abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2005 @ 10:15:17 #201
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_24664654
En over de nationaliteiten discussie: mij maakt dat werkelijk geen flikker uit. Als er weer eens een "groothandelaar" omgelegd wordt laat ik daar ook geen traan om. Ook dan kan je zeggen dat het een "buitenproportionele straf" is voor het opzetten van grootscheepse hasjhandel of witwassen van zwart geld. Maar ook in die gevallen denk ik: vette pech voor die gast en nog meer voor zijn nabestaande maar de wereld is niet slechter geworden door zijn dood.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_24664757
somige mensen schijnen niet te snappen dat wat van mij is dat dat van mij is en dat je er niet aan moet komen als ik dat niet wil.
iedere keer word afgeschoven op slachtoffer die wraak neemt.

had de dader niet gewoon er met zijn poten af moeten blijven?
gewoon heel fucking simpel die kutmarokkaan heeft pech gehad
pi_24664759
Volgens diverse deskundigen heeft het OM geen sterke zaak. Gisteren in NOVA advocaat Cees Korvinus en vandaag in de Telegraaf rechtspsycholoog Peter van Koppen en advocaat Theo Hiddema.
quote:
Drie nachten zat Germaine C. (43) in een kale politiecel. Justitie vervolgt haar voor doodslag omdat zij 'met opzet' hard achteruit reed waarbij een tasjesdief dodelijk bekneld raakte. Wat bezielt justitie? Terwijl voor de dief vandaag een rouwtocht naar een moskee wordt gehouden, zit zijn slachtoffer getraumatiseerd ondergedoken. De wereld op zijn kop, zo lijkt het. Maar justitie ziet het als een duidelijke zaak.
De redenering: de automobiliste die maandagavond in de Derde Oosterparkstraat haar auto in zijn achteruit zette en haar belagers achterna reed, nam een 'onaanvaardbaar risico'. Zij reed expres hard achteruit nadat haar tas was geroofd. En dús heeft ze schuld aan de dood van haar belager. Dat zegt justitie. Maar bij strafrechtdeskundigen is er vooral verwondering. "Deze mevrouw zou ik graag vertegenwoordigen. Een juweeltje voor de verdediging", zegt topadvocaat mr. Theo Hiddema. "Voor justitie is het een heel zware dobber."
"Het verbaast me zelfs dat ze zo lang vast zat", zegt strafrechtfilosoof Hendrik Kaptein. "Was er vluchtgevaar of kans op herhaling? Natuurlijk niet."

'Ik heb er een heel hard hoofd in'

"Het wordt voor justitie absoluut lastig", denkt ook rechtspsycholoog Peter van Koppen. "Er ligt gelijk het zwaarste verwijt: doodslag, waarop 15 jaar staat. Wie zegt dat het geen dramatisch ongeluk was?"

Mocht het inderdaad tot een proces komen tegen Germaine C., dan draait het maar om één vraag. Hoe schuldig is de beroofde Amsterdamse aan de dood van haar Marokkaanse belager? Mogelijk niet of, hooguit maar voor een zeer klein deel, verwachten de deskundigen. "Een beroep op noodweer is het eerste dat zal worden aangevoerd", zegt Van Koppen.

'Deze vrouw zou ik graag vertegenwoordigen'

Hiddema legt uit: "Het in zijn achteruit zetten van die auto was een reactie op een dreiging. Er werd een aanval op haar of haar spullen gepleegd. Het inzetten van een achtervolging was een impuls, wellicht door paniek of blinde woede. Dat is een vorm van psychische overmacht." Een rechter zal daar begrip voor tonen, verwacht hij. "En dan moet justitie nog aantonen dat het opzet was."

Stortvloed

De kenners verwachten daarom dat een rechtszaak tegen Germaine C. alleen maar mogelijk wordt als justitie komt met een stortvloed aan details en sporen. "Het wordt een strijd op het scherpst van de snede", zegt Hiddema. "Hoe lang reed zij hard achteruit? Had ze tijd om zich te bezinnen? Maar ook: hoe is de jongen precies om het leven gekomen. Door de auto, of door een val?"
Kaptein: "Zonder een zeer uitgebreid onderzoek, ligt er echt niets vast. Er zijn meer scenario's mogelijk. Ik noem er eentje: de belager kan bijvoorbeeld gevallen zijn na een onverwachte stuurbeweging van de scooter waarop hij vluchtte, waarna de auto hem raakte. Je kunt nog niets uitsluiten."
Het verwijt dat justitie opvoert tegen Germaine (een dolle rit achteruit, waarvan de gevaren bekend zouden moeten zijn) hoeft zelfs geen hout te snijden. Hiddema vindt het bijvoorbeeld goed te verdedigen dat de vrouw hard achteruit reed.
"Als zij in een opwelling de belagers wilde volgen, wat haar recht was, had ze geen mogelijkheid de auto te keren. Het is een smalle lange straat. Anders waren ze al uit zicht. Ze kon niet anders."
Van Koppen voorziet voor justitie een probleem bij het leveren van harde bewijzen. "Of de sporen moeten duidelijk zijn, maar als het aankomt op getuigen heb ik er een heel hard hoofd in. In dit soort zaken zijn vooral 'plofgetuigen' berucht. Dat zijn mensen die kijken na de klap. Ze waren er wel bij, maar het cruciale moment, de toedracht, hebben ze gemist… Die lieden kun je afstrepen."
Dat Germaine C. na haar aanhouding zo lang vast bleef zitten, kunnen de deskundigen moeilijk begrijpen. "Iemand vastzetten en dan zo snel doodslag verwijten, dan moet je wel een heel duidelijke en sterke zaak hebben", zegt Hiddema. "Nou, zo duidelijk kán hij nog helemaal niet zijn."
Het lijkt wel, zegt ook Van Koppen, dat er een ander motief is. "Vluchtgevaar en gevaar voor herhaling speelden niet mee. Waar hebben we het dán over? Er is dan nog een mogelijke grond: langer vasthouden vanwege een gewichtige reden voor maatschappelijke veiligheid… Nou, dat is wel heel bont als je ziet dat het om een gewone vrouw gaat…"
Kaptein: "Ik vermoed dat justitie zo mogelijke onrust onder de Marokkaanse buurtgenoten heeft willen voorkomen. Dat is een fundamentele fout ten koste van deze mevrouw. Ze mag zelfs niet eens vastzitten als justitie vermoedt dat ze uiteindelijk slechts een voorwaardelijke straf zal krijgen. Ik kan dit niet plaatsen."
Advocaat Hiddema heeft eveneens over de arrestatie en hechtenis zitten peinzen. Ook hij komt uit op de 'schokgrond'. "Wat blijft er anders over? Er moet door justitie wel zijn aangevoerd dat de rechtsorde ernstig is geschokt. Maar dan vraag ik me maar één ding af: justitie zal toch wel beseffen dat mensen juist ernstig geschokt zijn door het feit dat nu een slachtoffer achter de tralies heeft gezeten?"
bron

Ja, het lijkt mij ook dat ze de jongen niet opzettelijk wilde doodrijden maar juist wilde klem rijden om haar tasje terug te krijgen. Het tragische gevolg hiervan was dat de jongen het met de dood moest bekopen. Eigenlijk een risico die hij nam. Je kunt immers verwachten dat er mensen zijn die niet passief blijven door verbijsterd achter te blijven of op de vlucht slaan maar juist van zich af bijten en er achteraan zullen gaan om hun eigendommen terug te krijgen. Laat het meteen een lesje zijn voor toekomstige straatrovers. Dat ze met hun tengels van andermans spullen moet afblijven.
pi_24664791
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:35 schreef vinsbergen het volgende:
Het rechtsysteem in Nederland is er juist om ook mensen die zelf voor rechter spelen net zo hard aan te pakken. Die vrouw is beroofd door een 'veelpleger', er was sprake van een typische diefstal. Aangezien die jongen bekend was bij justitie hadden ze hem zo weer te pakken en had hij zijn passende straf gekregen.
Hoe naief kun je zijn? Die jongen stond net goed en wel buiten nadat hij door de rechtbank was gehoord vanwege een gewelddadige roofoverval. Vier maanden zat -ie al in de gevangenis en dat heeft 'm er ook al niet van weerhouden om opnieuw toe te slaan. En wat denk je wat voor straf zo'n jongen zou krijgen voor het stelen van een tasje? Zou -ie een weekje taakstraf halen? Ik betwijfel DAT zelfs nog. De "passende straf" waar jij het over hebt, is er eentje waarbij die jongen in z'n broek pist van het lachen.

Nee, natuurlijk horen mensen niet voor eigen rechter te spelen. Maar er mag wel wat meer begrip zijn voor de psychologische omstandigheden waarin de actie van de vrouw plaatsvond. En - ook dat moet we eens eerlijk gaan erkennen - we hebben een rechtssysteem, met bijbehorende handhaving door politie, die dergelijk gedrag in de hand werkt. Criminelen hebben door de te lage straffen (Ali el B is het bewijs) nagenoeg vrij spel, de reputatie van de politie (zijn er nooit als je ze echt nodig hebt, staan vooral hardrijders te flitsen*) keldert, dus komen mensen zelf in actie. Nee, ik keur HET GEVOLG van de actie van de vrouw niet goed, maar ik kan me wel indenken dat ze ertoe kwam om die auto in z'n achteruit te gooien. Er moet toch IEMAND ingrijpen.

(* niet mijn persoonlijke opvatting, maar wel een opvatting die onder veel Nederlanders bestaat)
pi_24664797
"Het verbaast me zelfs dat ze zo lang vast zat", zegt strafrechtfilosoof Hendrik Kaptein. "Was er vluchtgevaar of kans op herhaling? Natuurlijk niet."

hier ben ik het dus niet mee eens.
grote kans dat als ze de volgende dag op de fiets boodschappen gaad doen dat er weer een marco op de scooter langskomt...
pi_24664911
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:39 schreef Linz het volgende:
Wat een sukkel is die Wilders ook, schande spreken over een rechtszaak, terwijl hij de precieze feiten niet eens kent.
Verdonk eveneens. Ik vind het geen pas van politici om zich uit te laten over dergelijke zaken omdat we nu eenmaal te maken hebben met scheiding van staatsmachten oftewel trias politica. Tenzij ze natuurlijk op persoonlijk titel spreken.
pi_24664954
quote:
OM niet in beroep tegen vrijlating automobiliste

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat niet in beroep tegen de vrijlating van de 43-jarige vrouw die maandag in de Derde Oosterparkstraat de 19-jarige Ali el B. doodreed.

De rechter-commissaris wees donderdag een vordering van het OM om de vrouw langer vast te houden af.
bron
pi_24665037
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom staat er Marokkaanse in de topic titel?

Is dat relavant?
Ja. Blijf de hetze vooral doorzetten .
X
X
X
pi_24665061
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:04 schreef Doc het volgende:

Ik denk ook dat de wet de richtlijn moet zijn. Dat is voor mij ook niet het punt.Het gaat om de interpretatie van de feiten de wet. Als eenduidig zou zijn zouden er amper advocaten nodig zijn ...
Daar ben ik het wel met je eens. Maar wat ik net ook weer las, dat de strafmaat te laag zou zijn.. Die is niet te laag het gaat er om wat de rechters in een specifiek geval opleggen. En alleen de extreme gevallen komen naar buiten, dus dan lijkt het alsof mensen aan de lopende band vrijuit gaan wat helemaal niet het geval hoéft te zijn.

Ik ben wel van mening dat de agenten aangepakt moeten worden, geen administratieve draaimolen meer zodra hij zijn wapenstok gebruikt. Een cursusje Carabinieri voor dit polderland
l a u w e g a s t e e e h
pi_24665108
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:23 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk horen mensen niet voor eigen rechter te spelen. Maar er mag wel wat meer begrip zijn voor de psychologische omstandigheden waarin de actie van de vrouw plaatsvond. En - ook dat moet we eens eerlijk gaan erkennen - we hebben een rechtssysteem, met bijbehorende handhaving door politie, die dergelijk gedrag in de hand werkt. Criminelen hebben door de te lage straffen (Ali el B is het bewijs) nagenoeg vrij spel, de reputatie van de politie (zijn er nooit als je ze echt nodig hebt, staan vooral hardrijders te flitsen*) keldert, dus komen mensen zelf in actie. Nee, ik keur HET GEVOLG van de actie van de vrouw niet goed, maar ik kan me wel indenken dat ze ertoe kwam om die auto in z'n achteruit te gooien. Er moet toch IEMAND ingrijpen.

(* niet mijn persoonlijke opvatting, maar wel een opvatting die onder veel Nederlanders bestaat)
Zoals je hebt kunnen lezen, stond er in mijn post iets over 'aangepaste straf', dus dat de rechter rekening moet houden met de omstandigheden van het geval..

Over de politie, zie mijn vorige post
pi_24665161
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:21 schreef Darkster het volgende:
somige mensen schijnen niet te snappen dat wat van mij is dat dat van mij is en dat je er niet aan moet komen als ik dat niet wil.
iedere keer word afgeschoven op slachtoffer die wraak neemt.

had de dader niet gewoon er met zijn poten af moeten blijven?
gewoon heel fucking simpel die kutmarokkaan heeft pech gehad
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Maar je mag dit zo niet zeggen. Ja, van mij wel, maar van de allochtonenknuffelaars niet. Maar goed, Ali is gaan hemelen (of heet dat niet zo bij moslims?) en de bestolen vrouw is voorlopig vrij. Ali was al geen fijne jongen en eerlijk gezegd zal 't mij ook aan m'n reet geroest zijn dat-ie het leven gelaten heeft. Dit is misschien een onbewust geval van "eigen rechter spelen", maar gelukkig is het slachtoffer (de beroofde vrouw) er goed mee weggekomen. Wie volgt?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:47:59 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_24665162
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:31 schreef schatje het volgende:
Verdonk eveneens. Ik vind het geen pas van politici om zich uit te laten over dergelijke zaken omdat we nu eenmaal te maken hebben met scheiding van staatsmachten oftewel trias politica. Tenzij ze natuurlijk op persoonlijk titel spreken.
Nouja waarschijnlijk zijn een paar journalisten hijgerig naar hun gerend om hun mening te vragen en is het daarna met een grote kop in de krant gezet.. Maar ze zouden inderdaad gewoon geen commentaar moeten geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_24665177
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja waarschijnlijk zijn een paar journalisten hijgerig naar hun gerend om hun mening te vragen en is het daarna met een grote kop in de krant gezet.. Maar ze zouden inderdaad gewoon geen commentaar moeten geven.
Waarom niet? Verdonk is behalve minister ook nog een mens.
pi_24665200
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:49 schreef luked45 het volgende:

[..]

Waarom niet? Verdonk is behalve minister ook nog een mens.
Ik kan me een meneer Nawijn herinneren, die als minister en als persoon ging praten en dat viel niet in goede aarde bij veel mensen (doodstraf, weet je nog)..
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:02:23 #215
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_24665394
Hahaha ''Als El B. zich normaal had gedragen, zou Germaine C. nu thuiszitten in plaats van in de cel, en zou Ali El B. nu nog fijn op zijn gejatte scootertje rondrijden door Amsterdam-Oost.' ...briljante uitspraak...ik kan het er niet meer mee eens zijn.

Rita Verdonk
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:06:12 #216
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24666628
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 08:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeur toch niet. Als ik offline ben, reageer ik niet meer idd.

Het voorbeeld van Brinkhorst gaat mank. Dat is een groot interview waarin hij op een aantal politieke zaken van de afgelopen maanden geinterviewd wordt. Verdonk geeft eigenlijk als eerste uit het kabinet een reactie op deze zaak terwijl ze het helemaal niet in haar portefeuille heeft. Het is goedkoop en populistisch, zoals we van haar gewend zijn.
ik zeur niet, je was niet offline want na die posting heb je nog wel op een x-aantal postings gereageerd.

je vergelijk gaat wel mank. brinkhorst reageerde op een groot aantal zaken en mocht dat van jou. je weet niet waarover verdonk allemaal verder geinterviewd is door het journaal, alleen dat dit citaat is uitgezonden. bovendien hebben de reacties (wij tegen zij) wel degelijk met integratie te maken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24667323
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:02 schreef Asskicker14 het volgende:
Hahaha ''Als El B. zich normaal had gedragen, zou Germaine C. nu thuiszitten in plaats van in de cel, en zou Ali El B. nu nog fijn op zijn gejatte scootertje rondrijden door Amsterdam-Oost.' ...briljante uitspraak...ik kan het er niet meer mee eens zijn.

Rita Verdonk
Zei ze dat echt?
pi_24667360
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:31 schreef schatje het volgende:

[..]

Ach als ze medeleven voor die Ali had geuit, had ik je vast niet gehoord met deze klacht, dus please

[
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24667420
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Zei ze dat echt?
quote:
Geen beroep in zaak tasjesdief 21-01-'05

Het Openbaar Ministerie gaat niet in hoger beroep om de 43-jarige vrouw die maandag in Amsterdam-Oost een tasjesdief doodreed, weer in de cel te krijgen. Gisteren werd ze in vrijheid gesteld.

Justitie had om verlenging van het voorarrest gevraagd omdat ze de vrouw verdenkt van het nemen van een onaanvaardbaar risico, wat in juridische zin de verdenking van doodslag betekent.

De rechter-commissaris denkt echter niet dat er opzet in het spel is en vond "geen aanleiding om aan te nemen dat de verdachte de bestuurder en/of passagier van de scooter opzettelijk wilde doden. En evenmin mag worden aangenomen dat de verdachte bewust het risico heeft aanvaard dat de bestuurder of passagier zou komen te overlijden."

Verdacht
Het voorarrest is dus niet verlengd, maar de vrouw blijft wel verdacht. Of ze bewaking heeft gekregen, wil burgemeester Cohen niet zeggen.

De vrouw zat vast sinds het incident op maandagavond. Toen rukten twee jongens op een scooter haar autoportier open en gristen haar tas weg. De vrouw ging achter de jongens aan en reed hard achteruit. Daarbij raakte ze één van de jongens die bekneld raakte en ter plekke bezweek aan zijn verwondingen.

Verdonk
Minister Verdonk van Integratie zei gisteren dat de schuld voor de dood van de tasjesdief in eerste instantie bij de dieven zèlf ligt. Ze wijst erop dat diefstal van de tas de aanleiding is geweest. Als de diefstal niet was gepleegd, had de vrouw nu gewoon in haar huiselijke omgeving gezeten en had de jongen nog op de scooter gezeten, aldus Verdonk.

Ook Tweede-Kamerlid Wilders heeft gereageerd. Hij vindt het "schandelijk" dat het Openbaar Ministerie de automobiliste verdenkt van doodslag. Wilders noemt dit "de wereld op zijn kop."

Herdenking
Vrienden en familie van de gestorven jongen houden vanmiddag een herdenkingsdienst in Amsterdam en een dienst in de moskee Al Kabir aan de Weesperzijde. De tocht begint in de Derde Oosterparkstraat, waar de jongen om het leven kwam. De stoet vertrekt daar om 14.00 uur en gaat dan naar de moskee. Daar begint om 15.00 uur de herdenking.

Om 14.00 uur doet de Amsterdamse rechtbank ook vervroegd uitspraak in een zaak waarbij de omgekomen jongen eerder betrokken was, namelijk een roofoverval op een Xenos-filiaal. De uitspraak zou op 31 januari worden gedaan maar is nu vervroegd.
Dat zei ze dus, en ik zie niet wat daar schandalig aan is.
Cohen zei in feite hetzelfde namelijk dat het allemaal begonnen is met de straatroof, en niet met het aanrijden van.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24667603
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:47 schreef milagro het volgende:

[..]

[..]

Dat zei ze dus, en ik zie niet wat daar schandalig aan is.
Cohen zei in feite hetzelfde namelijk dat het allemaal begonnen is met de straatroof, en niet met het aanrijden van.
Ik bedoelde meer het woord 'gejatte'. Ik zie persoonlijk ook geen probleem dat ze zich op deze manier heeft uitgelaten. Het word anders zodra ze zou zeggen dat het belachelijk is dat de vrouw vervolgd word.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:59:57 #221
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24667643
Jammer dat de bullbar van terreinwagens onlangs is verboden....

Misschien moet men ze maar weer introduceren onder de noemer Marokkanenbar
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24668106
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Ach als ze medeleven voor die Ali had geuit, had ik je vast niet gehoord met deze klacht, dus please
Misschien moet jij dat bevoordeelde deuntje met als ze dit en dat en hoe ik daarop zou reageren maar gewoon achterwege laten .

Serieus, ik vind niet dat politici zich nu moeten uitlaten over de zaak .
quote:
Strafrechtdeskundige: politici moeten hun waffel houden
"Politici moeten hun waffel houden en de zaak aan de rechter overlaten." Dat stelt strafrechtsdeskundige P. Tak van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij laakt de vele reacties in de media van politici op de zaak-Tasjesdief.

Verdonk
Vooral minister Verdonk van Integratie had zich volgens de deskundige niet mogen uitlaten over de tasjesdief die door een vrouw is doodgereden. Zij vond dat de vrouw 'dat niet expres deed'.

Roept en schreeuwt
Tak: "Iedereen roept en schreeuwt maar, zonder iets van de zaak af te weten. Dat is een trend die je de laatste tijd steeds vaker ziet."
bron

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Verder, uit een enquête van Maurice de Hond komt naar voren dat 79% van de ondervraagden de mening heeft dat het overlijden van de dader het risico is van het begaan van een misdaad. Ook daar ben ik zoals ik eerder al zei mee eens.
pi_24668180
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:26 schreef schatje het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Waar ben je het precies mee eens? Ik zie die ene strafrechter niet uitleggen waarom hij dat stelt.
Trouwens, wie zegt dat zijn mening geldend is, misschien vinden een dozijn andere strafrechters het wel o.k. dat de minister haar mening ventileerd.
pi_24668201
Verdonk en Wilders zijn buiten hun boekje gegaan, van Wilders is dat wel te begrijpen omdat hij gewoon stemmen wil trekken, van Verdonk is het een blunder en zal ze door JP op het matje geroepen moeten worden.
pi_24668225
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:32 schreef SCH het volgende:
Verdonk en Wilders zijn buiten hun boekje gegaan, van Wilders is dat wel te begrijpen omdat hij gewoon stemmen wil trekken, van Verdonk is het een blunder en zal ze door JP op het matje geroepen moeten worden.
Net zoals je het wel o.k. vond dat brinkhorst zijn mening gaf over submission? Dit is precies hetzelfde, maar hier vind je het opeens een blunder dat een minister zijn/haar mening geeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')