abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:06:42 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24687725
quote:
Herben gokt op tien zetels voor LPF na 2007

Uitgegeven op 22 januari 2005 om 09:39 uur, bijgewerkt om 10:00

De LPF zal tijdens de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2007 zo'n tien zetels behalen. Dat verwacht Mat Herben. In een interview met Novum Nieuws zegt hij geen lijsttrekker te willen worden, maar sluit hij het fractievoorzitterschap van de LPF niet uit. Volgens Herben zal de meerderheid van de zeven dissidente Kamerleden terugkeren naar de partij LPF.

Herben voorziet een cruciale rol voor de LPF bij het vormen van een eventueel rechts kabinet na de verkiezingen over ruim twee jaar. "Geert Wilders zal nooit in de regering gaan zitten. Voor het CDA is hij te rechts, met de VVD is hij in onmin. Daarnaast willen beide partijen toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Wilders' standpunt daarover is bekend. Herben sluit een lijstverbinding met Wilders niet uit.

De oud-fractievoorzitter van de Lijst Pim Fortuyn presenteert de fractie in februari een rapport met daarin de hervormingen die hij heeft doorgevoerd. Herben verwacht dat 'de meerderheid van de zeven afvallige Kamerleden zal kiezen voor de LPF'.

Als Kamerleden toch de partij de rug toekeren is dat 'desertie', meent Herben. Hij verwacht dat dit niet zal gebeuren. "De rotte appelen zijn inmiddels uit de partij, ik geloof nog steeds in de LPF." De naam van de partij zal niet veranderen. "Dat vind ik kiezersbedrog en verraad aan Pim."

Wie de nieuwe lijsttrekker moet worden, kan Herben niet zeggen. "De LPF heeft behoefte aan een nieuw gezicht. Wie dat is, weet ik nog niet. Daarvoor hebben we nog twee jaar de tijd. Ik denk dat ze de LPF en Mat Herben te vroeg hebben afgeschreven."

Herben ziet ook na 2007 kans op zetels in de Tweede Kamer voor zijn partij. Volgens hem zal in 2006, een jaar voor de verkiezingen, een richtingenstrijd ontstaan bij CDA, PvdA en VVD. "Een strijd tussen linker- en rechtervleugels. Daar kan de LPF nog van profiteren."

Zowel VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen als PvdA-voorman Wouter Bos wil dat een nieuw paars kabinet ontstaat, verwacht Herben. "Dat wil ik voorkomen. Die hang naar paars kan Van Aartsen nog redelijk opbreken. Door zijn eigen linksige koers zal de VVD veel zetels verliezen aan Wilders", meent de LPF'er. Wilders' standpunten zijn volgens hem 'te rigide, te zwart-wit'. "Hij wil de ontwikkelingshulp afschaffen. Daar zal het CDA nooit mee instemmen."

Gevolg is volgens Herben dat er een kabinet van het CDA en de PvdA zal komen. "Dan doet Van Aartsen noch Wilders mee. Alleen de LPF kan zorgen voor een centrumrechtse meerderheid." In de politieke barometer van Nova stond de partij vrijdag op twee zetels.

Bron: Nieuws.nl
Het is bijna schattig hoe Herben blijft geloven in het merk LPF. De LPF staat voor amateurisme en geruzie. Herben blijft in zijn droomwereld en denkt zelfs dat andere LPF-kamerleden zijn oproep gaan volgen om weer als een verenigd LPF door te gaan. Eerdmans gaat zo goed als zeker met Wilders verder en Nawijn gaat al zeker niet verder met de LPF, ik vermoed dat ie zelfs bij de volgende verkiezingen uit de politiek stapt. Zonder deze twee 'prominenten' die nog wel wat steun hebben is de LPF totaal niks meer.

En nu Wilders als serieus conservatief-libertarisch rechtse partij in beeld is, zal de LPF dezelfde weg volgen als Leefbaar Nederland. LN wist nog bij een verkiezing te scoren als partij waar Pim ooit begon, maar stierf daarna een roemloze dood. De LPF zit in hetzelfde vaarwater.

Wat mij opvalt is dat Herben Wilders diskwalificeert als regeringspartner vanwege het Turkije-standpunt. Ik dacht dat de LPF ook pertinent tegen de toetreding van Turkije is, maar wanneer het om het pluche gaat, dan heeft Herben geen moeite zijn idealen te verloochenen. En laat dat nou de reden zijn waarom de LPF (lees: Herben) nu op sterven na dood is. Je zou bijna medelijden met Mat Herben krijgen. Is dit tij nog te keren?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:23:55 #2
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_24688010
Ik denk dat de volgende verkiezingen de laatste zijn voor de LPF. 2 of 3 zetels, en daarna de vergetelheid. Dan heeft het nog te lang geduurd.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
  zaterdag 22 januari 2005 @ 14:28:40 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_24688076
Ik denk dat de LPF (of haar eventuele opvolger/opvolgers) zelfs bij de volgende verkiezingen al totaal uit de kamer verdwijnt, simpelweg omdat de LPF en Geert Wilders in hetzelfde vaarwater zitten. Er zijn wel verschillen, maar die spreken voornamelijk in het nadeel van de LPF (een slechte reputatie). En mensen stemmen toch op de LPF of de partij van Wilders vanwege het veilgheids - en het buitenlandersstandpunt. Maar inderdaad, het is vertederend te zien hoe Mat Herben nog in de LPF gelooft.
pi_24691312
Geweldig, wat een onzin zeg. Ik mag Herben trouwens wel.

Stel Peter R. de Vries komt met een eigen lijst dan is het 100% finito voor de LPF. Volgens peilingen van de Hond staat LPF al maanden op 0 zetels.
quote:
Wilders' standpunten zijn volgens hem 'te rigide, te zwart-wit'. "Hij wil de ontwikkelingshulp afschaffen. Daar zal het CDA nooit mee instemmen."
Stel Wilders haalt 40 zetels en CDA haalt 40 zetels (puur theoretisch) dan gaan ze toch op de middellijn zitten; de helft van ontwikkelingshulp afschaffen. Dat heet coalitievorming.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 18:20:30 #5
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_24691715
Zeg nooit nooit want wie weet komen ze met een nieuwe Fortuyn/Wilders/Gogh/Ali. Maar ik denk dat een partij die zich basseerd op een overleden man gedoemd is te mislukken, ze hadden bij de 2e verkiezingen de eer aan zichzelf moeten houden.
pi_24691981
Laat ze maar lekker concurreren met Wilders.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 19:42:41 #7
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24693159
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:36 schreef SCH het volgende:
Denk eerder dat Wilders gaat concureren met de PVdA en de VVD.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_24693229
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:42 schreef Landmass het volgende:

[..]

pi_24693303
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat Wilders daar de zetels weg zal snoepen, heeftie deels gelijk in, maar volgens mij is het ook het CDA dat getroffen zal worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de komende 2 jaar, als er een van Gogh II zal zijn dan schiet Wilders de lucht in.

En de lpf; wat een grappenmakers zijn het toch, ik vraag me af of ze zichzelf nog serieus nemen!
pi_24693443
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:50 schreef Julien het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat Wilders daar de zetels weg zal snoepen, heeftie deels gelijk in, maar volgens mij is het ook het CDA dat getroffen zal worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de komende 2 jaar, als er een van Gogh II zal zijn dan schiet Wilders de lucht in.

En de lpf; wat een grappenmakers zijn het toch, ik vraag me af of ze zichzelf nog serieus nemen!
Wilders haalt weinig tot niets bij de PvdA volgens de recente onderzoeken, wel bij o.a. de VVD.
pi_24693485
Dacht even dat dit een topickick was van een jaar of 2

Maar nee, Herben, droom lekker verder. De stemvee die op populisten stemt zal voor Wilders kiezen omdat die wél buitenlanders over de grens wil trappen.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 20:02:59 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24693564
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:57 schreef SCH het volgende:
Wilders haalt weinig tot niets bij de PvdA volgens de recente onderzoeken, wel bij o.a. de VVD.
Zeg een paar keer "El Yaakoubi" en "Elatik" en "hoofddoek" is weg is de PvdA.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:10:24 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_24748147
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 18:36 schreef SCH het volgende:
Dat is niet de enige partij waarmee ze moeten concurreren:
quote:
Oud-minister Nawijn begint Lijst Hilbrand Nawijn

DEN HAAG/ANTWERPEN - Tweede-Kamerlid Hilbrand Nawijn (LPF) begint zijn eigen Lijst Hilbrand Nawijn. Hij wil met deze partij in maart 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in zijn woonplaats Zoetermeer.

Hij streeft ernaar minstens tien van de 39 raadszetels in Zoetermeer behalen. Nawijn kan tegelijkertijd Tweede-Kamerlid blijven. Hij praat momenteel met diverse partijen of aan een gezamenlijke landelijke partij kan worden gebouwd. De verkiezingen in 2006 moeten daarvoor een graadmeter worden, meldde hij dinsdag in Antwerpen, waar hij later op de avond spreekt voor het Vlaams Belang van Filip Dewinter.

Nawijn werd in 2002 minister van Vreemdelingenzaken voor de Lijst Pim Fortuyn (LPF). Hij wil echter niets meer te maken hebben met deze partij. Wel is hij lid van de LPF-fractie in de Tweede Kamer. Voorheen was hij CDA-raadslid in Zoetermeer.

Bron: De Volkskrant
Politieke gelukszoekers stop je niet zomaar...
pi_24749088
hij zit er dus misschien weer warmpjes bij, mocht de LPF in de Kamer verdwijnen na de verkiezingen een jaar later
pi_24750319
beetje verbrokkeling van de rechterkant op deze manier, uiteindelijk komt alles toch wel weer bij de VVD uit, simpelweg omdat die stabiliteit bieden op de rechterflank.

Ik zie Nawijn met zijn eigen partij niet slagen, beetje het Winnie de Jong idee met conservatieven.nl. Hem zo duidelijk in beeld met De Winter zal hem geen goed doen denk ik. De Winter is in de Nederlandse media compleet afgemaakt.
pi_24750449
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 19:42 schreef Landmass het volgende:

[..]

Met een deel van de VVD. Maar ach dat is toch de aanhang waar ze niet veel mee hebben (weinig draagkrachtig en laag opgeleid). Verder zal hij een deel van de niet stemmers trekken die in 2002 op Fortuyn stemden.

Maar meer dan maximaal 10 zetels zie ik hem niet halen .
pi_24750515
quote:
Hij praat momenteel met diverse partijen of aan een gezamenlijke landelijke partij kan worden gebouwd. De verkiezingen in 2006 moeten daarvoor een graadmeter worden, meldde hij dinsdag in Antwerpen, waar hij later op de avond spreekt voor het Vlaams Belang van Filip Dewinter.
Dat kan nog wat worden misschien, maar ik vraag me af met welke partijen hij dan aan het praten is.
pi_24758971
Gisteren presenteerde het LPF Tweede Kamerlid zijn partij nog als de lijst Hilbrand Nawijn. De komende tijd wil Nawijn overleggen met de groep Wilders, Ayaan Hirsi Ali en leden van de LPF.

Mafkees..
pi_24760461
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:06 schreef Sidekick het volgende:

En nu Wilders als serieus conservatief-libertarisch rechtse partij in beeld is, zal de LPF dezelfde weg volgen als Leefbaar Nederland. LN wist nog bij een verkiezing te scoren als partij waar Pim ooit begon, maar stierf daarna een roemloze dood. De LPF zit in hetzelfde vaarwater.
Overigens, dat vind ik een te zware (posthume) belediging van 'Leefbaar Nederland':
Dat was, als partij begonnen aan de weg te timmeren toen Fortuyn zelf nog de hoop had in de PvdA te kunnen binnentreden en gekscherend opmerkingen maakte ooit nog eens premier van Nederland te worden...

LN had een erg brede en solide basis, en was werkelijk een partij die erg slim werd opgebouwd, op basis van 'ontevreden stemmers', maar zonder hiervoor hype-media te misbruiken.,
Vooral het sterke lokale en regionale aspect van LN was een absolute politieke revolutie.

Toen Fortuyn halverwege 2001 als mogelijke lijsttrekker in het vizier kwam (zichzelf daar plaatste) en misschien te makkelijk een 'schoudertje' van Jan Nagel kreeg, profiteerde hij enorm van de solide partijbasis die Leefbaar Nederland al had.
Uiteindelijk maakte de lijsttrekker zelf ook de partij kapot, door het hele partijkader over zijn schouder te werpen, omdat hem dat hooguit 'lastig' leek, zo partij waarbij inspraak een grote rol speelde te moeten zoethouden, het gevolg was inderdaad de LPF, een partij zonder enige tranpsarantie, geen enkele vorm van interne besluitvorming en intern overleg.

Dat Leefbaar Nederland kapot gemaakt is, is volgens mij ultiem zonde, omdat dat de beste basis was voor een nieuwe politieke stroming, met een sterke regionale achterban en beter aan het 'volk' gebonden en bovenal losstaand van infantiele stellingnames als zouden ze 'rechts' of 'links' zijn (juist die 'rechts-links'-discussie is volgens mij desastreus voor de politiek, omdat het onzinnig is, een moderne politieke partij kan zich niet op dat vlak breeduit 'vastleggen')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_24760559
Altijd leuk om te horen dat Herben zijn gevoel voor humor nog niet kwijt is... Tien zetels. Hahahahaha.

Mensen als Herben en Nawijn zijn na de komende tweedekamerverkiezingen volkomen vergeten.
pi_24760662
Tien zetels

Zelfs met Saddam Hoessein-achtige fraude komt hij never nooit niet aan 10 zetels
pi_24760752
Och misschien willen de verworpenen zich wel weer terugwerpen in de moederschoot van Pim :'0.
  woensdag 26 januari 2005 @ 16:58:36 #24
100165 GeneralWong
Vietnamese Tijger
pi_24762321
Zou hij dat zelf nou echt geloven?
Wie de tranen van een vrouw wegkust, wordt eraan herinnerd dat hij haar verdriet met een korreltje zout moet opvatten.
pi_24762352
wishful thinking is ok
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_24762498
10 zetels van de 39 is meer dan een kwart van de stemmen... lijkt me wel erg overdreven. Hij wil zeker het Leefbaar Rotterdam effect nabootsen. Maar Zoetermeer lijkt mij eerlijk gezegd niet zo'n probleemstad waar de onvrede net zo torenhoog is als in Rotterdam. Maar het is best arrogant, hij gaat dus met de Lijst Hilbrand Nawijn de gemeenteraad in (hij zal wel op nummer 1 kieslijst staan) en dan wordt ie gekozen in de gemeenteraad, maar vlucht vervolgens de tweede kamer weer in met een ander partij...
  woensdag 26 januari 2005 @ 19:24:31 #27
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24764702
10 zetels: 2 voor Hilbrand, 3 voor Joost, 2 voor Mat, 3 voor de lijstverbinding voor overgeschoten huidige LPF-ers.

Verder komt er natuurlijk concurrentie van een soortgelijke club als deze : Voor ons is religieus denken veel intelligenter en wetenschappelijker dan atheïstisch denken. Een goede zaak dat in ieder geval het denken nog gepromoot wordt...

Genoeg keuzeruimte dus voor de semi-intellectuelen en de mensen wiens sociaal-culturele bagage vooral is overgedragen via TV, video en DVD..
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24764779
Zoals wel vaker is gebleken is de LPF elke grip op zowel realiteit, kiezers, leden, voorzitters en fractieleden kwijt !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24765958
ach als ze dat ooit al gehad zouden hebben .
pi_24826028
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:08 schreef Herdenking het volgende:

[..]

Met een deel van de VVD. Maar ach dat is toch de aanhang waar ze niet veel mee hebben (weinig draagkrachtig en laag opgeleid).
Wat een nonsens, dat precies de rechterkant van de VVD laag opgeleid zou zijn, omdat De Hond 1 keer heeft gezegd dat mannen met een lage opleiding vooral op de LPF stemde. Dat mensen zich zo laten sturen door een gek.

Ik ben van mening dat er iig wel een sterke partij op rechts moet komen, danwel de VVD die haar werkelijk koers gaat varen ( en niet de Van Aartsen koers) danwel groep Wilders. Hoewel ik het bij die laatste nog moet zien of het wel wat wordt. Ik hoop dat Geert met een goede groep mensen gaat samenwerken en dat hij de profiteurs kan scheiden van de idealisten.

De LPF gaat helaas roemloos ten onder. In Herben heb ik nooit vertrouwen gehad en de partij was na de dood van Pim al gedoemd om ten onder te gaan. Wat een debielen zaten er toen in de kamer.
pi_24836842
quote:
Op zondag 30 januari 2005 00:26 schreef PFP het volgende:
Wat een debielen zaten er toen in de kamer.
De opperdebiel had ze zelf geselecteerd.
pi_24838535
quote:
Op zondag 30 januari 2005 18:27 schreef SCH het volgende:

[..]

De opperdebiel had ze zelf geselecteerd.
wat heeft Kok ermee te maken?
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:04:43 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26009424
We weten pas bij de volgende verkiezingen echt zeker of Herben te optimistisch is, maar 1 bewering lijkt nu al kansloos:
quote:
Volgens Herben zal de meerderheid van de zeven dissidente Kamerleden terugkeren naar de partij LPF.
quote:
Helft fractie LPF denkt definitief aan vertrek

Van onze verslaggever

DEN HAAG - De helft van de LPF-fractie overweegt om bij Tweede-Kamerverkiezingen voor een andere partij uit te komen of de politiek geheel te verlaten. Fractievoorzitter Van As denkt niet dat door deze leegloop ook de kiezer afhaakt. 'Eind 2006 ligt er immers een nieuwe kandidatenlijst op tafel', aldus Van As maandag bij de presentatie van het LPF-jaarverslag 2004.

Van As beraadt zich wel over een bundeling van de LPF met andere politieke stromingen, onder de slogan 'Hart voor Nederland'. Hij heeft deze naam op internet al laten registreren als domeinnaam.

Afgelopen jaar zegden zeven van de acht LPF-Kamerleden hun partijlidmaatschap op, uit onvrede over het geruzie in het partijbestuur. Alleen Van den Brink bleef lid, omdat hij tijdens de crisis afwezig was door een ernstige ziekte. Van As sprak over een dieptepunt in de LPF-geschiedenis.

Inmiddels heeft Van As zich weer als lid gemeld, net als de fractieleden Herben en Varela. Eerdmans, die geldt als het politieke talent van de LPF, sloot maandag een terugkeer naar zijn partij volledig uit. Nawijn, Hermans en Kraneveldt zijn evenmin overtuigd, maar beraden zich nog.

Ondanks hun zware twijfels vormt de LPF-fractie volgens Van As 'one happy family'. Volgens hem is het voor de Kamerleden geen noodzaak om lid te zijn van de LPF. 'We werken prima samen en de standpunten worden door allen gedeeld.'

Op basis van de werkzaamheden van vorig jaar, concludeert Van As dat de LPF bij belangrijke onderwerpen het kabinet overeind heeft gehouden. Als regeringspartij D66 met de oppositie meestemde - tegen uitzetting illegalen en maatregelen terrorismebestrijding - schoot de LPF de twee andere coalitiepartners CDA en VVD te hulp.

De LPF meent dat 'dramatisch' moet worden bezuinigd om het 'loonzakje van Jan Modaal weer te vullen'. De partij wil de helft (11 miljard) van alle rijkssubsidies schrappen. De stichting Vluchtelingenwerk Nederland is als eerste aan de beurt.

Van As is blij dat CDA, VVD en Groep Wilders steeds meer uitgangspunten van de LPF overnemen.

Bron: De Volkskrant
We hebben dus een groep mensen die zich wilden distantieren van de partij LPF vanwege alle bonje met als klapstuk de doodsbedreiging die partijvoozitter Sergej Moleveld aan zichzelf en Herben stuurde. Onbegrijpelijk dan dat er toch weer mensen terugkeren naar de partij, maar een meerderheid zal het niet worden. Van der Brink is nu weer herstellende van kanker, dus zijn keuze is ook zeer onduidelijk.

Van As, Herben en Varela als partij-prominenten. Dat is echt hopeloos om de verkiezingen mee in te gaan.
pi_26009686
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:04 schreef Sidekick het volgende:

Helft fractie LPF denkt definitief aan vertrek
Wat een typisch staaltje linkse Volkskrant-journalistiek...

Helft LPF-fractie terug bij de partij
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:02:48 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26011052
Ja, de terugkeer van sommigen is eigenlijk wel opzienbarender. Mooi weer supporters zou je ze kunnen noemen.

Maar de helft is nog geen meerderheid, dus Herben heeft vooralsnog ongelijk.
  woensdag 6 april 2005 @ 00:17:23 #36
52589 sjun
uit solidariteit
pi_26012883
Het word weer tijd voor wat opbeurende plaatjes

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_26014184
quote:
Op woensdag 6 april 2005 00:17 schreef sjun het volgende:
Het word weer tijd voor wat opbeurende plaatjes
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik denk dat het hout in ze grafkist is weg gesleten omdat hij zich zo vaak heeft omgedraait in z'n kist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')