abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24906175
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:13 schreef moussy het volgende:

[..]

Dat zit er standaard al in en je vult hem met navulcassette's als ie vies is
schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 20:03:55 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_24907244
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 18:52 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

schoonmaken van je vissekom is toch ook standaard wanneer je een vis koopt :S enne navulcassette's wil ik best geloven maar ook de pomp moet schoongemaakt worden anders loopt ie vast...duz...
pomp? dat ene druppeltje olie in de uchtuch jaar?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24916407
Een pomp is inderdaad niet zoveel werk. De mijne kijk ik 1 keer in de vier weken even goed na. Dan haal de vieze sliertjes enzo overal vandaan. Zoveel extra werk is dat nou ook weer niet als je toch bezig bent met het schoonmaken van het aquarim.
pi_24940259
Ik heb de eSHa2000 gehaald, en moet zeggen het was al bijna over, door het zout en nu zie ik bijna niets meer zitten!!

De oxi(??) moest besteld worden, die haal ik volgend weekend op!
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 19:03:54 #155
7074 moussy
kuttekop
pi_24941004
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 17:38 schreef CherryLips het volgende:
even de intratuin raiden denk ik als ik terug ben
Ze zijn duurder geworden, heb vandaag ff gekeken, het startdingetje is 7 euro en de navuldingen ben ik vergeten te sjekken
pi_24942189
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
Tap tap tap
pi_24942698
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:18 schreef CherryLips het volgende:
stelletje leiers.
ik vind het altijd wel mooi dat die kleine prieldingetjes tig keer duurder zijn dan het visje zelf. Dat is toch een levend wezen? Visjes mogen van mij best een tientje per stuk kosten eigenlijk...
Dan is de drempel om er eentje te kopen ook wat hoger, lijkt me een goede zaak. Dan zijn er misschien minder mensen die zo'n beessie kopen om hem vervolgens in een bloemenvaas op de salontafel te mikken.
pi_24942743
bijvoorbeeld.
dat geldt trouwens voor alle dieren, ook muizen en hamsters etc.
Tap tap tap
pi_24945123
quote:
stelletje leiers.
Ja, hoe duurder hoe beter want stel je voor:
Een ordinair 50ct-goudvisje ineens als een exclusief duur visje in een Art Deco vaasje van Lalique op de salontafel. .
pi_24945232
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:21 schreef Stali. het volgende:
Een ordinair 50ct-goudvisje ineens als een exclusief duur visje in een Art Deco vaasje van Lalique op de salontafel. .
Nee, daar moet een vis van minstens enkele ruggen in.
pi_24945453
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, daar moet een vis van minstens enkele ruggen in.
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...
pi_24945560
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:39 schreef Stali. het volgende:
Ik zie in hetzelfde vaasje al een beetje brood zwemmen zelfs...
Ik geloof dat ik iets mis. Vat 'm niet. Misschien is het te laat. Ik moet naar bed.
pi_25054525
Ik heb de mini oxydator.

Heb het er 10 min geleden ingedaan en het werkt meteen! Ze zitten meteen niet meer bovenin te happen naar zuurstof

Heb er meteen 4 navul flessen bij dus kan ff vooruit!

De bacterie of wat het ook was is ook weggeaan nadat ik ESHA 2000 heb gebruikt.

Blij voor de vissen
pi_25054788
yay!
ik moet nog steeds naar de intratuin ...
Tap tap tap
pi_25055080
En onder tussen geef je de vissen mond op mond beademing

pi_25099314
quote:
stelletje leiers.
ik zal deze prijsverhoging doorgeven......kijken wat de klanten ervan vinden!

[klant]WAAAT?! 1 goudvis voor 10 euro??!!! Ik koop um wel ergens anders!!![/klant]
pi_25099438
dan moet wel elke winkel dat doen he ga dan maar prijsstunten met andere dingen.
Tap tap tap
pi_25099490
naah laat het prijsstunten maar over aan de supermarkten.......
pi_25099688
In Amerika koop je goudvissen ook bij de supermarkt. Daar zitten ze in een klein (7 cm, rond, 4 cm hoog) plastic bakje met een barcode erop.
pi_25100304
tjah maar Amerika ...nou noem je ook wat!
maar prijsstunten met goudvissen is niet echt nodig.....ik vind de prijs wel goed zo!
pi_25201391
mini oxydator, wat moet ik daarvan denken! Als je dat ding erin zet kun je belletjes zien, die omhoog gaan. En later zie ik niets meer, werkt het dan nog wel?
En het water is nu nog steeds om de 3 dagen(niet zo snel meer als eerst) troebel en moet dan echt vervangen worden. En idd na 2 dagen hangen zo ook weer bovenin te happen.
??
pi_25211018
Oninteresant??

pi_25213153
Nou ik heb dus nog steeds niet zo'n dingetje zelf, dus ik kan je niet helpen
Tap tap tap
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:48:56 #174
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25213407
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 09:43 schreef XemmyX het volgende:
Oninteresant??
Niet oninteressant, maar het schiet ook niet op om je jaloers te maken met mijn visjes die zonder extra zuurstof dingen, maar met de nodige (al dan niet opvreet)waterplanten niet naar zuurstof happen. Wil je nou echt weten dat ik alleen het water verschoon als ik merk dat er wat aanslag op het glas komt (zo eens in de drie a vier weken dus..........)

Dat wil je volgens mij heeeelemaal niet weten (ik zou het i.i.g. niet willen weten als bij mij het water steeds troebel werd etc.)

ps: Ik hoop voor je dat het je lukt om het juiste evenwicht in je aquarium te krijgen.
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_25213458
Jaloers
haha, beetje zielig om zulke reacties te posten, vraag gewoon om tips hoor meer niet!
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:58:52 #176
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25213524
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:54 schreef XemmyX het volgende:
Jaloers
haha, beetje zielig om zulke reacties te posten, vraag gewoon om tips hoor meer niet!

Vlgs mij is het tijd om je teennagels te knippen.
pi_25213644
Nee hoor!

Maar ik snap gewoon niet hoe het kan dat mijn water nog steeds om de nu deze week, drie dagen troebel wordt, en ik het om de 4 dagen moet verversen nu.
Ondanks dat er planten in zitten en die oxidator.
pi_25213890
Heb net het water ververst, en ik zie nu dat ze meteen weer bovenin zitten te happen!
pi_25214118
En nu zwemt er een helemaal niet meer! Die is een beetje aan het dobberen, de andere doet heel fit. Snap er helemaal niets meer van.
pi_25215550
Ik denk dat de mini oxidator gelekt heeft ofzo! Het hele water zat onder de bubbels. En de zwarte sluiervis ligt nu op de bodem, de goude was even slecht, maar nu ze nieuw water hebben zwemt deze weer vrolijk rond, alleen nog een beetje *zweverig* valt af en toe om als het ware, die zwart valt gewoon naar de bodem en blijft daar liggen.
Heb ze dus schoonwater gegeven, en een beetje Esha2000 in het water gedaan, wat kan ik nog meer doen! Zouden ze teveel zuurstof hebben gekregen. Echt het hele water waren allemaal kleine belletjes, zag er niet goed uit.
Help, mijn vissie mag niet dood gaan
pi_25216436
Die zwarte sluierstaarten zijn sowieso al zwak; ik vind dat hij het al lang bij je heeft uitgehouden. Ze zien er leuk uit, maar die beestjes worden er niet op gekweekt om lang te leven lijkt het, heel sneu.
Tap tap tap
pi_25217085
Ze zijn beide dood

Is dan dat vloeistof van de mini oxidator zo gevaarlijk als dat gewoon zo in het water komt!

De oxidator was omgevallen, dus ik denk dat het daardoor gekomen is, maar heb ze wel meteen schoonwater gegeven, maar ja dat heeft niet mogen baten
pi_25218873
ach gut!....tjah kep geen verstand van oxidators maja weten we dat ook weer!
pi_25223222
awww! wat sneu!
nou, zo'n ding koop ik dus ook niet... jammer dat je er op zo'n manier achter moest komen
Tap tap tap
  donderdag 24 februari 2005 @ 11:29:45 #185
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25230017
He wat rot voor je Emmy (voor de visjes zelf ook natuurlijk) vooral omdat je zoveel moeite hebt gedaan ze een goede leefomgeving te bezorgen.

Ga je nog weer nieuwe visjes aanschaffen of heb je er even de balen van??
pi_25231253
Henk en Herman leven nog.
pi_25231300
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:46 schreef Stali. het volgende:
Henk en Herman leven nog.
Liever dood dan diep ongelukkig.
pi_25245647
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 09:07:03 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_25245749
Je kan beter drijfkaarsjes in die bak gooien
pi_25247621
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Ik koop natuurlijk weer nieuwe! Maar dan gewoon 2 goudvissen, die blijken toch iets sterker te zijn zeggen ze! Die sluiers zijn heel mooi, maar erg zwak, heb ik mij laten vertellen
Als goudvissen wat ouder worden kunnen ze ook erg mooie vinnen krijgen hoor ik vind ze zelfs wat mooier dan sluierstaarten, want die zwemmen zo... vreemd Alsof er een sterke stroming staat.
Je kan ook shubunkins nemen (weet niet of dat de goede spelling is trouwens), dat zijn goudvissen met vlekjes. Maar veel succes!
Tap tap tap
pi_25247854
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 12:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Liever dood dan diep ongelukkig.
Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!
En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje. .
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:46:48 #192
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25252168
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:55 schreef XemmyX het volgende:
Goed idee!! Ik zou dan alleen dat gekke zuurstofding even achterwege laten. Ik heb het idee dat het even uitvissen ( ) is wat de juiste verhouding in de bak, maar als je die eenmaal te pakken hebt dan zijn extra zuurstofdingen niet echt nodig imo (er zijn trouwens ook van die witte zeester achtige dingen te koop voor extra zuurstof, die gebruik leg ik zelf zo nu en dan in de bak)
Één van mijn goudvissen heeft een hele mooie "sluierachtige" staart, de ander is wat gewoontjes. Ik heb geen idee hoe je kan zien hoe de staart wordt als ze wat gegroeid zijn.
Succes i.i.g. met de aanschaf van de nieuwe visjes.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:49:09 #193
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_25252206
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:

En dan geeft ze Redux in ruil voor de vissen een bosje bloemen. Wel een klein bosje bloemen want anders past het niet in zijn vissenvaasje. .
Vlgs mij heb jij van die visjes die op batterijen werken
pi_25252870
Ik weet niet of ik er nog opnieuw aan ga beginnen hoor!

Is zo zonde als ze dood gaan..
pi_25257323
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:51 schreef Stali. het volgende:

[..]

Laat Herman en Henk naar TS verhuizen!
Goed zeg dat Herman en Henk nog leven.....ik had er toch stiekem mun twijfels bij!
pi_30183180
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:22 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

die vissen-topics zijn wel in he!!!
maar waarom tips voor de verzorging? meestal als je vissen koopt verteld de verkoper dat erbij......zo niet .... tjah...vrij simpel....kom/aquarium schoon houden...en 1x per dag voeren....zorgen voor voldoende planten en zuurstof...
JA en dat zijn altijd zulke goede vaklui (nee hoor kan best in een kom hij past zich gewoon aan)
Ik zit zelf in het werk en als je hoort wat mijn klanten van andere zaken als advies krijgen
pi_34197820
Hier XemmyX, heb toen der tijd nieuwe gekocht.
Gewoon 2 goudvisjes. Maar ook deze hebben niet langer dan 3 weken mogen leven.
Ik ben niet geschikt voor goudvissen blijkt wel.

pi_34201201
Pff mijn goudvis, die ik al 2 jaar heb ( Curly-Sue ) heeft ineens allemaal rare rode vlekken op z'n lijfje Het lijken wel bloeduitstortingen alsof ze heeft gevochten ofzo, maar dat lijkt me sterk. Ze zwemt ook een beetje evenwichtloos rond, futloos. Ik heb geen idee wat het is Ik heb niks anders gedaan dan wat ik de afgelopen 2 jaar doe.
Tap tap tap
pi_34201302
Esha2000 misschien is dat een oplossing
pi_34201567
En dat is...?
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')