quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Stoere jongens hoor, die proberen zo weinig mogelijk te leren. Way to go.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:10 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Stoere jongens hoor, die proberen zo weinig mogelijk te leren. Way to go.
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:24 schreef MrAli het volgende:
Dit onderstreept denk ik maar weer eens het verschil tussen de havo en het vwo.
Met een voldoende genoegen nemen of altijd gaan voor die 10, of iig zo dicht mogelijk in de buurt komen.
nee, 'onze' bank dan.quote:
Van het beschrijven van een schilderij? Neen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:09 schreef SuUz2ko het volgende:
Esmé, heb jij opdracht 43 van Frans?
Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is.
Idd..quote:Subtiel meningsverschil.
Ik heb hier niet meer ruimte, waarschijnlijk nog kleiner, want die 2 klopt wel, maar die 3 is wat veel schat ik, voor mijn kamer. Daarbij komt nog een schuin dak ook..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo.![]()
(verlangt opeens heel erg naar oude kamer, die toen ongeveer 5 bij 5 was)
Goed idee..quote:ben trouwens gewoon in mijn eigen bedje gaan slapen.
Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:55 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Tja, dat is nou motivatie. Sowieso denk ik dat leren voor een hoger cijfer dan een zes geen tijdverspilling is. Subtiel meningsverschil.
Hoekbankenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:15 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
nee, 'onze' bank dan.![]()
[afbeelding]
mijn kamertje is precies groot genoegquote:Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo.![]()
(verlangt opeens heel erg naar oude kamer, die toen ongeveer 5 bij 5 was)
Overdag slapen is done, Hibernationquote:ben trouwens gewoon in mijn eigen bedje gaan slapen.
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:39 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Word, prestaties tellen, m'n broertje kwam me vanmiddag trots vertellen dat hij een 9 nog iets voor wiskunde had gehaald..
Later zul je in een competatieve maatschappij leven, en de beste wordt uitgekozen, kun je er beter vroeg mee beginnen..
Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:
[..]
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.
Wauw, hij heeft gelijk.quote:Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Wauw, hij ook.quote:Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.
Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.quote:De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:35 schreef MrAli het volgende:
[..]
Mwa, kijk, je kan natuurlijk voor de zekerheid een kleine veiligheidsmarge inbouwen, voor het geval er iets fout gaat.
Maar verder een 6 is 'voldoende', en het woord zegt het al, dat is in principe genoeg..En als je wat anders (beters) te doen heb, zie ik het als tijdverspilling.
Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.quote:[..]
Idd..
(Met de kanttekening dat als ik wel op het vwo had gezeten mijn mening hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde was geweest als dat ie nu is.)
Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:52 schreef MrAli het volgende:
[..]
Degene met het hoogste cijfer is niet per definitie het beste.
Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.quote:Een van de weinige dingen die Jan Vlaming, voormalig wiskundedocent, heeft gezegt waar ik het mee eens was is dat het volslagen onzin is om iemand cijfers te geven met 1 decimaal. Zo precies kan je dat niet zeggen, een onvoldoende, voldoende en goed zou veel beter zijn. Eventueel uitgedrukt in een 3, een 6 en een 9.
Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?quote:Ook heeft Adam Rickets ooit gezegt dat een 10 halen eigenlijk onmogelijk is, want je weet nooit alles van een onderwerp. En dat als je 10 of 20 woordjes in een buitenlandse taal krijgt en je heb die allemaal goed dat dat geen 10 waard is. Maar hooguit een 8 ofzow. Dat is namelijk simpelweg stampen.
Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.quote:De moraal van dit verhaal, hecht niet te veel waarde aan dat getalletje wat (meestal rechtsboven in de hoek, in het rood) op je proefwerkblaadje staat als je het nagekeken terug krijgt. Het zegt natuurlijk wel wat, maar niet zo precies zoals het cijfer wat daar staat doet vermoeden.
Klopt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:14 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Right, maar diegene met de hoogste intelligentie ook niet.
Zijn we het daar iig over eens.quote:[..]
Wauw, hij heeft gelijk.
[..]
Wauw, hij ook.
Ik kreeg anders sterk de indruk dat je dat wel iets kon schelen..quote:[..]
Moraal van mijn verhaal, beter opletten. Het gaat me niet om het cijfer, maar om in-zet, de moeite die je bent bereidt te doen om een bepaald onderwerp te leren. Dat je nu toevallig een cijfertje krijgt voor je proefwerk kan m'n reet roesten, ook als we ergens geen cijfer voor doen zal ik nog veel doen om de stof proberen te begrijpen, daar gaat het me om, ik krijg namelijk sterk de indruk dat velen deze inzet nog ontbreekt.
Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus ontzettend mee oneens. Dat iemand verzonnen heeft dat een zes goed genoeg is, betekent niet dat je precies op een zesje moet mikken. Als jij hoger kunt halen dan een zes dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Nu je nog in staat bent om veel te kunnen leren in een relatief korte periode moet je dat zeker doen en niet denken: "Och, met een zes zijn ze ook tevreden" dus ik hoef niet meer te leren. Wie houd je dan nou eigenlijk voor de gek?
Niet dat ik zo ontzettend veel bezig ben met huiswerk/school/leren etc, maar patsen over hoe weinig je wel niet uitvoert is echt not done.
Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.quote:[..]
Tja, dat vind ik dan wel weer apart, dat je motivatie zo afhangt van in welke groep je je bevindt.
Opzich mee eens, maar ik vind de meeste vakken waar ik voor gekozen heb (wiskunde, natuurkunde, biologie, informatica) interessant genoeg wat te doen en dan wil ik ook hoger dan een 6 halen. Scheikunde is een beetje kut, maar vrij makkelijk vind ik (nouja, ik moet dit proefwerk nog even zienquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:30 schreef MrAli het volgende:
[..]
Als ik een zes haal ben ik tevreden, ik weet dan zelf wel of dat te hoog, te laag of juist goed is. En als ik hoger kan halen is dat idd mooi meegenomen, mits het me niet meer tijd / moeite kost.
Mee eensquote:[..]
Dat is wel degelijk zo, als jij en een klas zit van 20 mensen, waarvan er 19 zijn die de hele tijd liggen te kloten, dan word je niet gemotiveerd om wel wat te gaan doen, of het word je onmogelijk gemaakt.
Wel een beetje, als we de cijfers terugkrijgen. Maar het is nou niet zo van 'Oh Kees staat beter, ik moet echt goed m'n best gaan doen.' Misschien zeggen we het wel af en toe, maar niet echt serieus ofzo hoorquote:Daarentegen bij jullie in de klas werkt iedereen wel (stel ik me zo voor) en heerst er iig een concurentiestrijd, waardoor je vanzelf wel beter je best gaat doen als je daar gevoelig voor bent.
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Het is echter wel degene die op dat moment de stof het beste begrijpt.
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.quote:
[..]
Waarom zou dat onzin zijn? Het geeft gewoon aan hoe goed jij de stof beheerst. Niets meer, niets minder. Een o, v of g is helemaal slecht voor de motivatie. Dan kan het niemand meer iets schelen wat diegene haalt, zolang het maar een v is.
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.quote:[..]
Als je een 10 haalt betekent dat helemaal niet dat je álles van een onderwerp weet. Het zegt alleen iets over de mate waarin jij de opgegeven stof begrijpt. Waarom zou het onmogelijk zijn om alle opgegeven stof te begrijpen?
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.quote:[..]
Ik zie nog niet helemaal in waarom je daar niet veel waarde aan mag hechten, alleen omdat het volgens jou niet veel zegt? Het zegt heel veel, alleen iets anders dan wat jij er van maakt.
Ik kan alleen maar zeggen o/v/gquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:
[..]
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
[..]
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
[..]
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
[..]
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:47 schreef MrAli het volgende:
[..]
Onzin, als je goed kan gokken, je kijkt af, of je heb van te voren de antwoorden al bemachtigd, of een combinatie van beiden kan je wel lekker het hoogste cijfer halen en er alsnog geen bal van snappen.
Bij jou zou het misschien niets veranderen, maar een hoop die nu hun best doen worden dan niet meer 'beloond' en raken op z'n minst minder gemotiveerd.quote:[..]
Dat zou niets veranderen, nu kan het mij toch ook niets schelen wat ik haal, zolang het maar een 6 is. En ik zei ook dan die o, v of g aangegeven konden worden met een 3, een 6 of een 9. En dan verandert er helemaal niets.
Over het algemeen kan je stellen dat als je altijd tienen gehaald hebt je de stop toch wel goed onder de knie hebt. Waarom zou je niet alles kunnen begrijpen?quote:[..]
De opgegeven stof kan toch ook moeilijk alles omvatten wat dat onderwerp omvat. Dus snap je alsnog niet alles van dat onderwerp.
Natuurlijk kun je niet concluderen uit 0.2 punt verschil dat ik dan een stuk beter zou zijn. Je moet cijfers ook niet gebruiken om te laten zien dat je beter bent, maar om in te zien hoe goed je de stof begrijpt.quote:[..]
Als jij een 8.2 haalt, en ik een 8. Zou jij beter zijn, maar dat verschil is (als het er al is) zo miniem dat je het niet moet gaan (proberen) uit te drukken. Bijna altijd is het zo, je snapt het, je snapt het helemaal niet of het snapt het goed, en daarom kan je dus beter die o, v of g geven, of een 3, een 6 of een 9 als je dat liever heb.
Hey nokken jij lul..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:49 schreef errrrr het volgende:
Ow btw, check allemaal de webcam's 's ( http://mrali.mine.nu/~mrali/wintersport/webcam.php ) Het blijft gewoon sneeuwen daar
Ookal is de pistenzustand nu van pulverschnee naar neuschnee veranderd....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |