abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 19:17:57 #51
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24803113
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat het hedentendage en in het verleden bij iedereen is voorgekomen maakt het uiteraard niet minder erg.

Het verkrachten het 'slaaf maken'van kinderen is niet enkel de Islam voorbehouden.
Ik meen dat er ergens een legertje ( het leger van de Heer, meen ik)
in Afrika optreed dat 'namens het Christendom' behoorlijke slachtingen aanricht.

Wat is dat toch de hele tijd, dat mensen MANKE WO II vergelijkingen proberen te maken die kant noch wal raken en als enige conclusie hebben dat degene die de vergelijking maakt nog eens diep de geschiedenisboeken in mag?
Het leger van de Heer heeft niks (behalve de naam) met het Christendom te maken, er waren laatst ook een aantal nonnen vermoord door deze groepering/sekte die totaal geen ondersteuning heeft van de lokale Christelijke bevolking. Daarnaast veroordeelt elke 'Christelijke' lees Westerse regering deze idioten. Dit in tegenstelling tot Sudan, de andere arabische landen spreken over een binnenlandse aangelegenheid...
Ik vindt het triest dat er dan weer zo'n scheve vergelijking moet worden gemaakt, altijd moet er weer worden gezegt dat christenen ook 'fout' zijn terwijl dat nu helemaal niet het onderwerp is en als je dat zo belangrijk vindt daar maar een topic over opent.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_24803742
had de heilige profeet mohammed ook slaven en sex met minderjarigen? En had hij ook niet dorpen van bedoeinen en jooden uitgemoord en karavanen beroofd?
volgens mij worden de arabische milities in sudan hierdoor geinspireerd.
-
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:01:56 #53
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24803976
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:59 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Je gaat toch niet beweren dat je jezelf serieus neemt hè? Want dan suggereer ik je nog eens je postgeschiedenis te bestuderen.
Ik ben bang dat er minder mensen zijn die jou serieus nemen dan mij... alleen die vervalste quotes uit de Talmud doen al het ergste vrezen w.b.t. je integriteit (of gebrek daaraan)

en daarnaast mag je on-topic reageren of ergens anders je frustraties van je af te trollen...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:16:32 #54
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_24804187
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 19:51 schreef concac het volgende:
had de heilige profeet mohammed ook slaven en sex met minderjarigen? En had hij ook niet dorpen van bedoeinen en jooden uitgemoord en karavanen beroofd?
volgens mij worden de arabische milities in sudan hierdoor geinspireerd.
Ooit eens van die gasten ergens gezien die ergens rekening mee hielden, behalve met een bloeddorstige Fatwa voor een aanslag op onschuldige burgers?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_24805754
Toch weer vreemd dat de meeste mensen vooral vallen over het feit dat deze onderdrukkers moslim zijn, ik denk dat het net zo goed cristenen of mensen zonder ook maar één enkel geloof hadden kunnen zijn. Deze mensen die dit doen zijn volgens mij gewoon nog niet zo ver ontwikkeld als de westerse wereld maar krijgen nu wel in groot tempo allerlij onderdelen van onze maatschappij binnen, zoals wapens en drugs. Ik denk dat ze daarom teveel macht krijgen en mensen die teveel macht hebben gaan rare dingen doen.

Wat ik vooral niet begrijp is dat de VN niet ingrijpt in dit conflict terwijl er al in zo'n 20 jaar 2 miljoen doden zijn gevallen, en het is helemaal vreemd dat Nederland zelfs 100 miljoen euro heeft beloofd aan dit land. Ik zou zeggen besteed die 100 miljoen euro aan een vredesmacht en help de bevolking daar aan vrijheid.
Doet eens lief!!!
pi_24811054
Als we de joden, palestijnen en varkensverwijzingen even met rust kunnen laten, dan kun je meer vinden over dit conflict:

http://www.antiimperialista.com/view.shtml?category=9&id=1097783464&keyword=+
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:37:04 #57
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24812239
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we de joden, palestijnen en varkensverwijzingen even met rust kunnen laten, dan kun je meer vinden over dit conflict:

http://www.antiimperialista.com/view.shtml?category=9&id=1097783464&keyword=+
'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'

'The leftist and communist movement in the Sudan – which had been for a while one of the strongest in the reason – has always been demanding the right of self-determination of the south and was advocating autonomy. This would be the only way to preserve the unity of the Sudan – implying unity against imperialism. The oppressive policies of the jellaba class, the scorched earth in the oil regions, can only lead to the opposite.'

Sorry hoor maar dit kan ik moeilijk serieus nemen. De sitenaam zegt het al, ze lijken zich voornamelijk druk te maken op enig ingrijpen van buitenaf... en de oplossing is een communistische regering?
  Admin zaterdag 29 januari 2005 @ 12:04:52 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24812542
opschonen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin zaterdag 29 januari 2005 @ 12:10:14 #59
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24812592
Opgeschoond, radicaal.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:30:07 #60
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24812814
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:37 schreef Pracissor het volgende:

[..]

'The acceptance of Islam was a way out of slavery. For centuries former black slaves were assimilated into Arab-Islamic society which in turn changed its complexion and became black. This is in sharp contrast to US society, where black people are still a caste oppressed by racism even after the abolition of slavery. In the Sudan we should rather speak of cultural chauvinism than of racism, although the phenomena overlap.'

De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als ' ' is niet genoeg.
quote:
'The leftist and communist movement in the Sudan – which had been for a while one of the strongest in the reason – has always been demanding the right of self-determination of the south and was advocating autonomy. This would be the only way to preserve the unity of the Sudan – implying unity against imperialism. The oppressive policies of the jellaba class, the scorched earth in the oil regions, can only lead to the opposite.'

Sorry hoor maar dit kan ik moeilijk serieus nemen. De sitenaam zegt het al, ze lijken zich voornamelijk druk te maken op enig ingrijpen van buitenaf... en de oplossing is een communistische regering?
Dat wordt nergens gezegd. Er wordt slechts gezegd dat de communistische beweging juist voor een autonoom Zuiden vocht.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24814264
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 12:30 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De islam kent geen nationaliteiten en geen rassen. Mensen worden op hun religie beoordeeld. Het was niet voor niks dat binnen het Ottomaanse Rijk armenen, grieken en assyriërs op een hoop werden gegooid als Christenen. Racisme is dus tegen de islamitische wetten. Of heb jij informatie waaruit blijkt dat dit niet zo is? Het afdoen als ' ' is niet genoeg.
[..]
Jammer dat in de praktijk de zwarte Afrikanen door de Arabieren als minderwaardig worden gezien.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:57:52 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24814285
En dat komt door de Islam?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:59:24 #63
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24814314
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:56 schreef Luger het volgende:

[..]

Jammer dat in de praktijk de zwarte Afrikanen door de Arabieren als minderwaardig worden gezien.
Dat heeft weinig met de islam te maken, zoals Posnodus al zei.
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
pi_24814346
Ik sprak er pas nog 1, die waterputten slaat, oftewel een leiding de grond in boort voor water.
En dat ie dat overal ter wereld deed, maar nadat ie zag wat er in Soedan aan de hand was (ook dit soort dingen) in de vluchtelingenkampen is hij er maar heel snel vandoor gegaan met zn personeel.
-
pi_24814354
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 13:57 schreef Posdnous het volgende:
En dat komt door de Islam?
Weet ik niet, maar het is wel de realiteit. Dat NI probeert te claimen dan moslims niet racistisch zijn is gewoon feitelijk gelul.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24814387
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:01 schreef Luger het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar het is wel de realiteit. Dat NI probeert te claimen dan moslims niet racistisch zijn is gewoon feitelijk gelul.
Net zo hard als christenen die niet racistisch kunnen zijn. Laten we het wel even van meerdere kanten bekijken s.v.p.
-
pi_24814501
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:03 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Net zo hard als christenen die niet racistisch kunnen zijn. Laten we het wel even van meerdere kanten bekijken s.v.p.
Het christendom mag van mij ook direct aan het gas hoor.
Gezeik om die religies altijd, zum kotsen.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:14:17 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24814555
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:01 schreef Luger het volgende:

[..]

Nee hoor. dat 'moslims' trek jij erbij. Er zijn veel te grote verschillen in gelijkheid in die contreien wat een slechte zaak is en dit soort situaties creert. Enkele van die Arabieren kunnen gewoon doen wat ze willen met die Afrikanen.

Dat het tevens moslims zijn is een ander verhaal.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:18:32 #69
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24814607
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:11 schreef Luger het volgende:

[..]

Het christendom mag van mij ook direct aan het gas hoor.
Gezeik om die religies altijd, zum kotsen.
Begin maar bij de oudste van de drie grote religies. Dan heb je al een hoop opgelost.

Dat zei een gesnorde man 60 jaar geleden wel te verstaan...
христианский солдат
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:27:17 #70
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24814730
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:18 schreef N_I_ het volgende:

[..]

Begin maar bij de oudste van de drie grote religies. Dan heb je al een hoop opgelost.

Dat zei een gesnorde man 60 jaar geleden wel te verstaan...
goede grap

Maar laten we verder niet over christenen en moslims discussieren, maar liever over de vooral Arabische maar ook europese en amerikaanse politiek inzake dit conflict.
Zit dit Pronk nou nog steeds daar?
Militair ingrijpen door de VN lijkt uitgesloten, ook al zou je de overige arabische landen kunnen overtuigen dan zal China het wegens zijn olie-belangen elke actie tot veto-en...
  zaterdag 29 januari 2005 @ 14:56:16 #71
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24815214
quote:
Maar laten we verder niet over christenen en moslims discussieren, maar liever over de vooral Arabische maar ook europese en amerikaanse politiek inzake dit conflict.
Zit dit Pronk nou nog steeds daar?
Militair ingrijpen door de VN lijkt uitgesloten, ook al zou je de overige arabische landen kunnen overtuigen dan zal China het wegens zijn olie-belangen elke actie tot veto-en...
De VN is weinig waard sinds de VS tegen alle regels in een soeverein land binnenviel onder valse voorwendselen.

Misschien lost Zuid-Afrika de problemen op...
христианский солдат
pi_24815262
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:56 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De VN is weinig waard sinds de VS tegen alle regels in een soeverein land binnenviel onder valse voorwendselen.

Waarom grijpen de er aan grenzende stoere moslimstaten niet in eigenlijk? Met allah aan hun zijde kan ze toch niets overkomen?
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:05:05 #73
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24815340
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:56 schreef N_I_ het volgende:

[..]

De VN was daarvoor al weinig waard w.b.t. ingrijpen in conflicten, zie Kosovo etc.
Irak heeft daar weinig mee te maken, Zuid-Afrika is niet krachtig genoeg om op de regering in Khartoum genoeg druk uit te oefenen wat het zou kunnen bewegen tot het stoppen van de misdaden. Alleen een internationaal verbond van meerdere landen of de VS zou sterk genoeg zijn.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:07:31 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24815375
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:59 schreef Luger het volgende:

[..]

Waarom grijpen de er aan grenzende stoere moslimstaten niet in eigenlijk? Met allah aan hun zijde kan ze toch niets overkomen?
In hun ogen gebeurt er niks verkeerds...
  zaterdag 29 januari 2005 @ 15:13:26 #75
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_24815469
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:59 schreef Luger het volgende:

[..]

Waarom quote je mij als je dat zegt?
христианский солдат
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')