Ik dacht al dat er een topic over liep inderdaad, maar wist niet de titel.. Ik zal zo eens kijken of het bij elkaar past.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:09 schreef Yosomite het volgende:
<<Zou er een wereld zijn buiten deze wereld>> is een kleine uitwijding van Leven in het Heelal.
Misschien aan elkaar plakken?
Of mag ik islam niet zien als een ideologie ? Mag ik het gristendom (met de "erfzonde") ook niet zien als een ideologie ?quote:Stel dat ik het libertarisme (als ideologie) fascisme zou noemen (het libertarisme wil immers geen volksvertegenwoordiging en democratisch gekozen regering aangezien de vrije markt moet regeren) zou ik dan ook worden geband.
Zo te zien stel je een ban ter discussie, dat is tegen de Fok policy. Klachten over bans kunnen per mail, of in het FB forum.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:57 schreef Akkersloot het volgende:
Kan het topic Waarom mag kritiek op een ideologie (islam) niet ? misschien weer geopend worden? Ik stel immers gewoon een vraag.
Al is het alleen maar om antwoord te krijgen op de vraag
[..]
Of mag ik islam niet zien als een ideologie ? Mag ik het gristendom (met de "erfzonde") ook niet zien als een ideologie ?
Het onderwerp is de islam (dat ik zie als een ideologie). Valt toch gewoon onder levensbeschouwing.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo te zien stel je een ban ter discussie, dat is tegen de Fok policy. Klachten over bans kunnen per mail, of in het FB forum.
Je komt er vast wel uit met yv en/of de fa's dan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het onderwerp is de islam (dat ik zie als een ideologie). Valt toch gewoon onder levensbeschouwing.
Het mailtje is overigens verzonden.
En dat terwijl een grote haatzaaier als Sidekick in het topic over Filip de Man gewoon zijn gang kan gaan("De Man maakt gebruik van uitspraken van Bin Laden waarmee hij dan moslims mee rond de oren zwaait en moslim haat kweekt" Als of Filip De Man zelf niet Mein Koran kan lezen
)
Dat betwijfel ik. Maar verschil van mening is niet erg. Daarom heet het ook een discussie forum. Alleen hebben in elk geval The_General en Yvonne geen zin in discussie.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:21 schreef Alicey het volgende:
Je komt er vast wel uit met yv en/of de fa's dan.
Je mag een nieuw topic openen onder de volgende voorwaarden:quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:26 schreef Akkersloot het volgende:
De discussie over het zien van Islam wel of niet als ideologie hoort gewoon thuis onder wfl hoor. Dus misschien of je kan vragen om dat topic weer te openen ?
Toch vreemd dat er wel gesproken mag worden over de vraag of men islam mag zien als een ideologie terwijl ik daarvoor onder pol/nws wel geband benquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:33 schreef Alicey het volgende:
Je mag een nieuw topic openen onder de volgende voorwaarden:
- De topic gaat uitsluitend over de vraag die je hierboven weergeeft.
- Er wordt niet gewezen naar andere forumgebruikers.
- Bans en andere beslissingen van (F)A's worden niet besproken.
Ik noem de "profeten" Paulus, Johannes en Mohammed echt geen temporaalkwab epilepsie patienten uit frustratie. Maar gewoon omdat ze gewoon temporaalkwab epilepisie patienten waren.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:31 schreef Haushofer het volgende:
Wat je wat het is, Akkersloot? Jouw topics komen altijd zo verschrikkelijk gefrustreerd over. En dat is jammer, want ik lees ook goede dingen van je. Als je nou eens die temporale kwab epilepsie-onzin al achterwege liet,
Ik heb het al eerder gevraagd, maar kun je dan even de getekende medische verklaringen van hun artsen overleggen, waar dat uit blijkt?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 06:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik noem de "profeten" Paulus, Johannes en Mohammed echt geen temporaalkwab epilepsie patienten uit frustratie. Maar gewoon omdat ze gewoon temporaalkwab epilepisie patienten waren.
Jammer dat je er zo over nadenkt. Het lokt alleen maar disrespect uit, en mensen gaan je er minder serieus om nemen. En "gewoon omdat ze temporaalkwam epilepsie patienten waren" vind ik niet echt een serieus antwoord, hiermee antwoord je op precies dezelfde manier als dat de door jouw gehate fundamentalisten doen. Maar ja, je moet het zelf weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 06:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik noem de "profeten" Paulus, Johannes en Mohammed echt geen temporaalkwab epilepsie patienten uit frustratie. Maar gewoon omdat ze gewoon temporaalkwab epilepisie patienten waren.
Met het oog op een algehele ban ga ik even mijn signature aanpassen ("Zou ik ook worden ge pol/nws band als ik het Libertarisme (i.p.v. de ideologie islam ) fascisme noem?
Ben het met Akkersloot eens als hij zegt dat islam een ideologie is, begrijp ook niet zo goed waarom mensen daar zo krampachtig over doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jammer dat je er zo over nadenkt. Het lokt alleen maar disrespect uit, en mensen gaan je er minder serieus om nemen. En "gewoon omdat ze temporaalkwam epilepsie patienten waren" vind ik niet echt een serieus antwoord, hiermee antwoord je op precies dezelfde manier als dat de door jouw gehate fundamentalisten doen. Maar ja, je moet het zelf weten.
Ik zag inderdaad een deel 2, waarna het mij al handig leek om deel 1 te sluiten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:59 schreef Maethor het volgende:
Alicey of Haushofer, zouden jullie het eerste FAQ Debate topic over de Quantummechanica willen sluiten? Ik heb inmiddels een geheel nieuwe - wiskundeloze - versie geschreven en het leek me beter hiervoor een nieuwe discussie te starten.
Thanks!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:00 schreef Alicey het volgende:
Ik zag inderdaad een deel 2, waarna het mij al handig leek om deel 1 te sluiten.
Is geen haast bij.quote:Ik ben benieuwd.Heb zelf nog niet de vernieuwde versie gelezen.
Ik heb al 700 keer gezegd dat het me niets uitmaakt welke geestesziekte die "profeten" hadden. Want dat konden hun tijdgenoten ook niet weten .quote:Op vrijdag 25 maart 2005 06:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gevraagd, maar kun je dan even de getekende medische verklaringen van hun artsen overleggen, waar dat uit blijkt?
Zoals al 700 keer eerder gezegd: Visioenen kunnen veroorzaakt worden door een myriade aan oorzaken, en epilepsie is er slechts één van. Hoe jij zo koppig kunt blijven volhouden dat het DE oorzaak is, is me nog steeds een raadsel, want je hebt geen enkele manier om dat onomstotelijk te bewijzen. Je kunt het als theorie opvoeren, maar het probleem met een theorie is, dat er mensen tegenin zullen gaan en dan verzand jij weer in rare vergelijkingen.
Haushofer heeft een goed punt hierboven. Trek je er eens iets van aan...
Mocht hier een reactie op komen, zou je dan met antwoorden willen wachten tot zondag?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik heb al 700 keer gezegd dat het me niets uitmaakt welke geestesziekte die "profeten" hadden. Want dat konden hun tijdgenoten ook niet weten .![]()
Ik zie die fundamentalisten als het slachtoffer van de ideologie islam en gristendom (die met de erfzonde).quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:02 schreef Haushofer het volgende:
de door jouw gehate fundamentalisten
En nu kan het ineens niét in de context gelezen worden (anders moeten we de koran altijd wél "in de context lezen").quote:Op donderdag 24 maart 19:37 h schreef Lord_Vetinari het volgende in de POL feedback (Akkersloot schrijft) Meinkoranverzen
quote:Wie zegt dat De Man af gaat op woorden van prominenten uit de moslimgemeenschap. Waarom zou De Man zelf geen Mein Koranverzen als "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" zijn tegen gekomen
Je kan het niet treffender stellen "temporaalkwab epileptische profeten". Waarom noem jij ze profeten ? Jij noemt die godsdienststichters profeten. Ik noem ze temporaalkwab epilepsie patienten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:04 schreef Haushofer het volgende:
Overigens hoop ik niet dat ik een discussie over temporaalkwab epileptische profeten ontketen hier
Oh, bij de weg, is het een idee om deze nieuwe versie even in dat 'FAQ Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing...' topic te zetten? Deze is nog niet geperfectioneerd enzo, maar m.i. beter dan de vorige versie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:00 schreef Alicey het volgende:
Ik zag inderdaad een deel 2, waarna het mij al handig leek om deel 1 te sluiten.
Maar jij blijkbaar wel, getuige je 100% overtuiging dat het epilepsie was. Je discussies zouden er al een stuk verteerbaarder op worden als je daar eens mee op zou houden.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik heb al 700 keer gezegd dat het me niets uitmaakt welke geestesziekte die "profeten" hadden. Want dat konden hun tijdgenoten ook niet weten .![]()
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:01 schreef DionysuZ het volgende:
feit blijft dat niemand kan weten of het nou echte profeten waren, of gewoon geesteszieke mensen.. of geesteszieke profeten. Het is OF geloven dat het profeten zijn geweest, OF geloven dat het geesteszieke mensen waren. Beide zijn het geloven die je niet kunt bewijzen, dus maakt het helemaal niet uit of je ze nou profeten noemt of geesteszieken, want either way, het is n geloof
En jouw overtuiging boven die van anderen zetten, zie ik als dogmatisch. In zekere zin is Akkersloot dus net zo dogmatisch als een islamiet.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:01 schreef DionysuZ het volgende:
feit blijft dat niemand kan weten of het nou echte profeten waren, of gewoon geesteszieke mensen.. of geesteszieke profeten. Het is OF geloven dat het profeten zijn geweest, OF geloven dat het geesteszieke mensen waren. Beide zijn het geloven die je niet kunt bewijzen, dus maakt het helemaal niet uit of je ze nou profeten noemt of geesteszieken, want either way, het is n geloof
mja, erboven zetten hoeft niet. ernaast zetten mag wat mij betreft wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En jouw overtuiging boven die van anderen zetten, zie ik als dogmatisch. In zekere zin is Akkersloot dus net zo dogmatisch als een islamiet.![]()
(mja, dat was toch echt een inkoppertje)
Want...?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:31 schreef speknek het volgende:
regels van de wetenschap. En die stelt dat bij twee gelijkverklarende theorieën, degene met de minste onbekende factoren juist is. Dat betekent dat je de theorie van de geesteszieken eigenlijk aan zou moeten nemen.
Maar het gaat hier om een geloofskwestie. Dus veel mensen zullen het niet met je eens zijn om dit te beredeneren via de regels van de wetenschap.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:31 schreef speknek het volgende:
En niet de meest correcte vorm. Wanneer je iets wil weten zul je dat moeten doen volgens de regels van de wetenschap. En die stelt dat bij twee gelijkverklarende theorieën, degene met de minste onbekende factoren juist is. Dat betekent dat je de theorie van de geesteszieken eigenlijk aan zou moeten nemen.
Alhoewel dat inderdaad geen zekerheid biedt.
Er zijn meerdere godsdienstwaanzinnigen in de geschiedenis en ook in de wetenschap is het duidelijk dat epilepsie in het gebied van de temporaalkwab religieuze waandenkbeelden oplevert.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.
is het niet geloofwaardiger dat ze dan gewoon oplichters en machtswellustelingen waren? Occam's razor. Daar heb je geen lichamelijke afwijking voor nodig.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Er zijn meerdere godsdienstwaanzinnigen in de geschiedenis en ook in de wetenschap is het duidelijk dat epilepsie in het gebied van de temporaalkwab religieuze waandenkbeelden oplevert.
Er zijn verder geen aannemelijke profeten in de geschiedenis te vinden. althans ze hebben allemaal een afwijkend verhaal.
Dus ja, een geesteszieke is aannemelijker m.i.
"bewijs" in de psychiatrie is wel vaker omstreden, omdat het veeleer projectie is van ziektebeelden aan de hand van symptomen. Wanneer mensen symptomen vertonen van een bepaalde geestesziekte, en men weet dat het hebben van een geestesziekte alle symptomen verklaard, wordt deze aangenomen alszijnde het geval.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Want...?
Het is net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.
Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens, het ging mij om de kennelijke notie dat als je van iemand geen uitgebreide CT scans over langere perioden hebt (en dan dringt de vraag zich op, is dat wel een bewijs), dat dan het meest waanzinnige idee net zo valide is.quote:Dit nog afgezien van het feit, dat welke overtuiging of theorie je ook aanhangt, het natuurlijk gewoon provoceren (en onnodig provoceren) is, wanneer je in elke post over elk onderwerp blijft blaten dat je het over 'geesteszieke godsdienststichters' hebt, ook als dat totaal geen betrekking op de onderhavige discussie heeft.
Het gaat mij er niet om WAT Akkersloot's overtuiging in deze is, maar wel om de manier waarop hij die meent te moeten ventileren..
dat kan, alleen schijnen Mohammed en Paulus toch echt geschuimbekt hebben ofzo, maar goed. Misschien iets bijzonders gedronkenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
is het niet geloofwaardiger dat ze dan gewoon oplichters en machtswellustelingen waren? Occam's razor. Daar heb je geen lichamelijke afwijking voor nodig.
Zou het voor jou echt wat uitmaken als ik schrijf "geesteszieken Paulus en Mohammed". ?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[het maakt mij niet uit welke geestesziekte Paulus en Mohammed hadden aangezien hun tijdgenoten dat ook niet wisten]
Maar jij blijkbaar wel, getuige je 100% overtuiging dat het epilepsie was. Je discussies zouden er al een stuk verteerbaarder op worden als je daar eens mee op zou houden.
Verlangen dat je ze als niet-gelovige die godsdienststichters niet geestesziek mag noemen komt gewoon neer op omkering van bewijslast.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
net zo aannemelijk te maken dat de profeten inderdaad boodschappers van (een) God waren, als dat ze geestesziek waren. Je kunt voor beide stellingen geen bewijs aanvoeren.
Hoe zo provocerend?quote:Dit nog afgezien van het feit, dat welke overtuiging of theorie je ook aanhangt, het natuurlijk gewoon provoceren (en onnodig provoceren) is, wanneer je in elke post over elk onderwerp blijft blaten dat je het over 'geesteszieke godsdienststichters' hebt, ook als dat totaal geen betrekking op de onderhavige discussie heeft.
Verder noem ik die godsdienststichters ook geestesziek omdat anderen hen vrijwel automatisch "profeet" noemt. Als of de titel "profeet" voor zo'n persoon als MOhammed niet provocerend is. .quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:01 schreef DionysuZ het volgende:
quote:Het gaat mij er niet om WAT Akkersloot's overtuiging in deze is, maar wel om de manier waarop hij die meent te moeten ventileren..
Met zulke uitspraken kom je niet bepaald snugger over, Akkersloot. Je impliceerd hiermee dat een profeet of een echte boodschapper van God is, of een geesteszieke. Dat zo'n persoon misschien wel later is opgehemeld laat je dan maar in het midden? Zulke uitspraken vind ik net zo hersenloos en radicaal als wat sommige imams uitkramen in hun moskeeen. Daar kan ik absoluut geen respect voor opbrengenquote:Akkersloot:
Verlangen dat je ze als niet-gelovige die godsdienststichters niet geestesziek mag noemen komt gewoon neer op omkering van bewijslast.
Dat laat ik zeker in het midden. Zij zeggen toch dat hun godsdienststichter "visioenen" had gehad. Dan moeten ze nu ook niet zitten te brullen als ik zeg dat die persoon met zijn "visioenen" geestesziek was.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:15 schreef Haushofer het volgende:
Dat zo'n persoon misschien wel later is opgehemeld laat je dan maar in het midden?
Maar jij brengt jouw visie op precies dezelfde manier als dat de desbetreffende orthodoxen dat doen. Dat komt op mij over als "fucking for virginity".quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:21 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat laat ik zeker in het midden. Zij zeggen toch dat hun godsdienststichter "visioenen" had gehad. Dan moeten ze nu ook niet zitten te brullen als ik zeg dat die persoon met zijn "visioenen" geestesziek was.
Met dit verschil. 100 % van de bevolking heeft gehoord dat Mohammed een profeet zou zijn (in 99,999999999999999999999999999999999999999999999 % van de gevallen als een profeet is) en een heel kleine minderheid heeft ooit iets opgevangen aan welke geestesziekte Mohammed geleden kon hebben.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:29 schreef Haushofer het volgende:
Maar jij brengt jouw visie op precies dezelfde manier als dat de desbetreffende orthodoxen dat doen. Dat komt op mij over als "fucking for virginity".
Het percentage wat je noemt is hoger dan het totaal aantal mensen dat ooit heeft bestaan -1 en zou dus als 100 geschreven moeten worden. Als we toch gaan mierenneuken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Met dit verschil. 100 % van de bevolking heeft gehoord dat Mohammed een profeet zou zijn (in 99,999999999999999999999999999999999999999999999 % van de gevallen als een profeet is)
Jij weet echter net zo min dat Mohammed aan tk-epilepsie heeft geleden dan iemand weet dat Mo een profeet was.quote:Met andere woorden. Wanneer ik schrijf of zeg "temporaalkwab epilepsie patient Mohammed" is dat dus informatief bedoeld en niet indoctrinerend.
Nogmaals. Het maakt mij niet uit welke geestesziekte die "visioenen" van Mohammed verklaart. Dat konden zijn tijdgenoten ook niet weten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 18:56 schreef Alicey het volgende:
Jij weet echter net zo min dat Mohammed aan tk-epilepsie heeft geleden dan iemand weet dat Mo een profeet was.
Nou, dit is een zinnige uitspraak van je. En over "omkering van de bewijslast": daar heeft een gelovige natuurlijk geen boodschap aan. We hebben het hier niet wetenschap, dacht ik.quote:Overigens geloof ik voor de volle 100 % zeker dat Mohammed geestesziek was.
Ah, dus als de mening niet wordt gedeeld door een grote groep, is het informatief? Dus als ik me geroepen voel om iemand moeder een hoer te noemen, ook al is ze dat niet en denkt de rest daar anders over, dan is dat informatief?quote:Akkersloot:
Met andere woorden. Wanneer ik schrijf of zeg "temporaalkwab epilepsie patient Mohammed" is dat dus informatief bedoeld en niet indoctrinerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |