Goed, maar het is niet voor niets zijn afsluiter.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:08 schreef errrrr het volgende:
[..]
Dat was niet zijn conclusie Ruben, aleen zijn afsluiter.
*busy*quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:10 schreef errrrr het volgende:
Ok, mijn snake in svgalib werkt nu goed al zeg ik het zelf. Voor Alwin:
je kan 'm download op http://haqdaq.mine.nu/~haqdaq/snake Werkt dus alleen onder linux. Eerst nog even een chmod 775 snake en chmod u+s sanke en dan ./snake
(moet je btw wel die svgalib hebben geinstalleerd...)
I know everything..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:29 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
Een c dingetje, ik heb nu weer een vraag, maar ik betwijfel of jij daar ht antwoord op weet
I love Amstel..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:49 schreef MAX_crazy het volgende:
zoooo... bier is ook weer ingeslagen voor vanavond. Heb 2 krat Dommelsch gehaald
Qua bier zweer ik bij Amstel..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:57 schreef MAX_crazy het volgende:
Heb geen chips gekocht. Ik vind Dommelsch anders lekerder als Amstel.
Elephantquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:29 schreef DearPrudence het volgende:
Garden State is een hele leuke film. En heeft een geweldige soundtrack.
Gisteravond gezien, echt heel goed!
Ga ik morgen maar eens aan beginnen..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:29 schreef MAX_crazy het volgende:
Echt makkelijk dan SK hoofdstuk over koolstofverbindingen (heb nouwlijks hoeven leren)
Heb je daar geen msn dan? (CenterICQ compilen: 1 min.max.)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:30 schreef errrrr het volgende:
Huh, garden state / elephant? Waar gaat het over?
En Alwin, zie msn
Mijn eigen pc'tje is nu een nieuwe xorg aan het compilen, dus ik op media-pcBetekent wel dat ik tenminste full-time kan proggen / leren, en niet afgeleid word
Neej, jij moet eens online wezen als ik dat ook ben..quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:51 schreef errrrr het volgende:
Ja, daar heb ik dus wel msn, zag je toch
Ok, wees morg dus 's online als ik dat ook ben
Mijn eigen pc is nu btw klaar, zal zo 's nfsu2 onder linux testenBen nu bestwel tevreden over die snake, met apples / stenen, 2 spelers kan, puntentelling
Gast, misschien is het verstandig niet álles in het rond te schreeuwen.quote:Op zondag 30 januari 2005 01:12 schreef MrAli het volgende:
-knip-
Dacht ik ook net aan, kijk bijv. eens naar dit topic Ook Politie Almere leest mee op het Fok!Forum!quote:Op zondag 30 januari 2005 01:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Gast, misschien is het verstandig niet álles in het rond te schreeuwen.
Beunhaas.
quote:Op zondag 30 januari 2005 01:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Beunhaas.
Die informatie zul je in stilte koesteren, en voor je houden.quote:Op zondag 30 januari 2005 11:34 schreef DearPrudence het volgende:
[..]Kijk es aan, wat zal ik gaan doen met dit soort informatie?
Dit is al de 2e overtreding waarvan ik op de hoogte ben, ik spaar het allemaal wel op...quote:Op zondag 30 januari 2005 11:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Die informatie zul je in stilte koesteren, en voor je houden..
Ali denkt nog niet zoveel na enzo.
It wasn't me,quote:Op zondag 30 januari 2005 11:44 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Dit is al de 2e overtreding waarvan ik op de hoogte ben, ik spaar het allemaal wel op...![]()
Die knal kan vanalles zijn, dat vkbd, hmm..oke..quote:Op zondag 30 januari 2005 01:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Beunhaas.
Dat kan niet meer als steekproeven zijn, want anders moeten ze ongeveer het personeel verdubbelen als ze alles willen bijhouden, zo'n vaart zal het echt niet lopen.quote:Op zondag 30 januari 2005 09:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Dacht ik ook net aan, kijk bijv. eens naar dit topic Ook Politie Almere leest mee op het Fok!Forum!
Totally nothing!quote:Op zondag 30 januari 2005 11:34 schreef DearPrudence het volgende:
[..]Kijk es aan, wat zal ik gaan doen met dit soort informatie?
Nee, ik denk juist net weer een stapje verder als jij..quote:Op zondag 30 januari 2005 11:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Die informatie zul je in stilte koesteren, en voor je houden..
Ali denkt nog niet zoveel na enzo.
Hmm, als je ze allemaal wil weten om vervolgens naar de politie te gaan ben je waarschijnlijk zo lang bezig dat de meesten allang verjaard zijn..quote:Op zondag 30 januari 2005 11:44 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Dit is al de 2e overtreding waarvan ik op de hoogte ben, ik spaar het allemaal wel op...![]()
Ow, in dat geval was ik het ook niet..quote:
Edit het nou maar gewoon, better safe than sorry, bitch.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:10 schreef MrAli het volgende:
-knip-
I just did, en dat was ik wel van plan na deze commotie, maar nu lijkt het alsof het een opdracht van jou was i.p.v. een zelfstandige actie..quote:Op zondag 30 januari 2005 13:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Edit het nou maar gewoon, better safe than sorry, bitch..
Juist, nu dat grote bericht van jou ook nog eventjes, ik wil niets meer over vkbd'n zien.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:20 schreef MrAli het volgende:
[..]
I just did, en dat was ik wel van plan na deze commotie, maar nu lijkt het alsof het een opdracht van jou was i.p.v. een zelfstandige actie..
Achjah? Zo wel goed trouwens?
Dat ene woord is verandert in een afkorting, zo vind ik het wel best, verder staat er niets in wat er niet hoort te staan.quote:Op zondag 30 januari 2005 13:37 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Juist, nu dat grote bericht van jou ook nog eventjes, ik wil niets meer over vkbd'n zien..
Lol, het eerst nog 's neerzetten, en dan het eerste weghalenquote:Op zondag 30 januari 2005 13:20 schreef MrAli het volgende:
[..]
I just did, en dat was ik wel van plan na deze commotie, maar nu lijkt het alsof het een opdracht van jou was i.p.v. een zelfstandige actie..
Achjah? Zo wel goed trouwens?
Sjors weet ze idd wel te makenquote:Op zondag 30 januari 2005 15:16 schreef DearPrudence het volgende:
[afbeelding]Dat ziet er mooi uit.
Gister en vandaag wiskunde §2.3 t/m 3.2 gemaakt. Hopelijk nu wel een mooi cijfer dinsdag.
Nu even Engels doorlezen/leren, en daarna maar aan mijn bio, ook voor dinsdag. yippie.
Best foto idd..quote:Op zondag 30 januari 2005 15:16 schreef DearPrudence het volgende:
[afbeelding]Dat ziet er mooi uit.
Gister en vandaag wiskunde §2.3 t/m 3.2 gemaakt. Hopelijk nu wel een mooi cijfer dinsdag.
Nu even Engels doorlezen/leren, en daarna maar aan mijn bio, ook voor dinsdag. yippie.
Vertel mij watquote:Op zondag 30 januari 2005 15:23 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Sjors weet ze idd wel te maken.
Ze hadden wel echt de ziek beste week, qua sneeuw.
Haha, kijk, dat is nog eens goed weerquote:Op zondag 30 januari 2005 17:24 schreef Ponk het volgende:
[..]
Vertel mij wat
Ik heb elke dag tussen de 10 en 50 cm neuschnee gehad, sommige dagen zelfs op de piste, andere dagen de piste helemaal egaal geprepareerd met de nieuwe sneeuw, en natuurlijk tussen de bomen op plekken van de berg die alleen ik ontdekt had.![]()
*gereageerd*.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zo, net ook maar even een fotoboekje aangemaakt.
Ik zei het al: te blauw (wielen zijn zwart, niet blauwquote:Op zondag 30 januari 2005 19:10 schreef -Mzraki- het volgende:
Omdat het zondag is, en over iets minder dan 2 uur weer een Best Of Top Gear aflevering komt:
[afbeelding]
Uitermate geschikt als wallpaper.
Ach, perfectionist, beetje blauwer voor de smaak. Ik vind hem zo veel vetter dan het origineel, dat roder was.quote:Op zondag 30 januari 2005 19:39 schreef errrrr het volgende:
[..]
Ik zei het al: te blauw (wielen zijn zwart, niet blauw) Maar verder, erg vet
Nou, volgens mij heeft die oudepannenkoekenmix je korte-kortetermijngeheugen enigszins aangetast Hansquote:Net pannekoeken weer 's pannekoeken gegeten, was alweer heel lang geleden als je dat 'tussendoortje' bij Ruben niet meetelt. Het oudste pak pannenkoeken was met een houdbaarheidsdatum in 1999, de stroop 2000, en het nieuwere pak was 2003Maar ach, dat merk je toch niet
Was iig wel weer 's lekker.
Goede manier om je tijd te verdoenquote:Ik ga nu nog ff Donnie Darko kijken, weer 's,
Tsja, maar dan heb ik het origineel ook niet gezien hehquote:Op zondag 30 januari 2005 19:42 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ach, perfectionist, beetje blauwer voor de smaak. Ik vind hem zo veel vetter dan het origineel, dat roder was..
Typen en denken tegelijk ís wel moeilijkquote:[..]
Nou, volgens mij heeft die oudepannenkoekenmix je korte-kortetermijngeheugen enigszins aangetast Hans.
Ja, het blijft een hele aparte film waar je echt over blijft nadenkenquote:[..]
Goede manier om je tijd te verdoen.
Gruwelijk mis, maar je leeft gelukkig nogquote:Op zondag 30 januari 2005 20:39 schreef MrAli het volgende:
Damn..die turnwedstrijd was echt bagger, van de zes toestellen ging er bij vijf iets gruwelijk mis..
Dat resulteerde dan ook niet in een goed resultaat..
Volgende keer beter, de omstandheden waren nou ook niet ideaal, maarjah.
Het was niet gruwelijk mis zoals in Oostenrijk met dat rots-incident, het was meer dat het gewoon compleet niet lukte,quote:Op zondag 30 januari 2005 21:38 schreef errrrr het volgende:
[..]
Gruwelijk mis, maar je leeft gelukkig nogJammer dat het niet goed ging
En wat was er btw niet ideaal?
Best goan, en ik hoop ook dat er in de voorjaarsvakantie nog flink wat van die witte zooi valt..quote:Op zondag 30 januari 2005 17:24 schreef Ponk het volgende:
[..]
Vertel mij wat
Ik heb elke dag tussen de 10 en 50 cm neuschnee gehad, sommige dagen zelfs op de piste, andere dagen de piste helemaal egaal geprepareerd met de nieuwe sneeuw, en natuurlijk tussen de bomen op plekken van de berg die alleen ik ontdekt had.![]()
Tegen wie moesten jullie dan? En met wie zat je in het debat-team?quote:Op maandag 31 januari 2005 13:49 schreef -Mzraki- het volgende:
ANW Discussie was wel leuk.
"Hersenloos meisje": Alle mannen zijn chaotisch.
'Nuff said.
En Engels was weer goed te doen.
Net zoals de rest van 5vaquote:Op maandag 31 januari 2005 14:33 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Engels ging goed, alleen barrister/solicitor door elkaar gehaald.
Die eerste moest toch barrister, en de tweede silicitor zijn?quote:
We hadden een klasikale discussie, beetje door elkaar schreeuwen enzo. Ik moest met Gerco máár die kwam niet opdagen, dus was ik maar de verzekeringsman in m'n eentje,quote:Op maandag 31 januari 2005 14:06 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Tegen wie moesten jullie dan? En met wie zat je in het debat-team?
Frans luistertoets + Engels = makkelijk.
quote:
Zo, ze post weer 's wat ipv alleen maar stiekem mee te lezenquote:Op maandag 31 januari 2005 16:57 schreef SuUz2ko het volgende:
[..]
ik had alleen barrister (o.i.d.) onthouden want meestal mag je wel kiezen bij zo'n Engels pw. Moesten we nu gewoon de woordjes opschrijven. Tja, maar dan weet je barrister, en je weet ook dat die andere opgave het andere woord moet zijn, maar je dan weer niet weet welk woord dat is.. Damn, dan wordt het een leuk woord opschrijven...
Echt stiekem noem ik dat niet..quote:Op maandag 31 januari 2005 21:43 schreef errrrr het volgende:
[..]
Zo, ze post weer 's wat ipv alleen maar stiekem mee te lezen![]()
Engelse grammatica behoor je op gevoel te doen..quote:Nah, Engels viel een beetje tegen, grammatica had ik niet doorgenomen, dacht ach, dat ken ik wel, maar viel tegen... En de werkwoorden had ik ook maar twee keertjes doorgelezen, dus aan het twijfelen. Zo irritant vind ik dat, dan twijfel ik zo erg of het nou 1 of 2 l'en of een d of een t moet zijn
ANW = simpel.quote:En ach, ANW ging, voor zover dat met Rene kan, wel goed.
Ja, dikke lul drie bier, slap watje ben je gewoon Hans!quote:Net omdat tennis voor de 3e keer op rij niet doorging maar weer naar atletiek, maar na de cross gister had ik al last van mijn moeten, vandaag gewoon 2 (wel kleine) blaren... gister zat er dus zand in mijn schoenen, maar ik denk dat ik ook gewoon aan nieuwe schoenen toeben
Kijk dat is de instelling..quote:Ach, nu nog ff bio leren en dan lekker slapen(En Ruben, nee, ik heb het andere wiskunde pw nog niet geleerd, dat komt morgen wel
)
Weet Ruben dat ook?quote:Op maandag 31 januari 2005 22:15 schreef MrAli het volgende:
[..]
Echt stiekem noem ik dat niet..
Dit forum is anders behoorlijk openbaarEn buiten dat is het algemeen bekend..
Dat was mijn idee dus ook, en het gaat ook al jaren goed, maar nu twijfelde ik echt verschrikkelijkquote:[..]
Engelse grammatica behoor je op gevoel te doen..Gaat bij mij al jaren goed..
100% mee eensquote:[..]
ANW = simpel.
Rene = klote.
Wat? Heb braaf de hele training goed doorgelopen hoorquote:[..]
Ja, dikke lul drie bier, slap watje ben je gewoon Hans!
Duh, wat denk je dan?quote:[..]
Kijk dat is de instelling..
De ochtend voor het pw nog ff wat leren/doornemen..Goedzo Hans!
Nu wel iig!quote:
Dan doe je toch iets fout!quote:[..]
Dat was mijn idee dus ook, en het gaat ook al jaren goed, maar nu twijfelde ik echt verschrikkelijk
Valzelfsprekend!quote:[..]
100% mee eens
Als je niet harder loopt als hij ben jij ook brak, zoniet nog brakker..quote:[..]
Wat? Heb braaf de hele training goed doorgelopen hoorThuis even mijn voeten bekeken en dat viel een beetje tegen
Henk was btw ook goed brak hoor, liep maar vlak achter 'm
De havo-instelling op het vwo kom je niet vaak tegen.quote:[..]
Duh, wat denk je dan?
Uhm..14000 en nog wat..quote:(Wat is je huidige snake-topscore btw? Ik zit nu op de 31510, begin een beetje snake-verslaafd te wordenZal aan het eind van de pw-week weer 's wat nieuws verzinnen om te bouwen, wil nu eigenlijk iets grafisch voor windows (en liefst ook linux) maken... heb je in snake btw al de multi-player en speed-change opties ontdekt? Zo nee: run 'm is met ./snake --help
)
Ik heb idd wel lekker geslapen..jah..:)quote:Slaap lekker allemaal
Domme jongens die wel leren voor iets waarvoor je niet hoeft te leren, in algemeen beschaafd Nederlands noemt men dat 'tijdverspilling'.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Stoere jongens hoor, die proberen zo weinig mogelijk te leren. Way to go.
Ach, het ging mij meer om de algehele mentaliteit om zo weinig mogelijk te leren en dus zo dom mogelijk te blijven.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:25 schreef MrAli het volgende:
[..]
Domme jongens die wel leren voor iets waarvoor je niet hoeft te leren, in algemeen beschaafd Nederlands noemt men dat 'tijdverspilling'.
Leg mij eens uit..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:34 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ach, het ging mij meer om de algehele mentaliteit om zo weinig mogelijk te leren en dus zo dom mogelijk te blijven.
Same here.quote:Op maandag 31 januari 2005 16:19 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik heb silicitor alleen wel fout geschreven, twee elletjes![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Wiskunde ging goed, twee stomme foutjes (Bedankt voor je bemoedigende toespraak, Hansquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:10 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Same here.
[..]get your point.
Bio ging wel goed, Wiskunde naar mijn gewoon absoluut niet, maar als ik naar het geheel kijk heb ik wel meer dan de helft met zekerheid goed ingevuld dusja..
Heb jij je eigen bank?quote:Maar éérst! Die verleidelijke zachtheid van mijn mooie bank niet weerstaan.
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef MrAli het volgende:
Dit onderstreept denk ik maar weer eens het verschil tussen de havo en het vwo.
Met een voldoende genoegen nemen of altijd gaan voor die 10, of iig zo dicht mogelijk in de buurt komen.
nee, 'onze' bank dan.quote:
Van het beschrijven van een schilderij? Neen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:09 schreef SuUz2ko het volgende:
Esmé, heb jij opdracht 43 van Frans?
Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is.
Idd..quote:Subtiel meningsverschil.
Ik heb hier niet meer ruimte, waarschijnlijk nog kleiner, want die 2 klopt wel, maar die 3 is wat veel schat ik, voor mijn kamer. Daarbij komt nog een schuin dak ook..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo.![]()
(verlangt opeens heel erg naar oude kamer, die toen ongeveer 5 bij 5 was)
Goed idee..quote:ben trouwens gewoon in mijn eigen bedje gaan slapen.
Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.
Hoekbankenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
nee, 'onze' bank dan.![]()
[afbeelding]
mijn kamertje is precies groot genoegquote:Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo.![]()
(verlangt opeens heel erg naar oude kamer, die toen ongeveer 5 bij 5 was)
Overdag slapen is done, Hibernationquote:ben trouwens gewoon in mijn eigen bedje gaan slapen.
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:39 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald..
Later zul je in een competatieve maatschappij leven, en de beste wordt uitgekozen, kun je er beter vroeg mee beginnen..
Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:
[..]
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.
Wauw, hij heeft gelijk.quote:Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Wauw, hij ook.quote:Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.
Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.quote:De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:35 schreef MrAli het volgende:
[..]
Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.
Maar verder een 6 is 'voldoende', en het woord zegt het al, dat is in principe genoeg..En als je wat anders (beters) te doen heb, zie ik het als tijdverspilling.
Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.quote:[..]
Idd..
(Met de kanttekening dat als ik wel op het vwo had gezeten mijn mening hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde was geweest als dat ie nu is.)
Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:
[..]
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.
Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.quote:Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?quote:Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.
Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.quote:De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
Klopt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:14 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.
Zijn we het daar iig over eens.quote:[..]
Wauw, hij heeft gelijk.
[..]
Wauw, hij ook.
Ik kreeg anders sterk de indruk dat je dat wel iets kon schelen..quote:[..]
Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.
Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?
Niet dat ik zo ontzettend veel bezig ben met huiswerk/school/leren etc, maar patsen over hoe weinig je wel niet uitvoert is echt not done.
Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.quote:[..]
Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.
Opzich mee eens, maar ik vind de meeste vakken waar ik voor gekozen heb (wiskunde, natuurkunde, biologie, informatica) interessant genoeg wat te doen en dan wil ik ook hoger dan een 6 halen. Scheikunde is een beetje kut, maar vrij makkelijk vind ik (nouja, ik moet dit proefwerk nog even zienquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:30 schreef MrAli het volgende:
[..]
Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.
Mee eensquote:[..]
Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.
Wel een beetje, als we de cijfers terugkrijgen. Maar het is nou niet zo van 'Oh Kees staat beter, ik moet echt goed m'n best gaan doen.' Misschien zeggen we het wel af en toe, maar niet echt serieus ofzo hoorquote:Daarentegen bij jullie in de klas werkt iedereen wel (stel ik me zo voor) en heerst er iig een concurentiestrijd, waardoor je vanzelf wel beter je best gaat doen als je daar gevoelig voor bent.
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.quote:
[..]
Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.quote:[..]
Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.quote:[..]
Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.
Ik kan alleen maar zeggen o/v/gquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:
[..]
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
[..]
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
[..]
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
[..]
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:
[..]
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
Bij jou zou het misschien niets veranderen, maar een hoop die nu hun best doen worden dan niet meer 'beloond' en raken op z'n minst minder gemotiveerd.quote:[..]
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
Over het algemeen kan je stellen dat als je altijd tienen gehaald hebt je de stop toch wel goed onder de knie hebt. Waarom zou je niet alles kunnen begrijpen?quote:[..]
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
Natuurlijk kun je niet concluderen uit 0.2 punt verschil dat ik dan een stuk beter zou zijn. Je moet cijfers ook niet gebruiken om te laten zien dat je beter bent, maar om in te zien hoe goed je de stof begrijpt.quote:[..]
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
Hey nokken jij lul..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:49 schreef errrrr het volgende:
Ow btw, check allemaal de webcam's 's ( http://mrali.mine.nu/~mrali/wintersport/webcam.php ) Het blijft gewoon sneeuwen daar
Ookal is de pistenzustand nu van pulverschnee naar neuschnee veranderd....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |