filmpje (stream)quote:Op het forum van Maroc zwierf enige dagen een filmpje rond van een (vmbo?)leerling die laat zien dat je tegenwoordig als leraar gewoon je bek hebt te houden en moet doen wat de leerling zegt. En als je als leraar niet luistert naar de leerling dan moet je maar voelen. Balkenende, kijk je even mee? Volgens de inmiddels verwijderde uitleg op Maroc voelde deze kutmarokkaan zich 'genegeerd' door de leraar. Want hij vroeg heel netjes "of hij naar meneer Smit mocht". Dat mocht niet dus explodeerde hij en ontstond er een tamelijk dreigende situatie. Was de leraar niet zo relaxed geweest, dan waren er zeker gewonden gevallen. Waarschijnlijk ergens rond Utrecht want daar zijn 'rode winkel rugtasjes' hip onder de lagere sociale klasse. Het stijlloze wervingsfilmpje voor leraren in de grote steden staat.
Dat is helaas de neergaande spiraal in deze maatschappij......quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:00 schreef HeyFreak het volgende:
[Dat is nou typisch het probleem hier, dat schaapachtig kijken als iemand anders rotzooi uithaalt....
het is helaas de praktijk van alledag... Het is blijkbaar tegenwoordig heel normaal om een docent een grote smoel te geven... Ik maak het hier ook regelmatig mee, en ik zal er nooit aan wennen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:11 schreef Boomrups het volgende:
Volgens mij is het in scene gezet
Niet in scene gezet, wel aangewakkerd door 't feit dat er een camera bij was. Die gozer gaf gewoon een showtje.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:11 schreef Boomrups het volgende:
Volgens mij is het in scene gezet.. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een leraar op die manier reageert, en al helemaal niet dat er 'toevallig' een camera in de klas loopt
Dr zit ook een gast in beeld met zn telefoon te filmen wat er gebeurd. Misschien is dit ook met een telefoon gemaakt, ik ken wel iemand die zo'n goede telefoon heeft dat ie deze kwaliteit makkelijk haalt. Het geluid is ook bagger voor een echte videocamera vind ik.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:11 schreef Boomrups het volgende:
Volgens mij is het in scene gezet.. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een leraar op die manier reageert, en al helemaal niet dat er 'toevallig' een camera in de klas loopt
volgens mij is dat al jaren zo. een Nederlands kwaaltje...quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:12 schreef buzzer het volgende:
[..]
Dat is helaas de neergaande spiraal in deze maatschappij......
daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat die marokkaan of wat het ook is het gore lef heeft om een leraar zo te behandelen en al zijn nederlandse klasgenootjes die er een beetje bij zitten te kijken...quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:28 schreef mvt het volgende:
Wel weer een mooi staaltje stemmingsmakerij
Ik denk dat ze wel anders zouden reageren als een van hunzelf zo werd behandeld door die marokkaanse jongen. Een leraar beschermen doe je gewoon minder snel dan een andere leerling beschermen, is niet stoer, zeker niet op het vmbo. Ik denk dat als het echt uit de hand was gelopen er wel wat was gebeurd, nu kwam het nog over alsof de leraar het onder controle hield.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:32 schreef HeyFreak het volgende:
daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat die marokkaan of wat het ook is het gore lef heeft om een leraar zo te behandelen en al zijn nederlandse klasgenootjes die er een beetje bij zitten te kijken...
... maar ze zorgen wel weer voor het bier.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:27 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
volgens mij is dat al jaren zo. een Nederlands kwaaltje...
Mijn vader vertelde mij wel eens over jaren geleden (jaren 70) in een kroeg, toen werd een Nederlandse jongen in elkaar geslagen door een paar Italianen. Mijn vader greep dan in met zijn maat maar de andere (nederlandse) bezoekers stonden er een beetje naast te kijken (hij is Turks). Nadat die Italianen weggingen kregen mijn vader en zijn maat allemaal schouderklopjes en biertjes etc.
Nederlanders hebben blijkbaar de neiging om te gaan staren als er iets gebeurt...
Die klasgenoten vinden het waarschijnlijk alleen maar leuk. Verplaats jezelf eens naar een 15-jarige VMBO leerling, gemiddeld genomen niet echt gemotiveerde leerlingen. Wat is er dan mooier dan een leraar die voor goed voor lul wordt gezet ?quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:32 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om dat die marokkaan of wat het ook is het gore lef heeft om een leraar zo te behandelen en al zijn nederlandse klasgenootjes die er een beetje bij zitten te kijken...
Het is dat die leraar nog zo rustig reageerde...
Dus aan de ene kant vindt je het raar dat de leerlingen zo stil bleven en aan de andere kant prijs je de leraar die omdat ie rustig bleef.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:32 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Het is dat die leraar nog zo rustig reageerde...
Wat moeten ze dan zeggen? "Kappen nou!"?quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:00 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
filmpje (stream)
BRON
Al dat gelul over dat Marokkanen schapenneukers zijn etc, ik zie daar een stuk of wat schapen zitten die niks doen en alleen maar kijken hoe die gast te keer gaat tegen de leraar. Dat is nou typisch het probleem hier, dat schaapachtig kijken als iemand anders rotzooi uithaalt....
Het kam me geen fuck schelen dat het een marokkaan was, voor mijn part was het een Fries. Ik prijs de leraar omdat hij zo rustig bleef, want anders had hij waarschijnlijk klappen gekregen (die gast kwam agressief genoeg over). Dat die medeleerlingen niet eens hun bek open durven te trekken, dat vind ik dus kwalijk. Zij zijn toch in de meerderheid? Waarom laten ze zich dan zo intimideren door die ene pleefiguur.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:40 schreef mvt het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant vindt je het raar dat de leerlingen zo stil bleven en aan de andere kant prijs je de leraar die omdat ie rustig bleef.
Kom op zeg man. Het wordt nu gehyped omdat het een marokkaan is die even een showtje geeft. Er zijn zat nederlandse jongeren die tekeer gaan tegen hun leraar. Zelfs toen ik op de HAVO en VWO zat gebeurde dat. En toen bleef ook iedereen zitten.
Pure stemmingsmakerij
Turken hebben blijkbaar de neiging om mensen te doden/verkrachten/verminken/ als er iets gebeurt...quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:27 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Mijn vader ... (hij is Turks) .... Nederlanders hebben blijkbaar de neiging om te gaan staren als er iets gebeurt...
ja....quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:58 schreef Liquid_Cula het volgende:
[..]
Turken hebben blijkbaar de neiging om mensen te doden/verkrachten/verminken/ als er iets gebeurt...
Verwijderen van school, dit schorremorrie.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:53 schreef DJKoster het volgende:
Als leerling zou ik me hetzelfde gedragen, het is daar hardstikke krap, straks heeft die gast een mes ofzo![]()
Mooi dat die leraar zo rustig is gebleven![]()
(en die leerling zou ik niet meer in mijn klas toelaten als leraar zijnde)
Je bent zo overrompeld door wat er gebeurd met als gevolg dat je niet ingrijpt. Ik verbaaste me er ook over toen ik het filmpje zag maar dat is de realiteit. Ik weet zeker dat als ik zoiets meemaak dat ik ook niet ingrijp. Niet uit angst maar puur uit overrompeling en verbazing. En ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die wel in een keer ingrijpen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:45 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Het kam me geen fuck schelen dat het een marokkaan was, voor mijn part was het een Fries. Ik prijs de leraar omdat hij zo rustig bleef, want anders had hij waarschijnlijk klappen gekregen (die gast kwam agressief genoeg over). Dat die medeleerlingen niet eens hun bek open durven te trekken, dat vind ik dus kwalijk. Zij zijn toch in de meerderheid? Waarom laten ze zich dan zo intimideren door die ene pleefiguur.
Ik ookquote:Op donderdag 27 januari 2005 16:06 schreef hallo_mensen het volgende:
Ik zou hem als leraar zijnde op zijn bek geslagen hebben
quote:Op donderdag 27 januari 2005 16:04 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je bent zo overrompeld door wat er gebeurd met als gevolg dat je niet ingrijpt. Ik verbaaste me er ook over toen ik het filmpje zag maar dat is de realiteit. Ik weet zeker dat als ik zoiets meemaak dat ik ook niet ingrijp. Niet uit angst maar puur uit overrompeling en verbazing. En ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die wel in een keer ingrijpen.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 16:31 schreef Tha.Gnome het volgende:
Dat krijg je met dit soort onderwijs.
Alleen omdat die gast dat wou ?quote:Op donderdag 27 januari 2005 16:15 schreef renz0r het volgende:
[..]
Ik ook
maar ik had me nog wel in kunnen houden en 'rustig' naar de directeur gelopen
Da's geen camera, da's gewoon iemand met een nieuw mobieltje. En aangezien leerlingen continu met hun mobieltjes spelen, kan ik me goed voorstellen dat dit opgenomen is.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:11 schreef Boomrups het volgende:
Van mij is 3 jaar geleden. Maar misschien hadden wij dan wel een ontzettende kutklasquote:Op donderdag 27 januari 2005 17:50 schreef Steve-O het volgende:
Toen ik op de MAVO zat had je dit soort dingen niet eens en dat is 5 jaar geleden.
Ja, ik vrees het ook. Als je veel domme mensen bij elkaar zet krijg je deze mate van agressiviteit.quote:Op donderdag 27 januari 2005 16:31 schreef Tha.Gnome het volgende:
Dat krijg je met dit soort onderwijs.
Eens, ik vond het vroeger altijd leuk om een knuppel te gebruiken als ik een leraar neermepte! Leuk geluidquote:Op donderdag 27 januari 2005 19:45 schreef Adnan het volgende:
zie je..zo zijn ze allemaal!!!
quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Je ziet overigens niet eens de helft van het verhaal. De bewuste leerling zal wel de daarop volgende dagen een brief in de bus krijgen dat hij niet meer gewenst is op zijn school. Hoewel dat uiteraard ook geen oplossing is, hij zal dan bij elke school worden geweigerd, zal hij op straat gaan rondhangen en mensen gaan beroven.
Enfin, kansloze idioot #34048.
Achteruit rijdend met je auto kapot rijedn en zeggen dat het een ongelukje was?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:49 schreef MrX1982 het volgende:
Opvliegerig type maar ach daar staan dat soort mensen om bekend.
Ouders zullen zeggen dat het een aardige jongen met een hart van goud is. Maar ondertussen grote bek op school en wat nog niet meer. Wat moet je nou met dit soort ventjes?
Precies, doe jij het voor ons?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
[..]
Achteruit rijdend met je auto kapot rijedn en zeggen dat het een ongelukje was?
MUAHAHAH OO WACHT DAT HEBBEN JULLIE AL EEN KEER GEDAAN...uhm..ach gewoon neerknallen..tenslotte mag je hier eigen rechtertje spelen toch?
mss moet je eerst eens nadenken voordat je iets zegt. Wat wil je nou beweren? Dat je deze jongen moet neerschieten en dat het probleem dan is opgelost? Van dit soort ventjes zijn er duizenden. Ben je wel ff bezig met schietenquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
MUAHAHAH OO WACHT DAT HEBBEN JULLIE AL EEN KEER GEDAAN...uhm..ach gewoon neerknallen..tenslotte mag je hier eigen rechtertje spelen toch?
Incidenteel? Ze doen het toch allemaal?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:12 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom dit soort ventjes zo vaak voor problemen zorgen. Lijkt me niet dat dit een incidenteel geval is.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:13 schreef Meh7 het volgende:
Incidenteel? Ze doen het toch allemaal?![]()
"Jullie"?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
[..]
MUAHAHAH OO WACHT DAT HEBBEN JULLIE AL EEN KEER GEDAAN
Nou ik weet mijn plaats als allochtoon zijnde...quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:16 schreef StrayDog het volgende:
[..]
"Jullie"?
Wie zijn wij en wie ben jij dan?
Dan ben je een uniek geval.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:21 schreef Adnan het volgende:
Nou ik weet mijn plaats als allochtoon zijnde...
Laten we het op 75% houdenquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kijk maar naar de cijfers van het CBS, 99% van alle criminaliteit komt van allochtonen.![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
[..]
die scholen moeten die kiddo's gewoon keiharde disccipline bijbrengen al willen zij verder komen in hun leven, de kwaden moet hard aangepakt worden zodat de goeden (vooral in het onderwijs) er niet onder lijden.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:13 schreef buzzer het volgende:
[..]
het is helaas de praktijk van alledag... Het is blijkbaar tegenwoordig heel normaal om een docent een grote smoel te geven... Ik maak het hier ook regelmatig mee, en ik zal er nooit aan wennen.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Het is hoog maar niet zo hoogquote:Op donderdag 27 januari 2005 20:22 schreef Meh7 het volgende:
Kijk maar naar de cijfers van het CBS, 99% van alle criminaliteit komt van allochtonen.![]()
Wat doe je opvliegend joh?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:04 schreef Adnan het volgende:
[..]
Wanneer vertrekt je vlucht?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:21 schreef Adnan het volgende:
[..]
Nou ik weet mijn plaats als allochtoon zijnde...
Ah daarom gingen ze even het klaslokaal uit, naar het toilet.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:14 schreef ASroma het volgende:
ik wil mijn pijpbewijs!
Het ziet er inderdaad niet bijzonder 'echt' uit.quote:maar dit is gewoon een acteur, ze waren aan het oefenen voor de eindmusical voor dit jaar!
muhahaha
Wil je daarmee zeggen dat mensen die VMBO doen, dom zijn?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, ik vrees het ook. Als je veel domme mensen bij elkaar zet krijg je deze mate van agressiviteit.
Het gaat inderdaad om een specifieke groep, deze lui zijn gewoon opvliegend van karakter, zit in hun genen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:35 schreef Orealo het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat mensen die VMBO doen, dom zijn?
en bedankt!
Ik doe zelf ook VMBO, en ik doe het rustig aan, hoef nooit huiswerk te maken, of te leren voor proefwerken, ik heb alles in de les al af, en ook zat tijd om te leren.
Mensen die vmbo doen zijn niet per definitie dom, of agressief, dat slaat compleet nergens op!
dat jij nou 'HBO ICT beheer; versnelde variant.' doet, goed voor jou! maar dat je daarmee een eind van de VMBO'ers wilt gaan staan... of wou je zeggen dat je zelf ook dom en agressief bent?..
Van een HBO student mag ik toch verwachten dat ze een betere conclusie kunnen trekken dan dat VMBO'ers dom en agressief zijn..
Ik versta nu na 3-4 keer luisteren dat hij zijn cijferlijst wil. Er wordt ook gesproken over ene meneer Smit, ik vermoed dat die de afdelingsleider of iets dergelijks is.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:55 schreef MADROX het volgende:
"Meneer ik word helemaal agressief"
Joh..
Verstaat iemand het eigenlijk?
Wat wil die jongen nou?
Zijn ....bewijs?
quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:35 schreef Orealo het volgende:
Van een HBO student mag ik toch verwachten dat ze een betere conclusie kunnen trekken dan dat VMBO'ers dom en agressief zijn..
niet om beter te voelen hoor; wat is er mis met ouderwets afbranden?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:17 schreef TumTum het volgende:
[..]
![]()
Mijn nekharen gaan ook af en toe overeind staan als ik hoor hoe sommige mensen denken over 'lagere' opleidingen. Zielig gewoon eigenlijk, dat je een ander moet afkraken om jezelf beter te voelen.
Precies, de maatschappij dat ben jij, je moet je er dus niet mee bemoeien dan escaleerd het alleen maar.,quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:00 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
filmpje (stream)
BRON
Al dat gelul over dat Marokkanen schapenneukers zijn etc, ik zie daar een stuk of wat schapen zitten die niks doen en alleen maar kijken hoe die gast te keer gaat tegen de leraar. Dat is nou typisch het probleem hier, dat schaapachtig kijken als iemand anders rotzooi uithaalt....
Nee, stel je voor dalijk wordt er wel in onderwijs geïnvesteerd, dat zou een ramp zijn!quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:48 schreef Platina het volgende:
Wanneer ik zo iets zie, ben ik toch blij dat ik geen SP/PvdA stemmer ben
Werkelijk waar, hoe haalt dat gore rotjoch het in zijn hoofd een leraar zo te behandelen. Ik had hem als leraar zijnde eventjes voel op zijn smoel geslagen. Te gek voor woorden, ben toch op z'n momenten wel blij dat ik niet op het VMBO zit.
Wat je daar ziet is een zogeheten streekschool, oftewel 4 dagen werken en één dag naar school. Het verklaart ook de kennelijk behoorlijke verschillen tussen de cursisten en het gedrag van de docent. Eén ding wat zeker is, is dat die gast bezig is zijn toekomst in duigen te gooien. Het opleidingscontract wordt namelijk met zijn werkgever gesloten, de streekschool rapporteert ook terug naar de baas........... Hé, de baas krijgt te horen dat zijn werknemer zich op onvolwassen wijze misdraagt, met daarbij het verzoek de werknemer maar niet meer te laten komen........... Met een beetje pech levert het die gast ontslag op staande voet op. En aangezien het zo'n beetje echt zijn laatste kans is, ziet U hier een nieuwe uitkeringsgerechtigde.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:57 schreef Meh7 het volgende:
Het is trouwens niet eens zeker dat het een vmbo betreft, op geenstijl staat er een vraagteken achter vmbo. Dit kan het zo goed een vwo klas zijn.
Nog steeds als je weet dat die gast zijn laatste kans aan het vergooien is? Of vind je dat nou juist humor?quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Ik moest hierom lachen
Typisch.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Ik moest hierom lachen
En vervolgens zelf problemen krijgen? Kan ie beter contact opnemen met de baas van die gast, die krijgt op het werk de wind van voren, kan ik je verzekeren. De baas investeert niet een hoop geld in zijn werknemer om zoiets te laten gebeuren.....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:58 schreef buzzer het volgende:
Hij moet die klootzak gewoon aan zijn oren het gebouw uitflikkeren
nee maar die aap is eruit geschopt van zijn schoolquote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:45 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Nog steeds als je weet dat die gast zijn laatste kans aan het vergooien is? Of vind je dat nou juist humor?
Bij Nederlanders begint baard- en snorgroei nog niet op hun zesde.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:57 schreef DIA het volgende:
op het laatst zie je ook dat die jongen bij de deur iets van 7 jaar jonger is ofzow :S
Zoals die gozer met 1 hand die stoel weg smeet geeft de indruk dat hij stijf stond van de adrenaline. Dan word een gevecht toch wel een erg linke situatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 04:52 schreef Vampier het volgende:
ik had die gozer een hoek verkocht... maar dan worden er weer kamer vragen gesteld... en dat kan natuurlijk weer niet.
Typisch een voorbeeld waarbij de jongen in kwestie (systematisch?) gediscrimineerd/bevooroordeeld/gestigmatiseerd wordt. Een oorzaak daarvan is ook dat hij als enige allochtoon in die klas bevindt.quote:gaan met jou WEG he
gaan met jou weg
mijn cijferlijst nu gaat kijken, je gaat nu gauw opstaan met mij, met mij daar heen lopen
opstaan, nu
hij zij gewoon fucking "tering op" he?
je gaat nu opstaan jongen
opstaan
dijns er niet over
uhh wat denk je wel niet jongen
je gaat nu opstaan, ik wil mij cijferlijst
wat denk je wel niet jongen
opstaan
opstaan
ga opstaan
ga opstaan
ga opstaan
ik wil mijn cijferlijst
ik wil mijn cijferlijst
opstaan
niks jongen
opstaan
ik pak heel netjes geld
meneer mag ik even naar meneer Smit toe.
hoef je geen grote bek aan me te geven
leraar: ik heb helemaal geen grote mond gegeven?
hou je bek joh, vuile hoofd joh
gaat met mij meelopen
je gaat me cijferlijst geven
cijferlijst geven
MODDERtje lopen jongen
lopen
ik wil me motherfucking cijferlijst
lopen meneer
ik wil mijn cijferlijst
lopen
lopen nou
op wie wacht u
loop dan
leraar: Doe ff normaal
lopen dan
leraar: Doe normaal
ik heb normaal gedaan en ik heb altijd normaal gedaan
Leraar: Doe normaal
lopen nou
meneer ik wordt helemaal aggressief
Leraar: Doe normaal
lopen nou
leraar: ik loop wel even mee.
leerlingen: Hij moet nu weg heh? Hij moet naar NOEK he? *giggelen*
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:43 schreef k3vil het volgende:
[..]
Typisch een voorbeeld waarbij de jongen in kwestie (systematisch?) gediscrimineerd/bevooroordeeld/gestigmatiseerd wordt.
Nee, tuurlijk joh, het is de schuld van de leraar, zo weet ik er ook nog eentje.... ken je die situatie nog van die jongen op een zgn. Terra College, die een leraar VERMOORDDE omdat hij hem niet mocht......dat was natuurlijk ook de schuld van de leraar!!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:43 schreef k3vil het volgende:
[..]
Typisch een voorbeeld waarbij de jongen in kwestie (systematisch?) gediscrimineerd/bevooroordeeld/gestigmatiseerd wordt. Een oorzaak daarvan is ook dat hij als enige allochtoon in die klas bevindt.
Overigens, een leerling ontvlamt niet zomaar nadat je "tering op" tegen hem hebt gezegd, dat kropt zich geleidelijk op.
Er heerst al zo lang ik weet een sfeer op scholen dat leerlingen geen rechten hebben. Je kunt het een beetje teruglezen in de reactie van de school op het handelen van de leraar, waarbij ze direct achter hun leraar staan en hem complimenteren. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat die jongen niet deugd of dat je bij voorbaat de 'kant' van de leraar kiest. Maarja, dat zou te opvallend zijn.
Geloof je dat nou echt? Dat cijferlijstje waar het dan om zou gaan kan rustig wachten tot de pauze, die is op zo'n streekschool namelijk een uur.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:43 schreef k3vil het volgende:
[..]
Typisch een voorbeeld waarbij de jongen in kwestie (systematisch?) gediscrimineerd/bevooroordeeld/gestigmatiseerd wordt. Een oorzaak daarvan is ook dat hij als enige allochtoon in die klas bevindt.
Het gaat hier om contractonderwijs, de sfeer is daar meestal heel anders dan op een gewone school. Mensen komen daar om iets te leren. Jij kent de voorgeschiedenis niet, ik ook niet, maar feit is dat het inzien van een cijferlijst op een streekschool nooit een probleem is, behalve tijdens de lesuren. Je moet niet vergeten dat de cursisten daar zitten in de baas zijn tijd, wat deze gast doet komt strikt genomen neer op werkweigering.quote:Er heerst al zo lang ik weet een sfeer op scholen dat leerlingen geen rechten hebben. Je kunt het een beetje teruglezen in de reactie van de school op het handelen van de leraar, waarbij ze direct achter hun leraar staan en hem complimenteren. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat die jongen niet deugd of dat je bij voorbaat de 'kant' van de leraar kiest. Maarja, dat zou te opvallend zijn.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:43 schreef k3vil het volgende:
[..]
....quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:05 schreef TrumpingPimp het volgende:
[..]
![]()
Dus de jongen kan er niks aan doen?
Van geenstijlquote:Doorgedraaide leerling van school getrapt
Het stukje leerlingengeweld waar we gisteren over publiceerden in DIT filmpje, blijkt afkomstig te zijn van het ROC-Gildevaart te Nieuwegein. Navraag leert ons dat de bewuste leerling na het incident door de politie van het schoolplein is afgevoerd. De daaropvolgende dag is hij uitgeschreven als leerling. Volgens de directie had meneer wel de mogelijkheid om in beroep te gaan, maar dat is niet gebeurd. De directie roemt het optreden van de leraar die professioneel en kalm bleef: "een schoolvoorbeeld van ons draaiboek voor dit soort incidenten." De ROC-directeur is zeker niet van plan cameratelefoontjes te verbieden: "het is nu eenmaal de dagelijkse werkelijkheid, daar doen we niet geheimzinnig over. Het filmpje vormde juist een mooie aanleiding om er op de hele school over te discussieren". Bij deze presenteert GeenStijl dus de nieuwste oplossing voor al het schoolgeweld! Geef leerlingen een telefoontje met goede camera en filmen maarrr. Agressors denken wel tien keer na voordat ze iets flikken, en anders schamen ze zich toch rot bij het terugzien van de film. Trouwens, een aantal leerlingen liet ons via de mail weten dat de bewuste maatschappijleraar en leerjaarcoordinator een zeer gewaardeerd persoon is. En EditieNL, wees vanavond nou eens lief en geef ons de credits voor de noeste research!
En zo is het inderdaad! Jje blijft van die moraalridders hebben die het blijven verdedigenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:18 schreef Renesite het volgende:
Als iemand mij uitmaakt voor klootzak is het normaal, maak ik een opgefokte marrokaan oid. uit voor klootzak is hij gediscrimineerd, weet ik uit eigen bevindingen...
Ook wel bekend als het toeschouwerssyndroom.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:27 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Mijn vader vertelde mij wel eens over jaren geleden (jaren 70) in een kroeg, toen werd een Nederlandse jongen in elkaar geslagen door een paar Italianen. Mijn vader greep dan in met zijn maat maar de andere (nederlandse) bezoekers stonden er een beetje naast te kijken (hij is Turks). Nadat die Italianen weggingen kregen mijn vader en zijn maat allemaal schouderklopjes en biertjes etc.
Nederlanders hebben blijkbaar de neiging om te gaan staren als er iets gebeurt...
Wantquote:Op donderdag 27 januari 2005 22:48 schreef Platina het volgende:
Wanneer ik zo iets zie, ben ik toch blij dat ik geen SP/PvdA stemmer ben
quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:33 schreef StrayDog het volgende:
Ik vind het niet juist dat die leraar zo passief blijft.
Hij hoeft die allochtoon natuurlijk niet (gelijk) op zijn bek te slaan, maar op het moment dat dat ventje de leraar aanraakt had hem wel meteen duidelijk gemaakt moeten worden dat dat niet kan.
Persoonlijk was ik als leraar trouwens rustig het lokaal uitgelopen met die jongen, deur dicht, en had hem dan hem een paar flinke beuken verkocht.
Dit soort totaal gebrek aan respect is niet meer op te lossen met een slap opvoedend praatje.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:28 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]mijn god ...
Die leraar wordt er voor betaald om gemotiveerde leerlingen stof uit te leggen. Niet om Rambo te imiteren. Daar hebben de andere goedwillende leerlingen alleen maar last van. Zo'n jongen moet gewoon van school getrapt worden en. PUNT. Geen stoere spierballenpraat.
Waarom? Of moet die leraar zijn "eer" redden?quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:51 schreef StrayDog het volgende:
Ik erger me er behoorlijk aan dat die leraar uiteindelijk die kut... wel zijn zin geeft met zijn "lopen nou".
Waarom verbaast mij dat niets?quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Ik moest hierom lachen
Even kijken of je nog lacht als je mij tegenkomt, smerige rat...quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Ik moest hierom lachen
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:03 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Even kijken of je nog lacht als je mij tegenkomt, smerige rat...
nu stoere praat, maar dan zou dat echt niet doenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:51 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het echt zwak van zijn medeleerlingen. Ik heb zelf ook een buitenlander, islamiet in me klas zitten als hij zoiets zou doen zou ik hem keihard uitlachen, en hem wegschoppen.
En ik heb zon hekel aan die reacties van, joh kijk maar uit zometeen word je neergestoken heb je zelf geen vrienden die voor je opkomen dat als er een keertje 15 turkjes voor je staan, met stoere praatjes die schop je toch gewoon keihard terug.
Dat is nou het hele probleem, de meeste Nederlanders laten alles toe vind je het gek dat die lui denken alles te kunnen maken.
Vertel.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Zelf isie ook geen lievertje trouwens hoor
De andere kant is dat daar in feite heel gemotiveerde cursisten komen die daar een hoop kunnen leren. En wat je in dat filmpje ziet is inderdaad typisch voor de Gildevaart, de docent laat het zeker niet in de klas escaleren, en de moeilijkheden worden buiten het klaslokaal opgelost. De sfeer is daar in feite zeer relaxed, maar er komen helaas ook daar mindere lieden die het proberen te vergallen, en geloof me, zo gauw ze er uit kunnen gaan ze eruit. Dit is met die gast zeer waarschijnlijk niet het eerste voorval geweest, maar in ieder geval wel het laatste.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Gildevaart ken ik wel, (ex) collega zat erop. Als ik zijn verhalen mag geloven verbaasd dit filmpje mij helemaal niks eigenlijk. Hij werd dagelijks bedreigd en is er om die reden dan ook weggegaan.
me neef heeft er 2 jaar op school gezeten, en tja het recht van de sterkste geldt daar. Degene die het filmpje op het internet heeft gezetquote:Op zaterdag 29 januari 2005 01:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Gildevaart ken ik wel, (ex) collega zat erop. Als ik zijn verhalen mag geloven verbaasd dit filmpje mij helemaal niks eigenlijk. Hij werd dagelijks bedreigd en is er om die reden dan ook weggegaan.
Nee, ik ook niet was nooit zo rustig geblevenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:14 schreef cora4034 het volgende:
Hulde voor de docent. Ik zou het niet kunnen![]()
Allochtoon danquote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:06 schreef sampoo het volgende:
Ik zie dat velen nog steeds moeite hebben om personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk van andere groepen te onderscheiden. Dit lijkt in de verste verte niet op een Marokkaan. Zowel het gelaat, alsmede het accent is niet Marokkaans te noemen. Maar goed het woord Marokkaan is tegenwoordig hip.
Ik dacht aan Koerds/Libanees.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:06 schreef sampoo het volgende:
Ik zie dat velen nog steeds moeite hebben om personen met een Noord-Afrikaans uiterlijk van andere groepen te onderscheiden. Dit lijkt in de verste verte niet op een Marokkaan. Zowel het gelaat, alsmede het accent is niet Marokkaans te noemen. Maar goed het woord Marokkaan is tegenwoordig hip.
Dat had je niet moeten vermelden, dat wisten we al.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:37 schreef Meki het volgende:
Ik moest hierom lachen
ik snap niet waarom 'niks doen' als Nederlands wordt getypeerd hier, ook in een van de eerste reacties wordt al beweerd dat dit echt iets voor Nederlanders is.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:51 schreef pimpin het volgende:
Ik vind het echt zwak van zijn medeleerlingen. Ik heb zelf ook een buitenlander, islamiet in me klas zitten als hij zoiets zou doen zou ik hem keihard uitlachen, en hem wegschoppen.
En ik heb zon hekel aan die reacties van, joh kijk maar uit zometeen word je neergestoken heb je zelf geen vrienden die voor je opkomen dat als er een keertje 15 turkjes voor je staan, met stoere praatjes die schop je toch gewoon keihard terug.
Dat is nou het hele probleem, de meeste Nederlanders laten alles toe vind je het gek dat die lui denken alles te kunnen maken.
Dat is ook wel 'n beetje raarquote:Op zondag 30 januari 2005 16:59 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vraag me bij dit soort incidenten altijd af: wat zou er gebeuren als de leraar een pistool trekt en die gast doodschiet? Volgens mij zit de schrik er dan zo in dat niemand meer een leraar durft aan te vallen.
Nee, in dat geval zal de "kwaadwillende" leerling ook een pistool naar school nemen ter "bescherming" en bij het minste of geringste het hele magazijn leegschieten.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:59 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vraag me bij dit soort incidenten altijd af: wat zou er gebeuren als de leraar een pistool trekt en die gast doodschiet? Volgens mij zit de schrik er dan zo in dat niemand meer een leraar durft aan te vallen.
Dan geeft hij vast geen huiswerk meer op.quote:Op zondag 30 januari 2005 16:59 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vraag me bij dit soort incidenten altijd af: wat zou er gebeuren als de leraar een pistool trekt en die gast doodschiet?
Als je in de 50 bent en er niet al te breed uitziet en in het achterhoofd houdt dat een poging om de leerling z'n tanden te laten zoeken zal betekenen dat je je baan kwijt raakt en geen kans maakt op een ww-uitkering. Dat mag je dan thuis uitleggen wanneer je aan het eind van de maand je hypotheek dient te betalen. De leerling was in dit geval minder verstandig en hij is van school afgetrapt.quote:Op zondag 30 januari 2005 19:15 schreef Praag het volgende:
ik had 'm vermoord. of in ieder geval z'n tanden laten zoeken. Nederland verhard, dan verhard ik mee.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:44 schreef Adnan het volgende:
Oo o wat zijn allochtonen slecht aaa zo slecht...
nee, niet allemaal, alleen die marokkanen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:45 schreef Adnan het volgende:
zie je..zo zijn ze allemaal!!!
volgens mij is't in scene gezet, maar als dat niet zo was geweest dan had ik die leerling een flinke ram tegen z'n harses gegeven, en hoefde 'ie voorlopig niet meer terug te komen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |