Vermeld er meteen even bij dat veel negers Islamiet zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:04 schreef PantaRei het volgende:
Het is niet persé de islam.
Negers verkrachten ook vaak.
In Afrika hebben vrouwen in dorpen vaak niets te vertellen, mannen zijn er heer en meester.
In Amerika zitten de gevangenissen ook vol met negers die zwaar crimineel zijn en in die gevangenissen blanken verkrachten.
Dus zo aardig zijn negers ook weer niet.
Even ter vermelding...
![]()
Hmz, zijn dan veel negers Islamiet of veel Islamieten neger?quote:Op donderdag 20 januari 2005 20:38 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Vermeld er meteen even bij dat veel negers Islamiet zijn.
"Een aanzienlijk deel van de negroïde bevolking is Islamitisch."quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:20 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hmz, zijn dan veel negers Islamiet of veel Islamieten neger?
Maar een stuk groter gedeelte is christelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2005 21:35 schreef TrenTs het volgende:
[..]
"Een aanzienlijk deel van de negroïde bevolking is Islamitisch."
Ik kan je gedachte-gang niet helemaal volgen, tenminste, waar maak je uit op dat Oheng dik is.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:32 schreef YOYOTAZ het volgende:
Even een recatie op de post van die oh zo domme OHENG.
Zeg dikke kneus wil je als je wat zegt even nadenken.
Ik ben het je eens dat het een geloof is dat vaak middels agressie en onderdrukking is verspreid.
Eén woord: KRUISTOCHTEN, ooit van gehoord?
Zoek het maar eens op voor je je smoel opendoet, sukkel.
uhm vielen moslim legers europa ookt niet aan? hadden ze zelfs niet een groot deel van spanje bezet. ahum.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 08:32 schreef YOYOTAZ het volgende:
Even een recatie op de post van die oh zo domme OHENG.
Zeg dikke kneus wil je als je wat zegt even nadenken.
Ik ben het je eens dat het een geloof is dat vaak middels agressie en onderdrukking is verspreid.
Eén woord: KRUISTOCHTEN, ooit van gehoord?
Zoek het maar eens op voor je je smoel opendoet, sukkel.
Ik ken wat moslims en mijn moeder kent er honderden. En die zijn stuk voor stuk niet fascistisch.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:16 schreef Darkster het volgende:
[..]
uhm vielen moslim legers europa ookt niet aan? hadden ze zelfs niet een groot deel van spanje bezet. ahum.
toendertijd durfden de europeanen tenminste terug te vechten.
hoe je het went of keert moslims zijn de nieuwe facisten van deze wereld. wat deden we met de facisten, juist bestrijden....
Dit is sarcasme?quote:Op donderdag 20 januari 2005 19:04 schreef PantaRei het volgende:
Het is niet persé de islam.
Negers verkrachten ook vaak.
In Afrika hebben vrouwen in dorpen vaak niets te vertellen, mannen zijn er heer en meester.
In Amerika zitten de gevangenissen ook vol met negers die zwaar crimineel zijn en in die gevangenissen blanken verkrachten.
Dus zo aardig zijn negers ook weer niet.
Even ter vermelding...
![]()
ik ken ook wel wat arabische mensen. verschil is alleen dat die wel intelligentie hebben en ingeburgerd zijnquote:Op vrijdag 21 januari 2005 11:22 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik ken wat moslims en mijn moeder kent er honderden. En die zijn stuk voor stuk niet fascistisch.
Hou alsjeblieft op met dat domme gelul. En neem een taalcursus.
http://freeworldnow.com/Interview%20Bona%20Malwal%207-21-2003.htmquote:Op zaterdag 22 januari 2005 20:39 schreef Toeps het volgende:
Hmm, Freedom Now.
Wat is dat voor een populistisch onruststook-blaadje?
en de islam-mieten doen het nog in Sudanquote:Op zondag 23 januari 2005 02:07 schreef Ruimer het volgende:
Alles kan je de mensen wijs maken, vooral hier dan kennelijk.
Een mevrouw heeft zogenaamd via een tolk de waarheid gehoord.
Wat wel zeker is, is dat katholieke priesters in het Westen op grote schaal kinderen misbruikt hebben.
ik moest er ook meteen aan denkenquote:Op zondag 23 januari 2005 02:07 schreef Ruimer het volgende:
Wat wel zeker is, is dat katholieke priesters in het Westen op grote schaal kinderen misbruikt hebben.
Nee, dat mag niet. Daarbij, Katholieken ontkennen niet dat dat voorkomt.quote:Op zondag 23 januari 2005 08:48 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik moest er ook meteen aan denken
maar dat mag, dat zijn geen moslims
Wie zegt dat dat wel mag? Aan die zaken is genoeg aandacht gegeven ook hier op Fok, waarom zouden we dat dan ook niet bij dit soort zaken gaan doen?quote:Op zondag 23 januari 2005 08:48 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik moest er ook meteen aan denken
maar dat mag, dat zijn geen moslims
Is dat zo? Ik dacht dat het grootste deel van Afrika Islamieten waren. Blijkbaar met nadruk op mieten als ik dit zo lees :/quote:Op vrijdag 21 januari 2005 01:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Maar een stuk groter gedeelte is christelijk.
Niet alleen arabische nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat de mensen van irak wordt aangedaan, maar je hebt ook van die kaaskop-nederlanders die dat schreeuwenquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Pracissor het volgende:
Terwijl onze arabische nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat hun 'broeders' in Irak wordt aangedaan, zijn sommige 'broeders' met hele andere zaken bezig die blijkbaar wel hun zegening hebben.
Geen enkel moslim of arabisch land maakt zich druk om dit soort mistanden, wat het afschuiven van alle problemen op Israel wegens hun beleid natuurlijk ook een lachertje maakt.
Tel hierbij op de islamitiseringen in Indonesie, Syrie en het stelselmatig onderdrukken van christenen in centraal azie...
Ik vindt voordat de moslim wereld weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen!
![]()
Geen idee, ik volg persoonlijk niet elk persbericht van elke organisatie.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:52 schreef Luger het volgende:
Hmm, en waarom hoor ik geen groepen Marokkanen/Britste moslimleiders etc janken hierover?
Of je blijft on-topic...quote:
in turkije worden christenen niet geweerd uit overheidsfuncties en mogen moslims ook geen scholen beginnen, alle scholen zijn godsdienst vrijquote:Op donderdag 20 januari 2005 16:00 schreef oheng het volgende:
Zelfs in het "enigszins moderne" turkije worden christenen nog geweerd uit overheidsfuncties en mogen ze niet hun eigen scholen beginnen.
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:13 schreef The_Langolier het volgende:
Dat artikel heeft geen zak te maken met de 'religie' die de mensen 'zeggen' aan te hangen. Ook niet met de 'afkomst' of het 'ras' van die verkrachters.
Voor hetzelfde geld waren het christelijken, (Ruanda/Burundi/Kongo), of zelfs blanke christenen (de kaukasus en rusland) daar gebeurt hetzelfde maar dan hoor je er niemand over.
plak ze een moslim stickertje op en slacht ze af. Knap hoor.Dat deden de Duitsers 60 jaar geleden ook.
Bij gebrek aan argumenten proberen mensen toch een gevoelige snaar te raken en Hitler/WOII-vergelijkingen doen het altijd goed.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.
Het verkrachten het 'slaaf maken'van kinderen is niet enkel de Islam voorbehouden.
Ik meen dat er ergens een legertje ( het leger van de Heer, meen ik)
in Afrika optreed dat 'namens het Christendom' behoorlijke slachtingen aanricht.
Wat is dat toch de hele tijd, dat mensen MANKE WO II vergelijkingen proberen te maken die kant noch wal raken en als enige conclusie hebben dat degene die de vergelijking maakt nog eens diep de geschiedenisboeken in mag?
Het haalde het journaal voor het laatst toen het gironummer voor Darfur werd omgezet in een hulpfonds voor Azië. Want blijkbaar is er maar ruimte voor één ramp per keer.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:28 schreef Bastard het volgende:
Alle aandacht aan Azie.. miljoenen euro's opgehaald voor paar honderdduizend doden, miljoen daklozen, en dit soort nieuws haalt niet eens het 2000 journaal
Het leger van de Heer heeft niks (behalve de naam) met het Christendom te maken, er waren laatst ook een aantal nonnen vermoord door deze groepering/sekte die totaal geen ondersteuning heeft van de lokale Christelijke bevolking. Daarnaast veroordeelt elke 'Christelijke' lees Westerse regering deze idioten. Dit in tegenstelling tot Sudan, de andere arabische landen spreken over een binnenlandse aangelegenheid...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.
Het verkrachten het 'slaaf maken'van kinderen is niet enkel de Islam voorbehouden.
Ik meen dat er ergens een legertje ( het leger van de Heer, meen ik)
in Afrika optreed dat 'namens het Christendom' behoorlijke slachtingen aanricht.
Wat is dat toch de hele tijd, dat mensen MANKE WO II vergelijkingen proberen te maken die kant noch wal raken en als enige conclusie hebben dat degene die de vergelijking maakt nog eens diep de geschiedenisboeken in mag?
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:59 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Je gaat toch niet beweren dat je jezelf serieus neemt hè? Want dan suggereer ik je nog eens je postgeschiedenis te bestuderen.
Ooit eens van die gasten ergens gezien die ergens rekening mee hielden, behalve met een bloeddorstige Fatwa voor een aanslag op onschuldige burgers?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef concac het volgende:
had de heilige profeet mohammed ook slaven en sex met minderjarigen? En had hij ook niet dorpen van bedoeinen en jooden uitgemoord en karavanen beroofd?
volgens mij worden de arabische milities in sudan hierdoor geinspireerd.
'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'quote:Op zaterdag 29 januari 2005 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we de joden, palestijnen en varkensverwijzingen even met rust kunnen laten, dan kun je meer vinden over dit conflict:
http://www.antiimperialista.com/view.shtml?category=9&id=1097783464&keyword=+
De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als 'quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'
Dat wordt nergens gezegd. Er wordt slechts gezegd dat de communistische beweging juist voor een autonoom Zuiden vocht.quote:'The leftist and communist movement in the Sudan – which had been for a while one of the strongest in the reason – has always been demanding the right of self-determination of the south and was advocating autonomy. This would be the only way to preserve the unity of the Sudan – implying unity against imperialism. The oppressive policies of the jellaba class, the scorched earth in the oil regions, can only lead to the opposite.'
![]()
Sorry hoor maar dit kan ik moeilijk serieus nemen. De sitenaam zegt het al, ze lijken zich voornamelijk druk te maken op enig ingrijpen van buitenaf... en de oplossing is een communistische regering?![]()
Jammer dat in de praktijk de zwarte Afrikanen door de Arabieren als minderwaardig worden gezien.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 12:30 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als '' is niet genoeg.
[..]
Dat heeft weinig met de islam te maken, zoals Posnodus al zei.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:56 schreef Luger het volgende:
[..]
Jammer dat in de praktijk de zwarte Afrikanen door de Arabieren als minderwaardig worden gezien.
Weet ik niet, maar het is wel de realiteit. Dat NI probeert te claimen dan moslims niet racistisch zijn is gewoon feitelijk gelul.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 13:57 schreef Posdnous het volgende:
En dat komt door de Islam?
Net zo hard als christenen die niet racistisch kunnen zijn. Laten we het wel even van meerdere kanten bekijken s.v.p.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:01 schreef Luger het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het is wel de realiteit. Dat NI probeert te claimen dan moslims niet racistisch zijn is gewoon feitelijk gelul.
Het christendom mag van mij ook direct aan het gas hoor.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:03 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Net zo hard als christenen die niet racistisch kunnen zijn. Laten we het wel even van meerdere kanten bekijken s.v.p.
Nee hoor. dat 'moslims' trek jij erbij. Er zijn veel te grote verschillen in gelijkheid in die contreien wat een slechte zaak is en dit soort situaties creert. Enkele van die Arabieren kunnen gewoon doen wat ze willen met die Afrikanen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:01 schreef Luger het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het is wel de realiteit. Dat NI probeert te claimen dan moslims niet racistisch zijn is gewoon feitelijk gelul.
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:11 schreef Luger het volgende:
[..]
Het christendom mag van mij ook direct aan het gas hoor.
Gezeik om die religies altijd, zum kotsen.
goede grapquote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:18 schreef N_I_ het volgende:
[..]Begin maar bij de oudste van de drie grote religies. Dan heb je al een hoop opgelost.
Dat zei een gesnorde man 60 jaar geleden wel te verstaan...![]()
De VN is weinig waard sinds de VS tegen alle regels in een soeverein land binnenviel onder valse voorwendselen.quote:Maar laten we verder niet over christenen en moslims discussieren, maar liever over de vooral Arabische maar ook europese en amerikaanse politiek inzake dit conflict.
Zit dit Pronk nou nog steeds daar?
Militair ingrijpen door de VN lijkt uitgesloten, ook al zou je de overige arabische landen kunnen overtuigen dan zal China het wegens zijn olie-belangen elke actie tot veto-en...
Waarom grijpen de er aan grenzende stoere moslimstaten niet in eigenlijk? Met allah aan hun zijde kan ze toch niets overkomen?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:56 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De VN is weinig waard sinds de VS tegen alle regels in een soeverein land binnenviel onder valse voorwendselen.
Misschien lost Zuid-Afrika de problemen op...
De VN was daarvoor al weinig waard w.b.t. ingrijpen in conflicten, zie Kosovo etc.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:56 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De VN is weinig waard sinds de VS tegen alle regels in een soeverein land binnenviel onder valse voorwendselen.
Misschien lost Zuid-Afrika de problemen op...
In hun ogen gebeurt er niks verkeerds...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:59 schreef Luger het volgende:
[..]
Waarom grijpen de er aan grenzende stoere moslimstaten niet in eigenlijk? Met allah aan hun zijde kan ze toch niets overkomen?
Waarom quote je mij als je dat zegt?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 14:59 schreef Luger het volgende:
[..]
Waarom grijpen de er aan grenzende stoere moslimstaten niet in eigenlijk? Met allah aan hun zijde kan ze toch niets overkomen?
De VS durft zijn vingers niet aan Sudan te branden. Olie ligt er genoeg, maar China zit er al en de VS is niet in de positie om China uit te dagen. Alleen een internationaal verbond van meerdere landen en het liefst afrikaanse en arabische landen zou de goedkeuring van de omliggende landen hebben.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De VN was daarvoor al weinig waard w.b.t. ingrijpen in conflicten, zie Kosovo etc.
Irak heeft daar weinig mee te maken, Zuid-Afrika is niet krachtig genoeg om op de regering in Khartoum genoeg druk uit te oefenen wat het zou kunnen bewegen tot het stoppen van de misdaden. Alleen een internationaal verbond van meerdere landen of de VS zou sterk genoeg zijn.
En dát is dus de patstelling. Arabische landen doen het af als een binnenlandse aangelegenheid, en zwart-Afrikaanse landen zullen met een scheef oog bekeken worden door de Arabische clans. Het is nooit goed. Ik hoop dat Frankrijk en Duitsland nog gaan gillen, das het enige wat nog helpt heel misschien.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:15 schreef N_I_ het volgende:
[..]
De VS durft zijn vingers niet aan Sudan te branden. Olie ligt er genoeg, maar China zit er al en de VS is niet in de positie om China uit te dagen. Alleen een internationaal verbond van meerdere landen en het liefst afrikaanse en arabische landen zou de goedkeuring van de omliggende landen hebben.
Van Duitsland hoef je weinig te verwachten. De Fransen zouden nog wat invloed uit kunnen oefenen. Ze hebben immers een koloniaal verleden in (noord) afrika.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dát is dus de patstelling. Arabische landen doen het af als een binnenlandse aangelegenheid, en zwart-Afrikaanse landen zullen met een scheef oog bekeken worden door de Arabische clans. Het is nooit goed. Ik hoop dat Frankrijk en Duitsland nog gaan gillen, das het enige wat nog helpt heel misschien.
De fransen hebben totaal geen invloed op de sudanese regering... de enige landen die invloed hebben op Khartoum zijn de landen die niks zullen zeggen, China en de arabische landen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 17:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Van Duitsland hoef je weinig te verwachten. De Fransen zouden nog wat invloed uit kunnen oefenen. Ze hebben immers een koloniaal verleden in (noord) afrika.
Ik denk dat we het beste rebelgroepen uit dat regio kunnen steunen met wapens en training. En dan wel de Christelijke verzetsgroepen..
Tja, een arm Balkan land zonder sterke bondgenoten durft de VS wel plat te bombarderen omdat het zogenaamd genocide uitvoerde. Maar om nou een door China gesteund land uit te dagen...quote:Ik ben opzich ook wel voor het steunen van de Zuidelijke rebellen-groeperingen, als het kon inclusief luchtondersteuning
Neuh, Servie voerde echt geen genocide uit... Dat waren allemaal leugens natuurlijk.quote:Op zondag 30 januari 2005 02:39 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tja, een arm Balkan land zonder sterke bondgenoten durft de VS wel plat te bombarderen omdat het zogenaamd genocide uitvoerde. Maar om nou een door China gesteund land uit te dagen...
Servie voerde ook genocide uit maar op kleinere schaal dan wat er nu gebeurt in Sudan en daar waren de machts-verhoudingen iets meer gelijk, in Sudan onderdrukt en moorden ze in het zuiden al jaren.quote:Op zondag 30 januari 2005 12:32 schreef Speth het volgende:
[..]
Neuh, Servie voerde echt geen genocide uit... Dat waren allemaal leugens natuurlijk.
Ja he lekker makkelijk maar gauw weer van onderwep veranderen.quote:Op zondag 30 januari 2005 02:39 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Tja, een arm Balkan land zonder sterke bondgenoten durft de VS wel plat te bombarderen omdat het zogenaamd genocide uitvoerde. Maar om nou een door China gesteund land uit te dagen...
Niet in '99. Of heb je bewijs dat er genocide in '99 plaatsvond? Wel werden er bendes UCK-rovers/verkrachters opgeruimd. Diezelfde UCK bendens die in Albanië getrained en uitgerust werden. Maar goed zij werden als bondgenoten gezien door de westerse media.quote:Op zondag 30 januari 2005 12:32 schreef Speth het volgende:
[..]
Neuh, Servie voerde echt geen genocide uit... Dat waren allemaal leugens natuurlijk.
het zal wel op vrijwel niets uitdraaien... oa China en Rusland hebben er ook belang bij dat er niet wordt toegeven aan minderheden in landen die meer zelfstandigheid eisenquote:124 Teletekst zo 30 jan
Annan voor sancties tegen Sudan
ABUJA VN-secretaris-generaal Kofi Annan
acht de tijd rijp voor sancties tegen
Sudan,wegens grootscheepse schending
van de mensenrechten in Darfur.Annan
zei in Nigeria,waar hij bij een top van
de Afrikaanse Unie over Darfur is,dat
een rapport van de VN over Darfur zeer
binnenkort verschijnt.
In de Veiligheidsraad verzetten Rusland
en China zich tegen sancties.Rusland
verkoopt wapens aan Sudan,en China
heeft oliebelangen in het gebied.
Arabische milities schenden in Darfur,
met steun van Sudan,de mensenrechten.
Woensdag vielen bij een bombardement in
Darfur nog naar schatting 100 doden.
Dat was ook zo,n persoon die kinderen gebruiktequote:Op zondag 30 januari 2005 23:58 schreef Pracissor het volgende:
VN wil sancties... maar ze verstaan alleen het geluid van bommen... (citaat van die aan flarden geschoten hamas leider)
Het kan niemand wat schelen die slaven-kinderen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Pracissor het volgende:
Van het FP:
Minderjarige slaven-jongetjes in het zuiden van Soedan vertellen dat ze stelselmatig verkracht worden door hun Arabische "meesters"
Dit meldt het blad Freedom Now.
In een interview met de verslaggeefster en sociologe Maria Sliwa, die net is teruggekeerd uit dit land, werd dit wijdverspreide misbruik van Soedanese slaven door moslim-eigenaren aan de kaak gesteld.
Sliwa interviewde Denka-stamhoofden, Arabieren en voormalige slaven tijdens een recente "fact-finding" reis in de slavengebieden van Zuid-Soedan.
"Het meest opvallende was het toegeven van verkrachting, door jonge jongetjes". Losgekochte slaaf Deng Ayuel vertelde Sliwa via een Denka-tolk dat hij moest toekijken hoe zijn twee zusjes werden verkracht. Ook was hij getuige van de verkrachting van veel slavenjongetjes.
Vaak namen de moslims een meisje of jongen en deden met hen wat ze maar wilden. Ook hijzelf werd meerdere malen verkracht door zijn "meester" en zijn arabische vrienden.
Er waren al eerdere rapporten over misbruik van meisjes-slaven maar Sliwa ontdekte dat ook veel jongetjes slachtoffer werden van groepsverkrachting.
"Dit soort sex is erg vreemd voor ons", vertelt Deng Deng, een andere bevrijde slaaf. "Vaak schreeuwden de jongens zo hard dat de moslims lappen in hun mond stopten opdat ze niet gehoord werden. Als ze weigerden, werden ze soms doodgeschoten".
Deng Deng vertelde ook dat hij vaak was geslagen omdat hij, als Christen, weigerde zich te "bekeren" tot de islam.
De jongens vertelden dat hun "meesters" hen naar een "speciale plaats" brachten om hen te verkrachten. Diegenen die op weg daarheen probeerden te ontsnappen werden gejaagd als dieren.
Rebellen in het zuiden van Soedan, dat grotendeels christelijk is, vechten voor autonomie tegen het radicale Nationaal Islamitisch Front. Het doel van dit laatste is het opleggen van de islamitische wetgeving aan heel Soedan.Sinds 1983 zijn in deze strijd al 2 miljoen mensen omgekomen.
Terwijl onze arabische nederlanders schreeuwen en huilen om het leed wat hun 'broeders' in Irak wordt aangedaan, zijn sommige 'broeders' met hele andere zaken bezig die blijkbaar wel hun zegening hebben.
Geen enkel moslim of arabisch land maakt zich druk om dit soort mistanden, wat het afschuiven van alle problemen op Israel wegens hun beleid natuurlijk ook een lachertje maakt.
Tel hierbij op de islamitiseringen in Indonesie, Syrie en het stelselmatig onderdrukken van christenen in centraal azie...
Ik vindt voordat de moslim wereld weer vol van kritiek is over het handelen van andere landen en volkeren ze eerst maar iets aan hun eigen misstanden mogen gaan doen!
![]()
Ik gruwel alleen van de stelling: Kofi Annan acht de tijd rijp...quote:Op zondag 30 januari 2005 23:43 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het zal wel op vrijwel niets uitdraaien... oa China en Rusland hebben er ook belang bij dat er niet wordt toegeven aan minderheden in landen die meer zelfstandigheid eisen
en de politie/het leger van Soedan heeft er het maar druk mee, in het oosten van Soedan, in (oa?) Port of Sudan hebben ze minstens 14 mensen doodgeschoten die demonstreerden voor meer autonomie...
Amen!quote:Op maandag 31 januari 2005 10:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik gruwel alleen van de stelling: Kofi Annan acht de tijd rijp...
Dus, zodra het slachtofferaantal pas boven de 100.000 uitkomt is het tijd voor sancties?
So far, onze algemene rechten van de mens blijkbaar en so far het schamele restje geloofwaardigheid van de VN.
De berichten over misstanden en verregaande slachtingen zijn inmiddels meer dan een jaar oud en de situatie is nu exact zo als een jaar geleden voorspeld werd:
Pas als de gehele bevolking in de regio Darfur is uitgemoord, gevlucht of onderworpen met geweld, zal een staakt het vuren worden afgekondigd.
Ik heb erg medelijden met de slachtoffers, hetzij dood, hetzij verkracht, hetzij slaaf of hetzij gevlucht. De hele wereld in rep en roer over de tsunami en de mensen in die regio krijgen óók lucht van dergelijke hulpacties, hoe zouden zij zich moeten voelen? Als minderwaardig mens?
Uiteraard wordt het tijd om in te grijpen in Sudan en uiteraard met machtsvertoon en nietsontziend wat uit zou kunnen lopen op een coup of een burgeroorlog over het gehele land.
Maar zoals je stelde zijn internationale belangen altijd een noodrem op de beslissingen en daden van de VN, dus dat is het enige excuus dat Kofi en zijn organisatie kan maken.
Laten we hopen dat de ellende zo spoedg mogelijk een halt toe wordt geroepen.
De vijand van je vijand is maar al te vaak je beste vriend, je ziet het overal terug.quote:Op zondag 30 januari 2005 17:12 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Niet in '99. Of heb je bewijs dat er genocide in '99 plaatsvond? Wel werden er bendes UCK-rovers/verkrachters opgeruimd. Diezelfde UCK bendens die in Albanië getrained en uitgerust werden. Maar goed zij werden als bondgenoten gezien door de westerse media.
Nee hoor. De VS is nog steeds de discutabele MKO aan het steunen. Dezelfde organisatie werd ook door Saddam gesteund en het opereert uit Irak en er zijn al duizenden iranese veiligheidsmensen uitgemoord door deze terroristische organisatie. Ik heb er weinig vertrouwen in dat men van zijn fouten leert.quote:Op maandag 31 januari 2005 13:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De vijand van je vijand is maar al te vaak je beste vriend, je ziet het overal terug.
Inmiddels zijn ze daar hopelijk voorzichtiger mee als je naar Saddam, Osama en de Taliban kijkt.
Desalniettemin een slechte zaak.
(Toch maar weer een beetje on-topic)quote:Ik gruwel alleen van de stelling: Kofi Annan acht de tijd rijp...
Dus, zodra het slachtofferaantal pas boven de 100.000 uitkomt is het tijd voor sancties?
So far, onze algemene rechten van de mens blijkbaar en so far het schamele restje geloofwaardigheid van de VN.
De berichten over misstanden en verregaande slachtingen zijn inmiddels meer dan een jaar oud en de situatie is nu exact zo als een jaar geleden voorspeld werd:
Pas als de gehele bevolking in de regio Darfur is uitgemoord, gevlucht of onderworpen met geweld, zal een staakt het vuren worden afgekondigd.
Men maakt nog steeds dezelfde fouten inderdaad als het gaat om het steunen van de vijands vijand.quote:Op maandag 31 januari 2005 15:27 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Nee hoor. De VS is nog steeds de discutabele MKO aan het steunen. Dezelfde organisatie werd ook door Saddam gesteund en het opereert uit Irak en er zijn al duizenden iranese veiligheidsmensen uitgemoord door deze terroristische organisatie. Ik heb er weinig vertrouwen in dat men van zijn fouten leert.
[..]
(Toch maar weer een beetje on-topic)
Verklaringen als de "universele rechten van de mens" en dergelijk zijn maar schijn. Het is de recht van de sterkste en dat is het altijd al geweest. Het enige was de mensheid nog beteugelde was religie. Maar nu dat ook wegvalt wordt mens steeds materialistischer en probeert door al zijn beslissingen zoveel mogelijk winst te maken en zo weinig mogelijk schade op te lopen.
Daar heb je gelijk in ,maar breng hun dat maar eens aan het verstand.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:57 schreef Camille_Noire het volgende:
als iemand wat zegt over de islam is er gelijk een hele demonstratie tegen dat persoon
als iemand de islam met bloed besmeurt zie je ze nergens
ik neem toch aan dat in de naam van de islam mensen vermoorden de islam meer zwart maakt dan iemand die kritiek heeft op de islam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |