Je kan XEarth proberen.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 09:19 schreef opa het volgende:
Geachte weerfok!kers.
Op deze pagina http://home.hccnet.nl/v.d(...)ndergang.htm#januari
zag ik een progje dat de actuele situatie weergeeft betreffende licht en donker op aarde.
Kennen jullie dat progje of een soortgelijk progje dat ik zou kunnen dowloaden en als screensaver kan installeren? (in full screen}
Het werkt perfect!quote:Op dinsdag 25 januari 2005 10:12 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Je kan XEarth proberen.
Het is geen screensaver, maar werkt als achtergrond-afbeelding in Windows.
Ik ken het van Linux, onder Windows heb ik hem nog niet geprobeerd.
-- Edit:
XEarth for Windows geeft ook actuele aardbevingen weer
Tja, het is maar net naar welke run je kijkt geloof ik, de verwachting is zeer onzeker, kjik maar eens naar de meerdaagse guidance van het KNMI:quote:Op dinsdag 25 januari 2005 11:03 schreef -Mk- het volgende:
Komt er nog winter??
Las dat de vooruitzichten steeds minder winters zijn
Wat meer in detail:quote:SAMENVATTING MEERDAAGSE-PERIODE:
Eerst koud winterweer met kans op wat sneeuw. Vanaf vrijdag
waarschijnlijk overgang naar minder koud, maar wel overwegend droog
weer. De verwachting is zeer onzeker.
Dus eigenlijk kan je hier niet zoveel mee, behalve even afwachten wat het wordt.quote:MODELBEOORDELING EN ONZEKERHEDEN:
De ec Oper en control Uitvoer zijn vanaf circa donderdag van run op run
zeer inconsistent in het voorspelde weertype. De consistentie in de
voorspelde stromingspatronen is ook niet bijzonder hoog. Alles heeft te
maken met de ontwikkelingen ten aanzien van het sturende hoog ten W van
Ierland en het hoogtelaag boven Centraal Europa. Het al-dan-niet
westwaarts bewegen van het laatste systeem bepaalt of het
stromingsregime overgaat in een dipool-blokkade. Deze oplossing die
garant staat voor echt winters weer is in ongeveer 30% van de Leden van
de ec2412 Uitvoer terug te vinden. In de overige Leden blijft het Ierse
hoog sturend en zien we een trog boven O-Europa met bij ons in
toenemende mate opwarming door zowel advectie als subsidentie. Vanaf woe
1 feb is er bovendien een serie oplossingen van ongeveer 30% die een
koude afsnoering vanaf NW Rusland Z en later W waarts laten trekken. Uit
de individuele Leden blijkt dat gedurende het verloopmakkelijk van het
ene in het andere regime overgaan (i.e. zich in verschillende Clusters
bevinden). Er mag dan denk ik ook worden geconcludeerd dat de
voorspelbaarheid van de temperatuur vanaf donderdag bijzonder laag is.
De neerslagkans is ongeveer 50%, maar de hoeveelheden zijn in het
algemeen niet groot, hetgeen gezien de sterke hogedruk-invloed niet
verwonderlijk is. De kans op sneeuw is t/m za ongeveer 35%, daarna
10-25% maar de kans op > 1 cm is gering.
Ik ookquote:
Ik doe een moord om die storm nog een keer mee te maken.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 13:28 schreef Againzender het volgende:
Hoewel het precies 15 jaar geleden ook wel 'leuk' weer was
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:07 schreef Blik het volgende:
ik zou graag eens een keer een echte sneeuwstorm meemaken
Buitje kan zeker, vooral langs de kust. Er blijven wolken vanuit het noordoosten binnenkomen die wel een vlokje sneeuw kunnen geven. Maar verwacht geen grote hoeveelheden.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 18:36 schreef Drifter__ het volgende:
Word er nog iets verwachts voor vannacht ofzo ?
Leuk buitje ofzo ?![]()
![]()
![]()
Toen was ik 8. Lag toen erg veel sneeuw ja.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.
Maar sneeuwstormen zijn vrij zeldzaam in Nederland. Dus als ze optreden ligt ook gelijk het hele land plat.
Ik was toen vier, dus de complete isolatie van het noorden van het land e.d. is een beetje langs mij heen gegaan. Maar je kon wel goed sleeen toenquote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Toen was ik 8. Lag toen erg veel sneeuw ja.
Hier staat er iets over http://www.weersinformatie.com/
Zelfs 85/86 heb ik niet echt meegemaakt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook wel wat. Heb ik nog nooit bewust meegemaakt. In 78-79 kwam het bij mij vooral over als 'erg veel sneeuw'.
Maar sneeuwstormen zijn vrij zeldzaam in Nederland. Dus als ze optreden ligt ook gelijk het hele land plat.
Ik weet ook nog van die tijd dat er altijd veel sneeuw lag en lange periodes vorst.. je kon altijd goed schaatsen enzo..quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
'78/'79 dat was nog eens een heerlijke winterquote:Op woensdag 26 januari 2005 00:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
Zelfs 85/86 heb ik niet echt meegemaakt.In 78/79 was ik -6
gratis webhost met mysql PHP CGI en zonder reclame (voorlopig?) hierzo.quote:Op woensdag 26 januari 2005 17:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanacht en morgen, regen in het westen, meer naar het oosten toe lichte sneeuw.
Even mededeling: Helaas ga ik niet meer verder met mijn web server, het is genoeg geweest, ik heb het geprobeerd maar helaas.
1: Heb veel te weinig tijd om mijn pc constant aan te houden.
2: Omdat ik verschillende porten moet openen om mijn webserver online te gooien loopt de kans op virus - Trojans aanmerkelijk toe, ik zit er al met 2.
Ik zit te denken om een hosting te nemen, alleen dat kost natuurlijk ook geld maar goed.
De foto's sla ik allemaal nog wel op dat komt wel goed.
Eerst wat sneeuw, en hoe dichter bij zee, hoe eerder dit in regen over gaat. De ondergrond is vrij koud, dus het zou inderdaad ijzel kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 16:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Mooie foto's Firecow! Erg mooi gedaan.
Ik hoorde over ijzel in het Westen vannacht en morgenochtend? Nee toch zeker?! :|
Ik heb morgen hertentamen om kwart voor 9 (10 over 7 op de bus stappen). HERtentamen, dus niet echt iets wat ik kan missen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 18:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
Eerst wat sneeuw, en hoe dichter bij zee, hoe eerder dit in regen over gaat. De ondergrond is vrij koud, dus het zou inderdaad ijzel kunnen zijn.
Oppassen dus als je er vanavond of vannacht uit moet!
quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:08 schreef Herrtee het volgende:
Ook in Ouderkerk maneschijn, de zooi lost weer op miraculeuze meteorologisch onverklaarbare wijze op boven t Eicelmeer...
Maar het was toch weer heftig voor Nederlandse begrippen, hier heeft het bij elkaar wel 12 minuten gesneeuwd de afgelopen dagen, gemiddeld wel 1 cm over t hele land en meteen weer 530 km file. Bij AZ-Feyenoord moest zelfs het veld sneeuwvrij worden gemaakt, de 23 vlokken zijn zonder probleem verwijderd.
Over een paar dagen wordt het wat minder koud, gelukkig maar, want hij is wel weer heel erg lang, die taaie winter van 2005
Ja/Neequote:Op woensdag 26 januari 2005 21:35 schreef FRaGMaN het volgende:
Gaat het doorzetten naar de rest van het land denk je?
Zou ik ook zeggen als ik in Fryslan had gewoondquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |