abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24774424
ja maar zowel Herman als Henk leven allebei nog. Dus die kommen die ik nu heb zijn toch goed?
pi_24774429
en wie zegt mij dat ze een ronde kom niet leuk vinden???
pi_24774430
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:31 schreef Redux het volgende:
ja maar ik heb zo'n kom niet bedacht, ik heb dit in een dierenspeciaalwinkel gekocht. die hebben er toch wel de verstand ervan? Of niet?
Nee dus. Dierenwinkels willen alleen maar geld verdienen. En naar goudviskommen is nu eenmaal vraag. Elke vissenexpert zal je vertellen dat een goudviskom niet geschikt is om goudvissen in te houden.
pi_24774438
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Redux het volgende:
ja maar zowel Herman als Henk leven allebei nog. Dus die kommen die ik nu heb zijn toch goed?
Een vastgebonden fokzeug kan ook heel oud worden.
pi_24774447
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:29 schreef Stali. het volgende:
Hey maar serieus, ik heb natuurlijk geen verstand van vissen maar volgens mij moeten goudvissen juist in een ronde kom, het heet immers een goudvissenkom.
Het zou eigenlijk een goudvissenmartelkom moeten heten...
pi_24774460
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nee dus. Dierenwinkels willen alleen maar geld verdienen. En naar goudviskommen is nu eenmaal vraag. Elke vissenexpert zal je vertellen dat een goudviskom niet geschikt is om goudvissen in te houden.
die vrouw bij de dierenspeciaalzaak is een vissenexpert, want ze hadden heel veel vissen.
en wie zegt me dat jij een vissenexpert bent?
pi_24774463
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een vastgebonden fokzeug kan ook heel oud worden.
nou dan!
pi_24774466
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:32 schreef Redux het volgende:
en wie zegt mij dat ze een ronde kom niet leuk vinden???
Denk even na. Een kom is gewoon te klein, dat is toch logisch? Het beestje kan geen kant op, kan zich doorgaans niet verstoppen en kan alleen maar rondjes zwemmen. Geen donker hoekje om uit te rusten, veel te weinig wateroppervlak en veel te weinig zuurstof.
pi_24774473
Duffe, je moet die beesten sowieso niet in een kom doen!
feest
pi_24774480
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:34 schreef Redux het volgende:
die vrouw bij de dierenspeciaalzaak is een vissenexpert, want ze hadden heel veel vissen.
en wie zegt me dat jij een vissenexpert bent?
Ik ben geen vissenexpert. Maar lees het artikeltje hierboven even, dat is geschreven door vissenexperts.

Ga maar eens posten op een site van vissenliefhebbers. Ze maken je af.
pi_24774510
quote:
nou dan!
'Oud worden' en 'in leven blijven' zeggen helemaal niets over gezond zijn of happy zijn. Je kunt een mens ook een leven lang in een kamertje van drie bij drie gooien en de kans is groot dat hij heel oud wordt. Maar je snapt zelf ook wel dat dat nooit de bedoeling kan zijn.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:38:04 #37
63900 xelzix
Get on with it!
pi_24774520
je kan Herman best een uur vervoeren in de auto, maar ik zal het nog maar even zeggen voor de zekerheid; zo'n beestje moet wel in water vervoerd worden.
en die staart ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Lijkt wel een beetje op vinrot.

Henk en Herman samen in een kommetje
I can resist everything but temptation.
pi_24774528
quote:
En jij denkt dat dierenwinkels dieren verkopen wegens het welzijn van die dieren...?
pi_24774535
Ja maar hoe kan jij zien dat Herman happy is dan? Als ik langs z'n vaas loop, dwarreld hij altijd heel vrolijk op me af. dus ik neem dan aan dat hij heel vrolijk is. En jij beweert van achter je computertje dat mijn vis Herman niet vrolijk is? Ik vraag me echt af of jij er wel eens verstand van hebt, want ik vergelijk mijn vis toch ook niet met een vastgebonden kalf? Wat is dat nou voor rare vergelijking???
pi_24774556
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef xelzix het volgende:
je kan Herman best een uur vervoeren in de auto, maar ik zal het nog maar even zeggen voor de zekerheid; zo'n beestje moet wel in water vervoerd worden.
en die staart ziet er inderdaad niet echt gezond uit. Lijkt wel een beetje op vinrot.

Henk en Herman samen in een kommetje
Moet ik ook voer in z'n zakje stoppen als ik hem ga vervoeren?
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:42:44 #41
63900 xelzix
Get on with it!
pi_24774600
nee, net als mensen kunnen visjes best een uurtje zonder eten, maar doe er wel waterplantjes bij, en vervoer 'm bij voorkeur in een schone emmer, is beter voor Herman ivm zuurstof. En emmers gaan minder snel lek dan een zakje
I can resist everything but temptation.
pi_24774609
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:39 schreef Redux het volgende:
Ja maar hoe kan jij zien dat Herman happy is dan? Als ik langs z'n vaas loop, dwarreld hij altijd heel vrolijk op me af. dus ik neem dan aan dat hij heel vrolijk is. En jij beweert van achter je computertje dat mijn vis Herman niet vrolijk is? Ik vraag me echt af of jij er wel eens verstand van hebt, want ik vergelijk mijn vis toch ook niet met een vastgebonden kalf? Wat is dat nou voor rare vergelijking???
Ik vergeleek hem met een vastgebonden fokzeug. Je kunt niet weten of een vis 'happy' is, je kunt wel weten wat een vis nodig heeft om optimaal gezond te zijn. En dat is meer dan vijf of tien liter water. Een vis in een kom lijdt aan permanent zuurstoftekort en ik denk persoonlijk niet dat je daar happy van wordt. Ook kan hij zich niet verstoppen en voelt hij zich dus hoogstwaarschijnlijk niet relaxed.
pi_24774614
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En jij denkt dat dierenwinkels dieren verkopen wegens het welzijn van die dieren...?
Wat is dat nou voor domme opmerking? Alsof dierenSPECIAALzaken het slecht voorhebben met dieren
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:43:46 #44
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774620
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:39 schreef Redux het volgende:
Hij dwarrelt op je af omdat hij hoopt dat je hem eindelijk uit zijn lijden komt verlossen. Koop gewoon dat grotere aquarium en kijk zelf hoe Herman en Henk opfleuren.

Je hoeft geen voer in het zakje te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774639
Hoe weet jij nou weer hoe Herman zich voelt? Ben jij een vis dan?
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:45:03 #46
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774640
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor domme opmerking? Alsof dierenSPECIAALzaken het slecht voorhebben met dieren
Als je naar een dierenspeciaalzaak gaat dan heb je daar mensen zitten die wel iets afweten van dieren, maar verder er voornamelijk geld mee willen verdienen.

Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel dat je alles maar gewoon uit je duim zuigt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:46:22 #47
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774655
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:44 schreef Redux het volgende:
Hoe weet jij nou weer hoe Herman zich voelt? Ben jij een vis dan?
Dezelfde vraag kan ik ook aan jou stellen.

Heb jij uberhaupt wel eens een boekje gelezen over vissen? Over hoe je ze moet verzorgen en dergelijke?

Volgens mij zou jij die goudvis ook zo in een koffiekopje proppen omdat het goed staat bij je interieur
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24774672
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:43 schreef Redux het volgende:
Dat is helemaal geen domme opmerking. Winkels draaien om het verdienen van geld, niet om het welzijn van de beestjes die ze verkopen. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Je kunt dieren daarom ook beter bij erkende fokkers / kwekers kopen, die wèl de gezondheid van hun dieren op de eerste plaats hebben staan. Bij dierenwinkels worden vaak doorgefokte en soms ongezonde dieren verkocht. Het zijn voor zo'n winkel producten, geen levende wezens. Het is een teken aan de wand dat iedereen er elk dier mag kopen waar hij voor betaalt. Er vindt geen enkele vorm van screening plaats. Niemand vraagt je wat je gaat doen met het dier dat je er koopt. Het interesseert ze niet, als je er maar voor betaalt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam.
pi_24774703
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je naar een dierenspeciaalzaak gaat dan heb je daar mensen zitten die wel iets afweten van dieren, maar verder er voornamelijk geld mee willen verdienen.

Eigenlijk heb ik gewoon het gevoel dat je alles maar gewoon uit je duim zuigt.
Ja hoor, ik heb gisteren een foto geplaatst als bewijs dat ik echt een dopooggoudvis die Herman heet heb. Net zoals je er met zijn gevoel naast zit, zit je er nu ook naast dat ik alles uit m'n duim zit te zuigen. Wat een mensen/dieren kennis heb jij zeg.

Kunnen hier aub ook gewoon alleen mensen reageren die er verstand van hebben? En niet zomaar iedereen die zich geroepen voelt om te reageren? Aandacht teveel ofzo??
  Redactie Frontpage donderdag 27 januari 2005 @ 10:49:31 #50
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_24774707
Ik ken genoeg dierenwinkels waar de dode vissen boven in de bakken drijven.

maar ze zijn heel goed voor de dieren hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')