http://members.lycos.nl/FanclubJomanda/is_zij_nep.htmquote:Jomanda een valse profeete.
Jomanda (echte naam: Joke Damman) beweert mensen te kunnen genezen. Dit lukt haar dikwijls ook. Ze verdient pakken met geld door flessen te verkopen, waar alleen leidingwater in zit dat zij heeft 'ingestraald'. Vele kettinkjes en andere spullen worden verkocht en bakken met mensen komen naar haar bijeenkomsten in Tiel, en soms kereken. Zij zelf beweert te zijn gezonden van 'boven', wie niet. Ze durft geen 'God' te zeggen, want nu kunnen zowel Christenen als mensen die een ander geloof hebben haar volgen. 'Jomanda geneest.' In 1998 kreeg Jomanda plots 'van boven binnen' dat ze moest stoppen voor een tijdje? Dit wilde ze niet, en werkte door. Maar toen kreeg ze koorts. Toen was het haar duidelijk de 'de goden' wilden dat ze stopte voor een tijdje. Dat Jomanda werk van de satan is, is om meerdere redenen wel duidelijk, want toen een mongools jongetje met hulp van Jomanda 'beter' moest worden, kreeg hij 's nachts hallucinaties van overleden familieleden. Jezus waarschuwt niemand. In de Bijbel staat tegen deze mensen, zoals Jomanda. Toch trappen er zoveel mensen in, omdat ze wonderen en genezingen zien! Maar niet Jomanda voert deze genezingen uit, ook God niet, maar satan, om maar zoveel mensen in zulke vallen trappen, dat doet de mens zelf, en sensatie gericht. Meestal zijn er niet eens genezingen; de roddelbladen hebben Jomanda een handje geholpen door het opkloppen van haar verhalen. Ze werden namelijk allemaal geschreven door haar manager en tevens ex-man, Jacques Onderwater. Jacques Onderwater verzon er de helft bij om Jomanda meer succes te gunnen. Om meer GELD te verdienen zit Jomanda ook iedere week bij Call-TV (Veronica-Live) waar ze mensen 'live' helpt die bellen voor 99 cent per minuut naar Veronic, is niet meer. Tegen reumatiek kan je een bakje zout onder je bed zetten, een mens heeft een vrije keuse. En vooral veel flessen ingestraalt water drinken, wat niet helpt etc. Dat Jomanda is niet door God gestuurd is, is wel duidelijk. dat God geen mensen stuurt. Zelf biedt genezing door gebed en vasten, kan soms helpen. Zeg nou zelf: zou een bakje zout beter helpen tegen ziektes? In de Bijbel worden wij gewaarschuwd voor mensen zoals Jomanda. Maar deze bijbel is helemaal veranderd, dus je moet heel goed lezen wat er bedoeld wordt.
Het woord GOD is niet goed geplaats, men kan beter over een energie spreken.
Jezus is uit het jaar 0 tot 40 jaar, en deze helpt niemand, hij moet eerst zichzelf helpen, Jezus heeft net als vele andere mensen heel veel fouten gemaakt, dat niemand meer schijnt te herinneren. Jomanda kan niks, wil alleen maar meer GELD, en macht over de materie, geestelijk is zij niet in orde. ZIJ KAN HELEMAAL NIKS. Zij doet maar wat
Is ze nog op tv dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:36 schreef longinus het volgende:
Dat er nog mensen zijn die naar haar kijken, wat een oplichster.
quote:
Yeah babey gooi het eruit!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:48 schreef sweetgirly het volgende:
[..]ik heb ook heel sterk de neiging om dit soort uitspraken nu te doen, what the heck, ik doe het gewoon.
Jomanda rulesss!![]()
![]()
![]()
![]()
Precies, that's the spirit you pretty guy with a nice fly!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:50 schreef piere het volgende:
Yeah babey gooi het eruit!
Een beetje positieve dingus kan geen kwaad tegenwoordig
We hebben de J, we hebben de O, we hebben de M, we hebben de A, we hebben de N, we hebben de D, we hebben de A. We hebben Jomanda!!quote:GO JOMANDA GO!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Als Jomanda met haar uitstraling en vermogen om mensen gerust te stellen en te bemoedigen kinderarts, oncoloog, psycholoog oid was geworden, dan wel jaquote:
Ja? Wat staat er in de Bijbel tegen deze mensen?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 20:48 schreef newsman het volgende:
In de Bijbel staat tegen deze mensen, zoals Jomanda
Weet je waar ik niet tegen kan als ik een quote van een site afhaal, dat mijn naam er gebruikt voor woord.Dus ga jij ff buitenspelen oke.braaaaaaaaaaaaakquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja? Wat staat er in de Bijbel tegen deze mensen?
Kan er slecht tegen als mensen hun zinnen niet afmaken.![]()
Ik ook!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:58 schreef piere het volgende:
Ik ga helemaal uit mijn kanariepietje!
Gimme the spirit sweetgirley!
Jomanda we love you!!!!!!
![]()
Welnee joh, ze is een beetje vreemd, maar uh wel.. Jomandaquote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als Jomanda met haar uitstraling en vermogen om mensen gerust te stellen en te bemoedigen kinderarts, oncoloog, psycholoog oid was geworden, dan wel ja
Ben je bang dat mensen denken dat jij het hebt geschreven?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:23 schreef newsman het volgende:
[..]
Weet je waar ik niet tegen kan als ik een quote van een site afhaal, dat mijn naam er gebruikt voor woord.Dus ga jij ff buitenspelen oke.braaaaaaaaaaaaak
Oh rustig Newsman (je naam voor wordt gebruiktquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:23 schreef newsman het volgende:
Weet je waar ik niet tegen kan als ik een quote van een site afhaal, dat mijn naam er gebruikt voor woord.Dus ga jij ff buitenspelen oke.braaaaaaaaaaaaak
nogmaals je had de links ff kunnen lezen staat er gewoon hoor.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ben je bang dat mensen denken dat jij het hebt geschreven?
Ik heb het gewoon gequote en de rest van de niet-relevante tekst weggehaald. Zonder bijbedoelingen.
Neem een glaasje water. Is goed voor je.
Jawel, het lukt wel, ben nu weer rustigquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:28 schreef sweetgirly het volgende:
oh, ik zit erin, en kom er niet meer uit
Ja ik had op quote gedrukt ("Op vrijdag 21 januari 2005 schreef Newsman het volgende") en nu is Newsman bang dat mensen denken dat hij het geschreven heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:28 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Oh rustig Newsman (je naam voor wordt gebruikt, naja), take it easy, take a sisi!
![]()
oh, ik zit erin, en kom er niet meer uit
Jomanda schrijft haar naam nog altijd niet in breezahtaal..quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:32 schreef EmmYKuHh het volgende:
Jomanda is echt een dom wijf..
Ja, zoiets dacht ik al.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:36 schreef NorthernStar het volgende:
Ja ik had op quote gedrukt ("Op vrijdag 21 januari 2005 schreef Newsman het volgende") en nu is Newsman bang dat mensen denken dat hij het geschreven heeft.
Dus voor de duidelijkheid: Newsman heeft het van een site, is niet van hemzelf!!!
maar nu weet ik nog niet hoe de rest van die zin gaat.
Oh well.. who cares.
Ja, ik ben nu weer kalmquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:38 schreef Choices het volgende:
Kuch, je zei dat je weer rustig was?
Wat een topic ook haha!
Hij doet het nietquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:45 schreef sweetgirly het volgende:
Plaatje in de (blauwe) sferen van Jomanda..
Eens.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:21 schreef Alicey het volgende:
Nep of niet, er zijn blijkbaar mensen die er baat bij hebben. De markt doet verder zijn werk. Als ik flessen water voor goud kon verkopen, had ik het ook gedaan.
Als ik mensen kon helpen, zou ik ze in de eerste instantie geen flessen water Verkopen. Dat is puur misleiden. ik leef niet om te misleiden, jij wel?quote:
Mocht ze geneeskrachten hebben, vind je dan niet dat niet alleen ook aan de hogere macht is, maar ook aan haar. Tenslotte zorgt haar tussenkomst voor een genezing. Zodoende is de belofte een die door beiden gemaakt kan worden, maar alleen als beiden in overeenstemming zijn met elkaar. (beiden refereert naar hogere macht en haarzelf).quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:53 schreef erodome het volgende:
Of ze echt helemaal nep is durf ik echt niet zomaar uitspreken over te doen, maar ik weet wel dat ze dingen doet die absoluut niet sporen.
Ze mag als alternatieve genezer geen diagnose's stellen bv, dat mag alleen een arts.
Ze mag geen genezing beloven aangezien zij niet degene is die geneest, het is altijd aan het hogere doel, nooit aan de genezer.
Weten ze ook niet dat de bijbel genezingen aanhaalt en verplicht zelfs als je het kan, mits je god erbij aanroept, die als de echte genezer ziet en de menselijke genezer alleen als gereedschap zien???
Snertstuk dus die kant nog wal raakt...
Het hogere doel gaat voorbij helpers, zelfs die kunnen daar geen uitsluitsel over geven, zij kan en mag nooit genezing beloven....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:04 schreef Choices het volgende:
[..]
Mocht ze geneeskrachten hebben, vind je dan niet dat niet alleen ook aan de hogere macht is, maar ook aan haar. Tenslotte zorgt haar tussenkomst voor een genezing. Zodoende is de belofte een die door beiden gemaakt kan worden, maar alleen als beiden in overeenstemming zijn met elkaar. (beiden refereert naar hogere macht en haarzelf).
Maargoed, je begeeft je op terrein dat ongekaart is en zal blijven. God en de definitie ervan, is nog giswerk, dus ik raad ook aan om daar niet verder op in te gaan. Loopt op zinloze discussies uit
Communicatie, is geen vereiste, voor overeenstemming op dit vlak. Het universum heeft ook een wil. Een wil die gevormd word door de Gehele energie balans van het universum.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Het hogere doel gaat voorbij helpers, zelfs die kunnen daar geen uitsluitsel over geven, zij kan en mag nooit genezing beloven....
Helpers kunnen, tja helpen, maar wat genezen wordt en wat niet is niet aan ons of aan hen.
Het hogere doel geeft geen antwoord, het is de samenhang van het universum, dat is dus niet iets waarmee je kan comminuceren.
Er kan dus geen overeenstemming zijn tussen de genezer en het hogere doel.
Is dat niet een beetje te zeker gezegd? Ik weet dat je al een tijdje in het vak zit. Maar je zit hier op detail te beschrijven wat onmogelijk te controleren is, voor jezelf, en voor een ander. Daarbij zijn er ook weer veel genezers, die een totale andere kijk hierop hebben, en toch net zo fors achter hun mening staan als dat jij de jouwe hier neerzet. Ben jij degene die weet hoe het mystieke genezingswijze in elkaar steekt? Als dat zo is,quote:Een genezer is niets meer dan een gereedschap die het zelfgenezend vermogen van het lichaam kan stimuleren en misschien wat kan wijzen, niets meer, niets minder, soms helpt dat ontzettend,
soms kan je doen wat je wilt maar gebeurt er niets behalve wat tijdelijke verlichting van klachten...
Laten we een Jomanda zonnedans sessie houdenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:25 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik ook!
It's the vibe piere, the vibe!Jomanda, oh Jomanda!!! *zingt
![]()
En die balans is veelste ingewikkeld voor ons om alles te kunnen begrijpen...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:33 schreef Choices het volgende:
[..]
Communicatie, is geen vereiste, voor overeenstemming op dit vlak. Het universum heeft ook een wil. Een wil die gevormd word door de Gehele energie balans van het universum.
Het is wel degelijk te controleren, behandel mensen vrij en open, zonder te sturen en behandel eens mensen terwijl je wel heer en meester over de energie probeert te zijn, je zal zien dat de open behandelingen waar je het lichaam van de patient en de energie die je toevoegd het samen laat uitzoeken het meeste effect hebben, een duidelijker effect en een langduriger effect.quote:Is dat niet een beetje te zeker gezegd? Ik weet dat je al een tijdje in het vak zit. Maar je zit hier op detail te beschrijven wat onmogelijk te controleren is, voor jezelf, en voor een ander. Daarbij zijn er ook weer veel genezers, die een totale andere kijk hierop hebben, en toch net zo fors achter hun mening staan als dat jij de jouwe hier neerzet. Ben jij degene die weet hoe het mystieke genezingswijze in elkaar steekt? Als dat zo is,. Anders, dan is het wijselijk om hier niets over uit te sluiten. Omdat dit alles een wereld betreft dat voorbij intellectuele bevattingsvermogen gaat, het is niet in woorden uit te drukken omdat er niks te meten valt (in hoe het werkt). het is puur het gevoel dat je deze mening doet geven.
Tja, alles is 1, als je dat je echt goed realiseert dan weet je hoe nietig en groots je tegelijkertijd bent, maar vooral dat de wereld niet om jou draait, of zelfs om de mensheid, nederigheid, ego loslaten en het feit dat alles 1 is echt accepteren, in al zijn facetten....quote:Ik denk dat jij wel ziet dat het universum 1 geheel is. Zo dus ook de genezer, en de absolute bron vanwaar de genezing komt. Dat betekent dat ALLES wat er is, dus zelfs het Niets, verantwoordelijk is voor de genezing. Omdat alles, met alles in elkaar in verbinding staat. Alles bepaalt of een genezing lukt of niet. En of dit in overeenstemming is het met universum (al dat is).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |