abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24780328
Ik heb net 2 sluierstaarten gekocht!

En zwarte en een oranje/goud, met iets zwart in de staart!

Heb ze in een bak zitten met 10 liter water, een grote zuurstof plant, en 2 beelden.
En speciaal voer voor ze, omdat ze geen drijvend voer mogen, omdat ze dan teveel lucht binnen krijgen! Dus dit zijn korrels die naar de grond zakken.

Ze zijn echt heel mooi, heb helaas geen digitale camera dus kan hier helaas geen foto plaatsen!

Hebben jullie nog tips voor mij, voor de verzorging etc, dan hoor ik ze graag
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:36:56 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24780365
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Ze krijgen toch wel Carnibest he?

Jammer dat je geen digicam hebt, had best een fotootje willen zien
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 27 januari 2005 @ 15:38:21 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_24780381
Je bent toch geen kloon van Redux he?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24780543
Redux, nee hoor die weet niet eens dat een vis ook eten nodig heeft! En weet de naam van zijn vis niet eens! Hij weet wel dat het geen goudvis is.

Eigenlijk best een belediging, om te vragen of ik een kloon van REDUX ben, lees dat topic nog eens door

pi_24780767
Ik heb ze bijde ook een naam gegeven!

KYSHA en KYSHU

vond ik wel leuke namen
pi_24781138
Klinkt als niezen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:18:19 #7
62182 Georges
That's the shit
pi_24781222
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:49 schreef XemmyX het volgende:
Redux, nee hoor die weet niet eens dat een vis ook eten nodig heeft! En weet de naam van zijn vis niet eens! Hij weet wel dat het geen goudvis is.

Eigenlijk best een belediging, om te vragen of ik een kloon van REDUX ben, lees dat topic nog eens door

Sorry, my bad.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24781231
veel plezier ermee die zwarte zijn leuk alleen de vorige die ik had was volgens mij al half dood toen ik 'm kocht, naar die dierenwinkel ga ik dus ook niet meer.
Tap tap tap
pi_24781252
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Klinkt als niezen.
Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.

Alleen nu heb ik keien onderin liggen, en moet ik voer geven wat op de grond valt.
ik heb trouwens het volgende voer voor ze: TetraAniMin GOLD, Speciaal voor sluierstaarten en leeuwenkoppen.

Omdat ze hun voedsel op de bodem moeten opnemen, anders krijgen ze teveel lucht binnen.
Maar kunnen ze er dan wel bij, met die keien enzo..
pi_24781256
Oh trouwens, ik wil mekkeren, dus staat de bak van 10 liter niet een beetje te vol met plantjes en 2 beelden?

(een vaas zou leuker staan misschien? )
Tap tap tap
pi_24781298
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:20 schreef XemmyX het volgende:

[..]

Vind het wel stoere namen! Zijn ook beste stoeren vissen om te zien! Het zijn dan wellicht een kruising met een gewone goudvis, maar vooral die zwarte is best heel erg gaaf! Zwemmen ook wel leuk, dan weer achteruit, dan op de kop haha.

Alleen nu heb ik keien onderin liggen, en moet ik voer geven wat op de grond valt.
ik heb trouwens het volgende voer voor ze: TetraAniMin GOLD, Speciaal voor sluierstaarten en leeuwenkoppen.

Omdat ze hun voedsel op de bodem moeten opnemen, anders krijgen ze teveel lucht binnen.
Maar kunnen ze er dan wel bij, met die keien enzo..
Misschien kun je dan beter van dat grind nemen? Ik had nl ook dat probleem; ik had van die kleine rotsjes en al t eten viel daartussen op de bodem waar hij niet bij kon. Nu kan hij zelf een beetje graven en zoeken ernaar.
Tap tap tap
pi_24781303
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Klinkt als niezen.
Sluierstaarten eten hun voedsel van de bodem. Omdat ze anders teveel lucht binnen krijgen en ze daardoor gaan drijven boven in, maar kunnen ze bij hun eten, als het op de bodem tussen de keien (tjes) ligt?

Lijkt me eerlijk gezegt wel, hoe moet dat anders in de natuur, maar goed, toch ben ik bang dat ze het niet kunnen en ze dus geen eten krijgen!
pi_24781353
Achteruit en op de kop zwemmen? Ik heb altijd geleerd dat vissen niet achteruit kunnen zwemmen en dat dat de reden is dat een fuik werkt. Maar dit zijn dan zeker hele slimme vissen.
pi_24781371
Zeker dom van mij om te denken dat Sluierstaarten taarten waren (in de vorm van een sluier :|)
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_24781451
10 liter? Da's alsof je je leven moet slijten op 4 vierkante meters???

Meer water graag,..

blub
pi_24781739
Eigenlijk is 10 liter te weinig voor 2 sluierstaarten, officieel heeft zo'n vis alleen al 30 liter nodig (maar goed..), als je dan toch dat bakje gebruikt, dan zou ik er wel een filtertje indoen.

Ik neem aan dat het een aquarium is en geen kom???
Wat een kom is echt
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:01:30 #17
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24782826
Ik heb zelf een koivijver 15000 litertjes Nu had mijn zusje een zwarte sluierstaart in een kom,maar dat beest werd te groot voor die kom.Nu heeft mijn zus flink lopen slijmen of ik hem misschien in mijn vijver wilde uitzetten,want ik doe hier eigenlijk niet aan(alleen koi hoogstens een steur en niets anders )en dus heb ik hem toch maar in mijn vijver gegooid,hij zit er nu al 2 jaar en en ik vertel je dat beest is van pak en beet 8 cm nu 20cm geworden en dik!!Wat betreft eten deze sluierstaart komt gewoon naar boven toe om te eten en ik heb hem nog nooit zien drijven.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 22:09:22 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_24786585
Ik wist niet dat die dikke droppies tegen de winterkou konden
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:12:17 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24786659
ik heb 1 tip:

10 liter, grotere bak svp, is pure dierenkwellerij ze in zo'n klein bakkie uit te zetten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24786722
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:12 schreef Klonk het volgende:
ik heb 1 tip:

10 liter, grotere bak svp, is pure dierenkwellerij ze in zo'n klein bakkie uit te zetten.
Dit wordt het tweede goudvissenmishandelingstopic van vandaag. Kan Herman bij Henk in de kom??

Ik durf het niet meer aan

Al is het argument van de 'vijvervissen' en 'komvissen' in dat topic trouwens enorme BS...
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:16:26 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24786768
ik moest ook gelijk aan het herman en henk topic denken, er zijn nog teveel mensen die een visje kopen en dan denken dat ie gelukkig is in een jampot oid
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24786923
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:33 schreef XemmyX het volgende:
Ik heb net 2 sluierstaarten gekocht!

En zwarte en een oranje/goud, met iets zwart in de staart!

Heb ze in een bak zitten met 10 liter water, een grote zuurstof plant, en 2 beelden.
En speciaal voer voor ze, omdat ze geen drijvend voer mogen, omdat ze dan teveel lucht binnen krijgen! Dus dit zijn korrels die naar de grond zakken.

Ze zijn echt heel mooi, heb helaas geen digitale camera dus kan hier helaas geen foto plaatsen!

die vissen-topics zijn wel in he!!!
maar waarom tips voor de verzorging? meestal als je vissen koopt verteld de verkoper dat erbij......zo niet .... tjah...vrij simpel....kom/aquarium schoon houden...en 1x per dag voeren....zorgen voor voldoende planten en zuurstof...
pi_24786954
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:28 schreef SuperJERK het volgende:
Zeker dom van mij om te denken dat Sluierstaarten taarten waren (in de vorm van een sluier :|)
tjah weer eens wat nieuws op de markt sluier-taarten
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:37:52 #24
80509 greatdane
many dogs 1 apollo--great dane
pi_24787363
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:09 schreef moussy het volgende:
Ik wist niet dat die dikke droppies tegen de winterkou konden
Oo daar kunnen ze wel tegen hoor alle koudwatervissen trouwens,de meeste koivijvers hebben echter wel verwarming.Ik vind dit niet nodig ik voer wel gewoon een paar maandjes niet,want zou ik ze nu voeren kan ik ze overmorgen allemaal uit de vijver scheppen.
pi_24793028
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:33 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
10 liter? Da's alsof je je leven moet slijten op 4 vierkante meters???

Meer water graag,..

blub
Ik gok 10 liter! Maar het is echt een grote bak! Ze hebben genoeg ruimte om te zwemmen! Dat doen ze dan ook! hij is ook heel hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')