abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24863175
Kees is cool .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24863493
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Stoere jongens hoor, die proberen zo weinig mogelijk te leren. Way to go.
Names are so cliché
pi_24863500
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:25 schreef -Mzraki- het volgende:
Kees is cool .
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_24863538
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Stoere jongens hoor, die proberen zo weinig mogelijk te leren. Way to go.

Bio weet ik nog net zo niet hoe dat is gegaan.
Wiskunde ging wel oké, 2 vragen helemaal goed Een vond ik een beetje vaag, waarschijnlijk ook wel fout en de eerste opgave half goed gok ik. Mm, moet wel een voldoende in zitten. Anders flip ik!
Herkansing Geschiedenis was gewoon té veel voor vandaag. Alles ingevuld en naar huis gegaan, ik werd gewoon gek!!

oké, mijn update voor vandaag

Bonne chance!
Names are so cliché
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:24:21 #280
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24864178
Dit onderstreept denk ik maar weer eens het verschil tussen de havo en het vwo.
Met een voldoende genoegen nemen of altijd gaan voor die 10, of iig zo dicht mogelijk in de buurt komen.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
pi_24864732
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef MrAli het volgende:
Dit onderstreept denk ik maar weer eens het verschil tussen de havo en het vwo.
Met een voldoende genoegen nemen of altijd gaan voor die 10, of iig zo dicht mogelijk in de buurt komen.
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.
- Beverly Sills
pi_24864994
Esmé, heb jij opdracht 43 van Frans?
Names are so cliché
pi_24865082
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 14:21 schreef -Mzraki- het volgende:
Heb jij je eigen bank? , luxe .
nee, 'onze' bank dan.

Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo.
(verlangt opeens heel erg naar oude kamer, die toen ongeveer 5 bij 5 was)

ben trouwens gewoon in mijn eigen bedje gaan slapen.
pi_24865167
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:09 schreef SuUz2ko het volgende:
Esmé, heb jij opdracht 43 van Frans?
Van het beschrijven van een schilderij? Neen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:35:24 #285
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24865420
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is.
Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.
Maar verder een 6 is 'voldoende', en het woord zegt het al, dat is in principe genoeg.. En als je wat anders (beters) te doen heb, zie ik het als tijdverspilling.
quote:
Subtiel meningsverschil.
Idd..
(Met de kanttekening dat als ik wel op het vwo had gezeten mijn mening hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde was geweest als dat ie nu is.)
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:37:24 #286
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24865452
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

Ik heb hier niet meer ruimte, waarschijnlijk nog kleiner, want die 2 klopt wel, maar die 3 is wat veel schat ik, voor mijn kamer. Daarbij komt nog een schuin dak ook..
quote:
Goed idee..
pi_24865489
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.
Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald. .

Later zul je in een competatieve maatschappij leven, en de beste wordt uitgekozen, kun je er beter vroeg mee beginnen. .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24865537
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

nee, 'onze' bank dan.
[afbeelding]
Hoekbanken .
quote:
mijn kamertje is precies groot genoeg . Heb alleen geen muur vrij waar ik m'n snowboard aan kan hangen, das wel een beetje jammer.
quote:
Overdag slapen is done, Hibernation .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:52:59 #289
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24865707
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:39 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald. .

Later zul je in een competatieve maatschappij leven, en de beste wordt uitgekozen, kun je er beter vroeg mee beginnen. .
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.
Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.

De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
pi_24866051
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:

[..]

Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.
quote:
Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Wauw, hij heeft gelijk.
quote:
Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.
Wauw, hij ook.
quote:
De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_24866446
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:35 schreef MrAli het volgende:

[..]

Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.
Maar verder een 6 is 'voldoende', en het woord zegt het al, dat is in principe genoeg.. En als je wat anders (beters) te doen heb, zie ik het als tijdverspilling.
Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?

Niet dat ik zo ontzettend veel bezig ben met huiswerk/school/leren etc, maar patsen over hoe weinig je wel niet uitvoert is echt not done.
quote:
[..]

Idd..
(Met de kanttekening dat als ik wel op het vwo had gezeten mijn mening hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde was geweest als dat ie nu is.)
Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.
- Beverly Sills
pi_24866568
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.
quote:
Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.
quote:
Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?
quote:
Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.
- Beverly Sills
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:43:18 #293
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24867611
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:14 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.
Klopt.
quote:
[..]

Wauw, hij heeft gelijk.
[..]

Wauw, hij ook.
Zijn we het daar iig over eens.
quote:
[..]

Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.
Ik kreeg anders sterk de indruk dat je dat wel iets kon schelen..
En over wie heb je het wat betreft het ontbreken van de inzet? Want als je het over mij heb, ik wil me best ergens voor inzetten, als ik het onderwerp intressant vind. Anders zal dat iig een stuk lastiger worden.
pi_24868438
Volleybal was leuk, OSG team met 3-0 ingemaakt, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:30:45 #295
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24868457
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?

Niet dat ik zo ontzettend veel bezig ben met huiswerk/school/leren etc, maar patsen over hoe weinig je wel niet uitvoert is echt not done.
Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.
quote:
[..]

Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.
Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.
Daarentegen bij jullie in de klas werkt iedereen wel (stel ik me zo voor) en heerst er iig een concurentiestrijd, waardoor je vanzelf wel beter je best gaat doen als je daar gevoelig voor bent.

Vorig jaar in 4 havo zat om deze tijd 2/3 van alle 4 havo leerlingen op zitten blijven, van de 3 klassen zouden er dus 2 klassen blijven zitten. (Uiteindelijk is ongeveer 1/3 tot 1/2 blijven zitten, waarvan nu het grootste gedeelte van school af is.)

Maar als dus verreweg het grootste gedeelte op zittenblijven zit, en het is uitzichtloos (wat bij heel veel zo was) dan trekt dat de motivatie van de hele klas naar beneden omdat ze zelf niets doen, maar gaan zitten kloten. En daarbij dus ook anderen lastig vallen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:47:38 #296
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_24868746
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:30 schreef MrAli het volgende:

[..]

Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.
Opzich mee eens, maar ik vind de meeste vakken waar ik voor gekozen heb (wiskunde, natuurkunde, biologie, informatica) interessant genoeg wat te doen en dan wil ik ook hoger dan een 6 halen. Scheikunde is een beetje kut, maar vrij makkelijk vind ik (nouja, ik moet dit proefwerk nog even zien ) Maar voor vakken als maatschappijleer, CKV, ik lees het hoogstends één keer door, waarom zou ik aan iets waar ik later toch niets mee wil onnodig veel tijd verspillen? ANW daarentegen, opzich erg interessant, maar een beetje onder mijn niveau. Ik lees zat boeken waar precies (meer) instaat dan in de ANW boeken, en dan gaat het tenminste niet om hoe die filosofen nou heten.
quote:
[..]

Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.
Mee eens
quote:
Daarentegen bij jullie in de klas werkt iedereen wel (stel ik me zo voor) en heerst er iig een concurentiestrijd, waardoor je vanzelf wel beter je best gaat doen als je daar gevoelig voor bent.
Wel een beetje, als we de cijfers terugkrijgen. Maar het is nou niet zo van 'Oh Kees staat beter, ik moet echt goed m'n best gaan doen.' Misschien zeggen we het wel af en toe, maar niet echt serieus ofzo hoor

Oftewel, ik ben het vooral met Alwin eens. Je interesseert je ergens voor, en dan doe je er ook wat voor. Ik zit in mijn vrije tijd te programmeren, ik lees (populair) wetenschappelijke boeken. Dat vind ik leuk. Voor de andere vakken is het zo 'ach zolang het boven de 7 (met als uitzondering Frans) blijft vind ik het best' (die 7, ok, is dan wel weer VWO mentalteit laten we zeggen... een 6 is zo gemiddeld )
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:47:55 #297
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24868750
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
quote:

[..]

Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
quote:
[..]

Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
quote:
[..]

Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:49:22 #298
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_24868780
Ow btw, check allemaal de webcam's 's ( http://mrali.mine.nu/~mrali/wintersport/webcam.php ) Het blijft gewoon sneeuwen daar
Ookal is de pistenzustand nu van pulverschnee naar neuschnee veranderd....
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_24868856
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:

[..]

Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
[..]

Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
[..]

De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
[..]

Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
Ik kan alleen maar zeggen o/v/g
Names are so cliché
pi_24869896
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:

[..]

. Uitzonderingen daargelaten, al is dat bij jullie blijkbaar meer regel dan uitzondering. Ik doelde op een goed cijfer halen zonder af te kijken, etc.
quote:
[..]

Bij jou zou het misschien niets veranderen, maar een hoop die nu hun best doen worden dan niet meer 'beloond' en raken op z'n minst minder gemotiveerd.
quote:
[..]

Over het algemeen kan je stellen dat als je altijd tienen gehaald hebt je de stop toch wel goed onder de knie hebt. Waarom zou je niet alles kunnen begrijpen?
quote:
[..]

Natuurlijk kun je niet concluderen uit 0.2 punt verschil dat ik dan een stuk beter zou zijn. Je moet cijfers ook niet gebruiken om te laten zien dat je beter bent, maar om in te zien hoe goed je de stof begrijpt.
- Beverly Sills
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:22:00 #301
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_24870710
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 19:49 schreef errrrr het volgende:
Ow btw, check allemaal de webcam's 's ( http://mrali.mine.nu/~mrali/wintersport/webcam.php ) Het blijft gewoon sneeuwen daar
Ookal is de pistenzustand nu van pulverschnee naar neuschnee veranderd....
Hey nokken jij lul..
Ik zit midden in een proefwerkweek, je doet net als Ruben, tijdens de laatste proefwerkweek (of iig wel telkens als ik aan school bezig was), kwam ie met allemaal van die webcams aanzetten..
Werken aan school, ho maar op dat moment..

Op deze manier wil ik nog liever naar Oostenrijk terwijl deze proefwerkweek toch wel eerst ff afgerond zal moeten worden..

(Ziet er btw wel erg goed uit en ik krijg er steeds meer zin in..:) 2 meter sneeuw!! Maar uhm ging ik jullie nou nog een keer indoor laten zien hoe vet die sport is / jullie de basisbeginselen bijbrengen?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')