Vraag anders maar niet naarquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
een zoetwatervis....die zout erbij krijgt...apart!dit gaak ff na vragen...
je begint met 1x dan moet je verbetering zien, zie je dit niet, herhaal je het een keer, na een week of zo, weet ik ut, ik kan niet in je bak kijken, het is een beetje aftasten. Verschoon volgende keer met verschonen niet ál het watermaar hou een deel achter, water waar dus nog zout in opgelost is, en vermeng dit met het schone water.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:10 schreef XemmyX het volgende:
Ja maar daar staat toch niets in over hoevaak ik dat met dat zout moet herhalen!
Of hoevaak dat ik het water nu moet vervangen, aangezien er nu beetje zout in zit!
Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:37 schreef moussy het volgende:
Hou het voorlopig bij 1 x, tis idd een zoetwatervis
Er zijn ook wel mensen die zoetwatervissen in zoutwater "baden" als er een bepaalde ziekte is. Hoe of wat weet ik niet precies maar heb het eens een vriendin van ons zien doen.
Bij een parasiet, welke parasiet, dat weet ik dus niet, dompelde ze de vis in zeewater, tot hij ging schommelen en haalde hem er dan weer uit.quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Zout werkt ontsmettend. Wij doen dat ook wel eens met de vijvervissen als er wat mee is. Overigens niet zout in de vijver gooien dan, maar de vis vangen en voorzichtig deppen met zout water op de plek die je wilt ontsmetten.
Ik heb gewoon een potje 'goudzout' speciaal voor goudvissen gekocht bij de aquariumdude, het spul lost alleen niet echt op en gaat een beetje tegen de ruit aanplakkenquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:12 schreef XQZ-me het volgende:
een zoetwatervis....die zout erbij krijgt...apart!dit gaak ff na vragen...
en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:07 schreef moussy het volgende:
Ook al heb je er geen zin in, er zullen vast wel meer mensen zijn die geen filter in een kom hebben...
Dit is naar mijn weten het kleinste binnenfilter voor een kom.... kost een euro of 4-5 en ze hebben ze iig bij intratuin daar komt die van mij vandaan Even aansluiten op een luchtpompje (die zijn er al vanaf 2,50) en je bent voor de helft van het gelazer met verschonen en zuurstofgebrek af
[afbeelding]
Dat zit er standaard al inquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:43 schreef XQZ-me het volgende:
[..]
en je kan met het onderhoud van je pomp beginnen!! (watten,schoonmaak enz.) succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |