het tot Premier schopt???
Denk maar niet dat de PvdA zo hoog blijft gooien in de peilingen. Als de echte verkiezingsstrijd losbarst kunnen ze alleen maar omlaag gaan.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:00:25 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24821867
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is een 'feit' jochie.

De meerderheid van het stemvee van de PvdA, bestaat uit kansarme allochtonen die koste wat het kost hun uitkering in stand willen houden.
Er hebben 2.631.363 mensen bij de laatste verkiezingen op de PvdA gestemd. Er zouden dus meer dan 1.315.682 werkloze stemgerechtigde allochtonen zijn volgens jouw bewering. Maar het daadwerkelijke aantal werklozen, autochtoon en allochtoon, is de laatste jaren ruim onder de 400.000 gebleven, dus het is simpelweg theorethisch onmogelijk. Maar zoals zo vaak is het PvdA-bashen nooit erg waarheidsgetrouw.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_24822266
quote:
De PvdA moet volgens Bos "tegen de stroom in trots durven zijn op evenwicht, nuchterheid en nuance". Met een eigen verhaal over immigratie en integratie, dat volgens hem hard is voor de migrant, die plichten heeft, en hard is voor de ontvangende samenleving die zich moet instellen op nieuwe culturen.
Oe, de nieuwe PvdA wil ons ondemocratisch opleggen dat wij tolerant zijn voor nieuwe immigranten.

.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:37:05 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24822680
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvoor?
Een paar maanden geleden stonden de getallen die het bewijzen nog op de FP, toen er voor het eerst sprake was van de oprichting van een moslimpartij. 31% ofzo van het PvdA-kiesvee is al moslim (nee, niet andersom, zo was het echt), daar komen al die andere allochtonen dus nog bij.
quote:
Bovendien reken je buiten de universitaire elite en iedereen die in de media en de kleinkunst werkt. Je weet wel, die grachtengordelgroep die zichzelf de hand boven het hoofd houdt en waarover jullie zo graag klagen Verder ook de autochtone havenarbeider die de LPF alweer achter zich heeft gelaten en gewoon weer PvdA stemt.
Ik en mijn vrinden behoren ook tot die 'universitaire elite', maar niemand die ik ken, op een verdwaald wijf na, stemt nog op deze partij. In het verleden nog wel overigens.

En over die mediafiguren en artiesten enzo: die bedoel ik dus met die 'autochtonen die nog in de jaren '70 leven'.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:39:01 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24822725
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:51 schreef pberends het volgende:
Denk maar niet dat de PvdA zo hoog blijft gooien in de peilingen. Als de echte verkiezingsstrijd losbarst kunnen ze alleen maar omlaag gaan.
Een beetje scherp debater maakt gehakt van Wouter. Weg zeteltjes. En aangezien er inhoudelijk nauwelijks is gewerkt aan de partij, sta je dan ook echt met lege handen. De strategie van de PvdA is makkelijk, maar ook zeer risicovol.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:43:21 #26
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24822844
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Gelukkig staan die moslims erom bekend als het erop aan komt moedwillig hun eigen glazen in te gooien, met in gedachten een 'hoger doel'. Dat zie je ook in Irak.

Dus tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn in Nederland, wordt er vast wel weer iemand omgelegd of het één of ander opgeblazen. Daar hopen we dan maar op, want niets is zo erg als deze charlatan als Premier te moeten dulden.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:46:20 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24822893
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:43 schreef Lemmeb het volgende:
want niets is zo erg als deze charlatan als Premier te moeten dulden.
Ik heb nog liever wijlen de Ayatollah himself. Of een kabinetje Wilders/De Winter, al is hij Belg.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:52:41 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24823011
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb nog liever wijlen de Ayatollah himself. Of een kabinetje Wilders/De Winter, al is hij Belg.
Ik ook. Dan weten we tenminste precies waar we aan toe zijn en kunnen we ons daarop instellen.

Met Woutertje Bos blijft het gissen en weet je eigenlijk maar één ding zeker: wij autochtonen gaan er sowieso op alle vlakken op achteruit.
pi_24823056
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een beetje scherp debater maakt gehakt van Wouter. Weg zeteltjes. En aangezien er inhoudelijk nauwelijks is gewerkt aan de partij, sta je dan ook echt met lege handen. De strategie van de PvdA is makkelijk, maar ook zeer risicovol.
Bos kan nauwlijks uitpakken met zijn "genuanceerde evenwichtige" kijk op zaken. Als hij tegen Wilders moet, wint Wilders vierkant.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:56:01 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24823063
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
Ik ook. Dan weten we tenminste precies waar we aan toe zijn en kunnen we ons daarop instellen.

Met Woutertje Bos blijft het gissen en weet je eigenlijk maar één ding zeker: wij autochtonen gaan er sowieso op alle vlakken op achteruit.
En dan vooral financieel. Al die uitkeringkjes om stemmen te kopen moeten door iemand betaald worden.

Ik vind het vooral leuk hoe zuur hij reageert t.o.v. CDA en VVD. Met minimaal een van die twee partijen zal hij ooit moeten regeren, tenminste als hij dat wil.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:56:34 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24823068
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een beetje scherp debater maakt gehakt van Wouter.
Noem eens een scherpe debater? Wilders, Van Aartsen, Zalm en Balkenende zijn hopeloos in debatten. Bij de vorige verkiezingen heeft Bos wel aangetoond dat hij in de debatten sterk is. Na het eerste verkiezingsdebat begin januari 2003 won de PvdA 7 zetels in de peilingen en bleek het het begin van de opmars van de PvdA te zijn.
quote:
En aangezien er inhoudelijk nauwelijks is gewerkt aan de partij, sta je dan ook echt met lege handen
Er is inhoudelijk nogal wat veranderd. Toch wel raar, eerst wordt er telkens gehuild dat de PvdA allemaal programmapunten van Fortuyn overneemt (wat duidelijk zichtbaar was) om kiezers terug te winnen, en dan opeens is er geen verandering. Maar niet alleen op het gebed van integratie en immigratie is er verandering. De hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld. Een taboe onder paars, en nog steeds bij het CDA en de VVD. Maar die verandering kenmerkt ook de verandering in partijsfeer; het was niet meer Kok die een eigen weg trok, en Melkert en de partijtop die de gehele partij via een ijzeren fractiediscipline slaafs Kok achtervolgde; nu is er meer discussie in de partij. Het kiezen van de lijsttrekker en de ledenraadpleging over de gekozen burgemeester zijn daar bekende voorbeelden van.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 21:59:54 #32
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24823125
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:55 schreef pberends het volgende:
Bos kan nauwlijks uitpakken met zijn "genuanceerde evenwichtige" kijk op zaken. Als hij tegen Wilders moet, wint Wilders vierkant.
Maar dat is dan ook een belangrijk onderdeel van de PvdA-strategie; altijd roepen dat problemen heel moeilijk zijn en oplossingen ingewikkeld zijn, althans te ingewikkeld voor Jan Modaal en dat de realiteit ongelooflijk genuanceerd is en dat er kortom geen maatregelen op de korte termijn te verwachten zijn, althans er moet eerst een commissie komen van Wijze Mannen (lees: regenten) die.... En o ja, iedereen die snel maatregelen wil is een ongenuanceerde, populistische schreeuwlelijk voor dom volk. Net als De Telegraaf overigens.

Hopelijk is er iemand die dit betoog in een debat snel afkapt.
pi_24823171
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook een belangrijk onderdeel van de PvdA-strategie; altijd roepen dat problemen heel moeilijk zijn en oplossingen ingewikkeld zijn, althans te ingewikkeld voor Jan Modaal en dat de realiteit ongelooflijk genuanceerd is en dat er kortom geen maatregelen op de korte termijn te verwachten zijn, althans er moet eerst een commissie komen van Wijze Mannen (lees: regenten) die.... En o ja, iedereen die snel maatregelen wil is een ongenuanceerde, populistische schreeuwlelijk voor dom volk. Net als De Telegraaf overigens.

Hopelijk is er iemand die dit betoog in een debat snel afkapt.
Vraag me toch af waar dat beeld vandaan komt dat problemen niet simpel op te lossen zijn. Zoals criminele allochtonen. Gewoon uitzetten, klaar. Simpel? Ja, dat is het inderdaad. Maar daarom kan het nog wel uitgevoerd worden.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:07:19 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24823246
Ik snap ook echt niet hoe mensen op een partij kunnen stemmen, die al eerder meer dan eens heeft laten zien het volledig bij het verkeerde eind te hebben. Maarja, het gemiddelde Nederlandse stemvee is nu eenmaal niet zo intelligent, en niet bijster goed van geheugen. Tsja, wat doe je eraan .

Het regent trouwens PvdA momenteel in de media. Het lijkt erop dat 'de tegenaanval' nu toch echt is begonnen .

Overigens vind ik het 'verwijt' van Bos dat het huidige Kabinet de tegenstellingen alleen maar vergroot, juist een groot compliment . Op termijn is een breuk binnen de samenleving toch onvermijdelijk en in mijn ogen zelfs wenselijk (ik moet al die achterlijkheid nu eenmaal niet), dus dan kunnen we dat maar beter zo snel mogelijk gehad hebben en weer terugkeren tot de orde van de dag.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:09:19 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24823285
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 21:56 schreef Sidekick het volgende:
Noem eens een scherpe debater? Wilders, Van Aartsen, Zalm en Balkenende zijn hopeloos in debatten. Bij de vorige verkiezingen heeft Bos wel aangetoond dat hij in de debatten sterk is. Na het eerste verkiezingsdebat begin januari 2003 won de PvdA 7 zetels in de peilingen en bleek het het begin van de opmars van de PvdA te zijn.
Ik vond Marijnissen beter in die debatten. Van Aartsen deed niet mee, maar heeft al in een confrontatie met Nova Politiek duidelijk laten zien beter te zijn in het debat. Zalm en Balkenende zijn idd waardeloos. Maar wie weet hoe goed Wilders is, of een andere, nu nog onbekende lijsttrekker? Maar ja, Wouter heeft toen heel slim Maurice de Hond als propagandatoeter kunnen inzetten. Maurice riep hoe goed Wouter het gedaan had, de NOS deed het ook... en prompt steeg de partij in de peilingen. "Succes creates its own succes".
quote:
Er is inhoudelijk nogal wat veranderd. Toch wel raar, eerst wordt er telkens gehuild dat de PvdA allemaal programmapunten van Fortuyn overneemt (wat duidelijk zichtbaar was) om kiezers terug te winnen, en dan opeens is er geen verandering. Maar niet alleen op het gebed van integratie en immigratie is er verandering. De hypotheekrenteaftrek bijvoorbeeld. Een taboe onder paars, en nog steeds bij het CDA en de VVD. Maar die verandering kenmerkt ook de verandering in partijsfeer; het was niet meer Kok die een eigen weg trok, en Melkert en de partijtop die de gehele partij via een ijzeren fractiediscipline slaafs Kok achtervolgde; nu is er meer discussie in de partij. Het kiezen van de lijsttrekker en de ledenraadpleging over de gekozen burgemeester zijn daar bekende voorbeelden van.
Ik merk geen verandering op het gebied van integratie. Ja, de multikultaal is gesneuveld, maar daar krijgen we "dialoog" en "moskeeen bouwen" voor terug. De hypotheekrenteaftrek is nou op dit moment niet het grootste thema dat er is, vooral omdat het slechts om een paar topinkomens gaat.

De partij is nog steeds, om AHA te parafraseren, het vehikel van de islamitische etnopolitiek en verstokte multiculturalisten, die nu een toontje lager moeten zingen maar nog steeds hetzelfde liedje zingen. Zie de laffe aanval op Verdonk van vandaag. Een aanval op Donner of Remkes was veel scherper en ook slimmer geweest, maar daar bedien je je allochtone stemvee natuurlijk niet mee.

De hele strategie is die van de maximale zetelwinst, al kan die aardig in rook opgaan als de lijsttrekker in de debatten onderuitgaat. En dan staat er verder weinig meer overeind.

Er is nu meer discussie in de partij omdat er in de oppositie daar veel meer ruimte voor is. Er zijn immers geen coalitiebelangen die verdedigd moeten worden. En minder strak leiderschap dan Melkert... dat is niet zo moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door PJORourke op 29-01-2005 22:15:11 ]
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:10:34 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24823308
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Vraag me toch af waar dat beeld vandaan komt dat problemen niet simpel op te lossen zijn. Zoals criminele allochtonen. Gewoon uitzetten, klaar. Simpel? Ja, dat is het inderdaad. Maar daarom kan het nog wel uitgevoerd worden.
Sorry, maar ik blijf toch pleiten voor de 'boerderij'-oplossing .

Laten we het tuig in kooien opsluiten, en ons tot nut maken .
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:11:12 #37
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24823323
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
En dan krijg je weer het verwijt van dom populistisch geblaat, en hoe genuanceerd en doordacht zij wel niet zijn... etc
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:13:33 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24823374
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:10 schreef Lemmeb het volgende:
Sorry, maar ik blijf toch pleiten voor de 'boerderij'-oplossing .

Laten we het tuig in kooien opsluiten, en ons tot nut maken .
Moslims neuken in plaats van geiten?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:15:23 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24823417
Ja, laten we hopen dat een politicus of een politiek geengageerd persoon wordt omgelegd. Dat zal het begin vormen van de oplossing waarna we weer kunnen terugkeren tot de orde van de dag.

Dat de moord op Fortuyn en Van Gogh de zaken alleen maar verergert hebben is niet relevant. Driemaal is scheepsrecht. En anders viermaal wel. Vijf is mijn geluksgetal. Zes kan ook wel. Ach, na tientallen vermoorde personen om hun politieke mening gaat het hier weer helemaal toppie worden.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 22:17:15 #40
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24823458
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens vind ik het 'verwijt' van Bos dat het huidige Kabinet de tegenstellingen alleen maar vergroot, juist een groot compliment . Op termijn is een breuk binnen de samenleving toch onvermijdelijk en in mijn ogen zelfs wenselijk (ik moet al die achterlijkheid nu eenmaal niet), dus dan kunnen we dat maar beter zo snel mogelijk gehad hebben en weer terugkeren tot de orde van de dag.
Deze redenering volg ik niet helemaal. Tegenstellingen -> snel afgelopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')