De sneeuw blijft wat langer liggen dan verwacht als ik het goed lees.quote:MODELLEN BEOORDELING:
In een Noordelijke stroming trekt een Trog, om 21 UTC boven het NO
Zuidwaarts, deze verlaat rond 03 UTC het land. Na passage van de Trog
ruimt de stroming naar NNO zodat de aangevoerde lucht van het vasteland
van Scandinavië komt. Dit heeft tot gevolg dat de buiigheid vanaf de
ochtend beperkt blijft tot het NW en uiterste W.
De druk in hir18, uk18 en EC12 komen goed overeen zowel wat betreft de
analyse als de Uitvoer. Alleen de positie van de jetas in hir18 laat te
wensen over: de jet ligt op het noorden van de Noordzee in werkelijkheid
wat westelijker.
Opvallend is dat de neerslag Uitvoer van Hir18 nogal gering is. Ec12
lijkt de neerslag beter te beschrijven. Actueel (rond 00 UTC) komen in
de kustprovincies flinke winterse buien voor. Bij de Trog zijn de buien
geclusterd. Accumulatie van sneeuwdek lijkt tevens onderschat te worden,
plaatselijk is 1-3 cm gevallen terwijl in de Hir18 Uitvoer geen
sneeuwdekaccumulatie binnen Nederland wordt berekend. Actueel lijkt de
temperatuur van Hir18 1-2 gr te warm. Dit correspondeert met de
sneeuwdekmeldingen in tegenstelling tot het ontbreken hiervan in de
Hir-Uitvoer.
De neerslag ten ZO van Zuid-Limburg is verklaarbaar: daar ligt 't iets hoger. kans op sneeuw is dan ook net weer wat hogerquote:Op maandag 24 januari 2005 00:20 schreef Againzender het volgende:
Geen sneeuw in Amsterdam, maar de spoordijk hier achter het huis is wel wittig. Volgens mij zijn dat wat restanten van hagel.
Het is dus in ieder geval aardig afgekoeld.
Die neerslag boven het noordoosten trekt heel langzaam naar het zuiden:
[afbeelding]
Er zit dus nog een kans in dat ik hier ook nog wat ga krijgen
Maar dat merk ik wel als ik morgen op de fiets stap
Nu een half uurtje later........... S N E E U Wquote:Op maandag 24 januari 2005 01:01 schreef -CRASH- het volgende:
Geen regen ... geeen sneeuw... niks ...nada...noppus
Nou, het meeste is wel gevallen volgens mij.quote:Op maandag 24 januari 2005 08:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hmmja, het heeft wel gesneeuwd vannacht, want de auto's liggen onder, maar het heeft dus niet gevroren. Conclusie; modder, prut en weet ik veel wat voor troep nog meer. Net een buitje gehad wat wél bleef liggen, maar natuurlijk zette die niet door.
Wordt het nog wat, of was dit het?
Fijn..... :|quote:Op maandag 24 januari 2005 08:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nou, het meeste is wel gevallen volgens mij.
Hier (Breda) ook..quote:Op maandag 24 januari 2005 09:54 schreef flugeltje het volgende:
Het valt hier allemaal hartstikke mee. Het is wel wat wit, maar veel is het niet. De straten zijn alweer helemaal schoongereden. Er ligt nog wat op boomtakken en auto's... Het moet vandaag nog wat gaan sneeuwen anders is het over een paar uur weg... De zon schijnt hier trouwens...
Temperatuur ligt te hoog nu. Ik zie de buien hier in het westen ook voorbij trekken, ziet er wel mooi uit met de zon er opquote:Op maandag 24 januari 2005 13:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Aan de kust (Beverwijk) af en toe een kort sneeuwbuitje, maar de vlokken probéren zelfs niet om te blijven liggen...
bron? pics?quote:Op maandag 24 januari 2005 08:39 schreef buzzer het volgende:
Vanochtend een enorme bolbliksem in Velsen/Wijk aan Zee....
Ooggetuige, ik zat in de bus en heb hem gezien... De donder was binnen de seconde. Het was ook maar één klap. Ik stond op station Beverwijk en het was om 7:00. Ik vermoed dat het ter hoogte van de hoogovens wasquote:
Heftig! Hoe lang was de bol zichtbaar?quote:Op maandag 24 januari 2005 14:02 schreef buzzer het volgende:
[..]
Ooggetuige, ik zat in de bus en heb hem gezien... De donder was binnen de seconde. Het was ook maar één klap. Ik stond op station Beverwijk en het was om 7:00. Ik vermoed dat het ter hoogte van de hoogovens was
Het wordt straks weer kouder als het donker isquote:Op maandag 24 januari 2005 15:37 schreef Drifter__ het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor de komende uren?( Amsterdam)![]()
Nou! Geen sneeuwquote:Op maandag 24 januari 2005 16:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het wordt straks weer kouder als het donker is
En er wordt niet veel sneeuw meer verwacht.
Hell yeah!!quote:Op maandag 24 januari 2005 22:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Geheel onverwacht komt er vanuit het noorden een sneeuwbuiengebied het land op. Alles lijkt weer ten westen van Denemarken te ontstaan en naar ons land af te zakken.
Ohh als het tot daar zou komen., heb ik ook vast wat vlokkenquote:Op maandag 24 januari 2005 22:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
Hell yeah!!Kom maar op
Het zou zomaar Amsterdam kunnen bereiken, het is hier nu opeens bewolkt terwijl het daarnet nog helemaal helder was!
Gaaf 'kaartje'quote:Op maandag 24 januari 2005 22:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Ja precies, in de omgeving van Enkhuizen wat onweer. Toch leuk zo'n verrassing vanuit de Duitse Bocht..........
[afbeelding]
'ergens in zuid holland' is een ruim begrip, maar gezien de activiteit nu in Amsterdam is die kans zeker aanwezigquote:Op maandag 24 januari 2005 23:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ohh als het tot daar zou komen., heb ik ook vast wat vlokken
ja, dat klopt dus nietquote:Alleen in de kustprovincies vallen nog
enkele sneeuwbuien.Landinwaarts blijft
het zo goed als droog en vooral boven
een sneeuwdek gaat het fors afkoelen.
Inderdaad, altijd leuk zoietsquote:Op maandag 24 januari 2005 23:14 schreef clauwheee het volgende:
Nee dat klopt zeker niet...wel leuk zo'n verrassing!
Mooie fotoquote:Op maandag 24 januari 2005 23:17 schreef Ymke het volgende:
Zo ziet het er nu uit in Utrecht
[afbeelding]
Het is nu helemaal dichtgetrokken , maar nog geen sneeuwquote:Op maandag 24 januari 2005 23:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
Mooie foto
Zo te zien komt er daar ook een bui aan, of vergis ik mij
ff Erwin Krol bellenquote:Op maandag 24 januari 2005 23:21 schreef Poerkie het volgende:
Maar enig idee of we aardig wat sneeuw kunnen verwachten de komende nacht?
Dit buienlijntje was ook niet voorspeld, dus het enige wat ik kan zeggen: geen ideequote:Op maandag 24 januari 2005 23:21 schreef Poerkie het volgende:
Maar enig idee of we aardig wat sneeuw kunnen verwachten de komende nacht?
Daar had hij wel gelijk in, de modellen voor de lange termijn spreken elkaar tegen.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die durfde bij het 18.00 uur journaal geen voorspelling te doen.
Dit komt er nog sowiesoquote:Op maandag 24 januari 2005 23:41 schreef aloa het volgende:
Het is alweer droog ook. Misschien komt er nog meer, dit was echt niets.
Volgensmij zijn dat valse echo's, anders zou het hier nu nog moeten sneeuwenquote:Op maandag 24 januari 2005 23:45 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Dit komt er nog sowieso![]()
[afbeelding]
Ja, daar heb je wel een puntquote:Op maandag 24 januari 2005 23:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Volgensmij zijn dat valse echo's, anders zou het hier nu nog moeten sneeuwen
Nog steeds helder, alhoewel, er komen nu wel weer wolken te voorschijn als ik het goed zie.quote:
Toch lijkt er daar nog wat in de lucht te hangen, maar nu ga ik echt naar bed!quote:
Je kan XEarth proberen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:19 schreef opa het volgende:
Geachte weerfok!kers.
Op deze pagina http://home.hccnet.nl/v.d(...)ndergang.htm#januari
zag ik een progje dat de actuele situatie weergeeft betreffende licht en donker op aarde.
Kennen jullie dat progje of een soortgelijk progje dat ik zou kunnen dowloaden en als screensaver kan installeren? (in full screen}
Het werkt perfect!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:12 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Je kan XEarth proberen.
Het is geen screensaver, maar werkt als achtergrond-afbeelding in Windows.
Ik ken het van Linux, onder Windows heb ik hem nog niet geprobeerd.
-- Edit:
XEarth for Windows geeft ook actuele aardbevingen weer
Tja, het is maar net naar welke run je kijkt geloof ik, de verwachting is zeer onzeker, kjik maar eens naar de meerdaagse guidance van het KNMI:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:03 schreef -Mk- het volgende:
Komt er nog winter??
Las dat de vooruitzichten steeds minder winters zijn
Wat meer in detail:quote:SAMENVATTING MEERDAAGSE-PERIODE:
Eerst koud winterweer met kans op wat sneeuw. Vanaf vrijdag
waarschijnlijk overgang naar minder koud, maar wel overwegend droog
weer. De verwachting is zeer onzeker.
Dus eigenlijk kan je hier niet zoveel mee, behalve even afwachten wat het wordt.quote:MODELBEOORDELING EN ONZEKERHEDEN:
De ec Oper en control Uitvoer zijn vanaf circa donderdag van run op run
zeer inconsistent in het voorspelde weertype. De consistentie in de
voorspelde stromingspatronen is ook niet bijzonder hoog. Alles heeft te
maken met de ontwikkelingen ten aanzien van het sturende hoog ten W van
Ierland en het hoogtelaag boven Centraal Europa. Het al-dan-niet
westwaarts bewegen van het laatste systeem bepaalt of het
stromingsregime overgaat in een dipool-blokkade. Deze oplossing die
garant staat voor echt winters weer is in ongeveer 30% van de Leden van
de ec2412 Uitvoer terug te vinden. In de overige Leden blijft het Ierse
hoog sturend en zien we een trog boven O-Europa met bij ons in
toenemende mate opwarming door zowel advectie als subsidentie. Vanaf woe
1 feb is er bovendien een serie oplossingen van ongeveer 30% die een
koude afsnoering vanaf NW Rusland Z en later W waarts laten trekken. Uit
de individuele Leden blijkt dat gedurende het verloopmakkelijk van het
ene in het andere regime overgaan (i.e. zich in verschillende Clusters
bevinden). Er mag dan denk ik ook worden geconcludeerd dat de
voorspelbaarheid van de temperatuur vanaf donderdag bijzonder laag is.
De neerslagkans is ongeveer 50%, maar de hoeveelheden zijn in het
algemeen niet groot, hetgeen gezien de sterke hogedruk-invloed niet
verwonderlijk is. De kans op sneeuw is t/m za ongeveer 35%, daarna
10-25% maar de kans op > 1 cm is gering.
Ik ookquote:
Ik doe een moord om die storm nog een keer mee te maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:28 schreef Againzender het volgende:
Hoewel het precies 15 jaar geleden ook wel 'leuk' weer was
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:07 schreef Blik het volgende:
ik zou graag eens een keer een echte sneeuwstorm meemaken
Buitje kan zeker, vooral langs de kust. Er blijven wolken vanuit het noordoosten binnenkomen die wel een vlokje sneeuw kunnen geven. Maar verwacht geen grote hoeveelheden.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef Drifter__ het volgende:
Word er nog iets verwachts voor vannacht ofzo ?
Leuk buitje ofzo ?![]()
![]()
![]()
Toen was ik 8. Lag toen erg veel sneeuw ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.
Maar sneeuwstormen zijn vrij zeldzaam in Nederland. Dus als ze optreden ligt ook gelijk het hele land plat.
Ik was toen vier, dus de complete isolatie van het noorden van het land e.d. is een beetje langs mij heen gegaan. Maar je kon wel goed sleeen toenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Toen was ik 8. Lag toen erg veel sneeuw ja.
Hier staat er iets over http://www.weersinformatie.com/
Zelfs 85/86 heb ik niet echt meegemaakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.
Maar sneeuwstormen zijn vrij zeldzaam in Nederland. Dus als ze optreden ligt ook gelijk het hele land plat.
Ik weet ook nog van die tijd dat er altijd veel sneeuw lag en lange periodes vorst.. je kon altijd goed schaatsen enzo..quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
'78/'79 dat was nog eens een heerlijke winterquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zelfs 85/86 heb ik niet echt meegemaakt.In 78/79 was ik -6
gratis webhost met mysql PHP CGI en zonder reclame (voorlopig?) hierzo.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanacht en morgen, regen in het westen, meer naar het oosten toe lichte sneeuw.
Even mededeling: Helaas ga ik niet meer verder met mijn web server, het is genoeg geweest, ik heb het geprobeerd maar helaas.
1: Heb veel te weinig tijd om mijn pc constant aan te houden.
2: Omdat ik verschillende porten moet openen om mijn webserver online te gooien loopt de kans op virus - Trojans aanmerkelijk toe, ik zit er al met 2.
Ik zit te denken om een hosting te nemen, alleen dat kost natuurlijk ook geld maar goed.
De foto's sla ik allemaal nog wel op dat komt wel goed.
Eerst wat sneeuw, en hoe dichter bij zee, hoe eerder dit in regen over gaat. De ondergrond is vrij koud, dus het zou inderdaad ijzel kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Mooie foto's Firecow! Erg mooi gedaan.
Ik hoorde over ijzel in het Westen vannacht en morgenochtend? Nee toch zeker?! :|
Ik heb morgen hertentamen om kwart voor 9 (10 over 7 op de bus stappen). HERtentamen, dus niet echt iets wat ik kan missen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
Eerst wat sneeuw, en hoe dichter bij zee, hoe eerder dit in regen over gaat. De ondergrond is vrij koud, dus het zou inderdaad ijzel kunnen zijn.
Oppassen dus als je er vanavond of vannacht uit moet!
quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:08 schreef Herrtee het volgende:
Ook in Ouderkerk maneschijn, de zooi lost weer op miraculeuze meteorologisch onverklaarbare wijze op boven t Eicelmeer...
Maar het was toch weer heftig voor Nederlandse begrippen, hier heeft het bij elkaar wel 12 minuten gesneeuwd de afgelopen dagen, gemiddeld wel 1 cm over t hele land en meteen weer 530 km file. Bij AZ-Feyenoord moest zelfs het veld sneeuwvrij worden gemaakt, de 23 vlokken zijn zonder probleem verwijderd.
Over een paar dagen wordt het wat minder koud, gelukkig maar, want hij is wel weer heel erg lang, die taaie winter van 2005
Ja/Neequote:Op woensdag 26 januari 2005 21:35 schreef FRaGMaN het volgende:
Gaat het doorzetten naar de rest van het land denk je?
Zou ik ook zeggen als ik in Fryslan had gewoondquote:
quote:Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren
en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 12 UTC en de
overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Geldig tot vrijdag 28 januari 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op woensdag 26 januari 2005 om 21.14 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
In hoge mate consistent met de voorgaande run(s) en wat betreft
drukevolutie overeenkomstig met UKRM en ECMWF00.
Komende nacht en morgenochtend trekt een zwakke frontale storing vanuit
het noorden over ons land. Er loopt vannacht zelfs een kleine en
relatieve lagedrukkern mee. In alle bovengenoemde modellen wordt daarbij
wat neerslag berekend, hooguit 1-2 mm, met de nadruk op de
kustprovincies. In de Progtemps uitvoer van het model krimpen de winden
onderin de atmosfeer op nadering en passage van de storing van noord
naar west, om achter de storing weer te ruimen naar noordoost. De
verticale thermische structuur leert dat de neerslag landinwaarts in de
vorm van sneeuw valt, vlak aan zee als regen vermengd met wat natte
sneeuw. Achter de storing wordt het in de loop van de ochtend weer droog
en als er nog wat valt is dat in de vorm van een enkel sneeuwbuitje.
Een volgende storing dient zich in de avond alweer aan. Deze ziet er w.b
neerslag serieuzer uit dan die van komende nacht. UKRM is zeker 6 uur
sneller met de neerslag, al in de avond, HiRLAM volgt met neerslag in de
nacht van do op vr, landinwaarts is dat sneeuw. Deze timing wordt ook in
ECMWF enigszins teruggevonden en wordt daarom op dit moment aangehouden.
AANDACHTSPUNTEN:
WIND vanaf 06 UTC:
Hirlam uitvoer OK, maar houd er rekening mee dat het timingsverschil
m.b.t. de 2e storing (zie hierboven) ook gevolgen heeft voor de wind.
Vooralsnog Hirlam aanhouden.
ZICHT vanaf 06 UTC:
In de ochtend matig, lokaal nog slecht zicht. In de middag en avond
tijdelijk verbeterend naar goed.
BEWOLKING vanaf 06 UTC:
In de ochtend eerst nog kans op stratus. Donderdagmiddag en avond
tijdelijk sterk verbeterende condities en cumuliforme
bewolking.
NEERSLAG vanaf 06 UTC:
In de ochtend naar het zuiden wegtrekkende sneeuw. Later op de dag van
het noordwesten uit opnieuw enige tijd neerslag, in de kustprovincies is
dat regen met natte sneeuw, landinwaarts is het sneeuw.
TEMPERATUUR vanaf 06 UTC:
Geleidelijk oplopende temperatuur tot een paar graden boven nul aan zee
en tot rond het vriespunt in het oosten van het land. Daaropvolgende
nacht hooguit lichte vorst, rond min 2. Modellen ogen betrouwbaar.
Daarom hebben al die centrumbewoners ook een BMW-X5 of iets dergelijks. Zodat ze het gevoel hebben tijdens die verschrikkeljke sneeuwbuien nog droge poten te houdenquote:Op woensdag 26 januari 2005 22:51 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Maar na bijna 23 jaar omgeving Amsterdam weet je wel beter![]()
![]()
![]()
![]()
Centrum is natuurlijk helemaal erg overigens, eergister in de stad hadden we zowaar n echte sneeuwbui. Mensen helemaal in paniek enzo...Om het wonder extra cachet te geven bleef het na een kwartier al een beetje liggen. Nog een kwartier later was het zelfs een beetje wit, maar toen werd het weer droog. Nog geen 5 minuten later was alles weer weg, op t Rokin stond je tot je knieën in de plassen. Als er op de Dam meer dan 30 minuten per jaar sneeuw ligt is het veel.
Oom_Agentquote:Op woensdag 26 januari 2005 22:54 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgenavond wordt het nog wat gezelliger in het binnenland
[..]
Hmm in oost was dat absoluut niet t geval, de Weesperzijde was een ijsbaan, best gevaarlijk aangezien t vanaf dat stuk bij de Berlagebrug aardig naar benee gaat. Zelfde gold voor dat hele stuk fietspad tussen Arena en Omval, maar dat ligt ook in meerdere gemeentes die de ander er waarschijnlijk op aankijkenquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Daarom hebben al die centrumbewoners ook een BMW-X5 of iets dergelijks. Zodat ze het gevoel hebben tijdens die verschrikkeljke sneeuwbuien nog droge poten te houden
Het viel mij van de week wel op dat er netjes gestrooid en geschoven werd op de doorgaande fietsroutes in west. Daar dooit de sneeuw altijd wat minder snel weg tenslotte.
Overigens: nog geen vlokje te zien hier.
Als er verschillende gemeentes, of nog erger: stadsdelen, bij komen kijken, wordt het al snel een drama inderdaadquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:05 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Hmm in oost was dat absoluut niet t geval, de Weesperzijde was een ijsbaan, best gevaarlijk aangezien t vanaf dat stuk bij de Berlagebrug aardig naar benee gaat. Zelfde gold voor dat hele stuk fietspad tussen Arena en Omval, maar dat ligt ook in meerdere gemeentes die de ander er waarschijnlijk op aankijken
Vanuit Noord wordt trouwens sneeuw gemeld, wat denk je, komt t 't IJ over?
O ja, dat klopt zeker. Vanmorgen had ik een bocht die vooral gevaarlijk was omdat er een laag van een halve centimeter pekel op het asfalt lag, je gleed gewoon weg!quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef Drifter__ het volgende:
Ik hoor vaak mensen klagen dat er zo OVERDREVEN veel gestrooid word?!
Werd gemeld op een weerforum door iemand die in Noord woont. Maar dat is natuurlijk ook n geheel andere wereld...quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als er verschillende gemeentes, of nog erger: stadsdelen, bij komen kijken, wordt het al snel een drama inderdaad
Noord sneeuw? Hier in west niets waarneembaars in elk geval
Het trekt ook niet zo snel heb ik het idee.
Ja, zou hier wel eens winters kunnen worden. Nee, geen dienst, werk ook niet meer bij de pliesie !quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Oom_Agent
Ja, ik zag het ook
Alleen is Amsterdam helaas geen binnenland....
Maar in Nijmegen kan het wel eens feest worden, heb je dienst morgenavond?
Klopt, strooien heeft geen zin als er geen verkeer is bij sneeuw.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:12 schreef Herrtee het volgende:
[..]
Strooien heeft alleen zin bij druk verkeer.
Binnen 36 uur trouwens vertrek ik naar Thüringen, waar een pak sneeuw van jewelste wacht![]()
Als t goed is ligt er een centimeter of 40 bij t huis waar we t weekend gaan doorbrengen. We zitten vlakbij Neuhaus, daar ligt bijna 70 cm, maar wij zitten iets lager.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Klopt, strooien heeft geen zin als er geen verkeer is bij sneeuw.
In Thüringen moet het wel lukken met de sneeuw inderdaad
Aha, dat wist ik nietquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:15 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja, zou hier wel eens winters kunnen worden. Nee, geen dienst, werk ook niet meer bij de pliesie !
( maar nog wel met opsporingen bezig, alleen ander ministerie)
'Hier' is dan ook niet zo'n geweldige omschrijving van je verblijfplaats.quote:Op donderdag 27 januari 2005 00:00 schreef FRaGMaN het volgende:
waarom nou geen sneeuw hier!
O jaquote:
k was gister de hele dag weggeweest naar eindhoven, ik sta op Gouda CS die avond. Je kon duidelijk zien dat t had gesneeuwd die dag. Ik verder naar huis in gouda goverwelle, ik vraag zo aan mn ma: zeg heeftt hier vandaag nog gesneeuwd?quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:36 schreef diesel_boy het volgende:
In Gouda? Hier in Waddinxveen is echt alles weg...........vaag........
Die elke keer ook weer veranderen... De GFS weet niet wat die wilt..quote:Op donderdag 27 januari 2005 09:29 schreef wortels het volgende:
Nog even kwakkel, dooi zondag. Daarna echter allerlei Magische Kaarten bij GFS, het ia afwachten!
ik geloof er niet meer inquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:03 schreef -Mk- het volgende:
Volgende week knalt de echte winter door Nederland?
Mah, moet het nog maar zien![]()
Waarom is dat allemaal niet op de radar te zien?quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:37 schreef -CRASH- het volgende:
Hier in Venlo sneeuwt het ook al sindts 30 min..... eindelijk.
Het blijft bleef FF liggen....
Zie eens naar de datumquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom is dat allemaal niet op de radar te zien?
[afbeelding]
hier begint het nu flink te sneeuwenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier zonet flink wat sneeuw.
Nu weer droog.
Ik zwijg wijselijkquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zie eens naar de datum![]()
Zeg al genoeg
Als dit regen is, dan droom ik waarschijnlijkquote:In de loop van de middag wordt de bewolking dikker en gaat het vanuit
het noorden af en toe wat (mot)regenen.
Maar het werd wel vooraf gegaan door grote sneeuwvlokken. Heel vaag.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:22 schreef Drifter__ het volgende:
Rustig aan het regenen in Amsterdam..![]()
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 19:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Indrukwekkent Crash!!!
Tevens bezorg je me gelijk weer werk
Ik ga die foto erbij zetten (Website)
Die andere foto's zijn hast gewoon hetzelfde dus niet de moeite waard
Tevens heb ik ook wat aanpassingen gedaan.
Heb de foto's bekeken en die oude adres stond nog in die foto's geprint, gevolg: Moest alle foto's opnieuw opzoeken.
Daarvoor heb ik nu een simpele oplossing.
[afbeelding]
Mocht het adres weer veranderd worden dan kan ik het heel simpel aanpassen.
Tevens ook nog paar fouten verbeterd.
Nu het weer.
Beetje regen bij tact: 2.5 graad.
Zo voorkom je dat de foto verpest wordt
Zitten hele mooie bij Crash, alleen zoals ik laast ook al heb verteld.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
![]()
Op Deze foto site staan nog meer
wolken foto's... Maar die zijn van 2004
niet gewoon iridisatie (goed geschreven?) alleen dan nu toevallig in een rondje als een corona? bij toeval? En zo niet. Even insturen bij www.spaceweather.com en dan hebben zij experts in optische verschijnselen die er hun uitleg bij geven (DOEN!!!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:26 schreef -CRASH- het volgende:
Rond 15:20 heb ik een 5tal foto's gemaakt van deze "wierde" ijskristallenboog/bol...
[afbeelding]
De andere foto's
Het was puur toeval dat ik deze foto(s) maakte...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 20:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
niet gewoon iridisatie (goed geschreven?) alleen dan nu toevallig in een rondje als een corona? bij toeval? En zo niet. Even insturen bij www.spaceweather.com en dan hebben zij experts in optische verschijnselen die er hun uitleg bij geven (DOEN!!!)
Als je de orginele foto's wilt zonder die ezelsorenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooie foto -Crash-
Die zal ik ook even toevoegen
Website is veranderd, er zijn geen problemen ontstaan
Het maakt mij niet echt veel uitquote:Op zaterdag 29 januari 2005 21:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je de orginele foto's wilt zonder die ezelsoren
moe je het maar zeggen...
Ben op dit moment niet thuis
Ik pas het wel ff aanquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:33 schreef Christine het volgende:
Grr ik heb mezelf verkeerd op de kaart gezetIk woon nu midden in de noordzee. Kan dat aangepast worden? (De goede staat er ook op)
Iddquote:Op zondag 6 februari 2005 12:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Nieuwe Anti diefstal methode............
[afbeelding]
[afbeelding]
Heerlijk!!!!!!quote:Op zondag 6 februari 2005 12:21 schreef Oom_Agent het volgende:
Nijmegen, 5 graden en onbewolkt............. de carnavalvierders hebben geluk vandaag !
Nog een fotootje van een Mesocycloon, mooie zomerse onweersbuitjes, heb er weer trek in !
[afbeelding]
Daarvoor mag je wel een vlammenwerper meenemen, als je wilt gaan autorijden.quote:Op zondag 6 februari 2005 12:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij het meer van Genevequote:Op zondag 6 februari 2005 12:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Daarvoor mag je wel een vlammenwerper meenemen, als je wilt gaan autorijden.
Waar is dit dan?![]()
Die bui wordt helemaal uitgeholdquote:Op zondag 6 februari 2005 12:21 schreef Oom_Agent het volgende:
Nijmegen, 5 graden en onbewolkt............. de carnavalvierders hebben geluk vandaag !
Nog een fotootje van een Mesocycloon, mooie zomerse onweersbuitjes, heb er weer trek in !
[afbeelding]
Spannend, het is namelijk wel lekker helder weer op het moment!quote:Op zondag 6 februari 2005 19:02 schreef -CRASH- het volgende:
Het is weer zover....
De zonnevlek (720) diej jan j.l. ook voor een poollicht in Nederland bezorgde
komt weer langzaam tevoorschijnHet is te hopen dat spot 720 nu weer een
voor Nederland zeldzaam schouwspel zorgt.
En een paar heldere nachten.
Spot 720 is wordt zichtbaar (links op de rand)
[afbeelding]
foto spaceweather.com
Zoals ik al dacht. aan die achter de zon plaatjes te zien is dat 720 bijna dood is en ik denk dat er een nieuwe er achter zit die dus nog aan onze kant moet komen.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:02 schreef -CRASH- het volgende:
Het is weer zover....
De zonnevlek (720) diej jan j.l. ook voor een poollicht in Nederland bezorgde
komt weer langzaam tevoorschijnHet is te hopen dat spot 720 nu weer een
voor Nederland zeldzaam schouwspel zorgt.
En een paar heldere nachten.
Spot 720 is wordt zichtbaar (links op de rand)
[afbeelding]
foto spaceweather.com
Lekker, ijzelquote:Op zondag 6 februari 2005 12:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is niet veel van overquote:Op maandag 7 februari 2005 10:44 schreef drelletje het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht. aan die achter de zon plaatjes te zien is dat 720 bijna dood is en ik denk dat er een nieuwe er achter zit die dus nog aan onze kant moet komen.
quote:BIJZONDERHEDEN:
De sterke NW-stroming geeft zondag aanleiding tot
windering weer: de kans op => 6Bft in het midden van het land is dan
20%. Gezien de richting van de wind kan daarbij significante wateropzet
aan de kust plaatsvinden. De kans op zware windstoten is dan groot en de
kans op zeer zware windstoten ligt rond de 20 %. De kans op > 1 cm
sneeuw ligt op maandag 15 feb. op 20%. Grote hoeveelheden worden niet
verwacht en een eventueel sneeuwdek zal vanwege de sterke NW-lijke
stroming ook geen lang leven beschoren zijn. Deze kansen zijn gebaseerd
op de klimaat volgens het ECMWF model en gezien dit model de grilligheid
van de atmosfeer nog afvlakt, schat ik de echte kansen iets hoger in,
misschien zelfs de dubbele.
Maandag 15 februari??quote:Op dinsdag 8 februari 2005 11:07 schreef Againzender het volgende:
Zal er dan toch weer eens wat interessants gaan gebeuren in het weekeinde?
Dit heb ik even uit de meerdaagse guidance geplukt:
[..]
quote:
Geef je dat arme beestje ook een snorkel dan?quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:34 schreef flugeltje het volgende:
Het is hier behoorlijk nat geworden vandaag en de wind viel ook niet tegen. Gevolg is dat ik een enorme moddervijver voor de voordeur heb liggen. (nieuwbouwwijk en nog geen bestrating) Zometeen mijn snorkel maar ff pakken, moet de hond uitlaten
Inmiddels vernomen dat het al vanaf iig 6.00 regent. Nog steeds niet droog trouwensquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:45 schreef Ambrosius het volgende:
Het gaat hier (ZW-Noord-Brabant) lekker te keer. Het regent al non-stop iig vanaf een uur of 8 vanmorgen.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:11 schreef Againzender het volgende:
Ik ben benieuwd of het nog tot storm gaat komen dit weekeinde....
Nou, hopelijk doe je aan zaalvoetbalquote:
quote:BIJZONDERHEDEN:
De sterke NW-stroming geeft vooral in het weekeinde,
met een uitloop naar maandag, aanleiding tot significante wateropzet aan
de kust. In de loop van maandag wordt de stroming iets meer geruimd en
wordt de fetch achter de Noorse bergen iets korter. De kans op zware
windstoten is in het weekeinde groot zaterdag 33% en zondag 63% en de
kans op zeer zware windstoten ligt zondag rond de 31 %. Verder is er op
zondag en maandag kans op winterse buien. ThetaW850 zakt naar 0-2 graden
en de T850 naar min 6.
gewoon veld voetbal, maar het zal me verbazen als het doorgaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Nou, hopelijk doe je aan zaalvoetbal
Het ziet er onstuimig uit namelijk:
[..]
Euh watquote:
Thnx.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:39 schreef -CRASH- het volgende:
@ Speedy
Heb ff naar je bijgewerkte foto's gekeken...
En deze overtreft alle andere vindt ik.
Gelijk als achtergrond ingesteld
[afbeelding]
Grotere foto
In het zuiden van het land ja. Boven de rivieren was het zelfs bijna onbewolkt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
En Koninginnenacht van 2004 van? Dát was ook memorable hoor!
Inderdaad, in Amsterdam heb ik daar weinig van gemerkt, behalve wat geflits in de vertequote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
In het zuiden van het land ja. Boven de rivieren was het zelfs bijna onbewolkt.
Morgen dus nog wat meer wind dan vandaag waarschijnlijk. En omdat de wind straks naar het NW draait nog een opmerking uit de guidance:quote:WIND vanaf 00 UTC:
HiRLAM de eerste 24 uur bruikbaar. Op en na koufrontpassage zware
windstoten tot 48 knopen (80 % van de 850 hPa wind in de onstabiele
lucht). Vandaag maximaal 9 Bft (mogelijk ook bij de Wadden).
Morgenoverdag (zondag) komt HR00 met49 knopen op de westkust. Of dit
gehonoreerd moet worden is nog maar de vraag. 850 hPa winden gaan zondag
om 12 UTC naar 70 knopen, dus zeer zware windstoten bij buien zouden
mogelijk zijn. Deze winden worden niet bevestigd door de andere
modellen
quote:Opmerkelijk: Waterhoogte (opzet) bereikt morgenavond en nacht
alarmpeil als Hirlam het bij het rechte eind heeft.
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:00 schreef Oom_Agent het volgende:
Volgens het KNMI kans op een zware storm ( 10 Bft) morgenmiddag en avond, deze depressie diept nog wat verder uit........ in de gaten houden dus.
[afbeelding]
Morgen kan het zeker erger worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:01 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit![]()
Vandaag waaide het ook al behoorlijk trouwens. Maar dat wordt morgen dus nog erger??
Moet ik me - net als met die geweldige hoosbui vorig jaar - weer zorgen gaan maken?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Omgeving Luik en Ardennen nu stevige onweersbuien, meldingen van grote hagelstenen en wateroverlast aldaar. Doet een beetje zomers aan...........
http://www.blikseminslagen.com/vdh/gpg/lex1/mapdisplay_free.jsp
Dat kun je verwachten hequote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:53 schreef ondeugend het volgende:
Mijn haar zat best goed vanmorgen.......
Nu niet meer.... maar ik heb het er voor over !
Thnxquote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:58 schreef ondeugend het volgende:
Mijn complimenten voor je ontplof site trouwens SpeedyGJ
quote:UNWETTERWARNUNG vor ERGIEBIGEM DAUERREGEN
für den Kreis Lörrach
gültig von: Samstag, 12.02.05 08:00 Uhr
bis: Sonntag, 13.02.05 08:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Samstag, 12.02.05 07:51 Uhr
Weiterhin Regen. In den nächsten 24 Stunden 50 bis 100 l/qm.
Dabei bis zum Abend Tauswetter bis in die Hochlagen. Nachts dann
Absinken der Schneefallgrenze unter 900 m.
Hinweis auf mögliche Gefahren:
Vorsicht!
Durch steigende Flusspegel muss mit Überflutungen gerechnet
werden!
Konkrete Infos erteilt die
Hochwasser-Vorhersage-Zentrale Baden- Württemberg.
DWD / RZ Stuttgart
quote:WARNLAGEBERICHT für
SCHLESWIG-HOLSTEIN, HAMBURG, NIEDERSACHSEN und BREMEN
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am Sonnabend, 12.02.2005, 16:00 Uhr
Gefahr orkanartiger Böen, nachts und morgen Glätte durch Schneeschauer
Entwicklung der WETTER- und WARNLAGE
bis Sonntag, 13.02.2005, 16:00 Uhr:
Ein Orkantief zieht von Schleswig-Holstein rasch zum Baltikum. Dabei
dreht der Wind auf West bis Nordwest und es treten zeitweise orkanartige
Böen um 110 km/h, örtlich auch Böen über 120 km/h auf. Nachts und
Sonntag Morgen ist in ganz Norddeutschland Glättegefahr durch
Schneeschauer gegeben. Im Oberharz herrscht anfangs noch Tauwetter
und Dauerregen, nachts zum Teil starken Schneefall.
Nächste Aktualisierung: spätestens Sonnabend, 12.02.2005, 22:00 Uhr
DWD / RZ Hamburg =
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |