Tja, als het jou aan inzicht ontbreekt, dan ben ik klaar met je. Ik zit niet zo op hippie-verhalen te wachten.quote:Op maandag 21 februari 2005 23:52 schreef theSummoner het volgende:
[..]
hmz, dat doe som sloeg eigenlijk op jou...ook je laatste stukje is me volkomen onduidelijk. Die cultuur met zuid en noord gaat prima volgens mij ik zie nog geen mega oorlog tussen die twee delen van het continent. Zij vinden ons lief, wij hen. En wie moet er nou samengevoegd worden met de UK Scandinavië en de VS?
Oh joepie, kunnen we straks voor Slovenie gaan meebeslissen welke grondwetten daar van toepassing moeten zijn. Daar heb ik altijd al op zitten wachtenquote:Op maandag 21 februari 2005 23:49 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat wij dat ook voor hen doen en dat iedereen dus voor elkaar bepaald welke grondwet waar van toepassing is.
quote:Sterker zelfs, het is er strax maar één: de EU-grondwet. Wel handig i.p.v. 25 verschillende als je zo'n Unie-fan bent.
Soevereiniteitsverlies is het belangrijkste. Het feit dat het Nederlandse volk straks nog maar voor 3,6% kan meebepalen hoe de hoogste wet die in Nederland geldt eruit komt te zien i.p.v. de 100% van nu is onacceptabel.quote:Heb je nog problemen met de grondwet zoals hij er nu is behalve het (vermeende) soevereiniteitsverlies van Nederland?
Nogmaals. Nieuwe afspraken over het vetorecht, stemverdeling en het voorzitterschap kunnen prima in afzonderlijke verdragen worden geregeld. Daar heb je echt geen grondwet voor nodig.quote:Hoe stel je je die samenwerking dan voor? Doe eens een ander voorstel behalve 'houden zoals het nu is' want er zijn nu ook problemen met de Unie zoals met subsidies en vaag geregeld stemrecht etc. Het kan dus altijd beter.
[..]quote:Oh joepie, kunnen we straks voor Slovenie gaan meebeslissen welke grondwetten daar van toepassing moeten zijn. Daar heb ik altijd al op zitten wachten
[..]quote:Dit gaat echt nergens meer over. Hoezo i.p.v. 25?
[..]quote:Soevereiniteitsverlies is het belangrijkste. Het feit dat het Nederlandse volk straks nog maar voor 3,6% kan meebepalen hoe de hoogste wet die in Nederland geldt eruit komt te zien i.p.v. de 100% van nu is onacceptabel.
Nee klopt maar het is wel handig?quote:Nogmaals. Nieuwe afspraken over het vetorecht, stemverdeling en het voorzitterschap kunnen prima in afzonderlijke verdragen worden geregeld. Daar heb je echt geen grondwet voor nodig.
quote:Misschien een idee dat je eerst het topic eens even doorleest
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:11 schreef theSummoner het volgende:
Misschien is het handig als je die grondwet eens goed gaat lezen en al je freaked out ideeën die nergens op slaan een beetje bij gaat stellen....
Kerel, doe eens niet zo simpel. Mijn opmerking sloeg op het i.p.v. De nationale grondwetten verdwijnen niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:11 schreef theSummoner het volgende:
25 lidstaten met 25 grondwetten. Moeilijk he?
We hebben nog nooit een EU-grondwet gehad. Hoezo is het al eerder gebleken dat we daar beter van worden? Volgens mij worden we van een EU grondwet alleen maar slechter.quote:Je kan er (net zoals in het verleden gebleken is) alleen maar beter van worden.
Nee dat was niet m'n enige argument, volgens mij heb je een nieuwe bril nodig...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:20 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[quote]Is dat nou je enige argument? Ga de grondwet eens lezen? Voor jouw info, dat heb ik al eens gedaan. Maar anders nog.
Van onze huidige grondwet komen we ook niet meer af...en ja, wat staat er over 40 jaar dan in? Dat alle Nederlanders standrechtelijk geëxecuteerd mogen worden op straat? Dat Nederlanders tweederangsburgers zijn? Vertel...quote:Je hoeft absoluut niets van de inhoud te weten om goed beargumenteerd tegen de EU grondwet te kunnen stemmen. Het principe alleen al verdient een stem tegen. Als Nederland nu voor een EU grondwet zou stemmen komen we daar nooit maar dan ook nooit meer vanaf. Het gaat er dus niet alleen om wat er nu in staat, maar vooral wat er over 10, 20 of 40 jaar instaat.
Ik bespeur toch een soort Europeanenfobie. Volgens mij vindt je die andere Europeanen hele enge mannetjes die allemaal gniffelend in een hoekje met zn 96.4%-en zitten te miespelen terwijl wij huilend bij juf-VS gaan klagen ofzo...leg dan uit wat er mis is met met z'n allen bepalen wat we gaan doen...zoals ik al zei, we kunnen er moeilijk slechter van worden. (Als je vindt van wel, vertel dan hoe)quote:En wat er over 10, 20 of 40 jaar instaat kan Nederland voor maar 3,6% meebepalen (en straks met Turkije zal dat nog minder worden). Kortom, hier in Nederland zouden wij volgens een wet moeten gaan leven die de 96,4% van de rest van Europa kan gaan samenstellen. Turkije heeft straks meer te vertellen welke grondwetten in Nederland moeten gaan gelden dan het Nederlandse volk zelf.
Nóg niet. Niet nooitquote:Kerel, doe eens niet zo simpel. Mijn opmerking sloeg op het i.p.v. De nationale grondwetten verdwijnen niet.
Vertel, hoe gaan we er slechter van worden? Voorbeelden svp. Ik bedoelde dat we van de Unie (handel en politieke samenwerking tegen rest v/d wereld) in het verleden al beter zijn geworden.quote:We hebben nog nooit een EU-grondwet gehad. Hoezo is het al eerder gebleken dat we daar beter van worden? Volgens mij worden we van een EU grondwet alleen maar slechter.
Geen, maar zoals ik al zei, één verdrag is handiger en makkelijk voor de burgers om te snappen dan 100000 losse verdragen over van alles en nog wat.quote:Welke wet die in de EU grondwet staat zou niet in de Nederlandse grondwet of in een los EU verdrag kunnen worden geregeld?
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:26 schreef theSummoner het volgende:
Van onze huidige grondwet komen we ook niet meer af...en ja, wat staat er over 40 jaar dan in? Dat alle Nederlanders standrechtelijk geëxecuteerd mogen worden op straat? Dat Nederlanders tweederangsburgers zijn? Vertel...
Kerel, zet jezelf toch niet zo voor lul. Dit gaat over de EU-grondwet. Wat heeft dat in godsnaam met angst voor andere Europeanen te maken? Waarom moet je bang zijn voor andere Europeanen om tegen de grondwet te kunnen zijn? Het is echt absurd zoals jij discussieert.quote:Ik bespeur toch een soort Europeanenfobie. Volgens mij vindt je die andere Europeanen hele enge mannetjes die allemaal gniffelend in een hoekje met zn 96.4%-en zitten te miespelen terwijl wij huilend bij juf-VS gaan klagen ofzo...
idd.... die kant sturen sommige idioten het hier al op.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]Wij kunnen voor de volle 100% zelf beopalen hoe de Nederlandse grondwet eruit moet zien. Bij de EU grondwet voor maar 3,6%. Kortom, dat kunnen wij volledig zelf bepalen in tegenstelling tot het gedrocht uit Europa.
[..]
Kerel, zet jezelf toch niet zo voor lul. Dit gaat over de EU-grondwet. Wat heeft dat in godsnaam met angst voor andere Europeanen te maken? Waarom moet je bang zijn voor andere Europeanen om tegen de grondwet te kunnen zijn? Het is echt absurd zoals jij discussieert.Straks ben je nog een racist als je tegen de EU-grondwet stemt.
WTF wil je dan allemaal gaan 'bepalen'? geef me eens iets CONCREETS in plaats van dat fobische gelul over bepalen en soevereiniteit.quote:Wij kunnen voor de volle 100% zelf beopalen hoe de Nederlandse grondwet eruit moet zien. Bij de EU grondwet voor maar 3,6%. Kortom, dat kunnen wij volledig zelf bepalen in tegenstelling tot het gedrocht uit Europa.
1. Ik ben je kerel niet. 2. Je lult constant over dat wij erop achteruit gaan door grote EU-landen als UK, Dld FR en misch strax Turkije maar HOE dan? Zoals ik al zei, ik moet geen abstract geklets, kom eens met voorbeelden over wat ze ons allemaal gaan aandoen als de grondwet er komt.quote:Kerel, zet jezelf toch niet zo voor lul. Dit gaat over de EU-grondwet. Wat heeft dat in godsnaam met angst voor andere Europeanen te maken? Waarom moet je bang zijn voor andere Europeanen om tegen de grondwet te kunnen zijn? Het is echt absurd zoals jij discussieert.
Volgens mij heb jij daar geen EU-grondwet voor nodigquote:Straks ben je nog een racist als je tegen de EU-grondwet stemt.
(of van die users die nieuw in pol zijn en proberen een discussie op gang te brengen en dan door vieze ouwe mannetjes raar aangekeken worden: 'quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:43 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
idd.... die kant sturen sommige idioten het hier al op.
vooral van die users die je anders NOOIT in pol ziet.
Stem gewoon NEE .. simpel![]()
discussie ? dat is iets anders als de manier waarop jij bezig ben hier.. dat noemen wij hier de SCH/Calvobbes stijl en wordt door een groot deel als zeer onwenselijk ervaren.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:45 schreef theSummoner het volgende:
[..]
(of van die users die nieuw in pol zijn en proberen een discussie op gang te brengen en dan door vieze ouwe mannetjes raar aangekeken worden: 'discussie? dit is toch zo'n forum waar iedereen het altijd met elkaar eens is?')
de WAT stijl? Praat eens normaal man.quote:discussie ? dat is iets anders als de manier waarop jij bezig ben hier.. dat noemen wij hier de SCH/Calvobbes stijl en wordt door een groot deel als zeer onwenselijk ervaren.
Want? Omdat ie dom lult? O, ja, slecht argument...begrijp ik.quote:Jij bent pro.. prima, een ander is tegen, ook prima, maar iemand die gemotiveerd NEE gaat stemmen voor dom uitmaken is wel erg dom![]()
Als je dat wilt weten moet je m lezen. ik heb t gedaan en t beviel me wel...quote:Ik heb jou in deze hele 'discussie 'nog niet 1 zinnig argument zien geven wat die EU grondwet voor de gemiddelde Nederlander zal veranderen.
Nogemaals een stem tegen de grondwet is geen stem tegen de EU.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:29 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Vertel, hoe gaan we er slechter van worden? Voorbeelden svp. Ik bedoelde dat we van de Unie (handel en politieke samenwerking tegen rest v/d wereld) in het verleden al beter zijn geworden.
quote:Het eigen buitenlandbeleid houdt op te bestaan en wordt onderworpen aan de meerderheden zoals die in de EU tot stand komen, onder regie van een Europese minister van Buitenlandse Zaken. “Hij voert namens de Unie de politieke dialoog met derden en verwoordt in internationale organisaties en op internationale conferenties het standpunt van de Unie.” (Artikel III-296)
Tevens wordt het mogelijk dat de Europese Unie “een overeenkomst met een of meer derde landen of internationale organisaties sluiten (…) die verbindend zijn voor de instellingen van de Unie.”(artikel III-323). Dit betekent dat de Europese Unie bijvoorbeeld een verdrag met de Verenigde Staten of China kan afsluiten zonder dat een afzonderlijke lidstaat daartegen bezwaar kan maken.
In grote lijnen komt het erop neer dat de grote lidstaten (Duitsland, Frankrijk, Engeland) ons buitenlandbeleid gaan bepalen. Om een dergelijke macht voor Brussel hebben de burgers nooit gevraagd. Het is niet wenselijk dat Nederland zoveel zeggenschap over haar eigen beleid afdraagt aan de Europese grootmachten.
quote:Geen, maar zoals ik al zei, één verdrag is handiger en makkelijk voor de burgers om te snappen dan 100000 losse verdragen over van alles en nog wat.
Lekker makkelijk zo .. je krijgt hier gefundeerde NEE argumenten te horen en jij stelt daar alleen 'als je dat wilt weten moet je m lezen '.. tegenover ?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:53 schreef theSummoner het volgende:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:50 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
de WAT stijl? Praat eens normaal man.
[..]
Want? Omdat ie dom lult? O, ja, slecht argument...begrijp ik.
[..]
Als je dat wilt weten moet je m lezen. ik heb t gedaan en t beviel me wel...
En? Die doen het doorgaans een stuk professioneler dan wij...quote:Concreet voorbeeld. De grote landen kunnen gezamenlijk voor Nederland het buitenlandse beleid gaan bepalen:
Hmz, ik bedoelde eigenlijk dat een grondwet handig is omdat het één verdrag is met alles erin...ipv veel met allemaal aparte dingen...quote:Precies, dat zeg ik ook al de hele tijd. Je kan het best allemaal in een afzonderlijk verdrag gaan regelen. Daar heb je echt geen EU grondwet voor nodig.
welke gefundeerde NEE argumenten? Ik heb ze echt nog niet gezien. Er wordt steeds iets gezegd over bepalen...over soevereiniteit...over verlies van zelfstandigheid...NOU EN? Niemand vertelt mij waarom dat verkeerd is. Mij persoonlijk bevalt het wel omdat Nederlanders nou eenmaal niet de beste politici ter wereld zijn (zie J.P.) en we zo kunnen profiteren van de expertise van andere landen. Dát is nou b.v. een gefundeerd argument hoe we beter worden van b.v. één gemeenschappelijk buitenlandbeleid. En ja, om iets over de grondwet te zeggen moet je hem wel eerst lezen lijkt me.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:57 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Lekker makkelijk zo .. je krijgt hier gefundeerde NEE argumenten te horen en jij stelt daar alleen 'als je dat wilt weten moet je m lezen '.. tegenover ?![]()
einde oefening voor jou ..![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:59 schreef theSummoner het volgende:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En? Die doen het doorgaans een stuk professioneler dan wij...
Ah, jij wordt dus slechts gedreven door Nederlanderhaat. Sorry hoor, maar sommige mensen vinden de soevereiniteit nu eenmaal wel belangrijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:03 schreef theSummoner het volgende:
[..]
welke gefundeerde NEE argumenten? Ik heb ze echt nog niet gezien. Er wordt steeds iets gezegd over bepalen...over soevereiniteit...over verlies van zelfstandigheid...NOU EN? Niemand vertelt mij waarom dat verkeerd is. Mij persoonlijk bevalt het wel omdat Nederlanders nou eenmaal niet de beste politici ter wereld zijn (zie J.P.) en we zo kunnen profiteren van de expertise van andere landen. Dát is nou b.v. een gefundeerd argument hoe we beter worden van b.v. één gemeenschappelijk buitenlandbeleid. En ja, om iets over de grondwet te zeggen moet je hem wel eerst lezen lijkt me.
Als ik Blair, Chirac of Schröder zie spreken op TV voel ik me echt trots om een Europeaan te zijn. Als ik Balkie zie heb ik dat nou niet echt m.b.t. Nederland...quote:
Laat je niet leiden door de voordelen van de liberalisatie van overheidssectoren. De opbrengsten van de oude staatsbedrijven komen harder terug in de vorm van kosten door tergende bureaucratie en achterlijke subsidies voor allerlei ontwikkelingslanden.quote:Op zondag 30 januari 2005 18:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan ga ik voor de grondwet stemmen![]()
Nederlanders zijn hele lieve mensen, maar 90% kent de betekenins van het woord soevereiniteit niet eens. M.a.w. dan kan je niet eens zeggen wat je belangrijk vindt. Ik ga er even vanuit dat jij het wel weet, maar waaróm is die Nederlandse soevereiniteit dan zo enorm geweldig? Je kan er over 50 jaar een enorm stuk minder mee dan nu omdat andere landen dan gewoon belangrijker zullen zijn dan ons kleine landje, en dan zal je de dag vervloeken dat je de eenwording van Europa opgehouden hebt door tegen dit verdrag te stemmen...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:06 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ah, jij wordt dus slechts gedreven door Nederlanderhaat. Sorry hoor, maar sommige mensen vinden de soevereiniteit nu eenmaal wel belangrijk.
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:09 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Als ik Bush, Chirac of Schröder zie spreken op TV voel ik me echt trots om een Europeaan te zijn. Als ik Balkie zie heb ik dat nou niet echt m.b.t. Nederland...
Je 'Europeaan 'voelen .. jesus, bij sommigen werkt de jarenlange hersenspoeling al .quote:Op dinsdag 22 februari 2005 01:09 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Als ik Bush, Chirac of Schröder zie spreken op TV voel ik me echt trots om een Europeaan te zijn. Als ik Balkie zie heb ik dat nou niet echt m.b.t. Nederland...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |