abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:27:31 #1
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_24775484
UTRECHT De gemeente Utrecht heeft bij
het Openbaar Ministerie aangifte gedaan
van een omvangrijke bijstandsfraude.Het
gaat om een echtpaar waarvan de man in
Marokko parlementslid is.Het stel had
van 1992 tot 2002 een uitkering.Utrecht
vordert in totaal 130.000 euro terug.

Uit onderzoek van de sociale recherche
is gebleken dat het echtpaar in Marokko
een aantal woningen bezit,met een
waarde van 400.000 euro.Ook zijn ze
mede-eigenaar van een pluimveebedrijf.

De man bekleedt sinds 1997 betaalde
politieke functies in Marokko,eerst als
gemeenteraadslid,later als lid van het
Marokkaanse parlement.
Bron: NOS Teletekst

Wat een boefjes! :')
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_24775526
Nou wat een verrassing dat zoiets gebeurt.
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:47:08 #3
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_24775935
Het is zowiezo bullshit dat Nederland aan het buitenland uitkeringen geeft
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_24776126
Ik lag wel op de grond van het lachen zeg toen ik dit las. Er is ook echt daadwerkelijk 0,0 controle op de uitkeringen, een parlementslid nogwel
Allah Al Watan Al Malik
pi_24776209
Toch is het hier wel degelijk relevant dat het woord Marokko (of althans de naam van het land waarin de man parlementslid is) wordt genoemd. Het zegt namelijk iets... een parlementslid dat zich in het buitenland (Nederland dus) aan strafbare feiten schuldig maakt.

Verder heeft VDO28 natuurlijk gewoon gelijk. Er zijn ook zat autochtone Nederlanders die de belasting oplichten, of die willens en wetens zwartwerken.
pi_24776215
Ongeloofelijk dat de uitkerende instanties er pas na 10 jaar achter komen dat ze iemand ten onrechte een uitkering verschaffen
Vindt het overigens raar om een uitkering te verschaffen aan iemand die in het buitenland woont.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_24776330
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:59 schreef dVTB het volgende:
Toch is het hier wel degelijk relevant dat het woord Marokko (of althans de naam van het land waarin de man parlementslid is) wordt genoemd. Het zegt namelijk iets... een parlementslid dat zich in het buitenland (Nederland dus) aan strafbare feiten schuldig maakt.

Verder heeft VDO28 natuurlijk gewoon gelijk. Er zijn ook zat autochtone Nederlanders die de belasting oplichten, of die willens en wetens zwartwerken.
Naja "buitenland" is het eigenlijk niet he. Ik denk dat die vent twee paspoorten heeft anders heb je geen recht op een uitkering hier (neem ik aan). Dus dat betekent dat hij gefraudeerd heeft in Nederland, Marokko heeft daar natuurlijk totaal geen zicht op of ze hier een uitkering krijgen of niet.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:09:16 #8
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_24776452
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
Dus dat betekent dat hij gefraudeerd heeft in Nederland, Marokko heeft daar natuurlijk totaal geen zicht op of ze hier een uitkering krijgen of niet.
Het is heel raar maar ik heb 't idee dat hadden ze het in Marokko wel geweten, 't ze niet eens zoveel had geinteresseerd.
Maar dat zullen we nooit zeker weten natuurlijk.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:12:46 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_24776520
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ik lag wel op de grond van het lachen zeg toen ik dit las. Er is ook echt daadwerkelijk 0,0 controle op de uitkeringen, een parlementslid nogwel
Nederland heeft veel verzoeken aan buitenlandse regeringen om aan te geven of personen een dienstverband hebben in dat land (zo ook met Marokko) maar als die landen dat niet willen doorgeven en/of hun zaken niet op orde hebben kan Nederland daar ook niets mee. Moeten wij daarom een uitkering maar stopzetten? Dacht het niet.

Uitkeringen worden ALTIJD gegeven tenzij bewezen is dat deze niet uitgekeerd mogen worden. Waarna eventueel een naheffing gedaan wordt over onterecht uitgekeerde bedragen. Zo is het nu eenmaal en zo hebben wij met zijn allen besloten dat het meest HUMAAN is. Dat er dan een aantal personen zijn die menen te moeten liegen over hun eigen situatie en te beroerd zijn om afstand te doen van deze uitkering omdat ze er niet voor in aanmerking komen nemen we dus voor lief.

De keerzijde zou namelijk zijn dat we allemaal maanden zonder geld zouden kunnen zitten terwijl de overheid/sociale dienst bepaald of we wel een uitkering mogen. En dat lijkt me een VEEL kwalijkere situatie. Indien ik ontslagen zou worden zit ik echt niet te wachten op een periode van 1 maand waarin ik geen enkele euro aan inkomsten heb. Echt niet.

Zo dom is onze methode nog niet. Dus voor je op de grond gaat liggen van het lachten zou ik voorstellen eerst even verder te denken.

Daarnaast ben ik het mee eens "marrokaans" overbodig is en buitenlands eerlijk gezegd de lading ook zou dekken.

Wat ik niet snap is: hoe kun je in Marokko een parlementslid zijn en in Nederland wonen? Ik meen tenminste te weten dat om een uitkering te krijgen je moet kunnen bewijzen dat je en in Nederland woont en minimaal x-dagen aanwezig bent in Nederland.

Mutant01:
We kunnen niet verwachten van Marokko te weten dat iemand een uitkering heeft hier. Kunnen we dan wel verwachten van Nederland dat wij weten dat iemand een baan heeft in Marokko?

[ Bericht 7% gewijzigd door wdn op 27-01-2005 12:18:39 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:16:33 #10
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24776607
Het gaat er niet om dat nederlanders het wel of ook niet doen, het gaat erom dat er weer blijkt dat er geen enkele drol controle is op dit soort sneaky figuren of ze nou blank of marokkaans zijn.
Hoewel dat een marokkaans parlementslid hier in Nederland woont en die geld kreeg van de sociale dienst me niet helemaal duidelijk is...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_24776653
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:52 schreef vdo28 het volgende:
Voor eenmaal ben ik het er mee eens dat dat Marrokkaanse er niet bij hoeft.
Het lijkt nu echt gebash te worden, want dit flikken Nederlandse hufters ook vaak genoeg.
Nederlandse parlementsleden ja? Geef eens wat voorbeelden.

Of wou je Singh Varma (hoe ze ook heet?) Nederlands noemen?
pi_24776685
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:12 schreef wdn het volgende:

[..]

Nederland heeft veel verzoeken aan buitenlandse regeringen om aan te geven of personen een dienstverband hebben in dat land (zo ook met Marokko) maar als die landen dat niet willen doorgeven en/of hun zaken niet op orde hebben kan Nederland daar ook niets mee. Moeten wij daarom een uitkering maar stopzetten? Dacht het niet.

Uitkeringen worden ALTIJD gegeven tenzij bewezen is dat deze niet uitgekeerd mogen worden. Waarna eventueel een naheffing gedaan wordt over onterecht uitgekeerde bedragen. Zo is het nu eenmaal en zo hebben wij met zijn allen besloten dat het meest HUMAAN is. Dat er dan een aantal personen zijn die menen te moeten liegen over hun eigen situatie en te beroerd zijn om afstand te doen van deze uitkering omdat ze er niet voor in aanmerking komen nemen we dus voor lief.

De keerzijde zou namelijk zijn dat we allemaal maanden zonder geld zouden kunnen zitten terwijl de overheid/sociale dienst bepaald of we wel een uitkering mogen. En dat lijkt me een VEEL kwalijkere situatie. Indien ik ontslagen zou worden zit ik echt niet te wachten op een periode van 1 maand waarin ik geen enkele euro aan inkomsten heb. Echt niet.

Zo dom is onze methode nog niet. Dus voor je op de grond gaat liggen van het lachten zou ik voorstellen eerst even verder te denken.

Daarnaast ben ik het mee eens "marrokaans" overbodig is en buitenlands eerlijk gezegd de lading ook zou dekken.

Wat ik niet snap is: hoe kun je in Marokko een parlementslid zijn en in Nederland wonen? Ik meen tenminste te weten dat om een uitkering te krijgen je moet kunnen bewijzen dat je en in Nederland woont en minimaal x-dagen aanwezig bent in Nederland.
Die controle kan je ook wel buiten bijv de Marokkaanse regering om voeren. En ik lag op de grond van het lachen om het feit dat zo'n persoon inderdaad dus (als ie parlementslid is) praktisch 3-kwart van het jaar in Marokko moet blijven, en dat ze daar dus totaal geen controle op hebben. Er is dus weldegelijk een vorm van controle (ook al zou het betreffende land niet meewerken), en het is dus aan Nederland om deze controle correct en streng uit te voeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24776749
Mutant01 kloon/vriendje van bansheeboy?

Allebei "Anti-Islam is extreem-rechts." als onderschrift

p.s.

ik ben extreem-rechts
copyright 2006
pi_24776764
quote:
Mutant01:
We kunnen niet verwachten van Marokko te weten dat iemand een uitkering heeft hier. Kunnen we dan wel verwachten van Nederland dat wij weten dat iemand een baan heeft in Marokko?
Ja dat kan Nederland wel verwachten als iemand van de 365 dagen maar bijv 300 dagen in Nederland zit en hier toch een uitkering trekt. Dan klopt er gewoon iets niet, nou dan kan je een onderzoek starten buiten bijv de Marokkaanse regering om, of desnoods geef je aan dat de persoon een crimineel is (fraudeur), dan wordt ie door Marokko zelf aangepakt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24776803
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:22 schreef pooier het volgende:
Mutant01 cloon/vriendje van bansheeboy?

Allebei "Anti-Islam is extreem-rechts." als onderschrift

p.s.

ik ben extreem-rechts
Cloon ben ik niet en vriend ook niet, ik ken hem slechts van het forum. Eenzelfde onderschrift houdt niets anders in dan dat we dezelfde mening hebben over het onderwerp wat in het onderschrift staat.

Ik zou er overigens ook maar trots op zijn dat je extreem rechts bent. Het heeft niet voor niets de benaming extreem.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:26:28 #16
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_24776841
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:18 schreef Cheese het volgende:

[..]

Niet-Nederlanders kunnen helemaal geen parlementslid worden in NL. Singh-Varma is dus Nederlands. Sim-pel.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:30:52 #17
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_24776935
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:18 schreef Cheese het volgende:

[..]

Lubbers bijvoorbeeld.... maar die was toen minister president geloof ik.
En wat is de naam van die vrouw die deed of ze kanker had om haar schulden niet te hoeven betalen.

Oplichting en geld verduisteren is altijd al een nederlandse aangelegenheid geweest.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:32:44 #18
3542 Gia
User under construction
pi_24776974
Doordat Marokko tegenwoordig inzage geeft in kadaster registers, worden er steeds meer 'gepakt'. Probleem is echter dat het zo moeilijk terug te vorderen is. Huizen even op naam van oom Hassan zetten en gewoon weer werkeloos in Nederland gaan zitten. Kan men slechts beslag leggen op een zeer klein deel van een bijstandsuitkering. Omdat ze, waarschijnlijk, ook Nederlander zijn, moet Nederland ze onderhouden als ze hier wonen en zeggen niets te bezitten.
Als dan bij hercontrole blijkt dat die huizen niet van deze man zijn, is er zeer weinig tegen in te brengen.
pi_24777231
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja dat kan Nederland wel verwachten als iemand van de 365 dagen maar bijv 300 dagen in Nederland zit en hier toch een uitkering trekt. Dan klopt er gewoon iets niet, nou dan kan je een onderzoek starten buiten bijv de Marokkaanse regering om, of desnoods geef je aan dat de persoon een crimineel is (fraudeur), dan wordt ie door Marokko zelf aangepakt.
Geloof jij het? driekwart van de inkomsten daar zijn uitkeringen vanuit Nederland. Ze zouden wel gek zijn om mee te werken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:48:40 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24777357
Waarom worden alle Marokkanen/Moslims op Fok! altijd beschuldigd c.q. gechennigd van kloongebruik ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 27 januari 2005 @ 12:50:21 #21
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24777403
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom worden alle Marokkanen/Moslims op Fok! altijd beschuldigd c.q. gechennigd van kloongebruik ?

Alle? Er is er toch maar eentje?
pi_24777425
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:43 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Geloof jij het? driekwart van de inkomsten daar zijn uitkeringen vanuit Nederland. Ze zouden wel gek zijn om mee te werken.
Zoals Gia al zei, er is al een mogelijkheid tot inzage van het kadaster. 3 kwart van de inkomsten daar zijn uitkeringen van Nederland? Geloof JIJ het?
Allah Al Watan Al Malik
pi_24777451
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:48 schreef BansheeBoy het volgende:

Omdat ze anders geen argumenten hebben
Allah Al Watan Al Malik
pi_24777677
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:47 schreef clowncloon het volgende:
Het is zowiezo bullshit dat Nederland aan het buitenland uitkeringen geeft
Dat ligt eraan.

Iemand die amper 1 jaar in Nederland gewerkt heeft en vervolgens 25 jaar geniet van een WAO uitkering in het moederland (en daarvan o.a. een leuk optrekje koopt) dat is belachelijk, ja.
Maar als iemand zijn halve of hele leven hier gewerkt heeft en vervolgens 100% afgekeurd wordt, heeft die persoon net zo goed recht op een WAO uitkering als hij in het buitenland verblijft
Waarom zou je, als je niet meer kan werken, hier in Nederland moeten blijven wonen? Je bent geen crimineel in afwachting van de uitspraak vd rechter of zo?
Wat wel scheef is , als zo iemand een eigen huis/vermogen bezit.
Dat moet je hier in Nederland opsouperen dus dáár ook.

Uitkeringsfraude komt ook hier voor, alleen hier is het gemakkelijk te controleren.
Zodra de uitkeringstrekker in het buitenland woont wordt het lastiger.
En tot voor kort was het in Marokko vooral lastig omdat Marokko geen inzage gaf in de benodigde gegevens.
Maar dat is blijkbaar nu anders en dus loopt met de tijd de 1 na de ander tegen de lamp, iets wat in Nederland ook gebeurt.

Nu Nederland wel inzage heeft in de gegevens van in het buitenland wonende WAO-ers, is het gewoon zaak beter te controleren.

Wel is het vreemd dat het hier een bijstandsuitkering betreft
Want dan is er dus geen sprake van arbeidsongeschiktheid.

Kan iemand me uitleggen ms waarom je recht zou hebben op bijstand, als je niet langer woonachtig bent in Nederland en dus ook niet meer afhankelijk bent van het werkaanbod in Nederland?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24777808
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen ms waarom je recht zou hebben op bijstand, als je niet langer woonachtig bent in Nederland en dus ook niet meer afhankelijk bent van het werkaanbod in Nederland?
Omdat zowel autochtonen als allochtonen uitgaan van het principe "pakken wat je pakken kunt"

Ik denk dat uitkeringsfraude zich niet beperkt tot een nationaliteit, ras of geloof. En daarom hoeft er wat mij betreft in het nieuwsbericht ook niet apart bij vermeld te worden dat het hier om een Marokkaan gaat ...
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:15:47 #26
3542 Gia
User under construction
pi_24777844
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat ligt eraan.

Iemand die amper 1 jaar in Nederland gewerkt heeft en vervolgens 25 jaar geniet van een WAO uitkering in het moederland (en daarvan o.a. een leuk optrekje koopt) dat is belachelijk, ja.
Je mag met een WAO-uitkering gewoon een huis kopen, hoor. En je mag gewoon in het buitenland wonen.
quote:
Denk niet dat bekend was dat ze in het buitenland verbleven. Het is vrij eenvoudig om hier een flatje te huren, waar je vervolgens nooit daadwerkelijk verblijft. Je laat gewoon een kennis het af en toe schoonmaken. NEE/NEE sticker op de brievenbus en klaar is Ali.

Vlakbij mijn moeder woont een Turk in een huurhuis, maar hij is er nooit. Zit gewoon vrijwel altijd in Turkije. En niemand die er wat aan doet. Wat kun je er tegen doen? Hij is gewoon vaak op vakantie!
pi_24777892
IMO is het gaar dat je uitkering uitbetaald naar een ander land.
pi_24778008
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:14 schreef nuffniet het volgende:

[..]

Omdat zowel autochtonen als allochtonen uitgaan van het principe "pakken wat je pakken kunt"

Ik denk dat uitkeringsfraude zich niet beperkt tot een nationaliteit, ras of geloof. En daarom hoeft er wat mij betreft in het nieuwsbericht ook niet apart bij vermeld te worden dat het hier om een Marokkaan gaat ...
dat bedoelde ik niet.

Wat ik bedoelde is , dat de enige uitkering waar je aanspraak op zou kunnen maken, als je in het buitenland woont, de WAO is.

Maar Gia zei het al, er was blijkbaar niet bekend dat meneer in het buitenland verbleef.
Maar ik maak geen verschil tussen deze fraudeur, en de Tokkie die uit pure formaliteit gaat scheiden en zo 2 uitkeringen op kan strijken.

Het is gewoon zaak van de instanties híer om beter te controleren.
pi_24778242
Volgens mij is oplichting een van de negatieve kenmerken van de mensch in al zijn verschijningsvormen en zie ik niet in wat het er mee te maken heeft dat deze man de Marokkaanse identiteit draagt.
Wel is et uitermate vreemd dat iemand hier een uitkering kan genieten terwijl hij in het land van herkomst een vermogend man is, laat staan een uitkering die tien jaar duurt.
Gezien de daadkracht van de overheid zien we een stuiver terug van die 130 duizend euro en is meneer uiteraard welkom om via first class KLM Nederland regelmatig aan te doen als vakantieoord.

Ik denk dat veel van deze gevallen te wijten zijn aan het onderlinge wantrouwen tussen Marokkaanse en Nederlandse instanties. Een betje vergelijk tussen beide 'uitschieters'van de bevolkingsregisters zou al wat tonnen per jaar kunnen schelen.

Deze meneer heeft heel handig gebruik gemaakt van de hiaten die de nederlandse regering maar niet op wil lossen.
Yeah baby Yeah!
pi_24778682
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Je mag met een WAO-uitkering gewoon een huis kopen, hoor. En je mag gewoon in het buitenland wonen.
[..]
!
Klopt, ik gooi 2 situaties op 1 hoop

25 jaar lang een WAO opstrijken voor amper 10 maanden werk in Nederland is idioot :
iemand die in januari 1978 hier is gaan werken, zich in oktober ziek meld , een ambtenaar die concludeert dat de man aan heimwee lijdt, hem afkeurt en hem vervolgens naar Marokko terugstuurt en die man vervolgens tot nu van die uitkering kan genieten, ja sorry , ik vind dat niet kunnen.
Ik doel dan dus niet op in het buitenland wonen, dat dat niet zou mogen, maar op het arbeidsverleden van 10 maanden en de 25 jaar WAO die dat oplevert

En een bijstandsuitkering genieten maar wel een huis hebben in het moederland, bekostigd van die uitkering idem dito, idioot.
Het is zaak om dat beter te controleren, maar de uitkeringstrekker weet natuurlijk zelf ook wel dat dit niet kan.
Als een winkelier zijn zaak even onbeheerd achterlaat, en ik spullen zo maar mee neem , kan ik ook niet zeggen "ja, ik dacht dat het mocht, want er was niemand die me controleerde of me vroeg te betalen"
pi_24779027
Volgens de familie is het een aardige man, die nooit iemand kwaad doet.
Er is inmiddels een advocaat ingeschakeld om te onderzoeken of er sprake is van smaad of belediging. De familie overweegt om ook een stille tocht te houden voor het parlementslid.

Bron: de krant en nova van morgen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:34:35 #32
3542 Gia
User under construction
pi_24781467
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:18 schreef Repeat het volgende:
IMO is het gaar dat je uitkering uitbetaald naar een ander land.
Die wordt helemaal niet uitbetaald naar een ander land! Gewoon naar hun eigen Nederlandse bankrekening.

Als ik in het buitenland ben, kan ik gewoon geld opnemen van mijn bankrekening in Nederland hoor.
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:40:36 #33
3542 Gia
User under construction
pi_24781556
Het verschil tussen een bijstandsfraudeur in marokko en een bijstandsfraudeur in Nederland is dat die Nederlanders makkelijker gedwongen kunnen worden tot terugbetaling.

Hoop dat ze die Marokkaan ook dwingen tot terugbetaling op straffe van celstraf. Kan hij voor die centen gewoon uitgeleverd worden en de bak in.
pi_24781770
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:40 schreef Gia het volgende:
Het verschil tussen een bijstandsfraudeur in marokko en een bijstandsfraudeur in Nederland is dat die Nederlanders makkelijker gedwongen kunnen worden tot terugbetaling.

Hoop dat ze die Marokkaan ook dwingen tot terugbetaling op straffe van celstraf. Kan hij voor die centen gewoon uitgeleverd worden en de bak in.
Nederland moet eens een rechte rug tonen en simpelweg de mogelijkheden die het heeft uitspelen.
Jullie geven geen inzage in documenten en jullie werken niet mee? Ok, zeg maar daaaaaaag tegen de ontwikkelingshulp.
En ik neem aan dat ze de ambassadeur dat in Rabbat ter plaatse laten vertellen.
Nederland kan simpelweg eisen dat meneer zeer spoedig de 130.000 euro overmaakt, anders brengen ze het in mindering op de geldstromen die naar Marokko vloeien.
Yeah baby Yeah!
pi_24782257
Walgelijk weer zo'n oplichter
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24782661
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 17:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nederland moet eens een rechte rug tonen en simpelweg de mogelijkheden die het heeft uitspelen.
Jullie geven geen inzage in documenten en jullie werken niet mee? Ok, zeg maar daaaaaaag tegen de ontwikkelingshulp.
En ik neem aan dat ze de ambassadeur dat in Rabbat ter plaatse laten vertellen.
Nederland kan simpelweg eisen dat meneer zeer spoedig de 130.000 euro overmaakt, anders brengen ze het in mindering op de geldstromen die naar Marokko vloeien.
Het is Rabat en over welke geldstromen heb je het? De inzage in het Kadaster heeft Nederland gewoon, maar als ze er geen gebruik van maken dan is het niet de schuld van Marokko. Heel simpel om het probleem (waar Nederland dan een bepaald voorzetje geeft) dan af te schuiven naar een ander land.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24783430
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 18:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is Rabat en over welke geldstromen heb je het? De inzage in het Kadaster heeft Nederland gewoon, maar als ze er geen gebruik van maken dan is het niet de schuld van Marokko. Heel simpel om het probleem (waar Nederland dan een bepaald voorzetje geeft) dan af te schuiven naar een ander land.
Die inzage is er jaren dus niet geweest, omdat Marokko het niet toestond.
Vandaar dat dergelijk misbruik zolang hebben kunnen voortduren, maar nu is die inzage er wel, en kan je vanaf nu het Marokko niet meer aanrekenen.
  donderdag 27 januari 2005 @ 19:58:08 #38
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24783798
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dit is zo'n onzinnig statement, zo belachelijk, zo trollerig, zo laxatie opwekkend. Eigenlijk is deze reactie van mij al te veel

nee, jij bent ook veel beter want jij verdedigt Mohammed B en Ali el B.
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:07:54 #39
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24783966
Je zou onderhand bijna gaan denken dat marokkanen hun goede naam een beetje kwijtraken, aangezien ze de laatste tijd nogal eens in het nieuws komen
pi_24785296
Welke goede naam ?
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:16:24 #41
13462 BansheeBoy
pi_24785453
Ik schijn hier volgens sommigen Ali el B. te verdedigen, kan iemand mij aantonen waar ik dat doe of heb gedaan ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:21:25 #42
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24785561
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik schijn hier volgens sommigen Ali el B. te verdedigen, kan iemand mij aantonen waar ik dat doe of heb gedaan ?

Ja
Koranfascisme bedankt Islam
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:22:54 #43
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24788586
VRAAG:

Bij een bijstandsuitkering heb je toch sollicitatieplicht? Hoe kun je nu een bijstandsuitkering krijgen als je in het buitenland zit? Fraudeerde deze man met het Bevolkingsregister?

Zo ja, dan zal hij trouwens ook z'n woning wel onderverhuurd hebben en hier huursubsidie voor ontvangen hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door Tarak op 27-01-2005 23:29:34 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24788648
waarom is mijn reactie weggehaald
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24792503
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:25 schreef Meki het volgende:
Ik heb je bijdrage niet gelezen, maar ik kan het je wel vertellen. Hij zal wel zoals altijd onzinnig zijn geweest en vol arabische leugens. Je zult wel iets gezegd hebben dat alle joden dat doen, of dat hij dat deed om zijn palestijnse broeders te helpen
  vrijdag 28 januari 2005 @ 08:57:36 #46
13462 BansheeBoy
pi_24792550
Hey Akkersloot is terug, in de gedaante van Arnold_fan wel te verstaan !

pi_24793012
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 23:25 schreef Meki het volgende:
Een zionistische samenzwering!
pi_24793040
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:53 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik heb je bijdrage niet gelezen, maar ik kan het je wel vertellen. Hij zal wel zoals altijd onzinnig zijn geweest en vol arabische leugens. Je zult wel iets gezegd hebben dat alle joden dat doen, of dat hij dat deed om zijn palestijnse broeders te helpen
nee het was een normale reactie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_24793281
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 08:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Hey Akkersloot is terug, in de gedaante van Arnold_fan wel te verstaan !

WTF is Akkersloot, overigens heb je de meest domme tekst bij je naam staan die ik ooit heb gelezen. Pro-islam is terrorisme zou je beter kunnen zeggen
pi_24796234
sjees dat die gast nog een uitkering trekt wist ik niet. en dan komt de regering met 400.000 euro wat zijn bezit is ?? die man bezit gewoon een deel van midden marokko man en dat 400.000 is gewoon peanuts . en dat schammele 130.000 euro kom op man hij zou verdomme alles 10 voudig op moeten hoesten vuile rat dat ie is. Beetje lopen jatten van arme volk dat het hard nodig heeft.

vraag me topch af waarom ze het zo low houden want die gast is schatrijk .

ze moeten hem in marokko direct uit zijn ambt zetten maar dit zal daar het nieuws niet halen omdat ze elkaar daar allemaal dekken en het handje boven de hoofd houden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Chadi op 28-01-2005 12:40:08 ]
pi_24796309
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Die inzage is er jaren dus niet geweest, omdat Marokko het niet toestond.
Vandaar dat dergelijk misbruik zolang hebben kunnen voortduren, maar nu is die inzage er wel, en kan je vanaf nu het Marokko niet meer aanrekenen.
als ze hun werk hier in nederland deden was dat niet eens nodig geweest want hij had hier zat vermogen tering dief
pi_24796955
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:34 schreef Chadi het volgende:

sjees dat die gast nog een uitkering trekt wist ik niet. en dan komt de regering met 400.000 euro wat zijn bezit is ?? die man bezit gewoon een deel van midden marokko man en dat 400.000 is gewoon peanuts . en dat schammele 130.000 euro kom op man hij zou verdomme alles 10 voudig op moeten hoesten vuile rat dat ie is. Beetje lopen jatten van arme volk dat het hard nodig heeft.

vraag me topch af waarom ze het zo low houden want die gast is schatrijk .

ze moeten hem in marokko direct uit zijn ambt zetten maar dit zal daar het nieuws niet halen omdat ze elkaar daar allemaal dekken en het handje boven de hoofd houden.
Tja, de meest voorkomende en meest lastig te bestrijden corruptie vindt plaats in overheidsorganen, dat lijkt me niets nieuws onder de zon.
Jij hebt het erover dat die 400.000 een schijnje is van zijnw erkelijke vermogen, maar ik kan me voorstellen dat een vermogen van 400.000 euro in Marokko gelijk staat aan een vermogen van 15 miljoen in Nederland, in die contreien dus een vermogend en invloedrijk man.

Het is ook erg triest om te lezen dat dit soort mensen bij Nederland aan d bel lopen trekken over de harde omstandigheden in Marokko terijl hij zelf de boel flest als een bezetene.

Ook vind ik dat hem extra kennis van normen en waarden toegedicht mag worden aangezien hij een maatschappelijke functie bekleed, hij derhalve over veel vrijheid beschikt en het een functeie is die gestoeld is op vertrouwen.
Een celstraf en een veordering van 130.000 + rente + boete, lijkt me een juiste straf.
Uiteraard hoef ik oneervol ontslag niet te vermelden.
Yeah baby Yeah!
pi_24797197
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, de meest voorkomende en meest lastig te bestrijden corruptie vindt plaats in overheidsorganen, dat lijkt me niets nieuws onder de zon.
Jij hebt het erover dat die 400.000 een schijnje is van zijnw erkelijke vermogen, maar ik kan me voorstellen dat een vermogen van 400.000 euro in Marokko gelijk staat aan een vermogen van 15 miljoen in Nederland, in die contreien dus een vermogend en invloedrijk man.

Het is ook erg triest om te lezen dat dit soort mensen bij Nederland aan d bel lopen trekken over de harde omstandigheden in Marokko terijl hij zelf de boel flest als een bezetene.

Ook vind ik dat hem extra kennis van normen en waarden toegedicht mag worden aangezien hij een maatschappelijke functie bekleed, hij derhalve over veel vrijheid beschikt en het een functeie is die gestoeld is op vertrouwen.
Een celstraf en een veordering van 130.000 + rente + boete, lijkt me een juiste straf.
Uiteraard hoef ik oneervol ontslag niet te vermelden.
Nee hij is echt asociaal rijk.

ik schat zijn maand inkomen rond de 200.000 nederlandse euro's zonder andere praktijken mee te rekenen en meevallers.

en dan loopt hij nog een socio te trekken

de enige oplossing voor dit soort lui is opsluiting want die boete betaalt hij wel omdat het weinig voorstelt al zal het hem wel pijn doen.
pi_24797391
laat ik het zo zeggen EL deze man is zo rijk dat hij als analfabeet een zetel heeft kunnen kopen. maar de rijken komen er altijd mee weg . een arme ziel zou om 500 euro de bak ingedraaid zijn
pi_24797589
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee hij is echt asociaal rijk.

ik schat zijn maand inkomen rond de 200.000 nederlandse euro's zonder andere praktijken mee te rekenen en meevallers.

en dan loopt hij nog een socio te trekken

de enige oplossing voor dit soort lui is opsluiting want die boete betaalt hij wel omdat het weinig voorstelt al zal het hem wel pijn doen.
Blijkbaar zijn de grootste rijken de grootste krenten, ik ga ervan uit dat hij de boete niet zonder slag of stoot gaat betalen, hoewel hij het met 1 druk op de knop kan regelen blijkbaar.

Je kunt hem in zijn eer aantasten door zijn praktijken openbaar te maken en hem een dagje aan de schandpaal te hangen in Rabat (enkel b, dank je Chadi) met een briefje: Ik ben er medeverantwoordelijk voor dat jullie het hier zo slecht hebben.

Misschien is het het beste om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, hoe meer je er over na gaat denken hoe bozer je er over wordt.
Yeah baby Yeah!
pi_24810887
Van alle uitkeringen is het gewoon een feit dat de helft of zo onterecht zijn. Oplichters zijn het en dat kan allemaal in dit landje, want we worden bestuurd door een achterlijk ambtelijk apparaat met boter op zijn hoofd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_24810902
quote:

[..]

Mutant01:
- Tegenwoordig heb je last van omgekeerde bewijslast als je een uitkering aanvraagt.

- Het kan makkelijk een paar maanden duren voordat een aanvraag verwerkt is. Mensen komen daardoor soms in de schulden.

- Ja, dat is ons belang. Dus wij dienen te weten of iemand inkomsten heeft vanuit daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')