abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:10:19 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25702051
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 10:09 schreef Yosomite het volgende:
<<Zou er een wereld zijn buiten deze wereld>> is een kleine uitwijding van Leven in het Heelal.
Misschien aan elkaar plakken?
Ik dacht al dat er een topic over liep inderdaad, maar wist niet de titel.. Ik zal zo eens kijken of het bij elkaar past.
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:13:31 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25702095
Gevonden, past imo inderdaad bij elkaar. Staat bij deze in de wachtrij.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:57:48 #203
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25715926
Kan het topic Waarom mag kritiek op een ideologie (islam) niet ? misschien weer geopend worden? Ik stel immers gewoon een vraag.

Al is het alleen maar om antwoord te krijgen op de vraag
quote:
Stel dat ik het libertarisme (als ideologie) fascisme zou noemen (het libertarisme wil immers geen volksvertegenwoordiging en democratisch gekozen regering aangezien de vrije markt moet regeren) zou ik dan ook worden geband.
Of mag ik islam niet zien als een ideologie ? Mag ik het gristendom (met de "erfzonde") ook niet zien als een ideologie ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  donderdag 24 maart 2005 @ 20:59:38 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25715971
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:57 schreef Akkersloot het volgende:
Kan het topic Waarom mag kritiek op een ideologie (islam) niet ? misschien weer geopend worden? Ik stel immers gewoon een vraag.

Al is het alleen maar om antwoord te krijgen op de vraag
[..]

Of mag ik islam niet zien als een ideologie ? Mag ik het gristendom (met de "erfzonde") ook niet zien als een ideologie ?
Zo te zien stel je een ban ter discussie, dat is tegen de Fok policy. Klachten over bans kunnen per mail, of in het FB forum.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:14:19 #205
60090 Akkersloot
pi_25716424
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo te zien stel je een ban ter discussie, dat is tegen de Fok policy. Klachten over bans kunnen per mail, of in het FB forum.
Het onderwerp is de islam (dat ik zie als een ideologie). Valt toch gewoon onder levensbeschouwing.

Het mailtje is overigens verzonden.

En dat terwijl een grote haatzaaier als Sidekick in het topic over Filip de Man gewoon zijn gang kan gaan ("De Man maakt gebruik van uitspraken van Bin Laden waarmee hij dan moslims mee rond de oren zwaait en moslim haat kweekt" Als of Filip De Man zelf niet Mein Koran kan lezen )
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:21:14 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25716627
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het onderwerp is de islam (dat ik zie als een ideologie). Valt toch gewoon onder levensbeschouwing.

Het mailtje is overigens verzonden.

En dat terwijl een grote haatzaaier als Sidekick in het topic over Filip de Man gewoon zijn gang kan gaan ("De Man maakt gebruik van uitspraken van Bin Laden waarmee hij dan moslims mee rond de oren zwaait en moslim haat kweekt" Als of Filip De Man zelf niet Mein Koran kan lezen )
Je komt er vast wel uit met yv en/of de fa's dan.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:26:45 #207
60090 Akkersloot
pi_25716766
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
Je komt er vast wel uit met yv en/of de fa's dan.
Dat betwijfel ik. Maar verschil van mening is niet erg. Daarom heet het ook een discussie forum. Alleen hebben in elk geval The_General en Yvonne geen zin in discussie.

Dat een simpele vraag als "waarom mag ik geen kritiek hebben op een ideologie" en " als ik het libertarisme nu fascistisch zou noemen zou ik dan ook worden geband" ineens niet beantwoord kan worden.

Maar ja wat verwacht je anders van Yvonne die mij nog genomineerd had als dé dorpsgek van Fok.

De discussie over het zien van Islam wel of niet als ideologie hoort gewoon thuis onder wfl hoor. Dus misschien of je kan vragen om dat topic weer te openen ?
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:33:58 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25716989
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:26 schreef Akkersloot het volgende:

De discussie over het zien van Islam wel of niet als ideologie hoort gewoon thuis onder wfl hoor. Dus misschien of je kan vragen om dat topic weer te openen ?
Je mag een nieuw topic openen onder de volgende voorwaarden:

- De topic gaat uitsluitend over de vraag die je hierboven weergeeft.
- Er wordt niet gewezen naar andere forumgebruikers.
- Bans en andere beslissingen van (F)A's worden niet besproken.
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:43:06 #209
60090 Akkersloot
pi_25717235
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:33 schreef Alicey het volgende:
Je mag een nieuw topic openen onder de volgende voorwaarden:

- De topic gaat uitsluitend over de vraag die je hierboven weergeeft.
- Er wordt niet gewezen naar andere forumgebruikers.
- Bans en andere beslissingen van (F)A's worden niet besproken.
Toch vreemd dat er wel gesproken mag worden over de vraag of men islam mag zien als een ideologie terwijl ik daarvoor onder pol/nws wel geband ben

Ik zal morgen nog wel zien. Ondertussen ga ik er wel vanuit dat mijn ban onder poll/nws ongedaan wordt gemaakt. Natuurlijk mag iemand isllam zien als een ideologie.

(En jammer dat ik niet meer kan reageren op Sidekicks stellingen met zijn "Filip De Man haalt extremistische uitspraken van Bin Laden aan om moslims mee rond de oren te slaan en kweekt daarmee moslim haat". Vent je hebt Bin Ladens uitspraken helemaal niet nodig. We kunnen zelf de koran lezen )
pi_25720482
Wat je wat het is, Akkersloot? Jouw topics komen altijd zo verschrikkelijk gefrustreerd over. En dat is jammer, want ik lees ook goede dingen van je. Als je nou eens die temporale kwab epilepsie-onzin al achterwege liet, en iets gematigder je ideeen brengt, dan zou het voor mij iig al een stuk leesbaarder worden. Ik weet hoe het je opwindt, en dat kan ik me bijzonder goed voorstellen. Maar op deze manier bereik je gewoon niks met je topics. Ik hoop dat je je wat van deze kritiek aantrekt.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 06:39:11 #211
60090 Akkersloot
pi_25724134
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:31 schreef Haushofer het volgende:
Wat je wat het is, Akkersloot? Jouw topics komen altijd zo verschrikkelijk gefrustreerd over. En dat is jammer, want ik lees ook goede dingen van je. Als je nou eens die temporale kwab epilepsie-onzin al achterwege liet,
Ik noem de "profeten" Paulus, Johannes en Mohammed echt geen temporaalkwab epilepsie patienten uit frustratie. Maar gewoon omdat ze gewoon temporaalkwab epilepisie patienten waren.

Met het oog op een algehele ban ga ik even mijn signature aanpassen ("Zou ik ook worden ge pol/nws band als ik het Libertarisme (i.p.v. de ideologie islam ) fascisme noem?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 06:53:34 #212
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25724152
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 06:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik noem de "profeten" Paulus, Johannes en Mohammed echt geen temporaalkwab epilepsie patienten uit frustratie. Maar gewoon omdat ze gewoon temporaalkwab epilepisie patienten waren.
Ik heb het al eerder gevraagd, maar kun je dan even de getekende medische verklaringen van hun artsen overleggen, waar dat uit blijkt?

Zoals al 700 keer eerder gezegd: Visioenen kunnen veroorzaakt worden door een myriade aan oorzaken, en epilepsie is er slechts één van. Hoe jij zo koppig kunt blijven volhouden dat het DE oorzaak is, is me nog steeds een raadsel, want je hebt geen enkele manier om dat onomstotelijk te bewijzen. Je kunt het als theorie opvoeren, maar het probleem met een theorie is, dat er mensen tegenin zullen gaan en dan verzand jij weer in rare vergelijkingen.

Haushofer heeft een goed punt hierboven. Trek je er eens iets van aan...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25725649
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 06:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Met het oog op een algehele ban ga ik even mijn signature aanpassen ("Zou ik ook worden ge pol/nws band als ik het Libertarisme (i.p.v. de ideologie islam ) fascisme noem?
Jammer dat je er zo over nadenkt. Het lokt alleen maar disrespect uit, en mensen gaan je er minder serieus om nemen. En "gewoon omdat ze temporaalkwam epilepsie patienten waren" vind ik niet echt een serieus antwoord, hiermee antwoord je op precies dezelfde manier als dat de door jouw gehate fundamentalisten doen. Maar ja, je moet het zelf weten.
pi_25725677
Overigens hoop ik niet dat ik een discussie over temporaalkwab epileptische profeten ontketen hier
pi_25729759
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo over nadenkt. Het lokt alleen maar disrespect uit, en mensen gaan je er minder serieus om nemen. En "gewoon omdat ze temporaalkwam epilepsie patienten waren" vind ik niet echt een serieus antwoord, hiermee antwoord je op precies dezelfde manier als dat de door jouw gehate fundamentalisten doen. Maar ja, je moet het zelf weten.
Ben het met Akkersloot eens als hij zegt dat islam een ideologie is, begrijp ook niet zo goed waarom mensen daar zo krampachtig over doen.

ideology

1 : The body of ideas reflecting the social needs and aspirations of an individual, group, class, or culture.
2 : A set of doctrines or beliefs that form the basis of a political, economic, or other system.
3 : a systematic body of concepts especially about human life or culture
4 : a manner or the content of thinking characteristic of an individual, group, or culture

De islam heeft wetten en opvattingen over alle aspecten van een samenleving, over godsdienst, economie (rente), politiek, cultuur enz. een ideologie dus.
Wat het blijkbaar gecompliceerd maakt voor veel mensen is de aanwezigheid van het woordje God (Allah) veel mensen zijn zo geconditioneerd dat bij het woordje God er een knop omgaat en men niet meer in staat is onbevangen en kritisch na te denken over een religie. Uiteindelijk is dat aangeleerd gedrag door milennia van religieuze indoctrinatie en intimidatie. Onterecht dus.
Mensen die dit gedrag vertonen naar aanleiding van het woordje God zouden eens moeten stilstaan bij waarom ze dit gedrag vertonen, Heb ik ook gedaan (vandaar dus )

edit: Dawkins
Stop respecting religion and start submitting it to the same scutiny as any other idea or argument

[ Bericht 5% gewijzigd door Godslasteraar op 25-03-2005 12:59:48 ]
pi_25734550
Alicey of Haushofer, zouden jullie het eerste FAQ Debate topic over de Quantummechanica willen sluiten? Ik heb inmiddels een geheel nieuwe - wiskundeloze - versie geschreven en het leek me beter hiervoor een nieuwe discussie te starten.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:00:44 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25734587
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:59 schreef Maethor het volgende:
Alicey of Haushofer, zouden jullie het eerste FAQ Debate topic over de Quantummechanica willen sluiten? Ik heb inmiddels een geheel nieuwe - wiskundeloze - versie geschreven en het leek me beter hiervoor een nieuwe discussie te starten.
Ik zag inderdaad een deel 2, waarna het mij al handig leek om deel 1 te sluiten.

Ik ben benieuwd. Heb zelf nog niet de vernieuwde versie gelezen.
pi_25734672
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:00 schreef Alicey het volgende:
Ik zag inderdaad een deel 2, waarna het mij al handig leek om deel 1 te sluiten.
Thanks!
quote:
Ik ben benieuwd. Heb zelf nog niet de vernieuwde versie gelezen.
Is geen haast bij.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:21:31 #219
60090 Akkersloot
pi_25735099
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 06:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gevraagd, maar kun je dan even de getekende medische verklaringen van hun artsen overleggen, waar dat uit blijkt?

Zoals al 700 keer eerder gezegd: Visioenen kunnen veroorzaakt worden door een myriade aan oorzaken, en epilepsie is er slechts één van. Hoe jij zo koppig kunt blijven volhouden dat het DE oorzaak is, is me nog steeds een raadsel, want je hebt geen enkele manier om dat onomstotelijk te bewijzen. Je kunt het als theorie opvoeren, maar het probleem met een theorie is, dat er mensen tegenin zullen gaan en dan verzand jij weer in rare vergelijkingen.

Haushofer heeft een goed punt hierboven. Trek je er eens iets van aan...
Ik heb al 700 keer gezegd dat het me niets uitmaakt welke geestesziekte die "profeten" hadden. Want dat konden hun tijdgenoten ook niet weten .
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:23:23 #220
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25735150
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb al 700 keer gezegd dat het me niets uitmaakt welke geestesziekte die "profeten" hadden. Want dat konden hun tijdgenoten ook niet weten .
Mocht hier een reactie op komen, zou je dan met antwoorden willen wachten tot zondag?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:23:34 #221
60090 Akkersloot
pi_25735155
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:02 schreef Haushofer het volgende:
de door jouw gehate fundamentalisten
Ik zie die fundamentalisten als het slachtoffer van de ideologie islam en gristendom (die met de erfzonde).
  vrijdag 25 maart 2005 @ 17:03:16 #222
60090 Akkersloot
pi_25736152
quote:
Op donderdag 24 maart 19:37 h schreef Lord_Vetinari het volgende in de POL feedback (Akkersloot schrijft) Meinkoranverzen
En nu kan het ineens niét in de context gelezen worden (anders moeten we de koran altijd wél "in de context lezen").

En nu de context
quote:
Wie zegt dat De Man af gaat op woorden van prominenten uit de moslimgemeenschap. Waarom zou De Man zelf geen Mein Koranverzen als "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" zijn tegen gekomen

(En daarvoor ben ik dan 3 maanden geband op POL?NWS)

Overigens zouden tot die moslimprominenten met extremistische uitspraken behalve Bin Laden ook NWS-mod Mutant01 gerekend kunnen worden. Want die noemde "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ook zelfverdediging. (overigens ook Lord_Vetinari). Hier heb je ze alle twee : [POL-Dualisme] Feedbacktopic. . En vergeet die drie dubbel K door Mutant01 niet. Verwijzing van "AKKKersloot" naar fascisme mag blijkbaar wel

[ Bericht 31% gewijzigd door Akkersloot op 25-03-2005 18:26:45 ]
  vrijdag 25 maart 2005 @ 18:29:32 #223
60090 Akkersloot
pi_25737916
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 10:04 schreef Haushofer het volgende:
Overigens hoop ik niet dat ik een discussie over temporaalkwab epileptische profeten ontketen hier
Je kan het niet treffender stellen "temporaalkwab epileptische profeten". Waarom noem jij ze profeten ? Jij noemt die godsdienststichters profeten. Ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akkersloot op 25-03-2005 19:34:20 ]
pi_25742628
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:00 schreef Alicey het volgende:
Oh, bij de weg, is het een idee om deze nieuwe versie even in dat 'FAQ Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing...' topic te zetten? Deze is nog niet geperfectioneerd enzo, maar m.i. beter dan de vorige versie.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:17:43 #225
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25742713
Ik moet hem nog eerst even helemaal doorlezen, Maethor.
pi_25742899
Oh, ja. Is wederom geen haast bij verder hoor.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 21:24:48 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25742978
Ik heb intussen wat opmerkingen gemaakt.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:51:11 #228
66444 Lord_Vetinari
pi_25753723
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar jij blijkbaar wel, getuige je 100% overtuiging dat het epilepsie was. Je discussies zouden er al een stuk verteerbaarder op worden als je daar eens mee op zou houden.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:01:47 #229
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25755198
feit blijft dat niemand kan weten of het nou echte profeten waren, of gewoon geesteszieke mensen.. of geesteszieke profeten. Het is OF geloven dat het profeten zijn geweest, OF geloven dat het geesteszieke mensen waren. Beide zijn het geloven die je niet kunt bewijzen, dus maakt het helemaal niet uit of je ze nou profeten noemt of geesteszieken, want either way, het is n geloof
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_25755219
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:01 schreef DionysuZ het volgende:
feit blijft dat niemand kan weten of het nou echte profeten waren, of gewoon geesteszieke mensen.. of geesteszieke profeten. Het is OF geloven dat het profeten zijn geweest, OF geloven dat het geesteszieke mensen waren. Beide zijn het geloven die je niet kunt bewijzen, dus maakt het helemaal niet uit of je ze nou profeten noemt of geesteszieken, want either way, het is n geloof
pi_25756080
quote:
En jouw overtuiging boven die van anderen zetten, zie ik als dogmatisch. In zekere zin is Akkersloot dus net zo dogmatisch als een islamiet.
(mja, dat was toch echt een inkoppertje)
pi_25757034
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En jouw overtuiging boven die van anderen zetten, zie ik als dogmatisch. In zekere zin is Akkersloot dus net zo dogmatisch als een islamiet.
(mja, dat was toch echt een inkoppertje)
mja, erboven zetten hoeft niet. ernaast zetten mag wat mij betreft wel.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:31:33 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_25757084
En niet de meest correcte vorm. Wanneer je iets wil weten zul je dat moeten doen volgens de regels van de wetenschap. En die stelt dat bij twee gelijkverklarende theorieën, degene met de minste onbekende factoren juist is. Dat betekent dat je de theorie van de geesteszieken eigenlijk aan zou moeten nemen.
Alhoewel dat inderdaad geen zekerheid biedt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:41:59 #234
66444 Lord_Vetinari
pi_25757248
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:31 schreef speknek het volgende:
regels van de wetenschap. En die stelt dat bij twee gelijkverklarende theorieën, degene met de minste onbekende factoren juist is. Dat betekent dat je de theorie van de geesteszieken eigenlijk aan zou moeten nemen.
Want...?

Het is net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.

Dit nog afgezien van het feit, dat welke overtuiging of theorie je ook aanhangt, het natuurlijk gewoon provoceren (en onnodig provoceren) is, wanneer je in elke post over elk onderwerp blijft blaten dat je het over 'geesteszieke godsdienststichters' hebt, ook als dat totaal geen betrekking op de onderhavige discussie heeft.

Het gaat mij er niet om WAT Akkersloot's overtuiging in deze is, maar wel om de manier waarop hij die meent te moeten ventileren..
pi_25757310
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:31 schreef speknek het volgende:
En niet de meest correcte vorm. Wanneer je iets wil weten zul je dat moeten doen volgens de regels van de wetenschap. En die stelt dat bij twee gelijkverklarende theorieën, degene met de minste onbekende factoren juist is. Dat betekent dat je de theorie van de geesteszieken eigenlijk aan zou moeten nemen.
Alhoewel dat inderdaad geen zekerheid biedt.
Maar het gaat hier om een geloofskwestie. Dus veel mensen zullen het niet met je eens zijn om dit te beredeneren via de regels van de wetenschap.
pi_25757321
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.
Er zijn meerdere godsdienstwaanzinnigen in de geschiedenis en ook in de wetenschap is het duidelijk dat epilepsie in het gebied van de temporaalkwab religieuze waandenkbeelden oplevert.

Er zijn verder geen aannemelijke profeten in de geschiedenis te vinden. althans ze hebben allemaal een afwijkend verhaal.

Dus ja, een geesteszieke is aannemelijker m.i.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:49:52 #237
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25757412
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Er zijn meerdere godsdienstwaanzinnigen in de geschiedenis en ook in de wetenschap is het duidelijk dat epilepsie in het gebied van de temporaalkwab religieuze waandenkbeelden oplevert.

Er zijn verder geen aannemelijke profeten in de geschiedenis te vinden. althans ze hebben allemaal een afwijkend verhaal.

Dus ja, een geesteszieke is aannemelijker m.i.
is het niet geloofwaardiger dat ze dan gewoon oplichters en machtswellustelingen waren? Occam's razor. Daar heb je geen lichamelijke afwijking voor nodig.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:50:43 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_25757422
quote:
Want...?

"bewijs" in de psychiatrie is wel vaker omstreden, omdat het veeleer projectie is van ziektebeelden aan de hand van symptomen. Wanneer mensen symptomen vertonen van een bepaalde geestesziekte, en men weet dat het hebben van een geestesziekte alle symptomen verklaard, wordt deze aangenomen alszijnde het geval.
quote:
Dit nog afgezien van het feit, dat welke overtuiging of theorie je ook aanhangt, het natuurlijk gewoon provoceren (en onnodig provoceren) is, wanneer je in elke post over elk onderwerp blijft blaten dat je het over 'geesteszieke godsdienststichters' hebt, ook als dat totaal geen betrekking op de onderhavige discussie heeft.

Het gaat mij er niet om WAT Akkersloot's overtuiging in deze is, maar wel om de manier waarop hij die meent te moeten ventileren..
Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens, het ging mij om de kennelijke notie dat als je van iemand geen uitgebreide CT scans over langere perioden hebt (en dan dringt de vraag zich op, is dat wel een bewijs), dat dan het meest waanzinnige idee net zo valide is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_25757459
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

is het niet geloofwaardiger dat ze dan gewoon oplichters en machtswellustelingen waren? Occam's razor. Daar heb je geen lichamelijke afwijking voor nodig.
dat kan, alleen schijnen Mohammed en Paulus toch echt geschuimbekt hebben ofzo, maar goed. Misschien iets bijzonders gedronken

En ik was er niet bij !

maar misschien moeten we ergens anders verdergaan, al worden dergelijke topics vaak gesloten waardoor we steeds weer hier terechtkomen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 17:50:41 #240
60090 Akkersloot
pi_25761243
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[het maakt mij niet uit welke geestesziekte Paulus en Mohammed hadden aangezien hun tijdgenoten dat ook niet wisten]

Maar jij blijkbaar wel, getuige je 100% overtuiging dat het epilepsie was. Je discussies zouden er al een stuk verteerbaarder op worden als je daar eens mee op zou houden.
Zou het voor jou echt wat uitmaken als ik schrijf "geesteszieken Paulus en Mohammed". ?

En de afwijking zit toch in de hersenen. Of dat het nu vitamine C gebrek is of temporaal kwab epilepsie.

En ook jou posts zouden wat beter verteerbaar zijn als je "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" geen "zelfverdediging" hebt genoemd. Ergo dat ik om mijn mening over dat "mein koran"vers ben geband bij pol/nws.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:00:39 #241
60090 Akkersloot
pi_25761484
quote:
net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.
Verlangen dat je ze als niet-gelovige die godsdienststichters niet geestesziek mag noemen komt gewoon neer op omkering van bewijslast.
quote:
Hoe zo provocerend?
quote:
Verder noem ik die godsdienststichters ook geestesziek omdat anderen hen vrijwel automatisch "profeet" noemt. Als of de titel "profeet" voor zo'n persoon als MOhammed niet provocerend is. .
quote:
pi_25761813
quote:
Akkersloot:
Verlangen dat je ze als niet-gelovige die godsdienststichters niet geestesziek mag noemen komt gewoon neer op omkering van bewijslast.
Met zulke uitspraken kom je niet bepaald snugger over, Akkersloot. Je impliceerd hiermee dat een profeet of een echte boodschapper van God is, of een geesteszieke. Dat zo'n persoon misschien wel later is opgehemeld laat je dan maar in het midden? Zulke uitspraken vind ik net zo hersenloos en radicaal als wat sommige imams uitkramen in hun moskeeen. Daar kan ik absoluut geen respect voor opbrengen
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:21:37 #243
60090 Akkersloot
pi_25761944
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:15 schreef Haushofer het volgende:
Dat zo'n persoon misschien wel later is opgehemeld laat je dan maar in het midden?
Dat laat ik zeker in het midden. Zij zeggen toch dat hun godsdienststichter "visioenen" had gehad. Dan moeten ze nu ook niet zitten te brullen als ik zeg dat die persoon met zijn "visioenen" geestesziek was.
pi_25762120
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat laat ik zeker in het midden. Zij zeggen toch dat hun godsdienststichter "visioenen" had gehad. Dan moeten ze nu ook niet zitten te brullen als ik zeg dat die persoon met zijn "visioenen" geestesziek was.
Maar jij brengt jouw visie op precies dezelfde manier als dat de desbetreffende orthodoxen dat doen. Dat komt op mij over als "fucking for virginity".
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:41:54 #245
60090 Akkersloot
pi_25762404
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:29 schreef Haushofer het volgende:
Maar jij brengt jouw visie op precies dezelfde manier als dat de desbetreffende orthodoxen dat doen. Dat komt op mij over als "fucking for virginity".
Met dit verschil. 100 % van de bevolking heeft gehoord dat Mohammed een profeet zou zijn (in 99,999999999999999999999999999999999999999999999 % van de gevallen als een profeet is) en een heel kleine minderheid heeft ooit iets opgevangen aan welke geestesziekte Mohammed geleden kon hebben.

Met andere woorden. Wanneer ik schrijf of zeg "temporaalkwab epilepsie patient Mohammed" is dat dus informatief bedoeld en niet indoctrinerend.

Verder moet ik ook nog kleine strijd leveren dat men mág zeggen dat Mohammed en die andere godsdienststichter geestesziek waren. "geen respect", "je moet het eerst bewijzen" ect ect.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:56:04 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25762781
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Met dit verschil. 100 % van de bevolking heeft gehoord dat Mohammed een profeet zou zijn (in 99,999999999999999999999999999999999999999999999 % van de gevallen als een profeet is)
Het percentage wat je noemt is hoger dan het totaal aantal mensen dat ooit heeft bestaan -1 en zou dus als 100 geschreven moeten worden. Als we toch gaan mierenneuken.
quote:
Met andere woorden. Wanneer ik schrijf of zeg "temporaalkwab epilepsie patient Mohammed" is dat dus informatief bedoeld en niet indoctrinerend.
Jij weet echter net zo min dat Mohammed aan tk-epilepsie heeft geleden dan iemand weet dat Mo een profeet was.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 19:06:21 #247
60090 Akkersloot
pi_25763090
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:56 schreef Alicey het volgende:
Jij weet echter net zo min dat Mohammed aan tk-epilepsie heeft geleden dan iemand weet dat Mo een profeet was.
Nogmaals. Het maakt mij niet uit welke geestesziekte die "visioenen" van Mohammed verklaart. Dat konden zijn tijdgenoten ook niet weten.

En betreffende het laatste deel van je zin. Er zijn er maar zat die menen dat Mohammed echt een profeet was. Maar dat is niet nieuw natuurlijk.

OVerigens geloof ik voor de volle 100 % zeker dat Mohammed geestesziek was. Ik hoef het tegendeel niet te bewijzen aangezien dat de omkering van bewijslast zou zijn (had iemand al een topic over).
pi_25763553
quote:
Overigens geloof ik voor de volle 100 % zeker dat Mohammed geestesziek was.
Nou, dit is een zinnige uitspraak van je. En over "omkering van de bewijslast": daar heeft een gelovige natuurlijk geen boodschap aan. We hebben het hier niet wetenschap, dacht ik.
pi_25763621
quote:
Akkersloot:
Ah, dus als de mening niet wordt gedeeld door een grote groep, is het informatief? Dus als ik me geroepen voel om iemand moeder een hoer te noemen, ook al is ze dat niet en denkt de rest daar anders over, dan is dat informatief?
pi_25763943
@Haus: mail
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')