Ze krijgen toch wel Carnibest he?quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Hebben jullie nog tips voor mij, voor de verzorging etc, dan hoor ik ze graag
Sorry, my bad.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:49 schreef XemmyX het volgende:
Redux, nee hoor die weet niet eens dat een vis ook eten nodig heeft! En weet de naam van zijn vis niet eens! Hij weet wel dat het geen goudvis is.
Eigenlijk best een belediging, om te vragen of ik een kloon van REDUX ben, lees dat topic nog eens door
Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.quote:
Misschien kun je dan beter van dat grind nemen? Ik had nl ook dat probleem; ik had van die kleine rotsjes en al t eten viel daartussen op de bodem waar hij niet bij kon. Nu kan hij zelf een beetje graven en zoeken ernaar.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:20 schreef XemmyX het volgende:
[..]
Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.
Alleen nu heb ik keien onderin liggen, en moet ik voer geven wat op de grond valt.
ik heb trouwens het volgende voer voor ze: TetraAniMin GOLD, Speciaal voor sluierstaarten en leeuwenkoppen.
Omdat ze hun voedsel op de bodem moeten opnemen, anders krijgen ze teveel lucht binnen.
Maar kunnen ze er dan wel bij, met die keien enzo..
Sluierstaarten eten hun voedsel van de bodem. Omdat ze anders teveel lucht binnen krijgen en ze daardoor gaan drijven boven in, maar kunnen ze bij hun eten, als het op de bodem tussen de keien (tjes) ligt?quote:
Dit wordt het tweede goudvissenmishandelingstopic van vandaag.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:12 schreef Klonk het volgende:
ik heb 1 tip:
10 liter, grotere bak svp, is pure dierenkwellerij ze in zo'n klein bakkie uit te zetten.
die vissen-topics zijn wel in he!!!quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Ik heb net 2 sluierstaarten gekocht!
En zwarte en een oranje/goud, met iets zwart in de staart!
Heb ze in een bak zitten met 10 liter water, een grote zuurstof plant, en 2 beelden.
En speciaal voer voor ze, omdat ze geen drijvend voer mogen, omdat ze dan teveel lucht binnen krijgen! Dus dit zijn korrels die naar de grond zakken.
Ze zijn echt heel mooi, heb helaas geen digitale camera dus kan hier helaas geen foto plaatsen!
Hebben jullie nog tips voor mij, voor de verzorging etc, dan hoor ik ze graag
tjah weer eens wat nieuws op de markt sluier-taartenquote:Op donderdag 27 januari 2005 17:28 schreef SuperJERK het volgende:
Zeker dom van mij om te denken dat Sluierstaarten taarten waren (in de vorm van een sluier :|)
Oo daar kunnen ze wel tegen hoor alle koudwatervissen trouwens,de meeste koivijvers hebben echter wel verwarming.Ik vind dit niet nodig ik voer wel gewoon een paar maandjes niet,want zou ik ze nu voeren kan ik ze overmorgen allemaal uit de vijver scheppen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:09 schreef moussy het volgende:
Ik wist niet dat die dikke droppies tegen de winterkou konden![]()
Ik gok 10 liter! Maar het is echt een grote bak! Ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen! Dat doen ze dan ook! hij is ook heel hoog.quote:Op donderdag 27 januari 2005 17:33 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
10 liter? Da's alsof je je leven moet slijten op 4 vierkante meters???
Meer water graag,..
blub
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:39 schreef XemmyX het volgende:
Ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen! Dat doen ze dan ook!
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In een bak van tien bij tien bij tien centimeter hebben ze ook genoeg ruimte om te zwemmen waarschijnlijk.
Denk heel even na. Normaal gezien leven goudvisachtigen in het wild. Denk je dat de rivierbodem (of meerbodem, kweenie waar ze wonen) egaal is?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:42 schreef XemmyX het volgende:
Maar mijn probleem is eigenlijk, kunnen ze het voer tussen de bodembedekking opzuigen ofzo?
Het is iets groter dan grint, denk steentjes van ongeveer net een cm. als ze dat al zijn.
Daarom, maar omdat er ook gezegt werd dat ik beter kleiner grind kon nemen!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Denk heel even na. Normaal gezien leven goudvisachtigen in het wild. Denk je dat de rivierbodem (of meerbodem, kweenie waar ze wonen) egaal is?
Ik vind de reacties vrij gematig en heel normaal, gezien het feit dat tien liter inderdaad erg krap is voor twee vissen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:44 schreef XemmyX het volgende:
Zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren!
Mensen mogen toch een mening hebben? Zelfs de Dierenbescherming vindt het houden van vissen in te weinig water mishandeling.quote:Zonder te zeggen dat ik aan dierenmishandeling doe.
Heb ik net gedaan meid.quote:Gewoon ff antwoord op mijn vraag geven. is dat zo moeilijk?
in de winkel zitten alle vissen in te kleine bakken, een hond zit in een asiel ook in een kleine kooi en dan ga je thuis toch ook niet zo'n kleine kooi maken, nee, je geeft de hond ook de ruimte.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:47 schreef XemmyX het volgende:
Oooh en in de dierenwinkel! Ja groenrijk, zaten ze met z'n hoeveelheden in een nog kleinere bak dan ik nu heb. Dus zo zielig zijn ze nu niet!
Als je al een jaar op schoenen loopt die drie maten te klein zijn en je krijgt dan een paar schoenen dat maar één maat te klein is, ben je misschien een paar dagen lang gelukkig ja.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:47 schreef XemmyX het volgende:
Oooh en in de dierenwinkel! Ja groenrijk, zaten ze met z'n hoeveelheden in een nog kleinere bak dan ik nu heb. Dus zo zielig zijn ze nu niet!
Waarom heb je dat dan niet gedaan?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef XemmyX het volgende:
Daarom, maar omdat er ook gezegt werd dat ik beter kleiner grind kon nemen!
Ik zei toch, dacht tien liter!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 09:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
in de winkel zitten alle vissen in te kleine bakken, een hond zit in een asiel ook in een kleine kooi en dan ga je thuis toch ook niet zo'n kleine kooi maken, nee, je geeft de hond ook de ruimte.
Beetje flauw, maar zoiets verwacht ik eerlijk gezegt welquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:01 schreef XemmyX het volgende:
Ik heb het bonnetje van de aankoop terug gevonden! Zat gewoon nog in mijn potomonee maar ok! Ik had het dus helemaal bij het verkeerde eind
Het is geen 10 liter maar 20 liter![]()
Wou al zeggen, ik die een vis in een te klein bakkie zou stoppen, nee! Maar nu zou 20 ook wel te weinig zijn of niet
Bedankt voor de tip, maar is niet meer nodigquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:02 schreef Troel het volgende:
Heb je een a4-tje? Kan je daarmee meten!
Daar hebben die vissen natuurlijk helemaal niks mee te maken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:29 schreef XemmyX het volgende:
Nou redelijk is voor een arme student als ik genoeg!
Kijk, zo hoort het!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Stali., je moet wel goed lezen! Het is twintig liter, zeurpiet!
Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:19 schreef Stali. het volgende:
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee..
Maar dan groeien ze door tot formaat HUGE en heb je nog meer water nodig.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!
Nee, dit klopt niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:55 schreef XemmyX het volgende:
Als het echt volgens de natuur wil doen, kun je maar beter helemaal geen dieren houden!
Laat ze lekker allemaal vrij rond lopen!
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zatquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
Huh? Je had een bioloog vermoord om als voetstuk voor je aquarium te dienen?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:33 schreef moussy het volgende:
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zat![]()
![]()
Biologisch filterquote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Huh? Je had een bioloog vermoord om als voetstuk voor je aquarium te dienen?
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Huh? Je had een bioloog vermoord om als voetstuk voor je aquarium te dienen?
Zeker weten, nee. Misschien kun je iets plats op de bodem leggen en het voer daarboven uitstrooien? En anders toch wat kleinere steentjes misschien.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef XemmyX het volgende:
Weten jullie zeker dat ze bij dat voer kunnen komen?
Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:08 schreef Klonk het volgende:
... Mijn vissen krijgen op een vast tijdstip te eten (tussen 17.00 en 18.00 uur), dan mag je mij eens uitleggen hoe het kan dat ondanks dat ik niet in de buurt van de bak ben al mijn vissen rond de klok van 5 uur allemaal in het hoekje van de bak zwemmen waar ze het eten krijgen. ...
het klokje van de magnetronquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.
Waarom denk jij dat jouw vissen aldoor "klok klok klok" mompelen?![]()
Kijk eens aan, ideaal!quote:Op maandag 31 januari 2005 16:50 schreef Browneye het volgende:
Je kan in sommige dierenwinkels en in aquariumspeciaalzaken zeker, een oxidator kopen. Dat is een soort van flesje, daar doe je een vloeistof in en een speciaal steentje. Die verbrandt dan afval (poep, etensresten, plantenresten) en produceert vloeistof. Het werkte bij mij wel iets toen ze nog niet in een aquarium zaten met filter enzo.
O, ja met 2 flesjes vloeistof kost ie ongeveer 10 euro.
Vraag anders maar niet naarquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
een zoetwatervis....die zout erbij krijgt...apart!dit gaak ff na vragen...
je begint met 1x dan moet je verbetering zien, zie je dit niet, herhaal je het een keer, na een week of zo, weet ik ut, ik kan niet in je bak kijken, het is een beetje aftasten. Verschoon volgende keer met verschonen niet ál het watermaar hou een deel achter, water waar dus nog zout in opgelost is, en vermeng dit met het schone water.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:10 schreef XemmyX het volgende:
Ja maar daar staat toch niets in over hoevaak ik dat met dat zout moet herhalen!
Of hoevaak dat ik het water nu moet vervangen, aangezien er nu beetje zout in zit!
Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:37 schreef moussy het volgende:
Hou het voorlopig bij 1 x, tis idd een zoetwatervis
Er zijn ook wel mensen die zoetwatervissen in zoutwater "baden" als er een bepaalde ziekte is. Hoe of wat weet ik niet precies maar heb het eens een vriendin van ons zien doen.
Bij een parasiet, welke parasiet, dat weet ik dus niet, dompelde ze de vis in zeewater, tot hij ging schommelen en haalde hem er dan weer uit.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.
Ik heb gewoon een potje 'goudzout' speciaal voor goudvissen gekocht bij de aquariumdude, het spul lost alleen niet echt op en gaat een beetje tegen de ruit aanplakkenquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
een zoetwatervis....die zout erbij krijgt...apart!dit gaak ff na vragen...
en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:07 schreef moussy het volgende:
Ook al heb je er geen zin in, er zullen vast wel meer mensen zijn die geen filter in een kom hebben...
Dit is naar mijn weten het kleinste binnenfilter voor een kom.... kost een euro of 4-5 en ze hebben ze iig bij intratuin daar komt die van mij vandaan Even aansluiten op een luchtpompje (die zijn er al vanaf 2,50) en je bent voor de helft van het gelazer met verschonen en zuurstofgebrek af
[afbeelding]
Dat zit er standaard al inquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:43 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!
schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:13 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat zit er standaard al inen je vult hem met navulcassette's als ie vies is
pomp? dat ene druppeltje olie in de uchtuch jaar?quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:52 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...
Ze zijn duurder geworden, heb vandaag ff gekeken, het startdingetje is 7 euro en de navuldingen ben ik vergeten te sjekkenquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:38 schreef CherryLips het volgende:
even de intratuin raiden denk ik als ik terug ben
Dan is de drempel om er eentje te kopen ook wat hoger, lijkt me een goede zaak. Dan zijn er misschien minder mensen die zo'n beessie kopen om hem vervolgens in een bloemenvaas op de salontafel te mikken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef CherryLips het volgende:
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
Ja, hoe duurder hoe beter want stel je voor:quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef CherryLips het volgende:
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:21 schreef Stali. het volgende:
Een ordinair 50ct-goudvisje ineens als een exclusief duur visje in een Art Deco vaasje van Lalique op de salontafel..
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Nee, daar moet een vis van minstens enkele ruggen in.
Ik geloof dat ik iets mis. Vat 'm niet. Misschien is het te laat. Ik moet naar bed.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:39 schreef Stali. het volgende:
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...
ik zal deze prijsverhoging doorgeven......kijken wat de klanten ervan vinden!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef CherryLips het volgende:
stelletje leiers.
Niet oninteressant, maar het schiet ook niet op om je jaloers te maken met mijn visjes die zonder extra zuurstof dingen, maar met de nodige (al dan niet opvreet)waterplanten niet naar zuurstof happen. Wil je nou echt weten dat ik alleen het water verschoon als ik merk dat er wat aanslag op het glas komt (zo eens in de drie a vier weken dus..........)quote:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:54 schreef XemmyX het volgende:
Jaloers
haha, beetje zielig om zulke reacties te posten, vraag gewoon om tips hoor meer niet!
Liever dood dan diep ongelukkig.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:46 schreef Stali. het volgende:
Henk en Herman leven nog.
Als goudvissen wat ouder worden kunnen ze ook erg mooie vinnen krijgen hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Liever dood dan diep ongelukkig.![]()
![]()
Goed idee!! Ik zou dan alleen dat gekke zuurstofding even achterwege laten. Ik heb het idee dat het even uitvissen (quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
Vlgs mij heb jij van die visjes die op batterijen werkenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:
En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje..
Goed zeg dat Herman en Henk nog leven.....ik had er toch stiekem mun twijfels bij!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:
[..]
Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!
En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje..
JA en dat zijn altijd zulke goede vaklui (nee hoor kan best in een kom hij past zich gewoon aan)quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:22 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
die vissen-topics zijn wel in he!!!
maar waarom tips voor de verzorging? meestal als je vissen koopt verteld de verkoper dat erbij......zo niet .... tjah...vrij simpel....kom/aquarium schoon houden...en 1x per dag voeren....zorgen voor voldoende planten en zuurstof...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |