Geachte Sovereign, als u niet dieper wilt graven dan het niveau waarop u zich nu bevindt zult u tot in den eeuwigheid achter de feiten aan blijven lopen, echter, schaam je niet, de complete mensheid loopt al enkele duizenden jaren achter de feiten aan, u bent niet alleen.quote:Op zondag 23 januari 2005 19:06 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat schort er kennelijk toch wat aan dat gezonde verstand bij jou als je meent dat je ongestoord beweringen in een discussie kunt strooien zonder daarop aangesproken te worden.
Het voorbeeld van een cavia en een wekkerradio slaat als een tang op een varken; daar is namelijk geen enige causaliteit te bespeuren. Dit in tegenstelling tot bevolkingsgroepen waar een bepaalde religie de voorkeur heeft welke tevens oververtegenwoordigd zijn waar het criminaliteitsstatistieken betreft. Religie en opvoeding hangen bij deze mensen nauw samen, als zodanig valt een causaal verband niet uit te sluiten en vereist het e.e.a. een betere motivering dan een naakte verwerping zonder enige onderbouwing.

quote:Op zondag 23 januari 2005 19:36 schreef Hallulama het volgende:
Deel 1: Nederlanders lijden aan islamofobie.
[..]
Geachte Sovereign, als u niet dieper wilt graven dan het niveau waarop u zich nu bevindt zult u tot in den eeuwigheid achter de feiten aan blijven lopen, echter, schaam je niet, de complete mensheid loopt al enkele duizenden jaren achter de feiten aan, u bent niet alleen.
Men ziet ongelovigen als onreine varkens waar je mee mag doen wat je wil. Er bestaat in dit geval dus weldegelijk een verband tussen godsdienst en criminaliteit. Ben jij toevallig zelf Marokkaan ?quote:Het probleem waar wij mee kampen gaat veel verder dan religie, en het gaat veel verder dan criminaliteit.

waarom verdedigt de gemiddelde moslim hen dan zo?quote:Op zondag 23 januari 2005 19:49 schreef djenneke het volgende:
De zogenaamde kutmarokkanen plegen echt geen misdaden in naam van de islam. Om die reden is islamofoob dan ook een terechte titel. De angst voor de islam komt helemaal niet voort uit de religie. Het komt voort uit een aantal groepen kutmarokkanen, die naar mijn mening nog altijd niet representatief zijn voor de gemiddelde moslim.

Zo, ik wist niet dat de "gemiddelde moslim" de moord op Van Gogh verdedigt...quote:Op zondag 23 januari 2005 20:09 schreef milagro het volgende:
en waarom verdedigt de gemiddelde moslim een moord die gepleegd is vanwege een vermeende belediging aan het adres van hun geloof?
waarom verdedigt de gemiddelde moslim een aanslag als op 9/11
of is dat ook de gemiddelde moslim niet

Gezien jij de gemiddelde marokkaan slechts kent uit de media en enige persoonlijke contacten, denk ik niet dat jij daar valide en/of betrouwbare uitspraken over kan maken....quote:

Sorry Djennekequote:Op zondag 23 januari 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gezien jij de gemiddelde marokkaan slechts kent uit de media en enige persoonlijke contacten, denk ik niet dat jij daar valide en/of betrouwbare uitspraken over kan maken....
De dingen die in de koran staan, staan net zo goed in de bijbel. Daar veroordeel je christenen toch ook niet op. Daarnaast mag een ieder van mij tegen homo's zijn, racist zijn, vrouwen hoeren vinden, etc., zolang ze dat maar niet in praktijk brengen. Zodra dat wel het geval is, zijn mensen strafbaar. Heel simpel.
Jij komt met de "gemiddelde moslim" aan, niet ik :quote:Het komt voort uit een aantal groepen kutmarokkanen, die naar mijn mening nog altijd niet representatief zijn voor de gemiddelde moslim.

Precies ze ontlenen hun identiteit aan hun geloof alleen of op de eerste plaats.quote:Op zondag 23 januari 2005 20:33 schreef deedeetee het volgende:
Die religie treedt op onaangename wijze op de voorgrond. Daar hoort volgens ons niet.
Een Nederlander die christen is, is in de eerste plaats Nederlander een Marokkaan/Turk/Irakees die moslim is, is in de eerst plaats moslim. Dat maakt de omgang met moslims een stuk moeilijker. Ze zijn niet in de eerste plaats méns hun religie is voor hun een deel van hun menszijn Dat is hier anders en wij willen daar liever niet aan wennen, maar gewoon onszelf blijven. Van ons wordt verwacht dat wij ons aanpassen aan iets wat wij afkeuren dat roept uiteraard een hoop weerstand op.

Daar heb je gelijk in, als jij geen uitspraken kunt doen over de gemiddelde moslim, dan kan ik dat net zo min....quote:Op zondag 23 januari 2005 20:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Sorry Djenneke
[..]
Jij komt met de "gemiddelde moslim" aan, niet ik :
Nee, juist het tegenovergestelde! Zoals de gemiddelde normale christen!quote:En als je die vergelijking trekt, bedoel je daarmee te zeggen dat dan de gemiddelde moslim niet anders denkt dan de Christen fundi op de Veluwe?
Nee, weer het tegenovergestelde dus!quote:Dat is zorgelijk, Djenneke, dat betekent dat er geen moslim is die de Koranteksten relativeert en in de kontext van de tijd plaatst, iets wat de meerdeheid van de christenen, katho of protestant, wél doet.
Dat doen alleen die jonge marokaanse kutgasten. Een normale moslim zie je dat niet doen, een normale volwassen moslim zie je dat niet doen....quote:Westerse vrouwen als hoeren zien, uit zich in handtastelijkheden in de zwembaden o.a.
Vrouwen niet als gelijke aan de man zien, uit zich in de gevolgen voor de zogenaamd ongehoorzame vrouw.
Dat hoeven we helemaal niet. Net zoals zij mogen kritiek leveren, mogen wij dat ook, maar ja, dat is slechts MIJN mening...quote:Als zij mogen vinden wat ze vinden, waarom moeten wij dan ónze toon matigen, rekening houden met hun lange tenen, hun opvattingen respecteren , hoe verwerpelijk ook.
De intolerante moslims wensen onze tolerantie helemaal niet. Geen fundamentalist die zit te wachten op begrip van het Westen.... eerder het tegenovergestelde: bekering of vernietiging. Maar dan heb ik het dus over de extremisten!quote:Waarom eisen zij die intolerant zijn, in gedrag en opvattingen, wel tolerantie van andersdenkenden of gelovigen?

Ja, en gezien jij alle 300.000 marokkanen in Nederland op tv gezien hebt, heb je echt helemaal gelijk natuurlijk!quote:Op zondag 23 januari 2005 21:08 schreef deepthroat het volgende:
als nederlanders aan islamofobie lijden dan zijn marokkanen crimineel. oh wacht, generaliseer ik nu!? was even vergeten dat je alleen nederlanders op een hoop mag gooien.
maar daarnaast, oorzaak gevolg. als ik elke marokkaan op tv hoor zeggen dat iedereen steelt ga ik alleen maar harder roepen dat ze ALLEMAAL op moeten zouten.

Criminaliteit onder Marokkanen is geen reden om de islam verwerpelijk te vinden. De islam in zijn geheel kan dat wel zijn. Maar dan is het natuurlijk de vraag waar we het over hebben als we over de islam praten. Zo heb je mensen die zien de islam als een groep mensen, terwijl andere weer meer kijken naar de theoretische islam en dan vooral naar de cultuur die daaruit is ontstaan. Dus als we het hebben over islamfobie kan je alle kanten uit. Het zelfde is ook het geval als je praat over 'angst'. Want ben je dan angstig voor de theorie, praktijk of de personen?quote:Op zondag 23 januari 2005 19:49 schreef djenneke het volgende:
De zogenaamde kutmarokkanen plegen echt geen misdaden in naam van de islam. Om die reden is islamofoob dan ook een terechte titel. De angst voor de islam komt helemaal niet voort uit de religie. Het komt voort uit een aantal groepen kutmarokkanen, die naar mijn mening nog altijd niet representatief zijn voor de gemiddelde moslim.

bronquote::Islamofobie hier heviger dan elders
Van onze verslaggeefsters
AMSTERDAM - Autochtone Nederlanders oordelen twee keer zo negatief over de islam en moslims als Spanjaarden en Italianen. Nederlanders zijn ook banger. Een grote meerderheid ervaart de aanwezigheid van moslims als bedreigend.
Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO. Slechts 19 procent van de ondervraagden ervaart de aanwezigheid van moslims niet als bedreigend. Het onderzoek werd verricht in opdracht van de Groep Lazrak en borduurt voort op een enquête die NIPO vorig jaar juni deed in opdracht van de Volkskrant.
Daaruit bleek dat 67 procent van de autochtone Nederlanders geen contact had met moslims en dat 65 procent nauwelijks iets over de islam wist, ondanks de aandacht ervoor in de media.
Het nieuwe onderzoek, dat maandag officieel wordt gepresenteerd, werd uitgevoerd na de moord op Theo van Gogh. Gelijktijdig werden dezelfde vragen gesteld aan Spaanse en Italiaanse burgers.
NIPO concludeert dat er significante verschillen in beleving zijn tussen bevolkingsgroepen. Spanjaarden en Italianen oordelen positiever over moslims, hoewel ze veel vaker dan Nederlanders worden geconfronteerd met illegalen en bootvluchtelingen uit Noord-Afrika.
Overigens zijn autochtone Nederlanders na de moord op Van Gogh niet massaal anders gaan oordelen, aldus NIPO. Alleen zeggen Nederlanders nu eerder bang te zijn voor fysieke dreiging. Wie de aanwezigheid van moslims als bedreigend ervaart, doet dat vooral uit angst op termijn naar de regels van de islam te moeten leven.
Van de ondervraagden zegt de helft te zullen verhuizen als hun wijk zou 'verzwarten' en evenzovelen zijn bang dat vrouwen zich in publieke ruimten niet meer vrijelijk kunnen bewegen.
Een veel kleiner aantal wil meer contact en is voorstander van gezinshereniging. Inwoners buiten de grote steden, vrouwen en hoger opgeleiden uiten zich steeds vaker negatief over de islam en moslims.

dat staat er inderdaad niet. maar niet al te slimme mensen, waaronder ook minder goed geinformeerde mosims, zouden onderstaande tekst wel eens hiervoor kunnen gebruikenquote:Op zondag 23 januari 2005 23:23 schreef BansheeBoy het volgende:
ik daag je uit om met 1 bron te komen waarin wordt gezegd dat de Moslims onkuise vrouwen zou moeten behandelen als hoer

gefundeerdquote:Op zondag 23 januari 2005 23:45 schreef YOYOTAZ het volgende:
Echt waar, nog nooit zoveel dom gelul bij elkaar gehoord.

Maar heb je een Marokkaanse/Islamitische achtergrond ?quote:
Dus uit angst voor de toorn van Moslims moet je maar niets doen ?quote:De boeven om wie het gaat maken misbruik van religie.
De boeven die misbruik maken van religie slepen andere mensen met zich mee door te roepen dat het allemaal is in naam van God/Allah/etcetera.
Als je vervolgens de religie aanpakt welke misbruikt wordt door die boeven pak je niet alleen die boeven, maar ook alle mensen meegesleept door de boeven, plus alle mensen die in vrede hun religie proberen uit te oefenen, en vervolgens keert de hele bende zich tegen je, veel succes.
De religie hoeft niet aangepakt te worden als de volgelingen zich normaal gedragen.simpel.quote:Als je de boeven aanpakt die er een potje van maken, in plaats van de complete religie, ben je naar mijn idee een stuk tactischer bezig.

Ik heb ook geen Nederlanders horen zeggen dat ze de aansalg op fortuin afkeurden. Je hoeft je niet te verantwoorden voor de daden van een ander.... Alleen maar omdat anderen anders maar bang voor je zullen worden..... ZO'n vreemde redenatie....quote:Op maandag 24 januari 2005 00:11 schreef zwarte_cobra het volgende:
[..]
Maar heb je een Marokkaanse/Islamitische achtergrond ?
Je kunt mensen trouwens best even quoten hoor, staat iets betrokkener enzo.
[..]
Dus uit angst voor de toorn van Moslims moet je maar niets doen ?
De cijfers liegen er trouwens niet om, een groot deel van de Moslims staat achter een staat die gebaseerd is op de sharia. Ook heb ik nog nauwelijks Moslims hoern zeggen dat ze de moord vop Van Gogh afkeuren. "Als je maar lang genoeg tegen een gemeenschap aantrapt..." is een veelgehoorde mening onder Moslims.
[..]
De religie hoeft niet aangepakt te worden als de volgelingen zich normaal gedragen.simpel.

Weer zo'n leugen, ons wijsgemaakt door linkse quasi-intellectuelen en anderen die er profijt bij hebben ons dit te laten gelovenquote:Op zondag 23 januari 2005 20:20 schreef djenneke het volgende:
De dingen die in de koran staan, staan net zo goed in de bijbel.

Moet dat nou? Die open deur van een OP was er imo juist de oorzaak van dat de discussie in eerste instantie nergens over gingquote:Op zondag 23 januari 2005 23:08 schreef multatuli het volgende:
De OP

Ik vind de bijbel anders echt niet zo'n lekker boekje hoor. En kijk wat er in het verleden wel niet voor moorden zijn gepleegd in de naam van god....quote:Op maandag 24 januari 2005 00:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Weer zo'n leugen, ons wijsgemaakt door linkse quasi-intellectuelen en anderen die er profijt bij hebben ons dit te laten geloven. Er staan inderdaad vreemde dingen in de Bijbel, maar wat er in de Koran staat gaat in alle opzichten toch een paar categorieën verder.
Daarnaast gaat het uiteindelijk om de interpretatie: als je echt kwaad wilt kun je zelfs uit 'Nijntje krijgt een nieuwe fiets' nog een rechtvaardiging voor genocide halen. En blijkbaar er zijn er genoeg moslims die kwaad willen, anders hadden we deze discussie helemaal niet.
(Verder vind ik je wel aardig overigens)

En waar basseer je dat op?quote:Op maandag 24 januari 2005 00:32 schreef Lemmeb het volgende:
Er staan inderdaad vreemde dingen in de Bijbel, maar wat er in de Koran staat gaat in alle opzichten toch een paar categorieën verder.

Paar voorbeelden:quote:Op maandag 24 januari 2005 00:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En waar basseer je dat op?
Of is dit nu juist zo'n uiting van islamofobie?
Want het is gewoon een vooroordeel en niet waar bovendien.

Op kennis van zaken. Ik heb me er een paar jaar geleden eens heel goed in verdiept.quote:

Lees mijn bovenstaand stukje maar eens dan.... ik zie nogal wat parallellen met de koran, niet?quote:Op maandag 24 januari 2005 00:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op kennis van zaken. Ik heb me er een paar jaar geleden eens heel goed in verdiept.
Overigens is de Koran een kinderboek vergeleken met de Bijbel, geschreven om het zelfs de allersimpelsten van geest te kunnen laten begrijpen. Maar dit even terzijde.

Ik zegt toch ook helemaal niet dat de Bijbel zo'n lekker boekje is? Ik zeg alleen dat de Bijbel en de Koran op dit punt niet met elkaar te vergelijken zijn.quote:Op maandag 24 januari 2005 00:50 schreef djenneke het volgende:
Voorbeelden

Nou dan schiet imo je kennis van zaken te kort, want de bijbel doet in geen enkel opzicht onder aan de koran wat geweld en gruwelijkheden betreft.quote:Op maandag 24 januari 2005 00:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op kennis van zaken. Ik heb me er een paar jaar geleden eens heel goed in verdiept.
Toch nog snel even de islam beschimpen, altijd leuk nietwaar?quote:Overigens is de Koran een kinderboek vergeleken met de Bijbel, geschreven om het zelfs de allersimpelsten van geest te kunnen laten begrijpen. Maar dit even terzijde.

uitleg graag...quote:Op maandag 24 januari 2005 00:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zegt toch ook helemaal niet dat de Bijbel zo'n lekker boekje is? Ik zeg alleen dat de Bijbel en de Koran op dit punt niet met elkaar te vergelijken zijn.

Ik denk dat je de bijbel dan toch noch maar een keer moet lezen....quote:Op maandag 24 januari 2005 00:58 schreef Lemmeb het volgende:
Één en ander komt ook voort uit de intentie van de oorspronkelijke schrijvers.
De Bijbel is geschreven om vervolgden hoop te bieden. De Koran is geschreven om de domme massa te verenigen teneinde de wereld te veroveren.

Dat heeft an sich niks met de inhoud te maken, maar met de historische context waarin beide boeken geschreven zijn. Beide geschriften kunnen net zo makkelijk gebruikt worden om het volk op te hitsen. Maar bij de Koran spreek je dan van 'gebruik' en bij de Bijbel van 'misbruik'.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk dat je de bijbel dan toch noch maar een keer moet lezen....
Denk je niet dat de intentie van de schrijvers van de bijbel precies hetzelfde was? Er wordt ook opgedragen ongelovigen te vermoorden. Iets dat ook werkelijk in grote getalen heeft plaatsgevonden (inquisitie).

Toch zijn christen-extremisten net zo dol op het OT als het NT. Ze zullen beide delen gebruiken...quote:Op maandag 24 januari 2005 01:06 schreef milagro het volgende:
Djenneke , jij haalt OT passages aan.
Als je een eerlijke vergelijking wilt maken moet je eigenlijk de uitlatingen en gedragingen van de profeten Mohammed en Jezus naast elkaar zetten.
Jezus heeft juist de vele barbaarde opvattingen die tot dan toe heersten en in het OT te lezen zijn , veroordeeld.
Mohammed deed bij dergelijke opvattingen zoals die in het OT te vinden zijn , er juist nog een schepje er boven op. Een ieder die zich niet aan hem of liever zogenaamd aan Hem wilde onderwerpen, werd een kopje kleiner gemaakt,
Dat het woord van Allah toevallig op álle punten Mo uitstekend uitkwam is gewoon puur boffen geweest voor Mo![]()
Een profeet die plundert en dood en verderf zaait onder iedereen die zich niet onderwerpt is toch van een andere aard dan de profeet die Jezus was (volgens de overleveringen).

Waarom mag je de bijbel wel selectief gebruiken en interpreteren en de koran niet?quote:

We ontkennen ook helemaal niet dat Christelijke extremisten ook eng zijn en dat de Bijbel (het NT dus) ook voor de verkeerde zaken wordt misbruikt.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Toch zijn christen-extremisten net zo dol op het OT als het NT. Ze zullen beide delen gebruiken...

Precies, de extremisten jaquote:Op maandag 24 januari 2005 01:10 schreef djenneke het volgende:
[..]
Toch zijn christen-extremisten net zo dol op het OT als het NT. Ze zullen beide delen gebruiken...

Ja als je voor het gemak het hele Oude Testament maar even vergeet, alle 'minder vriendelijke' uitspraken van Jezus en Paulus niet meetelt en Openbaringen sowieso in zijn geheel schrapt.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:18 schreef Lemmeb het volgende:
Het ging mij slechts om het door jou op één hoop gooien van de Koran en de Bijbel. Dat is gewoon pertinent onjuist.

Omdat de meesten Christenen nu zeker het OT niet meer letterlijk nemen en volgen, daarom.quote:Op maandag 24 januari 2005 01:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom mag je de bijbel wel selectief gebruiken en interpreteren en de koran niet?
Het NT is idd een stuk minder dood en destructie (hoewel de voorspelling van 2 miljard doden toch nog altijd redelijk is) maar de bijbel bestaat toch echt uit allebeide delen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |