Het is bijna schattig hoe Herben blijft geloven in het merk LPF. De LPF staat voor amateurisme en geruzie. Herben blijft in zijn droomwereld en denkt zelfs dat andere LPF-kamerleden zijn oproep gaan volgen om weer als een verenigd LPF door te gaan. Eerdmans gaat zo goed als zeker met Wilders verder en Nawijn gaat al zeker niet verder met de LPF, ik vermoed dat ie zelfs bij de volgende verkiezingen uit de politiek stapt. Zonder deze twee 'prominenten' die nog wel wat steun hebben is de LPF totaal niks meer.quote:Herben gokt op tien zetels voor LPF na 2007
Uitgegeven op 22 januari 2005 om 09:39 uur, bijgewerkt om 10:00
De LPF zal tijdens de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 zo'n tien zetels behalen. Dat verwacht Mat Herben. In een interview met Novum Nieuws zegt hij geen lijsttrekker te willen worden, maar sluit hij het fractievoorzitterschap van de LPF niet uit. Volgens Herben zal de meerderheid van de zeven dissidente Kamerleden terugkeren naar de partij LPF.
Herben voorziet een cruciale rol voor de LPF bij het vormen van een eventueel rechts kabinet na de verkiezingen over ruim twee jaar. "Geert Wilders zal nooit in de regering gaan zitten. Voor het CDA is hij te rechts, met de VVD is hij in onmin. Daarnaast willen beide partijen toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Wilders' standpunt daarover is bekend. Herben sluit een lijstverbinding met Wilders niet uit.
De oud-fractievoorzitter van de Lijst Pim Fortuyn presenteert de fractie in februari een rapport met daarin de hervormingen die hij heeft doorgevoerd. Herben verwacht dat 'de meerderheid van de zeven afvallige Kamerleden zal kiezen voor de LPF'.
Als Kamerleden toch de partij de rug toekeren is dat 'desertie', meent Herben. Hij verwacht dat dit niet zal gebeuren. "De rotte appelen zijn inmiddels uit de partij, ik geloof nog steeds in de LPF." De naam van de partij zal niet veranderen. "Dat vind ik kiezersbedrog en verraad aan Pim."
Wie de nieuwe lijsttrekker moet worden, kan Herben niet zeggen. "De LPF heeft behoefte aan een nieuw gezicht. Wie dat is, weet ik nog niet. Daarvoor hebben we nog twee jaar de tijd. Ik denk dat ze de LPF en Mat Herben te vroeg hebben afgeschreven."
Herben ziet ook na 2007 kans op zetels in de Tweede Kamer voor zijn partij. Volgens hem zal in 2006, een jaar voor de verkiezingen, een richtingenstrijd ontstaan bij CDA, PvdA en VVD. "Een strijd tussen linker- en rechtervleugels. Daar kan de LPF nog van profiteren."
Zowel VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen als PvdA-voorman Wouter Bos wil dat een nieuw paars kabinet ontstaat, verwacht Herben. "Dat wil ik voorkomen. Die hang naar paars kan Van Aartsen nog redelijk opbreken. Door zijn eigen linksige koers zal de VVD veel zetels verliezen aan Wilders", meent de LPF'er. Wilders' standpunten zijn volgens hem 'te rigide, te zwart-wit'. "Hij wil de ontwikkelingshulp afschaffen. Daar zal het CDA nooit mee instemmen."
Gevolg is volgens Herben dat er een kabinet van het CDA en de PvdA zal komen. "Dan doet Van Aartsen noch Wilders mee. Alleen de LPF kan zorgen voor een centrumrechtse meerderheid." In de politieke barometer van Nova stond de partij vrijdag op twee zetels.
Bron: Nieuws.nl
Stel Wilders haalt 40 zetels en CDA haalt 40 zetels (puur theoretisch) dan gaan ze toch op de middellijn zitten; de helft van ontwikkelingshulp afschaffen. Dat heet coalitievorming.quote:Wilders' standpunten zijn volgens hem 'te rigide, te zwart-wit'. "Hij wil de ontwikkelingshulp afschaffen. Daar zal het CDA nooit mee instemmen."
Denk eerder dat Wilders gaat concureren met de PVdA en de VVD.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:36 schreef SCH het volgende:
Laat ze maar lekker concurreren met Wilders.
quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:42 schreef Landmass het volgende:
[..]
Denk eerder dat Wilders gaat concureren met de PVdA en de VVD.
Volgens mij bedoelt hij dat Wilders daar de zetels weg zal snoepen, heeftie deels gelijk in, maar volgens mij is het ook het CDA dat getroffen zal worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de komende 2 jaar, als er een van Gogh II zal zijn dan schiet Wilders de lucht in.quote:
Wilders haalt weinig tot niets bij de PvdA volgens de recente onderzoeken, wel bij o.a. de VVD.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:50 schreef Julien het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat Wilders daar de zetels weg zal snoepen, heeftie deels gelijk in, maar volgens mij is het ook het CDA dat getroffen zal worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de komende 2 jaar, als er een van Gogh II zal zijn dan schiet Wilders de lucht in.
En de lpf; wat een grappenmakers zijn het toch, ik vraag me af of ze zichzelf nog serieus nemen!
Zeg een paar keer "El Yaakoubi" en "Elatik" en "hoofddoek" is weg is de PvdA.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:57 schreef SCH het volgende:
Wilders haalt weinig tot niets bij de PvdA volgens de recente onderzoeken, wel bij o.a. de VVD.
Dat is niet de enige partij waarmee ze moeten concurreren:quote:Op zaterdag 22 januari 2005 18:36 schreef SCH het volgende:
Laat ze maar lekker concurreren met Wilders.
Politieke gelukszoekers stop je niet zomaar...quote:Oud-minister Nawijn begint Lijst Hilbrand Nawijn
DEN HAAG/ANTWERPEN - Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn (LPF) begint zijn eigen Lijst Hilbrand Nawijn. Hij wil met deze partij in maart 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in zijn woonplaats Zoetermeer.
Hij streeft ernaar minstens tien van de 39 raadszetels in Zoetermeer behalen. Nawijn kan tegelijkertijd Tweede-Kamerlid blijven. Hij praat momenteel met diverse partijen of aan een gezamenlijke landelijke partij kan worden gebouwd. De verkiezingen in 2006 moeten daarvoor een graadmeter worden, meldde hij dinsdag in Antwerpen, waar hij later op de avond spreekt voor het Vlaams Belang van Filip Dewinter.
Nawijn werd in 2002 minister van Vreemdelingenzaken voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij wil echter niets meer te maken hebben met deze partij. Wel is hij lid van de LPF-fractie in de Tweede Kamer. Voorheen was hij CDA-raadslid in Zoetermeer.
Bron: De Volkskrant
Met een deel van de VVD. Maar ach dat is toch de aanhang waar ze niet veel mee hebben (weinig draagkrachtig en laag opgeleid). Verder zal hij een deel van de niet stemmers trekken die in 2002 op Fortuyn stemden.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 19:42 schreef Landmass het volgende:
[..]
Denk eerder dat Wilders gaat concureren met de PVdA en de VVD.
Dat kan nog wat worden misschien, maar ik vraag me af met welke partijen hij dan aan het praten is.quote:Hij praat momenteel met diverse partijen of aan een gezamenlijke landelijke partij kan worden gebouwd. De verkiezingen in 2006 moeten daarvoor een graadmeter worden, meldde hij dinsdag in Antwerpen, waar hij later op de avond spreekt voor het Vlaams Belang van Filip Dewinter.
Overigens, dat vind ik een te zware (posthume) belediging van 'Leefbaar Nederland':quote:Op zaterdag 22 januari 2005 14:06 schreef Sidekick het volgende:
En nu Wilders als serieus conservatief-libertarisch rechtse partij in beeld is, zal de LPF dezelfde weg volgen als Leefbaar Nederland. LN wist nog bij een verkiezing te scoren als partij waar Pim ooit begon, maar stierf daarna een roemloze dood. De LPF zit in hetzelfde vaarwater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |