abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24780328
Ik heb net 2 sluierstaarten gekocht!

En zwarte en een oranje/goud, met iets zwart in de staart!

Heb ze in een bak zitten met 10 liter water, een grote zuurstof plant, en 2 beelden.
En speciaal voer voor ze, omdat ze geen drijvend voer mogen, omdat ze dan teveel lucht binnen krijgen! Dus dit zijn korrels die naar de grond zakken.

Ze zijn echt heel mooi, heb helaas geen digitale camera dus kan hier helaas geen foto plaatsen!

Hebben jullie nog tips voor mij, voor de verzorging etc, dan hoor ik ze graag
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:36:56 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24780365
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Ze krijgen toch wel Carnibest he?

Jammer dat je geen digicam hebt, had best een fotootje willen zien
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:38:21 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_24780381
Je bent toch geen kloon van Redux he?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24780543
Redux, nee hoor die weet niet eens dat een vis ook eten nodig heeft! En weet de naam van zijn vis niet eens! Hij weet wel dat het geen goudvis is.

Eigenlijk best een belediging, om te vragen of ik een kloon van REDUX ben, lees dat topic nog eens door

pi_24780767
Ik heb ze bijde ook een naam gegeven!

KYSHA en KYSHU

vond ik wel leuke namen
pi_24781138
Klinkt als niezen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:18:19 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_24781222
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:49 schreef XemmyX het volgende:
Redux, nee hoor die weet niet eens dat een vis ook eten nodig heeft! En weet de naam van zijn vis niet eens! Hij weet wel dat het geen goudvis is.

Eigenlijk best een belediging, om te vragen of ik een kloon van REDUX ben, lees dat topic nog eens door

Sorry, my bad.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24781231
veel plezier ermee die zwarte zijn leuk alleen de vorige die ik had was volgens mij al half dood toen ik 'm kocht, naar die dierenwinkel ga ik dus ook niet meer.
Tap tap tap
pi_24781252
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Klinkt als niezen.
Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.

Alleen nu heb ik keien onderin liggen, en moet ik voer geven wat op de grond valt.
ik heb trouwens het volgende voer voor ze: TetraAniMin GOLD, Speciaal voor sluierstaarten en leeuwenkoppen.

Omdat ze hun voedsel op de bodem moeten opnemen, anders krijgen ze teveel lucht binnen.
Maar kunnen ze er dan wel bij, met die keien enzo..
pi_24781256
Oh trouwens, ik wil mekkeren, dus staat de bak van 10 liter niet een beetje te vol met plantjes en 2 beelden?

(een vaas zou leuker staan misschien? )
Tap tap tap
pi_24781298
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:20 schreef XemmyX het volgende:

[..]

Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.

Alleen nu heb ik keien onderin liggen, en moet ik voer geven wat op de grond valt.
ik heb trouwens het volgende voer voor ze: TetraAniMin GOLD, Speciaal voor sluierstaarten en leeuwenkoppen.

Omdat ze hun voedsel op de bodem moeten opnemen, anders krijgen ze teveel lucht binnen.
Maar kunnen ze er dan wel bij, met die keien enzo..
Misschien kun je dan beter van dat grind nemen? Ik had nl ook dat probleem; ik had van die kleine rotsjes en al t eten viel daartussen op de bodem waar hij niet bij kon. Nu kan hij zelf een beetje graven en zoeken ernaar.
Tap tap tap
pi_24781303
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Klinkt als niezen.
Sluierstaarten eten hun voedsel van de bodem. Omdat ze anders teveel lucht binnen krijgen en ze daardoor gaan drijven boven in, maar kunnen ze bij hun eten, als het op de bodem tussen de keien (tjes) ligt?

Lijkt me eerlijk gezegt wel, hoe moet dat anders in de natuur, maar goed, toch ben ik bang dat ze het niet kunnen en ze dus geen eten krijgen!
pi_24781353
Achteruit en op de kop zwemmen? Ik heb altijd geleerd dat vissen niet achteruit kunnen zwemmen en dat dat de reden is dat een fuik werkt. Maar dit zijn dan zeker hele slimme vissen.
pi_24781371
Zeker dom van mij om te denken dat Sluierstaarten taarten waren (in de vorm van een sluier :|)
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_24781451
10 liter? Da's alsof je je leven moet slijten op 4 vierkante meters???

Meer water graag,..

blub
pi_24781739
Eigenlijk is 10 liter te weinig voor 2 sluierstaarten, officieel heeft zo'n vis alleen al 30 liter nodig (maar goed..), als je dan toch dat bakje gebruikt, dan zou ik er wel een filtertje indoen.

Ik neem aan dat het een aquarium is en geen kom???
Wat een kom is echt
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:01:30 #17
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24782826
Ik heb zelf een koivijver 15000 litertjes Nu had mijn zusje een zwarte sluierstaart in een kom,maar dat beest werd te groot voor die kom.Nu heeft mijn zus flink lopen slijmen of ik hem misschien in mijn vijver wilde uitzetten,want ik doe hier eigenlijk niet aan(alleen koi hoogstens een steur en niets anders )en dus heb ik hem toch maar in mijn vijver gegooid,hij zit er nu al 2 jaar en en ik vertel je dat beest is van pak en beet 8 cm nu 20cm geworden en dik!!Wat betreft eten deze sluierstaart komt gewoon naar boven toe om te eten en ik heb hem nog nooit zien drijven.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 22:09:22 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_24786585
Ik wist niet dat die dikke droppies tegen de winterkou konden
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:12:17 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24786659
ik heb 1 tip:

10 liter, grotere bak svp, is pure dierenkwellerij ze in zo'n klein bakkie uit te zetten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24786722
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:12 schreef Klonk het volgende:
ik heb 1 tip:

10 liter, grotere bak svp, is pure dierenkwellerij ze in zo'n klein bakkie uit te zetten.
Dit wordt het tweede goudvissenmishandelingstopic van vandaag. Kan Herman bij Henk in de kom??

Ik durf het niet meer aan

Al is het argument van de 'vijvervissen' en 'komvissen' in dat topic trouwens enorme BS...
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:16:26 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24786768
ik moest ook gelijk aan het herman en henk topic denken, er zijn nog teveel mensen die een visje kopen en dan denken dat ie gelukkig is in een jampot oid
pi_24786923
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Ik heb net 2 sluierstaarten gekocht!

En zwarte en een oranje/goud, met iets zwart in de staart!

Heb ze in een bak zitten met 10 liter water, een grote zuurstof plant, en 2 beelden.
En speciaal voer voor ze, omdat ze geen drijvend voer mogen, omdat ze dan teveel lucht binnen krijgen! Dus dit zijn korrels die naar de grond zakken.

Ze zijn echt heel mooi, heb helaas geen digitale camera dus kan hier helaas geen foto plaatsen!

die vissen-topics zijn wel in he!!!
maar waarom tips voor de verzorging? meestal als je vissen koopt verteld de verkoper dat erbij......zo niet .... tjah...vrij simpel....kom/aquarium schoon houden...en 1x per dag voeren....zorgen voor voldoende planten en zuurstof...
pi_24786954
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:28 schreef SuperJERK het volgende:
Zeker dom van mij om te denken dat Sluierstaarten taarten waren (in de vorm van een sluier :|)
tjah weer eens wat nieuws op de markt sluier-taarten
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:37:52 #24
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24787363
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:09 schreef moussy het volgende:
Ik wist niet dat die dikke droppies tegen de winterkou konden
Oo daar kunnen ze wel tegen hoor alle koudwatervissen trouwens,de meeste koivijvers hebben echter wel verwarming.Ik vind dit niet nodig ik voer wel gewoon een paar maandjes niet,want zou ik ze nu voeren kan ik ze overmorgen allemaal uit de vijver scheppen.
pi_24793028
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:33 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
10 liter? Da's alsof je je leven moet slijten op 4 vierkante meters???

Meer water graag,..

blub
Ik gok 10 liter! Maar het is echt een grote bak! Ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen! Dat doen ze dan ook! hij is ook heel hoog.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:40:55 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24793054
Post voor de lol (en om ons gerust te stellen) eens de buitenafmetingen van de bak (dus met de meetlat erlangs snappie)
pi_24793072
Jeetje mensen! In het topic van herman!

Wat een vaas niet goed, werd z'n bak genoemd!

Nou heb ik de grootste faunabox genomen die er stond! Ze hebben erorm veel ruimte, en nog is het niet goed! Ik ben goed voor alle beesten die ik heb, ookal is het slak.

Maar mijn probleem is eigenlijk, kunnen ze het voer tussen de bodembedekking opzuigen ofzo?
Het is iets groter dan grint, denk steentjes van ongeveer net een cm. als ze dat al zijn.
pi_24793081
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:39 schreef XemmyX het volgende:
Ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen! Dat doen ze dan ook!

In een bak van tien bij tien bij tien centimeter hebben ze ook genoeg ruimte om te zwemmen waarschijnlijk.
pi_24793091
De grootste faunabox is twintig liter.
pi_24793093
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

In een bak van tien bij tien bij tien centimeter hebben ze ook genoeg ruimte om te zwemmen waarschijnlijk.
pi_24793104
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:42 schreef XemmyX het volgende:
Maar mijn probleem is eigenlijk, kunnen ze het voer tussen de bodembedekking opzuigen ofzo?
Het is iets groter dan grint, denk steentjes van ongeveer net een cm. als ze dat al zijn.
Denk heel even na. Normaal gezien leven goudvisachtigen in het wild. Denk je dat de rivierbodem (of meerbodem, kweenie waar ze wonen) egaal is?
pi_24793112
Zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren!
Zonder te zeggen dat ik aan dierenmishandeling doe.
Gewoon ff antwoord op mijn vraag geven. is dat zo moeilijk?
Ookal is het goed bedoeld, ik heb veel gelezen over deze beesies, dus dat komt wel goed!
Alleen van dat voer kan ik niet vinden
pi_24793120
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Denk heel even na. Normaal gezien leven goudvisachtigen in het wild. Denk je dat de rivierbodem (of meerbodem, kweenie waar ze wonen) egaal is?
Daarom, maar omdat er ook gezegt werd dat ik beter kleiner grind kon nemen!
pi_24793131
Maar het ligt ook onder de steentjes, dan lijkt het mij moeilijk om daar bij te komen,
pi_24793139
Oooh en in de dierenwinkel! Ja groenrijk, zaten ze met z'n hoeveelheden in een nog kleinere bak dan ik nu heb. Dus zo zielig zijn ze nu niet!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:47:20 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24793142
je vroeg om tips, die krijg je, en dan zitten er ook wel eens kritische geluiden bij, en geloof me die zijn hier nog mild, als je deze vraag zou posten op een aquarium forum zou het nog wat harder aan toe gaan.
pi_24793165
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:44 schreef XemmyX het volgende:
Zijn er ook mensen die normaal kunnen reageren!
Ik vind de reacties vrij gematig en heel normaal, gezien het feit dat tien liter inderdaad erg krap is voor twee vissen.
quote:
Zonder te zeggen dat ik aan dierenmishandeling doe.
Mensen mogen toch een mening hebben? Zelfs de Dierenbescherming vindt het houden van vissen in te weinig water mishandeling.
quote:
Gewoon ff antwoord op mijn vraag geven. is dat zo moeilijk?
Heb ik net gedaan meid.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:48:36 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24793166
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:47 schreef XemmyX het volgende:
Oooh en in de dierenwinkel! Ja groenrijk, zaten ze met z'n hoeveelheden in een nog kleinere bak dan ik nu heb. Dus zo zielig zijn ze nu niet!
in de winkel zitten alle vissen in te kleine bakken, een hond zit in een asiel ook in een kleine kooi en dan ga je thuis toch ook niet zo'n kleine kooi maken, nee, je geeft de hond ook de ruimte.
pi_24793183
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:47 schreef XemmyX het volgende:
Als je al een jaar op schoenen loopt die drie maten te klein zijn en je krijgt dan een paar schoenen dat maar één maat te klein is, ben je misschien een paar dagen lang gelukkig ja.
pi_24793208
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:45 schreef XemmyX het volgende:
Daarom, maar omdat er ook gezegt werd dat ik beter kleiner grind kon nemen!
Waarom heb je dat dan niet gedaan?
pi_24793249
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 09:48 schreef Klonk het volgende:

[..]

in de winkel zitten alle vissen in te kleine bakken, een hond zit in een asiel ook in een kleine kooi en dan ga je thuis toch ook niet zo'n kleine kooi maken, nee, je geeft de hond ook de ruimte.
Ik zei toch, dacht tien liter!

Maar ik weet wel de bak kan ik niet omtillen met al dat water erin!

Hij is dus echt groot, de grootste van die bakken, van 25 euro ofzo. en de goedkoopste was iets van 6 euro! Denk eigenlijk haast dat het toch meer dan tien liter is, aangezien jullie zo raar doen over dat tien liter te weinig is, dat geloof ik dan graag. Maar hier hebben ze een berg water en ruimte, dus dat moet wel meer dan tien liter zijn! Kan het niet nakijken helaas
pi_24793271
Heb je geen wiskunde gehad op school ofzo? Je kunt gewoon uitrekenen hoeveel erin zit.
pi_24793284
Geef ons even de buitenmaten, dan kunnen wij voor je uitrekenen wat de inhoud is. Vertel ook even tot hoever het water staat (dus bv. 'twee centimeter onder de bovenrand')
pi_24793305
uuh nou, ik heb niet eens een meetlint of liniaal haha

hoe ik dat moet uitrekenen weet ik wel hoor
pi_24793309
Maar ik zal ff zoeken
pi_24793354
Ik heb het bonnetje van de aankoop terug gevonden! Zat gewoon nog in mijn potomonee maar ok! Ik had het dus helemaal bij het verkeerde eind

Het is geen 10 liter maar 20 liter

Wou al zeggen, ik die een vis in een te klein bakkie zou stoppen, nee! Maar nu zou 20 ook wel te weinig zijn of niet
pi_24793361
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:01 schreef XemmyX het volgende:
Ik heb het bonnetje van de aankoop terug gevonden! Zat gewoon nog in mijn potomonee maar ok! Ik had het dus helemaal bij het verkeerde eind

Het is geen 10 liter maar 20 liter

Wou al zeggen, ik die een vis in een te klein bakkie zou stoppen, nee! Maar nu zou 20 ook wel te weinig zijn of niet
Beetje flauw, maar zoiets verwacht ik eerlijk gezegt wel
  Redactie Frontpage vrijdag 28 januari 2005 @ 10:02:46 #48
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24793372
Heb je een a4-tje? Kan je daarmee meten!
is al niet meer nodig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24793386
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:02 schreef Troel het volgende:
Heb je een a4-tje? Kan je daarmee meten!
Bedankt voor de tip, maar is niet meer nodig
pi_24793746
Twintig liter is redelijk. Niet optimaal, maar redelijk.
pi_24793817
Nou redelijk is voor een arme student als ik genoeg!

pi_24793843
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:29 schreef XemmyX het volgende:
Nou redelijk is voor een arme student als ik genoeg!

Daar hebben die vissen natuurlijk helemaal niks mee te maken.

Nou nog hopen dat een twintigliterbak ook gegund zal worden aan Herman en die andere vis.
pi_24793871
Dat bedoel ik, ik ben beter voor vissen dan een menig ander!

En als ik zie dat ze hier ongelukkig in worden, komt er ook wel weer een andere bak!

Maar mijn goudvis vroeger, die zat in een kleine kom (echt heel zielig achteraf) maar is toch wel iets van 7 geworden.. Maar ja een sluierstaart kan 15 jaar oud worden. hopen dat ze dat gaan redden! Zou natuurlijk mooi zijn!
pi_24793904
Goudvissen kunnen ook wel een jaar of twintig worden. In een kom redden ze dat zelden.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:36:17 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24793948
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
pi_24794259
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
Kijk, zo hoort het! Ik bedoel, in het wild hebben die beesten zo'n beetje onbeperkte ruimte, dus ik vind een fors aquarium helemaal zo gek nog niet. En het is nog eens veel mooier ook!
pi_24794292
TS, je moet echt een grotere bak nemen, tien liter op twee vissen!

Not done!

Ps. Ik heb een deja-vu. .
pi_24794629
Stali., je moet wel goed lezen! Het is twintig liter, zeurpiet!
pi_24794701
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Stali., je moet wel goed lezen! Het is twintig liter, zeurpiet!
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee. .
pi_24794784
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:19 schreef Stali. het volgende:
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee. .
Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!
pi_24794980
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!
Maar dan groeien ze door tot formaat HUGE en heb je nog meer water nodig.
Eigenlijk kun je maar beter geen vissen houden.
pi_24795401
Als het echt volgens de natuur wil doen, kun je maar beter helemaal geen dieren houden!

Laat ze lekker allemaal vrij rond lopen!

pi_24795526
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:55 schreef XemmyX het volgende:
Als het echt volgens de natuur wil doen, kun je maar beter helemaal geen dieren houden!

Laat ze lekker allemaal vrij rond lopen!

Nee, dit klopt niet.

Wanneer ik Ollie in het bos aan zijn lot over zou laten zou hij het niet redden bij, dit komt omdat het hebben van een huis en baasjes natuurlijk zijn voor een hond. Voor een wolf is het anders voor vissen ook.

Maar ik gun je die vissen overigens van harte hoor. .
pi_24795684
Was ook niet echt een serieuse reactie

Bedankt!
pi_24796812
Nog eens wat he, vissen hebben toch maar een geheugen van 5 sec ofzo.
Waarom moeten ze dan in minimaal 200.00 liter water zwemmen. Als ze in een bak van 20 liter zwemmen hebben ze dat toch helemaal niet door, als aan het einde zijn, zijn ze alweer vergeten hoe het begin eruit zag, het is dus voor hun eindeloos nieuw elke keer. Toch...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:08:25 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24796894
Nope, vissen hebben een normaal geheugen, het 5 seconden verhaaltje is een broodje aap verhaal, hoe ik dat zo zeker weet, ik ben al vanaf mijn tiende (nu dus zo'n 23 jaar) met vissen bezig.

Mijn vissen krijgen op een vast tijdstip te eten (tussen 17.00 en 18.00 uur), dan mag je mij eens uitleggen hoe het kan dat ondanks dat ik niet in de buurt van de bak ben al mijn vissen rond de klok van 5 uur allemaal in het hoekje van de bak zwemmen waar ze het eten krijgen.

was trouwens laatst ook op mythbusters en die konden de goudvissen op dezelfde manier trainen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 13:33:44 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_24797316
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zat Het leuke in zo'n grote bak is dat je ze ziet groeien. Maar helaas, bak stuk, nu op jacht naar een andere.. dus hun tijdelijke onderkomen is een véél te klein open bakje op de kast
pi_24797453
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:33 schreef moussy het volgende:
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zat
Huh? Je had een bioloog vermoord om als voetstuk voor je aquarium te dienen?
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 13:52:55 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_24797653
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Biologisch filter
pi_24797703
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

pi_24797776
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:52 schreef moussy het volgende:
Biologisch filter
Ahaaaa! Ik vond het al wat onwaarschijnlijk.
pi_24799243
Je moet per cm vis ongeveer 1.5 liter water nemen, lees ik steeds. Dus als je het zeker wil weten moet je die beestjes even nameten.
Op een of andere goudvissite las ik laatst dat je 10 liter per goudvis nodig hebt, dus wat dat betreft zit je goed.
...
pi_24799369
Weten jullie zeker dat ze bij dat voer kunnen komen? Heb nu ongeveer overal een beetje neergestrooid maar volgens mij eten ze niets tot heel weinig, en ondanks de 20 liter water en redelijke zuurstofplant zitten ze de hele tijd bovenin.. Ik heb vaker vissen gehad, in een kom zelfs, en die hadden dat nooit. vind dit vaag
pi_24799491
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef XemmyX het volgende:
Weten jullie zeker dat ze bij dat voer kunnen komen?
Zeker weten, nee. Misschien kun je iets plats op de bodem leggen en het voer daarboven uitstrooien? En anders toch wat kleinere steentjes misschien.
pi_24799687
Heb ze net schoonwater gegeven. Nu hangen ze gelukkig niet meer boven in de bak. Maar dit hoeft toch niet elke dag?
ik wacht nog even tot morgen af met eten, anders probeer ik het morgen idd met iets plats de bodem.
pi_24799720
Maar mogen sluierstaarten, ook gewoon van dat drijf voer hebben of niet? In de dierenwinkel werd mij verteld van niet. Ik heb daarom nu ook speciaal sluierstaarten voer, wat dus naar de grond zakt.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 17:10:26 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_24800956
Je kan er ook een minifiltertje inhangen XemmyX
pi_24800973
Het gaat me om het eten nu.. Kan ik ze ook gewoon goudvissen voer geven ,wat bovenin het water blijft drijven?
pi_24801017
tropisch visvoer heb ik hier nog staan.. kan dat
pi_24801793
Sluierstaarten happen vaak bij drijfvoer teveel lucht naar binnen en krijgen dan teveel lucht naar binnen waardoor ze blijven drijven. Klinkt gek, maar het is wel zo. (het zijn toch doorgefokte goudvissen he) En het speciale goudvissen/sluierstaart voer is echt afgestemd op de behoeften van de goudvis/sluierstaart. Dat zijn omnivoren vlees en plante eters dus en ik weet niet of tropische vissen dat ook zijn. Het voer speciaal voor goudvissen/sluierstaarten zorgt ook voor het kleurbehoud van de vis. Ik heb het bij mezelf gezien en ze willen nog wel eens van kleur veranderen!
pi_24801891
O,ja nog even, toen ik net mijn sluierstaarten had waren ook heel onwenning, kwamen ook niet op het voer af. Pas na een paar dagen kwamen ze zeg maar in het ritme en doken er gelijk op af. Dus ik denk dat het bij jou ook nog wel komt. Ze kunnen trouwens een week zonder eten ( ik heb het nooit uitgeprobeerd hoor!) en als je plantjes hebt staan lijkt me het geen probleem als ze een dagje niet eten.
pi_24802029
Dat van dat lucht happen wist ik ja! Daarom heb ik dit voer gekocht!

Nou dat kijk ik het nog ff een weekje aan! Bedankt iniedergeval alvast
pi_24809146
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:08 schreef Klonk het volgende:
... Mijn vissen krijgen op een vast tijdstip te eten (tussen 17.00 en 18.00 uur), dan mag je mij eens uitleggen hoe het kan dat ondanks dat ik niet in de buurt van de bak ben al mijn vissen rond de klok van 5 uur allemaal in het hoekje van de bak zwemmen waar ze het eten krijgen. ...
Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.
Waarom denk jij dat jouw vissen aldoor "klok klok klok" mompelen?
pi_24829662
Ik heb nu gewoon in een hoekje geen steentjes neergelegt, en daar strooi ik dan het voer!
Als ze het nou ook nog eens snapte dat oranje spul wat daar ligt, dat dat eten is! Volgens mij zijn dit niet van de hele slimme vissen

Maar ik hoop dat ze gaan eten, wat ze waarschijnlijk allang gedaan hebben, maar ik er zoveel voer in gooi, dat ik om de dag het water kan verversen, en dat je het niet eens opmerkt als er wat van gegeten is
Ik ga eens minder voer geven..
  zondag 30 januari 2005 @ 11:24:26 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24829925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 01:15 schreef Gajus het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.
Waarom denk jij dat jouw vissen aldoor "klok klok klok" mompelen?
het klokje van de magnetron
pi_24831851
En ze eten
pi_24847201
Nou heb ik gisteren de bak verschoond, en ze 20 liter schoonwater gegeven! Dat gaat een dag goed, en nu zitten ze weer boven in te happen, en is het water troebel. nog niet echt vies maar helder is het niet! En er staat een redelijke grote zuurstof plant in.

snap er niets meer van, dit heb ik nog nooit gehad
pi_24847210
Misschien is het verstandig om er een pompje in te doen? Zo'n schelpje bijvoorbeeld, is niet duur.
pi_24847312
Waar kan ik z'n schelpje halen dan?

En wat zijn dat dan precies voor 'n dingen.

En pompje kan niet, want waar de bak staat is geen stopcontact, en kan de bak niet verplaatsen vanwege de kat/hond
pi_24847332
Zo'n schelpje kun je halen bij de dierenwinkel en je hebt er wel een stopcontact voor nodig, dus haal meteen even een verlengsnoer.
pi_24847383
Nou nee dat gaat dus niet!

Dan moet ik een verlengsnoer door de hele kamer leggen!
En dan gaat geheid de hond en of kan er over vallen en ermee spelen!
of mee omhoog klimmen, en wegwerken kan ook niet, dus dat is helaas geen optie.

Andere optie misschien....
pi_24847414
Ik zou geen andere oplossing weten dan een pompje. Ja, elke dag verschonen.
pi_24847469
Dan verschoon ik ze wel om de 2 dagen! Het is niet anders.

En ik zal volgende week eens andere planten proberen. En van die natuurlijke mosselen onderin leggen, is ook voor zuurstof
  maandag 31 januari 2005 @ 12:10:04 #94
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24848386
gewoon een langer verlengsnoer kopen/maken/laten maken en die keurig langs de wand leggen, geen kat of hond die er wat mee kan.
pi_24852437
Je kan in sommige dierenwinkels en in aquariumspeciaalzaken zeker, een oxidator kopen. Dat is een soort van flesje, daar doe je een vloeistof in en een speciaal steentje. Die verbrandt dan afval (poep, etensresten, plantenresten) en produceert vloeistof. Het werkte bij mij wel iets toen ze nog niet in een aquarium zaten met filter enzo.
O, ja met 2 flesjes vloeistof kost ie ongeveer 10 euro.
pi_24852476
quote:
Op maandag 31 januari 2005 16:50 schreef Browneye het volgende:
Je kan in sommige dierenwinkels en in aquariumspeciaalzaken zeker, een oxidator kopen. Dat is een soort van flesje, daar doe je een vloeistof in en een speciaal steentje. Die verbrandt dan afval (poep, etensresten, plantenresten) en produceert vloeistof. Het werkte bij mij wel iets toen ze nog niet in een aquarium zaten met filter enzo.
O, ja met 2 flesjes vloeistof kost ie ongeveer 10 euro.
Kijk eens aan, ideaal!

En niet duur ook, ja tenzij die flesjes binnen een dag op zijn

Maar heb je ook enig idee hoe dat heet?

Dan kan ik gaan zoeken.
pi_24852606
Haha, nee ik heb hem nu 2 maanden ofzo en ik ga nu beginnen aan het tweede flesje. Het ding heet Mini oxidator (als je bij google bij afbeeldingen zoekt op mini oxidator krijg je er een plaatje van, ik heb het derde plaatje) Op de verpakking staat Söchting Mini Oxidator. Succes!
pi_24852871
Bedankt, nu weet ik toevallig dat ze die dingen weer eens niet hier in de buurd hebben! Omdat ik al eens heb gevraagd naar een oplossing tegen te weinig zuurstof, en dan een zonder slang en elektra etc. Nou hebben ze weer eens niet

Online ergens te verkrijgen?
pi_24853283
Ze horen hem bij de Pet's Place te hebben voor ¤12,50 en bij de Intratuin heb ik ze ook eens zien liggen voor die prijs. In een andere dierentoko hier kost ie idd een tientje, en de flesjes los iets van ¤2,50. Of het werkt weet ik niet; mijn visje heeft het nu weer goed en loopt al weken niet naar lucht te happen dus ik had het niet eens nodig
Tap tap tap
pi_24884055
Het lijkt net of ze allebei een wit blaasje op hun hoofd hebben zitten! iets wit. kan het alleen niet goed zien!
pi_24884172
Het zit tussen de ogen in! Net of er wit vel bijhangt ofzo?
Dit had ik bij mijn vorige ookal.
Wat is dit???
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:12:33 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24884301
het bewijs dat vissen meer ruimte en een schone bak nodig hebben

http://www.hsproducts.nl/ned_hs_products_visziekte_wegwijzer.htm
pi_24884374
meer ruimte! 20 liter hallo!

En al die vissenkommen in de wereld dan? Mijn andere vis is 7 geworden in een klein kommetje!

Dus ruimte hebben ze nu genoeg! Graag geen flauwe opmerkingen.

Zijn hier medicijnen voor of iets dergelijks!
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om z'n flesje voor het zuurstof gehalte te kopen!
Moet ik dat van het weekend maar eens snel doen!
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:19:34 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24884441
esha 2000 of exit, maar met alleen er zit wat wits kan ik weinig, mischien ff een foto produceren ofzo.
pi_24884497
ja foto gaat niet lukken! Het zit tussen de ogen, witte blaasjes
Het is bol, dus zit niet plat op de huid/schubben.
pi_24884530
Verder gedragen ze zich niet ziek! Ze eten, en zwemmen niet met hun staart naar beneden.
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:28:37 #107
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24884576
dan zou ik esha2000 of exit proberen, te verkrijgen bij elke winkel die ook vissen verkoopt.
pi_24884725
Witte stip http://vissen.javastart.be/ziekten/wittestip.asp
Grote kans dat ze het al hadden in de dierenwinkel hoor.
...
pi_24884754
Dat vermoden had ik ookal! Dit komt namelijk redelijk vaak voor vind ik! Zie het ook veel in dierenwinkels zelf.
pi_24884783
Maar het is niet echt een stip. het is meer een paar centimeter groot.
pi_24884839
Het lijkt in iedergeval heel erg op een bacterie!
Dus esha2000 en exit zijn middelen tegen schimmels of wat is dat precies?
  woensdag 2 februari 2005 @ 16:41:29 #112
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24885026
pi_24887991
Elke vis heeft 2 van die blaasjes, de mijne ook! Is niks geks. Soort van neus denk ik altijd maar. Al mijn vier vissen hebben het.
pi_24888098
Nee dit zit er, en hoort er niet te zitten! Het is wit(beetje doorzichtig) dus volgens mij gewoon een bacterie ofzo.

Ik ga zaterdag naar de pets place en dan dat esha2000 kopen en een mini oxidator hopen dat het dan beter gaat.
pi_24888336

Hier zie je een foto van 1 van mijn vissen (issie niet mooi??). En als je goed kijkt zie je tussen zijn ogen ook twee vlekken/blaasjes. Maar al mijn vissen hebben dat en hebben nergens last van!
pi_24888970
XemmyX, als die blaasjes lijken op die blaasjes op de foto van Browneye's vis dan zijn dat hun neusgaten! (die hebben goudvissen ook). Inderdaad niks ergs. Zou pas erg zijn als ze ze niet zouden hebben.
Een linkje naar een plaatje met de anatomie van een goudvis: http://www.watergarden.com/pages/anatomy.php
Goeie (engelstalige) site met heel veel info en een forum alleen over goudvissen: http://www.kokosgoldfish.com/
Witte stip verschijnt ook niet alleen tussen hun ogen.
Overigens wil het feit dat er zoveel goudvissenkommen in de wereld zijn niet zeggen dat dat ook het beste is. Goudvissen worden toch vooral als wegwerpdieren gezien, terwijl ze ook in gevangenschap met goede verzorging ruim 20 jaar kunnen worden. De oudste goudvis in gevangenschap is 42 geworden bij mijn weten (die zat trouwens wel in een grote kom, lol...)

Leuke bak trouwens Browneye!
pi_24891044
Het heeft even niks met Emmy's visjes te maken, maa ik heb dus ook een rechthoekige bak voor mijn Curly-Sue, en ik heb het vrijdag schoongemaakt en er ligt nu één of ander raar laagje prut over het oppervlak en wat 'schuim' tegen de randen, echt enorm ranzig spul. Ik heb het vaker gehad alleen al een tijdje niet meer en snap niet helemaal waar dit nou van komt. Bij de dierenwinkel zeiden ze dat ik de bak dan vaker moest verschonen; een filter of pompje oid was niet nodig. Twee keer in de week verschonen kan echter ook niet goed zijn lijkt me? Verversen helpt ook niet echt; heb het gisteren gedaan en vandaan is het weer terug. De vis zelf lijkt er geen last van te hebben, maar ik vraag me toch af wat dat schuim kan zijn. Als ik het van de randen veeg blijft het ook gewoon op m'n vingers zitten zonder op te lossen. Ik heb al op internet gezocht maar ik kon niets over een schuimlaagje vinden.
Tap tap tap
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 23:40:01 #118
7074 moussy
kuttekop
pi_24892984
pi_24894334
Dank u Minder voeren zal waarschijnlijk wel helpen aanvankelijk, aangezien ik het soms heb en ik m best veel gevoerd heb de afgelopen paar dagen. Als dat niet werkt toch een pompje erin knallen lijkt me.
Tap tap tap
pi_24897204
Nee het zijn geen " neusgaten " het zit ook verder naar boven dan op de foto van de vis van
Browneye, Mooie vis trouwens.

Dus dat is het niet, denk toch echt een bacterie.
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 09:41:32 #121
7074 moussy
kuttekop
pi_24897290
Ziet het er uit als een dotje slijm?
pi_24897299
Ja daar kun je het idd mee vergelijken ja
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 09:49:48 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_24897408
Oh, daar ben je zo vanaf door een beetje zout op te lossen in warm water en dat in je kom te gooien. Ik moet alleen even op zoeken hoeveel zout op hoeveel water dat ook al weer was.
pi_24897445
Dan ga ik dat ook proberen! Maar ga zowiezo zaterdag dat andere allemaal halen! je weet nooit waar het goed voor is.
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 09:55:49 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_24897474
1 gram zout op een liter water, geen zout met jodium trouwens

Denk er wel aan dat het esha spulletje medicijnen zijn, dus niet zo maar preventief gebruiken.

Ik ben vroeger begonnen met een bak met goudvissen en kreeg met geen enkel middeltje die slijmtroep er uit. Tot ik de zout tip kreeg
pi_24897538
Dank je, dit ga ik eens proberen!

Binnen welke tijd moet je resultaat kunnen zien?
EN dat esha spul, ga ik alleen halen als het er nog is. En anders is het nooit verkeerd om in huis te hebben! Aangezien ik zelf niet naar de dierenwinkels kan gaan waar ze dat hebben (geen auto )
pi_24897954
Heb er zout ingedaan!

Wanneer moet je daarvan het resultaat kunnen zien?
En hoevaak moet ik dit herhalen?
pi_24898613
een zoetwatervis....die zout erbij krijgt...apart! dit gaak ff na vragen...
pi_24898662
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
Vraag anders maar niet naar
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 11:37:52 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_24899056
Hou het voorlopig bij 1 x, tis idd een zoetwatervis

Er zijn ook wel mensen die zoetwatervissen in zoutwater "baden" als er een bepaalde ziekte is. Hoe of wat weet ik niet precies maar heb het eens een vriendin van ons zien doen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:42:41 #131
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24899161
kleine toevoeging aan het zoutverhaal, zeezout gebruiken.
pi_24899259
Dat had ik ookal gedaan! maar hoezo eigenlijk? zout is toch zout, (behalve dan het zout met jodium)
pi_24899292
Maar mijn vraag was, hoevaak ik dit moet herhalen en hoe snel je resultaat kan zien??
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:04:08 #134
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24899565
Google is echt te lastig voor je om te typen

Ga je ajb eerst eens inlezen, aanmelden of wat dan ook, voor het gemak een paar linkjes:

Aquariumfora:
http://www.aquaforum.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi
http://www.venividivissie.org/portal.php
Hier bij de ziektes kijken

Speciale ziekte sites:
http://users.pandora.be/acantho/ziekte1.htm
www.sera.de/English/ratgeber/Krankheiten/Inhalt.htm

speciale site over koudwater aquariums:
http://www.aquakoud.nl/menu.html

startpagina's:
http://aquarium.startkabel.nl/
http://aquarium.pagina.nl/
http://aquarium.verzamelgids.nl/
pi_24899700
Ja maar daar staat toch niets in over hoevaak ik dat met dat zout moet herhalen!
Of hoevaak dat ik het water nu moet vervangen, aangezien er nu beetje zout in zit!
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:13:02 #136
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24899730
Echt waar Google is je beste vriend (en nu niet liggen zeiken, ik doe genoeg voor je )

http://users.pandora.be/het_zoetwateraquarium/Zout.htm

en als ultieme service: http://www.google.nl/search?q=zeezout+%2Baquarium&hl=nl&lr=lang_nl&c2coff=1&start=20&sa=N

De Google zoekopdracht

kortom ik heb je genoeg leesvoer gegeven.
pi_24899908
Ok dank je wel
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 12:37:11 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_24900213
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:10 schreef XemmyX het volgende:
Ja maar daar staat toch niets in over hoevaak ik dat met dat zout moet herhalen!
Of hoevaak dat ik het water nu moet vervangen, aangezien er nu beetje zout in zit!
je begint met 1x dan moet je verbetering zien, zie je dit niet, herhaal je het een keer, na een week of zo, weet ik ut, ik kan niet in je bak kijken, het is een beetje aftasten. Verschoon volgende keer met verschonen niet ál het watermaar hou een deel achter, water waar dus nog zout in opgelost is, en vermeng dit met het schone water.
  Redactie Frontpage donderdag 3 februari 2005 @ 12:47:09 #139
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24900368
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:37 schreef moussy het volgende:
Hou het voorlopig bij 1 x, tis idd een zoetwatervis

Er zijn ook wel mensen die zoetwatervissen in zoutwater "baden" als er een bepaalde ziekte is. Hoe of wat weet ik niet precies maar heb het eens een vriendin van ons zien doen.
Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 12:49:31 #140
7074 moussy
kuttekop
pi_24900416
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.
Bij een parasiet, welke parasiet, dat weet ik dus niet, dompelde ze de vis in zeewater, tot hij ging schommelen en haalde hem er dan weer uit.
  Redactie Frontpage donderdag 3 februari 2005 @ 13:03:17 #141
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24900649
Volgens mij hebben wij die parasiet dan nog niet gehad

Maar het zou heel goed kunnen hoor, wij gebruiken het dus op een ietwat andere manier.
Zou je nog een keer kunnen navragen welke parasiet dat was, is altijd wel handig om te weten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24901405
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
Ik heb gewoon een potje 'goudzout' speciaal voor goudvissen gekocht bij de aquariumdude, het spul lost alleen niet echt op en gaat een beetje tegen de ruit aanplakken
Tap tap tap
pi_24901724
Dus nu heb ik vandaag zout in het water gedaan. Maar ze zitten nu echt als een idoot lucht te happen! Wanneer kan ik het water dan weer verschonen. Of morgen een deel verschonen. Of helemaal en dan weer opnieuw zout erin doen. of.. wat denken jullie dat het beste is. Het gaat hier om 20 liter
pi_24901738
Dus nu heb ik vandaag zout in het water gedaan. Maar ze zitten nu echt als een idoot lucht te happen! Wanneer kan ik het water dan weer verschonen. Of morgen een deel verschonen. Of helemaal en dan weer opnieuw zout erin doen. of.. wat denken jullie dat het beste is. Het gaat hier om 20 liter.

Een vis gaat ook met veel moeite omhoog (zwemmend)
pi_24904163
Volgens mij wordt het al minder

Maar kan ook gezichtsbedrog zijn hoor

† In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 16:51:43 #146
7074 moussy
kuttekop
pi_24904320
en anders hevel je een deel af en vul je dat aan met schoon water. Sorry hoor, maar je kan toch wel een ietsiepietsie klein beetje zelf denken?

Donder er een minifilter in voor 4 euro dan ben je van veel gelazer af
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 17:07:08 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_24904518
Ook al heb je er geen zin in, er zullen vast wel meer mensen zijn die geen filter in een kom hebben...

Dit is naar mijn weten het kleinste binnenfilter voor een kom.... kost een euro of 4-5 en ze hebben ze iig bij intratuin daar komt die van mij vandaan Even aansluiten op een luchtpompje (die zijn er al vanaf 2,50) en je bent voor de helft van het gelazer met verschonen en zuurstofgebrek af

pi_24905072
even de intratuin raiden denk ik als ik terug ben
Tap tap tap
pi_24905141
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:07 schreef moussy het volgende:
Ook al heb je er geen zin in, er zullen vast wel meer mensen zijn die geen filter in een kom hebben...

Dit is naar mijn weten het kleinste binnenfilter voor een kom.... kost een euro of 4-5 en ze hebben ze iig bij intratuin daar komt die van mij vandaan Even aansluiten op een luchtpompje (die zijn er al vanaf 2,50) en je bent voor de helft van het gelazer met verschonen en zuurstofgebrek af

[afbeelding]
en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 18:13:03 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_24905616
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:43 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!
Dat zit er standaard al in en je vult hem met navulcassette's als ie vies is
pi_24906175
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:13 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat zit er standaard al in en je vult hem met navulcassette's als ie vies is
schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 20:03:55 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_24907244
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:52 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...
pomp? dat ene druppeltje olie in de uchtuch jaar?
pi_24916407
Een pomp is inderdaad niet zoveel werk. De mijne kijk ik 1 keer in de vier weken even goed na. Dan haal de vieze sliertjes enzo overal vandaan. Zoveel extra werk is dat nou ook weer niet als je toch bezig bent met het schoonmaken van het aquarim.
pi_24940259
Ik heb de eSHa2000 gehaald, en moet zeggen het was al bijna over, door het zout en nu zie ik bijna niets meer zitten!!

De oxi(??) moest besteld worden, die haal ik volgend weekend op!
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 19:03:54 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_24941004
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:38 schreef CherryLips het volgende:
even de intratuin raiden denk ik als ik terug ben
Ze zijn duurder geworden, heb vandaag ff gekeken, het startdingetje is 7 euro en de navuldingen ben ik vergeten te sjekken
pi_24942189
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
Tap tap tap
pi_24942698
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef CherryLips het volgende:
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
Dan is de drempel om er eentje te kopen ook wat hoger, lijkt me een goede zaak. Dan zijn er misschien minder mensen die zo'n beessie kopen om hem vervolgens in een bloemenvaas op de salontafel te mikken.
pi_24942743
bijvoorbeeld.
dat geldt trouwens voor alle dieren, ook muizen en hamsters etc.
Tap tap tap
pi_24945123
quote:
stelletje leiers.
Ja, hoe duurder hoe beter want stel je voor:
Een ordinair 50ct-goudvisje ineens als een exclusief duur visje in een Art Deco vaasje van Lalique op de salontafel. .
pi_24945232
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:21 schreef Stali. het volgende:
Een ordinair 50ct-goudvisje ineens als een exclusief duur visje in een Art Deco vaasje van Lalique op de salontafel. .
Nee, daar moet een vis van minstens enkele ruggen in.
pi_24945453
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, daar moet een vis van minstens enkele ruggen in.
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...
pi_24945560
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:39 schreef Stali. het volgende:
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...
Ik geloof dat ik iets mis. Vat 'm niet. Misschien is het te laat. Ik moet naar bed.
pi_25054525
Ik heb de mini oxydator.

Heb het er 10 min geleden ingedaan en het werkt meteen! Ze zitten meteen niet meer bovenin te happen naar zuurstof

Heb er meteen 4 navul flessen bij dus kan ff vooruit!

De bacterie of wat het ook was is ook weggeaan nadat ik ESHA 2000 heb gebruikt.

Blij voor de vissen
pi_25054788
yay!
ik moet nog steeds naar de intratuin ...
Tap tap tap
pi_25055080
En onder tussen geef je de vissen mond op mond beademing

pi_25099314
quote:
stelletje leiers.
ik zal deze prijsverhoging doorgeven......kijken wat de klanten ervan vinden!

[klant]WAAAT?! 1 goudvis voor 10 euro??!!! Ik koop um wel ergens anders!!![/klant]
pi_25099438
dan moet wel elke winkel dat doen he ga dan maar prijsstunten met andere dingen.
Tap tap tap
pi_25099490
naah laat het prijsstunten maar over aan de supermarkten.......
pi_25099688
In Amerika koop je goudvissen ook bij de supermarkt. Daar zitten ze in een klein (7 cm, rond, 4 cm hoog) plastic bakje met een barcode erop.
pi_25100304
tjah maar Amerika ...nou noem je ook wat!
maar prijsstunten met goudvissen is niet echt nodig.....ik vind de prijs wel goed zo!
pi_25201391
mini oxydator, wat moet ik daarvan denken! Als je dat ding erin zet kun je belletjes zien, die omhoog gaan. En later zie ik niets meer, werkt het dan nog wel?
En het water is nu nog steeds om de 3 dagen(niet zo snel meer als eerst) troebel en moet dan echt vervangen worden. En idd na 2 dagen hangen zo ook weer bovenin te happen.
??
pi_25211018
Oninteresant??

pi_25213153
Nou ik heb dus nog steeds niet zo'n dingetje zelf, dus ik kan je niet helpen
Tap tap tap
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:48:56 #174
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25213407
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef XemmyX het volgende:
Oninteresant??
Niet oninteressant, maar het schiet ook niet op om je jaloers te maken met mijn visjes die zonder extra zuurstof dingen, maar met de nodige (al dan niet opvreet)waterplanten niet naar zuurstof happen. Wil je nou echt weten dat ik alleen het water verschoon als ik merk dat er wat aanslag op het glas komt (zo eens in de drie a vier weken dus..........)

Dat wil je volgens mij heeeelemaal niet weten (ik zou het i.i.g. niet willen weten als bij mij het water steeds troebel werd etc.)

ps: Ik hoop voor je dat het je lukt om het juiste evenwicht in je aquarium te krijgen.
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25213458
Jaloers
haha, beetje zielig om zulke reacties te posten, vraag gewoon om tips hoor meer niet!
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:58:52 #176
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25213524
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:54 schreef XemmyX het volgende:
Jaloers
haha, beetje zielig om zulke reacties te posten, vraag gewoon om tips hoor meer niet!

Vlgs mij is het tijd om je teennagels te knippen.
pi_25213644
Nee hoor!

Maar ik snap gewoon niet hoe het kan dat mijn water nog steeds om de nu deze week, drie dagen troebel wordt, en ik het om de 4 dagen moet verversen nu.
Ondanks dat er planten in zitten en die oxidator.
pi_25213890
Heb net het water ververst, en ik zie nu dat ze meteen weer bovenin zitten te happen!
pi_25214118
En nu zwemt er een helemaal niet meer! Die is een beetje aan het dobberen, de andere doet heel fit. Snap er helemaal niets meer van.
pi_25215550
Ik denk dat de mini oxidator gelekt heeft ofzo! Het hele water zat onder de bubbels. En de zwarte sluiervis ligt nu op de bodem, de goude was even slecht, maar nu ze nieuw water hebben zwemt deze weer vrolijk rond, alleen nog een beetje *zweverig* valt af en toe om als het ware, die zwart valt gewoon naar de bodem en blijft daar liggen.
Heb ze dus schoonwater gegeven, en een beetje Esha2000 in het water gedaan, wat kan ik nog meer doen! Zouden ze teveel zuurstof hebben gekregen. Echt het hele water waren allemaal kleine belletjes, zag er niet goed uit.
Help, mijn vissie mag niet dood gaan
pi_25216436
Die zwarte sluierstaarten zijn sowieso al zwak; ik vind dat hij het al lang bij je heeft uitgehouden. Ze zien er leuk uit, maar die beestjes worden er niet op gekweekt om lang te leven lijkt het, heel sneu.
Tap tap tap
pi_25217085
Ze zijn beide dood

Is dan dat vloeistof van de mini oxidator zo gevaarlijk als dat gewoon zo in het water komt!

De oxidator was omgevallen, dus ik denk dat het daardoor gekomen is, maar heb ze wel meteen schoonwater gegeven, maar ja dat heeft niet mogen baten
pi_25218873
ach gut!....tjah kep geen verstand van oxidators maja weten we dat ook weer!
pi_25223222
awww! wat sneu!
nou, zo'n ding koop ik dus ook niet... jammer dat je er op zo'n manier achter moest komen
Tap tap tap
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:29:45 #185
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25230017
He wat rot voor je Emmy (voor de visjes zelf ook natuurlijk) vooral omdat je zoveel moeite hebt gedaan ze een goede leefomgeving te bezorgen.

Ga je nog weer nieuwe visjes aanschaffen of heb je er even de balen van??
pi_25231253
Henk en Herman leven nog.
pi_25231300
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:46 schreef Stali. het volgende:
Henk en Herman leven nog.
Liever dood dan diep ongelukkig.
pi_25245647
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 09:07:03 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_25245749
Je kan beter drijfkaarsjes in die bak gooien
pi_25247621
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
Als goudvissen wat ouder worden kunnen ze ook erg mooie vinnen krijgen hoor ik vind ze zelfs wat mooier dan sluierstaarten, want die zwemmen zo... vreemd Alsof er een sterke stroming staat.
Je kan ook shubunkins nemen (weet niet of dat de goede spelling is trouwens), dat zijn goudvissen met vlekjes. Maar veel succes!
Tap tap tap
pi_25247854
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Liever dood dan diep ongelukkig.
Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!
En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje. .
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:46:48 #192
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25252168
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Goed idee!! Ik zou dan alleen dat gekke zuurstofding even achterwege laten. Ik heb het idee dat het even uitvissen ( ) is wat de juiste verhouding in de bak, maar als je die eenmaal te pakken hebt dan zijn extra zuurstofdingen niet echt nodig imo (er zijn trouwens ook van die witte zeester achtige dingen te koop voor extra zuurstof, die gebruik leg ik zelf zo nu en dan in de bak)
Één van mijn goudvissen heeft een hele mooie "sluierachtige" staart, de ander is wat gewoontjes. Ik heb geen idee hoe je kan zien hoe de staart wordt als ze wat gegroeid zijn.
Succes i.i.g. met de aanschaf van de nieuwe visjes.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:49:09 #193
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25252206
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:

En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje. .
Vlgs mij heb jij van die visjes die op batterijen werken
pi_25252870
Ik weet niet of ik er nog opnieuw aan ga beginnen hoor!

Is zo zonde als ze dood gaan..
pi_25257323
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:

[..]

Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!
Goed zeg dat Herman en Henk nog leven.....ik had er toch stiekem mun twijfels bij!
pi_30183180
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:22 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

die vissen-topics zijn wel in he!!!
maar waarom tips voor de verzorging? meestal als je vissen koopt verteld de verkoper dat erbij......zo niet .... tjah...vrij simpel....kom/aquarium schoon houden...en 1x per dag voeren....zorgen voor voldoende planten en zuurstof...
JA en dat zijn altijd zulke goede vaklui (nee hoor kan best in een kom hij past zich gewoon aan)
Ik zit zelf in het werk en als je hoort wat mijn klanten van andere zaken als advies krijgen
pi_34197820
Hier XemmyX, heb toen der tijd nieuwe gekocht.
Gewoon 2 goudvisjes. Maar ook deze hebben niet langer dan 3 weken mogen leven.
Ik ben niet geschikt voor goudvissen blijkt wel.

pi_34201201
Pff mijn goudvis, die ik al 2 jaar heb ( Curly-Sue ) heeft ineens allemaal rare rode vlekken op z'n lijfje Het lijken wel bloeduitstortingen alsof ze heeft gevochten ofzo, maar dat lijkt me sterk. Ze zwemt ook een beetje evenwichtloos rond, futloos. Ik heb geen idee wat het is Ik heb niks anders gedaan dan wat ik de afgelopen 2 jaar doe.
Tap tap tap
pi_34201302
Esha2000 misschien is dat een oplossing
pi_34201567
En dat is...?
Tap tap tap
pi_34202875
Een soort "goudvissenmedicijn" wat je in het water druppelt. Dan baadt je goudvis daarin en wordt hij als het goed is weer beter. Het is een middel wat werkzaam is over een nogal breed spectrum, als het een schimmel of bacterie is en Esha2000 werkt niet dan is de vis meestal screwed.

Kost een euro of zes (voor 800 liter) en vrijwel iedere dierenzaak zal het hebben. Als ik een nieuw waterplantje of zoiets aan de bak toevoeg zet ik dat ook altijd eerst 24 uur preventief in een emmer met wat Esha2000.
pi_34203024
Ok, bedankt voor de tip!
Ik heb de waterplantjes deze keer bij een andere dierentoko gehaald dan normaal en toen ik de bak schoonmaakte vanochtend heb ik vier slakjes gevonden. Ik weet niet of die schadelijk kunnen zijn, ik heb ze vaker gehad (ik haal de plantjes nu echt niet meer bij die toko) maar misschien dat de plantjes nog iets anders hebben meegenomen
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')