abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24675730

http://www.skepsis.nl/jomanda.html
quote:
Jomanda een valse profeete.

Jomanda (echte naam: Joke Damman) beweert mensen te kunnen genezen. Dit lukt haar dikwijls ook. Ze verdient pakken met geld door flessen te verkopen, waar alleen leidingwater in zit dat zij heeft 'ingestraald'. Vele kettinkjes en andere spullen worden verkocht en bakken met mensen komen naar haar bijeenkomsten in Tiel, en soms kereken. Zij zelf beweert te zijn gezonden van 'boven', wie niet. Ze durft geen 'God' te zeggen, want nu kunnen zowel Christenen als mensen die een ander geloof hebben haar volgen. 'Jomanda geneest.' In 1998 kreeg Jomanda plots 'van boven binnen' dat ze moest stoppen voor een tijdje? Dit wilde ze niet, en werkte door. Maar toen kreeg ze koorts. Toen was het haar duidelijk de 'de goden' wilden dat ze stopte voor een tijdje. Dat Jomanda werk van de satan is, is om meerdere redenen wel duidelijk, want toen een mongools jongetje met hulp van Jomanda 'beter' moest worden, kreeg hij 's nachts hallucinaties van overleden familieleden. Jezus waarschuwt niemand. In de Bijbel staat tegen deze mensen, zoals Jomanda. Toch trappen er zoveel mensen in, omdat ze wonderen en genezingen zien! Maar niet Jomanda voert deze genezingen uit, ook God niet, maar satan, om maar zoveel mensen in zulke vallen trappen, dat doet de mens zelf, en sensatie gericht. Meestal zijn er niet eens genezingen; de roddelbladen hebben Jomanda een handje geholpen door het opkloppen van haar verhalen. Ze werden namelijk allemaal geschreven door haar manager en tevens ex-man, Jacques Onderwater. Jacques Onderwater verzon er de helft bij om Jomanda meer succes te gunnen. Om meer GELD te verdienen zit Jomanda ook iedere week bij Call-TV (Veronica-Live) waar ze mensen 'live' helpt die bellen voor 99 cent per minuut naar Veronic, is niet meer. Tegen reumatiek kan je een bakje zout onder je bed zetten, een mens heeft een vrije keuse. En vooral veel flessen ingestraalt water drinken, wat niet helpt etc. Dat Jomanda is niet door God gestuurd is, is wel duidelijk. dat God geen mensen stuurt. Zelf biedt genezing door gebed en vasten, kan soms helpen. Zeg nou zelf: zou een bakje zout beter helpen tegen ziektes? In de Bijbel worden wij gewaarschuwd voor mensen zoals Jomanda. Maar deze bijbel is helemaal veranderd, dus je moet heel goed lezen wat er bedoeld wordt.

Het woord GOD is niet goed geplaats, men kan beter over een energie spreken.

Jezus is uit het jaar 0 tot 40 jaar, en deze helpt niemand, hij moet eerst zichzelf helpen, Jezus heeft net als vele andere mensen heel veel fouten gemaakt, dat niemand meer schijnt te herinneren. Jomanda kan niks, wil alleen maar meer GELD, en macht over de materie, geestelijk is zij niet in orde. ZIJ KAN HELEMAAL NIKS. Zij doet maar wat
http://members.lycos.nl/FanclubJomanda/is_zij_nep.htm

Ik vind Jomanda geen stuiver waard, ze zegt mensen genezen te hebben, maar toevallig hoor ik ze nooit.Daarom vind ik Jomanda een nep genezer en ik geloof niks van haar.Wat vinden jullie van Jomanda spreekt ze de waarheid of is ze gewoon nep?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:50:50 #2
112316 Nagz
Wessss side!
pi_24675774
Mensen die zeggen dat ze genezen zijn, zijn dat niet maar geloven dat ze genezen zijn.
Door hun sterke geloof in jomanda, en het niet helemaal helder (nuchter) zijn, zijn ze dus in de waan dat ze beter zijn.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 20:52:32 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_24675807
ik denk dat ze een graad van healing kan uitvoeren. maar ze wilde meer dan dat ze werkelijk kan. ik bedoel...ik doe ook aan healing. maar het enige wat het doet is het genezing proces versnellen.

kleine wondjes hoef je maar 1 keer te behandelen. grotere wonden 1x per week tot het weg is.

ziektes zoals aids en kanker kun je ook bestrijden, maar kom op zeg. daar je moet erg lang voor leren en mediteren etc totdat je zoiets kunt.

de rest van wat ik lees. ingestraald water en dergelijke. is mogelijk. ik reinig zo ook sommige dingen die ik krijg. maar doe dit voor mezelf. leidingwater smaakt en is dan bronwater. scheelt weer wat geld om een fles bronwater in de winkel te kopen

dat je over energie moet praten en niet over god/goden/jesus/allah en al die nozems geloof ik ook. is immers via reiki duidelijk gemaakt naar mij toe.

dat stukje is geschreven door iemand die sterk in het christendom geloofd, dom maarja ieder heeft zo zijn eigen keuzes en die moeten we respecteren. maar om mensen zoals mij maar meteen als demonen en handlangers van de duivel te zien is een lachertje. ik heb meer spiritualiteit in mijn pink zitten dan dat soort hypocrieten in hun hele lichaam en geloof.

[ Bericht 49% gewijzigd door Enyalius op 21-01-2005 20:59:59 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_24676211
whaha lul niet man, met je sprirituele onzin :/
Waar komt dit te staan?
pi_24676224
Ik ken twee mensen die naar Jomanda zijn geweest voor genezing.
Allebei waren ze vrij vlot dood.
Jomanda is een leugenaar en een oplichtster. Het ergste is alleen nog dat ze zichzelf het hardste gelooft. Dat mens moet worden opgesloten, en wel zo snel mogelijk.
pi_24676364
Eerst kwam het altijd zondagsavonds tussen 9 en 10 op noordzee fm
pi_24676410
Lol, de schrijver van diet tekst is wel erruuug boos. ^_^

Dat krijg je vaak als je bang bent of als je te maken hebt met iets wat, van jou, niet in jouw belevingswereld mag vallen.

Jomanda weet ook vaak niet wat ze doet. En als het helpt is dat fijn voor je, zo niet jammer dan. Maar om nou te roepen satan dit en satan dat... das echt weer zo'n irri gristenen reactie... >_>

Ach ja, ieder zo z'n geloof, ne? ^_^
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:27:51 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24676617
Wat is er met Jomanda..... nou hetzelfde als alle andere kwakzalvers: wat ze beweert te doen werkt natuurlijk voor geen meter, maar juist door het begrip en de aandacht die ze opbrengt voor mensen voelen ze zich er toch beter door (helemaal mensen die zijn afgeknapt op de kille reguliere gezondheidszorg). Ik heb haar ook wel eens gehoord op Radio Noordzee vroeger en, eerlijk is eerlijk, het was volslagen onzin wat ze zei over dat ingestraalde water enzo maar ze kwam wel belangstellend en vertrouwenwekkend over. Zeker simpele zielen zijn daar gevoelig voor.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24676848
Die tekst komt in mijn ogen anders ook niet zo zuiver over.
Satan .

Over vergezocht gesproken soms. De één propageert en veroordeelt een ander, en zelfs beginnen ze over Satan en vervloekingen, lekker zuiver ben je dan. Zie dan ook het verschil niet tussen geld vragen voor advies en/of teksten met veroordelingen, etc.

Maargoed, mijn mening over Jomanda, tja..interessant vond ik het wel altijd. Heb weleens kippevel gehad toen ik haar hoorde, op de radio was dat ofzo. Voor de rest is het veels te veel doorgeschoten, en neigt het teveel naar één kant, maar dat vind ik evenzo met die brief.

Mijn conlusie is iets van een middenweg.

Btw, half de wereld is soms nep, niet alleen Jomanda dus .
pi_24676878
Dat er nog mensen zijn die naar haar kijken, wat een oplichster.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_24677103
Nu weet ik ook weer waarom ik nooit of liever niet in zulk soort topics reageer.
Het gaat over één persoon, maar er worden weer tig mensen bijgehaald, de gelovers weer en/of de mensen die er wel wat in zien.

Soms snap ik echt niet wat er nou zo moeilijk aan is, om het dan ook bij één persoon te houden.
Zucht . Ik heb volgens mij echt een hekel aan dat overéén-kam-scheer-gedrag. Dat getuigt soms zelf van zo een kortzichtigheid.

In die zin vind ik half de wereld dus gruwelijk nep gewoon .
En nee, ik verdedig hier niet Jomanda what so ever, of ik er in geloof of niet, boeit ook niet, ben zelfs bijna in staat om het expres niet te zeggen, maar dat verdere geschuif en ge-oordeel soms.

Dat maakt niemand er beter op hoor, echt niet.
In die zin, wat is slecht?

Dat is er amper, het is een creatie, waar iedereen lekker aan meewerkt soms.
Maargoed, misschien als dat ooit verdwijnt, blijven er geen topics meer over .
Dus moet toch wat zijn om over te oordelen.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:46:15 #12
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24677125
Jomanda is cool!
fok you ja!
pi_24677154
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:36 schreef longinus het volgende:
Dat er nog mensen zijn die naar haar kijken, wat een oplichster.
Is ze nog op tv dan?
Volgens mij is ze allang ondergedoken.
pi_24677203
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:46 schreef piere het volgende:
Jomanda is cool!
ik heb ook heel sterk de neiging om dit soort uitspraken nu te doen, what the heck, ik doe het gewoon.

Jomanda rulesss!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:50:49 #15
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24677245
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:48 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

ik heb ook heel sterk de neiging om dit soort uitspraken nu te doen, what the heck, ik doe het gewoon.

Jomanda rulesss!
Yeah babey gooi het eruit!
Een beetje positieve dingus kan geen kwaad tegenwoordig

GO JOMANDA GO!!!!
fok you ja!
  Redactie Games vrijdag 21 januari 2005 @ 21:51:47 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_24677271
Jomanda mag voor mijn part gekruisigd worden...

Nee, dit is geen doodverwensing zo wreed ben ik ook weer niet...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_24677363
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:50 schreef piere het volgende:

Yeah babey gooi het eruit!
Een beetje positieve dingus kan geen kwaad tegenwoordig
Precies, that's the spirit you pretty guy with a nice fly!
quote:
GO JOMANDA GO!!!!
We hebben de J, we hebben de O, we hebben de M, we hebben de A, we hebben de N, we hebben de D, we hebben de A. We hebben Jomanda!!

* dansje maakt
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:58:08 #18
27929 piere
doe mij maar bier
pi_24677443
Ik ga helemaal uit mijn kanariepietje!
Gimme the spirit sweetgirley!

Jomanda we love you!!!!!!
fok you ja!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 21:58:54 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24677458
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:48 schreef sweetgirly het volgende:
Jomanda rulesss!
Als Jomanda met haar uitstraling en vermogen om mensen gerust te stellen en te bemoedigen kinderarts, oncoloog, psycholoog oid was geworden, dan wel ja
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:01:38 #20
108367 Gallorini
über alles..
pi_24677523
Geef me hoop Jomanda, geef me Hoop, Jomanda..!!

Hoi mam..
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 22:14:26 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24677825
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:48 schreef newsman het volgende:

In de Bijbel staat tegen deze mensen, zoals Jomanda
Ja? Wat staat er in de Bijbel tegen deze mensen?

Kan er slecht tegen als mensen hun zinnen niet afmaken.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:21:06 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24677999
Nep of niet, er zijn blijkbaar mensen die er baat bij hebben. De markt doet verder zijn werk. Als ik flessen water voor goud kon verkopen, had ik het ook gedaan.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 22:22:07 #23
59009 paullo
vini vidi vici
pi_24678031
Ritueel verbranden zeg ik
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_24678058
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 22:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja? Wat staat er in de Bijbel tegen deze mensen?

Kan er slecht tegen als mensen hun zinnen niet afmaken.
Weet je waar ik niet tegen kan als ik een quote van een site afhaal, dat mijn naam er gebruikt voor woord.Dus ga jij ff buitenspelen oke.braaaaaaaaaaaaak

Misschien had je ff de links aan klikken maar jij als mod bent daar veels te lui voor he.

[ Bericht 2% gewijzigd door newsman op 21-01-2005 22:29:29 ]
pi_24678127
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:58 schreef piere het volgende:
Ik ga helemaal uit mijn kanariepietje!
Gimme the spirit sweetgirley!

Jomanda we love you!!!!!!
Ik ook!
It's the vibe piere, the vibe!

Jomanda, oh Jomanda!!! *zingt
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 21:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Als Jomanda met haar uitstraling en vermogen om mensen gerust te stellen en te bemoedigen kinderarts, oncoloog, psycholoog oid was geworden, dan wel ja
Welnee joh, ze is een beetje vreemd, maar uh wel.. Jomanda .

Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')