En je hield niet van Lucky Strike zei je???quote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wel goed dat je me aan die beste man hebt helpen herinneren, AR.
Was 'm bijna vergeten...
Dat woord bestond toen ook nog niet volgens mijquote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
Persoonlijk zou ik Stuart Davis ook niet onder de categorie Pop-art plaatsen hoor AR...
Ja, die indruk heb ik ook. Alleen de opbouw van de 'scene' doet me denken aan Renoir, maar de rest wat Gajus opnoemt zie ik er toch niet zo snel inquote:Op woensdag 26 januari 2005 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of het wel een impressie moet weergeven. Het doet me meer denken aan vrij ruw schilderen en je gevoelens op papier zetten. Ik ben er nog niet achter van wie het schilderij is, maar ik gok dat het een expressionistisch schilder is.
Gossie ... arme jongen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben weer eens zat...
quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
volgens mij is het praktischer als je meldt wanneer je nuchter bent.
Is dit nou (een cryptische beschrijving van) de langverwachte hint?quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben weer eens zat...
Voldoende informatie om het te vinden in http://www.artcyclopedia.com/nationalities/German.html .quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is een Duitser, of was, liever gezegd..
In 1914 vond ie z'n dood, en hij was een expressionist in hart en nieren...
Ik ben te zat om nog meer informatie te geven dan dat...
Tja, zelfs een verdwaalde breezergirl zou Van Gogh herkend moeten hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zal ik me dan maar richten op die aanvullende vraag? Het antwoord op de oorspronkelijke vraag laat zich immers wel raden...
Als je de complete titel van dit werk van Van Gogh kent, dan heb je het keyword te pakken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 00:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het antwoord op de aanvullende vraag weet ik trouwens niet, dat je het alvast weet...
Tuurlijk, maar je loopt wel het risico dat één van die ochtendmensen het gras voor jouw voeten maait.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 01:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mag ik daar morgen naar zoeken, Gajus?
Ik ben momenteel allang blij dat ik nog kan typen zonder teveel spelfouten...
AR??quote:Op vrijdag 28 januari 2005 07:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2??
Inderdaad Jean Millet. Maar dan wel het schilderij "premiers pas dans les vagues", volgens mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 08:54 schreef Troel het volgende:
Het werk heet First Steps (naar Millet)
Het werk zal dus waarschijnlijk tot stand gekomen zijn naar aanleiding van een van de schilderijen van Millet. Ik neem aan dat het het schilderij L'Angelus is, en dat het kind iets ouder geworden is.
Sorry do2
Haha ... alle geschiedenisboeken zijn doorspekt met werken van deze schilder. Hij schilderde beroemdheden als Erasmus, Hendrik VIII, Thomas More enz.. Echter, deze personen in diplomatieke dienst zijn mij onbekend.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:08 schreef Troel het volgende:
Nieuwe opgave:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |