abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24793817
Nou redelijk is voor een arme student als ik genoeg!

pi_24793843
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:29 schreef XemmyX het volgende:
Nou redelijk is voor een arme student als ik genoeg!

Daar hebben die vissen natuurlijk helemaal niks mee te maken.

Nou nog hopen dat een twintigliterbak ook gegund zal worden aan Herman en die andere vis.
pi_24793871
Dat bedoel ik, ik ben beter voor vissen dan een menig ander!

En als ik zie dat ze hier ongelukkig in worden, komt er ook wel weer een andere bak!

Maar mijn goudvis vroeger, die zat in een kleine kom (echt heel zielig achteraf) maar is toch wel iets van 7 geworden.. Maar ja een sluierstaart kan 15 jaar oud worden. hopen dat ze dat gaan redden! Zou natuurlijk mooi zijn!
pi_24793904
Goudvissen kunnen ook wel een jaar of twintig worden. In een kom redden ze dat zelden.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:36:17 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24793948
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_24794259
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
20 liter is idd al beter in ieder geval stukken beter dan vazen enzo, ik ken trouwens iemand die in een aquarium van 110 liter 3 goudvissen heeft
Kijk, zo hoort het! Ik bedoel, in het wild hebben die beesten zo'n beetje onbeperkte ruimte, dus ik vind een fors aquarium helemaal zo gek nog niet. En het is nog eens veel mooier ook!
pi_24794292
TS, je moet echt een grotere bak nemen, tien liter op twee vissen!

Not done!

Ps. Ik heb een deja-vu. .
pi_24794629
Stali., je moet wel goed lezen! Het is twintig liter, zeurpiet!
pi_24794701
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Stali., je moet wel goed lezen! Het is twintig liter, zeurpiet!
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee. .
pi_24794784
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:19 schreef Stali. het volgende:
Ja, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen en vind het nog weinig klinken maar het valt kennelijk wel mee. .
Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!
pi_24794980
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Natuurlijk is het weinig. Eigenlijk moet je gewoon 200.000 liter hebben. Minimaal hè!
Maar dan groeien ze door tot formaat HUGE en heb je nog meer water nodig.
Eigenlijk kun je maar beter geen vissen houden.
pi_24795401
Als het echt volgens de natuur wil doen, kun je maar beter helemaal geen dieren houden!

Laat ze lekker allemaal vrij rond lopen!

pi_24795526
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:55 schreef XemmyX het volgende:
Als het echt volgens de natuur wil doen, kun je maar beter helemaal geen dieren houden!

Laat ze lekker allemaal vrij rond lopen!

Nee, dit klopt niet.

Wanneer ik Ollie in het bos aan zijn lot over zou laten zou hij het niet redden bij, dit komt omdat het hebben van een huis en baasjes natuurlijk zijn voor een hond. Voor een wolf is het anders voor vissen ook.

Maar ik gun je die vissen overigens van harte hoor. .
pi_24795684
Was ook niet echt een serieuse reactie

Bedankt!
pi_24796812
Nog eens wat he, vissen hebben toch maar een geheugen van 5 sec ofzo.
Waarom moeten ze dan in minimaal 200.00 liter water zwemmen. Als ze in een bak van 20 liter zwemmen hebben ze dat toch helemaal niet door, als aan het einde zijn, zijn ze alweer vergeten hoe het begin eruit zag, het is dus voor hun eindeloos nieuw elke keer. Toch...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:08:25 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24796894
Nope, vissen hebben een normaal geheugen, het 5 seconden verhaaltje is een broodje aap verhaal, hoe ik dat zo zeker weet, ik ben al vanaf mijn tiende (nu dus zo'n 23 jaar) met vissen bezig.

Mijn vissen krijgen op een vast tijdstip te eten (tussen 17.00 en 18.00 uur), dan mag je mij eens uitleggen hoe het kan dat ondanks dat ik niet in de buurt van de bak ben al mijn vissen rond de klok van 5 uur allemaal in het hoekje van de bak zwemmen waar ze het eten krijgen.

was trouwens laatst ook op mythbusters en die konden de goudvissen op dezelfde manier trainen.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 13:33:44 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_24797316
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 10:36 schreef Klonk het volgende:
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zat Het leuke in zo'n grote bak is dat je ze ziet groeien. Maar helaas, bak stuk, nu op jacht naar een andere.. dus hun tijdelijke onderkomen is een véél te klein open bakje op de kast
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24797453
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:33 schreef moussy het volgende:
Mijn sluierstaartjes, 5 stuks, zaten in een bak van 500 liter waar een bioloog onder zat
Huh? Je had een bioloog vermoord om als voetstuk voor je aquarium te dienen?
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 13:52:55 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_24797653
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Biologisch filter
pi_24797703
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

pi_24797776
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:52 schreef moussy het volgende:
Biologisch filter
Ahaaaa! Ik vond het al wat onwaarschijnlijk.
pi_24799243
Je moet per cm vis ongeveer 1.5 liter water nemen, lees ik steeds. Dus als je het zeker wil weten moet je die beestjes even nameten.
Op een of andere goudvissite las ik laatst dat je 10 liter per goudvis nodig hebt, dus wat dat betreft zit je goed.
...
pi_24799369
Weten jullie zeker dat ze bij dat voer kunnen komen? Heb nu ongeveer overal een beetje neergestrooid maar volgens mij eten ze niets tot heel weinig, en ondanks de 20 liter water en redelijke zuurstofplant zitten ze de hele tijd bovenin.. Ik heb vaker vissen gehad, in een kom zelfs, en die hadden dat nooit. vind dit vaag
pi_24799491
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 15:38 schreef XemmyX het volgende:
Weten jullie zeker dat ze bij dat voer kunnen komen?
Zeker weten, nee. Misschien kun je iets plats op de bodem leggen en het voer daarboven uitstrooien? En anders toch wat kleinere steentjes misschien.
pi_24799687
Heb ze net schoonwater gegeven. Nu hangen ze gelukkig niet meer boven in de bak. Maar dit hoeft toch niet elke dag?
ik wacht nog even tot morgen af met eten, anders probeer ik het morgen idd met iets plats de bodem.
pi_24799720
Maar mogen sluierstaarten, ook gewoon van dat drijf voer hebben of niet? In de dierenwinkel werd mij verteld van niet. Ik heb daarom nu ook speciaal sluierstaarten voer, wat dus naar de grond zakt.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 17:10:26 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_24800956
Je kan er ook een minifiltertje inhangen XemmyX
pi_24800973
Het gaat me om het eten nu.. Kan ik ze ook gewoon goudvissen voer geven ,wat bovenin het water blijft drijven?
pi_24801017
tropisch visvoer heb ik hier nog staan.. kan dat
pi_24801793
Sluierstaarten happen vaak bij drijfvoer teveel lucht naar binnen en krijgen dan teveel lucht naar binnen waardoor ze blijven drijven. Klinkt gek, maar het is wel zo. (het zijn toch doorgefokte goudvissen he) En het speciale goudvissen/sluierstaart voer is echt afgestemd op de behoeften van de goudvis/sluierstaart. Dat zijn omnivoren vlees en plante eters dus en ik weet niet of tropische vissen dat ook zijn. Het voer speciaal voor goudvissen/sluierstaarten zorgt ook voor het kleurbehoud van de vis. Ik heb het bij mezelf gezien en ze willen nog wel eens van kleur veranderen!
pi_24801891
O,ja nog even, toen ik net mijn sluierstaarten had waren ook heel onwenning, kwamen ook niet op het voer af. Pas na een paar dagen kwamen ze zeg maar in het ritme en doken er gelijk op af. Dus ik denk dat het bij jou ook nog wel komt. Ze kunnen trouwens een week zonder eten ( ik heb het nooit uitgeprobeerd hoor!) en als je plantjes hebt staan lijkt me het geen probleem als ze een dagje niet eten.
pi_24802029
Dat van dat lucht happen wist ik ja! Daarom heb ik dit voer gekocht!

Nou dat kijk ik het nog ff een weekje aan! Bedankt iniedergeval alvast
pi_24809146
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:08 schreef Klonk het volgende:
... Mijn vissen krijgen op een vast tijdstip te eten (tussen 17.00 en 18.00 uur), dan mag je mij eens uitleggen hoe het kan dat ondanks dat ik niet in de buurt van de bak ben al mijn vissen rond de klok van 5 uur allemaal in het hoekje van de bak zwemmen waar ze het eten krijgen. ...
Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.
Waarom denk jij dat jouw vissen aldoor "klok klok klok" mompelen?
pi_24829662
Ik heb nu gewoon in een hoekje geen steentjes neergelegt, en daar strooi ik dan het voer!
Als ze het nou ook nog eens snapte dat oranje spul wat daar ligt, dat dat eten is! Volgens mij zijn dit niet van de hele slimme vissen

Maar ik hoop dat ze gaan eten, wat ze waarschijnlijk allang gedaan hebben, maar ik er zoveel voer in gooi, dat ik om de dag het water kan verversen, en dat je het niet eens opmerkt als er wat van gegeten is
Ik ga eens minder voer geven..
  zondag 30 januari 2005 @ 11:24:26 #85
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24829925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 01:15 schreef Gajus het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat in het blikveld van jouw vissen een klok staat.
Waarom denk jij dat jouw vissen aldoor "klok klok klok" mompelen?
het klokje van de magnetron
pi_24831851
En ze eten
pi_24847201
Nou heb ik gisteren de bak verschoond, en ze 20 liter schoonwater gegeven! Dat gaat een dag goed, en nu zitten ze weer boven in te happen, en is het water troebel. nog niet echt vies maar helder is het niet! En er staat een redelijke grote zuurstof plant in.

snap er niets meer van, dit heb ik nog nooit gehad
pi_24847210
Misschien is het verstandig om er een pompje in te doen? Zo'n schelpje bijvoorbeeld, is niet duur.
pi_24847312
Waar kan ik z'n schelpje halen dan?

En wat zijn dat dan precies voor 'n dingen.

En pompje kan niet, want waar de bak staat is geen stopcontact, en kan de bak niet verplaatsen vanwege de kat/hond
pi_24847332
Zo'n schelpje kun je halen bij de dierenwinkel en je hebt er wel een stopcontact voor nodig, dus haal meteen even een verlengsnoer.
pi_24847383
Nou nee dat gaat dus niet!

Dan moet ik een verlengsnoer door de hele kamer leggen!
En dan gaat geheid de hond en of kan er over vallen en ermee spelen!
of mee omhoog klimmen, en wegwerken kan ook niet, dus dat is helaas geen optie.

Andere optie misschien....
pi_24847414
Ik zou geen andere oplossing weten dan een pompje. Ja, elke dag verschonen.
pi_24847469
Dan verschoon ik ze wel om de 2 dagen! Het is niet anders.

En ik zal volgende week eens andere planten proberen. En van die natuurlijke mosselen onderin leggen, is ook voor zuurstof
  maandag 31 januari 2005 @ 12:10:04 #94
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24848386
gewoon een langer verlengsnoer kopen/maken/laten maken en die keurig langs de wand leggen, geen kat of hond die er wat mee kan.
pi_24852437
Je kan in sommige dierenwinkels en in aquariumspeciaalzaken zeker, een oxidator kopen. Dat is een soort van flesje, daar doe je een vloeistof in en een speciaal steentje. Die verbrandt dan afval (poep, etensresten, plantenresten) en produceert vloeistof. Het werkte bij mij wel iets toen ze nog niet in een aquarium zaten met filter enzo.
O, ja met 2 flesjes vloeistof kost ie ongeveer 10 euro.
pi_24852476
quote:
Op maandag 31 januari 2005 16:50 schreef Browneye het volgende:
Je kan in sommige dierenwinkels en in aquariumspeciaalzaken zeker, een oxidator kopen. Dat is een soort van flesje, daar doe je een vloeistof in en een speciaal steentje. Die verbrandt dan afval (poep, etensresten, plantenresten) en produceert vloeistof. Het werkte bij mij wel iets toen ze nog niet in een aquarium zaten met filter enzo.
O, ja met 2 flesjes vloeistof kost ie ongeveer 10 euro.
Kijk eens aan, ideaal!

En niet duur ook, ja tenzij die flesjes binnen een dag op zijn

Maar heb je ook enig idee hoe dat heet?

Dan kan ik gaan zoeken.
pi_24852606
Haha, nee ik heb hem nu 2 maanden ofzo en ik ga nu beginnen aan het tweede flesje. Het ding heet Mini oxidator (als je bij google bij afbeeldingen zoekt op mini oxidator krijg je er een plaatje van, ik heb het derde plaatje) Op de verpakking staat Söchting Mini Oxidator. Succes!
pi_24852871
Bedankt, nu weet ik toevallig dat ze die dingen weer eens niet hier in de buurd hebben! Omdat ik al eens heb gevraagd naar een oplossing tegen te weinig zuurstof, en dan een zonder slang en elektra etc. Nou hebben ze weer eens niet

Online ergens te verkrijgen?
pi_24853283
Ze horen hem bij de Pet's Place te hebben voor ¤12,50 en bij de Intratuin heb ik ze ook eens zien liggen voor die prijs. In een andere dierentoko hier kost ie idd een tientje, en de flesjes los iets van ¤2,50. Of het werkt weet ik niet; mijn visje heeft het nu weer goed en loopt al weken niet naar lucht te happen dus ik had het niet eens nodig
Tap tap tap
pi_24884055
Het lijkt net of ze allebei een wit blaasje op hun hoofd hebben zitten! iets wit. kan het alleen niet goed zien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')