abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24773894
Ik wil m'n dopoog goudvis graag bij m'n werk goudvis in de kom doen, omdat ik bijna nooit thuis ben, en Herman volgens het zoontje van de vader van een dierenspeciaalzaak ziek is omdat zijn staart slap hangt. Dus ik wil Herman bij Henk in de kom doen. Dat betekent ook dat Herman een auto tocht van een uur moet ondergaan. Kan dat allemaal wel?
Graag alleen reacties van mensen met de verstand ervan.
pi_24773902
En sorela, er stond echt geen foto van Henk in dat topic.
pi_24773923
Sjee jij reageert snel zeg had mijn reactie aangepast en we zijn al een topic verder
pi_24773982
Ik heb alleen een foto van Herman en zijn vissekom geplaatst, Henk en z'n vissekom staat in een ander topic.
Maar het is ok om een dopooggoudvis te vervoeren? Waar moet ik bij vervoer op letten? En moet ik ook de plantjes in z'n zakje stoppen voor zuurstof?
pi_24774063
De foto's!! .

Herman:

Henk: (die je dus wel geplaatst hebt!) !

Terugvindpost. .
pi_24774110
Waar heb ik die geplaatst dan????
pi_24774122
Nou, ik zou eerst eens een aquarium kopen als ik jou was. Twee vissen in zo'n lullig kommetje...
pi_24774140
Wat kost een aquarium dan?
pi_24774155
Nou, kijk eens op Marktplaats, daar kun je vast voor een redelijke prijs wel aan een goed aquarium met pompje enzo komen.
pi_24774159
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:08 schreef Redux het volgende:
Waar heb ik die geplaatst dan????
In het vissentopic met een héél ander onderwerp namelijk Herman eet de waterplanten op!

Ik heb natuurlijk geen verstand van vissen maar een grotere kom is wel een goed idee misschien.
pi_24774168
En nieuw kun je tegenwoordig ook plastic exemplaren krijgen, die zijn niet zo duur. Zo'n schelpje d'rin voor de zuurstof en klaar.
pi_24774180
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En nieuw kun je tegenwoordig ook plastic exemplaren krijgen, die zijn niet zo duur. Zo'n schelpje d'rin voor de zuurstof en klaar.
Het schijnt dat er ook zoiets is als een Fauna-box. .
pi_24774184
Beter een vierkante bak dan een kom. In een kom gaan ze de hele tijd rondjes zwemmen = stereotiep gedrag = verveling en frustratie. Bovendien zit in een kom relatief weinig ruimte en is het wateroppervlak vrij klein waardoor er naar ik meen minder zuurstof in het water komt (eerder vuil ook dus).
pi_24774186
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:12 schreef Stali. het volgende:

[..]

In het vissentopic met een héél ander onderwerp namelijk Herman eet de waterplanten op!

Ik heb natuurlijk geen verstand van vissen maar een grotere kom is wel een goed idee misschien.
Ja maar solera zij dat ik een foto van henk in hermans topic had geplaatst, en dat had ik dus niet. 8(7
pi_24774202
Maar hoe kun je zien dat een vis zich verveeld of zich frustreerd? Ik kan dat niet zien aan Herman hoor. Volgens mij zit hij best lekker in z'n vel in een ronde kom.
pi_24774215
Faunabox: http://www.oe-initiatieven.nl/edubladf.htm

Zou ik wel die van twintig liter nemen, da's wel het minimum voor twee goudvissen. Eigenlijk wordt honderd liter aanbevolen voor optimale gezondheid!
pi_24774234
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:16 schreef Redux het volgende:
Maar hoe kun je zien dat een vis zich verveeld of zich frustreerd? Ik kan dat niet zien aan Herman hoor. Volgens mij zit hij best lekker in z'n vel in een ronde kom.
Nou, als ze alleen maar aan één stuk door rondjes zwemmen is dat al een teken. Verder zie je niet zo erg veel van denk ik, maar een kom bevat slechts een litertje of vijf en dat is véél te weinig. Je kunt erop rekenen dat een vis in een kom al heel gauw last krijgt van een zekere mate van zuurstoftekort.
pi_24774247
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Faunabox: http://www.oe-initiatieven.nl/edubladf.htm

Zou ik wel die van twintig liter nemen, da's wel het minimum voor twee goudvissen. Eigenlijk wordt honderd liter aanbevolen voor optimale gezondheid!
100 liter? Voor twee goudvisjes? Jij zit die arme jongen gewoon in de maling te nemen he? .
pi_24774277
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:19 schreef Stali. het volgende:
100 liter? Voor twee goudvisjes? Jij zit die arme jongen gewoon in de maling te nemen he? .
Nee, dat is serieus! Dat is wat optimaal zou zijn. Een stevig aquarium dus. Dan kunnen er wel meer vissen in hoor.
pi_24774370
hoeveel lieter gaat er in zo'n kom? 50 liter? Waarom zou een klein dopooggoudvis 100 liter water moeten hebben? Droogt hij anders uit ofzo?? En wat kost al dat water wel niet? En zo'n grote bak kan ik toch nooit boven mijn tv kwijt???
pi_24774378
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, dat is serieus! Dat is wat optimaal zou zijn. Een stevig aquarium dus. Dan kunnen er wel meer vissen in hoor.
Ja, ja.... een groter aquarium en meer vissen nemen als tip. Jij hebt zeker een dierenwinkel? .

Hey maar serieus, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen maar volgens mij moeten goudvissen juist in een ronde kom, het heet immers een goudvissenkom.
pi_24774382
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/goudvis.html

Zij beweren zelfs 250 liter! Is natuurlijk niet zo vreemd. Normaal leeft zo'n beest in een rivier of meer ofzo en daar is de hoeveelheid water zo ongeveer onbeperkt. Vijf of tien liter is echt belachelijk.
pi_24774403
Van Animal Freedom:

Waarom de goudvissenkom niet deugt?

Veel van deze goudvissen komen in een goudvissenkom terecht. Mensen realiseren zich helaas niet dat dit voor de vissen een martelwerktuig is.

Wat deugt er niet aan?
In de eerste plaats is de goudvissenkom natuurlijk veel te klein. De kom bevat doorgaans maar enkele liters water, grote viskommen bevatten in het beste geval 10 tot 15 liter water. Dat is veel te weinig voor een goudvis, die minstens 250 liter nodig heeft! De kleine hoeveelheid water in een viskom dreigt niet alleen snel te vervuilen, maar kan ook snel te warm worden.
Een ander nadeel van de viskom is dat door de komvorm het wateroppervlak dat direct met de lucht in contact komt, veel te klein is. Daardoor dreigt voortdurend het zuurstofgehalte van het water te laag te worden.
De viskom biedt de goudvissen ook geen interessant en afwisselend leefmilieu, waarin ze zich kunnen oriënteren, verschuilen, afstand tot andere goudvissen kunnen houden en naar voedsel kunnen zoeken. De kom biedt de vis ook nauwelijks bewegingsruimte. Een vis, ook een goudvis, is er op gebouwd om flink te kunnen zwemmen! In een kom kunnen ze alleen maar kleine rondjes draaien.

De goudvissenkom is naar het oordeel van deskundigen volstrekt ongeschikt om vissen in te houden. De bioloog en hoofd van het Wilhelma Aquarium te Stuttgart, Dr. Dieter Jauch, schrijft in zijn boek over de verzorging van goudvissen, Goudvissen in Aquarium en Tuinvijver (Tirion Baarn), dat wie "goudvissen in dit soort 'gevangenissen' opsluit, dierenmishandeling begaat".

Hoe komen we van de goudvissenkom af?
In de allereerste plaats moet de verzorger van goudvissen een normaal aquarium kopen. Dat is wel duurder dan een vissenkom, maar verschaft aan de goudvissen de minimale leefruimte en aan de mensen, die ze houden, ook veel meer plezier.
In de tweede plaats heeft de dierenhandel hier een grote verantwoordelijkheid. Zij is het die deze ondeugdelijke viskommen in de winkels heeft en aan de mensen verkoopt. Veel mensen denken ook dat goudviskommen wel goed zijn, omdat ze in de Dierenspeciaalzaak te koop aangeboden worden! De Dierenspeciaalzaken moet dus nadrukkelijk verzocht worden, om die viskommen niet meer aan hun klanten aan te bieden.

Ton Dekker en Marijke Santen

Dit artikel verscheen in de loop van 1999 in een tiental landelijke en regionale kranten, radio en televisie.

Marijke Santen is een bekende van mij.
pi_24774415
ja maar ik heb zo'n kom niet bedacht, ik heb dit in een dierenspeciaalwinkel gekocht. die hebben er toch wel de verstand ervan? Of niet?
pi_24774417
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:28 schreef Redux het volgende:
hoeveel lieter gaat er in zo'n kom? 50 liter? Waarom zou een klein dopooggoudvis 100 liter water moeten hebben? Droogt hij anders uit ofzo?? En wat kost al dat water wel niet? En zo'n grote bak kan ik toch nooit boven mijn tv kwijt???
We hebben het wel over een levend wezen, niet over een decoratief item...
pi_24774424
ja maar zowel Herman als Henk leven allebei nog. Dus die kommen die ik nu heb zijn toch goed?
pi_24774429
en wie zegt mij dat ze een ronde kom niet leuk vinden???
pi_24774430
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:31 schreef Redux het volgende:
ja maar ik heb zo'n kom niet bedacht, ik heb dit in een dierenspeciaalwinkel gekocht. die hebben er toch wel de verstand ervan? Of niet?
Nee dus. Dierenwinkels willen alleen maar geld verdienen. En naar goudviskommen is nu eenmaal vraag. Elke vissenexpert zal je vertellen dat een goudviskom niet geschikt is om goudvissen in te houden.
pi_24774438
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Redux het volgende:
ja maar zowel Herman als Henk leven allebei nog. Dus die kommen die ik nu heb zijn toch goed?
Een vastgebonden fokzeug kan ook heel oud worden.
pi_24774447
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:29 schreef Stali. het volgende:
Hey maar serieus, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen maar volgens mij moeten goudvissen juist in een ronde kom, het heet immers een goudvissenkom.
Het zou eigenlijk een goudvissenmartelkom moeten heten...
pi_24774460
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee dus. Dierenwinkels willen alleen maar geld verdienen. En naar goudviskommen is nu eenmaal vraag. Elke vissenexpert zal je vertellen dat een goudviskom niet geschikt is om goudvissen in te houden.
die vrouw bij de dierenspeciaalzaak is een vissenexpert, want ze hadden heel veel vissen.
en wie zegt me dat jij een vissenexpert bent?
pi_24774463
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een vastgebonden fokzeug kan ook heel oud worden.
nou dan!
pi_24774466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Redux het volgende:
en wie zegt mij dat ze een ronde kom niet leuk vinden???
Denk even na. Een kom is gewoon te klein, dat is toch logisch? Het beestje kan geen kant op, kan zich doorgaans niet verstoppen en kan alleen maar rondjes zwemmen. Geen donker hoekje om uit te rusten, veel te weinig wateroppervlak en veel te weinig zuurstof.
pi_24774473
Duffe, je moet die beesten sowieso niet in een kom doen!
feest
pi_24774480
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:34 schreef Redux het volgende:
die vrouw bij de dierenspeciaalzaak is een vissenexpert, want ze hadden heel veel vissen.
Ik ben geen vissenexpert. Maar lees het artikeltje hierboven even, dat is geschreven door vissenexperts.

Ga maar eens posten op een site van vissenliefhebbers. Ze maken je af.
pi_24774510
quote:
nou dan!
'Oud worden' en 'in leven blijven' zeggen helemaal niets over gezond zijn of happy zijn. Je kunt een mens ook een leven lang in een kamertje van drie bij drie gooien en de kans is groot dat hij heel oud wordt. Maar je snapt zelf ook wel dat dat nooit de bedoeling kan zijn.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:38:04 #37
63900 xelzix
Get on with it!
pi_24774520
je kan Herman best een uur vervoeren in de auto, maar ik zal het nog maar even zeggen voor de zekerheid; zo'n beestje moet wel in water vervoerd worden.
en die staart ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Lijkt wel een beetje op vinrot.

Henk en Herman samen in een kommetje
I can resist everything but temptation.
pi_24774528
quote:
En jij denkt dat dierenwinkels dieren verkopen wegens het welzijn van die dieren...?
pi_24774535
Ja maar hoe kan jij zien dat Herman happy is dan? Als ik langs z'n vaas loop, dwarreld hij altijd heel vrolijk op me af. dus ik neem dan aan dat hij heel vrolijk is. En jij beweert van achter je computertje dat mijn vis Herman niet vrolijk is? Ik vraag me echt af of jij er wel eens verstand van hebt, want ik vergelijk mijn vis toch ook niet met een vastgebonden kalf? Wat is dat nou voor rare vergelijking???
pi_24774556
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef xelzix het volgende:
je kan Herman best een uur vervoeren in de auto, maar ik zal het nog maar even zeggen voor de zekerheid; zo'n beestje moet wel in water vervoerd worden.
en die staart ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Lijkt wel een beetje op vinrot.

Henk en Herman samen in een kommetje
Moet ik ook voer in z'n zakje stoppen als ik hem ga vervoeren?
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:42:44 #41
63900 xelzix
Get on with it!
pi_24774600
nee, net als mensen kunnen visjes best een uurtje zonder eten, maar doe er wel waterplantjes bij, en vervoer 'm bij voorkeur in een schone emmer, is beter voor Herman ivm zuurstof. En emmers gaan minder snel lek dan een zakje
pi_24774609
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:39 schreef Redux het volgende:
Ja maar hoe kan jij zien dat Herman happy is dan? Als ik langs z'n vaas loop, dwarreld hij altijd heel vrolijk op me af. dus ik neem dan aan dat hij heel vrolijk is. En jij beweert van achter je computertje dat mijn vis Herman niet vrolijk is? Ik vraag me echt af of jij er wel eens verstand van hebt, want ik vergelijk mijn vis toch ook niet met een vastgebonden kalf? Wat is dat nou voor rare vergelijking???
Ik vergeleek hem met een vastgebonden fokzeug. Je kunt niet weten of een vis 'happy' is, je kunt wel weten wat een vis nodig heeft om optimaal gezond te zijn. En dat is meer dan vijf of tien liter water. Een vis in een kom lijdt aan permanent zuurstoftekort en ik denk persoonlijk niet dat je daar happy van wordt. Ook kan hij zich niet verstoppen en voelt hij zich dus hoogstwaarschijnlijk niet relaxed.
pi_24774614
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En jij denkt dat dierenwinkels dieren verkopen wegens het welzijn van die dieren...?
Wat is dat nou voor domme opmerking? Alsof dierenSPECIAALzaken het slecht voorhebben met dieren
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:43:46 #44
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774620
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:39 schreef Redux het volgende:
Hij dwarrelt op je af omdat hij hoopt dat je hem eindelijk uit zijn lijden komt verlossen. Koop gewoon dat grotere aquarium en kijk zelf hoe Herman en Henk opfleuren.

Je hoeft geen voer in het zakje te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774639
Hoe weet jij nou weer hoe Herman zich voelt? Ben jij een vis dan?
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:45:03 #46
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774640
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor domme opmerking? Alsof dierenSPECIAALzaken het slecht voorhebben met dieren
Als je naar een dierenspeciaalzaak gaat dan heb je daar mensen zitten die wel iets afweten van dieren, maar verder er voornamelijk geld mee willen verdienen.

Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel dat je alles maar gewoon uit je duim zuigt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:46:22 #47
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774655
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:44 schreef Redux het volgende:
Hoe weet jij nou weer hoe Herman zich voelt? Ben jij een vis dan?
Dezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen.

Heb jij uberhaupt wel eens een boekje gelezen over vissen? Over hoe je ze moet verzorgen en dergelijke?

Volgens mij zou jij die goudvis ook zo in een koffiekopje proppen omdat het goed staat bij je interieur
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774672
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:43 schreef Redux het volgende:
Dat is helemaal geen domme opmerking. Winkels draaien om het verdienen van geld, niet om het welzijn van de beestjes die ze verkopen. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Je kunt dieren daarom ook beter bij erkende fokkers / kwekers kopen, die wèl de gezondheid van hun dieren op de eerste plaats hebben staan. Bij dierenwinkels worden vaak doorgefokte en soms ongezonde dieren verkocht. Het zijn voor zo'n winkel producten, geen levende wezens. Het is een teken aan de wand dat iedereen er elk dier mag kopen waar hij voor betaalt. Er vindt geen enkele vorm van screening plaats. Niemand vraagt je wat je gaat doen met het dier dat je er koopt. Het interesseert ze niet, als je er maar voor betaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam.
pi_24774703
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je naar een dierenspeciaalzaak gaat dan heb je daar mensen zitten die wel iets afweten van dieren, maar verder er voornamelijk geld mee willen verdienen.

Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel dat je alles maar gewoon uit je duim zuigt.
Ja hoor, ik heb gisteren een foto geplaatst als bewijs dat ik echt een dopooggoudvis die Herman heet heb. Net zoals je er met zijn gevoel naast zit, zit je er nu ook naast dat ik alles uit m'n duim zit te zuigen. Wat een mensen/dieren kennis heb jij zeg.

Kunnen hier aub ook gewoon alleen mensen reageren die er verstand van hebben? En niet zomaar iedereen die zich geroepen voelt om te reageren? Aandacht teveel ofzo??
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:49:31 #50
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774707
Ik ken genoeg dierenwinkels waar de dode vissen boven in de bakken drijven.

maar ze zijn heel goed voor de dieren hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774716
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen domme opmerking. Winkels draaien om het verdienen van geld, niet om het welzijn van de beestjes die ze verkopen. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Je kunt dieren daarom ook beter bij erkende fokkers / kwekers kopen, die wèl de gezondheid van hun dieren op de eerste plaats hebben staan. Bij dierenwinkels worden vaak doorgefokte en soms ongezonde dieren verkocht. Het zijn voor zo'n winkel producten, geen levende wezens. Het is een teken aan de wand dat iedereen er elk dier mag kopen waar hij voor betaalt. Er vindt geen enkele vorm van screening plaats. Niemand vraagt je wat je gaat doen met het dier dat je er koopt. Het interesseert ze niet, als je er maar voor betaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam.
ziekenhuizen zijn ook commercieel. verplegers en dokters geven plotsklaps niet meer om hun patienten???
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:50:46 #52
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774731
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:49 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb gisteren een foto geplaatst als bewijs dat ik echt een dopooggoudvis die Herman heet heb. Net zoals je er met zijn gevoel naast zit, zit je er nu ook naast dat ik alles uit m'n duim zit te zuigen. Wat een mensen/dieren kennis heb jij zeg.

Kunnen hier aub ook gewoon alleen mensen reageren die er verstand van hebben? En niet zomaar iedereen die zich geroepen voelt om te reageren? Aandacht teveel ofzo??
Wie zegt dat je die foto niet gewoon ergens anders vandaan plukt. Erg begaan met je dieren ben je niet, want anders had je allang een ander onderkomen voor die beestjes gezocht.
Als er alleen mensen mogen reageren die er verstand van hebben, wat doe jij hier dan nog?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774732
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:49 schreef Redux het volgende:
ziekenhuizen zijn ook commercieel. verplegers en dokters geven plotsklaps niet meer om hun patienten???
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en dat snap je zelf hopelijk ook wel.
pi_24774739
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:49 schreef Troel het volgende:

Ok, als bewijs plaats jij hier vandaag of morgen een foto van 2 dierenspeciaalzaken met dode vissen die drijven in hun aquarium

en trouwens, je zegt dat ze dood drijven in hun bakken. Ik dacht dat bakken juist goed waren? zie je nou wel dat je er totaal geen kaas van hebt gegeten?
pi_24774753
Redux, je bent een zeikerd en een dierenbeul. Het interesseert jou geen ene klap of het goed gaat met die vissen of niet, zolang ze maar blijven leven en er goed uitzien. Bah.
pi_24774774
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die vergelijking slaat als een tang op een varken en dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Nee, want jij claimt dat per definitie dierenspeciaalzaken commerciele winkels zijn die puur en alleen geld willen verdienen. En dat is volgens mij onzin, want dat zou in houden dat per definitie elke winkel een commerciele lichaam is die enkel en alleen geld wil verdienen en niet geeft om het product wat zij verkoopt. Dikke onzin dus.
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:53:29 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774780
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:51 schreef Redux het volgende:

[..]

Ok, als bewijs plaats jij hier vandaag of morgen een foto van 2 dierenspeciaalzaken met dode vissen die drijven in hun aquarium

en trouwens, je zegt dat ze dood drijven in hun bakken. Ik dacht dat bakken juist goed waren? zie je nou wel dat je er totaal geen kaas van hebt gegeten?
Alsof ik voor jou nu naar een dierenzaak ga om foto's te maken. Ik pieker er niet over. Blijkbaar ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je gewoon maar afwacht tot Herman en Henk dood gaan.

Het gaat niet om de bakken, het gaat eroom dat de vissen daar niet goed behandeld worden. Er gaan wel eens vissen dood, maar die haal je dan uit zijn bak. Als je dat niet doet gaan de andere vissen aan de dode vis vreten en kunnen die ook ziek worden en weer doodgaan etc.

Volgens mij is het tijd voor een slotje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774785
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:51 schreef Redux het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je een gerede kans loopt om de tent uit geslagen te worden als je probeert daar foto's van te maken. En iedereen die regelmatig in een dierenwinkel komt weet dat er vaak dooie vissen ronddrijven in de (veel te kleine) bakken (met veel te veel vissen erin).
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:54:32 #59
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774799
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, want jij claimt dat per definitie dierenspeciaalzaken commerciele winkels zijn die puur en alleen geld willen verdienen. En dat is volgens mij onzin, want dat zou in houden dat per definitie elke winkel een commerciele lichaam is die enkel en alleen geld wil verdienen en niet geeft om het product wat zij verkoopt. Dikke onzin dus.
IN heel veel winkels IS dat ook zo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774800
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Redux, je bent een zeikerd en een dierenbeul. Het interesseert jou geen ene klap of het goed gaat met die vissen of niet, zolang ze maar blijven leven en er goed uitzien. Bah.
En daarom open ik een topic zodat ik hoop dat ik te weten kom hoe ik mijn lieve dopooggoudvis Herman het best kan vervoeren? En dan heb jij het lef te zeggen dat ik niet het beste met hem voorheb, puur omdat ik jouw 'wijze raad' (:? ) niet opvolg? Dat is een arrogante eigenschap, ben je daar wel van op de hoogte?
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:55:17 #61
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774822
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef Redux het volgende:

[..]

mijn lieve dopooggoudvis Herman
Als jij zoveel om Herman geeft, had jij allang actie ondernomen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774825
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, en dus niet in ALLE. En wie zegt jou dat ik niet toevallig in die ene dierenspeciaalzaak ben geweest die WEL geeft om de dieren die ze verkoopt?

En je hebt nog geen antwoord gegeven op die bakken opmerking van mij.
pi_24774829
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:53 schreef Redux het volgende:
Een dier is geen product. Dat is nou net het hele probleem. Elke dierenspeciaalzaak die ik ken stopt minimaal vijf konijnen in een hokje van 20 bij 50, minimaal tien vogels in een hokje van 20 bij 50 en minimaal honderd vissen in een bak met 50 liter water. En nee, dat is niet diervriendelijk. Maar in een dierenwinkel kost elke vierkante meter geld.
pi_24774859
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef Redux het volgende:
En daarom open ik een topic zodat ik hoop dat ik te weten kom hoe ik mijn lieve dopooggoudvis Herman het best kan vervoeren? En dan heb jij het lef te zeggen dat ik niet het beste met hem voorheb, puur omdat ik jouw 'wijze raad' (:? ) niet opvolg? Dat is een arrogante eigenschap, ben je daar wel van op de hoogte?
Als het arrogant is om iemand erop te wijzen dat een goudvis minimaal een litertje of twintig nodig heeft om fatsoenlijk adem te kunnen halen, dan ben ik met liefde arrogant.

Weet je wat arrogant is? Dieren gebruiken als decoratie, dàt is arrogant.
pi_24774860
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Als jij zoveel om Herman geeft, had jij allang actie ondernomen!
Herman zit nu toch weer in zijn oude ronde kom? Eerst zat hij in z'n vaas, dat was niet goed.Dus wegens de zware druk van jullie heb ik hem weer in z'n kom gedaan, en nu is dat weer neit goed?? En aangezien jij claimt dat je bij elke dierenspeciaalzaak dode vissen bovenin hun bakken ziet drijven ( ), terwijl bakken volgens iedereen juist de beste huisjes zijn voor vissen, kan ik een conclusie trekken dat je uit je nek zit te lullen en je er dus totaal geen verstand van hebt. En dan verwacht je dat ik ga doen wat jij zegt? Neem jij jezelf wel serieus? Nou, ik niet!
pi_24774868
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:49 schreef Troel het volgende:

Nou bij de dierenwinkel bij mij zijn ze goed voor dieren hoor. Het zijn hele aardige mensen en ik heb daar nog nooit dode vissen zien drijven maar ze verkopen wel ronde goudvissenkommen.

Ik denk dat als goudvissenkommen slecht zouden zijn voor goudvissen dat ze dan wel uit de handel genomen zouden worden. Jullie doen net alsof vissen kunnen denken en hopen, zo'n beest weet toch niet beter.
pi_24774882
Als er honderd of tweehonderd visjes in een bak met vijftig liter water zitten gaan ze dood ja. Dat is logisch. Eén goudvis heeft 100 liter water nodig!!!
pi_24774889
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een dier is geen product. Dat is nou net het hele probleem. Elke dierenspeciaalzaak die ik ken stopt minimaal vijf konijnen in een hokje van 20 bij 50, minimaal tien vogels in een hokje van 20 bij 50 en minimaal honderd vissen in een bak met 50 liter water. En nee, dat is niet diervriendelijk. Maar in een dierenwinkel kost elke vierkante meter geld.
Een dier wordt toch verkocht? Dus technisch gezien is het wel een product. Elke dierenspecialist? Post morgen maar eens foto's van 3 dierenspeciaalzaken met min 5 konijnen in een hok. Wedden dat je dat niet lukt? En wedden dat je daarmee laat zien dat je niet weet waar je het over hebt?
pi_24774900
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:57 schreef Stali. het volgende:
Ik denk dat als goudvissenkommen slecht zouden zijn voor goudvissen dat ze dan wel uit de handel genomen zouden worden. Jullie doen net alsof vissen kunnen denken en hopen, zo'n beest weet toch niet beter.
Nee, natuurlijk weet hij niet beter. Maar hij weet wèl wat zoorstoftekort is. De Dierenbescherming werkt er al jaren aan om de goudvissenkom verboden te krijgen.
pi_24774903
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als het arrogant is om iemand erop te wijzen dat een goudvis minimaal een litertje of twintig nodig heeft om fatsoenlijk adem te kunnen halen, dan ben ik met liefde arrogant.

Weet je wat arrogant is? Dieren gebruiken als decoratie, dàt is arrogant.
Vissen worden toch altijd ter decoratie gehouden? Wat moet je er anders mee? Knuffelen? .
pi_24774908
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als er honderd of tweehonderd visjes in een bak met vijftig liter water zitten gaan ze dood ja. Dat is logisch. Eén goudvis heeft 100 liter water nodig!!!
Dus ik moet Herman en Henk in een bak van 200 liter water doen? Ben je wel helemaal fris???
pi_24774926
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk weet hij niet beter. Maar hij weet wèl wat zoorstoftekort is. De Dierenbescherming werkt er al jaren aan om de goudvissenkom verboden te krijgen.
Zoorstoftekort? Wat is dat nou weer?
pi_24774930
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:59 schreef Stali. het volgende:
Vissen worden toch altijd ter decoratie gehouden? Wat moet je er anders mee? Knuffelen? .
Wat mij betreft worden vissen helemaal niet als huisdieren gehouden, maar àls je ze houdt, zul je aan minimale welzijnseisen moeten voldoen. Een kom voldoet daar in de verste verte niet aan.
pi_24774937
quote:

[..]

En heb je daar een bron van? Nee zeker.
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:00:47 #75
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774938
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:59 schreef Redux het volgende:

[..]

Dus ik moet Herman en Henk in een bak van 200 liter water doen? Ben je wel helemaal fris???
Lupa wel ja, Herman helaas niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774949
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:59 schreef Redux het volgende:
Je houdt een paard toch ook niet in een stal van twee bij één meter? Of vind je dat ook geen enkel probleem?
pi_24774952
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat mij betreft worden vissen helemaal niet als huisdieren gehouden, maar àls je ze houdt, zul je aan minimale welzijnseisen moeten voldoen. Een kom voldoet daar in de verste verte niet aan.
Oooohhh, dus daar komen je onderbuikgevoelens vandaan. Jij bent gewoon een dierenfeministe die er falikant op tegen is dat ik een goudvis heb, en daarom alles wat ik post probeer te ondermijnen. Talk to the hand.
pi_24774953
quote:

[..]

Daarom moet je ook plantjes kopen die zorgen voor zuurstof in de kom.
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:01:46 #79
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774958
Het is jammer dat ik de dierenbescherming niet op je af kan sturen.

Ik hoop voor je dat je in een later leven nooit een dopooggoudvis wordt met zo'n baas als jij bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774972
quote:
[b]Op donderdag 27 januari 2005 11:01
Oooohhh, dus daar komen je onderbuikgevoelens vandaan. Jij bent gewoon een dierenfeministe die er falikant op tegen is dat ik een goudvis heb, en daarom alles wat ik post probeer te ondermijnen. Talk to the hand.
Ik ben niet voor het verbieden van het houden van vissen. Ik ben wel voor het stellen van minimale eisen qua welzijn.
pi_24774973
Jij neemt beesten zonder dat je weet hoe je ze moet onderhouden!! Das lekker slim..........

Wanneer heb je voor het laatst dat water ververst op die foto's ?? De vijver bij ons voor de deur heeft nog meer helder water dan in jouw kommetje!

Maar je vraagt om advies en elk advies wat jij krijgt vind je onzin??

We gaan er maar van uit dat je gewoon zit te Fok!ken..... want geloof niet dat er mensen zo naief met beesten kunnen omgaan ( en dan wel zeggen dat ze er serieus om geven )
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_24774974
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Lupa wel ja, Herman helaas niet.
En dat zeg jij.
pi_24774994
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:01 schreef Stali. het volgende:
Daarom moet je ook plantjes kopen die zorgen voor zuurstof in de kom.
Dat helpt helemaal niks in vijf of tien liter water. Het is gewoon veel te weinig.
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:03:58 #84
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774997
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:02 schreef Redux het volgende:

[..]

En dat zeg jij.
Ja. Dat zeg ik. En ga je eindelijk weg? Mooi! Doei dan maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24775002
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou de hondenkluifjes zijn toch bijna op, ik ga het vanmiddag even vragen bij de dierenwinkel dan.
pi_24775011
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:02 schreef Tim_G het volgende:
Jij neemt beesten zonder dat je weet hoe je ze moet onderhouden!! Das lekker slim..........
Jij weet toevallig wel hoe je een dopooggoudvis moet onderhouden???
quote:
Wanneer heb je voor het laatst dat water ververst op die foto's ?? De vijver bij ons voor de deur heeft nog meer helder water dan in jouw kommetje!
Gisteravond, 20:30.
quote:
Maar je vraagt om advies en elk advies wat jij krijgt vind je onzin??
Ik vraag advies over hoe ik Herman het best kan vervoeren. Niet over of z'n kom goed of niet goed is. En blijkbaar hebben de 'dierenspecialisten' in dit topic er geen kaas van gegeten, want iedereen zegt iets anders.
quote:
We gaan er maar van uit dat je gewoon zit te Fok!ken..... want geloof niet dat er mensen zo naief met beesten kunnen omgaan ( en dan wel zeggen dat ze er serieus om geven )
En zie, daarmee toon je aan dat je niet veel mensen/dieren kennis hebt, want je zit er totaal naast met je aannames. Tot ziens.
pi_24775025
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat helpt helemaal niks in vijf of tien liter water. Het is gewoon veel te weinig.
Moet ik Herman dan ook in een zak met 100 liter water vervoeren? Man ik mag wel een oplegger huren om m'n kleine dopoogvis naar m'n werk te krijgen.
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:05:28 #88
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24775028
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 11:04 schreef Stali. het volgende:

[..]

Nou de hondenkluifjes zijn toch bijna op, ik ga het vanmiddag even vragen bij de dierenwinkel dan.
Doe mij een plezier en vraag dan of ze ook

• Informatieboekjes hebben over huisdieren
  • Informatie over een dier meegeven als je een dier koopt.
  • troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775035
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:01 schreef Troel het volgende:
    Het is jammer dat ik de dierenbescherming niet op je af kan sturen.

Ik hoop voor je dat je in een later leven nooit een dopooggoudvis wordt met zo'n baas als jij bent.
    Heb je al foto's van 'al die dierenspeciaalzaken met dode vissen bovenin hun bakken'???
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:06:34 #90
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775049
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:05 schreef Redux het volgende:

[..]

Moet ik Herman dan ook in een zak met 100 liter water vervoeren? Man ik mag wel een oplegger huren om m'n kleine dopoogvis naar m'n werk te krijgen.
    Nee, dat hoeft niet. Herman zit als het goed is maar eventjes in dat zakje. Alhoewel ik dat bij jou eigenlijk niet zeker weet.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775055
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:00 schreef Redux het volgende:
    En heb je daar een bron van? Nee zeker.
    Wat de DB te zeggen heeft over de goudvissenkom:

Wat vindt u van de goudvissenkom?
    De goudvissenkom is veel te klein. Hij bevat maar enkele liters water, grote kommen bevatten in het beste geval tien tot vijftien liter. Dat is veel te weinig voor een goudvis, die minstens tachtig liter nodig heeft! De kleine hoeveelheid water in een viskom dreigt niet alleen snel te vervuilen, maar kan ook snel te warm worden. Een ander nadeel van de kom is dat door de komvorm het wateroppervlak dat direct met de lucht in contact komt, te klein is. Daardoor dreigt voortdurend het zuurstofgehalte van het water te laag te worden. De viskom biedt de goudvissen ook geen interessant en afwisselend leefmilieu, waarin ze zich kunnen oriënteren, verschuilen, afstand tot andere goudvissen kunnen houden en naar voedsel kunnen zoeken. De kom biedt de vis ook nauwelijks bewegingsruimte.
    pi_24775072
    Wie is DB???
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:07:36 #93
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775074
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:05 schreef Redux het volgende:

[..]

Heb je al foto's van 'al die dierenspeciaalzaken met dode vissen bovenin hun bakken'???
    Lees eens terug en dan kan je het antwoord vinden. Zowel van mij als van Lupa.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:07:59 #94
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775087
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:07 schreef Redux het volgende:
    Wie is DB???
    Dierenbescherming
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775099
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:04 schreef Redux het volgende:
    En blijkbaar hebben de 'dierenspecialisten' in dit topic er geen kaas van gegeten, want iedereen zegt iets anders.
    Integendeel, iedereen is het met elkaar eens dat een goudvissenkom niet geschikt is voor een goudvis.
    pi_24775135
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Integendeel, iedereen is het met elkaar eens dat een goudvissenkom niet geschikt is voor een goudvis.
    Mijn dierenspeciaalzaak blijkbaar niet, want die heeft mij deze ronde kom verkocht. En jij kan niet zomaar klakkeloos aannemen dat mijn dierenspeciaalzaak niet geeft om het product wat zij verkoopt. Doe je dat wel, dan kan ik aannemen dat jij overal klakkeloos aannames over doet, en kan ik je nergens op geloven. Zo simpel zit het in elkaar.
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:11:01 #97
    17698 nappel
    raar menneke..
    pi_24775145
    Herman gewoon in een plastic (schoon) zakje vervoeren, zonder voer..
    Zuurstof is belangrijker in de zak dan water, dus wanneer Herman net zijn koppie onder water kan houden is 't goed.

Je kunt aan een vis goed zien of hij 'happy' is aan de vinnen.
    De vinnen moeten goed uitstaan en mogen geen gaten, happen, slijmlaag of bloeduitstortingen laten zien.
    Zijn lichaam kun je controleren op kleur (vervaging en witte stippen zijn -meestal- niet goed..) en schubben (deze moeten gewoon glad liggen, openstaande schubben duiden op ziekte).

Een kleine kom met dus weinig water is erg onderhevig aan temp.schommelingen en schommelingen vd waterwaarden (pH, Kh, etc.). Deze schommelingen zijn vaak een oorzaak van stress en stress is weer de oorzaak van vele ziekten. Dus buiten meer zwemruimte, is een ruime vierkante bak gewoon stabieler en makkelijker te onderhouden.
    Zorg ervoor dat je wat bodemsubstraat gebruikt (die hoef je de komende jaren er niet meer uit te halen) hierin gaan al bacteriën zitten die je meehelpen de bak gezond te houden.
    Zorg ervoor dat je eens in de maand 10-20% water ververst met leidingwater (zorg dat de temp gelijk is aan die van 't water in 't aquarium), of beter: iedere week 3-5%.

Wil je toch proberen 2 vissen in een kommetje te doen, zul je snel merken dat het water nóg veel sneller groen en smerig wordt, simpelweg doordat er teveel afvalstoffen in het water terecht komen, wat zo'n klein watervolume met diens bacteriën niet weet te zuiveren.
    Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
    pi_24775148
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Doe mij een plezier en vraag dan of ze ook

• Informatieboekjes hebben over huisdieren
  • Informatie over een dier meegeven als je een dier koopt.
  • Boekjes over vissen? Ik zal het vragen.

Maar ik vind dat je wel erg bot reageert naar de TS hoor, ik ken zat mensen die gewoon een gezonde goudvis in een goudvissenkom hebben en die er erg goed voor zorgen.
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:12:41 #99
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775173
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:10 schreef Redux het volgende:

[..]

Mijn dierenspeciaalzaak blijkbaar niet, want die heeft mij deze ronde kom verkocht. En jij kan niet zomaar klakkeloos aannemen dat mijn dierenspeciaalzaak niet geeft om het product wat zij verkoopt. Doe je dat wel, dan kan ik aannemen dat jij overal klakkeloos aannames over doet, en kan ik je nergens op geloven. Zo simpel zit het in elkaar.
    Jouw dierenspeciaalzaak geeft heel veel om zijn product. Daarom hebben ze jou met liefde een kom verkocht. Ze hopen echter het liefst dat je hem kapot gooit, want dan kom je een nieuwe kopen.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:13:13 #100
    53851 BoNi
    Politiek correct en tolerant
    pi_24775188
    Als je toch met de auto gaat, vervoer het visje dan in zijn huidige kom/ bak, dat moet toch lukken lijkt..... Zeker als je met zn tweeën reist! Beestje in zijn huidige omgeving, dus ook het minste stress.
    Denk er nog wel even over na om toch iets te doen aan het verblijf van de vissen, want de adviezen die hier gegeven worden lijken me toch niet verkeerd!
    "Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
    Schitterend!
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:14:23 #101
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775214
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:11 schreef Stali. het volgende:

[..]

Boekjes over vissen? Ik zal het vragen.

Maar ik vind dat je wel erg bot reageert naar de TS hoor, ik ken zat mensen die gewoon een gezonde goudvis in een goudvissenkom hebben en die er erg goed voor zorgen.
    Tuurlijk, die zijn er wel. Maar de verhalen van TS over een paar dagen niet thuis zijn : dus geen eten en de slechte kwaliteit van het water van de foto's en vooral hoe Herman eruit ziet (eigenschappen van een niety happy vis), vind ik voldoende om behoorlijk bot te reageren.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775215
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:11 schreef Stali. het volgende:

[..]

Boekjes over vissen? Ik zal het vragen.

Ja toch? Ik ben toch niet gek? Ik ken nu in totaal 5 afzonderlijke plekken waar goudvissen in kommen zitten, en geen van die vissen zijn dood (op m'n werk, bij mijn neefje, bij de buren van mijn buren, en nog ergens). En dan roepen die mensen die hier posten en zich zogenaamd 'dierenspecialisten' noemen dat de dierenspeciaalzaken puur en alleen geld willen verdienen met het verkopen van hun producten, en er verder niet om geven. Altijd heel makkelijk om te oordelen over anderen vanaf je luie kont vanachter de computer. Wanneer je een hond wil slaan is een stok zo gevonden, zei m'n wijlen omaatje altijd...
    pi_24775222
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:10 schreef Redux het volgende:
    Ben je zo dom of doe je net alsof...?

Ik vind dat ik genoeg informatie, bronnen en argumenten heb gegeven. Als het je niet interesseert is dat jouw keus. Jammer voor die dieren. Had ik de kans, ik zou ze bij je weg halen en naar een liefhebber met een groot aquarium brengen.

De groeten, ignoramus.
    pi_24775228
    quote:

[..]

He kneus denk is na man. Hoelang leeft een gemiddelde goudvis in zo een kom als jij hebt.?

Hoogstens 3 jaar
    In het wild kunnen ze wel 40 jaar oud worden ( ja dat is echt waar als je me niet gelooft ga je maar googelen.)

http://www.dierennieuws.n(...)splay;num=1102148334
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:16:02 #105
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775244
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja toch? Ik ben toch niet gek? Ik ken nu in totaal 5 afzonderlijke plekken waar goudvissen in kommen zitten, en geen van die vissen zijn dood (op m'n werk, bij mijn neefje, bij de buren van mijn buren, en nog ergens). En dan roepen die mensen die hier posten en zich zogenaamd 'dierenspecialisten' noemen dat de dierenspeciaalzaken puur en alleen geld willen verdienen met het verkopen van hun producten, en er verder niet om geven. Altijd heel makkelijk om te oordelen over anderen vanaf je luie kont vanachter de computer. Wanneer je een hond wil slaan is een stok zo gevonden, zei m'n wijlen omaatje altijd...
    Van veel vet eten ga je ook niet meteen dood, maar gezond is het niet.

Natuurlijk gaat een goudvis niet meteen dood als hij in een kom zit, MAAR HET IS GEWOON NIET GOED VOOR HEM. Zeker niet als je hem niet goed verzorgd.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775246
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:14 schreef Troel het volgende:

[..]

Tuurlijk, die zijn er wel. Maar de verhalen van TS over een paar dagen niet thuis zijn : dus geen eten en de slechte kwaliteit van het water van de foto's en vooral hoe Herman eruit ziet (eigenschappen van een niety happy vis), vind ik voldoende om behoorlijk bot te reageren.
    Jij hebt blijkbaar geen respect voor anderen, en laat je jezelf lijden door onderbuikgevoelens en aannames. Nogal arrogant van jezelf om te claimen dat jij wel verstand hebt van dieren, en de dierenspeciaalzaken niet.
    Maar wat zijn die eigenschappen van een niet happy vis? Kom je daarop door in de huid te kruipen van een vis? doe je dan ook 'blub blub'???
    pi_24775254
    Het lijkt me dus duidelijk dat die speciaal aanbevolen plantenbak toch niet zo geschikt is.
    pi_24775262
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat een goudvis niet meteen dood als hij in een kom zit, MAAR HET IS GEWOON NIET GOED VOOR HEM. Zeker niet als je hem niet goed verzorgd.
    Zie? En daar ga je dus alweer heel erg de fout in, en maak je een ontzettende blunder, want Herman is een vrouwtje! Dat ik hem Herman noem betekent niet automatisch dat het een mannetje is hoor. Sta je dan met die kennis van je.
    pi_24775270
    Want goudvissen kunnen in het wild 40 jaar oud worden.
    pi_24775285
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:16 schreef Dunadain het volgende:
    Het lijkt me dus duidelijk dat die speciaal aanbevolen plantenbak toch niet zo geschikt is.
    Nou, bij de ikea stond er dus met grote letters boven 'vaas of vissenkom
    Of ga je nu ook roepen dat bloemen dood gaan in een vissenkom. Want bloemen doen het toch ook goed in een vissenkom? En dus doet een vis het ook goed in een vaas. Zo simpel is het.
    pi_24775310
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:17 schreef Dunadain het volgende:
    Want goudvissen kunnen in het wild 40 jaar oud worden.
    40? Serieus? Gisteren postte iemand nog dat ze max. 25 jaar worden. Heb ik dus 2 'specialisten' die beide iets anders roepen. En dan verwachten jullie dat ik jullie serieus ga nemen?

Alsjeblieft, kunnen de mensen die er geen verstand van hebben ook gewoon wegblijven?
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:19:51 #112
    63900 xelzix
    Get on with it!
    pi_24775323
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:11 schreef nappel het volgende:
    Herman gewoon in een plastic (schoon) zakje vervoeren, zonder voer..
    Zuurstof is belangrijker in de zak dan water, dus wanneer Herman net zijn koppie onder water kan houden is 't goed.

KNIP

als je zeker wilt zijn van het overlijden van Herman moet je zo'n beestje idd zo vervoeren....

en die 100 liter voor goudvissen.... je hebt goudvissen en je hebt goudvissen. Beesten die zo'n 20 cm lang zijn (100 liter, ok) en beestjes die 3 cm groot zijn... daar ook 100 liter voor nodig? dan heb je binnen een jaar een goudvis ipv een goudvisje.

Herman in een kom ipv vaas

TS afzeiken (hoezeer hij 't ook verdient) verbetert het lot van arme Herman niet...
    pi_24775332
    Redux je wilt het gewoon niet weten heh flikkertje.

bitch dan ook maar op
    pi_24775346
    Ja 40 jaar ga maar googlen kanker fagget
    pi_24775373
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:20 schreef Dunadain het volgende:
    Redux je wilt het gewoon niet weten heh flikkertje.

bitch dan ook maar op
    Ik heb je niet gevraagd om hier te posten hoor, sterker nog, ik heb direct gevraagd of alleen mensen met verstand hier willen posten. Aangezien je dat hebt kunnen lezen, vraag ik me af wat ji jhier doet.
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:24:15 #116
    53851 BoNi
    Politiek correct en tolerant
    pi_24775408
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:13 schreef BoNi het volgende:
    Als je toch met de auto gaat, vervoer het visje dan in zijn huidige kom/ bak, dat moet toch lukken lijkt..... Zeker als je met zn tweeën reist! Beestje in zijn huidige omgeving, dus ook het minste stress.
    Denk er nog wel even over na om toch iets te doen aan het verblijf van de vissen, want de adviezen die hier gegeven worden lijken me toch niet verkeerd!
    "Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
    Schitterend!
      † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 11:24:51 #117
    43556 miss_dynastie
    pi_24775420
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Yup. Wij hebben hier één dierenwinkel in de buurt die echt verstand heeft van en geeft om vissen. Die verkopen dus ook niet die lullige kommetjes. De meeste dierenwinkels doen dat wel, simpelweg omdat er ook veel vraag naar is.
    pi_24775425
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander hoor, maar een ronde kom fabriceren is net zo duur als een vierkante bak.
    Als een ronde kom slecht is voor een vis dan waren ze wel vierkant geweest, of niet soms?

Ik snap dat moeilijke gedoe niet hoor. Maar goed, ik ben de deur uit en zal het eens vragen aan iemand die er echt verstand van heeft.
    pi_24775443
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:25 schreef Stali. het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander hoor, maar een ronde kom fabriceren is net zo duur als een vierkante bak.
    Als een ronde kom slecht is voor een vis dan waren ze wel vierkant geweest, of niet soms?

Ik snap dat moeilijke gedoe niet hoor. Maar goed, ik ben de deur uit en zal het eens vragen aan iemand die er echt verstand van heeft.
    Graag, want die mensen die hier posten hebben er duidelijk GEEN verstand van!!!
      Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 11:26:28 #120
    35189 crew  Troel
    scherp en bot
    pi_24775452
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Yup. Wij hebben hier één dierenwinkel in de buurt die echt verstand heeft van en geeft om vissen. Die verkopen dus ook niet die lullige kommetjes. De meeste dierenwinkels doen dat wel, simpelweg omdat er ook veel vraag naar is.
    Tuurlijk, ze zijn er wel, maar helaas zijn er ook een heleboel winkels waar dat niet zo is.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_24775546
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:26 schreef Redux het volgende:

[..]

Graag, want die mensen die hier posten hebben er duidelijk GEEN verstand van!!!
    Je kunt beter zeggen: de mensen die hier posten zeggen niet wat ik wil hore ...
    Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
    pi_24775586
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin? Dus een dierenspecialist stapt van zijn principes af omdat mensen graag iets willen? Als dat per definitie geldt voor alle dierenspeciaalzaken, en jullie claimen ook dierenspecialsiten te zijn, dan geldt dat ook voor jullie. Het klopt van geen kant wat je hier beweerd.
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:33:32 #123
    17698 nappel
    raar menneke..
    pi_24775614
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef xelzix het volgende:

[..]

als je zeker wilt zijn van het overlijden van Herman moet je zo'n beestje idd zo vervoeren....

Knip
    Natuurlijk moet je de grap wel begrijpen dat zijn kop net onder water kunnen houden een variant is op zijn hoofd boven water kunnen houden zoals die uitdrukking op mensen slaat.

Feit is wel dat Herman niet overlijdt!!
    Een vis op het droge overlijdt omdat de kieuwplaten aan elkaar plakken> oppervlak verkleint en er kan steeds minder zuurstof opgenomen worden..

Zuurstof is belangrijker dan water!!
    pi_24775676
    Dus ik hoef geen water in z'n zakje te doen als ik hem morgen ga vervoeren??
      donderdag 27 januari 2005 @ 11:40:08 #125
    17698 nappel
    raar menneke..
    pi_24775773
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:35 schreef Redux het volgende:
    Dus ik hoef geen water in z'n zakje te doen als ik hem morgen ga vervoeren??
    Lol!

Tuurlijk wel! Anders drogen zijn kieuwplaten, en stikt ie...
    Een beetje water (waar hij nu inzit) is genoeg, neem als leidraad maar dat Herman iig los vd bodem in het zakje moet kunnen hangen.
    Belangrijk is dat je de zak verder volblaast met lucht, en liefst zoveel mogelijk!
      † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 11:41:45 #126
    43556 miss_dynastie
    pi_24775820
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin? Dus een dierenspecialist stapt van zijn principes af omdat mensen graag iets willen? Als dat per definitie geldt voor alle dierenspeciaalzaken, en jullie claimen ook dierenspecialsiten te zijn, dan geldt dat ook voor jullie. Het klopt van geen kant wat je hier beweerd.
    Jongen, kom eens van die kast af! Ik beweer helemaal geen specialist te zijn, waar zie je dat staan?
    Dat mensen van hun principes afstappen om te kunnen verkopen, geloof ik overigens wel gelijk.
    pi_24775913
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jongen, kom eens van die kast af! Ik beweer helemaal geen specialist te zijn, waar zie je dat staan?
    Dat mensen van hun principes afstappen om te kunnen verkopen, geloof ik overigens wel gelijk.
    Jij beweert toch dat de meeste dierenspeciaalzaken het wel doen? Daarmee plaats je jezelf boven heel veel dierenspeciaalzaken, dat terwijl je bij 99% niet eens weet hoe die dierenspeciaalzaken te werk gaan. Dat vind ik best arrogant.
    pi_24775944
    Ondanks dat het diep triest is voor herman lach ik me rot om de argumenten die redux aandraagt om iedereen op stang te krijgen (op stali na)
    Maar redux die foto die je geplaats hebt in het vorige topc van je kantoor was dat nu henk of herman in het kommetje er staat herman bij dus dan zou die 2 kommetjes hebben een als vervanger voor de vaas thuis en 1 kom op je werk en in wat voor kom zit henk dan als die kom op je werk niet van henk maar van herman is
    pi_24775970
    Ik snap je niet?
    pi_24775994
    Die kom op m;n werk waar Henk in zit en waar Herman in gaat is niet van Herman. De kom van Herman staat niet op m;n werk. Die vaas staat bij mij thuis. Daar gaat Herman dus uit. Sterker nog, Herman is al uit de vaas en in de kom. Herman was uit de kom, maar al die 'specialisten' hier wisten het allemaal beter, dus hij moest uit de vaas. Ik ga Herman morgen in z'n zak vervoeren hier naar toe, en dan doe ik hem niet in een vaas.
    Snap je?
    pi_24776153
    Dus de kom op je werk is van henk en niet van herman maar herman komt dus even bij henk logeren
    maar waarom zet je dan de naam herman bij de kom van henk op je werk .
    Dat je de vaas al vervangen hebt voor een kom dat had ik al begrepen.
    pi_24776193
    Hoe bedeol je dat ik de naam van henk op herman z'n kom heb gezet? Er staat toch helemaal geen naam op??
    pi_24776255
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 09:50 schreef Redux het volgende:
    Ik wil m'n dopoog goudvis graag bij m'n werk goudvis in de kom doen, omdat ik bijna nooit thuis ben, en Herman volgens het zoontje van de vader van een dierenspeciaalzaak ziek is omdat zijn staart slap hangt.
    ik hoop niet dat je mij met dat 'zoontje' bedoelt :S
    pi_24776370
    Ben je geen jongen dan?
      † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 12:06:38 #135
    43556 miss_dynastie
    pi_24776386
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:46 schreef Redux het volgende:
    Jij beweert toch dat de meeste dierenspeciaalzaken het wel doen? Daarmee plaats je jezelf boven heel veel dierenspeciaalzaken, dat terwijl je bij 99% niet eens weet hoe die dierenspeciaalzaken te werk gaan. Dat vind ik best arrogant.
    Ik plaats mezelf boven niemand, ik constateer alleen. Als jij dat arrogant vindt, prima, maar neem me niet kwalijk, ik zal er niet wakker van liggen.
    pi_24776409
    Alweer een Herman
    pi_24776459
    Ik zeg niet op maar bij de kom, onder het plaatje wat je in het vorige topic gezet hebt maar waar je dus de naam herman ONDER het plaatje gezet hebt.
    Kijk anders ff op pagina 1 van dit topic daar heeft Sali de plaatjes nog ee nkeer neer gezet en onder de kom die op je werk staat staat herman en geen henk terwijl het de kom van henk zou moeten zijn want henk staat op je werk en herman niet en anders heeft herman dus nu 2 kommen en henk geen kom
    Ingewikkeld nu hoor

Gaat nu de grond dweilen want de vriezer heeft volgens mij een super ontdooi stand ofzo
    pi_24776471
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:05 schreef Redux het volgende:
    Ben je geen jongen dan?
    NEEE!!!
    pi_24776509
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:10 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

NEEE!!!
    Ow :Q
    Heb je al een vriendje dan?
    pi_24776525
    Ik herhaal: zo vervoer je een goudvis:
    *je neemt plastic zakje (die niet lek is)
    *neemt het water uit de kom en doet dit in de plastic zak..halfvol
    * doe goudvis erbij
    * blaas de plastic zak verder vol lucht
    *knoop het goed dicht
    *leg het voorzichtig in het voertuig waarmee je gaat reizen (auto is het veiligst)(fiets gaat ook nog wel)
    * aangekomen hang je de plastic zak in de kom
    *die laat je half uur hangen
    *dan laat je met het water en al de goudvis vrij in de kom

(op deze manier is de waterthemperatuur gelijk gebleven, en is je vis waarschijnlijk niet opslag dood vanwege de themperatuurs verschillen!)
    pi_24776531
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:09 schreef Sorella het volgende:
    Ik zeg niet op maar bij de kom, onder het plaatje wat je in het vorige topic gezet hebt maar waar je dus de naam herman ONDER het plaatje gezet hebt.
    Kijk anders ff op pagina 1 van dit topic daar heeft Sali de plaatjes nog ee nkeer neer gezet en onder de kom die op je werk staat staat herman en geen henk terwijl het de kom van henk zou moeten zijn want henk staat op je werk en herman niet en anders heeft herman dus nu 2 kommen en henk geen kom
    Ingewikkeld nu hoor

Gaat nu de grond dweilen want de vriezer heeft volgens mij een super ontdooi stand ofzo
    Pagina 1? Op pagina 1 zie ik alleen plaatjes van mij staan met Herman in z'n vaas. Maar hij zit nu dus niet meer in z'n vaas want hij zit alweer in de kom, maar niet in de kom waar ik hem morgen in doe want dat is de kom van Henk. Herman gaat dus in de kom van Henk.
    pi_24776539
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Ow :Q
    Heb je al een vriendje dan?
    Blijf on topic....denk aan je goudvis!
    pi_24776627
    Volgens iemand anders in dit topic kon ik Herman het best in een doos vervoeren zodat hij niet alle kanten opschiet als ik ga remmen....
    pi_24776704
    Nou ik heb het gevraagd hoor en de helft van wat er in dit topic staat is onzin!

Goudvissen kunnen gewoon in een kom en je moet de vis 1 keer per dag eten geven zoveel als hij in een minuut op kan eten
    Het belangrijkste is dat je de kom regelmatig verschoont en er plantjes voor de zuurstof bij doet.

Toen ik hem vertelde dat iemand aangeraden heeft voor 2 goudvissen een bak van 100 liter en nog beter 200 liter aan te schaffen begon de goede man smakelijk te lachen.
    Hij nam me mee naar het bijgebouwtje met de vijvervissen en liet me daar een enorme bak zien vol met joekels van goudvissen.
    Dat zijn dus goudkarpers ( ik kon ze aaien. .)voor in de vijver en niet geschikt voor een aquarium.

Ik geloof dat sommige van jullie een beetje simpel zijn en het verschil niet weten tussen een vis voor in een goudvissenkom en een vis voor in een vijver.

En oja Troel, hij had inderdaad foldertjes over vissen en ik heb daar niks in gezien over dat kommen slecht zouden zijn, dus dat is ook allemaal onzin.
    Deze man heeft er echt wel verstand van en probeerde me echt niet zomaar wat aan te smeren anders had hij zijn mond gehouden en me een monsteraquarium verkocht van 200 liter.

Jullie zitten TS gewoon te baggeren! .
    pi_24776730
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 11:19 schreef Redux het volgende:

[..]

40? Serieus? Gisteren postte iemand nog dat ze max. 25 jaar worden. Heb ik dus 2 'specialisten' die beide iets anders roepen. En dan verwachten jullie dat ik jullie serieus ga nemen?
    Er zijn verschillende soorten goudvissen :S De 1 wordt ouders als de ander.....
    Het is ook maar net hoe de verzorging en onderhoud ervan is.
    pi_24776751
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:17 schreef Redux het volgende:
    Volgens iemand anders in dit topic kon ik Herman het best in een doos vervoeren zodat hij niet alle kanten opschiet als ik ga remmen....
    plastic zak waar herman in zit in een doos doen kan opzich wel ja....zowiezo moet je er voor zorgen dat de plastic zak niet gaat rollen ofzo.....anders wordt herman een beetje ge-shaked!!
    pi_24776792
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:21 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten goudvissen :S De 1 wordt ouders als de ander.....
    Het is ook maar net hoe de verzorging en onderhoud ervan is.
    Ja, joh die lui in dit topic hebben geen verstand van vissen want ze weten niet eens het verschil tussen een vijvervis en een komvis en roepen dus maar wat.
    pi_24776795
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:21 schreef Stali. het volgende:
    Nou ik heb het gevraagd hoor en de helft van wat er in dit topic staat is onzin!

Goudvissen kunnen gewoon in een kom en je moet de vis 1 keer per dag eten geven zoveel als hij in een minuut op kan eten
    Het belangrijkste is dat je de kom regelmatig verschoont en er plantjes voor de zuurstof bij doet.

Toen ik hem vertelde dat iemand aangeraden heeft voor 2 goudvissen een bak van 100 liter en nog beter 200 liter aan te schaffen begon de goede man smakelijk te lachen.
    Hij nam me mee naar het bijgebouwtje met de vijvervissen en liet me daar een enorme bak zien vol met joekels van goudvissen.
    Dat zijn dus goudkarpers ( ik kon ze aaien. .)voor in de vijver en niet geschikt voor een aquarium.

Ik geloof dat sommige van jullie een beetje simpel zijn en het verschil niet weten tussen een vis voor in een goudvissenkom en een vis voor in een vijver.

En oja Troel, hij had inderdaad foldertjes over vissen en ik heb daar niks in gezien over dat kommen slecht zouden zijn, dus dat is ook allemaal onzin.
    Deze man heeft er echt wel verstand van en probeerde me echt niet zomaar wat aan te smeren anders had hij zijn mond gehouden en me een monsteraquarium verkocht van 200 liter.

Jullie zitten TS gewoon te baggeren! .
    Zie je nou wel, ik heb wel gelijk met m'n kom en met m'n vaas, en iedereen die anders beweert en denkt dat ie er verstand van heeft zit gewoon uit z'n nek te lullen.

Bedankt, Stali!
      donderdag 27 januari 2005 @ 12:25:09 #149
    62182 Georges
    That's the shit
    pi_24776812
    Toch nog een tweede deel.
    Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
    pi_24776851
    er is idd groot verschil tussen goudvissen voor in een kom en goudvissen voor in de vijver......
    enne ja die ophef over de vaas was, omdat wanneer mensen het woord "vaas" horen ze meteen denken aan een bloemenvaas.........kep kijkje genomen in onze winkel net....en we hebben idd ook vazen te koop (speciaal voor goudvissen op maat) duz....
    pi_24776899
    Wie zit er dan in de kom die op je werk staat

Redus hon, vervoer herman zoals XQZ-me en anderen het gezegd hebben waaronder mijn persoontje en dan komt herman goed aan op je werk.

p.s de zak in een emmer doen is nog beter, wel de zak dichtlaten anders stuitert herman als nog de emmer uit
    pi_24776908
    Oh ja, nu ligt het ineens aan het gegeven dat men bij 'vaas' meteen denkt aan 'bloemenvaas'.
    Dus de 'dierenspecialisten' baseren hun mening toch op aannames? Wat een kletskoek zeg. Nou, als al die dierenspecialisten gewoon uit dit topic kunnen blijven doen ze me een groot plezier.
    pi_24776938
    Okay, dus Herman in een zak, met koud water, lucht en planten en voer erbij, alles in een doos, en dan in de auto. Ik moet een uur onderweg he, kan hij dat wel aan?
    pi_24776975
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:27 schreef XQZ-me het volgende:
    er is idd groot verschil tussen goudvissen voor in een kom en goudvissen voor in de vijver......
    enne ja die ophef over de vaas was, omdat wanneer mensen het woord "vaas" horen ze meteen denken aan een bloemenvaas.........kep kijkje genomen in onze winkel net....en we hebben idd ook vazen te koop (speciaal voor goudvissen op maat) duz....
    Pas maar op want voordat je het weet word je door mensen hier gelynched en ben je de grootste dierenmishandelaar ooit geboren.

En dit door onwetendheid van mensen, het is ook zo makkelijk om over vazen te beginnen terwijl ze gewoon geen antwoord geven op de gestelde vraag.

Volgens mij kan Redux beter zijn vis in een plastic bakje doen want een doos is niet waterdicht.
    pi_24776980
    water uit de kom geen koudwater, geen plantjes en geen voer.
    Een uur moet lukken als de zak groot genoeg is neem 3 pedaal emmer zakken in elkaar, vul die en zet hem in een emmer.
    Heb wel eens een rifwachter uit lelystad gehaald was ook anderhalf uur rijden en die heeft het ook gered.
    Alleenn thuis ging die dood want onze andere rifwachter vond hem niet lief
    pi_24776988
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:29 schreef Redux het volgende:
    Oh ja, nu ligt het ineens aan het gegeven dat men bij 'vaas' meteen denkt aan 'bloemenvaas'.
    Dus de 'dierenspecialisten' baseren hun mening toch op aannames? Wat een kletskoek zeg. Nou, als al die dierenspecialisten gewoon uit dit topic kunnen blijven doen ze me een groot plezier.
    ik zeg niet dat het daar aan ligt maar daar reageert wel iedereen op.....en als je zegt dat ik er alleen dierenspecialisten mogen blijven.....I STAY!
    pi_24777034
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:32 schreef Sorella het volgende:
    water uit de kom geen koudwater, geen plantjes en geen voer.
    Een uur moet lukken als de zak groot genoeg is neem 3 pedaal emmer zakken in elkaar, vul die en zet hem in een emmer.
    Heb wel eens een rifwachter uit lelystad gehaald was ook anderhalf uur rijden en die heeft het ook gered.
    Alleenn thuis ging die dood want onze andere rifwachter vond hem niet lief
    idd planten en voer is niet perse nodig...maar kan er wel gewoon bij....zolang het geen dichtbevolkte plasticzak wordt natuurlijk. vis moet wel kunne bewegen.
    pi_24777043
    crisis is dit nog steeds bezig? ik geloof er geen barst meer van dat redux echt de bosmongool is die hij probeert te zijn. je zal best een beestje te vervoeren hebben maar je loopt ons verder alleen te stangen succes met vervoeren, alles daarover is al wel gezegd, en koop alsjeblieft voor die 2 dikke visjes een rechthoekige bak. ze staan toch niet meer bij jou in de kamer dus wat boeit t nou of t ergens bij kleurt of niet. als die beestjes meer ruimte en zuurstof hebben worden ze vanzelf gezonder, krijgen e heldere kleurtjes en mooie staartjes en gaan ze leuker zwemmen dus ben jij ook weer blij met je mooie levende speeltjes
    Tap tap tap
    pi_24777094
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:35 schreef CherryLips het volgende:
    crisis is dit nog steeds bezig? ik geloof er geen barst meer van dat redux echt de bosmongool is die hij probeert te zijn. je zal best een beestje te vervoeren hebben maar je loopt ons verder alleen te stangen succes met vervoeren, alles daarover is al wel gezegd, en koop alsjeblieft voor die 2 dikke visjes een rechthoekige bak. ze staan toch niet meer bij jou in de kamer dus wat boeit t nou of t ergens bij kleurt of niet. als die beestjes meer ruimte en zuurstof hebben worden ze vanzelf gezonder, krijgen e heldere kleurtjes en mooie staartjes en gaan ze leuker zwemmen dus ben jij ook weer blij met je mooie levende speeltjes
    krijgen heldere kleurtjes en mooie staartjes??? dat komt egt niet door een leefomgeving.....als die beesjes gewoon gezond zijn en kunnen groeien dan gebeurt dit vanzelf.........
    pi_24777135
    en een voederautomaat aangezien je nieit 7 dagen per week op je werk bent
    kan ik niet maken zo'n opmerking krijg ik ook heel fok over me heen
    pi_24777144
    in een grotere bak hebben ze een betere leefomgeving, is gezonder voor ze, kunnen ze groeien, etc. tenminste, toen ik mijn vissie uit de kom in een bak deed kreeg hij dus meer ruimte, mooiere vinnen en hij ziet er gewoon veel mooier uit.
    Tap tap tap
    pi_24777154
    1 mannelijke 3 vrouwtjes....ghehe....guppen zijn al niet groot en om te ontdekken welke mannelijk en vrouwelijk zijn ben je egt lang bezig (spreekt uit ervaring)
    pi_24777182
    mannetjes hebben een staart met kleurtjes, vrouwtjes niet
    pi_24777234
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:41 schreef Sorella het volgende:
    mannetjes hebben een staart met kleurtjes, vrouwtjes niet
    ik had het over de guppen die beide hetzelfde 'lijken'....alleen door de stand van hun onder-straat kun je dat zien
    pi_24777305
    Wat is precies de bedoeling met die guppen? .
    pi_24777320
    uhm...geen idee.....
    pi_24777394
    sommige mensen gebruiken die als levend voer voor hun vissen omdat ze zoveel jongen produceren .

P.s.ik begon over guppen maar had het weer verwijdert
    Alleen xQZ-me was zo vlug met reageren
    pi_24777397
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:47 schreef XQZ-me het volgende:
    uhm...geen idee.....
    Jij begon over guppen? Of is een goudvis hetzelfde als een gup?
    Ja ik heb verder geen verstand van vissen hoor.
    pi_24777424
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:50 schreef Sorella het volgende:
    sommige mesnsen gebruiken die als levend voer voor hun vissen omdat ze zoveel jongen produceren
    aaah, wat zielig. .

Maar goudvissen hebben dat toch helemaal niet nodig?
    pi_24777459
    goudvissen eten geen guppen hoor tenzij je piranha-goudvissen hebt...maar aangezien die soort nog niet ondekt is....zou ik persoonlijk de goudvis gewoon met goudvissen-voer blijven voeren.....en niet met guppen....
    pi_24777484
    btw....

dit is een gup stali....niet lullig bedoelt maar om even het verschil met een goudvis aan te tonen.
    pi_24777489
    Goudvissen eten wel babygupjes hoor heb het zelf gezien
    pi_24777522
    ja babygupjes misschien wel.....maar die zijn nog geen 2 cm.....hap slik weg.
      donderdag 27 januari 2005 @ 12:59:01 #174
    38929 TrenTs
    _O_ Jimi Hendrix _O_
    pi_24777545
    Dopoog!
    Overwhelmed as one would be, placed in my position
    Such a heavy burden now to be the one
    Born to bear and read to all
    The details of our ending
    pi_24777904
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 12:54 schreef XQZ-me het volgende:
    btw....
    [afbeelding]
    dit is een gup stali....niet lullig bedoelt maar om even het verschil met een goudvis aan te tonen.
    Oh die lijkt in niets op een goudvis.
    Wat een groot beest is dat zeg! .
    pi_24777955
    naah ongeveer 5 cm lengte...foto lijkt groot maar ze zijn egt mini's
    pi_24778002
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:22 schreef XQZ-me het volgende:
    naah ongeveer 5 cm lengte...foto lijkt groot maar ze zijn egt mini's
    5 cm is ook wel een gemiddelde goudvis denk ik? Ik vind dat groot hoor, lijkt me niet dat goudvissen die lekker vinden.
    pi_24778025
    naah ok....laten we het erop houden dat een gup kleiner is dan een normale goudvis
    pi_24778072
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:26 schreef XQZ-me het volgende:
    naah ok....laten we het erop houden dat een gup kleiner is dan een normale goudvis
    Maar als de TS straks met guppies zit, die weer jongen dan moet hij wrs wel een aquarium aanschaffen en hij schreef geloof ik ergens dat hij dat niet vindt passen bij zijn interieur.
    pi_24778076
    Herman is helemaal geen gup!!
    pi_24778127
    Stel ik zou 5 dopooggoudvissen nemen, dan zou ik 5*100= een kom van 500 liter moeten hebben bedacht ik me net op het plein. Dat is toch niet serieus
    pi_24778152
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:29 schreef Redux het volgende:
    Herman is helemaal geen gup!!
    Hij is wel zo groot als een gup lees ik net. .

Misschien kun je Herman dan maar beter vervoeren in een Aquariusflesje.

Dit maar dan een flesje, die heeft een grote opening.

pi_24778183
    Ok genoeg getouwtrek, ik ga er een slot op gooien, redux, je hebt genoeg goede info gekregen, genoeg bronnen waar je je in kan verdiepen zodat je wel zou weten wat goed is voor jouw herman.
    Ook heb je info gekregen over het vervoeren, nu is het even over...

Slot dus...
    Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')