Zit er ook van dat opgerolt drop in?? Want dan lever ik hem niet in hoor!!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Alleen als je je snoepzak inlevert...
quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:27 schreef Troel het volgende:
Deze neukende ying en yang is de nieuwe opdracht
[afbeelding]
Een stevige wandeling doet een mens goed...quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zit er ook van dat opgerolt drop in?? Want dan lever ik hem niet in hoor!!
Ja, zo'n dropveter!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm, we hebben hier anders ook een mooi zwembad hoor...quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een stevige wandeling doet een mens goed...
Tja, het wordt nu ook wel een beetje te erg...quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg, AR, verwijder al dat off-topic geneuzel nu eens! Jij bent hier toch de mod?
Ja, allemaal leuk en aardig, maar nu de titel nogquote:
Jammer.., zo'n opmerking..quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Jawel, maar AR doet ook mee, he.
Breda?? Neej, jij zit niet op te letten. Oss zei ik!!quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:43 schreef Troel het volgende:
Ja, Breda is leuk! Dan kan ik meteen bij QG op bezoek
Nou vooruit, omdat jij het bent.quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wounded Bird and Cat??
Tja, waar dat is selectief lezen dan ofzo?quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb niks ge-edit, en er staat toch echt Oss hoor
Nee, Oss ligt tussen Haaksbergen en Bredaquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:49 schreef Troel het volgende:
Oss, ligt dat niet net onder Eindhoven??? Of daar in de buurt? Ik zit ind e meivakantie in Luyksgestel ofzoiets
David Bowie, Francis Bacon, Basqiuat, en nog een paar anderenquote:
zelfportret van Edward Hopperquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
(2e tussenronde)
Een zelfportret van mijn held:
[afbeelding]
Zal vast wel goed zijnquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hopper - Self Portrait
Of ligt dat te voor de hand?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga naar bed, mensen. ( Ja, je hoort het goed, AR. )
Moet morgen al om 6.30 naast m'n bed staan.
Ik wens u allen alvast een goede nachtrust toe...
Nachtbraker Do2 neemt een voorbeeld aan AR.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga naar bed, mensen. ( Ja, je hoort het goed, AR. )
Moet morgen al om 6.30 naast m'n bed staan.
Ik wens u allen alvast een goede nachtrust toe...
Jullie vroegstondige beddegang verdient navolging.quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, ik ga ook maar eens naar bed toe..
weltrusten iedereen!!
drop-jojo heet datquote:Op donderdag 20 januari 2005 22:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 januari 2005 23:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze gaat in m'n signature hoor, dit moment moet vast gelegd worden!!!
Goede daad van vandaag weer verrichtquote:Op vrijdag 21 januari 2005 16:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, idd, die bedoel ik!!!
[afbeelding]
Ik zag vandaag nog iemand in de Telegraaf staan bij de kunst afdeling.., daar wou ik ook wat meer over opzoeken...quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wilde maar aangeven dat van Gogh de tijd ver voorbij is. (. )
Zeg, ik was zojuist op zoek naar een kunstenaar, die ik graag wilde delen met je.
Maar nu ben ik zelf z'n naam kwijt....
Ik kwam deze jonge schilder op het spoor n.a.v. Marle Olstead: ik goegelde met de termen schilder & wonderkind of de Engelstalige equivalenten, ik weet het niet meer.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 21:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tja, ik kan er echt geen chocola van maken hoor
Gajus moet nog maar wat meer hints geven wat mij betreft...
Hmmm, maakt me wel nieuwsgerig!!!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Dit is 'm dus...
Maar ik kan bijna niets van 'm vinden op internet, en dit schilderij is niet echt een goed voorbeeld.
Ah, je bent er weerquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:12 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik kwam deze jonge schilder op het spoor n.a.v. Marle Olstead: ik goegelde met de termen schilder & wonderkind of de Engelstalige equivalenten, ik weet het niet meer.
Ook daar heb ik nog nooit van gehoord....quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu Gajus er is mag ik vast wel verklappen dat het Fred Bervoets betreft, nietwaar?
Een belg, notabene.
Twintigers met geheugenverlies ... geen Korsakov, mag ik hopen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zag vandaag nog iemand in de Telegraaf staan bij de kunst afdeling.., daar wou ik ook wat meer over opzoeken...
Maar ben ook z'n naam kwijt
Nee, het was een Limburger die paarden met ploegen schilderdequote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Twintigers met geheugenverlies ... geen Korsakov, mag ik hopen.
Engelstaligen hanteren de term "wunderkind" of "child prodigy".quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wonderkind? Da's toch gewoon wonderchild?
Hehe, weer lekker oud en vertrouwd zoals het altijd was. Zo ken ik je weer!!quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Later dan jij gaat..
quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Georgie Pocheptsov - Hug
Achja, de beoordeling is al geweest. Dus ik kan het niet meer verpesten of rechtlullen.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat wordt dan een spannend dagje, AR..
Ook last van meligheid: Meester ... mag ik mijn punt terug.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maargoed, ik moet morgenochtend dan ook weer naar school toe
Krijg m'n punt terug van de beoordeling van vorige week!!!
Dan zorg ik dat ik voor die tijd offline ben, dan kan je mij er ook niet op aansprekenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 22:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, ik wacht tot dat halve uur voorbij is...Daarna maakt het mij niet meer uit wie 'm plaatst...
Niet van de nieuwe opgave dromen (een euvel waar ik mee te kampen heb) ... welterusten AR.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
IK niet...
Maar dat geeft ook niet, want ik ga nu slapen
Dag lieve mensen!!
Is vriendje alweer weg dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2005 23:16 schreef Troel het volgende:
Sorry mensen, ik was beneden vriendje aan het verwelkomen. En nu kruip ik lekker mijn bed in.
Een poloveld met een aardverzakking.quote:Het schilderij wat er als laatste stond is een polo schilderij. Je ziet al die hoeven en een doel. Alleen die Iglo snap ik niet
Ongetwijfeld, maar dat noem ik geen hint die mij een stap in de dichter bij de oplossing brengt.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Haha! Gajus, je bent onverbeterlijk!
Just answer the man's question!!quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Haha! Gajus, je bent onverbeterlijk!
Nee, waarom dacht je dat ik mijn bed in wilde kruipenquote:
Als je dan meteen ff zegd wat wel de goede naam is, en de juiste titel...quote:Op zaterdag 22 januari 2005 10:33 schreef Troel het volgende:
Met Google heb ik hem inmiddels gevonden
deze man heeft wel meer van zulke schilderijen
[afbeelding]
De achternaam van Gajus klopt trouwens niet. Maar dat kun je zelf ook snel doorhebben, want Google vindt daar niets bij
Dankzij Troel (en haar vrijer?) weet ik nu ook de naam van de schilder: Philip Guston.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als je dan meteen ff zegd wat wel de goede naam is, en de juiste titel...
Als ik de heer Philip Guston nog spreek binnenkort dan zal ik de boodschap doorgevenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 21:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dit werk veroorzaakt bij mij noch positieve noch negatieve emoties. Voor mij derhalve geen kunstwerk.
quote:Op zondag 23 januari 2005 17:09 schreef Troel het volgende:
Ik vind wel dat ze op het eerste schilderij veel norser kijkt dan op het tweede, daar kijkt ze meer verdrietig
Volgens mij was het ergens in deel5 of 6 ofzo. Het was een opgave van OllieA, en ik riep dat ik op Renoir gokte. Dat was hem niet natuurlijk, maar okequote:Op zondag 23 januari 2005 19:25 schreef Troel het volgende:
Die vind ik inderdaad nog mooier. Ook erg knap gedaan!
Enne, ik heb nou een aantal topics doorgekeken, maar kan het zo snel niet vinden.
Hier kun je het vinden: Betitel-de-titel. Deel 2.quote:Op zondag 23 januari 2005 19:25 schreef Troel het volgende:
... Enne, ik heb nou een aantal topics doorgekeken, maar kan het zo snel niet vinden.
Ja, het stukje wat ik in m'n hoofd had zitten was in deel5...quote:Op zondag 23 januari 2005 22:34 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hier kun je het vinden: Betitel-de-titel. Deel 2.
Nee, maar Rossetti en de gezochte schilder behoren wel tot dezelfde school.quote:Op zondag 23 januari 2005 22:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, het stukje wat ik in m'n hoofd had zitten was in deel5...
En dan kom ik uit op ene Rossetti
Zoeken we die Gajus??
Jazeker!!quote:
Herinnert u zich ook nog "zijn huis is in het water gevallen" van onze toenmalige muze?quote:Op zondag 23 januari 2005 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Herinnert u deze nog?
Anderen - veelal iets rijpere users - vinden het 'toevallig' wel mooi.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jazeker!! Vond het toen al niet je-van-het, en nu nog niet...
Dat is mij bekend, heb ik ook niks op tegen.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Anderen - veelal iets rijpere users - vinden het 'toevallig' wel mooi.![]()
quote:Op zondag 23 januari 2005 23:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het volgende weekend ga ik mezelf vastbinden aan een tafel, of zo...
Ook welterusten.quote:Op zondag 23 januari 2005 23:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Allemaal leuk en aardig. Maar AR gaat maar eens naar bedje toe...
Weltrusten allemaal
Inderdaad, "Lady Clare" van John William Waterhouse.quote:Op maandag 24 januari 2005 08:16 schreef Troel het volgende:
J.W. Waterhuis!!!
Alleen heb ik hem ooit in deze topicreeks gezien. Betitel-de-titel. Deel 2.quote:
Nou, dan heb ik dus mooi mijn woord gehoudenquote:
Ik heb nooit gerookt, maar daar gaat het nu niet om...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb Lucky Strike nooit lekker gevonden...
En je hield niet van Lucky Strike zei je???quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wel goed dat je me aan die beste man hebt helpen herinneren, AR.
Was 'm bijna vergeten...
Dat woord bestond toen ook nog niet volgens mijquote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Persoonlijk zou ik Stuart Davis ook niet onder de categorie Pop-art plaatsen hoor AR...
Ja, die indruk heb ik ook. Alleen de opbouw van de 'scene' doet me denken aan Renoir, maar de rest wat Gajus opnoemt zie ik er toch niet zo snel inquote:Op woensdag 26 januari 2005 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of het wel een impressie moet weergeven. Het doet me meer denken aan vrij ruw schilderen en je gevoelens op papier zetten. Ik ben er nog niet achter van wie het schilderij is, maar ik gok dat het een expressionistisch schilder is.
Gossie ... arme jongen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben weer eens zat...
quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
volgens mij is het praktischer als je meldt wanneer je nuchter bent.
Is dit nou (een cryptische beschrijving van) de langverwachte hint?quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben weer eens zat...
Voldoende informatie om het te vinden in http://www.artcyclopedia.com/nationalities/German.html .quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is een Duitser, of was, liever gezegd..
In 1914 vond ie z'n dood, en hij was een expressionist in hart en nieren...
Ik ben te zat om nog meer informatie te geven dan dat...
Tja, zelfs een verdwaalde breezergirl zou Van Gogh herkend moeten hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zal ik me dan maar richten op die aanvullende vraag? Het antwoord op de oorspronkelijke vraag laat zich immers wel raden...
Als je de complete titel van dit werk van Van Gogh kent, dan heb je het keyword te pakken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het antwoord op de aanvullende vraag weet ik trouwens niet, dat je het alvast weet...
Tuurlijk, maar je loopt wel het risico dat één van die ochtendmensen het gras voor jouw voeten maait.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mag ik daar morgen naar zoeken, Gajus?
Ik ben momenteel allang blij dat ik nog kan typen zonder teveel spelfouten...
AR??quote:Op vrijdag 28 januari 2005 07:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2??
Inderdaad Jean Millet. Maar dan wel het schilderij "premiers pas dans les vagues", volgens mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:54 schreef Troel het volgende:
Het werk heet First Steps (naar Millet)
Het werk zal dus waarschijnlijk tot stand gekomen zijn naar aanleiding van een van de schilderijen van Millet. Ik neem aan dat het het schilderij L'Angelus is, en dat het kind iets ouder geworden is.
Sorry do2
Haha ... alle geschiedenisboeken zijn doorspekt met werken van deze schilder. Hij schilderde beroemdheden als Erasmus, Hendrik VIII, Thomas More enz.. Echter, deze personen in diplomatieke dienst zijn mij onbekend.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:08 schreef Troel het volgende:
Nieuwe opgave:
The ambassadors van Hans Holbein.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:04 schreef Troel het volgende:
Tja, ik wil de naam van het schilderij hebben!
De werking van jouw ogen isquote:Op zondag 30 januari 2005 16:14 schreef Troel het volgende:
Het schilderij heet in ieder geval la procession, Seville
quote:Op zondag 30 januari 2005 23:02 schreef Troel het volgende:
Picabia
Maar het zou ook picachu kunnen zijn
Wel nu.., ach.., tja.., wat zal ik er van zeggen....quote:Op maandag 31 januari 2005 01:11 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zijn werken bevallen mij zeer, maar ik heb daar geen duidelijke verklaring voor. Wat is jouw / jullie mening over Picabia?
Nou, nou, nou, niet zo opgefoktquote:
Ik ben niet opgefokt, maar het halve uur is allang voorbijquote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, niet zo opgefokt
Tja, ik kan er weinig van maken, en wacht dan ook tot Do2 zijn licht hier over laat schijnen... [afbeelding]
Ik zie een slakkenhuisachtige krul. Dan ligt het voor de hand dat het om een slak gaat. Maar bij nader inzien gok ik toch op de gekrulde slurf van een mammoet. Is het een olifantachtig dier dat afgebeeld is?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:21 schreef Troel het volgende:
Hint: het is een dier!
AR, onze smaken zijn blijkbaar verschillend.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wel nu.., ach.., tja.., wat zal ik er van zeggen....
Ik geloof dat de compositie mij niet zo veel doet..
Een kip aan het spit, waarbij die felle kleuren staan voor het vuur?quote:
Gevonden ... gewoon gegoegeld met de trefwoorden "kip" en "schilderij".quote:
Nu ja.., om schilderijen nu met vrouwen te vergelijken.....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:52 schreef Gajus het volgende:
[..]
AR, onze smaken zijn blijkbaar verschillend.
gelukkig maar ... stel je voor dat alle mannetjes op hetzelfde wijfje zouden vallen.
![]()
Toevallig ook in Chicago?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer dat mijn lievelingsschilderij zover weg woont..
Vanwaar de "ook"?? Woont de jouwe daar???quote:
Kijk nou uit wat je zegt!! Zometeen moet je nog een rondje geven ook...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:33 schreef Troel het volgende:
BIER!!!!!
Dat is toch voor exclusief voor Tukkers. Daar wordt onze Brabo niet echt blij van.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:37 schreef Troel het volgende:
... een kratje beugels ...
Deze Brabo wordt sowieso niet blij van bierquote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:43 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat is toch voor exclusief voor Tukkers. Daar wordt onze Brabo niet echt blij van.![]()
Zeg Do2, jouw ontnuchteringsperioden duren steeds langer.quote:
Hahaha, die's goed!!!quote:
Dat zou ik ook zeggen..., maar dan had ik het wel fout gehadquote:Op woensdag 2 februari 2005 08:55 schreef Troel het volgende:
Ik zou zeggen dat links onderin picasso staat. En dat dit een collage is van zijn werk enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |